Eikö tehnyt juuri noin kun Gretzky oli Los Angelesissa?
Sain sellasen käsityksen jostain Tikin haastattelusta että koko Tiki-talk alkoi Gretzkyä vastaan pelatusta Losi-sarjasta. Onko kyseessä sitten 1992 kevät? Väinö vähän kuumeni Tikille, otti jäähyn, Tiki kävi ite tekemässä yv-maalin (ja teki tuossakin, tällä kertaa vitospelissä, hattutempun), ja huuteli sen jälkeen että "Nice job, Wayne!", ja Gretzky kävi kuumana kuin hellankoukku. Sen jälkeen Tiki ilmeisesti alkoi vasta kunnolla vastustajia jututtaa.
Sanoisin, että sellainen ukko on oikeasti aika käänteentekevä joka normaalin duuninsa lisäksi, missä siltä ei odoteta ihmeempiä pisteentekosuorituksia, kuumentaa starat ihan totaalisesti ja silloin tällöin ratkoo aika lailla koko sarjan mättämällä hattutempun tai pari. Ja tietysti tekee sen normaalin duuninsa eli haalarihommat aika hyvin.
Joten kyllä minä pysyn edelleen kannassani että Kurri on oikeutettu listaykkönen ja Tikkanen oikeutettu listakakkonen. Kyllä niille ihan perustelutkin on kerrottu. Toki niistä perusteluista voi kukin olla eri mieltä, mutta olen aika hämmästynyt että semmosta listakärkiehdotusta pidetään käsittämättömänä, ja huudellaan jo trollaukseksi. Olen kyllä tavannut muita kiekkoa pitkät tovit seuranneita penkkiurheilijoita joilla on ihan sama listakärki, joillakin jopa käänteisessä järjestyksessä.
Mut ei tää niin vakavaa oo. Jos vetoa pitäs lyödä, sanoisin että tiedän ainakin yhden ihmisen joka on samaa mieltä siitä että Esa Tikkanen on kovempi jääkiekkoilija kuin Teemu Selänne, ja se on Esa Tikkanen itse. :D