Taisin tänne draft sivustolle veikkailla, että Laine tekee 30 maalia liigassa, no ei tehnyt vaikka pleijarit laskettaisiin mukaan, eli 64 ottelua ja 27 maalia. Mutta minä tai kukaan muukaan ei varmasti osannut arvioida, että Laineen kausi oli jopa parempi kuin tuo pelkkä 30 maalia liigassa. Tosta eliteprospectin
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=221667 linkistä voi jokainen käydä vilkaisemassa CV:n (jos ette ole vielä vilkaisseet) jollaista ei taida 17-18 vuotiaalla draftaamattomalla pelaajalla olla kenelläkään historiassa tai ainakin hyvin harvalla. Omissa silmissäni Laine on BPA ja Toronto varaa Laineen, mutta rehellisesti minulle ihan sama millä numerolla menee, haluaisin Laineen Torontoon, mutta olen enemmän kuin iloinen jos varaus on sittenkin Matthews, olisin ihan hemmetin innoissani "jopa" Puljusta.
Olli Juolevi on noussut joissain arvioissa ensimmäiseksi pakiksi tässä draftissa ja joidenkin arvioissa olisi 4 pick. Olisihan se mahtavaa jos suomalaiset varattaisiin 1,3 ja 4 tai 2,3 ja 4. Ja mahtavaa on vaikka Juolevi olisi "vaan" top10 varaus. Heinoja talentteja meillä tulossa ja 2017 draftissa on kai 3-4 suomalaista rankattu ensimmäiselle kierrokselle, mutta ensikausi näyttää sitten heidän osaltaan millä sijalla varataan. Mielestäni ainakin Vesalaisella ja Vaakanaisella voi olla mahdollisuus jopa ihan kärkeen jos ensikausi menee enemmän kuin loistavasti, mutta ei sovi unohtaa myöskään Välimäkeä ja Tolvasta.
Eli hyvältä näyttää Suomi kiekko, 18- ja 20-MM kultaa ja äijissä hopeaa. Nuorten pelaajien esiinmarssi ja siihen vielä nuoret Barkov, Ristolainen, Määttä, Lindell, Kapanen, Honka yms. päälle.