@nomel
Ei varmasti ole oikeaa tai väärää tapaa edetä ja viime hetken lippulöydön tekeminen on varmasti mahdollista, etenkin jälleenmyyntiin tulevien paikkojen kohdalla. Todennäköisenä en sitä pidä, jos vain alakatsomoon on lippuja jäljellä ja riippuu varmasti riskinsietokyvystä myös.
Menen katsomaan tammikuussa Panthers-Devils-pelin ja ostin hyvissä ajoin liput. Tickpickistä ostin ja liput tulivat SeatGeekin kautta. Silloin olisi saanut muistaakseni noin 60 taalalla kohtalaiset paikat yläkatsomoon. Itse jouduin pulittamaan noin 90 taalaa per lippu ja sillä pääsi aika hyville paikoille alhaalle, ei toki vaihtoaition taakse. Viimeksi 2019 käydessäni Pantterien pelissä hintaluokka oli samaa tasoa alakatsomossa eli aika vakaana ovat pyrkineet pitämään runkosarjaottelut.
Yläkatsomo vs alakatsomo on myös mielenkiintoinen keskustelu. Samaa mieltä
@Amerikanihme en kanssa, riippuu omista intohimoista ja preferensseistä. Kokonaiskuva selkeytyy ylhäältä, mutta intensiteettiä on myös kiva katsoa alhaalta. Kyllähän budjetti vaikuttaa myös välillä, esim. MSG:ssä olen ollut vain kerran alakatsomossa ja maksoi 200 taalaa. Oli kohtuutonta, etenkin kun Rangers voitti:). Joskus olen vaihtanut ylhäältä alas myös tokan erään, jos halli on puolitäysi, samat kikat toimii kuin Suomessa. Viime aikoina olen alkanut suosimaan kyllä alakatsomoa, vauhti ja pienet yksityiskohdat avautuvat paremmin ja vaikuttaa fiilikseen.