NHL-matkat

  • 709 330
  • 2 164

LGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
@nomel

Ei varmasti ole oikeaa tai väärää tapaa edetä ja viime hetken lippulöydön tekeminen on varmasti mahdollista, etenkin jälleenmyyntiin tulevien paikkojen kohdalla. Todennäköisenä en sitä pidä, jos vain alakatsomoon on lippuja jäljellä ja riippuu varmasti riskinsietokyvystä myös.

Menen katsomaan tammikuussa Panthers-Devils-pelin ja ostin hyvissä ajoin liput. Tickpickistä ostin ja liput tulivat SeatGeekin kautta. Silloin olisi saanut muistaakseni noin 60 taalalla kohtalaiset paikat yläkatsomoon. Itse jouduin pulittamaan noin 90 taalaa per lippu ja sillä pääsi aika hyville paikoille alhaalle, ei toki vaihtoaition taakse. Viimeksi 2019 käydessäni Pantterien pelissä hintaluokka oli samaa tasoa alakatsomossa eli aika vakaana ovat pyrkineet pitämään runkosarjaottelut.

Yläkatsomo vs alakatsomo on myös mielenkiintoinen keskustelu. Samaa mieltä @Amerikanihme en kanssa, riippuu omista intohimoista ja preferensseistä. Kokonaiskuva selkeytyy ylhäältä, mutta intensiteettiä on myös kiva katsoa alhaalta. Kyllähän budjetti vaikuttaa myös välillä, esim. MSG:ssä olen ollut vain kerran alakatsomossa ja maksoi 200 taalaa. Oli kohtuutonta, etenkin kun Rangers voitti:). Joskus olen vaihtanut ylhäältä alas myös tokan erään, jos halli on puolitäysi, samat kikat toimii kuin Suomessa. Viime aikoina olen alkanut suosimaan kyllä alakatsomoa, vauhti ja pienet yksityiskohdat avautuvat paremmin ja vaikuttaa fiilikseen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei alakatsomossa ole sinänsä mitään vikaa. Alimmilta riveiltä tosin ei sitä peliä ihan hirveästi näe. Ihmtettelenkin matsien suurkuluttajana, miksi samat ihmiset ostavat vuodesta toiseen kausarit esim. vaihtoaiton pleksin takaa. Sekin yksi maissilapsi Carolinan matseissa aina möllöttää muun perheensä kanssa suoraan Brind'Amourin selän takana. Joku 13-15 rivi siniviivan kohdalla on oma suosikkini. Päädyt ja yläkatsomot ovat jollain tavalla epämiellyttäviä pelin seuraamisen kannalta. Ylhäältä ei näe, onko kiekko jäässä vai 2 m korkeudessa.

Ai niin, yleensä olen ottanut liput Ticketmasterin kautta, koska matkat suunnitellaan ajoissa ja liput ostetaan heti, kun matkat on varattu. En jaksa kyyläillä jälkimarkkinoita, vaikka muutaman taalan säästäisikin. Menee matkabudjettiin. Yleensä henkinen raja n. $150 per lippu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: LGD

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menin virallisen lipunmyyjän Seatgeekin kautta katselemaan paikkoja (kaksi lippua).
Ostin muutaman lipun korismatsiin todella hyvissä ajoin Ticketmasterista ja liput toimitettiin sitten Seatgeekkiin. Ongelma tässä oli, että ainakaan mun ATK-taidoilla en Seatgeekin appiä saanut puhelimelle Suomesta käsin asennettua (en saanut edes jenkeissä varapuhelimeen, missä jenkkiläinen pre-paid). No onneksi tilin sai kuitenkin tehtyä ja selaimen kautta toimi erittäin hyvin ja matsiin päästiin hyvin.

Niin ja kaikki nämä apit, mistä ei saa lippua esim wallettiin tallennettua, vaativat sen datayhteyden stadikan portilla. Todella hyvin niissä on wifi saatavilla. Tai sitten voi esim T-mobilelta hakea muutaman gigan datasimmin, itse otin 3.5G/kk ja hintaa tolle tuli 27 dollaria.
 

reduxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens ja suomalaiset
Terve! Olisi tarkoitus tulla matkalla Bostoniin katsomaan Long Islandille Islanders-Penguins-matsia 17.4. Viimeksi änärimatsissa noin 10v sitten, niin mistäs parhaiten saa liput otteluun hommattua? Ollaan vasta edellisenä päivänä maassa, joten suunnattomaan säätöön ei ole mahdollisuutta, mutta onnistuuko ticketmasterin kautta vai miten? Onkohan kellään tietoa miten tuonne UBS Arenalle auton kanssa tulo, jonkinlainen parkkilippu pitänee myös hommata. Myös kaikki vinkit paikoista UBS:llä tai hyvistä ruokapaikoista areenan lähellä kelpaavat.

Kiitokset avusta ja pahoittelut tyhmistä kysymyksistä.
 

nomel

Jäsen
Vähän asian vierestä, mutta olen ennenkin kysellyt, että miksi NHL-otteluihin (ja muihinkin ison hallin peleihin) aina halutaan alakatsomon paikkoja? Oma kokemukseni lukuisten NHL-pelien perusteella on se, että ylhäältä kulmasta näkee koko pelin ja kuviot parhaiten, täytyy vain sijoittaa itsensä oikeaan päätykulmaan, johon toivoo oman suosikkijoukkueensa tekevän maaleja kahden erän ajan, koska se vastapäätä oleva pääty on aika kaukana, ja sieltä on vaikea nähdä yksityiskohtia pelin aikana.

Toisaalta, jos haluaa nähdä pelaajien hampaiden paikat ja hymyjen virneet tarkimmin, niin sitten ottaa paikat alariviltä jos pokka (ja kukkaro) kestää.

Jostain alakatsomon keskivaiheilta tai yläosasta ei näe kunnolla pelaajien kasvoja tai saa kuvaa vauhdista, ja toisaalta ei taas saa kuvaa pelin kulusta, kun on liian lähellä kaukaloa.

Tuohon itse asiaan eli lipunmyyntiin lisäisin vielä Ticketmaster:in weppisivut (googlaamaalla väittivät, että läppärillä tai desktopilla browserin Ticketmaster-sivut hyväksyvät kansainvälisiä luottokortteja maksuvälineeksi, puhelimen app:it taas eivät). Allekirjoittanut on useimmiten Ticketmasterin kautta liput hankkinut (siellä on jälleenmyyntilippujakin saatavilla, hinnat ehkä pikkaisen kalliimpia kuin noissa muissa saiteissa, mutta pitäisi olla ainakin luotettava, ja $10-$20 sinne tai tänne, what, are we cheap, kuten naapurini totesi tarjotessaan illallista ravintolassa).
Olinkin ensin ihan iloisesti katsomassa paikkoja yläkatsomosta Seatgeekissä. Sitten tuttava huomautti, että jenkeissä areenat ovat isompia. Siellä yläkatsomo on korkeammalla kuin meillä täällä eikä sieltä välttämättä näe kaukalon tapahtumia niin hyvin. Ehkä tämä oli liioittelua tai pelästyin turhaan?

@nomel

Ei varmasti ole oikeaa tai väärää tapaa edetä ja viime hetken lippulöydön tekeminen on varmasti mahdollista, etenkin jälleenmyyntiin tulevien paikkojen kohdalla. Todennäköisenä en sitä pidä, jos vain alakatsomoon on lippuja jäljellä ja riippuu varmasti riskinsietokyvystä myös.

Menen katsomaan tammikuussa Panthers-Devils-pelin ja ostin hyvissä ajoin liput. Tickpickistä ostin ja liput tulivat SeatGeekin kautta. Silloin olisi saanut muistaakseni noin 60 taalalla kohtalaiset paikat yläkatsomoon. Itse jouduin pulittamaan noin 90 taalaa per lippu ja sillä pääsi aika hyville paikoille alhaalle, ei toki vaihtoaition taakse. Viimeksi 2019 käydessäni Pantterien pelissä hintaluokka oli samaa tasoa alakatsomossa eli aika vakaana ovat pyrkineet pitämään runkosarjaottelut.

Yläkatsomo vs alakatsomo on myös mielenkiintoinen keskustelu. Samaa mieltä @Amerikanihme en kanssa, riippuu omista intohimoista ja preferensseistä. Kokonaiskuva selkeytyy ylhäältä, mutta intensiteettiä on myös kiva katsoa alhaalta. Kyllähän budjetti vaikuttaa myös välillä, esim. MSG:ssä olen ollut vain kerran alakatsomossa ja maksoi 200 taalaa. Oli kohtuutonta, etenkin kun Rangers voitti:). Joskus olen vaihtanut ylhäältä alas myös tokan erään, jos halli on puolitäysi, samat kikat toimii kuin Suomessa. Viime aikoina olen alkanut suosimaan kyllä alakatsomoa, vauhti ja pienet yksityiskohdat avautuvat paremmin ja vaikuttaa fiilikseen.

Minun riskinsietokyky tässä tilanteessa ei ole kummoinen. Kuten alempana kommentoin Leonin kommenttiin, matsiin ollaan menossa enkä aio tätä mahdollisuutta hukata. Taidan katsoa lippuja vaikkapa Tickpickissä ja yrittää hankkia kohtalaiset liput jo hyvissä ajoin.

Ei alakatsomossa ole sinänsä mitään vikaa. Alimmilta riveiltä tosin ei sitä peliä ihan hirveästi näe. Ihmtettelenkin matsien suurkuluttajana, miksi samat ihmiset ostavat vuodesta toiseen kausarit esim. vaihtoaiton pleksin takaa. Sekin yksi maissilapsi Carolinan matseissa aina möllöttää muun perheensä kanssa suoraan Brind'Amourin selän takana. Joku 13-15 rivi siniviivan kohdalla on oma suosikkini. Päädyt ja yläkatsomot ovat jollain tavalla epämiellyttäviä pelin seuraamisen kannalta. Ylhäältä ei näe, onko kiekko jäässä vai 2 m korkeudessa.

Ai niin, yleensä olen ottanut liput Ticketmasterin kautta, koska matkat suunnitellaan ajoissa ja liput ostetaan heti, kun matkat on varattu. En jaksa kyyläillä jälkimarkkinoita, vaikka muutaman taalan säästäisikin. Menee matkabudjettiin. Yleensä henkinen raja n. $150 per lippu.
En ole jääkiekon suurkuluttaja mutta kävin HIFK-TPS matsissa viime perjantaina ja ihmettelin niitä jotka haluavat istua aivan kaukalon tasolla. Minulla ei ole muita kriteereitä kuin, että näkisi mahdollisimman hyvin mitä kaukalossa tapahtuu (mutta kuitenkin ilman kiikareita). Itselläni kukkaro venyisi varmasti jopa $150 asti mutta avovaimolla ei taida. Ehkä $100 asti voisi venyä per nuppi

Minäkin haluan tällaisen tapahtuman lyödä lukkoon etukäteen ja laittaa kalenteriin. Ei tosiaan tekisi mieli eri äpeissä tai sivustoilla kytätä löytyykö hyvää lippua. Matsiin ollaan joka tapauksessa menossa.

Ostin muutaman lipun korismatsiin todella hyvissä ajoin Ticketmasterista ja liput toimitettiin sitten Seatgeekkiin. Ongelma tässä oli, että ainakaan mun ATK-taidoilla en Seatgeekin appiä saanut puhelimelle Suomesta käsin asennettua (en saanut edes jenkeissä varapuhelimeen, missä jenkkiläinen pre-paid). No onneksi tilin sai kuitenkin tehtyä ja selaimen kautta toimi erittäin hyvin ja matsiin päästiin hyvin.

Niin ja kaikki nämä apit, mistä ei saa lippua esim wallettiin tallennettua, vaativat sen datayhteyden stadikan portilla. Todella hyvin niissä on wifi saatavilla. Tai sitten voi esim T-mobilelta hakea muutaman gigan datasimmin, itse otin 3.5G/kk ja hintaa tolle tuli 27 dollaria.

Sim-kortin hankin luultavasti muutenkin matkaa varten. Taisi ehkä olla niin, että Seatgeekin appi vaatii P-Amerikkalaiset yhteystiedot, ml. puhelinnumeron (kuten maksaessa lippuja suoraan heidän sivustolla).


Kiitos kaikille näistä kommenteista. Ehkä lähden hieman avoimemmin mielin etsimään korkeammalta katsomosta lippuja valmiiksi. Katsotaan jos saan tarvittaessa yhteisbudjettia neuvoteltua hieman ylöspäin ;)
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Joo, mä olen kanssa varman päälle miehiä. Eli jos kaupunkiin ollaan menossa, niin matsi/musikaali/museoliput on hallussa hyvissä ajoin. Viimeksi mainittu nyt koskee vain pomminvarmoja ryysispaikkoja(Colosseum, Vatikaani, Auschwitz,jne). Varmaan muutamakin saturainen tullut enemmän maksettua tämän takia, mutta ei haittaa. Tämäkin varmaan vähän eri jos usein matseissa ramppaa ja kuviot jo rutiinia. Mä nyt haaveilen vielä, että jos joskus uudestaankin kävis NHL-matsissa ihan uudella mantereella asti.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Terve! Olisi tarkoitus tulla matkalla Bostoniin katsomaan Long Islandille Islanders-Penguins-matsia 17.4. Viimeksi änärimatsissa noin 10v sitten, niin mistäs parhaiten saa liput otteluun hommattua? Ollaan vasta edellisenä päivänä maassa, joten suunnattomaan säätöön ei ole mahdollisuutta, mutta onnistuuko ticketmasterin kautta vai miten? Onkohan kellään tietoa miten tuonne UBS Arenalle auton kanssa tulo, jonkinlainen parkkilippu pitänee myös hommata. Myös kaikki vinkit paikoista UBS:llä tai hyvistä ruokapaikoista areenan lähellä kelpaavat.

Kiitokset avusta ja pahoittelut tyhmistä kysymyksistä.

Lippukaupoista aiemmissa viesteissä jo hyviä vinkkejä, mutta tuolloin on kyseessä jo runkosarjan viimeinen peli, joten lippuja voi saada lähellä ajankohtaa ihan pilkkahintaan, mikäli Islanders on ulkona pleijareista. Ticketmasterista useimmin on hyvissä ajoin omat aina tullut hommattua kun Islanders-pelit olleet olennainen osa reissua.

Kyytien osalta Uber on ollut selkein jo pelkästään, että voi halutessaan alkoholia nauttia vapaammin ja on noista parkkihinnoista sekä jonoista pelin jälkeen ollut napinaa aika lailla, mutta tietääkseni lisää parkkitilaa on valmistununut vaiheittain myöhemminkin. Belmont Park Garagea on ainakin kehuttu, mutta omakohtaista kokemusta ei ole antaa. Areenan sivuilta noita voi varata hyvissä ajoin ennalta.

Ruoan suhteen budjetti ja seurueen makutoiveet tietysti vaikuttavat, mutta hallilla en söisi, jos on aikaa muuallakin käydä. Italialaisia ravintoloita tuolla piisaa ja Borelli's on ainakin perinteinen ja lätkään sidoksissa oleva paikka, mutta enemmän hyvä aloittelu-/ pelin seurantapaikka Islanders-faneille. Ruoka aika perus jenkki-italiaanoa. Samaa perinnettä edustaa myös lähistön King Umberto, jolla pitkä historia myös ja nähtävästi hyviä arvosteluja edelleen kun itse käynyt viimeksi kenties 2014 tienoilla...syy alla:

Oma suosikkini on Plattduetsche Park; Authentic German cuisine, live music & festivals draw crowds to this historic eatery & beer garden eli konstailemattoman tuhtia settiä saksalaiseen tyyliin hyvän oluen kera.
 
Viimeksi muokattu:

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Olinkin ensin ihan iloisesti katsomassa paikkoja yläkatsomosta Seatgeekissä. Sitten tuttava huomautti, että jenkeissä areenat ovat isompia. Siellä yläkatsomo on korkeammalla kuin meillä täällä eikä sieltä välttämättä näe kaukalon tapahtumia niin hyvin. Ehkä tämä oli liioittelua tai pelästyin turhaan?
Itse olin yhtä Tampan matsia katsomassa sieltä välitasolta ja jo se oli omaan makuun liian kaukana jäästä. Areenat ovat tosiaan isoja ja osassa katsomot ovat sen verran loivia, että ne perimmäiset penkit on siten kans aika kaukana. Omaan makuun Tampassa ja Floridassa alakatsomoiden rivien puoliväli-viimeinen kolmannes läheltä pitkän sivun jommasta kummasta hyökkäyspäädystä oli sopivat hintansa ja näkymän puolesta.

Rangersin peliin sain liput ylätasolta ja sieltä kyllä näki ihan ok kenttätapahtumat, mutta ei siihen pelin vauhtiin saanut mitään tuntumaa. Jos sinne menisin uuestaan joskus, niin sielläkin pyrkisin alakatsomoon vaikka hinta varmasti olisikin tosi suolanen.

Mutta lopultahan kukin kokee nämä erilailla ja kaikilla meillä on eri preferenssit. Kuka haluaa tuntea sen ohimenevän pelaajan aiheuttaman ilmavirran ja haistaa sen hien ja kuka haluaa nähdä lintuperspektiivistä kaikki kuviot ja kuka on siinä välissä. Kannattaa miettiä omat fiilikset ja halut tarkkaan ja miettiä onko valmis tekemään siitä kompromissin vain säästääkseen 20 taalaa/lippu tms.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Olinkin ensin ihan iloisesti katsomassa paikkoja yläkatsomosta Seatgeekissä. Sitten tuttava huomautti, että jenkeissä areenat ovat isompia. Siellä yläkatsomo on korkeammalla kuin meillä täällä eikä sieltä välttämättä näe kaukalon tapahtumia niin hyvin. Ehkä tämä oli liioittelua tai pelästyin turhaan?
Ehkä niin. Ainoa, mitä sieltä yläkatsomon piippuhyllynurkkauksesta ei näe oikein kunnolla, on vastakkaisessa päädyssä tapahtuvat asiat. Muuten pelin hahmottaminen on kyllä erinomaista sieltä yläkulmasta nähden.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mielenkiintoinen systeemi ja kokemus Vividseatsin kautta lippuja ostaessa. Näytti olevan sitä kautta halvin, joten otin kaksi lippua mutta pystyi valitsemaan vain katsomonumeron ja rivin, ei paikkanumeroita. Mietin jo että paras olla vierekkäiset paikat... Sitten n. tuntia myöhemmin tulee Seatgeekin (!!) kautta lipputarjous henkilöltä X Y, otanko ne. WTF? Samalla Vividseats laittaa mailia, että nyt on lipputarjous sulla mailissa, hyväksytkö. Hyväksyin Seatgeekin kautta ja ne pitäisi toimittaa viimeistään muutama päivä ennen peliä jos ymmärsin oikein.

Mutta joo, alkuun olin kyllä että mikäs huijaus tämä on kun en ollut edes tehnyt tiliä Seatgeekiin, katsoin kyllä lippuja sen kautta, mutta oli halvemmat muualla. Eli ilmeisesti käytössä joku jälkimarkkinasysteemi, jossa kausarihaltijat tai muuten vain lipun jo ostanut voi tarjota ja myydä lippuaan eteenpäin.
 

-Joni-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins
Ei alakatsomossa ole sinänsä mitään vikaa. Alimmilta riveiltä tosin ei sitä peliä ihan hirveästi näe. Ihmtettelenkin matsien suurkuluttajana, miksi samat ihmiset ostavat vuodesta toiseen kausarit esim. vaihtoaiton pleksin takaa. Sekin yksi maissilapsi Carolinan matseissa aina möllöttää muun perheensä kanssa suoraan Brind'Amourin selän takana.
Omien kokemusten perusteella suurella osalla katsojista jenkeissä tuntuu olevan matsin seuraamista tärkeämpää saada oma pärstä näkyviin tv-kuviin/screenille.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitten n. tuntia myöhemmin tulee Seatgeekin (!!) kautta lipputarjous henkilöltä X Y, otanko ne. WTF? Samalla Vividseats laittaa mailia, että nyt on lipputarjous sulla mailissa, hyväksytkö. Hyväksyin Seatgeekin kautta ja ne pitäisi toimittaa viimeistään muutama päivä ennen peliä jos ymmärsin oikein.
Näin se mullakin meni, tosin liput ostin Ticketmasterin kautta. Ja liput saapuivat kyllä hyvissä ajoin, vaikka tuo sama teksti lippujen toimituksesta oli mullakin. Toki niinkun ylempänä tuolla jo kirjoittelin, niin Seatgeekkiä jouduin operoimaan selaimen kautta, mutta toimi noinkin oikein hyvin.

Ja taitaa olla niin, että moni toimija noita lippuja myy, mutta liput tulevat sitten sen seuran/liigan viralliselta taholta tässä tapauksessa Seatgeekin.
 

Stintti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Lapin kiekkoilu
Maaliskuussa reissu New Yorkiin ja liput hommattu Rangers - Florida peliin. Ensimmäinen änäripeli tulee itselle olemaan! Jotain vinkkejä kokeneemmilta kävijöiltä esim. Madisonia koskien tai muuta yleistä?
 

nomel

Jäsen
Itse olin yhtä Tampan matsia katsomassa sieltä välitasolta ja jo se oli omaan makuun liian kaukana jäästä. Areenat ovat tosiaan isoja ja osassa katsomot ovat sen verran loivia, että ne perimmäiset penkit on siten kans aika kaukana. Omaan makuun Tampassa ja Floridassa alakatsomoiden rivien puoliväli-viimeinen kolmannes läheltä pitkän sivun jommasta kummasta hyökkäyspäädystä oli sopivat hintansa ja näkymän puolesta.

Rangersin peliin sain liput ylätasolta ja sieltä kyllä näki ihan ok kenttätapahtumat, mutta ei siihen pelin vauhtiin saanut mitään tuntumaa. Jos sinne menisin uuestaan joskus, niin sielläkin pyrkisin alakatsomoon vaikka hinta varmasti olisikin tosi suolanen.

Mutta lopultahan kukin kokee nämä erilailla ja kaikilla meillä on eri preferenssit. Kuka haluaa tuntea sen ohimenevän pelaajan aiheuttaman ilmavirran ja haistaa sen hien ja kuka haluaa nähdä lintuperspektiivistä kaikki kuviot ja kuka on siinä välissä. Kannattaa miettiä omat fiilikset ja halut tarkkaan ja miettiä onko valmis tekemään siitä kompromissin vain säästääkseen 20 taalaa/lippu tms.

Kallistun hankkimaan liput yläkatsomoa alempaa. Ehkä isommista areenoista saamani varoitus oli ihan oikeaan suuntaan. Ainakin jos pystyn venyttämään budjettia. Ei välttämättä tule käytyä NHL-matsissa kuin vain tämän yhden kerran.

Mielenkiintoinen systeemi ja kokemus Vividseatsin kautta lippuja ostaessa. Näytti olevan sitä kautta halvin, joten otin kaksi lippua mutta pystyi valitsemaan vain katsomonumeron ja rivin, ei paikkanumeroita. Mietin jo että paras olla vierekkäiset paikat... Sitten n. tuntia myöhemmin tulee Seatgeekin (!!) kautta lipputarjous henkilöltä X Y, otanko ne. WTF? Samalla Vividseats laittaa mailia, että nyt on lipputarjous sulla mailissa, hyväksytkö. Hyväksyin Seatgeekin kautta ja ne pitäisi toimittaa viimeistään muutama päivä ennen peliä jos ymmärsin oikein.

Mutta joo, alkuun olin kyllä että mikäs huijaus tämä on kun en ollut edes tehnyt tiliä Seatgeekiin, katsoin kyllä lippuja sen kautta, mutta oli halvemmat muualla. Eli ilmeisesti käytössä joku jälkimarkkinasysteemi, jossa kausarihaltijat tai muuten vain lipun jo ostanut voi tarjota ja myydä lippuaan eteenpäin.

Mietin samaa kun katselen lippuja Tickpickissä tai Vividseatsissä. Voin valita, että haluan ostaa kaksi lippua mutta en näe paikkoja, vain rivin. Mistä tiedän, että paikat ovat vierekkäin? Vai onko näin oletuksena?
Kirjoitit, että hyväksyit lipputarjouksen Seatgeekin kautta. Pitikö tässä olla Seatgeekin appi käytössä?

Päivitys: Vividseatsissä lukee, että samalla kertaa ostetut liput ovat vierekkäisiltä paikoilta "However, we can guarantee that all tickets for reserved seating that are purchased in the same transaction will be side-by-side, unless otherwise stated in the ticket listing notes*." Linkki

Tickpickissä lukee vaihtelevasti lippujen alla "E-TRANSFER" tai "INSTANT DOWNLOAD". Näistä Instant download vaikuttaisi varmemmalta. Jos ymmärrän oikein, saan lipun käytännössä heti.
What is the difference between an “instant download” and an “E-ticket”?
 
Viimeksi muokattu:

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mietin samaa kun katselen lippuja Tickpickissä tai Vividseatsissä. Voin valita, että haluan ostaa kaksi lippua mutta en näe paikkoja, vain rivin. Mistä tiedän, että paikat ovat vierekkäin? Vai onko näin oletuksena?
Kirjoitit, että hyväksyit lipputarjouksen Seatgeekin kautta. Pitikö tässä olla Seatgeekin appi käytössä?

Päivitys: Vividseatsissä lukee, että samalla kertaa ostetut liput ovat vierekkäisiltä paikoilta "However, we can guarantee that all tickets for reserved seating that are purchased in the same transaction will be side-by-side, unless otherwise stated in the ticket listing notes*." Linkki
Muistaakseni Vividseats mainitsi ainoana, että useampien lippujen yhteydessä liput ovat vierekkäin, muilla sivuilla en tällaista nähnyt. Lopulta saadut liput oli vierekkäin.

En käyttänyt Seatgeekin äppiä, enkä ollut tehnyt sinne edes tunnuksia, ennen kuin lipputarjous tuli, sen jälkeen tein tunnarit ja www-sivua käyttänyt. Latasin joukkueen virallisen sovelluksen, josta liput näkee, kun siihen saa linkitettyä Seatgeekin tilin, jossa liput siis on. Seatgeekin äppi ei näytä olevan saatavilla Suomessa, ainakin mulle google play herjaa tätä.

Viimeisen hinnan päälle miettiville vielä (itse mukaanlukien ;) ), että osa sivuista näyttää hinnat euroissa, toiset dollareissa. Ja lipun päälle tulee vielä pariakin eri kulua, aina hanurista, että lopulliseen hintaan pitää aika pitkään klikkailla ja täytellä tietoja ja sitten vasta näkee suht suolaisia kuluja vs. lipun hinta, ainakin jos ostaa nuo ihan halvimpien paikkojen liput. Perusjenkkimeininkiä siis, että rahaa osataan nyhtää syyllä jos toisella.
 
Viimeksi muokattu:

Teräspekoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota wild
Kallistun hankkimaan liput yläkatsomoa alempaa. Ehkä isommista areenoista saamani varoitus oli ihan oikeaan suuntaan. Ainakin jos pystyn venyttämään budjettia. Ei välttämättä tule käytyä NHL-matsissa kuin vain tämän yhden kerran.



Mietin samaa kun katselen lippuja Tickpickissä tai Vividseatsissä. Voin valita, että haluan ostaa kaksi lippua mutta en näe paikkoja, vain rivin. Mistä tiedän, että paikat ovat vierekkäin? Vai onko näin oletuksena?
Kirjoitit, että hyväksyit lipputarjouksen Seatgeekin kautta. Pitikö tässä olla Seatgeekin appi käytössä?

Päivitys: Vividseatsissä lukee, että samalla kertaa ostetut liput ovat vierekkäisiltä paikoilta "However, we can guarantee that all tickets for reserved seating that are purchased in the same transaction will be side-by-side, unless otherwise stated in the ticket listing notes*." Linkki

Tickpickissä lukee vaihtelevasti lippujen alla "E-TRANSFER" tai "INSTANT DOWNLOAD". Näistä Instant download vaikuttaisi varmemmalta. Jos ymmärrän oikein, saan lipun käytännössä heti.
What is the difference between an “instant download” and an “E-ticket”?
Pelipäivän aamuna ku ostat liput niin saat ihan varmasti alakatsomosta paikat ja pysyt budjetissa. Etukäteen jos ostat floridan peliin liput niin maksat ihan kauheaa ylihintaa.

Tickpickistä olen ostanu monta kertaa useamman lipun kerrallaan ja joka kerta istumapaikat on ollut vierekkäin
 

nomel

Jäsen
Muistaakseni Vividseats mainitsi ainoana, että useampien lippujen yhteydessä liput ovat vierekkäin, muilla sivuilla en tällaista nähnyt. Lopulta saadut liput oli vierekkäin.

En käyttänyt Seatgeekin äppiä, enkä ollut tehnyt sinne edes tunnuksia, ennen kuin lipputarjous tuli, sen jälkeen tein tunnarit ja www-sivua käyttänyt. Latasin joukkueen virallisen sovelluksen, josta liput näkee, kun siihen saa linkitettyä Seatgeekin tilin, jossa liput siis on. Seatgeekin äppi ei näytä olevan saatavilla Suomessa, ainakin mulle google play herjaa tätä.

Viimeisen hinnan päälle miettiville vielä (itse mukaanlukien ;) ), että osa sivuista näyttää hinnat euroissa, toiset dollareissa. Ja lipun päälle tulee vielä pariakin eri kulua, aina hanurista, että lopulliseen hintaan pitää aika pitkään klikkailla ja täytellä tietoja ja sitten vasta näkee suht suolaisia kuluja vs. lipun hinta, ainakin jos ostaa nuo ihan halvimpien paikkojen liput. Perusjenkkimeininkiä siis, että rahaa osataan nyhtää syyllä jos toisella.
Katselin Google Play Storesta Florida Panthersin omaa äppiä. Arvostelut eivät ole hääppöisiä, mm. valitetaan kirjautumisongelmista sekä siitä ettei liput synkkaa Ticket Masterin kanssa. Tuon varaan en uskaltaisi laskea lippujen käyttöönottoa. Colorado Avalanchen äppi vaikuttaisi olevan täysin turha tekele.

Mutta voihan näitä kännykän selaimella myös hoitaa reissussa.

Noista lisämaksuista olen valitettavasti tietoinen. Kun katson lippujen hintoja, lisään aina päässäni joitakin kymmeniä prosentteja näytettyyn hintaan.

Pelipäivän aamuna ku ostat liput niin saat ihan varmasti alakatsomosta paikat ja pysyt budjetissa. Etukäteen jos ostat floridan peliin liput niin maksat ihan kauheaa ylihintaa.

Tickpickistä olen ostanu monta kertaa useamman lipun kerrallaan ja joka kerta istumapaikat on ollut vierekkäin

Onhan meillä sen verran leppoisa aikataulu reissulla, että ehtisi sielläkin katselemaan lippuja. Toisaalta olisi mukava olla valmiina liput niin ei tarvitse miettiä. Tärkeintä kuitenkin on nähdä matsi.
 

Kece

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa
Reissua Atlantin yli pukkaa 10 vuoden tauon jälkeen. Liput hommattuna NSH-DAL ja NSH-CAR matseihin. Kieltämättä on hinnat nousseet aika pirusti viime reissusta, kun silloin sai kolme lippua alatasanteelta 240 euroon ja nyt vastaavat paikat ovat 200e laaki. Myös silloin tuli oltua joulun/uuden vuoden aikaan, joten sekään ei selitä kalliimpia lippuja. Lisäksi vielä tulee hommattua piletit Tampa - Nyr matsiin. Myös jefua pääsee katsomaan ensimmäistä kertaa Tampassa.
Nyt voisinkin kysäistä vinkkejä Nashvilleen, sillä se on täysin uusi kaupunki minulle, kun taas edellinen reissu suuntautui juuri Tampaan. Olisi mukava saada neuvoja paikoista, joissa vierailla ja jos on tiedossa jokin must ruokapaikka liharuokien ystäville, niin olisin kiitollinen.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Nyt voisinkin kysäistä vinkkejä Nashvilleen, sillä se on täysin uusi kaupunki minulle, kun taas edellinen reissu suuntautui juuri Tampaan. Olisi mukava saada neuvoja paikoista, joissa vierailla ja jos on tiedossa jokin must ruokapaikka liharuokien ystäville, niin olisin kiitollinen.
Mahdataanko törmätä Nääsvillessä, kun olen itse tulossa sinne 28.12.

Nashvillessä on tullut käytyä pari kertaa. Lähinnä siellä minua kiinnosti Country-aiheiset jutut. Tällä kertaa olisi tarkoitus mennä Country Music Hall of Fameen vierailemaan. Viime kerralla tuli nähtyä Grand Ole Opry esiintymispaikka, joskaan ei konsertissa. Siellä on myös Ryman-Auditorium, mutta ei ehkä ole konserttia juuri sopivaan aikaan. Downtown on tutustumisen arvoinen, paljon baareja ja ravintoloita varsinkin nuoremmalle väelle. Ja itse olen vaimon kanssa Gaylord Opryland Resortissa, joka on kai jonkin näköinen nähtävyys itsessään.

Ruokapaikkasuositusta en osaa kyllä antaa.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Kyselin täältä syksyllä vinkkejä omaan reissuun ja tuo reissu tuli tehtyä loka- marraskuussa. Ajattelin nyt kirjoittaa kokemuksia jääkiekkopeli kerrallaan, jos tästä olisi jollekin hyötyä tulevaisuudessa. Kävimme kahdeksassa NHL-pelissä, yhdessä NBA-pelissä ja yhdessä NFL-pelissä. Koripallon ja jenkkifutiksen tunnelma oli aivan omaa luokkaansa. Varsinkin Memphisissä koettu elämän ensimmäinen NBA -ottelu jäi mieleen.

Olin käynyt jenkeissä monta kertaa aiemmin, joten kulttuuri on tuttu. NHL -pelien kokemus oli ainoastaan Anaheim -Detroit pelistä vuodelta 2018. Tämä ei ollut mikään häävi kokemus. Jenkkifutiksesta oli enemmän kokemuksia sekä Kaliforniasta ja Lontoon peleistä.

New Jersey -Florida
Heti ensimmäisenä iltana menimme katsomaan Prudential Centeriin pelin. Areena on aika karmeassa paikassa keskellä mustien aluetta ja hetken kaduilla kävely oli riittävä kokemus. Areenan vieressä on muutama ruokapaikka. Saavuimme ja lähdimme taksilla, jonka käyttö oli koko reissun vaivatonta. Matkaa kun oli hotellilta tänne vain 4 km. Uberin, Lyftin ja Revelin uudet käyttäjät saavat hyviä promokoodeja, joilla hinnat ovat kohdillaan. Revel tosin toimii vain New Yorkin metropolialueella. Nopeat kuvat Brodeurin patsaan vieressä ja halliin. Ulkona ei hirveästi tehnyt mieli olla. Halli oli sisältä yksi matkan mukavimmista. Leveät käytävät, jyrkät katsomot ja hyvä äänentoisto. Ylhäältä näki pelin hyvin. Aika lailla omalla tyylillä tehty areena. Kotijoukkueen alkushow oli ihan ok, mutta lopulta osoittautui hyväksi, koska muiden pelien alkushowt olivat pääasiassa yllättävän heikkoja.

New York Islanders -Arizona
Tämä areena sijaitsee aika lailla keskellä ei mitään Elmontissa. Olimme päivän New Yorkin ytimessä ja menimme sieltä junalla UBS Arenalle. Areenan junapysäkillä tarkistetaan liput ja siitä on vielä mahdollisuus mennä ilmaisella shuttlella areenalle. Kävelyä olisi jonkin verran, mutta ei suomalaiselle liikaa. Menimme joukon mukana shuttlella. Sisältä moderni, mutta tylsähkö halli. Tämä oli reissun kallein halli, sillä vesipullokin maksoi 10 dollaria. Kaikki muut hinnat siitä ylöspäin. Tunnelma oli välillä kohtalainen. Pois hotellille taksilla, joiden noutopaikka on selkeästi merkattu. Taksimatka oli pitkä ja kannattaa huomioida erilaisten siltamaksujen ja tullien tulevan vielä kiinteähintaisten taksisovellusten näyttämien hintojen päälle.

Columbus -Calgary
Vuokra-autokierroksen yhtenä kohteena oli Columbus. Paikkana tylsä, edes taksikuski ei osannut suositella mitään, eikä tiennyt jääkiekosta mitään. Lähinnä opiskelukaupunki. Nationwide Arena sijaitsee keskustassa. Ulkoa vaatimattoman näköinen, sopii jotenkin koko kaupungin yleiskuvaan. Vanhahkon oloinen areena, ahtaat istuimet. Ennen peliä hallissa oli yritetty järjestää faneille kaikenlaista aktiviteettia, mikä sinänsä positiivista. Alkushow ja tunnelma olivat matkan latteimpia. Ympärillä olevat katsojat keskittyivät lähinnä juttelemaan muusta elämästä keskenään. Vain pelin lopussa Laineen sairastuvalle johtanut taklaus sai yleisöön eloa. Tämän yhden kokemuksen perusteella ei oikein kiekkokaupunki. Ja se tykki ei ollut mun juttu.

Detroit -Calgary
Päätiet Michiganissa olivat karmeimmassa kunnossa, mitä Yhdysvalloissa on vastaan tullut. Reissun ainoa peli, johon menimme vuokra-autolla hallille asti. Spotherolla löytyi 10 dollaria maksava parkkipaikka 10 minuutin päästä areenasta. Pelin jälkeen pimeässä kuumotti hieman kävellä Detroitin katuja takaisin autolle, koska paikkakunta ei ole edelleenkään kovinkaan mieluisan oloinen. Little Caesars Arena on melko ytimessä ja myös NFL-stadion on siinä lähes vastapäätä. Tilaa löytyy käytäviltä hienosti ja legendoja on asetettu "näytille" ympäri hallin. Mukavan valoisa halli myös luonnonvalon osalta. Muuten katsomon puolelta vähän persoonaton uusi areena. Paikalliset olivat innoissaan DeBrincatin hankinnasta ja tässä pelissä tuloksena olikin hattutemppu.

Nashville -Vancouver
Nashville on kaupunkina yksi mukavimmista, joka on tullut jenkeissä vastaan. Bridgestone Arena sijaitsee ytimessä ja vieressä oleva katu on täynnä livemusaa soittavia juottoloita. Jokaisessa paikassa näytti olevan live-esiintyjä. Tunnelma oli mahtavan rento ennen peliä. Itärannikolla ja pohjoisessa ihmiset ovat suomalaisille "tavallisen" oloisia, mutta täällä etelämpänä rentouden seassa mukana on ystävällisyys ja kohteliaisuus. Pekka Rinteen patsaan tai Smashville-kyltin luona ensimmäinen ohikulkija pelipaidassaan tuli heti kysymään, haluammeko apua valokuvan ottamiseen. Kadun baarien tunnelma ei oikein siirtynyt hallin sisälle ja tunnelma oli vaisu. Alkamisaika oli paikalliseen aikaan 20.15 arkena, joka näytti syöneen ainakin nuoremmat katsojat pois hallista. Alkushowssa isoimman roolin sai epävireinen urkuri, joka ilmeisesti huonoudessaan on jonkinlainen legenda. Jotain aivan hirveää. Vanhahko areena, mutta tykkäsin enemmän hallista kuin Columbuksessa.

Carolina-San Jose
Raleighissa ja Pohjois-Carolinassa ensimmäisenä mieleen jäivät liikenneruuhkat. Vaikka olimme varanneet ylimääräistä aikaa todella paljon, silti ehdimme halliin vasta kun kiekko putosi jäähän. Alueella on sama ongelmia kuin New Yorkissa. Töihin tullaan isolla massalla kauempaa ja liikenne tökkii kovasti. PNC Areenan sijainti oln melko sivussa ja liikennejärjestelyt erikoiset. Edes taksit eivät saaneet mitään etua liikenteessä. Haastava paikka, varsinkin jos menisi omalla autolla. Areena oli käytäviltään yksi matkan ahtaimmista. Mutta tärkein, eli tunnelma kiekkopelien selvä ykkönen. Ihmiset keskittyvät peliin, seuraavat sitä ja elävät mukana. Lisäksi hallin akustiikka tukee tunnelmaa. Tässä pelissä Teuvo Teräväinen teki hattutempun ja se sai yleisön lähes hurmioon. Tietyt chäntit esimerkiksi jäähyjen jälkeen olivat ihan hauskoja. Tunnelman luontiin oli panostettu myös järjestäjän taholta. Liian monessa pelissä laiska tekokannustus yritti saada yleisöä hereille. Täällä yleisön innostuneisuus lähti aidosti katsomosta ja sitä tuettiin hyvin eri jutuilla. Ainakin paikallisten mielestä kaikki lähtee siitä, että urheilusarjojen kilpailu ei ole tällaisella pienellä paikkakunnalla niin voimakasta kuin isoissa miljoonakaupungeissa.

Philadelphia -Buffalo
Philadelphiassa kaikkien kaupungin valtalajien näyttämöt sijaitsevat vierekkäin muutama kilometri kaupungin keskustasta omalla alueellaan. Helpot ja sujuvat liikennejärjestelyt. Wells Fargo Center oli oikein mukava ja tilava areena. Ruokapaikkoja ja tilaa syödä ostettuja ruokia oli eniten, mitä tuli halleissa vastaan Tässä pelissä oli matkan parhaat paikat lähellä kaukaloa. Yksi valtava miinus kuitenkin jäi muistiin. Hallin musiikki oli käsittämättömän kovalla. Välillä oli lämmittelyn aikana pakko mennä käytävälle. Vieressä olleet Flyers -fanit pitivät ajoittain sormia korvien päällä. Tämä oli erittäin negatiivinen kokemus. Tulostaulu oli erikoisen muotoinen ja jäi kaikista valotauluista eniten mieleen. Läheltä kaukaloa näkee pelin nopeuden, joka oli "hieman" eri tasoa Suomeen verrattuna. Ylhäältä tätä ei niin näe, joten jokaisen kannattaa katsoa ainakin yksi NHL-peli riveiltä 1-10. Yleisö innostui taklauksista ja nyrkeistä, muu aika kovin hiljaista.


New York Rangers -Carolina
Viimeisenä piti vielä mennä tutustumaan Madison Square Gardenin kehuttuun legendaarisuuteen. Ahtaat käytävät sekä ainakin ylhäällä aika heikot ja luonnollisesti kalliit myyntipisteet. Areena itsessään oli katsomon puolelta mukava kokemus. Joka paikasta hyvä näkyvyys kentälle ja tilavat penkit. Rauhallinen ja selkeä kuuluttaja, huutajia nähtiin riittävästi aika monessa hallissa. Alkushow ja väliaikojen ohjelmat olivat tunnelmaa ja seuran perinteitä kunnioittavia. Yleisö innostui maalien jälkeen villiin chänttien huuteluun, jollaista esiintyi oikeastaan vain Carolinassa. Pelin ollessa käynnissä innokkuus ei ollut Carolinan areenan luokkaa, mutta maalit saivat aikaan kunnon kiimaa. Tässä pelissä Adam Fox loukkaantui törmäyksessä Ahoon ja yleisö löysi vastustajan riveistä uuden "suosikin". Olin hieman skeptinen tämän pelin suhteen, kun olin kuullut liikaa tarinoita "katkarapukatsomosta ". Näin ei onneksi ollut ainakaan tässä pelissä.

Yleisesti kokemuksena nämä voisi rankata järjestykseen:

1. Carolina
2. New York Rangers
3. Nashville (areenan ulkopuoliset jutut vaikuttaa tässä paljon)
4. Philadelphia
5. New Jersey (hallin ulkopuolinen miljöö laskee sijoitusta)
6. New York Islanders (hallin sijainti laskee sijoitusta)
7. Detroit
8. Columbus
 

nomel

Jäsen
Kävimme eilen (10.2.2024) katsomassa Panthers vs. Avalanche Miamin Amerant Bank Arenalla. Alla hieman kokemusta ja tietoa lippujen hankkimisesta ja muusta jos siitä jollekin hyötyä.

Matkan yleisten aikataulujen elämisen takia, mutta varsinkin halvempien lippujen toivossa, kyttäsin lippuja pelipäivänä Tickpickissä sekä Vivid Seats. Ilmeisesti peli olikin hyvin suosittu. Hinnat nousivat mitä lähemmäksi matsin alkua mentiin, tai ainakin halvimmat liput myytiin pois.

Ostin sitten liput Tickpickin apin kautta. Hinta per lippu 76 dollaria. Paikat 320 osiossa rivi 6, eli korkeimmalla tasolla (parvella). Maksoin liput Google Payllä. Pari minuuttia maksun jälkeen sain vahvistuksen sähköpostiini. Avasin PDF lipun Tickpickin apistä. Tämän lukivat portilla ja hyvin meni. Nämä olivat siis ns. Mobile tickets (ei "Instant delivery").

Paikoilta näki koko kentän ja pelin (ml. kiekon) erinomaisesti, joten hyvä näin. Kaikin puolin itse matsi mukava kokemus.
Hinnat areenalla aivan poskettomia, mutta järjestelyt ja opastus yms. toimii sujuvasti. Tuntui modernilta areenalta.

Meidän majoitus on downtown Miamissa, joten matkaa areenalle oli reilut 50km eikä julkisilla lauantaina päässyt järkevästi (yli 3h per suunta). Arkisin julkisilla voisi päästä ainakin alle parin tunnin matka-ajalla per suunta. Otimme siis Uberin edes takaisin. 45 dollaria sinne ja 70 dollaria takaisin. Matka per suunta Uberilla kesti noin 45 min. Vertailuna Miami Heatin kotiareena olisi ollut tuossa alle kilometrin päässä majoituksesta

Kävimme yhdellä juomalla kauppakeskuksessa (Sawgrass Mills) toisella puolella katua Amerant Bank Arenasta baarissa nimeltä Yard House. Tämähän olikin Panthers fanien kantapaikka ja tunnelma tapissa. Sieltä vain kuljimme massan mukana areenalle.

Oikein mukava kokemus mutta rahaa palaa. Halvemmalla olisi luultavasti saanut liput ostamalla hyvissä ajoin, mutta ei paljoa eroa. Toivomani ei toteutunut, eli siis että ns. parempien paikkojen hinnat laskisivat lähempänä matsia. Kuten toinen käyttäjä kommentoi aikaisemmin, ehkä parasta hoitaa liput kuntoom hyvissä ajoin ellei halua ottaa riskiä ja kytätä hintoja lähempänä matsia. Eipä se kyttääminen löysällä aikataululla olutta lipittäessä ollut ongelma, mutta ei siitä hyötyäkään ollut.
 
Viimeksi muokattu:

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Toi on kyllä ihan käsittämätöntä miten kaukana "kaikesta" tuo Panthersin halli on. Muuten Miami oli ihan kiva paikka ja voisi mennä muuten uudestaankin, mutta en kyllä lätkäkohteena suosittele. Tosin nyt siellä on sentään buumi päällä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kuten toinen käyttäjä kommentoi aikaisemmin, ehkä parasta hoitaa liput kuntoom hyvissä ajoin ellei halua ottaa riskiä ja kytätä hintoja lähempänä matsia.
En tiedä, olinko se toinen käyttäjä minä vai ei, mutta mä mieluummin otan varman päälle kuin lottoan reissussa, mikä joka tapauksessa maksaa parin viikon nettopalkan verran. Mutta kiva kuulla kokemuksia paikasta, joka on itselläkin listalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös