NHL 21 – yleinen keskustelu

  • 159 820
  • 889

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän eashl on varmaan laadukkain pelimuoto tällä hetkellä, mutta kyllä ainakin itse huomaan siinä myös ajoittain samoja ongelmia game playn suhteen kuin onlinessa yleensäkin. Pingi saattaa olla 12-18, mutta pelaaja menee kuin mudassa ja komennot tulee pikkaisen myöhässä. Momentumin päällä ollessa ollaankin sitten yksinläpi joka toisessa hyökkäyksessä. Sama homma kaverilla kenellä on suurinpiirtein suomen paras netti ja pelinäyttö on tuliterä.

Ongelmaton ei eashl siis ole, mutta tällä hetkellä se on paras, jos ei halua tekoälyn sotkevan kaikkea. Tosin jos vastapuolen puolella onkin botti mikä osaa hommansa niin se vasta syvältä onkin. Hävittiin yksikin peli 5-3, jossa botti teki kaikki viisi vihun maalit. Kiva peli, kun botti oli peliälyltään täysin ylivoimainen.
EASHL ei todellakaan ole lähimainkaan ongelmaton, mutta näitä mainitsemiasi asioita en kovin vahvasti voi allekirjoittaa omien kokemusten perusteella.

Oma yhteys on "luokkaa Suomen paras" ja pingi on pelatessa käytännössä aina alle 20, ellei sitten EA:n servereissä ole jotain häikkää, mikä on varsin harvinaista, tai sitten toki välillä omakin yhteys voi vähän jumittaa, mutta se on vieläkin harvinaisempaa. EA:n servereissä jos on ongelmia, niin se ei yleensä näy tahmailuna, vaan ne eivät sitten toimi ollenkaan, eli pelaamaan ei pääse. Sanoisin, että yhteyksiin liittyvää tahmailua tulee vastaan ehkä kerran sadasta pelistä, jos sitäkään. Viimeisten kolmen änärin aikana on tullut pelattua lähemmäs 3000 EASHL-ottelua, eli kokemuksia on kertynyt varsin mukavasti. NHL19:n aikaan yhteyksiin liittyvää tahmailua oli useammin, mutta sen jälkeen äärimmäisen harvoin. Vanhemmissa änäreissa, eli 19 ja sitä vanhemmat, tuota tahmailua tosiaan esiintyi ja EASHL oli usein suorastaan pelikelvoton. Nykyään näitä ongelmia ei itselläni juurikaan ole ja käsittääkseni sama koskee muitakin oman joukkueen pelaajia. Jos ongelmia on, niin ne liittyvät aina kyseisen pelaajan oman yhteyden takkuiluun.

Botit ovat yleensä selvästi ihmispelaajia huonompia. Joskus toki saattavat tehdä yksittäisessä pelissä vahingossa useampia hyviä suorituksia, mutta sekin on enemmän sattumaa kuin mitään muuta. Yleensä bottien ratkaisut ovat korkeintaankin kohtalaisia. 3vs3 -peleissä botit toimivat paremmin, kun niillä on tilaa toteuttaa itseään. Peliälystä botteja ei kyllä pääsääntöisesti voi kehua ollenkaan, vaan ovat kiekottomana ihan pihalla ja kiekollisena vielä enemmän pihalla. Olen kohtalaisen tyytyväinen bottien tasoon EASHL:ssä, koska liian hyviä ne eivät saa olla.
 

fakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL/Liiga/KHL
Eashl ärsyttävin bugi on tuo "ajassa taaksepäin" meneminen. Eilen tapettiin alivoimaa, jota jäi jäljelle jokin 15 sekuntia. Pelikatko ja kävi tuo "ajassa taaksepäin" hyppäys - kello taaksepäin ja alivoima uusiksi. Nais.

Vahvasti myös eri mieltä tuosta bottien tasosta, selvästi kentän heikoin pelaaja. Etenkin jos puolustat botin kanssa niin ei pysy lainkaan "omalla puolella", vaan tulee käytännössä koko ajan väkisin sen toisen puolustajan lähelle. Ikinä myöskään nähnyt tilannetta, etteikö botin ollessa alimpana vastustaja olisi 2v1 tehnyt maalia. Avauspelaamisessa myös ihan järjettömän huono, mikäli ei pyydä kiekkoa - taitaa kuskata sen punasen yli ja heittää päätyyn, vaikkei joukkue olisi sitä ennen heittänyt kertaakaan kiekkoa päätyyn, pelitapa muuttuu by botti.

Parempi vain pelata ilman bottia.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Mitenköhän tässä kuuluisi alottaa hyvin? Aina olen ollut suoraan sanottuna aika paska aloittamaan, mutta kyllä nyt on todella tahmeaa siinä puolessa. Äsken voitin matsin 5-0, mutta hävisin aloitukset 16-0 eli ei yhtäkään aloitusvoittoa. Ei paljoa naurata, kun ei edes yhtä aloitusta voita.
 

Mastokaupunki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitenköhän tässä kuuluisi alottaa hyvin? Aina olen ollut suoraan sanottuna aika paska aloittamaan, mutta kyllä nyt on todella tahmeaa siinä puolessa. Äsken voitin matsin 5-0, mutta hävisin aloitukset 16-0 eli ei yhtäkään aloitusvoittoa. Ei paljoa naurata, kun ei edes yhtä aloitusta voita.
Noi alotuksethan on ihan täysin kivi-paperi-sakset meininkiä. Alotuksen voittaa noin 90 kertaa sadasta se, jolla on parempi ote. Pelaajan aloitustaidolla on merkitystä vaan jos molemmat alottaa samalla otteella.
Ihan esimerkkinä mailan nostaminen toimii normaalia kämmenaloitusta vastaan, kun taas normaali rystyaloitus voittaa mailan noston
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
EASHL ei todellakaan ole lähimainkaan ongelmaton, mutta näitä mainitsemiasi asioita en kovin vahvasti voi allekirjoittaa omien kokemusten perusteella.

Oma yhteys on "luokkaa Suomen paras" ja pingi on pelatessa käytännössä aina alle 20, ellei sitten EA:n servereissä ole jotain häikkää, mikä on varsin harvinaista, tai sitten toki välillä omakin yhteys voi vähän jumittaa, mutta se on vieläkin harvinaisempaa. EA:n servereissä jos on ongelmia, niin se ei yleensä näy tahmailuna, vaan ne eivät sitten toimi ollenkaan, eli pelaamaan ei pääse. Sanoisin, että yhteyksiin liittyvää tahmailua tulee vastaan ehkä kerran sadasta pelistä, jos sitäkään. Viimeisten kolmen änärin aikana on tullut pelattua lähemmäs 3000 EASHL-ottelua, eli kokemuksia on kertynyt varsin mukavasti. NHL19:n aikaan yhteyksiin liittyvää tahmailua oli useammin, mutta sen jälkeen äärimmäisen harvoin. Vanhemmissa änäreissa, eli 19 ja sitä vanhemmat, tuota tahmailua tosiaan esiintyi ja EASHL oli usein suorastaan pelikelvoton. Nykyään näitä ongelmia ei itselläni juurikaan ole ja käsittääkseni sama koskee muitakin oman joukkueen pelaajia. Jos ongelmia on, niin ne liittyvät aina kyseisen pelaajan oman yhteyden takkuiluun.

Noh eihän nyt mikään peli toimi 100%, niin välillä ihmettelen tosi yksivaltaista mielipidettäsi pelin toimivuudesta. Kaverit kenen kanssa pelaan eivät suinkaan pelaa pelkästään änäriä, vaan pelaavat muitakin pelejä päivittäin onlinessa ja varmasti tunnistavat mistä on kyse. Tuntuu välillä, että sinulla on jokin ihme kone ja yhteys, missä ei ole ikinä mitään virhettä. Oletkohan suurinpiirtein ikinä allekirjoittanut mitään änärin ongelmia, mitä muut näkevät kirkkaasti.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harmi etten osaa ottaa videoita, äsken olisi saanut hyvän videon siitä miten on pelissä vielä tekemistä tekoälyn ja fysiikoiden kanssa. Yritän selittää.

3vs3 tilanne mun päädyssä. Vihu menossa kiekollisella kulmaan, minä tuuppaan sen pois kiekosta. Vihun pelaaja kompuroi ja sen maila menee laidasta läpi, katsojan kasseja kaivelee mailallaan kompuroidessaan samalla kun mun pakki suuntaa kohti kiekkoa. Olen hyvin edellä, mutta kaverin pelaaja salamana vetää mailan laidan läpi takaisin pelikentälle ja kohti kiekkoa, ja kiekko yht'äkkiä vaihtaa suuntaa ja kulkee kymmenisen senttiä takaperin vastustajan lapaan. Liimalapa is real, vielä on kiekon fysiikan kanssa tekemistä.

Vihu kiekon saatuaan suuntaa kohti maalia minä perässään. Kaikki on tässä vaiheessa vielä hyvin; mun pakki merkkaa hyökkääjän maalin edestä, mr. Jere Lehtinen merkkaa toisen pisteiden välistä - ei ole saumaa onetimereille. Minä estän maalille nousun. Kelataan pari sekuntia eteenpäin, ja omat menettävät järkensä: mun pakki maalin edessä päättääkin merkata sen vihun pisteiden välistä ja kohkaa pois maalin edestä tämän kimppuun, Lehtinen päättää ottaa saman miehen mun kanssa (eikä Jerellä ole edes lapa jäässä että voisi katkoa syötön, mitvit), ja se maalin edessä ollut mies jää ihan vapaaksi: helppo poikittaissyöttö, onetimer ja gooool.

Diggaan siitä että AI perseilee eikä vedä täydellisesti, mutta tää on jo JYP-tason sekoilua: välillä on ihan sama mitä teet, toisinaan vihulle annetaan ns. ilmainen maali.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän eashl on varmaan laadukkain pelimuoto tällä hetkellä, mutta kyllä ainakin itse huomaan siinä myös ajoittain samoja ongelmia game playn suhteen kuin onlinessa yleensäkin. Pingi saattaa olla 12-18, mutta pelaaja menee kuin mudassa ja komennot tulee pikkaisen myöhässä. Momentumin päällä ollessa ollaankin sitten yksinläpi joka toisessa hyökkäyksessä. Sama homma kaverilla kenellä on suurinpiirtein suomen paras netti ja pelinäyttö on tuliterä.

Ongelmaton ei eashl siis ole, mutta tällä hetkellä se on paras, jos ei halua tekoälyn sotkevan kaikkea. Tosin jos vastapuolen puolella onkin botti mikä osaa hommansa niin se vasta syvältä onkin. Hävittiin yksikin peli 5-3, jossa botti teki kaikki viisi vihun maalit. Kiva peli, kun botti oli peliälyltään täysin ylivoimainen.
Joo, noi lagit, superbotit ja muut momenttumijutut on isolta osin just ean halua tasotella peliä. Monesti se mikä näyttää huonolta yhteydeltä, ei sitä ole. Näin saadaan mahdollisimman isolle joukolle hyviä ja huonoja pelejä.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, noi lagit, superbotit ja muut momenttumijutut on isolta osin just ean halua tasotella peliä. Monesti se mikä näyttää huonolta yhteydeltä, ei sitä ole. Näin saadaan mahdollisimman isolle joukolle hyviä ja huonoja pelejä.

Tämä on kyllä ihana urbaani myytti. Onko oikeasti yksi teorian tasolla kulkeva white paper saanut jengin uskomaan että "mää hävisin koska EA"?

Se tuli myös iltakävelyllä mieleen että kaikessa tekemisessä änärissä on varmasti noppa mukana, ja sillä simuloidaan rl "aina ei voi onnistua". Jos ite vedät kolmesti timeristä ohi ja kaveri vetää ekalla sisään, ei oo icetilt vaan paska noppa. Sitä sattuu.
 
Viimeksi muokattu:

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Tämä on kyllä ihana urbaani myytti. Onko oikeasti yksi teorian tasolla kulkeva white paper saanut jengin uskomaan että "mää hävisin koska EA"?

Se tuli myös iltakävelyllä mieleen että kaikessa tekemisessä änärissä on varmasti noppa mukana, ja sillä simuloidaan rl "aina ei voi onnistua". Jos ite vedät kolmesti timeristä ohi ja kaveri vetää ekalla sisään, ei oo icetilt vaan paska noppa. Sitä sattuu.
Sanotaan vaikka niin, että jos johdat peliä 4-0 kahden erän jälkeen ja lähdet hyvillä mielin kolmanteen erään. Kolmas erä alkaa ja huomaat, että sun ukoilta on oikeasti viety kaikki taidot. Vastustaja tulee maali kerrallaan tasoihin ja lopulta vie voiton 5-4. Siis mie ymmärtäisin tämän, jos peli olisi ollut tasaista. Kaveri ei päässyt yli punaviivan menettämättä kiekkoa kahdessa erässä ja kolmannessa se on yhtäkkiä aivan ylivoimainen. Ei helvetissä ole normaalia, vaikka miten muuttaisi taktiikkaa!! Lisäksi näitä tulee liian tiheään.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sanotaan vaikka niin, että jos johdat peliä 4-0 kahden erän jälkeen ja lähdet hyvillä mielin kolmanteen erään. Kolmas erä alkaa ja huomaat, että sun ukoilta on oikeasti viety kaikki taidot. Vastustaja tulee maali kerrallaan tasoihin ja lopulta vie voiton 5-4. Siis mie ymmärtäisin tämän, jos peli olisi ollut tasaista. Kaveri ei päässyt yli punaviivan menettämättä kiekkoa kahdessa erässä ja kolmannessa se on yhtäkkiä aivan ylivoimainen. Ei helvetissä ole normaalia, vaikka miten muuttaisi taktiikkaa!! Lisäksi näitä tulee liian tiheään.

Just. "Domunoin kaks erää ilman mitään apuja, sitten EA päätti että mä häviän." Vittu mitä meriselityksiä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noh eihän nyt mikään peli toimi 100%, niin välillä ihmettelen tosi yksivaltaista mielipidettäsi pelin toimivuudesta. Kaverit kenen kanssa pelaan eivät suinkaan pelaa pelkästään änäriä, vaan pelaavat muitakin pelejä päivittäin onlinessa ja varmasti tunnistavat mistä on kyse. Tuntuu välillä, että sinulla on jokin ihme kone ja yhteys, missä ei ole ikinä mitään virhettä. Oletkohan suurinpiirtein ikinä allekirjoittanut mitään änärin ongelmia, mitä muut näkevät kirkkaasti.
Allekirjoitan paljonkin ongelmia, mutta yritän tuoda vastapainoa sille, että nämä änäriketjut menevät lähes pelkästään pelin dissaamiseksi ihan jatkuvasti. Onko se niin kauhean väärin, että itselläni peli yleensä toimii ja nautin sen pelaamisesta?

Olen pelannut PC:llä ja konsoleilla koko ikäni kaikenlaisia pelejä, eli todellakin tiedän mitä tarkoittaa, kun peli ei toimi teknisistä syistä oikein. Edellisessäkin viestissä kerroin kuinka ongelmia on ollut aiempien änärienkin kanssa paljon. NHL19 oli vielä todella usein suorastaan pelikelvoton, kun se ei kertakaikkiaan nettikoodin osalta toiminut riittävän hyvin.

En ymmärrä millä ihmeen logiikalla en myöntäisi, jos minulla olisi samoja ongelmia, kuin mistä sinä aiemmin puhuit? Mitä ihmettä hyötyisin siitä, että kohtaan itse samoja ongelmia, mutta valehtelen täällä että minulla ei niitä ole? Kun merkittäviä ongelmia tulee vastaan, niin otan niitä ympäriinsä esille äänekkäästi, enkä lopeta valittamista ennen kuin ongelmat on korjattu. Näin tein esimerkiksi NHL19 ongelmien aikaan.

NHL-pelien nettikoodi ei ole parhaasta päästä, jonka vuoksi se voi olla herkkä pelaajien yhteyksien epävakauksille. Syy ei ole lähtökohtaisesti pelaajien yhteyksissä, mutta tämä selittää niitä eroja pelaajien kokemusten välillä. Kannattaa myös aina muistaa varmistaa, että käytössä on NAT 1 tai 2, eikä NAT 3. Itselläkin oli pari vuotta sitten NAT 3 käytössä, joka toi mukanaan ongelmia joissain peleissä. NAT-asetusta siis yleensä voidaan itse muuttaa käytössä olevan modeemin asetuksista.

Nykyään minulla on käytössä todella hyvä nettiyhteys (1000M valokuitu) ja olen säätänyt asetukset omista laitteista vuosien saatossa kuntoon, joka minimoi ongelmia myös peleissä. Tämän vuoksi omiin yhteyksiin liittyviä ongelmia minulla lienee keskimääräistä vähemmän, mutta aina näin ei todellakaan ole ollut, vaan olen usein saattanut olla se tyyppi, jolla on peliporukasta eniten ongelmia yhteyksien kanssa.

Edelleen myös muistuttaisin, että edellisessäkin viestissäni puhuin omista kokemuksista ja siitä mitä oman peliporukan kaverit ovat kohdanneet. En väittänyt että peli toimisi kaikilla yhtä hyvin, vaan kerroin ettei kyseisiä ongelmia ole sattunut omalle kohdalle. Mielestäni näistä kokemuksista on hyvä kertoa, sillä jos toisilla ongelmia ei ole, niin myös ongelmista kärsiville voidaan löytää ratkaisuja, joiden avulla heidänkin peli saadaan toimimaan paremmin.
 
Viimeksi muokattu:

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Just. "Domunoin kaks erää ilman mitään apuja, sitten EA päätti että mä häviän." Vittu mitä meriselityksiä.
No sie et oo varmaan pelannut niin paljon peliä kuin minä. Kohta aletaan lähestyä 10 000 pelattua matsia nykyänäreiden Hut peleissä, joten kyllä kentällä huomaa nuo muutokset. Et sä voi väittää, että sulat totaalisesti täysin paskaa pelaajaa vastaan! Eri asia, jos vaihtaisin taktiikat täysin passiivisesti ja vastustaja hyökkäävämmäksi. Silloin ymmärtäisin tuon jutun paremmin. Kuten sanoin tätä tapahtuu liian usein, mutta ei tietenkään joka kerta. Vastakkain voidaan ottaa milloin vaan, niin näät etten ole mikään aloittelija tän pelin suhteen.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No sie et oo varmaan pelannut niin paljon peliä kuin minä. Kohta aletaan lähestyä 10 000 pelattua matsia nykyänäreiden Hut peleissä, joten kyllä kentällä huomaa nuo muutokset. Et sä voi väittää, että sulat totaalisesti täysin paskaa pelaajaa vastaan! Eri asia, jos vaihtaisin taktiikat täysin passiivisesti ja vastustaja hyökkäävämmäksi. Silloin ymmärtäisin tuon jutun paremmin. Kuten sanoin tätä tapahtuu liian usein, mutta ei tietenkään joka kerta. Vastakkain voidaan ottaa milloin vaan, niin näät etten ole mikään aloittelija tän ... hups

Voin ja sulan johtoasemassa kuin Jyp konsanaan. Liian helppo johto, takki auki seuraavaan erään, kaveri alkaa yrittämään vähän kovemmin kun huomaa että vetelen vähän sinne päin ja oho, tasoissa ollaan. Tsykologiaa sanois joku.

Ennoo pelannu 10k peliä mutta pcn änäreistä asti. Hyvin hyvin harvoin pistän tappioita muun kun itteni piikkiin. Noppa tuo, noppa vie, se on tuttua kaikille ikinä uhkapelanneille.
 

Kaiparaitis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets
Voin ja sulan johtoasemassa kuin Jyp konsanaan. Liian helppo johto, takki auki seuraavaan erään, kaveri alkaa yrittämään vähän kovemmin kun huomaa että vetelen vähän sinne päin ja oho, tasoissa ollaan. Tsykologiaa sanois joku.

Ennoo pelannu 10k peliä mutta pcn änäreistä asti. Hyvin hyvin harvoin pistän tappioita muun kun itteni piikkiin. Noppa tuo, noppa vie, se on tuttua kaikille ikinä uhkapelanneille.
Kyllä oon minäkin pelannut Blades of Steelit ja Ice-Hockeyt. Lisäksi kaikkia EA:n änäreitä, mutta näillä nyt ei nykyänäreihin ole vaikutusta. Niin, jos tuo "noppa" on EA:n heittämä. Joskus vitsailtiin EASHL porukan kanssa, että ennen peliä EA heittää noppaa ja kumpi saa suuremman silmäluvun voittaa edun peliin. Sitä vain aina miettii, että kuinka pidän 1-0 johdon läpi pelin, vaikka toinen saa koko ajan huippupaikkoja. Miten teen viidellä ensimmäisellä laukauksella maalin tai miksi selvä johtoasema sulaa tiettyjä vastustajia vastaan? Tätä voi ajatella myös toisinpäin, kuten huomaat. Liian paljon tapahtuu pelin sisällä juttuja, jotka ei selity pelkällä "nopalla".
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä oon minäkin pelannut Blades of Steelit ja Ice-Hockeyt. Lisäksi kaikkia EA:n änäreitä, mutta näillä nyt ei nykyänäreihin ole vaikutusta. Niin, jos tuo "noppa" on EA:n heittämä. Joskus vitsailtiin EASHL porukan kanssa, että ennen peliä EA heittää noppaa ja kumpi saa suuremman silmäluvun voittaa edun peliin. Sitä vain aina miettii, että kuinka pidän 1-0 johdon läpi pelin, vaikka toinen saa koko ajan huippupaikkoja. Miten teen viidellä ensimmäisellä laukauksella maalin tai miksi selvä johtoasema sulaa tiettyjä vastustajia vastaan? Tätä voi ajatella myös toisinpäin, kuten huomaat. Liian paljon tapahtuu pelin sisällä juttuja, jotka ei selity pelkällä "nopalla".
Joo, eihän tää oo tosiaan mikään urbaanilegenda, vaan ihan selvä asia, jonka voi nähdä jos halua ja ymmärrystä löytyy, Sehän lukee jo sloganissakin "its in the game" :) Ite oon viimisen viiden vuoden aikana pelannut pitkälti yli 10 000 peliä ja tästä ison osan pelin aktiivisemmassa yhteisössä. Voin kertoa, että ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun asiasta on tullut keskusteltua ihmisten kanssa, jotka pelaavat tätä peliä ihan liikaa. Matkalta löytyy myös paljon ystäviä, jotka itkevät tätä koko ajan ja niiden kanssa pelaamiset on pitänyt lopettaa, kun siinä menee maku pelaamisesta. Itsekin yritän skarpata, että tuolle ei tulisi ääneen naureskeltua.

Monethan pitävät tästä keskustelua tekoisyiden hakemisena häviöille, mutta ainakin itse ymmärrän, että sama asia on vaikuttamassa myös niissä voittopeleissä. Ja tiedostan, että tästä asiasta löytyy syy, miksi sitä omankin joukkueen kanssa on joskus roikkunut mukana niin hyvin noita maailman parhaitakin jengejä vastaan. Se syö vähän peli-iloa, mutta ei liikaa jos asenne on oikea. Se on vain asia, joka täytyy hyväksyä. Kyllähän sitä oikeessakin lätkässä tulee hetkiä kun joukkueella ei vaan luistin kulje.

Pahiten tämän huomasi kun aikanaan tuli pelattua kohtuu paljon kolmosia kahdestaan broidin kanssa. Silloin kyllä aika hyvin jo pelin alkumetreistä näki pelaajien liikkeestä ja laukauksista jos vihulla oli ihan paska CR(kilpailullinen luokitus). Yksi paikka missä momentumin näkee aika selvästi on aloitusympyrä. Ennen tuo ailahteli erien välillä kuin katkaisijasta...nykyään ei taida olla ihan niin selkeä? Ennen oli tosi yleistä, että voitat n. kaikki ekan erän alotukset, toisen erän aloitukset täysin vihulle ja sitten kolmannessa kolikolla.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Melkoisia määriä otteluita @Naurava Kulkuri lla ja @Kaiparaitis illa on Änäriä. Itselläni ei ole vielä edes tuota noin 3000 kaikki versiot yhteenlaskettunakaan mitä @Naurava Kulkuri lla oli laskennallisesti 3000 per vuosi viiden vuoden. En ole täysin varma pelimääristäni koko pelihistoriani aikana tarkalleen Änärissä mutta jokatapauksessa kaukana ollaan. Ehkä 1500 voisi olla melkoisen suuntaa-antava arvio ja siinäkin voi olla hieman liikaa. NHL18:a oli pelejä ennen taukoa melko hyvin ja NHL19:a selvästi vähemmän. Vasta viime versiossa voidaan puhua kaikki pelimuodot yhteenlaskettuna useammasta sadasta ja tämän version pelit tuohon mukaan laskettuna pääsen ehkä sinne johonkin 1000 kieppeille viimeisen vuoden ajalta. Ennen Änäri-aikaani edes FIFAssa ei ollut tuollaista 15000 luokkaa lähellekään. 18 ja 19 versiot yhteenlaskettuna ehkä sellaiset 5000 peliä. 20 ja 21 versiossa sitten merkittävästi vähemmän.

Mutta pelaamalla on ainoa tapa kehittyä ja mielellään keskittymällä tiettyyn peliin. Olen itse vielä viime versioissa jakanut pelit useamman pelin kesken mutta nyt olen alkanut keskittymään enemmän Änäriin. Se on myös alkanut pikkuhiljaa näkymään enemmän kaikessa etenkin randomeita vastaan vaikka sielläkin tulee vastaan toisinaan selvästi kovempia pelaajia. JHL:ä tällä kaudella - kuten tuolla toisaalla jo mainitsin - on tiettyä edistymistä havaittavissa mutta luulenpa että olen pelimäärissä aika paljon takamatkalla useimpiin JHL:ä (ja aika moneen muissa online-peleissä mm. online versuksessa). Toki aina tulee vastaan pelaajia jotka ovat pelanneet vähemmän ja aina myös kokeneempia.

En itse jaksa miettiä momentumin merkitystä ja hakea siitä syyllistä tappioihini. Kun loppusummeri soi, mietin lyhyesti miksi hävisin tai mitä tein paremmin voittopeleissä ja sen jälkeen peli on historiaa. En jaksa alkaa vatvomaan sitä jos olen johtanut 4-0 ja hävinnyt pelin. Parempi koettaa hakea hyvät asiat mukaan ottelun tuloksesta riippumatta ja ottaa niitä mukaan seuraaviin peleihin ja vastaavasti miettiä mitä olisi voinut tehdä paremmin ja koettaa toimia toisin seuraavissa peleissä. Aikaisemmin tappiot ottivat kyllä päähän enemmän ja kyllähän ne edelleen harmittaa mutta nykyään ajattelen että pelejä saa halutessaan/ehtiessään vaikka kuinka paljon ja maailma ei kaadu yhteen, kahteen tai edes kymmeneen tappioon tai siihen jos on johtanut pelejä ja hävinnyt ne pelin muuttuessa täysin jossakin vaiheessa. Kuten @Naurava Kulkuri totesi, tulee oikeastikin lätkässä hetkiä että peli ei kulje. Lätkässä oikeastikin on momentumeja pelien sisällä. Eilen EASHL:ä puhuttiin tästä joukkueen kesken ja toki keinotekoisesti tehty momentum ei ole välttämättä reilua mutta ainakin itse ajattelen että se on tällä hetkellä osa peliä ja se täytyy hyväksyä ja sen kanssa selviytyä. EA:lle aina voi laittaa asiasta palautetta ja varmasti moni on sitä tehnyt.

Mutta uskon kyllä että pelaajien taito ratkaisee edelleen pelit loppujen lopuksi eikä EA. FIFAssa on momentum ja ehkä EA:n peleistä myös Maddenissa tai NBA:ssa (joista ei ole kokemusta kokeilua lukuunottamatta). On PESissäkin sitä vaikkei ehkä yhtä selkeää. Tosin siellä pelaan vähemmän onlinessa joten kovin kattavaa kokemusta ei ole sen momentumista. En kyllä missään pelaamissani peleistä (NHL, PES, FIFA) mieti tuota asiaa liikaa siten että se olisi keinotekoista. Nämä pelithän ovat virtuaalisia joten kaikki on keinotekoista. Mutta kyllä silti uskon että pelaajien toiminta vaikuttaa lopputuloksiin enemmän kuin mikään pelaajien hallitsemattomissa oleva voima.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät
Melkoisia määriä otteluita @Naurava Kulkuri lla ja @Kaiparaitis illa on Änäriä. Itselläni ei ole vielä edes tuota noin 3000 per versio mitä @Naurava Kulkuri lla oli laskennallisesti tuosta 15000 per vuosi viiden vuoden ajalta. En ole täysin varma pelimääristäni koko pelihistoriani aikana tarkalleen Änärissä mutta ei ole lähelläkään edes tuota 3000:a. Ehkä 1500 voisi olla melkoisen suuntaa-antava arvio ja siinäkin voi olla hieman liikaa. NHL18:a oli ennen taukoa melko hyvin ja NHL19:a selvästi vähemmän. Vasta viime versiossa voidaan puhua kaikki pelimuodot yhteenlaskettuna useammasta sadasta ja tämän version pelit tuohon mukaan laskettuna pääsen ehkä sinne johonkin 1000 kieppeille viimeisen vuoden ajalta. Ennen Änäri-aikaani edes FIFAssa ei ollut tuollaista 15000 luokkaa lähellekään. 18 ja 19 versiot yhteenlaskettuna ehkä sellaiset 5000 peliä. 20 ja 21 versiossa sitten merkittävästi vähemmän.

Mutta pelaamalla on ainoa tapa kehittyä ja mielellään keskittymällä tiettyyn peliin. Olen itse vielä viime versioissa jakanut pelit useamman pelin kesken mutta nyt olen alkanut keskittymään enemmän Änäriin. Se on myös alkanut pikkuhiljaa näkymään enemmän kaikessa etenkin randomeita vastaan vaikka sielläkin tulee vastaan toisinaan selvästi kovempia pelaajia. JHL:ä tällä kaudella - kuten tuolla toisaalla jo mainitsin - on tiettyä edistymistä havaittavissa mutta luulenpa että olen pelimäärissä aika paljon takamatkalla useimpiin JHL:ä (ja aika moneen muissa online-peleissä mm. online versuksessa). Toki aina tulee vastaan pelaajia jotka ovat pelanneet vähemmän ja aina myös kokeneempia.

En itse jaksa miettiä momentumin merkitystä ja hakea siitä syyllistä tappioihini. Kun loppusummeri soi, mietin lyhyesti miksi hävisin tai mitä tein paremmin voittopeleissä ja sen jälkeen peli on historiaa. En jaksa alkaa vatvomaan sitä jos olen johtanut 4-0 ja hävinnyt pelin. Parempi koettaa hakea hyvät asiat mukaan ottelun tuloksesta riippumatta ja ottaa niitä mukaan seuraaviin peleihin ja vastaavasti miettiä mitä olisi voinut tehdä paremmin ja koettaa toimia toisin seuraavissa peleissä. Aikaisemmin tappiot ottivat kyllä päähän enemmän ja kyllähän ne edelleen harmittaa mutta nykyään ajattelen että pelejä saa halutessaan/ehtiessään vaikka kuinka paljon ja maailma ei kaadu yhteen, kahteen tai edes kymmeneen tappioon tai siihen jos on johtanut pelejä ja hävinnyt ne pelin muuttuessa täysin jossakin vaiheessa. Kuten @Naurava Kulkuri totesi, tulee oikeastikin lätkässä hetkiä että peli ei kulje. Lätkässä oikeastikin on momentumeja pelien sisällä. Eilen EASHL:ä puhuttiin tästä joukkueen kesken ja toki keinotekoisesti tehty momentum ei ole välttämättä reilua mutta ainakin itse ajattelen että se on tällä hetkellä osa peliä ja se täytyy hyväksyä ja sen kanssa selviytyä. EA:lle aina voi laittaa asiasta palautetta ja varmasti moni on sitä tehnyt.

Mutta uskon kyllä että pelaajien taito ratkaisee edelleen pelit loppujen lopuksi eikä EA. FIFAssa on momentum ja ehkä EA:n peleistä myös Maddenissa tai NBA:ssa (joista ei ole kokemusta kokeilua lukuunottamatta). On PESissäkin sitä vaikkei ehkä yhtä selkeää. Tosin siellä pelaan vähemmän onlinessa joten kovin kattavaa kokemusta ei ole sen momentumista. En kyllä missään pelaamissani peleistä (NHL, PES, FIFA) mieti tuota asiaa liikaa siten että se olisi keinotekoista. Nämä pelithän ovat virtuaalisia joten kaikki on keinotekoista. Mutta kyllä silti uskon että pelaajien toiminta vaikuttaa lopputuloksiin enemmän kuin mikään pelaajien hallitsemattomissa oleva voima.
Oho, tuohon viestiini jäi pieni lapsus, ja vaihdoin nyt 15000->10000. Meinasin ensin kirjoittaa about 15000 ja sitten ajattelin korjata, että on niitä ainakin pitkälti yli 10000. Mutta unohdin näköjään vaihtaa tuon vitosen nollaksi.

Noo joka tapauksessa lukema on, että ihan hemmetisti liikaa.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Oho, tuohon viestiini jäi pieni lapsus, ja vaihdoin nyt 15000->10000. Meinasin ensin kirjoittaa about 15000 ja sitten ajattelin korjata, että on niitä ainakin pitkälti yli 10000. Mutta unohdin näköjään vaihtaa tuon vitosen nollaksi.

Noo joka tapauksessa lukema on, että ihan hemmetisti liikaa.

Mutta jokatapauksessa paljon pelejä on.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta jokatapauksessa paljon pelejä on.
Ei kun aivan heeeelvetisti :) Ja pakko todeta, että harjoitus tekee mestarin myytti on osaltani busted.

Tällä hetkellä vaikuttaa, että nyt tulee eka änäri vuosiin kun oma pelimäärä jää pitkälti alle 2000. Ehkä jopa alle 1000, mutta sen aika näyttää. Eikä siis siksi, että tämä nykyinen änäri olisi jotenkin aiempaa huonompi, vaan ihan muuten vaan.
 
Suosikkijoukkue
Puolueeton lätkänseuraaja
Omalla kohdallani arvioisin että pelimäärät NHL21:ä koko version aikana tulevat olemaan sellaiset 1000 pelin luokkaa kaikki pelimuodot yhteenlaskettuna. Nyt on ollut alussa enemmän HUTia jossa olen pyrkinyt keräämään peruskortteja sekä kolikoita mahdollisen JHL:n Draftia varten mikäli HUT-kausi pelataan. Voi olla että tuota kautta ei pelata joten silloin mahdollisesti HUTin pelaaminen jää kokonaan ja siirryn pääosin EASHL:n ja online versukseen (jossa pelaan random-pelejä jonkun verran ja JHL:ä). Änärin lisäksi tällä hetkellä näyttää siltä että muita pelejä pelaan satunnaisesti kun Änäriltä ehdin käyttää peliaikaa pääosin iltaisin sekä viikonloppuisin osan päivästä. Tavoitteena olisi että syksyn jälkeen pääpaino kaikissa peleissäni (Änäri, PES, FIFA) olisi EASHL ja online versus (siinä lähinnä JHL-pelit) sekä vaihtelun vuoksi PESin fiilistely retrofutispelit esimerkiksi ja FIFAssa satunnaiset pelit.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Oli pakko käydä vilkasemassa ja EASHL pelejä on kertynyt 150, mikä on ihan saakelisti vähemmän kun aiempina vuosia tässä vaiheessa. Usein näitä pelejä kertyy eniten syksyllä ja talvella ja kevät kesällä sitten vähän vähemmän. Mutta aiemmista vuosista poiketen, nyt olen pelannut myös huttia aika paljon(124 matsia). HUTti innostuskin on tosin laskenut viimisen parin viikon aikana.

Muita pelejä ei sitten tuukaan pelattua kuin muutama tunti vuodessa.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Oliko Jatkoajalla PS:n puolella EASHL-tiimiä, jossa voisi käydä silloin tällöin höntsäilemässä? En siis etsi mitään e-liigajengiä vaan rentoa pelailua vaikkapa kaljoittelun lomassa.
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Franchise Mode ja Xbox One.. Miten palkkojen pidätys hoidetaan treidien osalta? En löydä mistään vaihtoehtoa.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Franchise Mode ja Xbox One.. Miten palkkojen pidätys hoidetaan treidien osalta? En löydä mistään vaihtoehtoa.
Siinä treidi ruudulla, kun olet valinnut treidattavan pelaajan, niin menet kyseisen pelaajan kohdalle ja painat Y:tä.
 

Jaded

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Puhvelit ja KPL
Nää Eashl pudotuspelit on kyllä varsin hanurista oleva keksintö. Vie kyllä motin pelata koko peliä kun vastustajat on ihan ylivoimasii tai sitten vaan ovat ihan väärässä sarjassa niin sanotusti. Joukkueemme jää nyt koronatauolle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös