NHL 21 – yleinen keskustelu

  • 160 269
  • 889

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
-Ensimmäisenä mainittakoon tämä jo täälläkin puitu takatolppa one timerin paukuttaminen nettipeleissä. Valehtelematta vähintään 90% ainakin minun otteluiden (molempien pelaajien) maaleista tulevat näistä one timereista ja suurin osa peliajasta molemmilla joukkueilla menee näiden paikkojen hakemiseen. En sano olevani kummoisen tasoinen pelaaja, mutta olen yrittänyt taitojeni puitteissa pelata mahdollisimman monipuolisesti. Paikan tullen tulee jos jonkinmoista luovaa ideaa yritettyä maalin saamiseksi, mutta kun tulostaululla paistaa nolla pitkään niin tulee käännyttyä tämän takatolppa syötön kärkkyjäksi.
Tästä olen todella samaa mieltä, yleensä saan peliin keskimäärin 25 vetoa, mutta haluan minäkin voittaa, joten maaleista jokainen useassa pelissä tulee takatolpilta tyhjiin- tyylillä, koska eipä se muuten tunnu sinne menevän.
 

Steeger#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kovalchuk, Zinovyev, Morozov, Zherdev & Versteeg
Paljon hyvääkin toki löytyy, mutta ei välillä ymmärrä kuinka kauan tätäkin jaksaa, aloittaminen on vitun raskasta, kun tietää että vastustajalla on jostain syystä JOKA pelissä joku legendakortti, 85 Kopitar on mun paras kortti, aloittaminen 85. Siinä sitten puolet pelistä saa kaivaa kiekkoa kun aloituksesta tulee turpaan. Mistä te saatte hyviä pelaajia? Mulla ei ainakaan ole yhtään rahaa laittaa ostaakseni lisää kolikoita, joten olisiko vinkkejä?

Pelaimella HUT rushia, squad battleja, rivalsia hut champpia saa niitä palkintopakkoja. Niitä ylimääräisiä kultapelaajia muuttelee sitten kultakeräily korteiksi ja x määrällä niitä saa vaikka nyt jonkun noista dynamic duo kavereista omaan jengiin joko ei myytävänä tai myytävänä. Tietysti jokaisesta pelistä saa myös sen mitähän se on 1k coinsia ja jos noista palkintopakoista sattuu jonkun hyvän noston ottamaan myy sen ja muokkaa omaa joukkuettaan jne. Rahaa tai aikaa tuo pelimuoto vaatii hyvän jengin kasaamiseen.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Kiitos vinkeistä! Näistä peleistä voisi poistaa sellaisen ominaisuuden, missä satunnaisissa peleissä itse joudut kaivamaan kiekko vastustajalta todella kovalla työllä, sun lavastas vastustajalle se kyllä lähtee kunhan se keksii tulla viereen seisomaan...

Kyseisessä pelissä oikein kuvastuu se mistä olen puhunut, vedot 10-8 vastustajalle ja peli 5-1, se taas kertoo sen että ilman tota takatolpparunkutusta on mahdoton voittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Jerkkuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Kyllä tuo Be a Pro on rakennettu niin voimakkaasti vain sitä ensimmäistä kautta varten NHL:ssä ja "rookiena" olemisena
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Siks mä tykkään pelata rivalsia, Be a Pro vaikutti todella hitaalta modelta, nyt pelaan peliä jossa puolet pelistä mennyt, vastustajalla 3 vetoa ja 3 maalia, itsellä 10 vetoa 1 maali... Kiitos EA. Näitä kaivattiinkin taas niin vitusti...

Oonko mä ylitaitava, vai eikö tää peli löydä mulle ainuttakaan vastustajaa, jolla EI olis Selänne, Lemieux, Gretzky, Lafleur, Coffey, Potvin, tai Sundin joukkueessa? Jokaikisessä pelissä on kourallinen noita ja sen lisäksi Crosbyt ja McDavidit. Harmihan se on jos pelaajien taso on tämä, ettei pärjätä muuten kun ostamalla tollanen superjengi..
 
Viimeksi muokattu:

Steeger#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kovalchuk, Zinovyev, Morozov, Zherdev & Versteeg
Siks mä tykkään pelata rivalsia, Be a Pro vaikutti todella hitaalta modelta, nyt pelaan peliä jossa puolet pelistä mennyt, vastustajalla 3 vetoa ja 3 maalia, itsellä 10 vetoa 1 maali... Kiitos EA. Näitä kaivattiinkin taas niin vitusti...

Oonko mä ylitaitava, vai eikö tää peli löydä mulle ainuttakaan vastustajaa, jolla EI olis Selänne, Lemieux, Gretzky, Lafleur, Coffey, Potvin, tai Sundin joukkueessa? Jokaikisessä pelissä on kourallinen noita ja sen lisäksi Crosbyt ja McDavidit. Harmihan se on jos pelaajien taso on tämä, ettei pärjätä muuten kun ostamalla tollanen superjengi..

Lähtökohtaisesti noi pelaajat kavereitten puheitten perusteella löytyy joka jengistä ja ne taitaa aika halvalla saada tehtyä ikoni keräily korteilla. Eikä noihin ole tarttenut myöskään laittaa euroakaan rahaa, kunhan on vain heti version tullessa aloittanut.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Lähtökohtaisesti noi pelaajat kavereitten puheitten perusteella löytyy joka jengistä ja ne taitaa aika halvalla saada tehtyä ikoni keräily korteilla. Eikä noihin ole tarttenut myöskään laittaa euroakaan rahaa, kunhan on vain heti version tullessa aloittanut.
Tämä on niin totta. Tänään tein Gretzkyn, enkä ole laittanut penniäkään pelin hinnan lisäksi. Tuolla on paljon haasteita, palkinnot, Hut Rush jne.. Pelaajia sitten vaihdetaan ikonikortteihin tai kultakortteihin.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ohho ompas ollut melkosta tervaa ja höyheniä tämän päivän pelit. Ei tosin yllätä, kun seuraavaksi pitäisi nousta rivalsin 2.divariin, niin vähemmän yllättäen on maalihanat kiinni, eikä edes 5vs3 ylivoimalla kukaan tee mitään järkevää ja käytännössä jätkät luistelee hyvästä syöttöpaikasta karkuun. Uusinnoissa/hidastuksissa on koomista katseltavaa, kun omat vaan palloilevat minne sattuu. Kolme matsia siis takana päin ja jokaisesta tappio. Eipä siinä, jäädään sitten vain kolmoseen, mutta välillä naurattaa, kun vihun veskat torjuvat 95% torjuntaprosentilla päivän jokaisen ottelun.

Tässä muuten itseäni ärsyttää se etten näe minkä tasoinen vihu oli tai mitään muuta. Ei se nyt lopputulosta muuta, mutta olisihan se ihan jees, jos näkisi onko kolme viimeisintä tullut vaikkapa 1.divarista ym.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Tästä olen todella samaa mieltä, yleensä saan peliin keskimäärin 25 vetoa, mutta haluan minäkin voittaa, joten maaleista jokainen useassa pelissä tulee takatolpilta tyhjiin- tyylillä, koska eipä se muuten tunnu sinne menevän.

Itsellä on jo bugirannetta melkein ikävä. PS3:ssa oli vielä mahdollista "oikeaa jääkiekkoa" pelaamalla pärjätä jossain määrin, mutta nykyisellään nuo go to-maalit ovat niin ylivoimaiset tehokkaita verrattuna kaikkiin muihin maalintekotapoihin, että peli yksipuolistuu ja muuttuu todella puuduttavaksi nopeasti. Luulisin, että tuota syötön lävistävyyttä muokataan järkevämpään suuntaan jossain tulevassa päivityksessä, ei tässä nykyisessä modissa ole mitään järkeä.

Ohho ompas ollut melkosta tervaa ja höyheniä tämän päivän pelit. Ei tosin yllätä, kun seuraavaksi pitäisi nousta rivalsin 2.divariin, niin vähemmän yllättäen on maalihanat kiinni, eikä edes 5vs3 ylivoimalla kukaan tee mitään järkevää ja käytännössä jätkät luistelee hyvästä syöttöpaikasta karkuun. Uusinnoissa/hidastuksissa on koomista katseltavaa, kun omat vaan palloilevat minne sattuu. Kolme matsia siis takana päin ja jokaisesta tappio. Eipä siinä, jäädään sitten vain kolmoseen, mutta välillä naurattaa, kun vihun veskat torjuvat 95% torjuntaprosentilla päivän jokaisen ottelun.

Onkohan tämä oikeasti tosi-ilmiö? Itsellä oli sellainen tunne, että varsinkin old gen-änäreissä peli käsikirjoitti pelaajille heikkoja ja hyviä kausia. Tahmakaudesta piti jotenkin pystyä taistelemaan irti, että pääsi taas "kunnolla" pelaamaan ilman ice tiltiä vastustajalle. Mitään faktaa tästä ei taida olla saatavilla, että onko tämä päänsisäinen vai peliin rakennettu juttu?
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
@olkikuukkeli Kyllähän varmasti se "korvien väli" myös vaikuttaa, mutta mutta melko useasti semmoinen pieni jumi tulee tiimille, jos on jotain spesiaalia meneillään. Eilen joukkueella kulki kuin unelma ja tänään kun on jotain 10 pistettä seuraavaan divariin, niin tyhjistä vedellään ohi ja vihun maalivahti on maailman paras.

Varmaan parempi lopettaa vain tältä päivältä. Ei tänään irtoa voiton voittoa. Piti lopettaa neljäs matsi äsken kesken. Menee kyllä moti, jos ekan erän hyökkäysalueaika on itselleni 5:30min vs 0:40 ja tilanne on 0-0, ja sitten toisen erän alkuun vihun lampaan kulli vedot menee kaksi kertaa putkeen, tilanne 2-0. Keskiympyräalotuksessa otan jäähyn, vihun yv, käyttää sitomisalotusta ja kiekko one-timerillä 3-0.
Statsit hauskat: vedot 21-6, hyök.alue 6:50-2:02, aloitukset 7-2.

Ehkä huomenna sitten taas minullekkin suodaan pari helpompaa maalia, kun 2.divariin nouseminen on jo taas vähän kauempana.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Joo... Viimeks keston helmikuulle ennen ku peli lähti roskiin, nyt varmaan pidempään, mutta edelleen, mistä vitusta ne repii nää vastustajat?! Olen ottanut linjan että disconnectaan heti jos pakkina on Paul Coffey, siinä on pelin ylivoimaisin kortti, se hyökkää ja samalla onkin jo puolustamassa, ja kiekonriisto onnistuu 99/100, sitten tietenkin tämä momentum, pelistä turpaan 5-2, ja vedot tietenkin 15-30 mulle, oli lukuisia paikkoja tehdä tyhjiin mutta eipä mennyt, vastustajalle sitten tuttuun tyyliin upposi. Olen luopunut pelitavasta jossa yritän tehdä ilman onetimeria maaleja, sillä häviää vaan ihan saatanan paljon... Nykyään sitten runkutetaan sinne takatolpalle, sillähän tässä pelissä tutusti pärjää.

Nämä kuitenkin ovat ongelmia jotka voisi korjata aika helposti, eipä näköjään kiinnosta. Mitä vitun järkeä on edes pitää maalivahteja jos 18 vedolla saat aikaan 7 maalia? Mulla 32 ja 6 maalia. Toi kulmissa pyöriminen vituttaa myös suuresti, ne yleensä johtaa siihen että maalivahdin ja kahden pakin lapojen läpi menee sinne takatolpalle se syöttö. Kun puoliakaan pelaajista ei saa kiinni, ei taklattua, poke-checkiä ei viitsi yrittää kun tietää että joutuu jäähylle.
 
Viimeksi muokattu:

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Kertokaapa miten pystytte hyökätessänne pyörimäällä hyökkäysalueella ilman että vastustaja saa kiekon? Mulle käy aina niin että vastustaja onnistuu pyörimään, ja pakit on vitun tyhmiä, joten maaleja pääsee omiin järkyttäviä määriä. Mielestäni tämän tasoluokitussysteemin idea katoaa, jos joka toisella vastustajalla on ylivoimainen joukkue, sekä EA puolellaan. Mä en ainakaan onnistu pyörimään ja kääntymään viivalla ilman että tulee paitsio tai vastustajalle läpiajo=maali.

Nyt tuttua kauraa, 7 pelin tappioputki, jokaisessa vetoja olen johtanut yli puolella, mutta ei siinä mitään, ainahan 12 vetoa riittää 7 maalin tekemiseen, itsellä 30 vedosta hädintuskin 4 maalia.
 
Viimeksi muokattu:

samwise

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL
Nyt tuttua kauraa, 7 pelin tappioputki, jokaisessa vetoja olen johtanut yli puolella, mutta ei siinä mitään, ainahan 12 vetoa riittää 7 maalin tekemiseen, itsellä 30 vedosta hädintuskin 4 maalia.
Muistelisin, että sama ongelma sulla ollut myös viime versiossa. Noilla vetomäärillä ei valitettavasti ole näissä konsolipeleissä mitään väliä, ennemmin se vetopaikkojen laatu merkitsee (takatolppa). Monesti itsekin pystyn voittamaan pelin alle 10 vedolla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muistelisin, että sama ongelma sulla ollut myös viime versiossa. Noilla vetomäärillä ei valitettavasti ole näissä konsolipeleissä mitään väliä, ennemmin se vetopaikkojen laatu merkitsee (takatolppa). Monesti itsekin pystyn voittamaan pelin alle 10 vedolla.
Vetopaikkojen, sekä itse vedon laatu. Vaikka suurilla vetomäärillä mistä sattuu paikoista voi tehdä maaleja, niin usein siinä on tuloksena vain kiekon menetys vastustajalle, eli hyökkäys päättyy tuloksettomana.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Vetopaikkojen, sekä itse vedon laatu. Vaikka suurilla vetomäärillä mistä sattuu paikoista voi tehdä maaleja, niin usein siinä on tuloksena vain kiekon menetys vastustajalle, eli hyökkäys päättyy tuloksettomana.
Se on just näin.

Maailman TOP 1% pelaajat osaavat mm. sellaisen maalin, kun lauotaan veskarin patjaan, niin siitä oikein ajoitettuna omat jätkät lapioivat ribarin sisään noin 98% varmuudella. Tuo on vielä jopa paljon varmempi maali kuin se kuuluisa one-timeri Mertarantaa siteeratakseni.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Sehän tässä just onkin, kun en mä lauo nollakulmasta vaan ihan 2v1 hyökkäyksestä, pakki-pakkionetimerilla, nyt oon saanut jo muutaman suoran lämärin ristikkoon, mutta siitä ne kimpoavat sitten katsomon puolelle. Tässä eniten vituttaa että noilla vetomäärillä ei ole mitään väliä, tai pikemminkin se, että ilman syöttöä on mahdotonta tehdä maali, lukuunottamatta läpiajoa, tai mahdotonta ja mahdotonta, en tiedä mitä muuta pitäis tehdä kun tähdätä aivan yläkulmaan ja vetää...
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sehän tässä just onkin, kun en mä lauo nollakulmasta vaan ihan 2v1 hyökkäyksestä, pakki-pakkionetimerilla, nyt oon saanut jo muutaman suoran lämärin ristikkoon, mutta siitä ne kimpoavat sitten katsomon puolelle. Tässä eniten vituttaa että noilla vetomäärillä ei ole mitään väliä, tai pikemminkin se, että ilman syöttöä on mahdotonta tehdä maali, lukuunottamatta läpiajoa, tai mahdotonta ja mahdotonta, en tiedä mitä muuta pitäis tehdä kun tähdätä aivan yläkulmaan ja vetää...
Kuulostaa siltä, että laukauksen tähtäys ei osu kohdilleen. Jos hyvästä paikasta laukoo hyvin, niin maaleja tulee isolla prosentilla. Voi toki olla kyse myös huonosta syötöstä, jos siihen ei pysty laadukkaasti laukomaan.

Muutamia maaleja sinne tänne voi tulla ja mennä tuurillakin, mutta jos jatkuvasti sama kaava toistuu, niin silloin vastustaja yleensä pelaa paremmin. Varsin yksinkertaista tämä lopulta on.

Pelkällä vetomäärällä ei pelejä voita, mutta jos lauot vastustajaa enemmän laadukkaita laukauksia hyvistä paikoista, niin yleensä teet myös enemmän maaleja. Eli määrälläkin on väliä.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Sehän tässä just onkin, kun en mä lauo nollakulmasta vaan ihan 2v1 hyökkäyksestä, pakki-pakkionetimerilla, nyt oon saanut jo muutaman suoran lämärin ristikkoon, mutta siitä ne kimpoavat sitten katsomon puolelle. Tässä eniten vituttaa että noilla vetomäärillä ei ole mitään väliä, tai pikemminkin se, että ilman syöttöä on mahdotonta tehdä maali, lukuunottamatta läpiajoa, tai mahdotonta ja mahdotonta, en tiedä mitä muuta pitäis tehdä kun tähdätä aivan yläkulmaan ja vetää...
Olen huomannut, että kulmasta sopivasti nousten aloituspisteiden väliin ja pienet jäätävät kärkikynät siinä vetäen, niin sitä vetoa ei ota yläkulmasta kiinni edes Mr. Brick Wall.

Harvoin suorat kauempaa tulevat laukaukset ilman maskia menevät edes SM-liigassa, saati sitten NHL:ssä.

Ihmisvihut yrittävät ja tekevät suurimman osan maaleistaan noilla takatolppa one-timereilla, mutta Superstar CPU tekee minua vastaan noin 9/10 maaleistaan laukomalla veskarin patjaan ja siitä pistämällä karat sisään ja noille ei oikein voi mitään. Tai no varmaan voi, mutta en ole vielä keksinyt miten saan pakin sijoittumaan oikein, että saisi aina tuon riparin raavittua huitsin vithuhun maalin edestä ja vihun hyökkääjän lavasta.

Tuohon 9/10 ei lasketa niitä, kun oma hyökkääjä menee maalin taakse pysäyttämään helppoa ja hiljaista rännikiekkoa ja kaikkien yllätykseksi päästää sen längeistään suoraan läpi osumatta koko kiekkoon. Kiekko menee 8 metrin päässä rännissä paikallaan olevalle vihulle, joka syöttää sen takatolpalle eksyneelle toiselle vihulle ja tämä laittaa lätyn liki tyhjään maaliin. Olen tässä miettinyt muutaman kerran, että antaako tai aavistaako CPU, että kiekko menee längistä, kun muuten tuollaisia maaleja ei vain voi tulla, kun hidastuksesta katsoo pelaajien liikkeitä. Tai siis myös olemattomia liikkeitä.

Kolmas ärsyttävä tekijä on se, kun kiekko jää suoraan veskarin taakse vaikka tolpan viereen ja veskari aivan hoo-moilasena arpoo, että mitäs vittua nyt tekis seuraavaksi, olisiko modernin tanssin pikakurssi mitään? Noin viisi sekuntia hollantilaista tuulimyllyä esitettyään veskari lopulta potkii äärimmäisen usein kiekon omaan rysään oman pakin seuratessa metrin päästä ihaillen tätä surrealistista esitystä josta Salvadori Dalikin tulisi kateelliseksi.

Olisi vielä pari muutakin, mutta nyt ei enempää pysty...
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Olen opetellut uuden tavan pelata, en pelaa pakeilla ollenkaan kiekottomana. Se on toiminut tähän asti hyvin, en jaksa sitä L3 alaspäin nakuttamista koko peliä, joten olen sitten hyökkääjillä vain, nyt kuitenkin tuli ensimmäinen "nukahdus" pakkiosastolta, 25-18 vedot vastustajalle, peli päättyi 12-8 :D. Oli loppujen lopuksi hauskaa pelata, vaikka tiesi että omissa tulee soimaan...
Nämä pelit joissa molemmat tekevät maaleja ovat kivoja, ei vain ne missä toisella menee jokainen kuti.
 

Steeger#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kovalchuk, Zinovyev, Morozov, Zherdev & Versteeg
Olen opetellut uuden tavan pelata, en pelaa pakeilla ollenkaan kiekottomana. Se on toiminut tähän asti hyvin, en jaksa sitä L3 alaspäin nakuttamista koko peliä, joten olen sitten hyökkääjillä vain, nyt kuitenkin tuli ensimmäinen "nukahdus" pakkiosastolta, 25-18 vedot vastustajalle, peli päättyi 12-8 :D. Oli loppujen lopuksi hauskaa pelata, vaikka tiesi että omissa tulee soimaan...
Nämä pelit joissa molemmat tekevät maaleja ovat kivoja, ei vain ne missä toisella menee jokainen kuti.

Nykysessä versiossa pakkipakki vedot viivasta on omien kokemusten ja vihujen kokeilujen perusteella kamaa 1/50 suoraan maalissa ja toisen kerran oma laittaa mailaa väliin tai lapioi riparista sisään eli menee oikeistaan kategoriaan turhat vedot.

Aika paljon saat tehdä kyllä maaleja jos et pakkeja itse ohjaa koko pelin aikana. Niitä kun keskivertoa huonommatkin pelaajat kiertää nykypäivänä ihan miten tahtoo ja silloin tuosta 12 maalista alkaa tulla varmaan aika vakio omiin. Neljällä tavallahan tossa maaleja tehdään, läpiajoista, onetimerista, veivataan siihen etukulmaan se kiekko tai lauotaan ranteella etukulmaan. Viidentenä on sitten tietysti erilaiset vilpit mitä tässä versiossa ei kai kovin toimivia ole, koska ei ole tullut vielä kenenkään vastustajan toimesta vastaan.

Lisätään nyt vielä kuudentena noi riparimaalit, mitkä jotkut osasi edellisissä versioissa ainakin järkyttävän kovalla prosentilla, tässä ei ole niitä tuntunut juuri ollenkaan tulevan.
 

Rairama

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL & Vaasan Sport
Olen opetellut uuden tavan pelata, en pelaa pakeilla ollenkaan kiekottomana. Se on toiminut tähän asti hyvin, en jaksa sitä L3 alaspäin nakuttamista koko peliä, joten olen sitten hyökkääjillä vain, nyt kuitenkin tuli ensimmäinen "nukahdus" pakkiosastolta, 25-18 vedot vastustajalle, peli päättyi 12-8 :D. Oli loppujen lopuksi hauskaa pelata, vaikka tiesi että omissa tulee soimaan...
Nämä pelit joissa molemmat tekevät maaleja ovat kivoja, ei vain ne missä toisella menee jokainen kuti.
Otetaanko treenimatsi joku kerta? Yritän parantaa oma yleispeliä kun itselle tahtoo tulla usein pelejä missä teen 1-3 maalia ja vastustaja 5-8. Uskon että oltaisiin aika samaa tasoa.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Ei tarvitsisi kuin jonkun tehdä jääkiekkopeli, vaikka keksityillä nimillä ja joukkueilla. Pelattavuus kunnossa ja joku mielenkiintoinen koukku itse pelissä. Tää EA:n sarja on valitettavasti tullut tiensä päähän. Veikkaan, että tällä samalla moottorilla mennään edelleen ensi vuonna ja saadaan varmaan vielä hirveämpi versio tehtyä. Yksi pelastus voisi olla nuo EA:n loottisotkut, joka hyvällä tuurilla poistaisi myytävät korttipakat pelistä. Luulen, että tällä päätöksellä EA lopettaa sarjan ja myy oikeudet eteenpäin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei tarvitsisi kuin jonkun tehdä jääkiekkopeli, vaikka keksityillä nimillä ja joukkueilla. Pelattavuus kunnossa ja joku mielenkiintoinen koukku itse pelissä. Tää EA:n sarja on valitettavasti tullut tiensä päähän. Veikkaan, että tällä samalla moottorilla mennään edelleen ensi vuonna ja saadaan varmaan vielä hirveämpi versio tehtyä. Yksi pelastus voisi olla nuo EA:n loottisotkut, joka hyvällä tuurilla poistaisi myytävät korttipakat pelistä. Luulen, että tällä päätöksellä EA lopettaa sarjan ja myy oikeudet eteenpäin.
EA on tainnut jo kertoa, että NHL22 tehdään ainakin uusille konsoleille uudella pelimoottorilla.

HUT ja vs-pelit ovat kyllä tulleet tiensä päähän, mutta EASHL voi oikein hyvin. Suurin ongelma kun liittyy AI:n pelaamiseen, niin siitä päästään kätevästi eroon, kun AI-pelaajia ei kentällä ole.

Jos olisi helppoa tehdä parempi lätkäpeli, niin joku olisi sen jo tehnyt. 2K-änärit olivat laadukkaita, mutta helppoa ja halpaa niiden tekeminen ei ollut, joka johti siihen, että EA:n nostettua panoksia jouduttiin 2K-sarja kuoppaamaan.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Kyllähän eashl on varmaan laadukkain pelimuoto tällä hetkellä, mutta kyllä ainakin itse huomaan siinä myös ajoittain samoja ongelmia game playn suhteen kuin onlinessa yleensäkin. Pingi saattaa olla 12-18, mutta pelaaja menee kuin mudassa ja komennot tulee pikkaisen myöhässä. Momentumin päällä ollessa ollaankin sitten yksinläpi joka toisessa hyökkäyksessä. Sama homma kaverilla kenellä on suurinpiirtein suomen paras netti ja pelinäyttö on tuliterä.

Ongelmaton ei eashl siis ole, mutta tällä hetkellä se on paras, jos ei halua tekoälyn sotkevan kaikkea. Tosin jos vastapuolen puolella onkin botti mikä osaa hommansa niin se vasta syvältä onkin. Hävittiin yksikin peli 5-3, jossa botti teki kaikki viisi vihun maalit. Kiva peli, kun botti oli peliälyltään täysin ylivoimainen.
 

emz1

Jäsen
Ongelmaton ei eashl siis ole, mutta tällä hetkellä se on paras, jos ei halua tekoälyn sotkevan kaikkea. Tosin jos vastapuolen puolella onkin botti mikä osaa hommansa niin se vasta syvältä onkin. Hävittiin yksikin peli 5-3, jossa botti teki kaikki viisi vihun maalit. Kiva peli, kun botti oli peliälyltään täysin ylivoimainen.
Itselle tulee ensimmäisenä mieleen, että comipakin ollessa kiekollisena alimpana tai noustessa oman siniviivan yli kiekon kanssa on kiekon pois ottaminen tai syötönkatkoon pääseminen tehty melko mahdottomaksi. Usein on tilanne jossa pääset iholle ja comi menettää hetkeksi kiekon, mutta nappaa sen välittömästi takaisin itselleen ja syöttää eteenpäin. Joskus ja hyvin harvoin on sattunut tilanteita että joko oma joukkue tai vastustaja on kiekon mennessä päätyyn pystynyt karvamaan kiekon pois.

Tämä johtaa usein siihen että kaikki 4 muuta pelaajaa saavat yleensä olla huoletta keskialueella kärkkymässä kun comi onnistuu tuomaan kiekon niin varmasti keskialueelle. Ehkä tuohon jonkunlaista muuttujaa olisi mahdollista toteuttaa, että jos muu joukkue ylihyökkää, niin comilta voisi paremmin onnistua tekemään riistojakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös