Mainos

NHL 21 – yleinen keskustelu

  • 164 345
  • 889

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
Se pyörii siinä sen takia, että kuvia tai videoita ei suljetusta testistä saa jakaa. Eli jos joku niitä jakaa, niin tuon avulla siitä voi jäädä kiinni, jos ei sitä muista tai onnistu peittämään.

Ja siitä ei todellakaan pääse eroon, eikä ole tarkoituskaan.
Okei, ymmärrettävää. Olis nyt laittanut sen edes johonkin kulmaan.. kiitti kuitenkin!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Okei, ymmärrettävää. Olis nyt laittanut sen edes johonkin kulmaan.. kiitti kuitenkin!
Se liikkuu siinä juuri sen vuoksi, että satunnaisesti liikkuvaa kohtaa on todella vaikea saada peitettyä videosta. Jos se olisi yhdessä kulmassa pysyvästi, niin sen saisi peitettyä videoissa varsin helposti.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
En löytänyt mitään mainintaa tästä: onko tosiaan vaan meikäläisellä, että PSN id pyörii kaiken tekstin ja gameplayn päällä kuin vanha kunnon DVD-soittimien näytönsäästäjä aikanaan.

Siis tuo nimi pyörii tuossa suht isolla fontilla kulmasta toiseen ja ei tosiaan lähde edes versusta pelatessa pois. Oon nyt pelin käynnistänyt uusiks ja hinkannu kaikki mahdolliset asetukset läpi.

Hymiö.
Ei saa pois. Se on sen jakamisen tähden siinä. Helpompi antaa banneja.
 

emz1

Jäsen
Pettymys ei ole oikeastaan pelattavuudessa, vaan siinä että ennakko-odotukset olivat että pääsisi testamaan edes jotain pelattavuuteen liittyviä uusia ominaisuuksia. Ehkä EA olisi voinut viestinnällään selkokielistää asiaa, kun tuntuu että nyt aika monelle on tullut pettymyksenä pelin samankaltaisuus aiempaan versioon.

Onko ihan varsinaisen EASHL:n pelattavuuteen tullut mitään muutosta? Sitä en ole vielä itse päässyt kokeilemaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pettymys ei ole oikeastaan pelattavuudessa, vaan siinä että ennakko-odotukset olivat että pääsisi testamaan edes jotain pelattavuuteen liittyviä uusia ominaisuuksia. Ehkä EA olisi voinut viestinnällään selkokielistää asiaa, kun tuntuu että nyt aika monelle on tullut pettymyksenä pelin samankaltaisuus aiempaan versioon.

Onko ihan varsinaisen EASHL:n pelattavuuteen tullut mitään muutosta? Sitä en ole vielä itse päässyt kokeilemaan.
Sepä se, jengi ei ole ymmärtänyt EA:n varoituksista huolimatta, että mikä tämän testin tarkoitus on.

EASHL saa tavoitteita yms. lisäjuttuja, mutta eipä se perus pelaaminen siitä juuri mihinkään muutu, kun ei siihen ole isoja muutoksia tehty. Korkeintaan pientä hienosäätöä maalivahteihin, syöttöihin yms.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
EASHL:n kannalta riittävät pelilliset parannukset olisivat suojauksen ja etukulmaranteiden tehokkuuden selvä pudotus. Eli jospa ne maalivahdit jo vihdoinkin saisivat edes siniseltä roiskaistut etukulmaranteet kiinni, olisi kehitystä tapahtunut. Jos taas halutaan miellyttää käsittääkseni tässä pelissä aika marginaalissa olevia kilpapelaajia, voisi tuohon lisätä vaikka oman moodinsa, jossa ranteet ja suojaukset ovat edelleen se avain autuuteen.

Kyllä se kehitys kuitenkin täysin mahdollista on ja vuosien varrella esimerkiksi poketus, mailannosto, heittäytyminen ja syötönkatko ovat kokeneet melkoisia muutoksia. Osa hyvään ja osa vähemmän hyvään suuntaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
EASHL:n kannalta riittävät pelilliset parannukset olisivat suojauksen ja etukulmaranteiden tehokkuuden selvä pudotus. Eli jospa ne maalivahdit jo vihdoinkin saisivat edes siniseltä roiskaistut etukulmaranteet kiinni, olisi kehitystä tapahtunut. Jos taas halutaan miellyttää käsittääkseni tässä pelissä aika marginaalissa olevia kilpapelaajia, voisi tuohon lisätä vaikka oman moodinsa, jossa ranteet ja suojaukset ovat edelleen se avain autuuteen.

Kyllä se kehitys kuitenkin täysin mahdollista on ja vuosien varrella esimerkiksi poketus, mailannosto, heittäytyminen ja syötönkatko ovat kokeneet melkoisia muutoksia. Osa hyvään ja osa vähemmän hyvään suuntaan.
Jännä. Itse en lähtisi vahvasti ajamaan kumpaakaan muutosta erityisen voimakkaasti, vaikka kyllä niitä rannareiden tarkkuuksia voisi vähän huonontaa tai parantaa maalivahtien sijoittumista ja liikettä.

Omalla joukkueella ei ole erityisesti ollut ongelmia kummankaan kanssa, eikä meillä myöskään näitä erityisen paljoa harrasteta. Jos vastustajan päästää laukomaan hyvältä paikalta rannaria etukulmaan, niin kyllä se oikeassakin lätkässä sinne aika vahvasti uppoaa. Jos meille käy niin, että vastustaja tuollaisen maalin tekee, niin kyllä siinä sadatellaan oman puolustuksen pettämistä, eikä sitä millä tavalla maali tehtiin.

Suojausta toki jonkun verran jengi harrastaa, mutta ei se yleensä tuota mitään erityistä, jos malttaa puolustaa kunnolla. Kyllähän ne paljon kiekon kanssa pyörivät jengit ärsyttävät, mutta toisaalta vaikea sellaista on kokonaan kitkeä pois pelistä.

Maalivahteihin on kuuleman mukaan puuttuttu, eli niiden pitäisi olla aiempaa monipuolisempia ja sitä kautta parempia, mutta saa nähdä. Olen kyllä huomannut pientä eroa kun muutaman pelin olen tuota betaa pelannut, mutta se voi olla myös omaa kuvitelmaa.
 

Glenn44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ole kyllä huomannut ongelmaa etukulmaranteiden kanssa. Kyllä meidän jengi ainakin etukulmaan ranteen pistää jos vihu antaa maalin nurkalle kävellä mutta ei ne todellakaan viivalta sisään mene, jos menee niin silloin on tehty maskia ja satunnainen ko. maali on mielestäni "ansaittu". Itselläni takana n. 800 EASHL-peliä puolustajana NHL20:ssa ja etukulmaranteet on erittäin helppo puolustaa pois.

Muutama huomio NHL21 technical testistä:
- Lockhart ja King ottavat paljon paremmin etukulmaranteet kiinni (ainakin hanskan puolelta), onet menee vieläkin
- yhden käden työntö menee EASHL-hahmolla sisään n. 15% todennäköisyydellä, NHL20 100%
- ilmaveivillä ei saanut kiekkoa ilmaan EASHL:ssa 15min testauksella, vrt. online-ottelussa sain Kanella samassa pelissä pariinkin otteeseen
- poketus tuntuu helpommalta ja mailan saa työntää lähes luistimiin, tätä ei olisi kyllä tarvinnut helpottaa imo
 

Mastokaupunki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Toivoisin maalintekoon paljon enemmän realistisuutta. Rannelaukausten tarkkuutta rutkasti pois etenkin huonommilta laukojilta. Etukulmaranteet on ihan ok, mutta ei voi olla niin, että joku Leo Komarov saa 8/10 kerroista sen kiekon aivan yläkulmaan.
Jos rannareiden tarkkuutta heikennetään, saisi suoratkin vedon mennä paremmin maaliin. Jos Patrik Laine saa b-pisteiden väliin kiekon, laukauksen pitäisi olla todella vaarallinen maalipaikka. Nykyisessä änärissä se ei johda maaliin vaan tilanteessa kannattaa syöttää onetimer pienempään kulmaan tai kaartaa itse sivulle ja ampua rannelaukaus takayläseen.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Älkää päästäkö sitä Komarovia vetämään metrin päähän rannaria. Itse tunnustaudun tälläiseksi etukulmaan laukojaksi, mutta eipä sitä ole vain yhtä yötä harjoiteltu. Laiskaa puolustajaa vastaan kylläkin on välillä naurettavan helppoa, miten helposti pääsee snaippaamaan ripuliranteen. Suurin osa ranteista muuten menee oikeasti ohi eli en laisinkaan allekirjoita, että uppoavat helposti. Helposti tarkottaisi jotai muuta kuin vedoista uppoaa about 1/5.

EA:n "momentum ice tilt" mössö pelit on sitten asia erikseen. Silloin kiekko menee omaan maaliin vaikka sitten rystyvedolla siniviivasta.
 

Mastokaupunki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Älkää päästäkö sitä Komarovia vetämään metrin päähän rannaria. Itse tunnustaudun tälläiseksi etukulmaan laukojaksi, mutta eipä sitä ole vain yhtä yötä harjoiteltu. Laiskaa puolustajaa vastaan kylläkin on välillä naurettavan helppoa, miten helposti pääsee snaippaamaan ripuliranteen. Suurin osa ranteista muuten menee oikeasti ohi eli en laisinkaan allekirjoita, että uppoavat helposti. Helposti tarkottaisi jotai muuta kuin vedoista uppoaa about 1/5.
Ymmärsit mun pointin väärin, vaikka kerroin sen ensimmäisessä lauseessa. Itsekin ammun etukulmaan jos paikka tulee, mutta ongelma on se, että nykyänäreissä toi maalinteko on aivan käsittämättömän itseään toistavaa. Käytännössä ainoat keinot tehdä maaleja on onetimerit, läpiajot ja rannelaukaukset sivuttaisluistelusta vastakkaiseen kulmaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ymmärsit mun pointin väärin, vaikka kerroin sen ensimmäisessä lauseessa. Itsekin ammun etukulmaan jos paikka tulee, mutta ongelma on se, että nykyänäreissä toi maalinteko on aivan käsittämättömän itseään toistavaa. Käytännössä ainoat keinot tehdä maaleja on onetimerit, läpiajot ja rannelaukaukset sivuttaisluistelusta vastakkaiseen kulmaan.
En ole kyllä täysin samaa mieltä ainakaan EASHL:n osalta. Todella paljon tulee maaleja siniviivalämäreillä maskin takaa, ohjauksilla, ripareilla tai muuten vain hyvilla laukauksilla erilaisista paikoista. Toki läpiajot ja riparit ovat yleisimpiä maaleja, mutta jos kaksi hyvää joukkuetta pelaa vastakkain, niin ne parhaat paikat osataan puolustaa hyvin pois, jolloin haetaan kuteja viivalta ja muutenkin enemmän variaatiota pelaamiseen.
 

Mastokaupunki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En ole kyllä täysin samaa mieltä ainakaan EASHL:n osalta. Todella paljon tulee maaleja siniviivalämäreillä maskin takaa, ohjauksilla, ripareilla tai muuten vain hyvilla laukauksilla erilaisista paikoista. Toki läpiajot ja riparit ovat yleisimpiä maaleja, mutta jos kaksi hyvää joukkuetta pelaa vastakkain, niin ne parhaat paikat osataan puolustaa hyvin pois, jolloin haetaan kuteja viivalta ja muutenkin enemmän variaatiota pelaamiseen.
EASHL on varmasti asia erikseen. Ihan jo ihmisveskareiden ja bottien puuttumisen ansiosta. Toivoisinkin muutosta versus-matsien maalintekoon, mutta mitään muutosta tuskin tulee, koska suurin osa näkee pelin ongelmat ihan muualla.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ymmärsit mun pointin väärin, vaikka kerroin sen ensimmäisessä lauseessa. Itsekin ammun etukulmaan jos paikka tulee, mutta ongelma on se, että nykyänäreissä toi maalinteko on aivan käsittämättömän itseään toistavaa. Käytännössä ainoat keinot tehdä maaleja on onetimerit, läpiajot ja rannelaukaukset sivuttaisluistelusta vastakkaiseen kulmaan.

Siis ymmärrän kyllä pienen ärtymyksen, kun pelissä on edelleenkin pieniä ärsyttäviä puutteita maalinteon suhteen. Omasta mielestäni kuitenkin nykyään juurikin nykyänäreissä maalinteko ja peli kokonaisuudessaan on jopa erittäin monipuolista. Ei tarvitse mennä edes hirveästi taaksepäin, kun peli noudatti hävettävän ennakoivaa kaavaa, tai siis selviä "bugimaaleja" pystyi tekemään liukuhihnalla. Puhumattakaan siitä mitä maalinteko oli 10-20 vuotta sitten. Tästä voi ehkä jo ea:lle nostaa ujosti hattua, kun on pystynyt kitkemään vuosien saatossa ne pahimmat pelin tappajat.

Itse toivoisin tuohon rannelaukseen semmoisen nopean vedon helpommaksi, mikä oli varsin loistava vielä kolmisen vuotta sitten. Sitä ei moni käyttänyt, enkä tiedä miksi ei käyttänyt, mutta silloin pystyi periaatteessa kuin tyhjästä vetämään näppärän vedon ilman mitään mailan runkkaamista taaksepäin. Siihen toki tarvitsi sen hyvän laukojan, eikä semmoista olisi kannattanut yrittää millään Komarovilla.

2021 betaa en pelannut, mutta voisin kuvitella, että meille etukulman hakijoille on tehty taas vähän vaikeammaksi päästä paraatipaikalle kokeilemaan rannetta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
EASHL on varmasti asia erikseen. Ihan jo ihmisveskareiden ja bottien puuttumisen ansiosta. Toivoisinkin muutosta versus-matsien maalintekoon, mutta mitään muutosta tuskin tulee, koska suurin osa näkee pelin ongelmat ihan muualla.
Tämä juuri kertoo siitä, että vs-pelien maalinteon yksitoikkoisuus johtuu boteista. Toki kun säätää taktiikat itselle sopiviksi ja oppii bottien kanssa pelaamisen salat, niin puolustaminen onnistuu varsin hyvin.

Tuota ongelmaa on taas äärimmäisen vaikea korjata, koska se vaatisi käytännössä bottien tekoälyn parantamista. Ensinnäkin sen tekoälyn parantaminen on hyvin vaikeaa, jos halutaan pitää peli järkevän ja jossain määrin realistisen tuntuiselta. Toisekseen liian hyvät botit eivät myöskään tee pelaamisesta mukavaa ja itse pelaajien välinen paremmuus ratkaisee vähemmän, jos botit pelaavat molemmilla selvästi nykyistä paremmin.

On helppo toivoa asioita ja löytää ongelmia omien kokemusten kautta, mutta on paljon vaikeampi lähteä niitä lopulta korjaamaan. Ei ole ihme, että bottien käyttäytyminen on joka vuosi pelaajien valituslistan kärjessä, mutta ei myöskään ole ihme, että tätä ei ole saatu korjattua. Sen verran vaikeasta asiasta on kyse.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Beta päättyy vissiin tänään. Eipä jäänyt mitenkään kaipuu pelisarjan pariin, Online VS ei maistunut, Pro Am ei kiinnosta vieläkään niin yhtään ja EASHL-ajat mulla nyt vaan on taaksejäänyttä elämää, vaikka toki nyt joskus tutulla porukalla voiskikin pelata.

En huomannut noin mitään eroa aiempien vuosien peleihin tuossa.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Beta päättyy vissiin tänään. Eipä jäänyt mitenkään kaipuu pelisarjan pariin, Online VS ei maistunut, Pro Am ei kiinnosta vieläkään niin yhtään ja EASHL-ajat mulla nyt vaan on taaksejäänyttä elämää, vaikka toki nyt joskus tutulla porukalla voiskikin pelata.

En huomannut noin mitään eroa aiempien vuosien peleihin tuossa.
Aamen. Joo, en ymmärrä miks porukka hehkuttaa tätä betaa. Versus vielä pelikelvoton, kun yhteydet on mitä on. EASHL voi olla pelin parasta antia, mutta ei ihmeitä siinäkään. Versus pelit oli pääosin tätä: Hyökkääjä tulee aivan laidan vieressä alueelle ja lyö liinat kiinni. Sitten syöttö takatolpalle.

Toisessa versiossa liinat kiinni ja alkaa pyöriminen kulmissa hakien sitä tyhjää väylää. Minkä tähden tästä oli viety mahdollisuus mennä iholle, kuten NHL 20? Taklaukset nerfattu ihan minimiin. Moket edelleen paskoja. Tekoäly oli omalla alueella puolustaessa vain edessä ja muutenkin puolustaminen piti tehdä tekoälyn avulla. En ymmärrä miksi mennään tähän suuntaan..Ei paljon muutamat harhautukset pelasta.

Kuka tästä tykkää kuuluu juurikin pelaajana tuohon kategoriaan. Eikä siinä mitään, kukin pelaa tyylillään. Itseä ei vain paljon nappaa odotella paikallaan niin pitkään, että se kiekko lopulta jää vahingossa johonkin. NHL 20 pystyy puolustamaan ja menemään iholle, tönimään vastustajaa. Tässä on taas se "kupla", jonka avulla kiekkoa saa pitää ja pitää.

Miksi tästä sarjasta on viety hauskuus pois? NHL 2001 on hauskempaa pelata, kuin tätä tekelettä. Yleisö mukana, ylilyödyt taklaukset, pelaajat kritisoi tuomarille jäähyjä, peli on yksinkertaisesti hauskaa! Nykyään matsit on hampaat irvessä vääntämistä ja hermojen koristelua. En tiedä ymmärsikö kukaan pointtia, mutta tätä mieltä Mie oon vanhan liiton pelaajana.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Kaiparaitis Ai? Mä olin huomaavinani parempaa taklailua betassa, kuin NHL 20-pelissä, mitä nyt vähän olen pelannut. Tosin vain bottia vastaan noita haasteita. Ja joo, samaa mieltä lopusta, 2000-luvun vaihteessa peleissä oli pirusti yksityiskohtia, niitä ja etenkin 96-99 introja kaipaan ihan törkeästi. Hienoja aikoja ne.
 

Buster

Jäsen
Miksi tästä sarjasta on viety hauskuus pois? NHL 2001 on hauskempaa pelata, kuin tätä tekelettä. Yleisö mukana, ylilyödyt taklaukset, pelaajat kritisoi tuomarille jäähyjä, peli on yksinkertaisesti hauskaa! Nykyään matsit on hampaat irvessä vääntämistä ja hermojen koristelua. En tiedä ymmärsikö kukaan pointtia, mutta tätä mieltä Mie oon vanhan liiton pelaajana.
Kyllä ymmärtää, EA:lla oli aika pitkään hyvässä balanssissa tällainen arcademaisempi pelaaminen ja simulaatio. Ymmärtääkseni lienee aika yleinen mielipide juuri tuo, että vanhat änärit oli "hauskempia". Mitä sielläkin vuosien aikana nähtiin - hyvää ja huonoa, mutta kuitenkin freesiä elävöittämistä... Tuotiin kohkauksella jonkinlainen Figh Night -sarjan engine tappeluihin, läpiajoissa aika hidastui ja kuvakulma vaihtui sekä äänet pumppasi sydämentykytystä. Oli jossain vaiheessa korttien keräilyä kausimoodissa, pelaajilla oli erityistaitoja (nimen ohessa näkyi "tikkataulu" jos sniper, vasara jos kova taklaaja jne.) - en tosin muista tuliko ne kuvakkeet arvojen perusteella vain ja oliko niillä mitään merkitystä peleissä kuin, että näki jos sieltä on tulossa kohti vasarataklaaja, jolloin tiesi oman ukon lentävän. Ja sitten tuo mainitsemasi ihan yleinen fiilis, jossa jääkiekon elementtejä oli vähän sopivasti showmaistettu.

Itse muistelen NHL 11 -versiota monesti sen puoleen, että se oli yksi viimeisiä, jossa oli mielestäni kaikki hyvässä balanssissa. Peli oli helppo aloittelijalle ja hänkin sai helposti tehtyä maaleja sekä rankaistua virheistä, mutta tosi hyvä pelaaja oli silti monipuolisuudessaan niin paljon vahvempi, että hän aina lopulta vei nämä kohtaamiset helposti. Keskialueen ja sinisenkin sai tuolloin träpättyä niin pirun tukkoon, että vaikka dump & chase tuolloin toimi (koska viimeksi toiminut, kun päätyneppi punaiselta haluaa mennä päätypleksin yli?), niin silti oli joskus ihmeissään, kun ei perhana päässyt alueelle.

Joskus rankkarimoodia tahkotessa näissä nykyissäkin tuntuu, että vaikka animoituja harhautuksia viimeistelyä varten on paljon, niin silti on vähän kuin kädet olisi sidottu. Feikkilämärin vetäessä saatetaan katsoa kiekonhallinta menetetyksi, pyörähdystä ei pysty tekemään, kiekkoa ei saa vietyä yhdelle kädelle ja sitten parhaimmillaan se kiekko EASHL:ssä karkaa itsekseen lavasta, jos alkaa "turhia" harhautuksia L1:llä vetämään rankkarissa ja muutenkin kesken kuljetuksen. Joskus oli jopa sääntöjen puitteessa kai mahdollista syöttää manuaalilätty, luistella se kiinni, heittäytyä sen perään ja sitten jäässä maaten heilauttaa mailalla kiekko maalia kohti, kun tuomari ei tainnut katsoa kiekonhallintaa menetetyksi - ainakaan ihan heti kuten nykyään.

Itse kyllä tykkäsin tästä testistä EASHL:ssä. AI-veskoille sai aika helposti maalin tehtyä, mikä toivottavasti kannustaa joukkueita käyttämään ihmisveskareita 6 vs 6 -pelienkin ulkopuolella. Toki rankkareissa ne saisi olla vähän parempia, sillä ei varmaan olisi tainnut tarvita käyttää edes skillstickiä maalintekoon, kuten ei juuri tarvinnut NHL 11 aikanakaan. Vihuilla näytti olevan suosittua rankkarissa laitaan kiinni, sieltä poikittain maalivahdin editse luistella ja kääntää skillstick taakse -> satavarma maali. Hauskinta ehkä oli, että monet samat temput veska torjui läpiajossa ja omakaan vakkariharhautus rankuissa ei oikein toiminut pelitilanteessa. Toki tuo rankkujen helppous häiritsi nyt lähinnä siksi, että pelasin oikeastaan vain threesiä, kun ei kesällä kaverit olleet hereillä rekisteröitymisen kanssa.

Se on pidemmän päälle vähän masentava pelimuoto noiden rankkareiden vuoksi muutenkin. Rikkeitä tulee yhtä herkästi kuin muissakin pelimuodoissa ja rikkeestä tulee aina rankkari. Ja sitten ne one-timer pakotukset, kun ei tiedä katkooko se sen passin, vaikka kuinka seisoo syöttölinjalla kahdensuunnan buildilla passiivisena vetäjän edessä. Pelissä pitäisi olla helpompaa sitoa vastustaja vanhojen änäreiden tapaan! Silloin oli EASHL:ssä hyökkääjänäkin tarkkaa hommaa, että menit sinne maalin edustalle oikeaan aikaan, koska et halunnut joutua jäädä painimaan puolustajien kanssa ulos pelistä. Silloinhan sai myös taklata viiksien alapuolelta alkaen vapaasti maalinedustalla olevia pelaajia, mikä oli yksi parhaita keinoja myös one-timerien puolustamiseksi. Olisihan se kiva, että jotain uusia toolseja noidenkin puolustamiseen annettaisiin, joka mahdollisesti vielä riippuisi taidosta ja ajoituksesta. Eikä vain vietäisi asioita pois.
 
Viimeksi muokattu:

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ompa tyhmää, jos fyysisyyttä on vähennetty. En nyt tarkoita, että pitäisi pystyä jollain Saku Koivulla taklaamaan Charaa kumoon, mutta ei olisi pahitteeksi, jos iholle pääsisi hieman helpommin. Itse en ole tosin juurikaan ikinä pelannut mitään hirveää taklauspeliä, mutta pieni taklaus sinne sun tänne, niin pelistä tulee hieman parempi.

Tuollakin helpotuksella olisi kyllä myös melkoinen kolikon kääntöpuoli. Nyttenkin tekee tiukkaa päästä hyvää taklauspeliä pelaavan pelaajan ohi ja helpotuksesta voisi tulla aika rumaa jälkeä.
 

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aivan mahtavaa, että voit eashl-joukkueen kanssa reenata pukukopin kautta harjoituspelin tai vapaan reenin muodossa. Tai sit voi omalla pelaajalla mennä vapaaluisteluun testaamaan uusia kikkoja. Myös se eashl-ukon luisteluasentosäätö on hyvä lisä. Jokainen saa luotua taas hieman enemmän omanlaisensa pelaajan.

Pidän paljon tuosta uudesta laitapelistä, jossa vauhdissa voi seinää pitkin yrittää pakin ohi. Pieni viilaus, mutta taas piirun verran realistista näyttävyyttä peliin. Huippu lisä on myös se että voit nykyään syöttää "datsyuk"-asennosta vaikka takaviistoon pakille.
Yhden käden ujutuksia en ole saanut yhtäkään sisään, vaikka NHL20 teen niistä 90%, joten sekin on korjattu.
Maalivahdit tuntuivat paremmilta, mutta otanta on pieni.

Kaikenkaikkiaan peli on lähes samanlainen mut jotenkin "smoothimpi", uusilla kikoilla ja viilauksilla. Nämä viilaukset on kyllä sellaset että jo niiden takia peli on pakollinen hankinta, Kyllä taas hokimieslapselle on joulu aikasessa, kun tämän pelin saa konsoliin pöhisemään.

Nauttikaamme viimeisestä PS4 NHL-pelistä. Kiitos EA!

Voiko muuten pelata PS4 ja PS5 keskenään tätä peliä? eli jos joukkueessa parilla ps5 ja muilla ps4 niin toimii?
 

Perreault85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Bottien tekoälyn parannus NHL 21:een ei pitäisi olla vaikeaa osaavissa käsissä, mutta EA:n toimesta voi ollakin. Maalille pääsee luistelemaan kohtuu rauhassa, vaikka bottipuolustaja olisi vierellä, ja takakulmalta saa putata tyhjiin botin katsellessa. Jos botit puolustaisi paremmin, niin peli muistuttaisi enemmän oikeaa lätkää, mutta monelle pelaajalle voisi olla liian vaikeaa maalinteko, kun ei pääse yläkaarelta bugirannetta ampumaan tai sit näitä onetimereitä. Silloin pitäisi oikeasti vain tylysti laukomalla saada kiekkoa maalille ja kiekottomat ohjaamaan ja lyömään riparia sisään.

Toisaalta nuo yläkaarelta tulevat ranteet ja onetimerit pystyy hyvin puolustamalla pelaamaan täysin pois eashlssä, joten eipä se itseä haittaa vaikka vastustaja niitä vaan yrittää, mutta vs peleissä paljon vaikeampi koska botit ei osaa sijoittua eikä puolustaa miestä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Bottien tekoälyn parannus NHL 21:een ei pitäisi olla vaikeaa osaavissa käsissä, mutta EA:n toimesta voi ollakin.
Itsellä tuorein oma NHL-kokemus on NHL19 (toki kavereiden luona joskus myös 20) niin bottien tekoäly on kyllä tappanut itseltäni sekä aivosoluja että mielenkiinnon pelaamiseen. Ihan jo sellaiset yksinkertaiset jutut kuin irtokiekolle luistelu tuntuu olevan näille boteille ihan vieras asia. Jos omalla pelaajalla taklaan vastustajan irti kiekosta niin botti luistelee kiekon ohi koska ei vaan ole menossa siihen kiekolle.

Toinen on kyllä sitten se manuaalinen vaihtokomento. Toki tämä sama on ollut jo jostain NHL94:stä alkaen, mutta kyllä sekin vaan saa vitutuksen nousemaan kun laitat vaihtokomennon niin koko viisikko lähtee vaihtoon oli tilanne sitten mikä tahansa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Bottien tekoälyn parannus NHL 21:een ei pitäisi olla vaikeaa osaavissa käsissä, mutta EA:n toimesta voi ollakin.
EA on monta kertaa todennut, että tekoälyä ei paranneta tarkoituksella. Sitä yritetään järkevöittää kyllä, mutta boteista ei tarkoituksella tehdä vain yksiselitteisesti parempia, koska se vaikuttaa taas negatiivisesti peleihin, jos pelaajien oma taito merkkaa vähemmän. Ajoittain myös betoissa tai syksyllä julkaisun jälkeen on kokeiltu parempaa tekoälyä, mutta se on saanut hyvin negatiivisen vastaanoton.

Itse ainakin ymmärrän EA:ta tässä. On helppo huudella paremman tekoälyn perään, jos ei ajattele yhtään mitä se käytännössä tarkoittaisi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voiko muuten pelata PS4 ja PS5 keskenään tätä peliä? eli jos joukkueessa parilla ps5 ja muilla ps4 niin toimii?
Hyvin todennäköisesti ei voi. Ei ole koskaan aiemminkaan voinut. Uusien konsoleiden uusi änäri tehdään käytännössä täysin uusiksi, joten se ei oikein ole yhteensopiva vanhan version kanssa. Jos vanhoille konsoleille vielä NHL 22 julkaistaan, niin käy todennäköisesti samoin kuin viimeksi, että kyseessä on käytännössä täysin identtinen peli edelliseen versioon nähden ja uudet rosterit ovat ainoa muutos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös