NHL:n maaliennätyksen metsästys

  • 637 810
  • 2 319

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nopeasti sota ohi = Ukraina luovuttaa. Olisi vedonnut Putiniin, että lopeta tämä hulluus, niin se olisi toivomus, että Venäjä lopettaa höökimisen.

Ja sen jälkeen sinä olisit haukkunut Ovechkinia pelkuriksi ja paskahousuksi, kun ei uskalla sanojensa ja mielipiteidensä takana seistä...

Mun nähdäkseni AO teki sen mitä turvallisesti pystyi. Tuomitsi sodan. Eikö sitä juuri täällä porukka peräänkuuluttanut? Mitä seuraavaksi? Jos Ovie vetoaisikin Putiniin, niin kyseessä olisi monen mielestä varmaan taas yksi Venäjän softpower-repertuaariin kuuluva keinoista... Ei tuossa Oviella oikein ole mahdollisuutta "voittaa" puolelleen teitä kriittisiä, kun ei teille mikään riitä.

Ja nuo analyysit voi kääntää niinkin päin, että Ovechkin ei halua sotaa. Koko maailma tietää, että Ukraina ei ole syyllinen tähän sotaan. Miksi Ovechkinin tarvitsisi se vielä erikseen sanoa ääneen? Eikö se jo käy ilmi tuosta kontekstista?
 

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Mitä veikkaat kuinka paljon Ovechkin itse räplää ”official” insta tiliään? Mahtaako edes tietää mikä on profiilikuvana..

Tuskinpa kauhean paljoa. Mutta se ei muuta mielipidettäni siitä, että pidän sitä ikävänä, mikäli tuo kuva tuolla vielä pitkään profiilikuvana komeilee. On tuota ainakin somessa jo jonkin aikaa kauhisteltu ympäri maailman, että Putler-yhteiskuva siellä edelleen on. Se on tietysti mahdotonta tässä sanoa, että onko tästä tieto Ovechkinilla, mutta oli tai ei, niin mitä kauemmin tuollainen kuva siellä roikkuu, niin sen huonompi juttu. Jos se ei ole Ovechkinin itsensä tehtävä, niin PR-tiimin tms. vastuulla vähintään.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ja sen jälkeen sinä olisit haukkunut Ovechkinia pelkuriksi ja paskahousuksi, kun ei uskalla sanojensa ja mielipiteidensä takana seistä...

Mitä helvettiä sä selität?? Joo ei sulle edes pitäisi vastata, mutta ihmiset voivat minun silmissäni tehdä virheitä ja korjata niitä. Olisin arvostanut sitä, jos Ovie tekisi eroa Putiniin ja olisi muuttanut mielipiteensä tästä "hänen presidentistään".
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mitä helvettiä sä selität?? Joo ei sulle edes pitäisi vastata, mutta ihmiset voivat minun silmissäni tehdä virheitä ja korjata niitä. Olisin arvostanut sitä, jos Ovie tekisi eroa Putiniin ja olisi muuttanut mielipiteensä tästä "hänen presidentistään".

Niin. Se "hänen presidenttinsä" aloitti eilen sodan Ukrainaa vastaan. Ja Ovechkin ilmoitti hetki sitten, että sota on perseestä. Eikö se ole jo itsessään aika vahva kannanotto "hänen presidenttinsä" tekemisiin?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Koko maailma tietää, että Ukraina ei ole syyllinen tähän sotaan. Miksi Ovechkinin tarvitsisi se vielä erikseen sanoa ääneen?
Meinaatko että "hänen presidenttinsä" on myös tätä mieltä?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Niin. Se "hänen presidenttinsä" aloitti eilen sodan Ukrainaa vastaan. Ja Ovechkin ilmoitti hetki sitten, että sota on perseestä. Eikö se ole jo itsessään aika vahva kannanotto "hänen presidenttinsä" tekemisiin?

Niin, mutta miksi hän puhuu kaikista maista? Yleisesti sodasta? Tuolla Venäjällä kun hänen kansansa ei todellakaan tiedä oikeita syitä sodalle jne.

"If its Russia, Ukraine, whatever countries. Please no war, peace”. Edelleen. Se on vain ja ainoastaan VENÄJÄ JA PUTIN. Ei tarvita mitään if its paskaa.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Niin, mutta miksi hän puhuu kaikista maista? Yleisesti sodasta? Tuolla Venäjällä kun hänen kansansa ei todellakaan tiedä oikeita syitä sodalle jne.

"If its Russia, Ukraine, whatever countries. Please no war, peace”. Edelleen. Se on vain ja ainoastaan VENÄJÄ JA PUTIN. Ei tarvita mitään if its paskaa.

Kuten sanoin, sulle ei selkeästi riitä mikään. Se sun idolisi Malkin, joka niin ikään on julkisesti tukenut Putinia, ei ole sanonut halaistua sanaa julkisuuteen. Jos vaikka palataan asiaan, kun Malkin on omat kommenttinsa kertonut?

edit. Voihan noista kommenteista lukea rivien välistä ihan mitä tahtoo, mutta vähän nyt haiskahtaa sunkin jutuissa jonkinlainen tunnepalo ja mahdollisesti Caps-värien aiheuttama mentaalireaktio läpi. AO tuli julkisuuteen taatusti vaikean asian kanssa, niin sun (ja monen muun) ensimmäinen kommentti on että "väärin tultu"...
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Mun nähdäkseni AO teki sen mitä turvallisesti pystyi. Tuomitsi sodan.
Kirjoitin jo Ukraina-ketjuun, mutta laitetaan tännekin;

Venäjän kiekkosuuruus ei asetu kotimaansa sotatoimien tukijaksi” ja heti perään ”Tuki Putinillekaan ei tunnu horjuvan. – No, hän on minun presidenttini, Ovetshkin kuittasi kysymyksen tukeeko hän sodan aloittanutta Venäjän johtajaa.”.

Jos tuet Putinia, tuet yksiselitteisesti sotaa Ukrainaa vastaan. Hyi vittu.

Pakenee tuon väsyneen ”olen vain urheilija”-argumentin taakse vaikka on ollut Putinin hallinnon yksi isoja mainoskasvoja juuri ns. pehmeämmän vaikuttamisen kautta ja varmasti hyötynyt tästä.

Turvallisuudesta on sinänsä ihan turha puhua, multimiljonääri saa perheensä tuolta pois ja ihan yhtä lailla on arvovalinta sijoittaa perhe (Putinin) Venäjälle.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Löytääkö joku vielä sitä Ovien Krimin-valtauksen yhteydessä instaan postaamaan kuvaa, stop fasismille tms?

Ja sehän siis oli Putinin propagandan mukainen postaus, sikäli kun joku erehtyi luulemaan, että Ovechkin oli hyvällä asialla. En ihan varmaksi sano, mutta luulen, että Putin käyttää fasismia ja demokratiaa käsitteinä ristiin.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kuten sanoin, sulle ei selkeästi riitä mikään. Se sun idolisi Malkin, joka niin ikään on julkisesti tukenut Putinia, ei ole sanonut halaistua sanaa julkisuuteen. Jos vaikka palataan asiaan, kun Malkin on omat kommenttinsa kertonut?

edit. Voihan noista kommenteista lukea rivien välistä ihan mitä tahtoo, mutta vähän nyt haiskahtaa sunkin jutuissa jonkinlainen tunnepalo ja mahdollisesti Caps-värien aiheuttama mentaalireaktio läpi. AO tuli julkisuuteen taatusti vaikean asian kanssa, niin sun (ja monen muun) ensimmäinen kommentti on että "väärin tultu"...
Voit kääntää tämän Malkiniin. Samat odotukset minulla kohdistuvat häneenkin. Tietysti. Kiellä Putin. Tuomitse Venäjä ja Putin. Eroa siitä helvetin putinfan-clubista.

Kaikkien venäläisten urheilijoiden pitäisi osata tuomita Putinin ja Venäjän sotatoimet. Myös Kutznetsovin ja Orlovin. Ovie on aina ollut näkyvästi putinisti, niin ei yllätä, että hän on tavallaan tässä nyt etulinjassa. Ja ainakin alkuun vituiksihan se meni.
 

Outsider

Jäsen
Niin. Se "hänen presidenttinsä" aloitti eilen sodan Ukrainaa vastaan. Ja Ovechkin ilmoitti hetki sitten, että sota on perseestä. Eikö se ole jo itsessään aika vahva kannanotto "hänen presidenttinsä" tekemisiin?
Team Putinin pääasialliselle kohderyhmälle tämä operaatio on taidettu markkinoida vähän eri tavalla.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Löytääkö joku vielä sitä Ovien Krimin-valtauksen yhteydessä instaan postaamaan kuvaa, stop fasismille tms?
Sen lauluja laulat kenen leipää syöt.

Oksettaa, että oli joskus jonkinlainen suosikki. :/
 

Liitteet

  • C4C477CF-3F5F-4CC4-AA15-B2C90AE9508B.jpeg
    C4C477CF-3F5F-4CC4-AA15-B2C90AE9508B.jpeg
    123 KB · kertaa luettu: 230

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin, mutta miksi hän puhuu kaikista maista? Yleisesti sodasta? Tuolla Venäjällä kun hänen kansansa ei todellakaan tiedä oikeita syitä sodalle jne.

"If its Russia, Ukraine, whatever countries. Please no war, peace”. Edelleen. Se on vain ja ainoastaan VENÄJÄ JA PUTIN. Ei tarvita mitään if its paskaa.
A) siksi että hän haluaa pitää hyvät välit kaikkialle b) siksi että on tyhmä c) siksi että puhuu vieraalla kielellä tuollaista "you know" -täytelausekieltä.

Mielestäni tämä suom. vapaa lainaus antaa Ovien kiertelystä yksinkertaisesti väärän kuvan: "No, hän on minun presidenttini, Ovetshkin kuittasi kysymyksen tukeeko hän sodan aloittanutta Venäjän johtajaa.”.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Viestistä on annettu rikepiste
Paskahousu oli tämäkin ryssä. Melkein muutin mieleni kun näytti kokoavan itsensä ja voitti Stanley Cupin, mutta Trotzin siivellä on kiva keräillä kunniaa.

Tärkeillä hetkillä selkä suoristuu ja vastuu siirtyy.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Voit kääntää tämän Malkiniin. Samat odotukset minulla kohdistuvat häneenkin. Tietysti. Kiellä Putin. Tuomitse Venäjä ja Putin. Eroa siitä helvetin putinfan-clubista.

Kyllä. Ja kuten sanoin, palataan asiaan Malkinin vastaavan ulostulon myötä. Veikkaan, että silloin on toinen ääni kellossa. Sen verran vahvasti tässä vuosien varrella on se (sinänsä luonnollinen ja asiaankuuluva) sinun antipatiasi Ovechkinia kohtaan tullut selväksi.

Kaikkien venäläisten urheilijoiden pitäisi osata tuomita Putinin ja Venäjän sotatoimet. Myös Kutznetsovin ja Orlovin. Ovie on aina ollut näkyvästi putinisti, niin ei yllätä, että hän on tavallaan tässä nyt etulinjassa. Ja ainakin alkuun vituiksihan se meni.

Niin, tässä tullaan taas siihen, että eikö jokaisella venäläisellä urheilijalla ole oikeus myös olla ottamatta kantaa mihinkään suuntaan? Ymmärrän kantasi Ovechkiniin, juu, koska hän on ottanut politiikkaan aiemminkin kantaa omalla tavallaan. Ja vaikka sinä ja minä olemme eri mieltä, niin joku voi olla sitä mieltä, että "Putin on hyvä jätkä, vaikka voissa paistaisi". Ja siihen sillä jollain on oikeus sivistysvaltiossa.
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Niin, tässä tullaan taas siihen, että eikö jokaisella venäläisellä urheilijalla ole oikeus myös olla ottamatta kantaa mihinkään suuntaan? Ymmärrän kantasi Ovechkiniin, juu, koska hän on ottanut politiikkaan aiemminkin kantaa omalla tavallaan. Ja vaikka sinä ja minä olemme eri mieltä, niin joku voi olla sitä mieltä, että "Putin on hyvä jätkä, vaikka voissa paistaisi". Ja siihen sillä jollain on oikeus sivistysvaltiossa.

Ja kaikki asiat joihin on oikeus eivät välttämättä ole hyviä juttuja. Se on sitten jokaisen päässä mikä on hyvä ja mikä ei.

Mutta joo, arvostus laski aivan pohjamutiin. Hänellä oli myös vaihtoehto olla hiljaa. Olisi edes tehnyt sen, jos ei nyt sentään halua tuomita Putinia.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Niin, tässä tullaan taas siihen, että eikö jokaisella venäläisellä urheilijalla ole oikeus myös olla ottamatta kantaa mihinkään suuntaan? Ymmärrän kantasi Ovechkiniin, juu, koska hän on ottanut politiikkaan aiemminkin kantaa omalla tavallaan. Ja vaikka sinä ja minä olemme eri mieltä, niin joku voi olla sitä mieltä, että "Putin on hyvä jätkä, vaikka voissa paistaisi". Ja siihen sillä jollain on oikeus sivistysvaltiossa.
On toki oikeus näinhän meillä sivistysvaltioissa toimitaan, mutta sellaista henkilöä pidän itse henkilökohtaisesti paskana tyyppinä, jolle länsi voisi ojentaa yksisuuntaisen menolipun putinlandiaan. Putinin ja Venäjän sotatoimien tuomitseminen ei ole mielestäni liikaa pyydetty.

Mutta sinun kantasi on tullut hyvin selväksi jo kuinka venäläisten urheilijoiden ei tarvitsisi ottaa mitään kantaa maansa toimiin ja kuinka Jokerit olisi hyvin voinut jatkaa KHL:ssä jne.

Olkoot se näin!
 

SnT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, Ilves, Pittsburgh, Venäjä.
Mulla on duunikaverina suomalais-venäläinen asentaja, joka ei tänään päässyt työkeikalle, kun asiakas "ei huoli mitään ryssän kätyreitä tänne". Niin. Siinä hienosti maalitetaan täysin syytön ihminen sodan ja kriisin varjolla.

Tämä on kyllä ikävää. Itse työskentelen 13-17-vuotiaiden nuorten parissa, jossa on paljonkin venäläistaustoja omaavia nuoria. Osa syntynyt siellä, osalla toinen vanhempi sieltä tai isovanhemmat. Ovat saaneet viimeiset päivät vastailla kysymyksiin "miltä nyt tuntuu tai millaista on olla venäläinen". Pääsääntöisesti on kuitenkin ollut ilo huomata, että nuoret kykenevät järkevään ja fiksuun keskusteluun vaikka mielipiteet ei aina kohtaisikaan. Kyllä sen tuskan ja surun voi kuitenkin sieltä silmistä lukea et kuinka kyllästyneitä nuoret alkavat olemaan tuollaisiin kysymyksiin ja oletuksiin, että he olisivat automaattisesti tukemassa sotaa ja Putinia.

Ei se Ovechkinilla varmasti myöskään helppoa ole. Väkisinkin tässä on viime päivinä kukin kokenut sellaisia tunnemyrskyjä oli mielipide tähän asiaan mikä tahansa. Kyllähän tässä koko ajan venäläisten ajatus on menossa siihen suuntaan, että tämä pitää lopettaa. Oli huippu-urheilija tai tavallinen kaupungin työntekijä. Puhutaan kuitenkin omasta maasta, joka on lähellä sydäntä, jossa on vahvat sukulaisjuuret. Asui siellä tai ei. Muualta tuomitaan ja kyllä sen ymmärtää, koska tää aiheuttaa vihaa, surua ja varmasti monia muitakin tunteita. Voin sanoa, että kyllä se venäläinenkin käy melkoisen tunnemyrskyn, kun käy koko tätä prosessia läpi. Ei me haluta sotaa, ei me haluta, että viattomia kuolee ja samalla ei halua menettää sitä venäläisyyttä, joka on itsellemme tärkeää. Se on tärkeää varmasti Ovechkinille, Malkinille ja monelle muulle venäläiselle. Se että Venäjä tai venäläisyys on meille tärkeää, ei tarkoita, että me hyväksytään mitä Putin tällä hetkellä tekee.
 

Bacon

Jäsen
Säälittävä luuseri. Putinin kaveri, joka yrittää muuttaa valkoista mustaksi. "Putin on mun presidentti" kertoo ihan tarpeeksi tämän paskahousun mielipiteistä. On siinä monelle miljoonalle mahtava esikuva. Painutkoon ryssälandiaan tekemään ennätyksiään. Maailma ei kaipaa tuollaisia esikuvia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mutku Malkin on näköjään jääkiekon vastine mutku Irakille.
Jos Ovechkin haluaisi, hän olisi voinut lennättää vaikka koko sukunsa ja miljoonansa turvaan ja tuomita Putinin teot. Hän ei halua. Putin on hänen presidenttinsä ja ukrainalaisten tappaminen Ovechkin mielestä parempi vaihtoehto kuin laittaa oma perse likoon asiassa edes eri mantereelta asiaa kommentoimalla. No war peace on aivan tyhjää puhetta eikä tarkoita mitään ja ihan linjassa Venäjän median virallisen linjan kanssa, rauhaahan ovat siellä turvaamassa.

Jos nykymeno ja presidentti miellyttää niin on toki suoraselkäistä ja rohkeaa sanoa se, siitä puolikkaat pisteet Ovechkinille, vielä kun olisi ollut linjakas loppuun asti ja erikseen ilmoittanut tulevansa presidenttiään myös tämän päätöksessä Ukrainaan hyökkäyksessä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kyllä. Ja kuten sanoin, palataan asiaan Malkinin vastaavan ulostulon myötä. Veikkaan, että silloin on toinen ääni kellossa. Sen verran vahvasti tässä vuosien varrella on se (sinänsä luonnollinen ja asiaankuuluva) sinun antipatiasi Ovechkinia kohtaan tullut selväksi.
Tähän on vielä ihan pakko ottaa kiinni. Ihan oikeastiko luulet, että syyni ovat itsekkäät ja tulisin arvostelemaan Malkinia jollain erilaisilla kriteereillä kuin Ovechkinia? Ei. Nyt puhutaan paljon isommista asioista kuin jääkiekko, fanittaminen jne. Nyt puhutaan tuhansien ihmisten hengestä!

Odotan jokaiselta venäläiseltä samaa, tuomitkaa Putinin ja Venäjän sotatoimet. Sanokaa se suoraan. Älkää jättäkö mitään epäselvyyttä mitä tarkoitatte. Älkää vältelkö sanomasta Venäjä sodan yhteydessä kun se Venäjä on ainut syypää.

Te venäläiset huippu-urheilijat ette ole syypäitä tapahtumiin, mutta teitä seuraa tuhannet venäläiset, jotka eivät puolestaan tiedä totuutta vaan joutuvat kuuntelemaan propagandaa. Te saatte asua lännessä, vapaan median maailmassa ja te tiedätte totuuden. Kertokaa se.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tähän on vielä ihan pakko ottaa kiinni. Ihan oikeastiko luulet, että syyni ovat itsekkäät ja tulisin arvostelemaan Malkinia jollain erilaisilla kriteereillä kuin Ovechkinia? Ei. Nyt puhutaan paljon isommista asioista kuin jääkiekko, fanittaminen jne. Nyt puhutaan tuhansien ihmisten hengestä!

No, se jää nähtäväksi, jos/kun Malkin sanallisen arkkunsa aikoo avata. Kuten jo pari kertaa olen toistanut, palataan asiaan sitten.

Odotan jokaiselta venäläiseltä samaa, tuomitkaa Putinin ja Venäjän sotatoimet. Sanokaa se suoraan. Älkää jättäkö mitään epäselvyyttä mitä tarkoitatte. Älkää vältelkö sanomasta Venäjä sodan yhteydessä kun se Venäjä on ainut syypää.

No, minä en odota. Minä pidän ihan sallittuna venäläisillekin pidättäytyä kommentoimasta itselleen mahdollisesti kiusallista asiaa. Enkä pidä yhtään huonompina ihmisiä niitä jotka näin tekevät. Plussa toki niille, jotka tuon tekee.

...

Edelleenkin mun mielestä AO teki sen mitä vaadittiin; tuli julkisuuteen ja tuomitsi sodan. Se ei näköjään kaikille riitä, sille ei vaan voi mitään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös