Mainos

NHL Eastside Hockey Manager

• 572 682
  • 2 477

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Eikä tuossa pelin alussa tullut mitään kysymystä, että mitä databasea käytetään.

Niin ei tullut tämmöistä näkymää, jossa saa valita databasen?

Ja kyllä tuo pitäsi olla oikein, jos veit Winrarilla tai vastaavalla tuon rosteri-päivityksen sinne data-->database kansioon. Nyt en osaa kyllä valitettavasti enempää auttaa.

J.Shelley#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,Toronto Maple Leafs.
Kiitti linkistä, nyt on peli koneella. Mites toi rosteripuoli, en saanut toimimaan tuota kyseistä rosteripäivitystä. Tallensin database-kansioon aivan normaalisti, mutta alottaessani uuden pelin siellä oli vanhat rosterit. Eikä tuossa pelin alussa tullut mitään kysymystä, että mitä databasea käytetään. Auttakaas miestä mäessä.

Siis eikö tule minkäänlaista kyselyä kun aloitat uuden pelin? Hassua. Oletko varma että tallensit sen oikeaan kansioon? Jos olet, eikä siltikään käynnisty, niin kokeiles seuraavaa.

Ota kopiot kaikista "alkuperäisistä tiedostoista" joita database kansiossa on, ja tallenna ne vähäksi aikaa jonnekkin muualle varmuuden vuoksi, jos toimenpide ei toimikkaan.

Sitten vaan kylmänviileästi kopiot lidaksen tiedostot näiden "alkuperäisten tiedostojen" päälle.

Käynnistä peli, ja katso ovatko rosterisi päivittyneet.

Schadowan

Jäsen
Siis eikö tule minkäänlaista kyselyä kun aloitat uuden pelin? Hassua. Oletko varma että tallensit sen oikeaan kansioon? Jos olet, eikä siltikään käynnisty, niin kokeiles seuraavaa.

Ota kopiot kaikista "alkuperäisistä tiedostoista" joita database kansiossa on, ja tallenna ne vähäksi aikaa jonnekkin muualle varmuuden vuoksi, jos toimenpide ei toimikkaan.

Sitten vaan kylmänviileästi kopiot lidaksen tiedostot näiden "alkuperäisten tiedostojen" päälle.

Käynnistä peli, ja katso ovatko rosterisi päivittyneet.

Joo, ei siis kysy mitään kun alottelen peliä. Database-kansiossa on. Onko teillä siis siellä ne alkuperäset tiedostot ja sitten niiden lisäksi tämä uusi rosterifolderi, vai nämä uudet rosteritiedostot pelkästään siellä?

Kokeilin myös tota, että alkuperäst tiedostot muualle ja pelkkä lidas ja siinä sitten heitti erroria kun yritin uutta peliä aloittaa. Jotain luultavasti teen väärin, mutta en oikein tiedä mitä. On näitä kuitenkin ennen ihan mallikkaasti hoidettu.

EDIT: niin sitä vaan mietin, että pitääkö mulla olla joku patchi tässä jo pohjalla tms, ennekuin laitan noita rostereita. Peli on siis tosiaan instattu tuossa pari tuntia takaperin, eikä siinä ole mitään päivityksiä/patcheja ennen tätä rosteria.

EDIT2: Kattelin tuota anatsun screenshottia, niin siellä luki yläpalkissa, että version 3.0.4, joten laitoin tuon kyseisen patchin lataukseen. Itellä siis luki 3.0.1.

EDIT3: Patchi downittu ja rosterit toimii. Kiitos avusta!

Viimeksi muokattu:

d2uce

Jäsen
Muutatteko yleensä taktiikkaa playoffeihin mentäessä? Minulla on enemmän sääntö, kuin poikkeus, että vaikka runkosarjan jälkeen irtoaisikin President's Trophy niin silti playoffeissa takkuaa ja pahasti. Henkilökohtaiset palkinnot eivät paljoa lämmitä, kun Stanley Cup jää haaveeksi.

Kolme kautta takana juuri aloittamaani peliä Rangersilla. Nytkin juuri päättyneen kauden jälkeen on President's Trophyn lisäksi odotettavissa ainakin Art Ross, Calder ja Rocket Richard. Mahdollisesti tulossa myös Art Ross ja Norris. Norris olisi nyt tulossa kolmatta kautta putkeen Rangersiin, kun puolustajien pistepörssin voitto meni jälleen Rangersiin, joka kerta kuitenkin eri pelaajalle.

Eli pelaajamateriaalin pitäisi olla kohdillaan, koska palkintorohmujen takanakin löytyy syvyyttä vähintään kolmeen ketjuun. Ehkä kokeneita pelaajia voisi olla enemmän, mutta muuten rosterin pitäisi olla kunnossa, koska runkosarja hoitui ilman merkittävimpiä notkahduksia kauden aikana.

Pelaan hyökkäysvoittoisilla taktiikoilla (aiemmin käytin lähinnä TopGripiä ja nyt otin kokeiluun Red PlaymOver Barrage -taktiikan), joissa maaleja tulee paljon, molempiin päihin, joten ehkä jotain puolustusvoittoisempaa voisi playoffeissa kokeilla.

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pelaan hyökkäysvoittoisilla taktiikoilla (aiemmin käytin lähinnä TopGripiä ja nyt otin kokeiluun Red PlaymOver Barrage -taktiikan), joissa maaleja tulee paljon, molempiin päihin, joten ehkä jotain puolustusvoittoisempaa voisi playoffeissa kokeilla.

Kuinka moni oikeesti muuten käyttää näitä jonkun muun valmiiksi suunnittelemia taktiikoita?

Ite oon jokasessa EHM:ssä ite pikkuhiljaa rakennellut taktiikkaani, ja nyt se on suht vakio hyökkäysvoittoisessa ja puolustavammassa pelissä.

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Meikäläiseltä löytyisi kyllä 100/10 netti langan päästä mutta löytyykö aikaa niin siittä en tiedä miten menisi sitten peliajat koska pelattattiin online peliä? Että ei jäisi yhteen kertaan pelaaminen ja siihen ekaan tuntiin.. !?

Mitenkäs tämä nettipeli? Täällä olisi halukkuutta myös. Ainakin voitaisiin järjestää kokeilu? Mulla ei ole mitään hajua miten toimii, mutta mielenkiintoa ja aikaakin löytyisi tällä hetkellä kivasti.

d2uce

Jäsen
Kuinka moni oikeesti muuten käyttää näitä jonkun muun valmiiksi suunnittelemia taktiikoita?

Mainittakoon, että noita valmiita olen joutunut luonnollisesti muokkailemaan hieman vastaamaan omia tarpeita paremmin, mutta pohjana olen noita valmiita käyttänyt useinkin.

dagaka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hartlepool United, Boston Bruins
Muutatteko yleensä taktiikkaa playoffeihin mentäessä? Minulla on enemmän sääntö, kuin poikkeus, että vaikka runkosarjan jälkeen irtoaisikin President's Trophy niin silti playoffeissa takkuaa ja pahasti. Henkilökohtaiset palkinnot eivät paljoa lämmitä, kun Stanley Cup jää haaveeksi.

Itse teen ehkä pieniä tweakkeja (puolustavampaan suuntaan) playoffien aikaan mutta pääsääntöisesti teen taktiikat sen mukaan minkälainen pelaajamateriaali on käytössä. Yleensä kuitenkin olen saanut muodostettua ketjut muotoon: hyökkäävä-hyökkäävä-neutraali-puolustava. Tarvittaessa myös matchailen ketjuja vihollisen ketjuja vastaan. Etenkin playoffeissa on riittävästi aikaa saada hyviäkin tuloksia line matchingilla. Valmistaktiikoita en ole käyttänyt, enkä tule käyttämään. Vaikka rosteri ei olisi gooneja täynnä, muutan yleensä tiukoissa tilanteissa pelitapaa playoffeissa pykälää fyysisemmäksi. Stanley Cuppeja on tullut muutamia.

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Sain pitkästä aikaa puraisun EHM:n viihdyttävyydestä, mutta nyt tarvitsisin apuja.

Miten nuo Lidaksen rosterit saa toimimaan? Onko joku erikseen määrätty kansio, johon tiedostot pitää purkaa?

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Miten nuo Lidaksen rosterit saa toimimaan? Onko joku erikseen määrätty kansio, johon tiedostot pitää purkaa?
Heität sen "LidasDB1.3" (Tai muuta vastaavaa) kansion:

NHL Eastside Hockey Manager 2007 -> data -> database

Sitten käynnistät pelin, aloitat uuden pelin ja valitset Lidasin databasen.

Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Sain pitkästä aikaa puraisun EHM:n viihdyttävyydestä, mutta nyt tarvitsisin apuja.

Peli tarvitsee myös päivittää versioon 3.0.4, jonka löytää esim. SI:n sivuilta (EHM:n omilta sivuilta sitä en jostain syystä löytänyt)

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Toimiiko nuo rosterit kaikissa Eastside hockey managereissa? Itsellä on jossain piilossa EHM 2005 (muistaakseni) ja tekisi vähän mieli pelailla uudemmilla rostereilla. Jos toimii, niin miten ne laitetaan sinne?

Ei käsittääkseni toimi kaikissa ja löysin muutamia päivityksiä myös mainitsemaasi versioon. Tältä Bluelinen sivulta löytyy myös kaikenlaista sälää muihinkin versioihin.

Jokaisen päivityksen mukana pitäisi myös tulla sellainen readme- tiedosto jossa kerrotaan mihin ja miten ne asennetaan. Jos ei löydy niin kysy ihmeessä täältä.

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Saan tänään vihdoinkin uuden koneen ja näin ollen voisi pelejäkin hankkia pitkästä aikaa. NHL EHM 2007 kiinnostaa kovasti, vaikkakin on kyllä suuri pettymys, kun siitä on saatavilla vain nettiversio. Pitäisihän sitä jotain fyysistä itselleen saada, kun rahansa peliin sijoittaa. Onhan se nyt paljon kätevämpää tehdä uudelleenasennuksia cd:ltä, kuin netistä imuuttelemalla.

Uusia rostereita on tuohon saatavilla, mutta kuinkas on esimerkiksi kausittain vaihtelevan palkkakattoluvun kanssa, saako siihenkin päivitystä?

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United

Allekirjoittanut kiittää ja kumartaa! Tuo tuorein patchi multa jo löytyykin.

Nyt vaan sit pelailemaan pitkästä aikaa!

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Mullakin on jossain EHM2005, ainakin emäntä yritti sitä huutiksessä myydä!

Nyt kun lueskelin (töissä on aikaa...) tätä ja tuota Toronto Rebuild-viestiketjua, niin alkoi tekemään mieli kokeilla taas tätäkin peliä.

Olen pelannut todella vähän tätä EHM:iä, joten joudun kyselemään neuvoja viisaammilta. Eli onnistuuko tällainen ja mitä mun pitää osata ottaa huomioon:

1) Tarkoitus on siis pelata ainakin NHL-liigaa, mutta pystynkös samalla pelaamaan myös SM-liigaa? Eli voiko samassa savessa olla Ilveksen GM esim. Mika Ruskea ja Chicagon Mike Brown vai pystyikös tässä pelaamaan vaan yhtä sarjaa/save?

2) Tarkoitus on pelata useampi kausi ja mielelläni lisäisin peliin aitoja nuoria pelaajia varsinkin draftiin. Siis 2009 draftissa olisi Tavares, Hedman, Toni Rajala, Mikko Koskinen jne ja 2010 draftissa olisi Granlundit ja kumppanit. Miten onnistuisin tuon tekemään? Täytyykös ne pelaajat jollain editorilla luoda ensin joukkueisiin (esim. Toni Rajala Ilvekseen) vai voiko ne lisätä vaan johonkin draftpelaajien listaan?

3) Onko kukaan koskaan tehnyt minkäänmoista retro-databasea? Olisi kiva pelata esim. 80-luvun NHL- tai SM-liiga pelaajilla. Tai jos joku on kiinnostunut tuommoisen tekemään, niin vaikka vain mua varten voisi joku raapustella korvausta vastaan tuollaiset databaset

Mitäs muuta mun tarvii ottaa huomioon niin ennen pelin aloittamista kuin sitten pelin aikana?

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
1) Tarkoitus on siis pelata ainakin NHL-liigaa, mutta pystynkös samalla pelaamaan myös SM-liigaa? Eli voiko samassa savessa olla Ilveksen GM esim. Mika Ruskea ja Chicagon Mike Brown vai pystyikös tässä pelaamaan vaan yhtä sarjaa/save?
Voi pelata useammalla eri joukkueella ja eri sarjassa.

2) Tarkoitus on pelata useampi kausi ja mielelläni lisäisin peliin aitoja nuoria pelaajia varsinkin draftiin. Siis 2009 draftissa olisi Tavares, Hedman, Toni Rajala, Mikko Koskinen jne ja 2010 draftissa olisi Granlundit ja kumppanit. Miten onnistuisin tuon tekemään? Täytyykös ne pelaajat jollain editorilla luoda ensin joukkueisiin (esim. Toni Rajala Ilvekseen) vai voiko ne lisätä vaan johonkin draftpelaajien listaan?
Pre-game editorilla (joka löytynee jostain netin syövereistä) pystyy muokkauksia databaseen tekemään. Toki esimerkiksi Lidaksen databasessa on Granlundit ja Tavaresit jo valmiina, joten ei niitä tarvitse itse alkaa luomaan. Lidaksen databasen saat ladattua tuon Toronto Rebuild-ketjun avausviestistä löytyvästä linkistä.

Schadowan

Jäsen
Mites tuota finanssipuolta voi kontrolloida? Pahasti on balance miinuksella, yli 5miljoonaa dollaria ja menee koko aika enemmän pakkaselle, kautta jäljellä vielä 4-5kk.

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Mites tuota finanssipuolta voi kontrolloida? Pahasti on balance miinuksella, yli 5miljoonaa dollaria ja menee koko aika enemmän pakkaselle, kautta jäljellä vielä 4-5kk.

Jos menee oikein pahasti miinukselle, niin omistajat yleensä heittävät elvytysrahaa joukkueeseen. Toki joskus omistajatkin vaihtuvat pelissä. Itselläni on tuossa Toronto-rebuildissa San Josen omistajat vaihtuneet.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onko muilla samanlaisia ongelmia? Tyhmähän minä olen, mutta ei vaan voi.

Kyllä. Varaamastani Pulkkisesta tuli heti 3 tarjousta jossa oli kasa vaikka mitä, mutta enpä vaihtanut miestä mihinkään (vaikka toki toronto-kauden takia olisi voinutkaan).

Eipä tuossa ducksin tarjouksessa yhtään superhyvää pelaajaa ole, kaikki noista ok ja itseltäsi lähtisi ykkösvaraus ja kohtuu lupaava puolustaja (toki välttämättä McNabb, Mitera ja Sundher täysin samoja ole sinun kaudella).

Varausoikeudet tosin alkavat tosin olemaan jo "kohtuulliset"...

Kgz

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia
Kuinka pitkiä jatkosoppareita olette saanut tehtyä 07 versiossa pelaajille!?

Äsken sain sorvattua joukkueen ykkös sentterille 7vuoden jatkosopparin, olen erittäin tyytyväinen että pelaaja suostui pyytööni ja vielä NTC pykälä päälle nyt on turvattuna joukkueen tulevaisuus sentteri osaston kannalta. Onko tuollainen soppari harvinainen pelissä, ainakin itsellä ei pelaajat kauheen pitkiin soppareihin ole ennen suostunut max. 4vuotta on ollut tänä mennessä pisin, nyt melkein tuplattiin tuo "ennätys".

Schadowan

Jäsen
Itse aloitin poikkeuksellisesti Fantasy Draftilla ensimmäisen kauteni (onko muilla kokemuksia siitä?) ja vähän fuskasin ja laitoin itselleni ensimmäisen varausvuoron. Jengissä on sitten Crosby,Spezza,Pronger,Selänne,Kulemin,T.Ruutu,Gagne. SC-finaaleihin asti etenin, mutta siellä nolosti takkiin Buffalolta. Veskarin tärkeys korostu, koska itsellä oli Harding ja vastustajalla Luongo, joka piti nollat tärkeässä game 2, mun kotipelissä. Sain jotenkin ihmeen kaupalla treidattua itselleni 3 ykköskierroksen varausvuoroa kauden alussa. Draftin alla huomasin sitten, että mullahan on 2 vuoroa top10:ssä ja 1 vuoro sitten top15. Loppupeleissä draftista irtosi Tavares,Schroeder ja Cowen, ei huonosti siis.

Oikeastaan ainoa epärealistisuus mitä on tullut vastaan tähän mennessä on juuri nuo tarjoukset. Kokeilin vähän (Capin takia, yli menee oikeen heittämällä) tarjoilla esim Crosbya ja Spezzaa muille jengeile. Niin mitä tulee takaisin? Pari kolme draftipickiä about 2-5 roundeilta ja 3 rivipelaaja, siis Crosbysta. Että silleen. Sitten kokeilin itse treidata Crosbya niin paras tarjous mitä sain oli Upshall ja 1st round pick. Ei nyt ihan mene niinkuin oikeasti. Tietysti tähän voi vaikuttaa se, että tosiaan tarjosin Crosbya mutta kukaan ei ole tehnyt mulle tarjousta Crosbysta. Millaisia tarjouksia teille on tullut pelaajista?

J.Shelley#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP,Toronto Maple Leafs.
Shadowan: Se riippuu ihan siitäkin, että minkälaisia pelaajia joukkue haluaa itselleen hankkia. Joukkueen haluamat pelaajat näkyvät kun neuvottelet joukkeen kanssa treidistä. (esim. Stars want to add first line RW, top6 D-man and blueline prospect.) Voit myös itse vaikuttaa siihen millaisia pelaajia muut joukkueet tarjoavat pelaajistasi. Menet rostereihin, ja klikkaat vasemmasta alakulmasta "set team needs".

Itselläni alkaa olemaan re-buildin paikka, sillä runkopelaajat alkavat olemaan jo kiitettävän vanhoja.

Toronto Maple Leafs 2015-2016

Parise-Malkin-Camper (re-gen, ensimmäisellä kaudellaan 97 pts ja 43 maalia.)
Morrow-Lecavalier-Gaborik
Hagman-Marvin-Hunter
Carcillo-Campbell-Tootoo/Murphy (gooni re-gen.)

Phaneuf-Kubat (24 vuotias, jo nyt änhooällän parhaita puolustajia)
Seabrook-E.Johnson
Väänänen-Seidenberg

Kristaps Redlihs (Artur Irbe re-gen)
Jermu Kolari (Toskala re-gen)

Kauteen oli tarkoitus lähteä parivaljakolla Miller-Redlihs, mutta Millerin lääkäri ei antanut Ryanille enään lupaa pelata, jonka ansiosta nyt ollaan kusessa. Redlihsksellä torjunta% huimat 89% 9 pelin jälkeen.

Schadowan

Jäsen
Oli miten oli, niin jos jostain Crosbysta joku tekee tarjouksen, niin kyllähän siihen pitäisi sisältyä pari kovan tason pelaajaa+2-4 1st round pickiä lähes tulkoon, ainakin oikeassa elämässä. Olen kyllä laittanut team needsit yms, mutta en usko niillä olevan niin suurta väliä. Tuntuu, että nuo tarjoukset ovat ns. lukittuja, koska tarjotessani Spezzaa ja Prongeria, niin esim. Toronto tarjosi samat pelaajat ja pickit kuin Crosbysta. Kaikki siis ovat Star-tason pelaajia, oten varmaan jotenkin tuon mukaan tuo menee.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy