NHL 21 – yleinen keskustelu

  • 160 666
  • 889

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvin todennäköisesti ei voi. Ei ole koskaan aiemminkaan voinut. Uusien konsoleiden uusi änäri tehdään käytännössä täysin uusiksi, joten se ei oikein ole yhteensopiva vanhan version kanssa. Jos vanhoille konsoleille vielä NHL 22 julkaistaan, niin käy todennäköisesti samoin kuin viimeksi, että kyseessä on käytännössä täysin identtinen peli edelliseen versioon nähden ja uudet rosterit ovat ainoa muutos.
Tää versio on tulossa vitosellekin, siis sama peli mikä tulee neloselle. Ja sellanen tarjous oli et jos ostat ps4:lle niin saat sen ps5:lle ilmaiseksi(koska sama peli). Toiveikkaana jään odottelemaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tää versio on tulossa vitosellekin, siis sama peli mikä tulee neloselle. Ja sellanen tarjous oli et jos ostat ps4:lle niin saat sen ps5:lle ilmaiseksi(koska sama peli). Toiveikkaana jään odottelemaan.
Siis NHL21:n PS4-versio toimii PS5:llä, koska PS5 on taaksepäin yhteensopiva. Mitään erillistä PS5-versiota NHL21 ei tule saamaan. PS4:n NHL21 toimii todennäköisesti nettipeleissäkin ristiin molemmilla konsoleilla.

Luulin jostain syystä, että tarkoitit ensimmäistä varsinaista PS5-peliä, joka on siis ensi vuonna julkaistava NHL22.
 

Buster

Jäsen
Toinen on kyllä sitten se manuaalinen vaihtokomento. Toki tämä sama on ollut jo jostain NHL94:stä alkaen, mutta kyllä sekin vaan saa vitutuksen nousemaan kun laitat vaihtokomennon niin koko viisikko lähtee vaihtoon oli tilanne sitten mikä tahansa.
No tämä kyllä! Ja sitten kun et manuaalivaihtoja harrasta, niin jossain kohtaa siellä kentällä on kolmesta eri vitjasta hyökkääjiä, tai joku on vielä kolmattakin vaihtokiertoa kentällä ja ei ymmärrä lähteä sieltä pois millään.

Kylmästi tulee tuo manuaalivaihtaminen hoidettua kiekon kanssa ja aina silloin seiftiä pelaten. Yleensä omalla alueella pyörien, tai jopa kieli keskellä suuta hyökkäysalueella, repiköön vastustajat pelihousunsa siitä jos haluaa. Ei toki ole ihan yksi tai kaksi kertaa, kun sen kiekon menettää katastrofaalisesti.

Bottien kanssa pelaaminen on vähän semmoista kärsivällistä opettelua. Yrittää ottaa selville, miten ne toimii eri tilanteissa ja reagoi, sekä löytää asetuksista balanssin, joilla ne on maksimaalisesti hyödyksi ja minimaalisesti vahingoksi. Joskin onhan se ihan järkyttävän kiva, kun bottipakki lopettaa luistelun vain jostain syystä ja avaa takaa, juuri ja juuri maalinedestä menevän one-timerin takatolpalle. Veskat saisi taas katkoa niitä läheltään meneviä passeja, mutta sekin katosi jonnekin. Mutta ei nyt ole sattumaa, että se puolustaminen on sellaista palomiehenä toimimista. Botti tekee sitä parhaiten osaa, eli aggressiivisehkosti päälle/painestamaan ja ihmispelaaja paikkaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Bottien kanssa pelaaminen on vähän semmoista kärsivällistä opettelua. Yrittää ottaa selville, miten ne toimii eri tilanteissa ja reagoi, sekä löytää asetuksista balanssin, joilla ne on maksimaalisesti hyödyksi ja minimaalisesti vahingoksi. Joskin onhan se ihan järkyttävän kiva, kun bottipakki lopettaa luistelun vain jostain syystä ja avaa takaa, juuri ja juuri maalinedestä menevän one-timerin takatolpalle. Veskat saisi taas katkoa niitä läheltään meneviä passeja, mutta sekin katosi jonnekin. Mutta ei nyt ole sattumaa, että se puolustaminen on sellaista palomiehenä toimimista. Botti tekee sitä parhaiten osaa, eli aggressiivisehkosti päälle/painestamaan ja ihmispelaaja paikkaa.
Näinhän se menee. Bottien parantaminen on vaikeaa, kun ei kuitenkaan haluta, että ne tekevät kaiken pelaajan puolesta. Pelaaminen muuttuisi todella paljon, jos botteihin voisi luottaa jokaisessa tilanteessa ja itse voi vain surffailla kiekon perässä.
 

Perreault85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
EA on monta kertaa todennut, että tekoälyä ei paranneta tarkoituksella. Sitä yritetään järkevöittää kyllä, mutta boteista ei tarkoituksella tehdä vain yksiselitteisesti parempia, koska se vaikuttaa taas negatiivisesti peleihin, jos pelaajien oma taito merkkaa vähemmän. Ajoittain myös betoissa tai syksyllä julkaisun jälkeen on kokeiltu parempaa tekoälyä, mutta se on saanut hyvin negatiivisen vastaanoton.

Itse ainakin ymmärrän EA:ta tässä. On helppo huudella paremman tekoälyn perään, jos ei ajattele yhtään mitä se käytännössä tarkoittaisi.
No juurikin tuota on monesti ajatellut et mitä se käytännössä tarkoittaisi, eli parempaa lätkää. Kuitenkin esim puolustaminen on oleellinen osa lätkää ja huomaa sen hyökkääjänäkin et ei ne maalit tunnu samalta ku pääsee takatolpille luisteleen maila vapaana ilman mitään vastarintaa, vaikka pakki ois koko ajan vierellä.

Taitaa olla vaan niin, että tuo kulmassa pyöriminen ja vaan pelkkien hyvien paikkojen hakeminen ei enää johtaisi mihinkään(kuten ei oikeassakaan lätkässä) ja siksi tuota vastustetaan, koska monella pelitapa on kaukana oikeasta lätkästä niin vs kuin Eashlssä.

E: sanotaan vielä et ihan bisneksen kannalta toisaalta ymmärrän ton miksi Ea tekee boteista huonoja. Joillakin tahtoo olla haastetta jo tällä tasolla, niin voisi jäädä peli hyllyyn jos ei pärjäisi ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No juurikin tuota on monesti ajatellut et mitä se käytännössä tarkoittaisi, eli parempaa lätkää. Kuitenkin esim puolustaminen on oleellinen osa lätkää ja huomaa sen hyökkääjänäkin et ei ne maalit tunnu samalta ku pääsee takatolpille luisteleen maila vapaana ilman mitään vastarintaa, vaikka pakki ois koko ajan vierellä.

Taitaa olla vaan niin, että tuo kulmassa pyöriminen ja vaan pelkkien hyvien paikkojen hakeminen ei enää johtaisi mihinkään(kuten ei oikeassakaan lätkässä) ja siksi tuota vastustetaan, koska monella pelitapa on kaukana oikeasta lätkästä niin vs kuin Eashlssä.

E: sanotaan vielä et ihan bisneksen kannalta toisaalta ymmärrän ton miksi Ea tekee boteista huonoja. Joillakin tahtoo olla haastetta jo tällä tasolla, niin voisi jäädä peli hyllyyn jos ei pärjäisi ollenkaan.
Parempaa lätkää? Ehkä. Helpompaa peliä? Todellakin. Pelistä tulee lopulta tietyllä tavalla tylsää, jos bottipelaajat hoitavat joka kerta puolustuksen hyvin ja itse pelaajaa ei tarvita siinä juuri mihinkään. Samalla se oma hyökkäyspeli on selvästi vaikeampaa, kun botit puolustavat aina hyvin.

Toki sen voi tehdä niin, että botit tekevät sattumanvaraisia virheitä, eikä se puolustaminen ole kaikissa tilanteissa aina yhtä laadukasta. Sitten voikin taas kysyä, että onko se ero nykyiseen niin merkittävä, jos botit edelleen pelaavat ajoittain huonosti ja saattavat vaikuttaa tällä tavoin merkittävästi otteluiden lopputuloksiin?

Edelleen tuntuu siltä, että näitä asioita ei osata ajatella loppuun saakka. Ei kyse ole siitä, että pelistä tulisi joillekin liian vaikea, vaan siitä, että pelaamisesta tulisi vähemmän mielekästä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
En ny hirveesti oo VS pelejä pelannut viime vuosina, mut itestä tuntunut sille, että bottien tasoa isompi vaikuttaja on se kun liikutettavan pelaajan vaihtaminen on niin saatanan vaikeeta. Aika usein ainakin itellä tuo ukko vaihtuu väärään kaveriin ja sitten ne ongelmat alkaa. Tähän kun saatais joku hyvä ja helpommin toimiva systeemi niin puolustuspelaaminen vois muuttua aktiivisemmaksi...ehkä?
 

Perreault85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Parempaa lätkää? Ehkä. Helpompaa peliä? Todellakin. Pelistä tulee lopulta tietyllä tavalla tylsää, jos bottipelaajat hoitavat joka kerta puolustuksen hyvin ja itse pelaajaa ei tarvita siinä juuri mihinkään. Samalla se oma hyökkäyspeli on selvästi vaikeampaa, kun botit puolustavat aina hyvin.

Edelleen tuntuu siltä, että näitä asioita ei osata ajatella loppuun saakka. Ei kyse ole siitä, että pelistä tulisi joillekin liian vaikea, vaan siitä, että pelaamisesta tulisi vähemmän mielekästä.

Mielipideasioita pitkälti kun aletaan miettiä pelin viihdyttävyyttä. Itse pelaisin vs enemmän jos pelin taso olisi korkeampi(itselle viihdyttävämpi), mutta tietysti ihan peruspelaajan ehdoilla kaupalliset pelit toimii. En nyt puhu mistään superpuolustuksesta, vaan ihan vaan että olisi edes jotain yritystä puolustaa ja ettei luistelulinjat ole ihan mitä sattuu. Eashlssä ongelma korjaantuu kun bottien sijasta on hyviä ihmispelaajia, silloin peli on oikeasti viihdyttävää. Itsellä tulee kuitenkin pelattua aika paljon kaverin kanssa kahdestaan clubia, niin siinä bottien peliälyn puutteen kyllä näkee.

Ja kyllä se pelin vaikeus vaikuttaa varsinkin aloittelijoilla siihen mielekkyyteen varmaan joka pelissä. Toisaalta sit, teki ea miten tahansa, niin toiset tykkää ja toiset ei.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielipideasioita pitkälti kun aletaan miettiä pelin viihdyttävyyttä. Itse pelaisin vs enemmän jos pelin taso olisi korkeampi(itselle viihdyttävämpi), mutta tietysti ihan peruspelaajan ehdoilla kaupalliset pelit toimii. En nyt puhu mistään superpuolustuksesta, vaan ihan vaan että olisi edes jotain yritystä puolustaa ja ettei luistelulinjat ole ihan mitä sattuu. Eashlssä ongelma korjaantuu kun bottien sijasta on hyviä ihmispelaajia, silloin peli on oikeasti viihdyttävää. Itsellä tulee kuitenkin pelattua aika paljon kaverin kanssa kahdestaan clubia, niin siinä bottien peliälyn puutteen kyllä näkee.

Ja kyllä se pelin vaikeus vaikuttaa varsinkin aloittelijoilla siihen mielekkyyteen varmaan joka pelissä. Toisaalta sit, teki ea miten tahansa, niin toiset tykkää ja toiset ei.
Tässä hyvä esimerkki on maalivahdit. Varsin pitkään NHL-peleissä oli tavallaan ylivoimaisen hyvät maalivahdit, joille sai tehtyä maaleja vain tietyillä tavoilla tietyistä kohdista. Kun maalivahteja tästä huononnettiin, eli vietiin realistisempaan suuntaan, niin tämä oli pelaajien mielestä jotakuinkin paras muutos, mitä sarjaan on koskaan tullut.

Toki olet ihan oikeassa, että niitä tyhmyyksiä pitäisi saada boteilta vähennettyä, eikä se suoraan vaikuta bottien varsinaiseen tasoon hirvittävästi. Se raja on vain aika tarkka, että missä kohtaa botit pelaavat liian hyvin, vaikka tarkoituksena olisi vain saada jotain järkeä siihen touhuun.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En usko että ainakaan kovin paljon huonompaan suuntaan menisi jos botit eivät käyttäytyisi 99% ajasta ihan täysin vammaisesti, kuten esimerkiksi tilanteessa missä irtokiekko lipuu puolen metrin päästä ohi mutta botti ei ota tätä kiekkoa haltuunsa koska on vaan koodattu nyt luistelemaan kiskoilla eteenpäin.

Tai sitten jos tekoälyä vastaan pelatessa peli olisi edes jokseenkin realistista, eli tekoälyn vedot ei olisi sellaista 5-10 vetoa per matsi ja näistäkin melkein poikkeuksetta kaksi menee maaliin. En sitten tiedä onko tuo tosiaan mahdotonta tehdä, mutta ainakin NHL19-pelissä tekoäly tekee vastustajana joskus sellaisia temppuja että esim. läpiajosta saattavat tehdä jättösyötön taakse vaikka ketään ei ole lähelläkään.

Ei sen tarvitse mitään millintarkkaa realismia olla, mutta ei sen tarvitsisi myöskään ihan täysin vatipäistä meininkiä olla. En edelleenkään ymmärrä että miksi nämä pelit on tehty siihen suuntaan ettei tekoälyvastustaja edes yritä pelata ns. oikeaa kiekkoa. Jos haluavat maalin niin alkaa se vitunmoinen syöttöralli missä kiekko pyörii omissa puoli erää ja vastustaja saa noin 58 syöttöä peräkkäin omille ja sitten takatolpalta tyhjiin kiekko. Ja tässä välissä ei ennen sitä ensimmäistäkään vetoa aikaiseksi.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Ei sen tarvitse mitään millintarkkaa realismia olla, mutta ei sen tarvitsisi myöskään ihan täysin vatipäistä meininkiä olla. En edelleenkään ymmärrä että miksi nämä pelit on tehty siihen suuntaan ettei tekoälyvastustaja edes yritä pelata ns. oikeaa kiekkoa. Jos haluavat maalin niin alkaa se vitunmoinen syöttöralli missä kiekko pyörii omissa puoli erää ja vastustaja saa noin 58 syöttöä peräkkäin omille ja sitten takatolpalta tyhjiin kiekko. Ja tässä välissä ei ennen sitä ensimmäistäkään vetoa aikaiseksi.

Tämä ja siinä välissä pari syöttöä laidan kautta. Maali tulee yleensä joko suoraan syötöstä tai riparista, kun oma pelaaja lähimpänä ei saa kiekkoa haltuun vaan vastustajan botti nappaa ja iskee tyhjiin.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
En usko että ainakaan kovin paljon huonompaan suuntaan menisi jos botit eivät käyttäytyisi 99% ajasta ihan täysin vammaisesti, kuten esimerkiksi tilanteessa missä irtokiekko lipuu puolen metrin päästä ohi mutta botti ei ota tätä kiekkoa haltuunsa koska on vaan koodattu nyt luistelemaan kiskoilla eteenpäin.

Bottien järkevöittäminen parantaisi kaikkien paskimpienkin pelaajien mahdollisuuksia ja sen jälkeen pelit olisi vähemmän riippuvaisia ihmispelaajan osaamisesta. Tämä poistaisi käytännössä kaiken kilpailullisuuden pelistä. Änäri ei ole eikä siitä myöskään koskaa tule minkäänlainen lätkäsimulaatio. EASHL sitten lähimpänä ja sekin vain koska kaikkia ohjaa ihminen ohjaimella, mutta ei simuloidulla mailalla/luistimilla.

Nelfor on mielestäni ansiokkaasti selvittänyt asiaa, mutta ei taida upota kaikkien kaaliin asiat.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Tulin lukemaan änärikeskusteluja eka kerran pariin vuoteen ja heti putosin. Ettäkö EA tekee tahallaan tekoälystä huonoa? Ei helvetti. Jos tuo nyt joskus edes muistuttaisi enemmän jääkiekkoa kuin salibandyä niin olis kiva. Mutta EA tekeekin sen tahallaan. Ok ehkä. Vaikea tuolle on enää muutakaan selitystä keksiä.

Oispa kilpailua.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nelfor on mielestäni ansiokkaasti selvittänyt asiaa, mutta ei taida upota kaikkien kaaliin asiat.
Ihan hyvin uppoaa, kiitos vaan asiallisesta kommentistasi.

Totesin että bottien käytöksen ei tarvitsisi olla jokaisessa asiassa täysin vammaista toimintaa, mutta en missään vaiheessa sanonut että pelin pitäisi olla joku täydellinen lätkäsimulaatio. Tuon väliin mahtuu mielestäni aika paljonkin asioita, ei sen tarvitse olla niin mustavalkoista että ainoat vaihtoehdot on jompikumpi ääripää.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tulin lukemaan änärikeskusteluja eka kerran pariin vuoteen ja heti putosin. Ettäkö EA tekee tahallaan tekoälystä huonoa? Ei helvetti. Jos tuo nyt joskus edes muistuttaisi enemmän jääkiekkoa kuin salibandyä niin olis kiva. Mutta EA tekeekin sen tahallaan. Ok ehkä. Vaikea tuolle on enää muutakaan selitystä keksiä.

Oispa kilpailua.
Siis jos pelaat AI:ta vastaan, niin sehän pelaa paremmin kuin oman joukkueen AI pelaa. Tämän huomaa jokainen ihan heti, kun peliä lähtee pelaamaan. Pointtina on se, että ohjainta käsissään pitelevan ihmispelaajan taso merkitsee enemmän, kun AI ei ole liian hyvä.

Siitä olen samaa mieltä, että kokonaan AI:n ohjaamien joukkueiden pelaaminen ei ole oikein koskaan ollut järkevän tuntuista. Siinä nähdään ajoittain juuri sellaista "liian hyvää" AI:ta, joka laittaa kauhean syöttörumban käyntiin ja tekee maaleja väkisin. AI ei tunnu edes yrittävän realistisen tuntuista peliä, kuten tuossa aiemmin todettiin.

EA ei (toivottavasti) tee AI:sta tarkoituksella tyhmää, mutta huonomman se siitä tekee, koska ihmispelaajien merkitystä halutaan korostaa.

Joka tapauksessa AI on vaikea saada reagoimaan jokaisessa tilanteessa täysin oikein, jonka vuoksi se tekee niitä suoranaisesti tyhmältä vaikuttavia asioita. Tätä EA:n pitäisi ehdottomasti yrittää parantaa ja käsittääkseni siihen myös pyritään, mutta tässäkin näkyy NHL-pelien surkean pieni budjetti, jos vertaa muihin EA:n urheilupeleihin, kuten FIFA tai NBA.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan hyvin uppoaa, kiitos vaan asiallisesta kommentistasi.

Totesin että bottien käytöksen ei tarvitsisi olla jokaisessa asiassa täysin vammaista toimintaa, mutta en missään vaiheessa sanonut että pelin pitäisi olla joku täydellinen lätkäsimulaatio. Tuon väliin mahtuu mielestäni aika paljonkin asioita, ei sen tarvitse olla niin mustavalkoista että ainoat vaihtoehdot on jompikumpi ääripää.
Kuten tuossa totesin, niin en ole kommentoinut tässä missään kohtaa aikaisemmin kokonaan AI:n ohjaamia joukkueita, vaan sitä AI:ta, joka ohjaa muita pelaajia, kun ihmispelaajat pelaavas vs-peleissä vastakkain.

Enkä väitä, että AI olisi missään tilanteissa lähelläkään täydellistä. Tiedostan vain, että EA rajoittaa AI:n tasoa ihmispelaajien joukkueissa, sekä tiedostan miten vaikeaa AI:n parantaminen on. Ei todellakaan ole sattumaa, että AI on asia mistä eniten näissä peleissä valitetaan, eikä ole sattumaa, että sitä ei täydelliseksi saada.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kuten tuossa totesin, niin en ole kommentoinut tässä missään kohtaa aikaisemmin kokonaan AI:n ohjaamia joukkueita, vaan sitä AI:ta, joka ohjaa muita pelaajia, kun ihmispelaajat pelaavas vs-peleissä vastakkain.

Enkä väitä, että AI olisi missään tilanteissa lähelläkään täydellistä. Tiedostan vain, että EA rajoittaa AI:n tasoa ihmispelaajien joukkueissa, sekä tiedostan miten vaikeaa AI:n parantaminen on. Ei todellakaan ole sattumaa, että AI on asia mistä eniten näissä peleissä valitetaan, eikä ole sattumaa, että sitä ei täydelliseksi saada.
Joo siis en minä suoraan sinulle tuota avautumistani suunnannutkaan, vaan ihan yleisellä tasolla.

Eikä näiden NHL-pelien tekoäly ole aina ollut kuitenkaan niin vajaata, esim. joku PC:lle tehty NHL2004 on itse asiassa jopa tänäkin päivänä erittäin hyvä tuon tekoälyn osalta ja sitä oli ihan mielekästä pelata vielä joitakin vuosia sitten. Toki siinä on sitten moni muu asia erittäin pahasti pielessä kuten se järjetön kahvaaminen, joten siinä mielessä ei ole kovin nautinnollista aina.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo siis en minä suoraan sinulle tuota avautumistani suunnannutkaan, vaan ihan yleisellä tasolla.

Eikä näiden NHL-pelien tekoäly ole aina ollut kuitenkaan niin vajaata, esim. joku PC:lle tehty NHL2004 on itse asiassa jopa tänäkin päivänä erittäin hyvä tuon tekoälyn osalta ja sitä oli ihan mielekästä pelata vielä joitakin vuosia sitten. Toki siinä on sitten moni muu asia erittäin pahasti pielessä kuten se järjetön kahvaaminen, joten siinä mielessä ei ole kovin nautinnollista aina.
NHL 2004 on paras PC:lle tehty änäri koskaan ja pärjää vertailussa yllättävän hyvin uusiakin vastaan, mutta siitä ei ole kovin kauaa kun viimeksi tuota peliä pelasin, eikä se oikeasti pärjää kahdelle viimeisimmälle änärille oikeastaan millään osa-alueella. Aika kultaa muistoja monilla tuon suhteen.

NHL20 on mielestäni selvästi paras lätkäpeli koskaan, vaikka siinäkin on toki selviä ongelmia ja puutteita.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Mulla on semmonen mielikuva, ettei EA ole vieläkään onnistunut tekemään parempaa tekoälyä kuin legendaarisessa Wayne Gretzky Hockey -sarjassa aikoinaan oli (Amiga, PC). Youtuben pelivideoiden perusteella väittäisin mielikuvan olevan vieläpä lähellä totuutta.

Toki WGH erosi siinä ettei ihmispelaaja ohjannut kuin yhtä pelaajaa. Oli kyllä nautinnollinen peli aikoinaan.
 

Daijju

Jäsen
Suosikkijoukkue
OJ ja Mikkelin Jukurit
"Liiga ja Telia perustavat Suomeen e-jääkiekkoliigan".

https://www.teliaesportsseries.com/...-suomeen-e-jaeaekiekkoliigan-eliiga-laajentaa *

*Linkki vie uutiseen Telian esports seriesin sivuille.

En tiedä oliko tämä jo linkattu johonkin, mutta tälläinen pyörähtää käyntiin uudessa änärissä. Ihan mielenkiintoinen, vaikuttaisi olevan kilpailullisemmin toteutettu kuin keväällä järjestetty ePlayoffs jossa oli Ritokoskea ym. julkimoita eikä suomen kärkipelaajia, toisin siis kuin tässä eLiigassa tulee olemaan. 10 000€ prizepool, eli taitaa olla sama kuin eFutisliigassa.

Ruotsissahan järkättiin alkuvuodesta SHL:n toimesta virallinen eSHL joka tietääkseni oli menestys ja positiivinen yllätys katsojalukujen puolesta, joten ihan hyvä, että Liigakin heräilee vakavemmin messiin. Toki tuo eSHL oli 6v6 pelimuodolla eli varmasti paljon mielenkiintoisempi vaihtoehto kuin tämä perinteinen 1v1, mutta ehkä eLiigassakin joskus tulevaisuudessa nähdään 6v6. Parempihan tämä 1v1 on kun ei mitään näin alkuun. Ja helpommin lähestyttävä kun enemmän pelaajia voi osallistua ja varmasti helpompi myös toteuttaa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Olisikohan tuo sitten se uusi haaste josta Arttu Hämäläinen huuteli, kun ei Liigaa päässyt selostamaan? Toivottavasti...
 

Daijju

Jäsen
Suosikkijoukkue
OJ ja Mikkelin Jukurit
Olisikohan tuo sitten se uusi haaste josta Arttu Hämäläinen huuteli, kun ei Liigaa päässyt selostamaan? Toivottavasti...

Milloin Arttu huuteli uudesta haasteesta? Mietin vain, vastikään julkaistiin uusi esports organisaatio SAWO esports jonka General Manager ja isä on nimenomaan Arttu Hämäläinen. Heillä on ihan oma ketjukin tuolla KalPan puolella kun kävin katsomassa. Taitaa löytyä NHL, CS:GO ja Rocket League joukkueet.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Milloin Arttu huuteli uudesta haasteesta? Mietin vain, vastikään julkaistiin uusi esports organisaatio SAWO esports jonka General Manager ja isä on nimenomaan Arttu Hämäläinen. Heillä on ihan oma ketjukin tuolla KalPan puolella kun kävin katsomassa. Taitaa löytyä NHL, CS:GO ja Rocket League joukkueet.
Ei mitään muistikuvaa. Sillon kun Liigan selostajat julkaistiin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei mitään muistikuvaa. Sillon kun Liigan selostajat julkaistiin.
Käsittääkseni liittyi juurikin tuohon SAWO-juttuun, eli tuskin on tässä mukana.

Arttu pitäisi kyllä saada Telian tiimiin takaisin. En käsitä miten jätettiin pois, kun päinvastoin olisi pitänyt enemmän vastuuta saada.

Mutta tämä offtopicista.

Innostun eLiigasta ehkä siinä kohtaa, kun se järjestetään EASHL-joukkueilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös