Okei.Ovechkinin lausunto on sama asia jos saksalainen tunnettu uusnatsi sanoisi, että ”Ei holokaustille. Sympatiseeraan juutalaisia, mutta Adolf Hitler on kanslerini”
Eikö menny mielestäsi yhtään yli?
Okei.Ovechkinin lausunto on sama asia jos saksalainen tunnettu uusnatsi sanoisi, että ”Ei holokaustille. Sympatiseeraan juutalaisia, mutta Adolf Hitler on kanslerini”
Ei?Okei.
Eikö menny mielestäsi yhtään yli?
Ovechkinin lausunto on sama asia jos saksalainen tunnettu uusnatsi sanoisi, että ”Ei holokaustille. Sympatiseeraan juutalaisia, mutta Adolf Hitler on kanslerini”
Eikö tuo sama iskulause ollut TsSKA:n vaihtopenkin takana jossain KHL-pelissä eilen tai joku päivä tässä?Millainen iskulause tämä ”Putin on presidenttini” oikein on?
Ei sieltä kyllä sympatiaa herunut ukrainalaisille tipan tippaa.Ovechkinin lausunto on sama asia jos saksalainen tunnettu uusnatsi sanoisi, että ”Ei holokaustille. Sympatiseeraan juutalaisia, mutta Adolf Hitler on kanslerini”
Ovechkinin lausunto on sama asia jos saksalainen tunnettu uusnatsi sanoisi, että ”Ei holokaustille. Sympatiseeraan juutalaisia, mutta Adolf Hitler on kanslerini”
Tämä ”Putin on presidenttini” on samanlainen slogan kuin ”Heil Hitler”.Sinisilmäisesti sen voi kuitenkin ymmärtää myös niin, että "En toivo mihinkään soittaa, mutta valitettavasti xxx on silti kotimaani presidentti"
Xxx = sen hetkinen istuva presidentti. Xxx sen takia, että moni ihminen on ylpeä synnyinmaastaan vaikka presidentit vaihtuisivat ja välissä olisi itselle vähemmän mieluisia.
Eikös Jenkeilläkin ole ollut tässä viimeisen 60 vuoden aikana jokunen kyseenalainen sotarikos. Harvassa ne NHL-pelaajat jotka sinä aikana olisivat julkisesti haukkunut istuvan presidentin tai kieltäytynyt valkoisentalon kutsusta.
Ja tämä ei ollut mikään puolustuspuhe vaan sivullinen toteamus, että ei varmasti ole helppoa olla huippu-urheilija ja isänmaallinen jos isänmaa on joku sotilasmahti. Venäjällä vielä korostuu tuo urheilun merkitys politiikkaan, kun maan päättävät tahot ovat vahvasti mukana urheilussa.
Sinisilmäisesti sen voi kuitenkin ymmärtää myös niin, että "En toivo mihinkään soittaa, mutta valitettavasti xxx on silti kotimaani presidentti"
Xxx = sen hetkinen istuva presidentti. Xxx sen takia, että moni ihminen on ylpeä synnyinmaastaan vaikka presidentit vaihtuisivat ja välissä olisi itselle vähemmän mieluisia.
Tämä ”Putin on presidenttini” on samanlainen slogan kuin ”Heil Hitler”.
Olen tästä kanssasi samaa mieltä. En tiedä tämän ”Putin on presidenttini” lausahduksen merkityksiä, mutta se kuulostaa minun korvaani samalta kuin olisi sanonut ”Heil Hitler”.Eikö tuo sama iskulause ollut TsSKA:n vaihtopenkin takana jossain KHL-pelissä eilen tai joku päivä tässä?
Eihän tuo nyt jätä mitään epäselvyyttä siitä, että tukeeko Ovie Putinia vai ei. Oikea muoto olisi vain, että "Putin on diktaattorini".
Pidän myös aika älyllisenä epärehellisyytenä pitää mahdollisena tai todennäköisenä, että tämä ”putin on presidenttini” EI OLISI täydellinen tuen osoitus toimille Ukrainassa. Ping @Noppa10
Niin, paskahousu on paskahousu, vaikka voissa paistaisi. Sinänsä ei yllätä, mutta olisi kuvitellut nyt osaavan kattavan mediakoulutuksensa myötä pitää turpansa kiinni Putinista ja ainakin väliaikaisesti piilottaa nuo somekuvansa. Hyvä tietysti, että julkisesti kertoo fanittavansa sotarikollista ja kansanmurhaajaa, niin ei jää epäselvyyttä missä leirissä seisoo - jos se nyt mitenkään epäselvää oli tähänkään mennessä. Ja tämä ei todellakaan ole mikään mielipideasia.
Jääkiekkoilijana huikea, ihmisenä perseestä.
Ja loppuun pari kliseistä lainausta:
"With great power comes great responsibility"
“The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing”
Itse tuomitsen Putinin ja hänen tekemisensä täysin, mutta ei se tarkoita etteikö asiaan voisi olla erilaisiakin lähestymiskulmia. Kuten varmasti ketjun aiheena olevalla Alexander Ovechkinilla on. Ja ainakin itse kunnioitan ihan jokaisen ihmisen näkemystä, oli se sitten kuinka erilainen tahansa.
Eli tuomitset, mutta periaatteesi mukaan silti kunnioitat esimerkiksi juuri Putinin näkemyksiä?
Sanan- ja mielipiteenvapaus ei tarkoita sitä että kaikki moraaliset ja eettiset arvot pitäisi unohtaa. Sananvapaus ei ole mikään lyömäase tai hätävara, jonka varjolla voi tehdä ja sanoa mitä mieleen tulee.
Toisen hengen vahingoittaminen ei kuulu edes mustimmassa etiikassa hyväksyttäväksi asiaksi, poikkeuksena eutanasia. Liberaalit (ihmisen itsensä vapaus valita kaikki häntä koskeva) varsinkin tuomitsevat toisen henkilön vahingoittamisen.Mitähän mahdat tällä tarkoittaa? Et kai vain vihjaile minun olevan joku Venäjän trolli? Itse tuomitsen Putinin ja hänen tekemisensä täysin, mutta ei se tarkoita etteikö asiaan voisi olla erilaisiakin lähestymiskulmia. Kuten varmasti ketjun aiheena olevalla Alexander Ovechkinilla on. Ja ainakin itse kunnioitan ihan jokaisen ihmisen näkemystä, oli se sitten kuinka erilainen tahansa.
Aivan varmasti tietää. Onhan tuo niin iso kannanotto ja ajanut sitä Team Putinia myös. Eihän tuosta voi kiemurrella mitenkään. Sikäli muuten ihan hyvä uloatulo kun olisi voinut olla vaan hiljaa. Tuo Instagram kuitenkin osoittaa myös, että tukee Putinia kyllä enemmän kuin vain sillä, että hän on presidentti faktalla.Mitä veikkaat kuinka paljon Ovechkin itse räplää ”official” insta tiliään? Mahtaako edes tietää mikä on profiilikuvana..
Tuosta on kysytty moneen kertaan pressissä ja harkkatilaisuudessa, totta helvetissä hän tietää mikä siellä on vaikka kuinka mediatiimi hoitaisMitä veikkaat kuinka paljon Ovechkin itse räplää ”official” insta tiliään? Mahtaako edes tietää mikä on profiilikuvana..
Ei varmaan sinustakaan olisi mukavaa, jos sinut heitettäisiin pois työpaikaltasi ihan vain siksi, että omaat erilaisen maailmankatsomuksen jostain työhösi liittymättömästä asiasta kuin valtaosa työpaikallasi? Varsinkaan, jos sattuisit vieläpä olemaan yksi parhaista työntekijöistä firmassa. Ja sitten tullaankin siihen, kuka määrittelee "oikeat" ja "väärät" mielipiteet? Aina se vallankahvassa oleva? Vähän niinkuin yhdessä isossa valtiossa tuossa vieressä? Kyllä mä tykkään enemmän tästä länsimaisesta tyylistä, jossa olet vapaa kertomaan mielipiteitäsi ilman sanktioita tai pelkoa niistä.
Tässä on kyllä vedetty yhteen niin monta ihmeellisyyttä etten tajua enää mitään. "Varsinkaan, jos sattuisit vieläpä olemaan yksi parhaista työntekijöistä firmassa," saattaa olla suosikkini vaikka seuraava ihmeellisyys ei jää paljon jälkeen. Oletko se sama hemmo, joka laittoi samalle viivalle Facebook-ystävän ja kuuluisan urheilijan?
PS: tiedoksi, länsimaissakin tulee sanktioita typeristä mielipiteistä.
Kutsuitko juuri Ukrainan massamurhaa politiikaksi?Tämä rinnastus ei nyt ihan aukea minulle.. Olisiko sinulle ok, jos menettäisit työsi poliittisen kantasi/puolesi/mielipiteesi takia? Ja tähän se sama ihmettely, että kuka sitten määrää sen oikean ja väärän mielipiteen ja millä perusteella?
Toki mielipiteissäkin pitää pysyä lain rajoissa, muuten näin käykin. Eihän Ovechkin ole mitään lakeja käsitykseni mukaan rikkonutkaan?
Tämä rinnastus ei nyt ihan aukea minulle.. Olisiko sinulle ok, jos menettäisit työsi poliittisen kantasi/puolesi/mielipiteesi takia? Ja tähän se sama ihmettely, että kuka sitten määrää sen oikean ja väärän mielipiteen ja millä perusteella?
Toki mielipiteissäkin pitää pysyä lain rajoissa, muuten näin käykin. Eihän Ovechkin ole mitään lakeja käsitykseni mukaan rikkonutkaan?
Kutsuitko juuri Ukrainan massamurhaa politiikaksi?
Kutsuin. Se on myös sitä. Toki Ukrainassa politiikka ei varmaan ole päällimmäisenä mielessä, mutta poliittinen asia se silti on.