Ehdottomasti samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa! Olen kikkaillut tuon editorin kanssa nyt kaks päivää ja ainakin seur. asioita olen jo saanut muutettua:
- Mailakikat eivät aina onnistu. Puukädet eivät saa aina tehtyä edes sitä manuaaliharhautusta (auto deke). Tähtipelaajatkaan eivät aina onnistu tekemään niitä skill stick -kikkoja tai pyörähdyksiä ellei kyseessä ole joku Kovalevin kaltainen harhauttellija.
- Syötönkatkoja on paaaaaljon enemmän. Jo tämä vaikeuttaa peliä huomattavasti, kun ei voi huoletta syötellä omille pelaajille tietokoneen äijien läpi. Omat pelaajat katkovat syöttöjä luonnollisesti aivan yhtä tehokkaasti kuin tietokoneenkin pelaajat.
- Häirintäpeli on huomattavasti tehokkaampaa. Laitojen lähellä ja erit. maalin takana tietokone sitoo laitaan kiinni välittömästi. Myös avojäällä, olipa sitten keskialueella tai hyökkäysalueella, joku tulee kimppuun aika nopeasti, jos jää hidastelemaan ja odottelemaan ketjukavereita. Ylivoimallakin pitää syötellä aika ahkerasti, muuten tietokone koukkii tai sitoo kiekollisen pelaajan pois tilanteesta...
- 10 minuutin erillä pelattaessakin laukausmäärät ovat pysyneet aika hyvin kurissa. Laukausmäärät ovat pyörineet 18 ja 40 välillä. Pari kertaa tietokone on laukonut peräti enemmän kuin minä.
- Taklaamisessa pelaajan massa ja nopeus (eli liikemäärä) vaikuttaa taklauksiin enemmän kuin aiemmin. Jollain Niko Kapasellakin voi antaa mojovia niittejä, mutta suurin osa sen taklauksista on aikamoisia tuhnuja. Hal Gill ei hievahtanutkaan kun yritin niitata vastapalloon ;)
Tottakai näillä kikkailuillakin on huonoja puolia ja tasapainoa on aika vaikea löytää. Tietokoneen sais pelaamaan vielä aggressiivisemminkin, mutta sitten esim. 2-1 -ylivoimahyökkäyksissä pakki säntää välittömästi kiekollisen pelaajan kimppuun ja toinen pelaaja jää aivan vapaaksi... Ja kun puhun tietokoneen aggressiivisuudesta tai häirintäpelistä, niin siihen sisältyy aika paljon koukkimista. Esim. jollain Jason Arnottilla on aika vaikea lähteä kuljettamaan kiekkoa, kun kaikki saa sen heti kiinni ja sitten onkin koukkua kainalossa. Tietokoneen jäähyherkkyyttä voi tietysti lisätä, jolloin koukkiminen kostautuu, mutta ei sekään paljoa miellytä, jos on ylivoimaa kokoajan. Aggressiivisuuden lisääminen tarkoittaa samalla myös sitä, että jäähyalttiit pelaajat saattavat olla vähän välillä jäähyllä, myös omat pelaajat, joita ei itse edes ohjaa... Laukaustarkkuuden vähentäminen johtaa tietysti siihen, että jollain nelosketjun miehillä ei saa maalia mistään. Aivan avopaikoista tai tyhjästä maalista lauotaan selvästi ohi. No, erottuupahan ainakin hyvät laukojat huonoista. Ongelmia siis löytyy, mutta pääasia, että tietokone pistää kampoihin eikä hyökkäysalueella voi tehdä enää kiekon kanssa ihan mitä haluaa.
ps. doubleminor.netin foorumilla monet käyttäjät väittävät, että kun laittaa Momentum liukukytkimen viiteenkymppiin eli maksimiin, niin tietokone ei enää tee tappioasemassa mystisesti kolmea maalia minuutissa jne. Testasin tuota itsekin ja taitaa pitää paikkaansa. Nykyisilla asetuksilla oon pelannu viis peliä ja ne on päättyny 3-5, 4-2, 5-2, 3-5 ja 3-1. Kertaakaan ei tietokone saanu tappioasemassa mitään yliluonnollista spurttia.