NHL 21 – yleinen keskustelu

  • 164 064
  • 889

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Mua aina mietityttää että mitä te kitisijät haluatte tältä peliltä? Vuodesta toiseen saa kuulla valitusta miten kaikki on paskaa paitsi kusi, mutta ikinä ei tuoda esille sen tarkemmin mikä siinä on niin paskaa tai mitä siitä puuttuu.
Tästä uupuu se tunne, että pelaat oikeaa matsia. Kaksinkamppailut, laitakahinat, ylilyödyt taklaukset, yleisön reaktiot, hien haju!! Siis, jos jonkun mielestä on hauskaa pelata L2+suojaa peliä niin fine. Itselle tuo ei vain iske yhtään. Samoin tän varman one timerin haku on aika tylsää. Ei uskalleta pistää muuta, kun pelätään tappioita niin paljon. Syöttö kuviot on sitten asia erikseen. Paskasta on kuitenkin hyvin vaikea ruveta kasaamaan ehjää kokonaisuutta. NHL 22 on pakko vaihtua koko lähdekoodi ja mielellään myös pelimoottori.
 

Kafrom

Jäsen
Tästä uupuu se tunne, että pelaat oikeaa matsia. Kaksinkamppailut, laitakahinat, ylilyödyt taklaukset, yleisön reaktiot, hien haju!! Siis, jos jonkun mielestä on hauskaa pelata L2+suojaa peliä niin fine. Itselle tuo ei vain iske yhtään. Samoin tän varman one timerin haku on aika tylsää. Ei uskalleta pistää muuta, kun pelätään tappioita niin paljon. Syöttö kuviot on sitten asia erikseen. Paskasta on kuitenkin hyvin vaikea ruveta kasaamaan ehjää kokonaisuutta. NHL 22 on pakko vaihtua koko lähdekoodi ja mielellään myös pelimoottori.
Nyt puhutaan videopelistä, tämän ei ole tarkoitus olla simulaatio vaan nimeomaan peli. Nyt eletään kuitenkin vuotta 2020 ja esports on isossa nosteessa. NHL on sen verran pieni peli, että paljon kannattavampaa on panostaa skill capin nostamiseen ja kilpailulliseen pelaamiseen kuin realismiin. Jokaisella toki omat mieltymyksensä, mutta pettyä saa jos änäristä odottaa jotain simulaattoria joka palvoo yksinpelimuotoja pelaavia.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Nyt puhutaan videopelistä, tämän ei ole tarkoitus olla simulaatio vaan nimeomaan peli. Nyt eletään kuitenkin vuotta 2020 ja esports on isossa nosteessa. NHL on sen verran pieni peli, että paljon kannattavampaa on panostaa skill capin nostamiseen ja kilpailulliseen pelaamiseen kuin realismiin. Jokaisella toki omat mieltymyksensä, mutta pettyä saa jos änäristä odottaa jotain simulaattoria joka palvoo yksinpelimuotoja pelaavia.
Minä vain aina mietin, että kuinkahan teidän L2+suojaa pelaajien peli sujuisi ilman noita ominaisuuksia.. Sitä paitsi en kuulu kategoriaan yksinpelaajat, vaan pelaan valtaosan peleistä onlinessa. Itse asiassa tuo syöpä lähti NHL 15 ylivedetystä suojausnapista. Siitä on sitten kehitetty tämä L2+suojaus "kilpapeleihin". Jonain päivänä tuo tulee muuttumaan, sen tekijä ei ole EA. Se unohtaa kaikki piruettiluistelut ja suojaukset, ennenkaikkea tekee kaiken yksinkertaisemmin. Ehkä EA tulee joskus järkiinsä ja tekee tuosta yhdistelmästä käyttökelvottoman. Ei tuo pelitalo pelkillä kilpapelaajilla hyvin pitkälle tule pötkimään.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Kuitenkin se tärkein, onko postimerkkikikka eli ilmaveivi uusi varma maali?
 
Sen verran järkyttävää arcade-kiekkoa tarjottiin, ettei tästä yksinpelaaja saanut nyt mitään tuntumaa. Minun osalta odotellaan siis kokoversiota ja tehdään johtopäätökset pelistä sitten, kun tarjolla on muutakin kuin tuota Chelliä vai mitä se olikaan.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Kilpapelaamisen voiminhan suurin osa tämän hetken suosituimmista peleistä pyörii.
Et oo tosissasi vertaamassa muita pelejä kilpapelaamisessa änäriin.. Mie ymmärrän nuo 6vs6;pelit, koska niissä on erilaista pelata. 1vs1 kilpapelaamisessa on vitsi. Niin pitkään kun peli on pelkkää L2+suojauksen hyväksikäyttöä se on paskaa. Jos EA joskus viitsisi kokeilla kiekon laittamista omaksi objektikseen, eli irti mailasta. Antaisi pelaajien tehdä päätöksen, että onko se hyvä juttu, vai ei.

Sitten tästä teknisestä testistä. Edelleenkään en ymmärrä, että mihin EA tarvitsee sitä. Jokainen testannut voi myöntää, että eipä ole kummoisia muutoksia. Selostuskin oli sama, ei edes uusia kommentteja. Aika hankala antaa palautetta, jos peli on samaa ja uudistukset näkyvät hyvin vähän. Sitä paitsi EA tekee sen kuitenkin päinvastoin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitten tästä teknisestä testistä. Edelleenkään en ymmärrä, että mihin EA tarvitsee sitä. Jokainen testannut voi myöntää, että eipä ole kummoisia muutoksia.
Tekninen testi on nimenomaan tekninen testi. Ei siinä testata välttämättä mitään uusia pelillisiä asioita, vaan teknisiä asioita pelin taustalla. Eli pelin yleinen toimivuus, mahdolliset kaatumiset ja nettipelaamisen toimivuus. Näihin tehdään muutoksia joka vuosi ja EA haluaa varmistaa, että kaikki toimii kuten pitää. Eihän EA:n olisi mitään järkeä testausta pitää pelkästään siksi, että pelaajat pääsevät peliä kokeilemaan, jos testausversiossa ei ole juurikaan mitään uutta, kuten nyt ei ole.

Mutta ymmärrän kyllä kaikkien turhautumisen, jotka pelaavat tavallisia vs-pelejä onlinessa. Niissä AI määrittää peliä liikaa, jonka vuoksi se ei kovin nautinnollista yleensä ole. Se on kuitenkin erikoista, että odotetaan tämän jotenkin ratkaisevasti muuttuneen, vaikka missään ei ole erityisistä muutoksista puhuttu - ja etenkin, kun kyse on teknisestä testistä, eikä lopullisesta pelistä.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Tekninen testi on nimenomaan tekninen testi. Ei siinä testata välttämättä mitään uusia pelillisiä asioita, vaan teknisiä asioita pelin taustalla. Eli pelin yleinen toimivuus, mahdolliset kaatumiset ja nettipelaamisen toimivuus. Näihin tehdään muutoksia joka vuosi ja EA haluaa varmistaa, että kaikki toimii kuten pitää. Eihän EA:n olisi mitään järkeä testausta pitää pelkästään siksi, että pelaajat pääsevät peliä kokeilemaan, jos testausversiossa ei ole juurikaan mitään uutta, kuten nyt ei ole.

Mutta ymmärrän kyllä kaikkien turhautumisen, jotka pelaavat tavallisia vs-pelejä onlinessa. Niissä AI määrittää peliä liikaa, jonka vuoksi se ei kovin nautinnollista yleensä ole. Se on kuitenkin erikoista, että odotetaan tämän jotenkin ratkaisevasti muuttuneen, vaikka missään ei ole erityisistä muutoksista puhuttu - ja etenkin, kun kyse on teknisestä testistä, eikä lopullisesta pelistä.
EA tietää itsekin, että serverit ei kestä suurempaa pelaajamäärä, mutta nyt kestää kun on vähemmän pelaajia. Eli käytännössä tällä testillä ei ole paskankaan merkitystä. Eikö tää sama asia olis voitu hoitaa betassa? Muuta teknistä tässä pelissä ei ole, joka minua liikuttaa. Sitä paitsi tuolla Twitterissäkin pyydetään antamaan palautetta ihan pelillisistä jutuista kun, eli kyllä niistä voi sanoa. Vs muodossa kun on edelleen P2P yhteys, niin eipä se tietenkään ole samanlaista kuin Hutin peliserverit. Tätä EA tuskin muuttaa. Niin, eipä siinä jää paljon muuta kuin arvostella itse gameplayta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
EA tietää itsekin, että serverit ei kestä suurempaa pelaajamäärä, mutta nyt kestää kun on vähemmän pelaajia. Eli käytännössä tällä testillä ei ole paskankaan merkitystä. Eikö tää sama asia olis voitu hoitaa betassa? Muuta teknistä tässä pelissä ei ole, joka minua liikuttaa. Sitä paitsi tuolla Twitterissäkin pyydetään antamaan palautetta ihan pelillisistä jutuista kun, eli kyllä niistä voi sanoa. Vs muodossa kun on edelleen P2P yhteys, niin eipä se tietenkään ole samanlaista kuin Hutin peliserverit. Tätä EA tuskin muuttaa. Niin, eipä siinä jää paljon muuta kuin arvostella itse gameplayta.
Tämähän on beta, mutta aiemmasta poiketen suljettu sellainen ja nyt ei keskitytä pelillisiin asioihin samaan tapaan kuin aiempina vuosina avoimessa testissä. Kun nettipelaamisen toimivuutta testataan, niin ei ole yleensä kyse isojen pelaajamassojen kestävyydestä, vaan pelin koodin toimivuudesta.

Normaalit nettipelien ongelmat, kuten korkeat pingit, eivät johdu servereiden heikkoudesta, vaan pelin koodauksesta. EA:n servereiden turvallisuus on toki huonolla tasolla, jolloin hakkerit pääsevät välillä tekemään pahojaan, mutta yleiset ongelmat eivät silti johdu huonoista servereista, vaan pelikohtaisista ongelmista. Juuri niitä tässä nytkin testataan.

Eikä EA:ta varmasti kiinnosta, että mitä yksittäinen pelaaja tältä testiltä haluaisi. Niitä asioita testataan, mitä pelistä löytyy ja toki palautetta saa antaa kaikesta, mutta EA muistuttaa joka välissä, että testistä puuttuu paljon julkaistavassa pelissä olevia asioita.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Tämähän on beta, mutta aiemmasta poiketen suljettu sellainen ja nyt ei keskitytä pelillisiin asioihin samaan tapaan kuin aiempina vuosina avoimessa testissä. Kun nettipelaamisen toimivuutta testataan, niin ei ole yleensä kyse isojen pelaajamassojen kestävyydestä, vaan pelin koodin toimivuudesta.

Normaalit nettipelien ongelmat, kuten korkeat pingit, eivät johdu servereiden heikkoudesta, vaan pelin koodauksesta. EA:n servereiden turvallisuus on toki huonolla tasolla, jolloin hakkerit pääsevät välillä tekemään pahojaan, mutta yleiset ongelmat eivät silti johdu huonoista servereista, vaan pelikohtaisista ongelmista. Juuri niitä tässä nytkin testataan.

Eikä EA:ta varmasti kiinnosta, että mitä yksittäinen pelaaja tältä testiltä haluaisi. Niitä asioita testataan, mitä pelistä löytyy ja toki palautetta saa antaa kaikesta, mutta EA muistuttaa joka välissä, että testistä puuttuu paljon julkaistavassa pelissä olevia asioita.
Eli tätä samaa paskaa pelataan niin pitkään, kuin koodi on sama. Mikäli joku vaivautuisi tekemään pelin uudella lähdekooilla, niin peli olisi erilainen? Niinhän se EA aina lupaa, että tätä ja tuota parannetaan. Niin, lyödään eka päivitys ja peli on täysin erilainen kuin aluksi. Se on vaan jännä, että valtaosa pelaajista on ymmärtänyt tämän teknisen testin nimenomaan tarkoittavan itse gameplayta. Ehkä suurin valituksen aihe on tullut siitä omasta nimimerkistä, joka tulee mukana joka paikkaan. Tämä on teknistä, mutta muuten siellä kysellään esim. moken asetuksia jne.. Kaikki missä tapahtuu joku liike on teknistä, laukominen, syöttäminen, luistelu, poke check, taklaaminen jne.. Eli kyllä minä nämä rinnastan gameplayhin, vaikka sitä ei tässä testatakaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli tätä samaa paskaa pelataan niin pitkään, kuin koodi on sama. Mikäli joku vaivautuisi tekemään pelin uudella lähdekooilla, niin peli olisi erilainen? Niinhän se EA aina lupaa, että tätä ja tuota parannetaan. Niin, lyödään eka päivitys ja peli on täysin erilainen kuin aluksi. Se on vaan jännä, että valtaosa pelaajista on ymmärtänyt tämän teknisen testin nimenomaan tarkoittavan itse gameplayta. Ehkä suurin valituksen aihe on tullut siitä omasta nimimerkistä, joka tulee mukana joka paikkaan. Tämä on teknistä, mutta muuten siellä kysellään esim. moken asetuksia jne.. Kaikki missä tapahtuu joku liike on teknistä, laukominen, syöttäminen, luistelu, poke check, taklaaminen jne.. Eli kyllä minä nämä rinnastan gameplayhin, vaikka sitä ei tässä testatakaan.
Lähdekoodihan vaihtuu silloin kun pelimoottori vaihtuu. On vain sellainen urakka, että vuodessa sitä ei tehdä, jonka vuoksi se tehdään änärin kohdalla vain konsoleiden vaihtuessa. Ensi vuoden NHL22 on todennäköisesti ollut jo työn alla jossain määrin ainakin 1-2 vuotta juuri tästä syystä. Ja juuri tämän takia myös NHL21 kärsii jonkin verran, kun osa tekijöistä on jo työstämässä tuota uuden sukupolven ensimmäistä änäriä.

Se, että valtaosa pelaajista ei ymmärrä mitä technical test tarkoittaa, on tietysti EA:n kannalta ongelma. EA:n olisi vieläkin selvemmin pitänyt yrittää selittää pelaajille, että mitä eroa tällä on aiempina vuosina nähtyyn avoimeen betaan.

Näitä perusasioita gameplayn suhteen toki EA kyselee ympäri vuoden, joten koskee myös tätä testiä.
 

Kafrom

Jäsen
Et oo tosissasi vertaamassa muita pelejä kilpapelaamisessa änäriin.. Mie ymmärrän nuo 6vs6;pelit, koska niissä on erilaista pelata. 1vs1 kilpapelaamisessa on vitsi. Niin pitkään kun peli on pelkkää L2+suojauksen hyväksikäyttöä se on paskaa. Jos EA joskus viitsisi kokeilla kiekon laittamista omaksi objektikseen, eli irti mailasta. Antaisi pelaajien tehdä päätöksen, että onko se hyvä juttu, vai ei.
6vs6 on ainoa pelimuoto jossa tosiaan on jonkinlaista potentiaalia kilpapelaamisen suhteen, kyllä munkin mielipide pelistä saattais olla täysin eri, mutta oon viimeiset pari änäriä pelaillut ainoastaan kyseistä pelimuotoa niin ei ihan hirveästi löydy valitettavaa muutamia ärsyttäviä yksityiskohtia gameplayssa lukuunottamatta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
6vs6 on ainoa pelimuoto jossa tosiaan on jonkinlaista potentiaalia kilpapelaamisen suhteen, kyllä munkin mielipide pelistä saattais olla täysin eri, mutta oon viimeiset pari änäriä pelaillut ainoastaan kyseistä pelimuotoa niin ei ihan hirveästi löydy valitettavaa muutamia ärsyttäviä yksityiskohtia gameplayssa lukuunottamatta.
Tähän erittäin vahva sama. Suurin osa tavallisten 1vs1 -matsien ongelmista tai ärsyttävyyksistä loistaa poistaolollaan EASHL-peleissä.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
6vs6 on ainoa pelimuoto jossa tosiaan on jonkinlaista potentiaalia kilpapelaamisen suhteen, kyllä munkin mielipide pelistä saattais olla täysin eri, mutta oon viimeiset pari änäriä pelaillut ainoastaan kyseistä pelimuotoa niin ei ihan hirveästi löydy valitettavaa muutamia ärsyttäviä yksityiskohtia gameplayssa lukuunottamatta.
Tämän ymmärrän. Itse en pelaa missään porukassa, joten tahkoan sen 1000 peliä Huttia/kausi. Huoleni koskee lähinnä 1vs1 peliä, jossa muutosta edelliseen ei näytä tulleen sitten yhtään. Äsken kokeilin NHL 20 Rivalsia pelin ja vaikka peli oli hurlumheita, niin silti se tuntui paljon paremmalta. Joo, NHL 21 lisätään sitä ja tätä, mutta ei tuo runko näytä yhtään sen paremmalta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämän ymmärrän. Itse en pelaa missään porukassa, joten tahkoan sen 1000 peliä Huttia/kausi. Huoleni koskee lähinnä 1vs1 peliä, jossa muutosta edelliseen ei näytä tulleen sitten yhtään. Äsken kokeilin NHL 20 Rivalsia pelin ja vaikka peli oli hurlumheita, niin silti se tuntui paljon paremmalta. Joo, NHL 21 lisätään sitä ja tätä, mutta ei tuo runko näytä yhtään sen paremmalta.
Toisaalta HUT on ollut suurimman huomion kohteena jo vuosikausia, kun taas EASHL-pelaajat on jätetty rämpimään mutaan ilman mitään muutoksia tai parannuksia. Oli jo korkea aikakin, että EASHL-puolelle saadaan edes jotain toivottuja asioita mukaan.

Pelin runko, eli itse pelaaminen on EASHL-pelaajien näkökulmasta yleisesti ottaen varsin hyvässä kuosissa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä en oikeastaan ymmärrä tuota valittamista että yhyy samat one-timerit menee. Onko henkilöt katsonut yhtään millä prosentilla niistä tehdään maaleja ihan oikeassakin jääkiekossa
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Mä en oikeastaan ymmärrä tuota valittamista että yhyy samat one-timerit menee. Onko henkilöt katsonut yhtään millä prosentilla niistä tehdään maaleja ihan oikeassakin jääkiekossa
Hohhoijaa, taas tämä alkaa. Jos ottelu päättyy 8-7 ja kumpikin on tehnyt maalinsa one timereilla. Onko kovin mukavaa katsottavaa? Se vituttaa tehdä itsekin noilla maaleja, kun ne menee joka paikasta. Tietää jo syöttö hetkellä, että kiekko on maalissa. Mitä järkeä? Vähän sais muitakin maaleja tehtyä. Kuten ylivoima, mutta kun ei sitä pääse pyörittämään 2K sarjan tyyliin. Menis edes kovemmalla prosentilla ne syötöt ohi lavasta, mutta ei.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hohhoijaa, taas tämä alkaa. Jos ottelu päättyy 8-7 ja kumpikin on tehnyt maalinsa one timereilla. Onko kovin mukavaa katsottavaa? Se vituttaa tehdä itsekin noilla maaleja, kun ne menee joka paikasta. Tietää jo syöttö hetkellä, että kiekko on maalissa. Mitä järkeä? Vähän sais muitakin maaleja tehtyä. Kuten ylivoima, mutta kun ei sitä pääse pyörittämään 2K sarjan tyyliin. Menis edes kovemmalla prosentilla ne syötöt ohi lavasta, mutta ei.

Siinä kohtaa sanoisin että puolusta paremmin. Pelaa ne helpot one-timerit pois ja itse en vanhassa änärissä törmännyt tuohon että pelit päättyisivät 8-7 ja jokaikinen onetimeri uppoaisi. Juuri eilenkin kirosin, kun pelin vikalla 5 minuutilla meni 3 vai 4 onetimeria kokonaan ohi maalin.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Siinä kohtaa sanoisin että puolusta paremmin. Pelaa ne helpot one-timerit pois ja itse en vanhassa änärissä törmännyt tuohon että pelit päättyisivät 8-7 ja jokaikinen onetimeri uppoaisi. Juuri eilenkin kirosin, kun pelin vikalla 5 minuutilla meni 3 vai 4 onetimeria kokonaan ohi maalin.
Ja sulle vois sanoa, että syötä paremmin. Ei helvetti, 3-4 ohi. Kyllä ne sattuu niin kovalla prosentilla, että ei kyllä ohi mene!!
 

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä en oikeastaan ymmärrä tuota valittamista että yhyy samat one-timerit menee. Onko henkilöt katsonut yhtään millä prosentilla niistä tehdään maaleja ihan oikeassakin jääkiekossa
Lähinnä itseä tuossa one-timerien ylivoimaisuudessa häiritsee se, että 95% maaleista tehdään sillä tavalla ja 99% pelaajista hakee pelkästään niitä vaikka sitten koko erän kulmassa pyörien. Itsekin kohtuu korkealla tasolla tätä pelisarjaa vääntänyt ja kyllä siinä on jaksaminen kovilla kun puolustat sitä one-timeria koko helvetin pelin ajan. Muutenkin matsit menevät vaan vuosi vuodelta tylsemmiksi. Edellisen sukupolven viimeiset tekeleet (13 ja 14) olivat huomattavasti parempia ja henk koht ainakin tuntuu että uuden sukupolven konsolien aikana pelisarja on mennyt vuosi vuodelta huonompaan suuntaan, mikä on melko huolestuttavaa.

Kyllähän tuossa syynä on tietenkin sekin että änäri on entistä kilpailullisempaa ja tuo suojaaminen ja kulmissa pyöriminen vaan sattuu olemaan tämän hetken meta. Jotain isoja kisojakin kun on katsonut niin se on ollut niin uskomattoman tylsää unilääkettä, että ihan pahaa tekee.
 

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
En löytänyt mitään mainintaa tästä: onko tosiaan vaan meikäläisellä, että PSN id pyörii kaiken tekstin ja gameplayn päällä kuin vanha kunnon DVD-soittimien näytönsäästäjä aikanaan.

Siis tuo nimi pyörii tuossa suht isolla fontilla kulmasta toiseen ja ei tosiaan lähde edes versusta pelatessa pois. Oon nyt pelin käynnistänyt uusiks ja hinkannu kaikki mahdolliset asetukset läpi.

Hymiö.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En löytänyt mitään mainintaa tästä: onko tosiaan vaan meikäläisellä, että PSN id pyörii kaiken tekstin ja gameplayn päällä kuin vanha kunnon DVD-soittimien näytönsäästäjä aikanaan.

Siis tuo nimi pyörii tuossa suht isolla fontilla kulmasta toiseen ja ei tosiaan lähde edes versusta pelatessa pois. Oon nyt pelin käynnistänyt uusiks ja hinkannu kaikki mahdolliset asetukset läpi.

Hymiö.
Se pyörii siinä sen takia, että kuvia tai videoita ei suljetusta testistä saa jakaa. Eli jos joku niitä jakaa, niin tuon avulla siitä voi jäädä kiinni, jos ei sitä muista tai onnistu peittämään.

Ja siitä ei todellakaan pääse eroon, eikä ole tarkoituskaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös