P.Sihvonen kirjoitti:
Voisin tietysti piruuttani korjata Cobolin käsittämättömyydet, joilla ei ole mitään tekemistä jääkiekon kanssa. Mutta hän ei ole sillä tasolla, että hänen kanssaan kannattaisi keskustella. Verbaalinero hän on, pysyy yhä nippa nappa elossa täälläkin, vaikka ei ymmärrä jääkiekosta juurikaan.
Jahas, Sihvonen taas vauhdissa, vaikka oliko se vasta viides kerta kun väitti ettei kommentoi enää aihetta :)
Tässä sinun hyökkäyksessäsi nimimerkki cobolia vastaan ei ole mistään pelikirjasta kysymys, vaan siitä, että pystyn paljastamaan sinun kaksinaamaisen pelisi. Siitä hieman myöhemmin.
Ja jääkiekosta ymmärrän muuten huomattavasti enemmän kuin sinä Sihvonen silloin kun puhutaan niistä tekijöistä, joiden perusteella voi muodostaa arvion yksittäisen ottelun voittamisesta ja yksittäisen pelaajan merkityksestä voittamiselle. Seuraan jääkiekkoa sekä huvikseni että työkseni ja huvikseni olen seurannut kiekkoa noin 35 vuotta. Työkseni sitten vähemmän.
P.Sihvonen kirjoitti:
Verratkaa hyvä ihmiset Cobolin ja HN:n esityksiä lyhytsyöttöpelistä, rintamahyökkäyksistä ja kenttätasapainonosta. Lukemalla heidän eisityksiä rinnan voitte ymmärtää, etten minä ammattimiehenä voi tuhlata aikaan Cobolin kanssa. Sen sijaan HN:n analyysi on sitä luokkaa, että jos tietäisin hänen oikean henkilöllisyytensä, voisin tehdä hänelle samat kuin Jatkoajan Esko Seppäselle: ottaa hommiin.
Olen korostanut, että pelikirjat eivät ole minua jääkiekossa kovin paljon kiinnostavaa aluetta ja että en tiedä niistä tarpeeksi. Sen verran kuitenkin, että näin helposti yhtäläisyyksiä Jokerien ja Anaheimin pelikuvioissa (pakkien avauspeli ja sen keskeiset ongelmat ja Rita/Selänteen tilanne niissä tapauksissa, keskiviivan ylittäminen, karvaus ja joskus jopa Anaheimin laitureiden todellinen pariin kertaa tapahtunut seisoskelu sinisellä, josta kerroin tuoreeltaan heti tv-ottelun jälkeen Anaheim-Minnesota -sarjassa).
Sihvosen valheellinen väite ettei Anaheimin laiturit olisi seisoneet ainakaan muutamaan kertaa hyökkäyssinisellä Jokerien laitureiden tapaan kertoo vain siitä, että hän ei katso NHL-pelejä. Kannattaa katsoa ottelu Anaheim-Minnesota 20.4, jossa näin aivan oikeasti pariin kertaan tapahtuu. Kommentoinkin ottelua myös tuolla aiemmassa Sihvonen-ketjussa.
Olen myös luonteeltani utelias ja perehdyn pelikirjoihin jatkossa paremmin.
Mutta alunperinhan tässä pelikirja-asiassa oli kysymys oli Sihvonen siitä, että sinä väitit Jokeri-osaston keskustelussamme ettei NHL:ssä pelata AHL-kiekkoa ja että yksikään NHL-joukkue ei pelaa keskialueella kuin AHL:ssä eli Sheddenin valmennuksessa pelataan. Tämä on edelleen yksi naula sinun tietämättömyyteesi, sillä todellisuudessa useampi NHL-joukkue pelaa osan aikaa ottelusta - tilanteesta riippuen - hyvin samalla tavalla. NHL:ssä pelataan oikeasti paljon yksinkertaisemmin mm. johtoasemassa kuin sinä NHL-pelejä katsomattomana ikinä arvaatkaan.
Sinun kiemurtelusi asian kanssa on samaa luokkaa kuin muiden valheittesi kanssa.
P.Sihvonen kirjoitti:
Eikä minulla sinällään ole mitään nimimerkki Cobolia vastaan. Hänhän on pelkkkä NIMIMERKKI. On suorastaan farssi, että NIMIMERKKI julistautuu kirjoitus kirjoitukselta minun voittajaksi. Minä taas en julistan voittaneeni Cobolia, koska hän ottelee eri sarjassa.
Ei tietenkään, eihän sinulla ole koskaan ketään vastaan.
Tässä asiassa sinua vituttaa se, että jäit täysin jyrän alle kahdessa keskeisessä valheessasi Jokeri-osion väittelyssämme:
1) Jokerien materiali on sinun mukaasi SM-liigan ylivoimaisesti paras ja
2) Shedden on fiasko, joka ei kehitä pelaajia, vaan pelaajien kehitys Sheddenin alaisuudessa tapahtuu korkeintaan itsevirtaisesti.
Jälkimmäinen on yksi naurettavimpia väitteitä mitä Sheddenistä on koskaan kirjoitettu sen jälkeen kun hän tuli Suomeen ja on auttanut lukuisia HIFK:n ja Jokerien pelaajia uransa parhaaseen kauteen ja eteenpäin Suomesta kansainvälisille areenoille. Kun taatusti tiedät tämän faktan, voi hyvin sanoa sinun valehtelevan tässäkin asiassa täysin suunnitellusti ja tietoisesti.
Kummatkin väitteesi ammuttiin totaalisesti alas minun ja muiden kirjoittajien toimesta asiaa koskevassa ketjussa eikä sinun puolustuksestasi jäänyt mitään jäljelle. Kannattaa käydä tutustumassa, ketju löytyy Jokerien osiosta otsikolla
Avoin haaste Sihvoselle.
Mistä kirjoituksissasi on kysymys?
Todellisuudessa sinä et kunnioita jääkiekkoa pelinä lainkaan, vaan hamuat sen avulla valtaa itsellesi. Saatat myös olla katkera potkuistasi ja huonosta urastasi ja janoat siksi kostoa eri tahoille: sinua 100 kertaa paremmin menestyneille suomalaisille valmentajille ja pelaajille, joilla on todella mittava ura takanaan NHL:ssä (kuten Kurri) tai maajoukkueessa ja eri seuroissa (kuten Westerlund)
Sen takia rakennat kiekkopolitiikkaa systemaattisten valheitten varaan, joista tärkeimmät ovat Shedden-jahdin (jota varten kehitit valheesi Jokerien ylivoimaisesta materiaalista SM-liigassa & Sheddenin huonosta vaikutuksesta pelaajien kehitykseen) lisäksi Summasen haikailu edelleen maajoukkueen päävalmentajaksi sekä sen inttäminen, että Westerlund olisi allekirjoittanut sopimuksen, jonka mukaan hän ei lähde maajoukkueen valmentajaksi, jos Rami saa kenkää.
Otit minuun yhteyttä kesäkuussa 2005 vastatessasi erääseen kysymykseen ja tunnustelit samalla varovaisesti kantaani maajoukkueen johtoon. Vastasin jo silloin sinulle näin:
Raimo Summasesta sen verran, että vaikka loistava valmentaja ja peluuttaja ja fiksu mies onkin ja varsinkin siviilissä, paineet ovat Summaselle liian isot. Pää ei kestä, ei tahtonut aina kestää Jokereissakaan. Silloin olin Summasen kanssa tekemisissä ja kun sinakin tiedät hänen sairaudestaan, en usko paluuta maajoukkueeseen olevan.
Saman asian tiedät sinäkin monen muun lailla, mutta se ei estä sinua jatkamasta ristiretkeä Summanen aseenasi maajoukkueen tulevaa valmentajaa ja nykyistä valmentajaa eli Sheddeniä ja Westerlundia vastaan.
Ja senkin tietää moni - uskoakseni sinäkin - että Westerlund ei tuollaista täydellisen tiukkaa ja ehdotonta paperia koskaan allekirjoittanut, mutta sen sijaan lupasi kyllä lojaalisuutensa Summaselle. Summasen lähtö johtui kuitenkin käytännössä sairaudesta ja samasta syystä lähtö tapahtui myöhemmin Bluesista. Rami ei pysty hillitsemään itseään täysin. Kun asiat menivät kuten menivät, Summanen oirehti. Tiedän henkilökohtaisesti niistä oireista, sillä keskustelin Summasen kanssa useamman kerran hänen Jokeriaikoinaan.
Tässä ihmillisesti katsoen hyvin ikävässä tilanteessa Westerlund, Kurri ja kumppanit olivat tietysti vapaita tekemään uuden sopimuksen maajoukkuepestistä.
Mutta sinua ei totuus tässäkään asiassa kiinnosta kuten se ei kiinnosta Sheddenin, Jokerien materiaalin tai oikeastaan minkään muunkaan asian suhteen. Muokkaat kaiken sellaiseen muotoon, mikä hyödyttää omia pyrkimyksiäsi parhaiten. Valheet ja vääristely on tyypillistä sinulle ja hyvä esimerkki edellä kerrottujen lisäksi on tuore, viime viikon Iltalahdessä julkaistu Westerlundin haastattelu, jossa Westerlund paljastaa sinun keksineen omasta päästäsi ajatuksen Westerlundin useista pelikirjoista. Erkan mukaan hänellä oli kahdessa isossa turnauksessa vain yksi pelikirja, jota hän sovelsi täsmälleen samalla tavalla, joitakin nyansseja toki materiaalin mukaan muuttaen.
Mitä teit kun Westerlund paljasti valheesi? Hyökkäsit tietysti raivoisasti, mutta kun et pystynyt asiaa kumoamaan, hyökkäsit jutun kirjoittanutta toimittajaa vastaan.
Samalla tavalla hyökkäät jatkuvasti nimimerkki cobolia vastaan, koska hän pystyi tekemään naurettavaksi väitteesi Jokerien ylivoimaisesta materiaalista Jatkoajan väittelyssä kuten myös puheesi Sheddenin fiaskosta. Tässä käytät näppärästi aseenasi pelikirjaa - aihe jota olen ilmoittanut hieman osaamattomuuttani vierastavani (kun mulla ei ole kiekosta pelaaja- tai valmentajataustaa) ja samoin ilmoittanut useampaan kertaan pelikirjan olevan minulla tasoa "maallikko", koska kiinnostukseni kiekkoon on aivan muulla pohjalla.
Samaa Westerlund-valhetta, mutta tällä kertaa Sheddenin useasta pelikirjasta harrastit myös Jokerien playoffien aikaan. Väitit Sheddenin palanneen Kärppiä vastaan AHL-pelikirjaansa (vai oliko se AHL-fiaskokiekkoonsa) - väite jonka ammuin naureskellen alas huomauttamalla, että Jokerien koko playoff-pelaaminen perustui aina ja joka hetki 100 prosenttiseen AHL-pelaamiseen eli erittäin kovaan kamppailuun maalinedustoilla ja tiukkaan puolustukseen ja maalivahtipeliin. Ydin oli koko ajan tämä sama.
Eihän Shedden tehnyt playoffeissa mitään muita muutoksia kuin hieman välillä aktivoi/passivoi peliä yhdessä pelaajien kanssa. Eihän nyt kukaan tee isoja muutoksia kesken playoffien ns. pelikirjaan voittoisan sarjan jälkeen. Missä vitun välissä niitä treenattaisiin...? Sihvonen valot päälle - jos niitä edes löytyy! Kärpät oli vaan taitotasoltaan sekä pelikirjaltaan niin paljon parempi, että Jokerit jäi hitaampana isossa koti- ja yhtä isossa vieraskaukalossa yksinkertaisesti jalkoihin. Asia joka ei ollut kenellekään kiekkoa enemmän ymmärtävälle edes yllätys etukäteenkään kun taitava ja nopea Kärpät on voittanut lähes aina playoff-pelit myös Areenan lentokentällä. HPK-sarja ratkesi fyysisellä puolella HPK:n muutaman nopean ja taitavan kaverin poissaoloon ja siihen, että HPK oli suht puhki joukkueena. Jokerien puolustuspeli toimi noissa olosuhteissa kuin unelma. Mutta pelikirja oli keskeisiltä osiltaan sama kuin Kärppiä vastaan. Tällä kertaa vaan vastustaja oli liian taitava (taitoero oli kiekollisena suuri) ja nopea ja sai Jokerit näyttämään vielä huonommalta kuin joukkue todellisuudessa on.
- - -
Jatkossa en enää kommentoi näitä naurettavia cobol-juttujasi. Jos asiaa yleensä edes pystyt kirjoittamaan, se toki on kenties kommentoinnin alla. Tosin olet menettänyt uskottavuutesi, joten eipä paljoa voisi asiakirjoituksesikaan kiinnostaa.
Jatkossa en myöskään kommentoi tässä ketjussa kuin ketjun aiheen mukaisia asioita.