Tavallaan totta, mutta oikeastaan tuntuu lähinnä askeleelta realistisempaan suuntaan. Kun pelaajat törmäilevät toisiinsa, niin kiekko karkaa herkästi lavasta, kuten oikeastikin menee. Samoin erinäisiä pieniä tai isompia pomppuja on aika usein oikeassakin lätkässä mukana, kun maaleja tehdään.
Aiemmin pystyi kuskaamaan kiekkoa liian paljon siten, että kiekko pysyy lavassa kuin liimattuna, tai se karkaa niin vähän, että sen saa heti takaisin haltuun.
Monille nämä muutokset ovat ottaneet koville ja itsekin on joutunut totuttelemaan, mutta ehdottomasti hyviä muutoksia mielestäni.
Tavallaan hyviä muutoksia ja tavallaan ei. Itseäni on muutama sellainen peli syönyt, kun on ollut hallintaa ja maalipaikkoja, mutta vastustaja tekee sitten ainoasta hyökkäyksestään sellaisen oman ja vieraan kautta pomppivan flipperimaalin... ja sellaisiahan tulee oikeastikin, mutta jotenkin tuntuu, että nyt tulee vähän liikaa. Varsinkin jos vastustaja tekee samassa pelissä useamman sellaisen. Se hyvä puoli tässä tosinaan on, että sellainen kulmapyörminen, johon monen peli edellisessä NHL:ssä perustui, on vaikeampaa. Itselläni on vielä opeteltavaa siinä, että miten vältyn joutumasta tietynlaisiin puolustustilanteisiin. Oma peli, kun perustuu kiekonhallintaan ja syöttelyyn, eikä niinkään suoraviivaiseen maalille ajoon, niin tuntuu, että se vie itseltäni voittoja.
Tuntuu että sen pompun tarkoitus usein on johtaa maaliin. Itsekin tasoitin edellisen pelin 5 sekuntia ennen pelin loppua pomppumaalilla, jotenkin haisi siltä, että niin EA halusikin. Tai karvasin kiekkoa alimmalta puolustajalta ja pokella kiekko veskan patjoihin ja siitä tyhjä maali reboundista. Sopivasti pomppi juuri sinne. Haluaisin että tulisi pelistä sellainen tunne, että se pomppiminen on oikeasti randomia, eikä käsikirjoitettua.