Nhl 2006

  • 127 246
  • 726

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
No onneksi noista Anusta ja Jutista pääsee eroo kun lataa ne hockeyrevolutionin kerrassaan maan mainiot, suorastaan häkellyttävän loistavat pelaaja / jäähallipäivitykset.

Saisivat EA:n pojat ottaa hieman mallia, kuinka tehdään täydelliset Sm-liiga joukkueet. Enään ei tarvitse pelata Pelicanssilla Kalpaa vastaan hallissa johon mahtuu 20000 katsojaa.

Mitä tulee itse pelin älyyn tai sen puutteeseen. Tietokonetta vastaan pelatessani ammuin omasta päästä kohti vastustajan Tyhjää maalia. No kuinka ollakkaan osui Ylärimaan! Aika todennäköistä oikeasti?
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Jossain aiemmassa postauksessani mainostin, että legendaarinen hra IAM tekee editorin, jolla voi säätää lukuisia peliin liittyviä ominaisuuksia ja nyt se on valmis! Total Control Editor v1.0 on ladattavissa doubleminor.netistä. Editorilla voi säätää seur. asioita (kopioitu readme:stä):

PUCK CONTROL
EVENTS
>Manual Deke: (Value) Chances (%) to successfully complete a Manual Deke
>Tap Deke: (Value) Chances (%) to successfully complete a Tap-in Deke
>Spin Deke: (Value) Chances (%) to successfully complete a Spin Deke
COACHES
MOMENTUM
>Level Mod: (Value) Skill level momentum modifier (how momentum will affect players)
FACEOFFS
>CPU Chances: (Value) CPU chances (%) of winning faceoffs
PASS INTERCEPT
>CPU: CPU Chances (%) of intercepting passes
>USER: User Chances (%) of intercepting passes
SKATING
BURST PERCENT
>CPU: (Value) CPU speed modifier when using speed burst
>USER: (Value) User speed modifier when using speed burst
DEFENSE
CHECKING
Get Carrier Distance
>CPU: (Value)
>USER: (Value)
Max Gap Distance
>CPU: (Value) Maximum distance the CPU player will keep between himself and the USER players
>USER: (Value) Maximum distance the USER player will keep between himself and the CPU players
Base Gap Multiplier
>CPU: (Value)
>USER: (Value)
Zero Gap Distance
>CPU: (Value) Distance at which a CPU player is considered on the USER player
>USER: (Value) Distance at which a USER player is considered on the CPU player
STRAT DEFENSE
SHOULD TIE UP
>Tie Up Radius: (Value) Radius at which a tie-up will occur. Whenever an oposing player enter that radius, tie-up occurs
STEP UP
PLAYER
>Time Limit: (Value) Time it takes (in seconds) for a player to step-up (move toward an oposing player)
>Step Up Distance: (Value) Max Distance from which a player will step-up
>Close To Net Distance: (Value) Distance at which a player is considered close to the net
SHOOTING
ACCURACY
>Hit Post: (Value) Chances of a shot to hit the post
>On Goal: (Value) Chances of a shot to go to the net
CHOREO
CHECKING
WINNER-LOSER
>USER Adjust: (Value)
>CPU Adjust: (Value)
SKATING
CPU TEAM
>Base Speed Mod: (Value) Base speed modifier (%) of the CPU team.
CHECKING
INTENT TO HIT
RESULT CALC
WEIGHTS
>Humanity Weight: (Value)
PCAI
SHOT
>Shot Delay: (Value) Time before a player decides to shoot when he's in possession
PASS
>Pass Delay: (Value) Time before a player decides to pass when he's in possession
ONE TIMER
>Frequency %: (Value) Frequency (%) of CPU one-timers usage
DEKE
>Chance: (Value) Chances (%) of seeing the CPU use a deke move
PENALTY
GLOBAL FREQUENCY
>CPU: (Value) Global frequency value of CPU penalties
>USER: (Value) Global frequency value of User penalties

Editorin avulla voi pelata 10min erillä aivan realistisilla tilastoilla. Laukaustarkkuutta säätämällä saa aikaan sen, että osa/suurin osa laukauksista menee harakoille. Maalin edustalta lauotut one-timerit lentävät suoraan katsomoon jne. Tolppalaukauksetkin voi halutessa poistaa kokonaan. Tietokoneen one-timer -herkkyyttä voi myös säätää, mikä lienee monille se tärkein ominaisuus. Tietokoneen puolustuspelaamisen passiivisuuttakin voi säätää checking, tie up ja step up -liukukytkimillä. Joku mainosti, että tietokoneen saa käymään herhiläisen lailla kimppuun jo keskialueella ja että survoutuminen maalin eteen tai maalin taakse on todella vaikeaa...

ps. laukaustarkkuuden ja tolppalaukauksien säätämisessä täytyy toimia jostain syystä päinvastoin kuin normaalisti luulisi. Eli jos haluaa vähentää laukaustarkkuutta, niin laukaustarkkuuden arvoa pitää lisätä...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
On muuten hieno käyttää pelaamiseen esim. Logitech WingMan rumblepad peliohjainta, jossa on 9 näppäintä. Käyttöön niistä saa jopa 5 ja mikä v*ttumaisinta, kaikkien fiksuimmat napit (syötölle ja laukaukselle joita voisi painaa etusormilla) ovat yllätys poissa Käytöstä! Hienoa EA sports hienoa...

http://www.joystickreview.com/logitech/wingmanrumblepad.asp
 
Viimeksi muokattu:

mambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vihdoinkin viihdyttävää lätkää...

... mutta ei ikinä valmiissa paketissa.

Asentelin hieman skeptisenä tuota mikin mainitsemaa editoria mutta pakko todeta, että omalla kohdalla se ainakin toimii kiitettävästi. Ilman editoria olin pelannut arviolta kolmisensataa peliä ja nyt editorin kanssa parikymmentä. Itse ainakin huomaan eron selvästi:

- maalivahdit eivät enää pompi jatkuvasti kuin kengurut
- kokonaisuudessaan tietokoneen tekoäly oli järkiperäisempää
- pelit eivät pääty 10-1 tai 13-16
- ensimmäistä kertaa näin pelissä jäähyn korkeasta mailasta!
- tietokone sai jäähyn väkivaltaisuudesta! (aivan uutta minulle)
- peliä oli ensimmäistä kertaa miellyttävä pelata

...tässä vain muutamia havaintoja.

Kai tässä vaan ollaan niin paljon rahan perään, että täytyy lanseerata markkinoille aina keskeneräinen softa. Onneksi löytyy tällaisia herroja kuin IAM, joilla riittää mielenkiintoa ja eritoten älyä tuolta ohjelmointipuolelta, jotta pelistä saadaan toimiva kokonaisuus! Tai sitten kävi vain tuuri, että sain liukusäätimistä samantien oikeat arvot kohdalleen...
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Ehdottomasti samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa! Olen kikkaillut tuon editorin kanssa nyt kaks päivää ja ainakin seur. asioita olen jo saanut muutettua:

- Mailakikat eivät aina onnistu. Puukädet eivät saa aina tehtyä edes sitä manuaaliharhautusta (auto deke). Tähtipelaajatkaan eivät aina onnistu tekemään niitä skill stick -kikkoja tai pyörähdyksiä ellei kyseessä ole joku Kovalevin kaltainen harhauttellija.

- Syötönkatkoja on paaaaaljon enemmän. Jo tämä vaikeuttaa peliä huomattavasti, kun ei voi huoletta syötellä omille pelaajille tietokoneen äijien läpi. Omat pelaajat katkovat syöttöjä luonnollisesti aivan yhtä tehokkaasti kuin tietokoneenkin pelaajat.

- Häirintäpeli on huomattavasti tehokkaampaa. Laitojen lähellä ja erit. maalin takana tietokone sitoo laitaan kiinni välittömästi. Myös avojäällä, olipa sitten keskialueella tai hyökkäysalueella, joku tulee kimppuun aika nopeasti, jos jää hidastelemaan ja odottelemaan ketjukavereita. Ylivoimallakin pitää syötellä aika ahkerasti, muuten tietokone koukkii tai sitoo kiekollisen pelaajan pois tilanteesta...

- 10 minuutin erillä pelattaessakin laukausmäärät ovat pysyneet aika hyvin kurissa. Laukausmäärät ovat pyörineet 18 ja 40 välillä. Pari kertaa tietokone on laukonut peräti enemmän kuin minä.

- Taklaamisessa pelaajan massa ja nopeus (eli liikemäärä) vaikuttaa taklauksiin enemmän kuin aiemmin. Jollain Niko Kapasellakin voi antaa mojovia niittejä, mutta suurin osa sen taklauksista on aikamoisia tuhnuja. Hal Gill ei hievahtanutkaan kun yritin niitata vastapalloon ;)

Tottakai näillä kikkailuillakin on huonoja puolia ja tasapainoa on aika vaikea löytää. Tietokoneen sais pelaamaan vielä aggressiivisemminkin, mutta sitten esim. 2-1 -ylivoimahyökkäyksissä pakki säntää välittömästi kiekollisen pelaajan kimppuun ja toinen pelaaja jää aivan vapaaksi... Ja kun puhun tietokoneen aggressiivisuudesta tai häirintäpelistä, niin siihen sisältyy aika paljon koukkimista. Esim. jollain Jason Arnottilla on aika vaikea lähteä kuljettamaan kiekkoa, kun kaikki saa sen heti kiinni ja sitten onkin koukkua kainalossa. Tietokoneen jäähyherkkyyttä voi tietysti lisätä, jolloin koukkiminen kostautuu, mutta ei sekään paljoa miellytä, jos on ylivoimaa kokoajan. Aggressiivisuuden lisääminen tarkoittaa samalla myös sitä, että jäähyalttiit pelaajat saattavat olla vähän välillä jäähyllä, myös omat pelaajat, joita ei itse edes ohjaa... Laukaustarkkuuden vähentäminen johtaa tietysti siihen, että jollain nelosketjun miehillä ei saa maalia mistään. Aivan avopaikoista tai tyhjästä maalista lauotaan selvästi ohi. No, erottuupahan ainakin hyvät laukojat huonoista. Ongelmia siis löytyy, mutta pääasia, että tietokone pistää kampoihin eikä hyökkäysalueella voi tehdä enää kiekon kanssa ihan mitä haluaa.

ps. doubleminor.netin foorumilla monet käyttäjät väittävät, että kun laittaa Momentum liukukytkimen viiteenkymppiin eli maksimiin, niin tietokone ei enää tee tappioasemassa mystisesti kolmea maalia minuutissa jne. Testasin tuota itsekin ja taitaa pitää paikkaansa. Nykyisilla asetuksilla oon pelannu viis peliä ja ne on päättyny 3-5, 4-2, 5-2, 3-5 ja 3-1. Kertaakaan ei tietokone saanu tappioasemassa mitään yliluonnollista spurttia.
 

kotsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HIFK, Kiekko Haukat
mambo kirjoitti:
- ensimmäistä kertaa näin pelissä jäähyn korkeasta mailasta!

Mulla ei taas paljon muusta tule kuin korkesta mailasta tai kyynärpää taklauksesta. Koukuista ei tule ikinä jäähyjä paitsi jos maila nousee kasvoihin ja sehän taas on korkea maila. Xboxilla pelaan että saattaapi sekin jollain tavalla vaikuttaa...
 

Erik Loka

Jäsen
kotsa kirjoitti:
Mulla ei taas paljon muusta tule kuin korkesta mailasta tai kyynärpää taklauksesta. Koukuista ei tule ikinä jäähyjä paitsi jos maila nousee kasvoihin ja sehän taas on korkea maila. Xboxilla pelaan että saattaapi sekin jollain tavalla vaikuttaa...


Mulla sama juttu tietokoneella eli ei se taida konsolista johtua. Ei oo tullu vielä yhtään koukkujäähyä.

[mutta onneksi on PES]
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Sanoisin, että jäähyjen kirjavuus riippuu siitä jäähyherkkyys -liukukytkimestä. Mulla se on kolmosella (kaks klikkausta maksimista) ja jäähyjä tulee kampeista, koukkaamisista, huitomisesta, korkeasta mailasta, väkivaltaisuudesta ja kyynärpäätaklauksista. Jos sen sliderin nostaa neloseen tai maksimiin, niin sitten mukaan tulee 5 min rangaistukset ja ulosajot sun muut. Pelasin jonkun aikaa slider nelosella ja sain J. Lehtisellä 5+10 min jäähyn. Kävin vihellyksen jälkeen huitomassa tietokoneen pelaajaa, huonoin seurauksin... ;) Ai niin, laitataklauksistakin olen pari jäähyä nähnyt.
 

Deke

Jäsen
Suosikkijoukkue
perq
miki kirjoitti:
Ehdottomasti samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa! Olen kikkaillut tuon editorin kanssa nyt kaks päivää ja ainakin seur. asioita olen jo saanut muutettua:

Hyvältä kuulostaa mutta pystyisitkö ottamaan asetuksistasi kuvan ja uploadaamaan sen vaikka tuonne www.imageshack.us jotta itsekkin pystyisin pelistä edes hieman nauttimaan?
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Deke kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa mutta pystyisitkö ottamaan asetuksistasi kuvan ja uploadaamaan sen vaikka tuonne www.imageshack.us jotta itsekkin pystyisin pelistä edes hieman nauttimaan?

Ok, minä kokeilen saada jonkinlaista balanssia tietokoneen aggressiivisuuden ja puolustuspelaamisen välille ja laitan vaikka huomenna (28.11.) tänne esille jonkinlaisen version säädöistä + hieman perusteluja siitä, mikä vaikuttaa mihinkin.
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Ok, tässäpä aikamoista tilitystä...

Tarkoitus oli siis saada aikaiseksi haastavaa ja realistista kiekkoa 10 min erillä pelattaessa. Eihän tämä realistista kyllä ole, mutta alkuperäiseen verrattuna paljon haastavampaa vääntämistä kylläkin.



Pelissä säädettävissä olevat sliderit:

- perus
- luistelu
- taklaaminen
- laukominen
- syöttely
- puolustus

Jotain tilitystä säädöistä:

- Kikat eivät aina onnistu. Spezzan olen nähnyt tekevän näillä säädöillä sen ahdistavan spin-o-raman, mutta muilta se ei ole tainnut onnistua (en tietenkään ole nähnyt kaikkien tähtipelaajien sitä yrittävänkään). Kaikilla tähtipelaajilla ei skill stick -kikkojen tekeminen onnistu, pitää olla jonkinlaiset kädet. Automaattisen harhautuksen (meikän peliohjaimessa nappi nro 4) käyttäminen epäonnistuu joskus. Epäonnistuneen kikan animaatio on muuten todella surkea!

- Tappioasemassa ollessaan tietokoneen ei pitäisi saada yliluonnollista kirivaihdetta ottelun loppuhetkillä.

- Syötönkatkoja on paljon. Kun editorista ilmestyy kakkosversio, aion lisätä syötönkatkoja vielä lisää. Pelinrakentelu vaikeutuu oleellisesti, kun ei voi vain syötellä kiekkoa miten sattuu. Omat pelaajat katkovat syöttöjä yhtä tehokkaasti kuin tietokoneenkin pelaajat.

- Käyttäjän ja tietokoneen astetukset ovat (yhtä arvoa lukuunottamatta) identtiset. Mulle jäi sellainen mielikuva, että oman joukkueen peli olisi ollut paljon tasapainoisempaa, kun asensin käyttäjän arvot samanlaisiksi kuin tietokoneenkin vastaavat. Ei tullut niin paljon läpiajoja ja ylivoimahyökkäyksiä.

- Laitaansitominen on maksimissaan. Tai siis se etäisyys, jolta sen suorittaminen on mahdollista.

- Tolppalaukauksia on niin vähän kuin vain on mahdollista.

- Hyvillä ja huonoilla laukojilla on suuri ero. Jos pelaajan laukaustarkkuus on kuuden- tai seitsemänkymmenen tienoilla, laukaukset menevät lähes poikkeuksetta harakoille. Hyvällä laukojalla taas maaleja voi saada suorilla laukauksilla, niin ranteella kuin lämärilläkin. Pakeillakin pitäisi saada maaleja aikaiseksi. (Tässä kohdassa analoginen tikku osoittaa kätevyytensä. Jos laukoo pelaajalla, jolla on huono laukaus, kannattaa liikuttaa ohjainta (varsinkin sivusuunnassa) vain vähäsen. Hyvillä laukojilla voi ohjaimen vääntää aina maksimiasentoihin.)

- Taklaaminen on "värikkäämpää." Pienillä pelaajilla (ja huonoilla taklaajilla) voi antaa välillä mojovia niittejä, mutta suurimmaksi osaksi ne ovat varsin tehottomia, varsinkin avojäällä. (Tämä slaideri tuntuu olevan hieman kimurantti. Jotkut tuntuvat olevan sitä mieltä, että realistisempaa taklauspeliä haluavien pitäisi laittaa se maksimille...)

- One-timer frequency on vain 25%, mutta jos pelaa tietokoneen syöttelyherkkyys (AI Pass Frequency) kutosella niin kuin minä, niin se on ihan hyvä vaihtoehto. Tietokone yrittää silti syöttää maalien kulmilla odotteleville hyökkääjille melkein koko ajan. Kannattaa heittäytyä pitkälleen oman maalin läheisyydessä, se on hyvä tapa katkoa syöttöjä :). Jos laskee tietokoneen syöttelyherkkyyttä vaikka pykälällä, niin kannattaa nostaa one-timer frequency johonkin 65%:n tienoille.

- Näillä säädöillä tietokoneen pitäisi saada jäähyjä käyttäjää herkemmin, mutta silti minulla on taipumus ottaa niitä kakkosia tietokonetta enemmän. Ehkäpä tietokoneen arvoa voisi nostaa hieman...

- Merkitsin punaisella ne slaiderit, jotka vaikuttavat oleellisesti tietokoneen agressiivisuuteen. Jos haluaa, että tietokone on iholla kiinni jatkuvasti, niin kannattaa kokeilla sellaisia säätöjä, että laskee Get Carrier Distance CPU:n vaikka vitoseen tai peräti nollaan. Tässä tapauksessa Step Up Distance kannattaa laskea johonkin 20:n tienoille (oletusarvo on muistaakseni 14). Noita asetuksia käyttäen peli on parhaimmillaan todella intensiivistä, varsinaista miekkailua ja nahistelua. Mutta ongelma on se, että nopeilla pelaajilla voi juoksuttaa tietokonetta kuin pässiä narussa. Lisäksi ylivoimahyökkäyksissä puolustaja säntää välittömästi kiekollisen pelaajan kimppuun jättäen maalinedustan aivan vapaaksi...

Pari koostetta ottelun tilastoista. Näissä on hieman vanhat asetukset. Voitin melkein kaikki aloitukset ja tietokone löi tosi paljon pitkää päätyyn. Se selittää hieman tuota epätasapainoa Time On Attack -tilastoissa... Ekassa pelasin Dallasilla, toisessa Edmontonilla.

- Dal - Min
- Phi - Edm

Yleistä jorinaa:

Yleisesti ottaen sanoisin, että tämä uusi Skating Engine (pienet pelaajat ovat automaattisesti nopeita ja isot vastaavasti hitaita) pilaa melkein koko pelin. Pelaajat, jotka ovat oikeasti nopeita luistelijoita, ovat pelissä aivan kankeita vain ja ainoastaan sen takia, että heillä sattuu olemaan pituutta yli 185 cm. Jos laitat vaikka 188 senttiselle (6'2") pelaajalle kaikkiin luisteluun liittyviin arvoihin maksimiarvon 99, niin pelaaja ei todellakaan erotu kentällä luistelunopeutensa ansiosta. 175 senttinen pelaaja menee heittämällä ohi, vaikka sen nopeus olisi alle 80... Tämän takia monet vaaralliset pelaajat ovat pelissä melkeinpä turisteja. En tykkää. Kokeilin pelata dynastiaa Dallasilla ja ei paljoa naurattanut, kun huomasin heti kättelyssä, että Modano ja Guerin olivat todella hitaita ja Arnott muistutti lähinnä krapulaista laiskiaista. Niko Kapanen puolestaan oli koko joukkueen vaarallisin pelaaja, läpiajoja vasemmalta ja oikealta sekä vastustajien nöyryytystä vaihdosta toiseen. Sääliksi käy niitä, jotka pelaavat Philadelphialla :)...

Osa slaidereista on vielä hieman pimennossa ja Editorin kakkosversioon on tulossa vielä hieman lisää. Close To Net Distance -saattaa tarkoittaa sitä etäisyyttä, milloin pakit reagoivat vastustajan pelaajiin. Eli nolla-asetus tarkoittaisi sitä, että pakit seisovat maalinsa edessä ja antavat vastustajien tulla maalille vapaasti... Ai niin, olen muokannut NHLView:lla maalivahteja niin, että kaikilla on 99 Rebound Controllissa ja 50 Five Holessa. Kakkosveskareillekin saa pelejä, kun laskee kaikkien maalivahtien kestävyyden vaikka niinkin alas kuin 50:n...
 
Viimeksi muokattu:

Jokke

Jäsen
En tiedä onko tässä ketjussa jo ollut esillä, mutta mikäs tämä on? IAM's Ultimate NHL06 Mod v1.2

Onko ne IAMin itsensä tekemät säädöt tuolla TCE:llä?
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Jokke kirjoitti:
En tiedä onko tässä ketjussa jo ollut esillä, mutta mikäs tämä on? IAM's Ultimate NHL06 Mod v1.2

Onko ne IAMin itsensä tekemät säädöt tuolla TCE:llä?

Onhan täällä varmaan ollut juttua tuosta. Joo, kun imutat tuon paketin, niin siinä on pari tiedostoa, jotka pitää vain laittaa NHL06/gamedata -kansioon. Jos et halua säätää itse mitään esim. tuolla TCE:lla, kannattaa ehdottomasti ottaa myös se patch1. Muuten pelit päättyvät tyyliin 9-7... IAM muuten pelaa 5 min erillä, joten eripituisilla erillä tulos voi olla aikamoinen pettymys. Omien sanojensa mukaan hän on parhaillaan tekemässä uusia tuotoksia ja niihin kuuluu myös uusi mod, jossa otetaan mukaan myös tämän TCE:n tuomat hienoudet.

Minua kiinnostaa kaikista eniten piakkoin tuleva TCE 2, jolla voi esim. säätää dynastiassa upgradeja ja harjoitusten tuomia etuja jne.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiitos miki, peli tuntuu nyt paremmalta kuin koskaan.
 

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Edelleenkin aivan surkea räpistys. Pelaajassahan vika ei voi olla.

Näköjään vaihtoehdot ovat, että otat turpiin joka pelissä 7-3 tai sitten voitat kaikki pelit. Riippu asetuksista.

Siirryn golfin pariin.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Poro24 kirjoitti:
Kiitos miki, peli tuntuu nyt paremmalta kuin koskaan.

Samat sanat. Tällä hetkellä nautin pelaamisesta enemmän kuin koskaan, joskin 10min erät tuntuvat ikuisuuksilta, vielä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Pieni kysymys

Tällaista olen vain pähkäillyt että kun käytän (käsittääkseni) tuota IAM's Ultimate NHL06 Mod v1.2 -asetuksia,
ja ne ovat piirun verran vaikeat minulle, kone kun heiluttaa verkkoja liian usein. Jotain 9-2 päättyy pelit.

Olenkin päättänyt vaihtaa siihen keskitason vaikeusasteelle, kun nyt siis on se vaikea.
Niin käsitinkö oikein että nuo säädöt eivät pysy enää tuollaisina vaikeusasteen vaihdon jälkeen?

Jos laitan tuolla mikin:n ohjelmalla ja kuvan mukaiset asetukset ja tasoksi tuohon sen keskivaikean, niin onko sitten kaikki ok?
Vai pitääkö minun ottaa ne vaikean asetukset esille ja vähän muokata nitä alaspäin?

Siis;
Miten saisin vähän vähemmän maaleja iskevän vastustajan itselleni, menettämättä kokonaan tuntumaa. Mitä slideriä kannattaisi muokata?
En kuitenkaan halua palata niihin asetuksiin että vastustajan päässä saa seisoa kiekon kanssa vapaasti...
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
stiflat kirjoitti:
Tällaista olen vain pähkäillyt että kun käytän (käsittääkseni) tuota IAM's Ultimate NHL06 Mod v1.2 -asetuksia,
ja ne ovat piirun verran vaikeat minulle, kone kun heiluttaa verkkoja liian usein. Jotain 9-2 päättyy pelit.

Olenkin päättänyt vaihtaa siihen keskitason vaikeusasteelle, kun nyt siis on se vaikea.
Niin käsitinkö oikein että nuo säädöt eivät pysy enää tuollaisina vaikeusasteen vaihdon jälkeen?

Jos laitan tuolla mikin:n ohjelmalla ja kuvan mukaiset asetukset ja tasoksi tuohon sen keskivaikean, niin onko sitten kaikki ok?
Vai pitääkö minun ottaa ne vaikean asetukset esille ja vähän muokata nitä alaspäin?

Siis;
Miten saisin vähän vähemmän maaleja iskevän vastustajan itselleni, menettämättä kokonaan tuntumaa. Mitä slideriä kannattaisi muokata?
En kuitenkaan halua palata niihin asetuksiin että vastustajan päässä saa seisoa kiekon kanssa vapaasti...

En ole kokeillut keskivaikealla tasolla pelaamista, joten en osaa sanoa tähän oikein mitään. Mutta jos lataa IAM's Ultimate NHL06 Mod v1.3:n ja patch 2:n, niin siinä on mukana asetukset myös keskivaikealla vaikeustasolla pelaamiseen. Yleinen nyrkkisääntö tuntuu olevan, että jos saa turpaansa jatkuvasti, niin kannattaa laskea sitä tietokoneen syöttelyherkkyyttä (AI Pass Frequency) pykälällä.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Kyllä on nyt mukava pelata Änäriä. Kiitos mikin asetusten.
Viime pelin hävisin 5-4.
 

Art Vandelay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Lions, Flyers, Florida Gators, Ässät
miki kirjoitti:
Onhan täällä varmaan ollut juttua tuosta. Joo, kun imutat tuon paketin, niin siinä on pari tiedostoa, jotka pitää vain laittaa NHL06/gamedata -kansioon. Jos et halua säätää itse mitään esim. tuolla TCE:lla, kannattaa ehdottomasti ottaa myös se patch1. Muuten pelit päättyvät tyyliin 9-7... IAM muuten pelaa 5 min erillä, joten eripituisilla erillä tulos voi olla aikamoinen pettymys. Omien sanojensa mukaan hän on parhaillaan tekemässä uusia tuotoksia ja niihin kuuluu myös uusi mod, jossa otetaan mukaan myös tämän TCE:n tuomat hienoudet.

Minua kiinnostaa kaikista eniten piakkoin tuleva TCE 2, jolla voi esim. säätää dynastiassa upgradeja ja harjoitusten tuomia etuja jne.


Tietääkö kukaan toimiiko IAM modi v1.2 ja patch kun pelaa verkossa kaveria vastaan? Täytyykö kaverin myöskin asentaa kyseisen modin ja patchin että ne toimii verkkopeleissä vai riittääkö kun ne on mun koneella mikä on serverinä?
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
miki kirjoitti:
Pelissä säädettävissä olevat sliderit:

- perus
- luistelu
- taklaaminen
- laukominen
- syöttely
- puolustus

En ole vielä tuota editoria testannut, mutta sitä asiaa ihmettelin, kun asetat nuo game speed, speed burst ja player acceleration arvot lähes minimiin, niin eikö peli näytä siltä, kun pelaajat luistelisivat tervassa? Omat asetukseni poikkeaisivat näistä sinun myäs sen takia, että haluaisin pelata 5 min erillä ja saada ainakin maalimäärät pysymään realistisina.

Itse olen tyytyväinen alkuperäisasetuksista peli nopeuteen ja pelaajien kiihtyvyyteen (vaikkakin tuo mainitsemasi isojen pelaajien hitaus on todella ärsyttävä), mutta moneen muuhun asiaan haluaisin saada korjausta, kuten tekoälyn puolustustyöskentelyyn, joka on todella passiivista. ja etenkin maalivahtien pomppimiseen.

Testasin tuota IAM´s MOD 1,2:ta ja se todella muutti peliä paljon. Tietokone muutti puolustuspeliä paljon aktiivisemmaksi ja peli muuttui realistisempaan suuntaan, mutta se rupesi myös harrastamaan älyttömän paljon koukkimista, mikä oli huono asia. Taklaamista ja laitaan sitomista saisivat harrastaa vaikka vieläkin enemmän, mutta se koukkiminen on todella rasittavaa. Peliä MODi kuitenkin paransi paljon, mutta vielä kun saisi pykälän verran parempaan suuntaan.

Tuo IAM´a MOD myös muuttaa nuo säädettävät sliderit totaalisesti ja niissäkin asetuksissa oli asetettu nuo nopeusasetukset aivan minimiin. Sitä en voi ymmärtää, että miksi ihmeessä noita slider asetuksia ei voi mitenkään tallentaa. Aina kun avaat uuden seasonin tai tournamentin niin joutuu niitä rustailemaan, jos ne poikkeavat perusasetuksista. Siihen, kun joku tekisi ohjelman vielä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Apassi kirjoitti:
Testasin tuota IAM´s MOD 1,2:ta ja se todella muutti peliä paljon. Tietokone muutti puolustuspeliä paljon aktiivisemmaksi ja peli muuttui realistisempaan suuntaan, mutta se rupesi myös harrastamaan älyttömän paljon koukkimista, mikä oli huono asia.
Tuo pisti minunkin silmään. Jos yritti luistella pois omalta alueelta läheltä keskustaa, oli varmasti röyhkeä koukkaus kainalossa tietokoneen osalta ja lähes aina kiekko pois ja vastustaja maalipaikassa. Itse jos koski koukkausnappiin oli tuloksena jäähy lähes aina.

Tuosta speedburst voimasta sen verran, että itse tykkään pitää sitä lähes täysillä (pelissä ääriarvot kun kuitenkin ovat aika lähellä toisiaan) koska mielestäni on realistisempaa että edes joskus saa singahdettua johonkin vähän kovempaa. Ilman sitä se on sellaista kaikki yhtä kovaa menoa.
Ei kuitenkaan mitään NHL9X-sarjasta tuttua turbo kokoajan pohjassa menoa...
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Apassi kirjoitti:
En ole vielä tuota editoria testannut, mutta sitä asiaa ihmettelin, kun asetat nuo game speed, speed burst ja player acceleration arvot lähes minimiin, niin eikö peli näytä siltä, kun pelaajat luistelisivat tervassa? Omat asetukseni poikkeaisivat näistä sinun myäs sen takia, että haluaisin pelata 5 min erillä ja saada ainakin maalimäärät pysymään realistisina.

Testasin tuota IAM´s MOD 1,2:ta ja se todella muutti peliä paljon. Tietokone muutti puolustuspeliä paljon aktiivisemmaksi ja peli muuttui realistisempaan suuntaan, mutta se rupesi myös harrastamaan älyttömän paljon koukkimista, mikä oli huono asia. Taklaamista ja laitaan sitomista saisivat harrastaa vaikka vieläkin enemmän, mutta se koukkiminen on todella rasittavaa. Peliä MODi kuitenkin paransi paljon, mutta vielä kun saisi pykälän verran parempaan suuntaan.

Nopeuteen liittyvien slaidereitten säätäminen ei oikeastaan vaikuta peliin kovinkaan paljoa. Ero nopeudessa ei minusta ainakaan ole kovinkaan suuri, onko slaideri kakkosella, ykkösellä vai nollassa. Väsyminen on siinä mielessä ihmeellistä, että vaikka se onkin maksimilla, ei pelaajien luisteluvauhti tunnu hiljenevän ollenkaan. Speed Burstista vaan ei ole mitään hyötyä silloin, kun pelaaja on väsynyt. Mutta kokonaisuutta ajatellen mulla olikin tarkoitus saada edes jollain lailla realistisia otteluita aikaiseksi 10 minuutin erillä pelattaessa. Nopeutta hidastamalla, tietokoneen aggressiivisuutta lisäämällä ja laukaustarkkuutta heikentämällä laukaus- ja maalimäärät saa kyllä ihan kohdilleen, mikä mulla oli tarkoituksenakin saavuttaa. En minäkään enää pelaa noilla asetuksilla, mutta yleinen suuntaus on kyllä ihan sama. Yhtään nollapeliä en ole vielä 10 min erillä pelattaessa nähnyt, mutta 3-1 päättyneitä pelejä on ollut useampia ja laukausmäärät nousevat todella harvoin yli 35:n... Ottelun lopputulos riippuu kyllä oikeastaan täysin vastustajasta. Esim. joku Colorado tekee joka ikinen kerta sen viisi maalia meikäläistä vastaan. Hejduk, Tanguay ja Sakic on vaan niin tarkkoja laukomaan, että verkot pöllyää väkisinkin. Muut räiskivät ohi sen minkä kerkeävät, mutta riittää, että joukkueessa on muutamia tarkkoja laukojia.

Tietokone kyllä koukkii paljon, mutta minusta sekin on parempi vaihtoehto kuin se alkuperäinen, jolloin kiekkoa sai pitää hallussaan niin paljon kuin vain halusi eikä tietokone edes yrittänyt tehdä mitään. Ja voihan tietokoneen jäähyherkkyyttä lisätä, jolloin se koukkiminen kostautuu jäähyinä.
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Toiset ne vaan ei osaa...
Tuolla editorilla muuttelin asetuksia, niin asetukset vaikuttavat vain jos ottaa "Play now" - siis dynastyssa kaikki on yhtä viturallaan kun ennenkin. Missä vika?

EDIT: höntyilyä, höntyilyä...
 

mambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
IceMaster kirjoitti:
Toiset ne vaan ei osaa...
Tuolla editorilla muuttelin asetuksia, niin asetukset vaikuttavat vain jos ottaa "Play now" - siis dynastyssa kaikki on yhtä viturallaan kun ennenkin. Missä vika?

Aloita dynasty - säännöt - valitse oletusasetukset - ja vastaa kyllä, kun peli kysyy vahvistusta oletussääntöjen käyttöönottoon. Minulla ainakin tuo temppu toimi...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös