NHL 21 – yleinen keskustelu

  • 164 083
  • 889

miskosafd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuli testattua tuota Be a Prota yhden kauden verran. Asetuksina supertähti ja 20 min erät. CHL poffit meni penkin alle kun eka peli oli vielä totuttelua ja toisessa tappelin itseni suihkuun heti pelin alkuun. Kärpät putosi rankkareilla ekalla kierroksella, joten näytöt jäivät osaltani yhteen peliin. Draftissa saatiin odotella kuudennelle kierrokselle asti ennen kuin Ottawa varasi. Melko pettymys oli sillä yritin vielä ennen draftia vastailla Ottawan suuntaan niin etteivät minua varaisi.

Kausi aloitettiin kolmoskentästä ja turpaan tuli kokoajan. Tehoja itselle napsui reilu piste per peli ja pikkuhiljaa pääsin hivuttautumaan ylöspäin kentällisissä. Noin kolmenkymmenen pelin kohdalla simuloin 40 peliä eteenpäin. Kauden viimeiset pelit pelasin lähinnä jahdaten Yashinin Ottawan tulokkaiden ennätyksiä. Kokonaisuus oli noussut jo 78 ja loppukaudesta voimahyökkääjällä kiekkoa pystyi pitämään melko helposti botteja vastaan. Viimeiset pelit meni noin kolmen pisteen keskiarvolla ykköskentässä Tkachukin ja Granlundin kanssa, mutta Yashinin ennätys jäi pisteen päähän. Ottawan tulokkaiden syöttöennätys rikkoutui. Pudotuspeleihin ei ollut asiaa, mutta itselle arvottiin palkintokaappiin Calder, Frank J. Selke ja Bill Masterton Memorial Trophyt.

82 ottelun tehot 12:36 minuutin peliajalla 20+58=78 +17. Jäähyjä (226min) ja taklauksia eniten koko liigassa. Sekuntiakaan en YV:llä päässyt pelaamaan, mutta AV:ta aina silloin tällöin. Toka kaudelle lyötiin C rintaan, mutta saa nähdä tuleeko tätä talletusta jatkettua.

Vähän sellainen fiilis jäi että hätäisesti liimattu päälle nuo haastattelut ja haasteet, mutta versio ei varsinaisesti ole pelattavuudeltaan muuttunut. Eniten raivostutti bugit noissa haasteissa, kun piti tehdä x määrä pisteitä tai olla tähdistössä yms ja kun saat raivoisan taistelun jälkeen sen haasteen täyteen niin valmentaja/toimittaja antaa haukut haasteen epäonnistumisesta. Ei voi ymmärtää että tuollaisia virheitä jätetty tuonne kun tää nyt oli se yks isoimmista jutuista millä peliä markkinoitiin. Tekoäly on yhä melko simppeli ja varsinkin sen puolustuspelaaminen on järkyttävän heikkoa supertähdelläkin pelatessa. Aikaisemmin täällä oli puhetta tuosta vapaiden pelaajien bugista tulokaskaudella ja olihan siellä melko huvittavia hankintoja kaudelle 20-21. Esimerkkinä vastaan luisteli Pittsburghissa ykköskenttä Malkin-Crosby-Ovechkin. Siirtorajalla ei ollut mitään uutisia vaan yhtäkkiä huomasin Miken olevan siinä sentterinä. Itse en ainakaan löytänyt mistään muiden joukkueiden kentällisiä tai tietoja noista kauden/kesän treideistä. Muka syvyyttä tuotu tähän versioon, mutta ei tuota nyt loppujen lopuksi juurikaan ole kun haastattelut ja haasteetkin alkoivat jo ekalla kaudella toistaa itseään.

Tähän versioon realistisimmat statsit varmaan saisi 5min erillä tai sitten hinkkaamalla kunnolla slidereita. Täysillä 20 min erillä ei kovin montaa peliä jaksanut yhdeltä istumalta pelata ja vähän liikaa ehti tapahtua tulokkaan ollessa askissa.
 
Viimeksi muokattu:

Tombbeero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Capitals
Peli on ollut pettymys.
- Be a Pro: ketjukaverisi ovat painosanalla surkeita. Vastustajan pelaajat ovat jatkuvasti parempia, kuin omasi ja yrität siinä sitten kaikkia autella.
- Maalivahtien taso (botteja kuin onlinessa) pelatessa vaihtelee aivan mielettömästi. Surkea päivä on oikeasti surkea ja sitten 10 vedosta kuusi menee sisään. Sitten vastustajan päässä voit saada huippupaikkoja, mutta ei vain mene sisään. Ei ne maalivahdit oikeasti ole noin surkeita.
- Tästäkin ollut puhetta, mutta takakulmille menevät syötöt menevät pelaajien läpi ja sehän on selvä maali. Turhauttavaa yrittää puolustaa, kun syötöt napsuvat silti lapaan, vaikka kuinka yrittää olla tiellä. Tässäkin on mielestäni menty kehityksessä alaspäin verrattuna '19.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Peli on ollut pettymys.
- Be a Pro: ketjukaverisi ovat painosanalla surkeita. Vastustajan pelaajat ovat jatkuvasti parempia, kuin omasi ja yrität siinä sitten kaikkia autella.
- Maalivahtien taso (botteja kuin onlinessa) pelatessa vaihtelee aivan mielettömästi. Surkea päivä on oikeasti surkea ja sitten 10 vedosta kuusi menee sisään. Sitten vastustajan päässä voit saada huippupaikkoja, mutta ei vain mene sisään. Ei ne maalivahdit oikeasti ole noin surkeita.
- Tästäkin ollut puhetta, mutta takakulmille menevät syötöt menevät pelaajien läpi ja sehän on selvä maali. Turhauttavaa yrittää puolustaa, kun syötöt napsuvat silti lapaan, vaikka kuinka yrittää olla tiellä. Tässäkin on mielestäni menty kehityksessä alaspäin verrattuna '19.
Erittäin paljon samaa mieltä, rivalsia pelatessa häviää pelin 4-3 ja eiköhän vastustajan kaikki maalit ole näitä takakulman varmoja. Olisi myös kiva tietää miten ottelunmuodostus toimii? Itsellä suht surkea jengi vielä, eikä ole rahaa ostella hyviä pelaajia, vastaan pukkaa Crosbya, Gretzkyä ja McDavidia, näitä vastaan kun ei oikein ole oikeaa keinoa puolustaa, taklata ei voi kun ei osu, ja perässä ei myöskään pysy. Tässä versiossa todella paljon vituttaa kun syöttö ei lähde lavasta vaikka on painanut jo ns. Ennakkoon R2 että lähtisi nopeasti kun vastustaja tulee päälle, näistä aika usein tulee kiekonriisto ja omiin maali, toisessa tilanteessa taas lähtee ihan järkyttävän paljon myöhässä nuo syötöt. No, ehkä tähän taas tottuu.
 

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porvoon Hunters, Warriors
Pari viikkoa sitten ihmettelin kun kyseistä peliä oli tori.fi sivusto täynnä, en ihmettele enää yhtään:

Nettipelit täysin pelaamiskelvotonta hevosen paskaa, jokainen maali mitä tehdään hierotaan takakulmalta sisään.

Be a pro pelattu loppuun jo ekaan vaihtoon, vedin vastustajan pakin pystyyn jonka jälkeen taklaaja jää maahan makaamaan eikä palannut enää otteluun.

Täytynee vanhoilla päivillä vielä alkaa treenata fifaa.. Samasta kioskista kun peli tulee niin eiköhän siitäkin vastaavaa paskaa löydy.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Viimeisimmän matsin vihun Kucherov veteli ekan erän 12:15 peliajalla tehden 2+2. Joku voisi väittää, että pieni momentum oli päällä, kun jaksoi 5minuutin vaihtojen aikana luistelemaan päädystä päätyyn. Ei siinä mitään, mutta omat pelaajat oli jo punasella ekan minuutin jälkeen.
No onneksi loppujenlopuksi voitto tuli ja Kucherovin peliaikakin oli lopussa maltillinen 21:22. On nämä jänniä välillä.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
EASHL tuntuu olevan ainoa pelimuoto missä tarkoitus on pitää hauskaa, ei voittaa hampaat irvessä. En tiedä onko tämä 'blame the game, not the player' tilanne, mutta vähän siltä tuntuu että enemmän ensimmäinen; prosenttipeliä pahimmillaan. Sen mä ymmärrän, maaleja tehdään sieltä mistä niitä saadaan.

Sitä mä en ymmärrä että suurimmalla osalla vastustajista ei ole mitään muuta mielessä, ainoa asia mistä revitään iloa pelissä on voitot ja tehdyt maalit. Ikäänkuin kaikki olis kiinalaisia goldfarmereitä jotka saa palkkaa sen mukaan montako maalia tekee. Aina samat kuviot, vaikka peli olisi 8-0 niin seuraavatkin 8 maalia tehdään hakemalla sitä samaa kuviota. Sitä mä en tajua, ei mitään iloa pelissä, ei mitään erilaisen yritystä, kaikki vetää kuin botit.
 

Steeger#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kovalchuk, Zinovyev, Morozov, Zherdev & Versteeg
Niin no lähtökohtaisesti voittaminen on kivempaa ku häviäminen. Syvällisemmin kun lähtee sitten miettimään niin mitä järkeä niitä ranteita yms on lähteä kokeilemaan paikalta mistä tiedät että se menee maaliin vain tuurilla 1/100 tai 10/100 jos vähän erilailla pelaamalla saat 50/100 tilanteen aikaan. Pelinähän tämä tuntuu 20 versus pelin jälkeen ehdottomasti parhaalta tuotokselta. Enää ei voi vaan puolustaa sillä että seisot yhdellä pelaajalla siinä keskellä ja kaveri senkin pyörii ja pyörii eikä voi oikein mtn tehdä vaan joko joudut onetimeria itse puolustamaan jolloin jää jtn muuta auki kaverille tai sitten pitää antaa kiekolliselle painetta. Helvetin vaikeetahan toi puolustaminen on, mutta kerrankin näin päin.
Tasoerot luultavasti tässä pelissä on ihan järkyttävän isot johtuen tuosta puolustamisen vaikeudesta.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Niin no lähtökohtaisesti voittaminen on kivempaa ku häviäminen. Syvällisemmin kun lähtee sitten miettimään niin mitä järkeä niitä ranteita yms on lähteä kokeilemaan paikalta mistä tiedät että se menee maaliin vain tuurilla 1/100 tai 10/100 jos vähän erilailla pelaamalla saat 50/100 tilanteen aikaan. Pelinähän tämä tuntuu 20 versus pelin jälkeen ehdottomasti parhaalta tuotokselta. Enää ei voi vaan puolustaa sillä että seisot yhdellä pelaajalla siinä keskellä ja kaveri senkin pyörii ja pyörii eikä voi oikein mtn tehdä vaan joko joudut onetimeria itse puolustamaan jolloin jää jtn muuta auki kaverille tai sitten pitää antaa kiekolliselle painetta. Helvetin vaikeetahan toi puolustaminen on, mutta kerrankin näin päin.
Tasoerot luultavasti tässä pelissä on ihan järkyttävän isot johtuen tuosta puolustamisen vaikeudesta.
Puolustamisesta olen kyllä eri mieltä. Pystyt puolustamaan ihan vain antamalla bottien tehdä työn. Itse asiassa näin minimoidaan nuo takatolppa maalit. Itse voit sitten puolustaa kaikki etuyläset. Näin se helpoimmillaan toimii, valitettavasti.
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Aika samankaltaisia ajatuksia itselläni kuin muillakin. Tällä hetkellä huttia pelailen niin ehkä 1/15 pelistä on oikeasti kivaa iloa aiheuttavaa peliä. Melkein kaikki pelit ovat kahdella kaavalla:

a) Vastustaja polkee kiihdytysnappia hakaten Lafleurilla tai McDavidilla laitaa pitkin ja jakaa takatolppa syöttöä. Periaatteessa helppo puolustaa mutta itsellä loppuu nykyisin into hakata kiihdytysnappia ja pokettaa noita pois kun toistuu samaa koko pelin..

b) Vastustaja pyörii isoilla pelaajilla esim Lemieux, Rantanen etc. kulmissa ja hakee sieltä takatolpan. Tähän en ole kyllä itse keksinyt lääkettä, koska on aivan sama kuka pakki sielä on niin pokella ei osu ja taklaus on lehmänhenkäys jos kaveri suojaa.

Eli minun makuuni peli on nykyisin liian yksitoikkoista ja kaavamaista. Puolustus perustuu käytännössä pokeen ja r3 kiihdytyksen hakkaamiseen että ehtii laitoja pitkin porhaltavilta kiitureilta ottamaan kiekon pois. Hyökkäys taas perustuu jollain tapaa takatolpan pelaamiseen, viivakudit ja maskit eivät paljoa uppoa ja keskustasta onetimeri ei onnistu kun lauotaan polviltaan osumatta kiekkoon.

Hutissa myös hieman kaivelee se, että enää ei pysty kaverin kanssa pelailemaan onlinessa samalla puolella. Eli sillä tavalla pelistä kadonnut myös sosiaalinen aspekti.

Vielä ajattelin EASHL testailla ja tutkia millaista se on. Mutta nämä normipelit taitaa olla nähdyn puolella, varmasti satunnaisia pelejä pelaan mutta eipä noihin enää hirveä hinku ole.

Ehkä tässä alkaa olla vuosien "ura" loppusuoralla. Hokkarit naulaan tai few more years!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vielä ajattelin EASHL testailla ja tutkia millaista se on. Mutta nämä normipelit taitaa olla nähdyn puolella, varmasti satunnaisia pelejä pelaan mutta eipä noihin enää hirveä hinku ole.
Itselläkin alkoi NHL18 jälkeen tuntua siltä, että jaksaako näitä enää pelata, mutta NHL19 alussa saatiin kasaan hyvä EASHL-tiimi, jonka kanssa on nyt pelattu karkeasti 2500+ ottelua ja pelit jatkuvat vuoden ympäri ilman pidempiä taukoja missään kohtaa. Ei ole itsellä, eikä muillakaan joukkueen jäsenillä ollut juurikaan hinkua pelata enää mitään muuta, kun EASHL tuntuu selvästi parhaalta ja hauskimmalta pelimuodolta. Suurin osa vs-pelien tyhmyyksistä poistuu, kun ei tarvitse välittää siitä mitä botit tekevät tai eivät tee.

Olen sanonut samaa täällä ennenkin, mutta suosittelen EASHL:ää ihan jokaiselle NHL-pelien pelaajalle. Itselle sopivan joukkueen löytäminen voi joskus ottaa hieman aikaa, mutta kun se löytyy, niin näistä peleistä saa monin verroin enemmän iloa irti. Yleensä pelaaminen on ihan aidosti hauskaa, eikä turhautuminen iske lähimainkaan yhtä herkästi.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika samankaltaisia ajatuksia itselläni kuin muillakin. Tällä hetkellä huttia pelailen niin ehkä 1/15 pelistä on oikeasti kivaa iloa aiheuttavaa peliä. Melkein kaikki pelit ovat kahdella kaavalla:

a) Vastustaja polkee kiihdytysnappia hakaten Lafleurilla tai McDavidilla laitaa pitkin ja jakaa takatolppa syöttöä. Periaatteessa helppo puolustaa mutta itsellä loppuu nykyisin into hakata kiihdytysnappia ja pokettaa noita pois kun toistuu samaa koko pelin..

b) Vastustaja pyörii isoilla pelaajilla esim Lemieux, Rantanen etc. kulmissa ja hakee sieltä takatolpan. Tähän en ole kyllä itse keksinyt lääkettä, koska on aivan sama kuka pakki sielä on niin pokella ei osu ja taklaus on lehmänhenkäys jos kaveri suojaa.

Nämä. Omasta mielestäni on turha haukkua EA:ta noista asioista, koska ihmisethän tämän(kin) nettipelin suurin syöpä ovat. Itse en pysty ymmärtämään, miten jotkut jaksavat käyttää vapaa-aikaansa siihen, että peli toisensa jälkeen pyörivät ja suojaavat kiekkoa samalla tavalla, hakien samoja maaleja.
Olisi helvetin hyvä, jos näissä nettipeleissä voisi arvostella muita pelaajia vaikka tähdillä. Uskon, että pitkässä juoksussa siinä ei kiusaa tehtäisi, vaan voisi antaa ihan oikeita ja suuntaa antavia pisteitä siihen, että ketä vastaan jaksaisi itse pelata. Itse kun ei pysty haisemaan koko päivää pelilaitteen ääressä grindailemassa ja perseilemässä, niin olisi kiva käyttää ne pienet hetket mukavaan pelailuun, eikä junttien kanssa.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Mua ainakin vituttaa suuresti tuo mitä pari ylempänä sanottiin, haetaan nopeilla pelaajilla varmoja takatolppamaaleja, sitä tämä on pelistä toiseen.
Vituttaa välillä myös kun tietyltä pelaajalta ei vaan voi saada kiekkoa pois, tai mihin vaan koitatkin syöttää niin se pääsee väliin. Tällä hetkellä pari erää takana peliä, jossa Lafleur on voittamaton, se kaataa Charan ja Burnsin maalin taakse, samaan aikaan ottaa laiturilta mun omalla sinisellä kiekon pois ja siitä kahdella maalivahtia vastaan ja varma maali. En myös vittu ymmärrä montako vuotta vielä kestää korjata se, kun taklaat vastustajan, niin viivalta ehtii vihun pakki tulla hakemaan kiekon ennen kuin oma pakki saa sen.

Toisaalta, en tiedä ketä pitäisi syyttää kun ei tässä pelissä voi tehdä suoralla laukauksella maalia, aina pitää hakea onetimer. Sen takia myöskään maalivahdit ei ns. "Saa mitään kiinni" koska yritetään vain takatolpalle, vedot pelin jälkeen on monesti se 20-16 ja peli päättyy kuitenkin 3-7, se ottaa välillä aivoon, joskus myös itse pärjään vaikka todella vähän vetoja.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta, en tiedä ketä pitäisi syyttää kun ei tässä pelissä voi tehdä suoralla laukauksella maalia, aina pitää hakea onetimer. Sen takia myöskään maalivahdit ei ns. "Saa mitään kiinni" koska yritetään vain takatolpalle, vedot pelin jälkeen on monesti se 20-16 ja peli päättyy kuitenkin 3-7, se ottaa välillä aivoon, joskus myös itse pärjään vaikka todella vähän vetoja.
Kyllä tämä on aika suoraa seurausta bottipelaajien käyttäytymisestä, jota on hankala saada muutettua siten, että onetimereita ei olisi yhtä helppoa tehdä, mutta samalla botit eivät puolustaisi "liian hyvin".

Ihan esimerkkinä mutu-tuntumalla omista EASHL peleistä sanoisin, että kaikista maaleista (oman ja vastustajan joukkueen) noin 40% tehdään onetimereilla, mutta ehkä vain puolet näistä takatolpalta, eli vetoja joudutaan hakemaan kauempaa ja erilaisista paikoista, koska takatolpat puolustetaan ihmispelaajien voimin yleensä tehokkaasti pois. Lopuista maaleista ehkä puolet tehdään läpiajoista tai muista tilanteista, joissa yksittäinen pelaaja pääsee maalille ja harhauttaa kiekon veskan ohi - sekä sitten loput maalit tehdään suorilla laukauksilla kauempaa tai ohjureilla/ripareilla. Joka tapauksessa kaikkia oleellisimpia erilaisia maalintekotapoja näkee kohtalaisen tasaisesti, eikä yleensä tule turhauttavaa tunnetta siitä, että tietynlaisia maaleja tulee liikaa tai maaleja saisi tehtyä vain tietyllä tavalla.

Välillä toki tulee vastaan joukkueita, jotka hakevat pelkkiä onetimereita ja isolta osin juurikin takatolpalta. Näitä joukkueita vastaan voi olla rasittavaa pelata, koska heidän pelaaminen hyökkäysalueella on loputonta pyörimistä ja täydellisen paikan hakemista. Toisaalta kun oma joukkue malttaa puolustaa tunnollisesti, niin yleensä pärjätään oikein hyvin, koska mitä tahansa joukkuetta vastaan on suhteellisen helppo puolustaa, jos hyökkäyspelissä ei ole monipuolisuutta riittävästi.

Vaikea yhtälö tuo bottipelaajien kanssa pelaaminen on - ja sitä se on aina ollut, mutta hyvin selkeästi vs-pelien yksitoikkoisuus juontaa juurensa juurikin bottien pelaamiseen.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Mikähän on se syy miks joku ihminen on näin saatanan tyhmä ja ostaa joka vuosi pelin johon luvataan muutoksia, mutta niitä ei todellisuudessa saada aikaan.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mikähän on se syy miks joku ihminen on näin saatanan tyhmä ja ostaa joka vuosi pelin johon luvataan muutoksia, mutta niitä ei todellisuudessa saada aikaan.

itse en ollut enää tänä vuonna niin tyhmä (ainakaan toistaiseksi ollut :D), vaikka liki kaikki änärit onlinessa hakattu sieltä jostain nhl08 asti, mutta viime vuonna pelaaminen jo jäi käytännössä toiseen vai kolmanteen gameplay päivitykseen, ja tänä vuonna sitten ekaa kertaa yli kymmeneen vuoteen jätin pelin hommaamatta, ehkä ps5 ja sen ensimmäinen änäri sitten seuraavaksi, jos olisi jotain ihan oikeita muutoksia tullut online gameplayhin, tai ainakaan niitä ei romutettaisi ensimmäisillä päivityksillä. Julkaisuhetkenä pelaaminen on yleensä vauhdikasta ja viihdyttävää, kaikki keskialueen syötöt ei katkea 3 mterin säteellä tekoälypelaajan lapaan, mutta sitten taas ea-default päivitykset päälle ja hohhoijjaa.


Voihan se olla, että olen väärässä, mutta vähän kun täältä ja muualta näitä lueskelee, niin valitettavasti näin ei taida olla. Ja se dynamic difficulty aka momentum, ihan tosissaanko tämän koetaan nostavan EA;n kassavirtaa, kuten vuotaneessa dokumentissa tuotiin ilmi (jos oikein muistan)
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Meidän EASHL joukkue pelaa aika monipuolista peliä ja yritetään välttää jämähtämistä johonkin tiettyihin toimiviin maalikikkoihin tai muihin asioihin, vaikka tilaisuuden tullen toki jokainen pelaaja usein toistaa itselle tuttuja ja toimivia asioita, ihan niin kuin oikeassakin lätkässä.

Välillä sitä sitten aina havahtuu siihen, kuinka realistisen tuntuisesti monet asiat toimivat. Sellaisetkin asiat, mihin ei aina tule kiinnitettyä yhtälailla huomiota tai mitkä eivät ole olleet aikojen saatossa kovin toimivia NHL-peleissä. Eilen esimerkiksi tuli havahduttua taas siihen, että oikein ajoitettu ja oikeassa paikassa oleva maskimies voi helpottaa maalintekoa erittäin paljon. Varsin perustasoinen laukaus viivasta uppoaa helpon näköisesti, kun veskan nenän edessä on oikeaan aikaan mies maskissa.

NHL20:stä lähtien on myös tullut jatkuvasti havahduttua siihen, kuinka paljon syötön tarkkuudella on merkitystä, kun yritetään laukoa onetimeria. Vaikka kiekko tulee oikealle pelaajalle, niin sen pitäisi myös tulla vedon kannalta oikeaan kohtaan, sillä muuten vedosta tulee herkästi todella surkea tai onetimeria ei pysty laukomaan ollenkaan, jolloin pelaaja ottaa kiekon ensin haltuun ja laukoo sitten pikaisesti surkean vedon. Kiekko ei siis saa tulla liian eteen tai taakse, jos haluaa saada aikaiseksi laadukkaan laukauksen. Vielä NHL19:n kohdalla tällä ei ollut suurta merkitystä, kun pelaajien animaatiot hoitivat epärealistiseen tapaan tilanteet siten, että huonostikin kohdalle osuneeseen syöttöön pystyi laukomaan hyvin.

Nämä asiat eivät siis ole uusia NHL21:n tuomia juttuja, mutta mukavia pieniä asioita, jotka on hoidettu nykyänäreissä varsin hyvin. Pientä vastapainoa sille, että jatkuvasti puhutaan kuinka surkeita pelejä nämä ovat, vaikka oikeasti EA on tehnyt paljon asioita myös erittäin hyvin.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Paljon hyvääkin toki löytyy, mutta ei välillä ymmärrä kuinka kauan tätäkin jaksaa, aloittaminen on vitun raskasta, kun tietää että vastustajalla on jostain syystä JOKA pelissä joku legendakortti, 85 Kopitar on mun paras kortti, aloittaminen 85. Siinä sitten puolet pelistä saa kaivaa kiekkoa kun aloituksesta tulee turpaan. Mistä te saatte hyviä pelaajia? Mulla ei ainakaan ole yhtään rahaa laittaa ostaakseni lisää kolikoita, joten olisiko vinkkejä?
 

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Paljon hyvääkin toki löytyy, mutta ei välillä ymmärrä kuinka kauan tätäkin jaksaa, aloittaminen on vitun raskasta, kun tietää että vastustajalla on jostain syystä JOKA pelissä joku legendakortti, 85 Kopitar on mun paras kortti, aloittaminen 85. Siinä sitten puolet pelistä saa kaivaa kiekkoa kun aloituksesta tulee turpaan. Mistä te saatte hyviä pelaajia? Mulla ei ainakaan ole yhtään rahaa laittaa ostaakseni lisää kolikoita, joten olisiko vinkkejä?

Itselläni sentteriosastolta löytyy 84 Giroux, 83 Larkin, 83 Johansen ja 79 Copp (synergian vuoksi, olisi tuohon heittää kovempiakin lappuja), eikä aloitusten kanssa ole ollut ongelmaa koko vuonna. Itse ainakin käytän monipuolisesti eri aloitustyylejä, ja voitan yleensä peleissä suurimman osan aloituksista, on vastustajalla sitten millainen tiimi tahansa. Olisiko mahdollista, että käytät lähes aina samaa aloitustapaa, jonka vastustaja pystyy vastaotteella voittamaan?
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Voi sekin olla, pyrin kyllä käyttämään montaa eri tapaa, mutta tuntuu turpaan tulevan, no voittoja silti napsuu ok tahtiin, mutta muutamissa otteluissa aivan lopussa hävinnyt koska en pärjää aloituksissa.
 

Hiltsu04

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Pelicans, Leijonat & BB-88
Paljon hyvääkin toki löytyy, mutta ei välillä ymmärrä kuinka kauan tätäkin jaksaa, aloittaminen on vitun raskasta, kun tietää että vastustajalla on jostain syystä JOKA pelissä joku legendakortti, 85 Kopitar on mun paras kortti, aloittaminen 85. Siinä sitten puolet pelistä saa kaivaa kiekkoa kun aloituksesta tulee turpaan. Mistä te saatte hyviä pelaajia? Mulla ei ainakaan ole yhtään rahaa laittaa ostaakseni lisää kolikoita, joten olisiko vinkkejä?

Otetaas vielä tähän kiinni:

Itse en ole käyttänyt tämän vuoden änäriin oikeaa rahaa, eikä tiimini ole myöskään mikään kummoinen, mutta erittäin hyvin sillä pärjäilee 3-4 divareissa Rivalsissa. Itsellänikin 85 overall on paras kortti, mutta optimoimalla synergiat (haupitsi, pikakiituri ja jakelija päällä) peli on huomattavasti paremman tuntuista kuin aiemmin, jolloin joukkueen kokonaisuus oli parempi mutta synergioita ei ollut päällä. Pakkoja saa helposti Rushista, Rivalsista ja Squad Battlesta, samoin kolikoita. Jo tässä kohdassa änäriä hyviä kortteja saa halvalla, esim. meikän ykkössentteri Giroux ei varmaankaan maksa nykypäivänä kuin 4k, mutta synergiat aktivoituna omaa +90 nopeuden ja yli 85 aloitukset (muistaakseni).

Eli kiteytettynä: tarkkaile synergioita ja pelaajien hinta- laatusuhdetta, nopeus on valttia myös tässä änärissä eivätkä normikortit paria poikkeusta lukuun ottamatta maksa enää edes yli 10k. Vähälläkin peliin käytetyllä ajalla saa hyvän, vaikkei kalliin, tiimin kasaan.

Noista aloituksista en enää osaa sanoa muuta, kuin että harjoitus tekee niissä mestarin. Kyllä tuo Kopitarkin ottaa aloituksia oikealla ajoituksella ja otteella. Pelisilmää se toki vaatii, että osaa valita joka tilanteessa oikean aloitustyylin.
 

mountainsnake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Meidän EASHL joukkue pelaa aika monipuolista peliä ja yritetään välttää jämähtämistä johonkin tiettyihin toimiviin maalikikkoihin tai muihin asioihin, vaikka tilaisuuden tullen toki jokainen pelaaja usein toistaa itselle tuttuja ja toimivia asioita, ihan niin kuin oikeassakin lätkässä.

Välillä sitä sitten aina havahtuu siihen, kuinka realistisen tuntuisesti monet asiat toimivat. Sellaisetkin asiat, mihin ei aina tule kiinnitettyä yhtälailla huomiota tai mitkä eivät ole olleet aikojen saatossa kovin toimivia NHL-peleissä. Eilen esimerkiksi tuli havahduttua taas siihen, että oikein ajoitettu ja oikeassa paikassa oleva maskimies voi helpottaa maalintekoa erittäin paljon. Varsin perustasoinen laukaus viivasta uppoaa helpon näköisesti, kun veskan nenän edessä on oikeaan aikaan mies maskissa.

NHL20:stä lähtien on myös tullut jatkuvasti havahduttua siihen, kuinka paljon syötön tarkkuudella on merkitystä, kun yritetään laukoa onetimeria. Vaikka kiekko tulee oikealle pelaajalle, niin sen pitäisi myös tulla vedon kannalta oikeaan kohtaan, sillä muuten vedosta tulee herkästi todella surkea tai onetimeria ei pysty laukomaan ollenkaan, jolloin pelaaja ottaa kiekon ensin haltuun ja laukoo sitten pikaisesti surkean vedon. Kiekko ei siis saa tulla liian eteen tai taakse, jos haluaa saada aikaiseksi laadukkaan laukauksen. Vielä NHL19:n kohdalla tällä ei ollut suurta merkitystä, kun pelaajien animaatiot hoitivat epärealistiseen tapaan tilanteet siten, että huonostikin kohdalle osuneeseen syöttöön pystyi laukomaan hyvin.

Nämä asiat eivät siis ole uusia NHL21:n tuomia juttuja, mutta mukavia pieniä asioita, jotka on hoidettu nykyänäreissä varsin hyvin. Pientä vastapainoa sille, että jatkuvasti puhutaan kuinka surkeita pelejä nämä ovat, vaikka oikeasti EA on tehnyt paljon asioita myös erittäin hyvin.

no juu, ja kyllähän nämä puoleensa vetää aina, vaikka gp olisi millainen tahansa. EASHL varmaan olisi se ratakisu moineenkin ongelmaan, mutta itse ainakaan perheellisenä silloin tällöin ja joskus ehtiin pelailemaan, niin haluasi ottaas en yhden online matsin, silloin kun on se sopiva hetki, tai sitten offline versuksena
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Itse muuten alan lämpenemään tälle soundtrackille. Tulee ihan hyvä fiilis pelatessa ja oma änäri soittolista on jäänyt vähän vähemmälle. Ehkä tästä jopa tarttuu pari biisiä mukaan soittolistaani.
Ei nyt kuitenkaan vieläkään lähellekään 2002-2005 soundtrackkejä, mutta kuitenkin.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mietin vaan miten ihmeessä pelaaja, joka on selkä kohti kiekkoa nappaa hänen ohi menevän kiekon sivusta haltuun, kuin Houdini kerrassaan, mutta sitten se maalin edessä seisova pakki joka tapittaa silmät kovana kiekkoa ei saa mailan ali ja längeistä menevää kiekko kiinni sitten millään?
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Perkele, tuli pelattua ehkä hienoin ottelu mitä olen "NHL-urallani" pelannut, äijä jonka joukkue koostui legendoista ja muista superpelaajista, yritti vain takatolppamaaleja, se näkyy myös laukauksissa, ne nimittäin päättyivät minulle 30-9, hämmästyttävää kyllä, peli päättyi 7-5 tehtyäni kolmannessa erässä comebackin ensin 1-4 tappiota 3-4, sen jälkeen 3-5 asemasta 6-5, loppulukemat sain rankkarista.
Tuntuupa hyvältä kun taistelu tuotti tulosta vaikka välillä meinasi hermo mennä..
 

RetroRenttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sarjasta riippuen
Heitän nyt oman lusikkani tähän pelin arviointiin. Änäriä sieltä julkaisussa odotettiin ja änäri sieltä myös saatiin = keskinkertainen jääkiekkopeli. Monena vuonna on ollut sama virsi eli pelin puitteet ovat suhteellisen hyvin kohdillaan, mutta enemmän tai vähemmän suuret virheet pelissä laskevat arvosanaa.

-Ensimmäisenä mainittakoon tämä jo täälläkin puitu takatolppa one timerin paukuttaminen nettipeleissä. Valehtelematta vähintään 90% ainakin minun otteluiden (molempien pelaajien) maaleista tulevat näistä one timereista ja suurin osa peliajasta molemmilla joukkueilla menee näiden paikkojen hakemiseen. En sano olevani kummoisen tasoinen pelaaja, mutta olen yrittänyt taitojeni puitteissa pelata mahdollisimman monipuolisesti. Paikan tullen tulee jos jonkinmoista luovaa ideaa yritettyä maalin saamiseksi, mutta kun tulostaululla paistaa nolla pitkään niin tulee käännyttyä tämän takatolppa syötön kärkkyjäksi.

-Itselläni kävi yllä mainitun yksitoikkoisuuden johdosta mielessä siirtyminen hut pelimuodosta kokeilemaan ensimmäistä kertaa ihan pidemmän kaavan kautta tuota Be a pro pelitilaa. Täältä ja muualta huomaamien kommettien/arvosteluiden jälkeen tuokin pelimuoto kuulostaa vikojensa puolesta pelaamisarvoltaan aika heikolta.

-Itse tykkään yksin pelatessa pelata suurimmaksi osaksi muiden sarjojen joukkueilla kuin NHL:n. Kausi tilassa olisi myös ainakin paperilla mahdollista säätää boteista sopivan haastavia ja saada tuota monipuolisuutta peleihin versus hut. Mutta mutta kun hieman tsekkailin Liigan rostereita niin siellähän olivat kokonaisuudet aina päin p*rsettä. Sen vielä ymmärrän että EA vetää pohjois-amerikkaan päin ja Ahl:ssä on selvästi kovempia pelaajia kuin Euroopan sarjoissa, mutta kun ainakaan Liigan pelaajia ei ole käyty ollenkaan läpi taitojensa puolesta. Esim Jere Innala 55 kokonaisuus vs Juho Keränen 70. Lista näistä ns vääristä tasoista pelaajilla on pitkä. Taitavat olla suurimmaksi osaksi siirtäneet pelaajien ominaisuudet edellisestä pelistä nykyiseen ja niin on taidettu tehdä ennenkin.

-Eashl olisi ilmeisesti paras pelimuoto tällä haavaa, mutta kaveri porukastani muut ovat jättäneet pelin hankkimatta eikä itsellänikään ole älyttömästi aikaa ja mahdollisuuksia pelata peliä tarkkoina kellon aikoina ja säännöllisesti.

-Toivottavasti kuitenkin jotkut ovat jälleen saaneet/saamassa täyden ilon tämän vuotisesta pelistä. Itselleni jää etsittäväksi se itselleni vähinten huono pelimuoto. Onhan tämä kuitenkin tyhjää parempi ja sarja sentään on pystyssä ja porskuttaa ainakin toivottavasti pikkuhiljaa eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös