Pelaajabudjetti nousee yleensä huomattavasti kun saa mukavat voitot taottua joku kausi.
Joo kyllähän se touhu noiden jatkosopimusten kanssa muuttui vähän järkevämmäksi, kun palkkabudjetti tipahti noin 100 000 euroa kauden vaihtuessa. Nyt voi sitten tarjoilla niin isoja soppareita kun vain haluaa. Kovin vaikeaa tuntuu kyllä olevan vähänkään pidempien soppareiden aikaansaaminen.
Shadowan: Se riippuu ihan siitäkin, että minkälaisia pelaajia joukkue haluaa itselleen hankkia. Joukkueen haluamat pelaajat näkyvät kun neuvottelet joukkeen kanssa treidistä. (esim. Stars want to add first line RW, top6 D-man and blueline prospect.) Voit myös itse vaikuttaa siihen millaisia pelaajia muut joukkueet tarjoavat pelaajistasi. Menet rostereihin, ja klikkaat vasemmasta alakulmasta "set team needs".
Tuo treidien tekeminen on minulle edelleen varsin mystistä. Rahaa vastaan olen onnistunut saamaan toisen joukkueen pelaajan itselleni, mutta vaihtokaupasta mikään joukkue ei ole edes kiinnostunut keskustelemaan.
Muiden joukkueiden tarpeet näkyvät kyllä sielä trade-paikassa, mutta missä ihmeessä tuo "set team needs" on? Rostereissa sielä alakulmassa on vain "set jersey numbers", sitten sitä jotain team raporttia (miten semmoisenkin saa?) jne... Lueskelin pelin manuaalistakin tuosta asiasta, mutta ilmeisesti se linkki sitten pitäisi sielä olla, missä sitä ei ole. Liittyykö tämä jotenkin siihen kun pelaan Mestistä, onko minulla jokin asetus väärin vai enkö vain osaa?
Tarvitsisin esimerkiksi ykköskenttään laituria, joten olisihan se kiva ilmaistua tarve muille joukkueille, sen sijaan että nyt näille tiedotetaan kuinka Sport on tosi tyytyväinen nykyiseen rosteriinsa ja ei halua tehdä mitään muutoksia. Tuskin ne muut tulisivat jonossa niitä laitureita tarjoamaan, mutta kuitenkin.
Asiaan liittyen; kun laitan jonkun pelaajani saataville ja arvoksi vaikka 6 000, niin miksi muut joukkueet ottavat yhteyttä, vaikka eivät ole valmiita maksamaan mitään kyseisestä pelaajasta? Esim. eräästä pelaajasta kiinnostui heti pari joukkuetta ja siinä treidineuvottelu-ikkunassa oli heidän tarjouksenaan oletuksena 0 euroa. Lisäsin sitten sen tuohon summaan minkä olin pelaajan "asking priceksi" määritellyt ja joukkueet vetivät heti tarjouksensa pois. Mitä virkaa sillä pelaajan rahallisen arvon määrittelyllä on, jos muut joukkueet eivät sitä mitenkään noteeraa?