NHL:n maaliennätyksen metsästys

  • 639 427
  • 2 319

Esgo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit pre KHL
.
Ja vaikka sinä ja minä olemme eri mieltä, niin joku voi olla sitä mieltä, että "Putin on hyvä jätkä, vaikka voissa paistaisi". Ja siihen sillä jollain on oikeus sivistysvaltiossa.

Tähän ja aiempiin kommentteihisi (sananvapaus) liittyen. Joku voi olla sitä mieltä että Hitler on varsin mainio veikkonen, mutta kyllä sen mielipiteen julkiseksi tuominen näkyvällä ja vaikutusvaltaisella paikalla hänet moraalisesti erittäin oikeutetusti kuseen ajaa. Putin ei ole Hitler (vielä), mutta yhtä lailla sotarikollisten kirjoissa. Eli en ymmärrä argumenttiasi, miten sananvapauden puolesta olisi ihan ookoo kertoa kannattavan mielipiteensä aggressiivista hyökkäyssotaa käyvälle maalle ja sen johtajalle.

Jos joku vastuupositiolla oleva henkilö on aidosti sydämestään tuota mieltä, niin tokihan on parasta vaan kierrellä ja välttää vastaamasta kysymyksiin aiheesta mahdollisimman tehokkaasti, toivoen että koko asia unohtuu mahdollisimman pian.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
.


Tähän ja aiempiin kommentteihisi (sananvapaus) liittyen. Joku voi olla sitä mieltä että Hitler on varsin mainio veikkonen, mutta kyllä sen mielipiteen julkiseksi tuominen näkyvällä ja vaikutusvaltaisella paikalla hänet moraalisesti erittäin oikeutetusti kuseen ajaa. Putin ei ole Hitler (vielä), mutta yhtä lailla sotarikollisten kirjoissa. Eli en ymmärrä argumenttiasi, miten sananvapauden puolesta olisi ihan ookoo kertoa kannattavan mielipiteensä aggressiivista hyökkäyssotaa käyvälle maalle ja sen johtajalle.

Jos joku vastuupositiolla oleva henkilö on aidosti sydämestään tuota mieltä, niin tokihan on parasta vaan kierrellä ja välttää vastaamasta kysymyksiin aiheesta mahdollisimman tehokkaasti, toivoen että koko asia unohtuu mahdollisimman pian.

Siten, että sanan- ja mielipidevapaus toimii molempiin suuntiin. Kaikki ei ole aina samaa mieltä, mutta siihen se vapaus nimenomaan perustuukin, että saat olla just sitä mieltä kuin haluat. Sinä (ja varmaan aika moni muukin) arvottaa Putinin ja Venäjän tekemiset melko lailla pohjamutiin, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että on varmaan paljon ihmisiä, jotka ajattelee toisin.

Eikä se AO ole edelleenkään tukeaan Putinille antanut Ukrainaan hyökkäämisen jälkeen. Se on muutaman palstalaisen oma tulkinta AO:n sanomisista.
 
Siten, että sanan- ja mielipidevapaus toimii molempiin suuntiin. Kaikki ei ole aina samaa mieltä, mutta siihen se vapaus nimenomaan perustuukin, että saat olla just sitä mieltä kuin haluat. Sinä (ja varmaan aika moni muukin) arvottaa Putinin ja Venäjän tekemiset melko lailla pohjamutiin, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että on varmaan paljon ihmisiä, jotka ajattelee toisin.

Eikä se AO ole edelleenkään tukeaan Putinille antanut Ukrainaan hyökkäämisen jälkeen. Se on muutaman palstalaisen oma tulkinta AO:n sanomisista.
Jotain ihmeellistä ja epäselvää muminaa AO selitteli, ja toivoi että tämä olisi pian ohi. Eli voi tarkoittaa myös sitä, että toivoi Putinin sotilaiden nopeasti voittavan sodan. Ja lopuksi oikein alleviivasi, että tukee Putinia kuten on tähänkin asti tukenut (Putin is my president). Toiveena hänellä varmaan viettää etuoikeutettua elämää Putinin diktatuurissa peliuran jälkeen samalla, kun suurimmalla osaa kansasta ei ole normaaleja ihmisoikeuksia.

Muutaman venäläisen tunnen ja jäänyt semmoinen mielikuva, että juuri tuo "Putin is my president" on aika vahva ilmaisu täydellisestä tuesta Putinin toimille ja AO oikein erikseen toi esille tämän asian. Sen voi suomentaa vaikka niin, että "Hei Vladimir, pakko tässä tilanteessa jotain puhua rauhasta ja sodan loppumisesta, mutta kuten tiedät... aina tukena rakas Vladimir!"

Varmaan lähetti vielä erikseen viestin Putinille haastattelun jälkeen "You are my president".
 

Dale Hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Capitals, Tappara
Paljon täällä nyt on tulkintoja Ovien sanomisesta joten tulkitsen minäkin:

1. Mielestäni tärkein sanoma tuossa on lopun "Please no war". Se on (käytännössä) sama lause jonka venäläinen tennistähti Andrei Rubelev kirjoitti kameran linssiin Dubain turnauksessa, ja josta tuli viraali ilmiö. En ole nähnyt Rublevin teosta mitään muuta tulkintaa kuin että se on "rohkea veto", ja "suora arvostelu Putinin sotatoimia vastaan". Rublevin nostan esimerkiksi koska se on Jatkiksen horisontista neutraali tekijä. Eli: Koska kaikki tietää että sota on Putinin aloittama niin "Please no war" on tässä katsannossa luettava suorana arvosteluna myös Putinia kohtaan.
2. Ovechkin ei tuominnut Putinia presidenttinä yleisesti eli esimerkiksi toivonut vallan vaihtumista Kremlissä. Tätäkin mahdollisuutta tuossa haastattelussa tarjottiin mutta sitä Ovie selkeästi ei halunut tehdä. On varmasti venäläisiä urheilutähtiä jotka ovat lausuneet jotain tyyliin "Putin on saatava pois vallasta" mutta minä en ole nähnyt ainuttakaan, enkä usko että kovin monta on niin tehnyt.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Viestin sisältämästä väkivaltatoiveesta on annettu pelikielto.
Eikö tuossa kommentit ole nimenomaan muuttuneet? Ei ainakaan kannata sotaa. Ei toki Putinia varsinaisesti tuominnut vaan tilannetta yleisesti. Varoo tietenkin sanojaan, koska sukulaisia on paljon Venäjällä.

Ei ole, minun presidentistä puhutaan, instagram täynnä kaulailukuvia Putlerin kanssa joita ei poistettu vaan pelkkä kommentointi poissa niistä. Eli eiköhän tuo mulkku putininsa takana edelleen ole. Toivottavasti joku rusikoisi niin ettei yhtäkän ennätystä enää rikkoisi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Koska kaikki tietää että sota on Putinin aloittama niin "Please no war" on tässä katsannossa luettava suorana arvosteluna myös Putinia kohtaan.
Rublev olisi voinut kirjoittaa linssiin myös että "Putin is my president." Voit miettiä kv reaktiota. Hän valitsi olla kirjoittamatta, Ovechkin olisi voinut olla sanomatta. Ei ollut. Kertoo joko hänen älykkyytensä tasosta tai tuestaan Putinille. Arvaan että molemmista.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kyllähän tuo "my president" on nimenomaan nyt Venäjällä iskulause, eikä Ovie sitä varmaan vahingossa käyttänyt. Etusivullaan Puten kanssa edelleen, jotta aika selvähän tämä on. Kohta varmaan pelastamassa lapsia natseilta. Hieno pelimies ja persoona, mutta poliittisilta kannoiltaan läpimätä jätkä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ja nuo analyysit voi kääntää niinkin päin, että Ovechkin ei halua sotaa.

Minä toisin kuin sinä uskon, että Ovie kannattaa tätä sotaa ja jos Kiova olisi jo vallattu ja hallinto paennut, niin saisimme uusinnan tuosta tässäkin ketjussa linkatusta päivityksestä.
Mumina jostain ei sotaa on suunnattu amerikkalaiselle katsojalle ja näyttää uppoavan myös sinun kaltaisiin Venäjää myötäileviin nimimerkkeihin.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Putinisti mikä putinisti. Harmi etteivät kiihkosilmäiset fanit osaa lukea pari sanaa pidemmälle.

Iso osa huippujääkiekkoilijoista sattuu olemaam helvetin yksinkertaista sakkia. Myös suomalaisista.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Minä toisin kuin sinä uskon, että Ovie kannattaa tätä sotaa ja jos Kiova olisi jo vallattu ja hallinto paennut, niin saisimme uusinnan tuosta tässäkin ketjussa linkatusta päivityksestä.
Mumina jostain ei sotaa on suunnattu amerikkalaiselle katsojalle ja näyttää uppoavan myös sinun kaltaisiin Venäjää myötäileviin nimimerkkeihin.

En kai minä ole missään sanonut noin uskovani?

Ja en katso olevani Venäjää myötäilevä nimimerkki, vai pitääkö minunkin täällä julistaa kuolema Putinille jokaisessa viestissä, jotta voidaan katsoa minun kantaneen vastuuni?

Mistä päättelet minun olevan venäjämielinen tai Venäjää myötäilevä?
 

TylerDG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät & Caps
Putinisti mikä putinisti. Harmi etteivät kiihkosilmäiset fanit osaa lukea pari sanaa pidemmälle.

Iso osa huippujääkiekkoilijoista sattuu olemaam helvetin yksinkertaista sakkia. Myös suomalaisista.

Tässä viestissä oikeestaan se koko oleellinen. Miten eri tavoin asiat siellä oman pään sisällä kääntyy kun on näin isoista asioista kyse. Väittäisin kuitenkin että se ”kiihko” ja vaahto suusta löytyy nyt vähän eri puolelta pöytää kuin ”ovien ja putinin fanipojilta” ja ”muutaman sanaa pidemmälle” nimenomaan ei lue nyt vain se joukko jotka oli tuomionsa tehneet jo ennen ulostuloa.

Harmillinen juttu. Kuten sanoin Ovie otti valtavan riskin suostuessaan kameroiden eteen puhumaan kakkoskielellään ja ainakin meillä suomessa se kääntyy nyt juuri niinkuin pelätä saattoi. On tartuttu yhteen sanamuotoon ja pelkät klikkiotsikot lukenut kiihkosakki on oman kantansa valinnut jo ennen sitä ensimmäistäkään sanaa. Olisin pitäny tässä parempana ratkaisuna vaikka vain pistää pr-porukan julkaisemaan sen lyhyen ”no war” tekstin someen ja sillä olisi ehkä vältytty tältä paskalta, vaikka sitäkin olisi toki kritisoitu ”riittämättömänä”.

No näillä mennään. Tää on onneks vaan lätkää. Toivotaan että sota Ukrainassa on nopeasti ohi ja Putin saa ansaitsemansa. Ehkä siinä kohtaa kun Putin saadaan vallankahvasta pois myös venäläisten ”kannanotot” on rohkeampia.
 

Dale Hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Capitals, Tappara
Rublev olisi voinut kirjoittaa linssiin myös että "Putin is my president." Voit miettiä kv reaktiota. Hän valitsi olla kirjoittamatta, Ovechkin olisi voinut olla sanomatta. Ei ollut. Kertoo joko hänen älykkyytensä tasosta tai tuestaan Putinille. Arvaan että molemmista.
Niin olisi, eikä kirjoittanut. Lehistötilaisuudessa ei Rublev kuitenkaan tuominnut Putinia vaikka tilaisuutta tarjottiin. "The duo (viitataan siis myös toiseen venäläiseen tennispelaajaan) declined to adress the political situation beyond calling for peace". -Yahoo sports-
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
En kai minä ole missään sanonut noin uskovani?

Toki.

Mutta onko jossain Ovechkin sanonut tukevansa iskua Ukrainaan?

En tiedä on luetun ymmärtämisessä haasteita, mutta minä väitin uskovani Ovien kannattavan hyökkäystä ('isku on todellista vähättelyä') ja sinä tuossakin minun mielestäni väität päin ettet usko Ovien tukevan hyökkäystä.

Haluatko meidän oikeasti uskovan, että nyt mielipide olisi oleellisesti erilainen kuin Krimin ryöstämisen jälkeen, jos ja kun mikään ei oikeasti viittaa siihen, että tuki Kremlin paskahousulle olisi loppunut?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
En tiedä on luetun ymmärtämisessä haasteita, mutta minä väitin uskovani Ovien kannattavan hyökkäystä ('isku on todellista vähättelyä') ja sinä tuossakin minun mielestäni väität päin ettet usko Ovien tukevan hyökkäystä.

Haluatko meidän oikeasti uskovan, että nyt mielipide olisi oleellisesti erilainen kuin Krimin ryöstämisen jälkeen, jos ja kun mikään ei oikeasti viittaa siihen, että tuki Kremlin paskahousulle olisi loppunut?

Niin, eihän tuokaan ole mikään väite minulta, vaan vaihtoehtoinen skenaario tai kysymys. Näköjään sitä näinä päivinä saattaa olla luetun ymmärtämisessä haasteita itse kullakin...

En mä tiedä onko Ovechkin Putinin takana edelleen vaiko ei, en ole käsitykseni mukaan kumpaankaan suuntaan omaa mielipidettä esittänyt, miettinyt eri vaihtoehtoja sen fanaattisen puolen Ovie-lynkkayksen vastapainoksi.

Eikä tuo Ovechkinin kanta loppujen lopuksi oikeastaan mulle kuulukaan. Sodan se jo tuomitsi, teidän mielestä ilmeisesti väärin sekin. Minun puolestani herra saa olla just sitä mieltä, mitä itse haluaa. Niinhän sinullakin on oikeus olla eri mieltä minun kanssa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin olisi, eikä kirjoittanut. Lehistötilaisuudessa ei Rublev kuitenkaan tuominnut Putinia vaikka tilaisuutta tarjottiin. "The duo (viitataan siis myös toiseen venäläiseen tennispelaajaan) declined to adress the political situation beyond calling for peace". -Yahoo sports-
Juuri näin, ei kokenut tarvetta sanoa että Putin is my president.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ovechkin on mielipidevaikuttaja halusi tai ei. Tämä ei ole vain lätkää. Hokemalla, että Putin on hänen presidenttinsä Ovechkin antaa tukensa massamurhaajalle ja ukrainalaisten tappamiselle.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ovechkin on mielipidevaikuttaja halusi tai ei. Tämä ei ole vain lätkää. Hokemalla, että Putin on hänen presidenttinsä Ovechkin antaa tukensa massamurhaajalle ja ukrainalaisten tappamiselle.

Ja pitää muistaa, että hän on ollut erittäin proaktiivinen Putinin promotoinnin suhteen: PutinTeam - Wikipedia
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Siksi, että tämä on keskustelupalsta, jossa käsitykseni mukaan on tarkoitus keskustella ja/tai spekuloida asioilla ja niiden erilaisilla näkökulmilla?

Ymmärrän, että ettet välttämättä halua vastata miksi tällä viikolla olet valinnut tämän palstan kirjoituksiisi tietynlaisen hyvin selvästi nähtävissä olevan näkökulman.
 
Millainen iskulause tämä ”Putin on presidenttini” oikein on? Onko se vain toteamus vai onko se hurmoksellinen tuen tunnustus? Vaikka natsimerkkinä pidetty käden ojennus on tuomittu nykyaikana, syystäkin. Ainakin KHL-harjoituspelissä tämä iskulause on näkyvästi esillä.

Milanon LaScala on päättänyt ettei Putinia tukenut kapellimestari tule johtamaan orkesteria mielipiteidensä vuoksi. Kulttuuripiirit Euroopassa tekevät päätöksensä aivan eri perustein kuin jääkiekon NHL-liiga. Mutta olisiko syytä sulkea avoimesti Putinia edelleen tukevat henkilöt pois?

hieman off-topic: olinkin ihmetellyt miksi NHL-lähetyksissä ei Suomessa ole näkynyt patrioottisia kansallislauluja ja lippujen tuomisia ”by our national guard, thank you for your service etc.”. Ymmärrän nyt että ihan hyvä ettei sellaista tarvitse katsoa. Vaikka tämä johtuisi vain siitä, että studiossa jutellaan pidempään tai mainoskatko venytetään mahdollisimman pitkäksi.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Millainen iskulause tämä ”Putin on presidenttini” oikein on? Onko se vain toteamus vai onko se hurmoksellinen tuen tunnustus?

Tämä ei ole mikään yksittäinen heitto, vaan pieni osa isoa PutinTeam-kokonaisuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös