NHL-matkat

  • 709 547
  • 2 164

Jaskaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue
Tänään paikanpäällä Habs - Jets -pelissä. Vaikka ei eurooppalaista fanikulttuuria olekaan, niin onhan tämä Centre Bellin tunnelma aivan huikea. Suosittelen kyllä jokaisella kiekkofanille edes kerran elämässä reissua tähän kiekkohulluun kaupunkiin
Oi oi, muistot puskee pintaan. Pari peliä Centre Bellissä paikanpäällä kokeneena helppo allekirjoittaa viestisi. Saku oli tuolloin vielä capitan, suomalaisena oli hienoa olla hallissa. Tunnelmaa hallissa on mahdotonta pukea sanoiksi, suosittelen menemään Montrealiin kokemaan, oikein helposti lähestyttävä kaupunki ja halli tosiaan keskustassa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Itse tuli liikuttua lokakuun reissulla pääasiassa Uberillä ja kyllä tuolla Newarkissa rupesi ihan tosissaan kuumottamaan pelin jälkeen, kun puhelimessa ei Internet-yhteys toiminut (Vitun Telia!) ja wifi toimi ainoastaan hallissa, ei edes hallin ovella ulkopuolella. Onneksi lähipubissa oltiin ymmärtäväisiä ja sieltä saatiin apua. Tosiaan en olisi itse kyllä siellä halunnut iltamyöhään liikuskella.
Osuu niin makeasti reisun kohdalle myös Devils-Hurricanes -matsi, että kovasti kutkuttaisi mennä kurkkaamaan. Nopeasti kun vilkuilin, niin eihän tuossa tosiaan näyttäisi olevan hallilta matkaa asemalle kuin lyhyt kävelymatka ja luulisi tuolla nyt pelin jälkeen olevan porukkaa samalla matkalla.

Että olisko tuo tosiaan turvaton reissu Manhattanilta käydä, kun ei nyt huvittaisi hengestään tai mistään muustakaan luopua tuon takia, heh?
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osuu niin makeasti reisun kohdalle myös Devils-Hurricanes -matsi, että kovasti kutkuttaisi mennä kurkkaamaan. Nopeasti kun vilkuilin, niin eihän tuossa tosiaan näyttäisi olevan hallilta matkaa asemalle kuin lyhyt kävelymatka ja luulisi tuolla nyt pelin jälkeen olevan porukkaa samalla matkalla.

Että olisko tuo tosiaan turvaton reissu Manhattanilta käydä, kun ei nyt huvittaisi hengestään tai mistään muustakaan luopua tuon takia, heh?
Ei nyt tietenkään uskalla luvata mitään, mutta itse useamman kerran junalle kävelleenä en ole kertaakaan tuntenut oloani turvattomaksi. Voi tosiaan katsoa jonkun isomman miesporukan, jonka peesissä kulkea jos siltä tuntuu.
 

LGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Itse olin tuossa Devils-Hurricanes pelissä ja pari päivää sen jälkeen myös Lightning-pelissä. Muutoinkin olen käynyt Prudential Centerissä yksin, kaverin ja perheen kanssa useamman kerran viimeisen 15 vuoden aikana ja kertaakaan en ole kokenut vaaratilanteita Newarkissa. Enemmän kodittomia ja muita arveluttavan näköisiä kanssakulkijoita näkyy Manhattanilla.

Myönnettäköön, että en sieltä majoitusta ottaisi reissulle ja pelin jälkeen en ole jäänyt sinne pyörimään, mutta matka Manhattanille junalla on hyvin simppeli ja kävelymatka hallille Newark Penn Stationilta on nopea.

Itse asiassa junalla pääsee Manhattanin Penn Stationilta nyt myös Islandersin uuteen UBS-Arenaan nopeasti LIRR-junayhteyden kautta.

Eli New Yorkin alueella matsikokemuksia miettivälle vaihtoehdot ovat hyvät ja matkustaminen on nopeaa sekä turvallista. Tämä hieman kompensoi sitten matsilippuja ja hallihintoja.
 
Viimeksi muokattu:

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Itse olin tuossa Devils-Hurricanes pelissä ja pari päivää sen jälkeen myös Lightning-pelissä. Muutoinkin olen käynyt Prudential Centerissä yksin, kaverin ja perheen kanssa useamman kerran viimeisen 15 vuoden aikana ja kertaakaan en ole kokenut vaaratilanteita Newarkissa. Enemmän kodittomia ja muita arveluttavan näköisiä kanssakulkijoita näkyy Manhattanilla.
Siellä mekin oltiin ja helppo yhtyä näihin kommentteihin. Pelin jälkeen pikkuhiljaa käveltiin takaisin asemalle ja koko matkan täydeltä ihmisiä hyvällä tuulella eikä pienintäkään pelkoa mistään. Oltiin muuten siinä Carolinan vaihtoaition takana, olikohan rivi 9, ja enpä ole niin mukavilta paikoilta ikinä jääkiekkoa livenä seurannut. Pehmeillä leveillä penkeillä kelpasi naatiskella ja Puljukin morjensteli, kun vähän kannustelin ääneen. Olitkohan ekalla erätauolla siinä alakatsomon fanikamakaupassa, kun siellä olin kuulevinani jonkun puhuvan suomea?

Tuon lisäksi Rangers-Capitals -matsi ja sitten vielä Brooklynin puolella tuli käytyä korismatsikin katsomassa Barclays Centerissä.

Kyllä jenkki shown osaa järjestää vaikka peli sinänsä ei olisikaan kummoinen. Ja olihan noissa hienoja suorituksia pelin sisällä kuitenkin ja siis hienoja maaleja.

Eli New Yorkin alueella matsikokemuksia miettivälle vaihtoehdot ovat hyvät ja matkustaminen on nopeaa sekä turvallista. Tämä hieman kompensoi sitten matsilippuja ja hallihintoja.
Samaa juuri tuossa pohdiskelin, kun tosiaan tuonne MSG:lle lipun hinnat ovat aika huisit, mutta näihin muihin pääsee kyllä varsin inhimilllisellä kustannuksella. Helppo suositella.
 
Viimeksi muokattu:

LGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Mukava kuulla, että havainnot ja näkemykset ovat yhteneväisiä. Olin ekassa änärimatsissa vuonna 2003 Meadowlands Areenalla Devilsin pelissä ja se tuntui nuorena kloppina jäätävältä paikalta ja matkalta sekä porukkakin siellä oli vähän niin ja näin(vaikka kyse oli NJD:n mestaruuskevän pleijaripelistä).... Prudentialissa tätä fiilistä ei ole koskaan ollut, toki ikä ja kokemukset myös vaikuttavat.

Kävin ennen peliä fanshopissa, joten tällä kertaa todennäköisesti kuulostelit jotain toista härmäläistä. Oikeastaan poikkeuksetta Devilsin peleissä tai matkalla olen törmännyt kuitenkin suomalaisiin ja tätä ei voi sanoa Rangersin peleistä. Hinta ja muut tekijät varmasti vaikuttavat tähän, ei ehkä kannatusnäkökulmat....

Kaiken kaikkiaan, kuten itsekin pohdit, kannattaa kokea eri lajeja ja halleja, kun tuonne saakka matkustaa. Itsekin aiemmilla reissuilla kävin katsomassa Netsin pelaavan korista ja Jetsin jefua. Vaikkein ymmärrä paikallisten ajatusmaailmaa kaikin osin, ymmärrän helppouden ja viihdearvon, jonka näissä urheilutapahtumissa voi saavuttaa.
 
Viimeksi muokattu:

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Alkuvuodesta menossa Vegasiin ja kai sitä voisi änäriäkin käydä paikanpäällä katselemassa jos liput saa. Onko mitään mahdollisuuksia mistään ostaa noita etukäteen? Hellotickets nimisellä sivustolla noita ainakin olisi myynnissä, mutta onko kellään kokemusta tuosta sivustosta?
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Alkuvuodesta menossa Vegasiin ja kai sitä voisi änäriäkin käydä paikanpäällä katselemassa jos liput saa. Onko mitään mahdollisuuksia mistään ostaa noita etukäteen? Hellotickets nimisellä sivustolla noita ainakin olisi myynnissä, mutta onko kellään kokemusta tuosta sivustosta?
Mä oon ostanut peleihin lippuja stubhubista ja vividseatista. Molemmissa homma toimi hyvin. Viimeks kolmisen vuotta sitten mutta pikasella vilkaisulla vividseat näytti ainakin olevan hengissä
 

Makkeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Mä oon ostanut peleihin lippuja stubhubista ja vividseatista. Molemmissa homma toimi hyvin. Viimeks kolmisen vuotta sitten mutta pikasella vilkaisulla vividseat näytti ainakin olevan hengissä
Tickpickistä hommasin liput Vegasin peliin pari vuotta sitten ja homma toimi kanssa erittäin mallikkaasti. Hommattin majoitus vielä hallin vieressä olevasta New York New York hotellista. Oli aika mukavaa kävellä hotellin käytäviä pitkin suoraan hallille.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Itse menen ensimmäistä kertaa Itärannikon kierrokselle syksyllä ja tällä reissulla on tarkoitus mennä aika moneen urheilutapahtumaan. Jenkit muualta maasta tuttu paikka. Reitille osuu ainakin seuraavien seurojen runkosarjapelit sopivasti, jotka aiotaan mennä katsomaan:

Rangers
Devils
Islanders
Columbus
Detroit
Nashville
Pittsburgh

Ticketmasterista saa jo resale-lippuja. Mahtaako näitä resale-lippuja saada halvimmillaan lähempänä pelejä, vai pitäisikö liput ottaa mahdollisimman ajoissa.? 25-50 dollarilla saa lähes joka paikkaan lippuja tällä hetkellä.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Itse menen ensimmäistä kertaa Itärannikon kierrokselle syksyllä ja tällä reissulla on tarkoitus mennä aika moneen urheilutapahtumaan. Jenkit muualta maasta tuttu paikka. Reitille osuu ainakin seuraavien seurojen runkosarjapelit sopivasti, jotka aiotaan mennä katsomaan:

Rangers
Devils
Islanders
Columbus
Detroit
Nashville
Pittsburgh

Ticketmasterista saa jo resale-lippuja. Mahtaako näitä resale-lippuja saada halvimmillaan lähempänä pelejä, vai pitäisikö liput ottaa mahdollisimman ajoissa.? 25-50 dollarilla saa lähes joka paikkaan lippuja tällä hetkellä.

Ei nuo hinnat siltä kuulosta, että ainakaan tuota halvemmalla olisi lippuja tulossa tarjolle.

Ei kyllä ole noista omaa kokemusta kuin Rangersin ja Islandersin kotipeleistä, mutta pirun halvalta nuo omiin silmiin kuulostaa.
 

Makkeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Ticketmasterista saa jo resale-lippuja. Mahtaako näitä resale-lippuja saada halvimmillaan lähempänä pelejä, vai pitäisikö liput ottaa mahdollisimman ajoissa.? 25-50 dollarilla saa lähes joka paikkaan lippuja tällä hetkellä.
Tuohon hintaan kannattaa jo liput ottaakin. Itse menossa syksyllä Torontoon ja tuonne Scotiabank arenallehan ei tunnetusti lippuja saa kovinkaan helposti alle 100 dollarin, vai onko ryhmäläisillä kokemusta, että tippuuko resales-lippujen hinnat merkittävästi päivä pari ennen peliä?

Sopivasti osuisi Toronto - Chicago peli kohdilleen ja pääsisi ihmettelemään tuulisen kaupungin uutta ihmepoikaa.
 

jalapeeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Itse menen ensimmäistä kertaa Itärannikon kierrokselle syksyllä ja tällä reissulla on tarkoitus mennä aika moneen urheilutapahtumaan. Jenkit muualta maasta tuttu paikka. Reitille osuu ainakin seuraavien seurojen runkosarjapelit sopivasti, jotka aiotaan mennä katsomaan:

Rangers
Devils
Islanders
Columbus
Detroit
Nashville
Pittsburgh

Ticketmasterista saa jo resale-lippuja. Mahtaako näitä resale-lippuja saada halvimmillaan lähempänä pelejä, vai pitäisikö liput ottaa mahdollisimman ajoissa.? 25-50 dollarilla saa lähes joka paikkaan lippuja tällä hetkellä.
Rangersien peleihin lippu maksaa kohtalaiselle istumapaikalle yleensä vähintään 100-150 euroa, joten jos tuohon hintaan saa nyt, niin kannattaa ostaa. Omat kokemukset Stubhubista ovat sellaiset, että hinnat alkavat tippumaan vasta juuri ennen ottelua ja ottelun alkaessa. Toiseen erään pääsee siis tosi halvalla… :)
 

IcePhoenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
Tuohon hintaan kannattaa jo liput ottaakin. Itse menossa syksyllä Torontoon ja tuonne Scotiabank arenallehan ei tunnetusti lippuja saa kovinkaan helposti alle 100 dollarin, vai onko ryhmäläisillä kokemusta, että tippuuko resales-lippujen hinnat merkittävästi päivä pari ennen peliä?

Sopivasti osuisi Toronto - Chicago peli kohdilleen ja pääsisi ihmettelemään tuulisen kaupungin uutta ihmepoikaa.
Chicagoa vastaan on todennäköisesti pirun kalliit liput ensi kaudella, kun kyseessä ainoa vierailu joukkueella Torontossa ja kansa haluaa juurikin nähdä Bedardin. Jos sadalla taalalla onnistuu jossain vaiheessa nappaamaan liput, niin ottaisin.
 

LGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Itse menen ensimmäistä kertaa Itärannikon kierrokselle syksyllä ja tällä reissulla on tarkoitus mennä aika moneen urheilutapahtumaan. Jenkit muualta maasta tuttu paikka. Reitille osuu ainakin seuraavien seurojen runkosarjapelit sopivasti, jotka aiotaan mennä katsomaan:

Rangers
Devils
Islanders
Columbus
Detroit
Nashville
Pittsburgh

Ticketmasterista saa jo resale-lippuja. Mahtaako näitä resale-lippuja saada halvimmillaan lähempänä pelejä, vai pitäisikö liput ottaa mahdollisimman ajoissa.? 25-50 dollarilla saa lähes joka paikkaan lippuja tällä hetkellä.
Itsellä sama suunnitelma ja samat havainnot New Yorkin joukkueiden kohdalla. Olen samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa siitä, että halvimmat liput eivät enää todennäköisesti halpene. Jos budjetti edellä ja tarjolla jo olevat yläkatsomon paikat ovat riittävät, niin en näe paljon järkeä tai hyötyä odottamisessa.

Itse ajattelin odottaa vielä muutaman viikon sitä, että joukkueiden (ainakin Devilsillä tulossa elokuun puolessa välissä) liput tulevat viralliseen myyntiin. Tsäkällä tarjonnan kasvaessa alakatsomopaikkoihin voi saada hyviä tarjouksia ja ainakin vaihtoehdot kasvavat.

Ja olen jo pidempään käyttänyt TickPickiä lippujen hankintaan lähinnä kuluttomuuden vuoksi. Esim. Ticketmasterin palkkiot syövät nopeasti hyödyn, jonka halvasta lippulöydöstä voi saada.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Kiitos kaikille vastauksista. Vähän muokattiin reittiä ja liput ovat nyt näihin kotipeleihin:

Devils
Islanders
Rangers
Columbus
Detroit
Nashville
Carolina
Philadelphia

Suurin osa jo hankittu. Isossa osassa Ticketmasterista sai halvemmalla isoista kuluista huolimatta. Ja sieltä saa liput heti näkyviin ja kätevästi esimerkiksi Google Walletiin.

Saa nähdä, löytyykö yhdeltäkään paikkakunnalta runkosarjapelistä parempaa tunnelmaa? Ainoa NHL-ottelu jenkeissä on mulla ollut toistaiseksi Anaheimissa ja se oli tosi väsynyt tapahtuma.
 

tapsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Flames
Tulevalle alkutalvelle mietinnässä reissu Montrealiin ja tarkoitus olisi tietenkin käydä katsomassa muuta Habsin peli. Onko porukalla tietoa kannattaako Montrealissa lippuja venailla viime hetkille vai kannattaako ostaa runsaasti etukäteen? Kokemuksia Montrealista kaupunkina otetaan myös vastaan. Miten pelitunnelma ja muut asiat toimii Montrealissa? Kuulopuheiden mukaan kyseessä kiekkohullukaupunki.
 

RedNumber9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsellä nyt lennot varattuna syksyksi New Yorkiin ja ainakin Islandersin kotipeli osuisi reissun kanssa samoihin aikoihin. Näyttäisi alakatsomopaikat olevan noin 120e luokkaa halvimmillaan tällä hetkellä. Onkohan odotettavissa että halpenevat tuosta jossain kohtaa?
 

Uniquewn

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames
Yllä oleviin liittyen voisin kysyä hieman samaa. Taitaa näillä näkymin vihdoin toteutua ensimmäistä kertaa allekirjoittaneen osalta reissu Calgaryyn tuossa helmi-huhtikuun välillä, jota tuossa alkukesästä tuli jo suunniteltua. Kipperin paidanjäädytysuutinen lisäsi vielä kiimaa, kun se on siellä maaliskuun alussa, joten vahvassa harkinnassa se. Lippujen osalta lienee hankalampi se peli odotella pitkään, joten kun reissun tarkka ajankohta on saatu kalenteriin, niin tällä hetkellä on sellainen ajatus, että pitää varmaan liputkin ajoissa ottaa, että varmasti pääsee.
 

IcePhoenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
Tulevalle alkutalvelle mietinnässä reissu Montrealiin ja tarkoitus olisi tietenkin käydä katsomassa muuta Habsin peli. Onko porukalla tietoa kannattaako Montrealissa lippuja venailla viime hetkille vai kannattaako ostaa runsaasti etukäteen? Kokemuksia Montrealista kaupunkina otetaan myös vastaan. Miten pelitunnelma ja muut asiat toimii Montrealissa? Kuulopuheiden mukaan kyseessä kiekkohullukaupunki.
Suosittelen ostamaan hyvissä ajoin. Lähempänä peliä ostaminen on riskipeliä, tarjolla voi olla tosi halpoja lippuja, mutta myös pirun kalliita riippuen esimerkiksi kotijoukkueen otteista. Montrealissa nyt kevään asuin. Upea kiekkokaupunki, tunnelma oli kyllä peleissä jotain sellaista mitä ei ole koskaan aiemmin kokenut, vaikka P-Amerikan kannatuskulttuuri eroaakin merkittävästi eurooppalaisesta. Centre Bellille järjestetään myös opastettuja kierroksia, jolle suosittelen osallistumaan.
 

Marns

Jäsen
Moro!

Tässä tiedustelen että onko paljon porukkaa lähdössä marraskuussa tukholmaan tsiigaan global series pelejä?
Leafs fanina oli pakko käyttää tilaisuus hyväks ja lähtee reissuu.
 

-Joni-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins
Moro!

Tässä tiedustelen että onko paljon porukkaa lähdössä marraskuussa tukholmaan tsiigaan global series pelejä?
Leafs fanina oli pakko käyttää tilaisuus hyväks ja lähtee reissuu.
Vaikka en Leafsin kannattaja olekaan, niin kyllä Toronton takia ollaan kaveriporukalla tulossa pari peliä kattomaan. Tähän mennessä on tullu nähtyä kaikki Ruotsissa pelatut änäripelit, mutta nyt ei kyllä budjetti taipunut näihin kaikkiin neljään peliin.
 

LGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Muutamia uusia havaintoja ja mahdollisuuksia New Yorkin ja Philadelphian alueelle. Nämä ns. hc-lätkämatkalle, ei romanttiselle pariskuntamatkalle.

-aiemmin Finskin lennolla ehti melko hyvin saman illan Rangers-peliin. Nyt lentoaikataulut eivät sitä mahdollista, mutta Islandersin UBS-Arena on 10 minsaa JFK:ltä ja melko hyvin ehtii lennon jälkeen illan peliin, jos peli alkaa kasin jälkeen. Toki pitkä päivä tiedossa ja sitten hallilta vielä siirtymä Manhattanille, mutta junalla meni kohtuu nopeasti. Sama pätenee Devilsiin, jos lento saapuu Newarkiin.

-jos majoittuu Nykissä, mutta haluaa käydä lähikaupungeissa peleissä, niin paikallinen onnibussi hoitaa homman edukkaasti ja melko nopeasti esim. Phillyyn. 1 tunti ja 45 minsaa ja edestakainen matka noin 40 taalaa. Etenkin menoa voi suositella, takaisin tullessa Manhattanin ruuhkat vaikuttavat. Ajoissa ostettu junalippu hoitaa silloin homman parhaiten.

-täälläkin puhuttiin aiemmin lippujen hinnoista. Myös jenkkeihin on saapunut dynaamisen hinnoittelun käytänteet ja merkitys hinnoille on huomattava. Esim. Islesin matsiin, kun osti 15 minsaa ennen pelin alkua lipun Avalanche-peliin hyville alakatsomopaikoille, niin 50 taalaa riitti. Ennakkoon ostetut Senators-liput samaan halliin ja yläkatsomoon maksoivat n.70 taalaa. Joten jos hermot kestävät ja suunnitelmissa on joustovaraa, niin paikan päältä tehdyt lippuhankinnat voivat säästää pitkän pennin.
 

Jayzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Golden Knights
Moro!

Tässä tiedustelen että onko paljon porukkaa lähdössä marraskuussa tukholmaan tsiigaan global series pelejä?
Leafs fanina oli pakko käyttää tilaisuus hyväks ja lähtee reissuu.
Lähdössä ollaan puolison kanssa. Ensisijainen tavoite oli Detroit-Toronto, mutta siinä vaiheessa kun pääsin lippuja ostamaan, oli jäljellä enää holtittoman hintaisia VIP-paketteja, joten piti rahvaan tyytyä edullisempaan vaihtoehtoon. Nyt mennään sitten katsomaan Ottawa-Minnesota-matsi lauantaina. Toivottavasti Korpisalo on Senatorsin veräjällä, ja pelaa hyvin! Muita suomalaisia tuskin tullaan näkemään, ellei Lassi Thomson jostain syystä saa kutsua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös