Mainos

Nhl 2006

  • 128 194
  • 719

Itse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viimeset viis matsia ja maaliero 56 - 30, helvetti, että niitä tulee. Joskus jos on tasainen matsi nii tietokone kyllä tulee tasoihin jos haluaa, varsinkin kun vaikeimmalla pelaa. Vituttaa ne löysät siniviivavedot ilman maskia jotka kimpoilevat moken perseen kautta maaliin.

Vapaiden agenttien joukosta löytyi muutama mielenkiintoinen nimi omaan joukkueeseen (Atlanta): Eric Lindros, John LeClair, Adam Deadmarsh
 

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
OwnGoal kirjoitti:
No joo paljon on täällä haukuttu tota maalivahtien turhaa kierimistä. Ainakin mun peleissä kone pystyy tekemään vaan n.5-10% maaleistaan nykyään noilla poikittaissyötöillä, se on vaan siitä kiinni että osaako pitää noi vastustajan miehet kurissa sieltä maalin nurkalta ja katkoa ne poikittaissyötöt joilla ne maalit sitten tulee.

Siitähän se maalivahtien rypeminen on kiinni; ne joutuu paikkaamaan huonoa miesvartiointia kun vastustajan kaverit venailee vapaana maalinkulmalla sitä syöttöä. Kokeilkaapa vaikka takaperin luistelua ja samaan aikaan sitä mailalla tökkimistä, saa kummasti niitä syöttöjä ja kuljetuksia estettyä. Ei ne maalivahdit nyt yleensä ihan turhaa ryve (nooh, välillä) vaan niitten syöttöjen takia.

Pointtina vaan se että opetelkaa nyt hyvvät immeiset pelaamaan (ennen kaikkea puolustamaan) ennen kun tulette tänne avautumaan!!
Hyvä peli se on, kunhan vaan kytkee Aukkosen ja läskipään pois päältä.


Näinhän se on. Peliin menee aikaa totutellessa, mutta nyt kun on oppinut pitämään vastustajan kurissa, niin ei ole mitään ongelmaa.
Kuitenkin huonoja puolia pelistä löytyy. Noi maalimäärät on ihan liian isoja. Dynasty modella Rangersillä pelatessa runkosarjan maalisuhde noin 600 tehtyä maalia ja päästetty yli 500 maalia. Tosiaan ennätys oli 16-2 voitto.

Ja ei tule siniviivalta vetoja maaliin, kun osaa blokata vedot.
 

JohQ

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS ja Calgary Flames
NHL 06

Nyt peliä on tullut jonkun verran väännettyä ja huonot puolet alkavat työntyä esiin. Nuo maalivahdet ovat pahin ongelma tekoälyn huijaamisen kanssa. Otanpas tästä yhden esimerkin maalivahdeista:
Tulin Lompardilla vapaasti laitaa pitkin ja menin kulmaan. Yritin syöttää kiekkoa maalin eteen jossa Christov odotti melko vapaana. Syöttö kuitenkin epäonnistui ja meni kohti Minnesotan maalivahtea eli Rolosonia kohti. Noh hän päätti heittäytyä niin, että pää tuli kohti kiekkoa ja kiekko kimposi hänen kauttaan maaliin.

On muuten myö shyvin ärsyttävää tuo kun tekoäly painaa aina väkisin melkein kiinni tai ainakin tekee oman maalivahdin tilastoista aivan pa##aa. Sen verran olen kuitenkin maaleja aina tehnyt ettei ihan tasoihin usein päästä.

Nämä kaksi ongelmaa ovat vain juuri siitä tärkeimmästä päästä joka tekee pelaamisesta tylsää. Ilman näitä ongelmia väittäisin pelin olevan lähes täydellinen, mutta kun ei niin ei...
 

garrett

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS, Panthers, TPS
Peli on nyt sitten viimein lähtenyt kovalevyltä, ei yksinkertaisesti kestä tuollaista. Haukkukaa huonoksi häviäjäksi tai paskaksi miten vain, mutta vähemmästäkin lähtee se kuuluisa peliilo..en sitten tiedä kuinka paljon tai kauan tuota pitäis värkätä että siitä saisi edes jotenkin pelattavan. Toivon mukaan EA saisi edes joskus tehtyä pelattavan version änäristä, muttah muttah..kai sitä "pienen" tauon jälkeen taas lämpenee uudelleen tälle.
 

masaala

Jäsen
IceMaster kirjoitti:
Onko monellakin tämä peli kannettavalla? Ja miten on toimivuus, pelaako siis hyvin?

samsung x10+: pentium m 1500/ geforce 5200go
Hyvin pyörii...

Muuten ihan hyvä peli, mutta vaikeammilla tasolla lähes jokainen vastustajan hyökkäys päättyy maaliin. Ei tarvi dynasty-modessa pelätä että maalivahti palkittaisiin pystillä kauden päätteeksi. Olisi kiva jos maalivahti torjuisi edes joskus yli 20 kertaa päästämättä viittä maalia. =)
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Mjoo-o. Yksinpelaamisesta meni maku jo aika päiviä sitten. Puoleen väliin jaksoin Bostonilla Dynastya pelata. Taso vaihtui vaikeimmalle joskus 20 pelin jälkeen, ja sitten alkoi se armoton asetusten rukkaaminen. En kuitenkaan saanut peliä semmoiseksi, että sitä olisi ollut miellyttävä pelata ja samalla tulokset olisivat olleet realistisia. Joko peli muuttui väkinäiseksi puuroksi tai sitten ottelut päättyivät tyyliin 9-6.

Nyt tulee enää pelailtua kavereita vastaan. 2vs.2 pelit ovat oikein miellyttävää ajanvietettä, jos vaan pelaajat ovat suunnilleen samalla tasolla ja "ajatukset" käyvät yhteen...
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Juu, samaa mieltä. Yksin tätä peliä ei voi pelata - menee kaikki hauskuus kun kone tekee epäreiluja maaleja. Vastakkain toimii parhaiten, ja myös kahdestaan konetta vastaan on ihan hauska pelata.

Tulin Lompardilla vapaasti laitaa pitkin ja menin kulmaan. Yritin syöttää kiekkoa maalin eteen jossa Christov odotti melko vapaana.

Who tha fuck are these guys?
 

#61

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
masaala kirjoitti:
Ei tarvi dynasty-modessa pelätä että maalivahti palkittaisiin pystillä kauden päätteeksi. Olisi kiva jos maalivahti torjuisi edes joskus yli 20 kertaa päästämättä viittä maalia. =)

Manny Legace on palkittu jo kolme kertaa mun dynastyssa kauden parhaana veskana, joten ehkä se on vähän pelaajastakin kiinni??Joka kaudella on torjuntaprosentti ollut yli 92.Puolustus kuntoon, niin siitä se lähtee.
 

JohQ

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS ja Calgary Flames
Lugu kirjoitti:
Täällä on aika paljon tullut mainittua melkein kaikki tästä pelistä, mutta minä haluaisin kertoa omaa mielipidettäni pelin selostuksesta eli siis voimakaksikon Jutin ja Anun lausahduksista. Tässä muutamia, jotka pistävät silmään.

Anu: "Pistää laukoen"
Anu: "Vetää heti eikä meinaa"
Anu: "Hieno veto läheltä ylös. Läheltä ylös sanoo Jari."
Juti: "Hieno harhautus Miguel."
Juti: "Siinä vietiin pakkia kuin pässiä narussa."
Anu: "Ja kohta lähtee"

Muutamia Jutin fraaseja siis puuttuu. Onneksi.

Ja sitten loppuun kaksi helmeä:

1. Kun teen maalin tyhjään maaliin, Juti hehkuttaa: "Siinä on oikea rannelaukauksien mestari. Hän jaksaa odottaa, että maalivahti tekee ensin liikkeensä ja laukoo vasta sitten."
2. Ottelun paras on Eerik Hämäläinen, niin kenttäkuuluttaja Pentti Lindegeren sanoo: "Ja tämän ottelun paras pelaaja, Lukko, numero 77, Eerik!!!!

Eli siis ei hirveästi vakuuta.


Joo ei aivan. Ja tuo aloituksen alku on muutenkin hiukan ärsyttävää kun aina pitää huuta siit: ja kohta lähtee, aloitus lähtee siitä, olemme valmiina aloitukseen, pelaajat ovat valmiina aloitukseen jne...

Tässä muutama kommentti mistä en tiedä mitä pitäisi sanoa:

1. Sain jäähyn väkivaltaisuudesta:

2. MS: Nyt hän taisi mennä vähän liian pitkälle.
TJ: Totta kai jääkiekko on kontaktilaji, mutta liika on liikaa.
Seuraavassa kohdassa valmentaja räyhää jotain ja Mika tähän:
Valmentaja käy aika kuuman ja taidan OLLA SAMAA MIELTÄ HÄNEN KANSSAAN! Nopeesti ne mielipiteet vaihtuu.

3. Tuo rannarijuttu tulikin jo, tosin minulle siitä puhutaan kun maaliviivalta pistän reboundin sisään.

4. Sitten kun koskee tuohon taitolaukausvipuun Mika huutaa heti mahtavaa jos kiekko jää taakse tai hänet taklataan ennen liikettä.

5. Jokainen maalivahti tuntuu olevan nopea menemään jäihin.

6. Tämä tilanne kun tilanne oli edukseni 8-5 ja maalivahtini Giguere oli torjunut tähän mennessä 9 laukausta eli Torjunta % ei kummoinen ja maalitkin liruja:

MJ: Tämä kaveri on hurjassa vireessä.

TJ: Kyllä, Tämmöisinä iltoin on miltei mahdotonta saada kiekkoa hänen taakseen.

7. Läpiajojen kommentit usein tälläisia:

" Tässä joukkue ymmärsi vapaiden pelaajien arvon, maalitekomahdollisuus paranee aina kun päästään ylivoimahyökkäykseen. Nyt saatiin sellainen luotua ja se käytettiin hyväksi.


ja tarina jatkuu...
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
#61 kirjoitti:
Manny Legace on palkittu jo kolme kertaa mun dynastyssa kauden parhaana veskana, joten ehkä se on vähän pelaajastakin kiinni??Joka kaudella on torjuntaprosentti ollut yli 92.Puolustus kuntoon, niin siitä se lähtee.

Enpä tiedä sitten millä asetuksilla pelaat. Pelissä ei silti ole realistisuuden hiventäkään. Voitan jokaisessa ottelussa laukaukset aivan ylivoimaisesti, samoin kaiken muunkin kentällä - paitsi maalivahdin torjuntatilastot. Vastustajaa ei saa maalin edestä kuriin, vaikka olisi miten iso mies ja koukkisi tai huitoisi miten vain. Jos kone haluaa tehdä maalin, se sen tekee. Kun sillä on pelissä vain muutama paikka, tämä tarkoittaa, että suurimmasta osasta on tultava maali. Ylivoimalla tietokone on täysin mahdoton pitää, omat syötöt tai purut eivät yksinkertaisesti mene sinne, minne pitäisi. Kai sitä asetuksia höyläämällä saisi jotain aikaa, mutta ei tuo hauska peli ole, eikä todellakaan realistinen.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Raúl kirjoitti:
Enpä tiedä sitten millä asetuksilla pelaat. Pelissä ei silti ole realistisuuden hiventäkään. Voitan jokaisessa ottelussa laukaukset aivan ylivoimaisesti, samoin kaiken muunkin kentällä - paitsi maalivahdin torjuntatilastot.

Juuri näin. Vaikealla tasolla pelattaessa nollapelin pelaaminen on sula mahdottomuus ja pitääkseen nollan pitää vastustajan olla todella alistunut jo heti kättelyssä.


Vastustajaa ei saa maalin edestä kuriin, vaikka olisi miten iso mies ja koukkisi tai huitoisi miten vain. Jos kone haluaa tehdä maalin, se sen tekee.

Niin, jos hoidan itse maalin edustan, niin esim. Vishnevski tai Salei taklaavat äijät pois. Mutta, jos tilanne menee kulmaan ja lähden omalla äijälläni karvaamaan, niin koneen ohjaama pelaajani ei edes yritä pitää vapaata miestä maalin edessä. Yleensä tuloksena on maali vastustajalle. Tosin, silloin kun kone haluaa tehdä väkisin maalin (yleensä ylivoimilla), niin kiekko pysyy heillä kuin magneettina ja vääntävät väkisin kiekon maaliin. Juuri tällaiset tilanteet vituttavat kuin pientä oravaa ja olen useaan otteeseen polttanut hihani tämän asian vuoksi.

Ylivoimalla tietokone on täysin mahdoton pitää, omat syötöt tai purut eivät yksinkertaisesti mene sinne, minne pitäis

Niin, itse pärjään kohtalaisesti alivoimalla silloin, jos kone ei ole päättänyt tehdä maalia. Purkamaan olen oppinut suht hyvin. Syöttönapilla se onnistuu yleensä vielä helpommin kuin laukomalla. Silti, tästäkin huolimatta av& on meikäläisellä tietysti liigan huonoin, voisiko se muuta ollakaan tuossa pelissä??


Eniten ärsyttää pelissä se, että lukemat repsahtavat liian helposti liian suuriksi. Välillä peli saattaa olla 1-1 kolmanteen erään mentäessä, mutta jos satun tekemään 3.erän alkuun maalin, niin kone takuuvarmasti vääntää heti perään tasoituksen. Vittuunnun tästä ja siitä tulee takuuvarmasti maali-iloittelu, koska kone haluaa niin ja koska en tykkää peruuttelutaktiikastakaan.
 

#61

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Ikijokeri kirjoitti:
Juuri näin. Vaikealla tasolla pelattaessa nollapelin pelaaminen on sula mahdottomuus ja pitääkseen nollan pitää vastustajan olla todella alistunut jo heti kättelyssä.

Itse ainakin pelaan vaikeimmalla tasolla ja saan pelattua noin 10 nollapeliä/kausi.Olen toki pelannut NHL pelejä jo vuodesta 97 lähtien, joten siitäkin saattaa olla jotain hyötyä.Ei tämä(kään) NHL nyt niin vaikea ole, että ei saisi yhtä nollapeliä pelattua.Menkää itseenne!
 

myerz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jaa-a
jep jep, vanhaa kauraa. Itse kyllästyin pelaamaan dynastya kunnon jengeillä, tässä shotti tilanteesta, vaikein taso ja mukautettu tekoäly:

http://www.loysa.com/06kausi.jpg


Nyt on pari ketjullista overall 70 jamppoja ja pari ketjua 60-65 duunareita/tappelijoita ja voittoja tulee, tosin nihkeämmin ja jopa OT tappioita ja suoria tappioita.. Pohjana washington josta treidasin kolzigia lukuunottamatta muut pois.

tekoälyt saa www.loysa.com/fmisc.viv osoitteesta ja lisätietoa noista #änäri kanavalta :P
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
#61 kirjoitti:
Itse ainakin pelaan vaikeimmalla tasolla ja saan pelattua noin 10 nollapeliä/kausi.Olen toki pelannut NHL pelejä jo vuodesta 97 lähtien, joten siitäkin saattaa olla jotain hyötyä.Ei tämä(kään) NHL nyt niin vaikea ole, että ei saisi yhtä nollapeliä pelattua.Menkää itseenne!

No, ei se kokemuksesta jää kiinni. NHL:ää versiosta 93. Silloin kyllä pelattiin runkosarjakin ilman maalivahtia ja silti voitettiin. Jokaisessa muussakin versiossa olen onnistunut pitämään vastustajan aisoissa, ehkä ne ovat olleet jopa liian helppoja suurin osa. Tässä tietokone tekee kuitenkin sellaisia maaleja, joita ei pitäisi tehdä, kuten edellä kuvattu. Pelaisi sitten yhtä hyvin kuin minä! Ei minua harmita, jos kone tekee paikoista maalit, jotka annan huonon puolustukseni takia (tai tietysti harmittaa, mutta ei niin, että syyttäisin peliä), vaan maalit, jotka syntyvät minusta riippumattomista asioista, kuten Ikijokeri vaikka tuon kulmatapahtuman kuvasi tuossa yllä. Ja nuo ylivoimat, joissa vastustaja haluaa väkisin sen maalin tehdä. Vie innon vähemmästäkin.

Ehkä en sitten vain osaa, mutta silti aiemmat versiot ovat olleet monet parempia.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Sattuisiko joku tietämään mitä tarkoittaa kun tuolla NHL Audio editorilla on tallentanut uusia biisejä peliin, niin sen jälkeen se kysyy jotain että tallennetaanko uusi preload -kansio?
Tuntuu muutenkin että toi editori toimii silloin kun sitä itseään huvittaa.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Kyllä tän pelin aikana on tullut monia ja monia raivokohtauksia. Sen huomaa peliohjaimen kunnosta, iha kolhiintunu prkl.
Itse selviydyn aika hyvin av:llä aina. Ja keskimäärin vastustaja pommittaa aina noin 7-13 maalia per peli. Siihen on jo tottunut pikkuhiljaa.
 

myerz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jaa-a
Joo sun pitää tallentaa sen preloadin yli. Itse otin sen joskus backuppina talteen, mut kyllä se sit pelitti kuitenkin ekalla kerralla jo. Pitää vaan tietää, että mitä korvaa ja mistä.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiitos ea sports ja teidän tuotteenne nimeltä NHL 06. Aiheutitte välillisesti näppäimistöni rikkoutumisen. Tällä paskalla ei ole mitään tekemistä jääkiekon kanssa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
No onneksi noista Anusta ja Jutista pääsee eroo kun lataa ne hockeyrevolutionin kerrassaan maan mainiot, suorastaan häkellyttävän loistavat pelaaja / jäähallipäivitykset.

Saisivat EA:n pojat ottaa hieman mallia, kuinka tehdään täydelliset Sm-liiga joukkueet. Enään ei tarvitse pelata Pelicanssilla Kalpaa vastaan hallissa johon mahtuu 20000 katsojaa.

Mitä tulee itse pelin älyyn tai sen puutteeseen. Tietokonetta vastaan pelatessani ammuin omasta päästä kohti vastustajan Tyhjää maalia. No kuinka ollakkaan osui Ylärimaan! Aika todennäköistä oikeasti?
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Jossain aiemmassa postauksessani mainostin, että legendaarinen hra IAM tekee editorin, jolla voi säätää lukuisia peliin liittyviä ominaisuuksia ja nyt se on valmis! Total Control Editor v1.0 on ladattavissa doubleminor.netistä. Editorilla voi säätää seur. asioita (kopioitu readme:stä):

PUCK CONTROL
EVENTS
>Manual Deke: (Value) Chances (%) to successfully complete a Manual Deke
>Tap Deke: (Value) Chances (%) to successfully complete a Tap-in Deke
>Spin Deke: (Value) Chances (%) to successfully complete a Spin Deke
COACHES
MOMENTUM
>Level Mod: (Value) Skill level momentum modifier (how momentum will affect players)
FACEOFFS
>CPU Chances: (Value) CPU chances (%) of winning faceoffs
PASS INTERCEPT
>CPU: CPU Chances (%) of intercepting passes
>USER: User Chances (%) of intercepting passes
SKATING
BURST PERCENT
>CPU: (Value) CPU speed modifier when using speed burst
>USER: (Value) User speed modifier when using speed burst
DEFENSE
CHECKING
Get Carrier Distance
>CPU: (Value)
>USER: (Value)
Max Gap Distance
>CPU: (Value) Maximum distance the CPU player will keep between himself and the USER players
>USER: (Value) Maximum distance the USER player will keep between himself and the CPU players
Base Gap Multiplier
>CPU: (Value)
>USER: (Value)
Zero Gap Distance
>CPU: (Value) Distance at which a CPU player is considered on the USER player
>USER: (Value) Distance at which a USER player is considered on the CPU player
STRAT DEFENSE
SHOULD TIE UP
>Tie Up Radius: (Value) Radius at which a tie-up will occur. Whenever an oposing player enter that radius, tie-up occurs
STEP UP
PLAYER
>Time Limit: (Value) Time it takes (in seconds) for a player to step-up (move toward an oposing player)
>Step Up Distance: (Value) Max Distance from which a player will step-up
>Close To Net Distance: (Value) Distance at which a player is considered close to the net
SHOOTING
ACCURACY
>Hit Post: (Value) Chances of a shot to hit the post
>On Goal: (Value) Chances of a shot to go to the net
CHOREO
CHECKING
WINNER-LOSER
>USER Adjust: (Value)
>CPU Adjust: (Value)
SKATING
CPU TEAM
>Base Speed Mod: (Value) Base speed modifier (%) of the CPU team.
CHECKING
INTENT TO HIT
RESULT CALC
WEIGHTS
>Humanity Weight: (Value)
PCAI
SHOT
>Shot Delay: (Value) Time before a player decides to shoot when he's in possession
PASS
>Pass Delay: (Value) Time before a player decides to pass when he's in possession
ONE TIMER
>Frequency %: (Value) Frequency (%) of CPU one-timers usage
DEKE
>Chance: (Value) Chances (%) of seeing the CPU use a deke move
PENALTY
GLOBAL FREQUENCY
>CPU: (Value) Global frequency value of CPU penalties
>USER: (Value) Global frequency value of User penalties

Editorin avulla voi pelata 10min erillä aivan realistisilla tilastoilla. Laukaustarkkuutta säätämällä saa aikaan sen, että osa/suurin osa laukauksista menee harakoille. Maalin edustalta lauotut one-timerit lentävät suoraan katsomoon jne. Tolppalaukauksetkin voi halutessa poistaa kokonaan. Tietokoneen one-timer -herkkyyttä voi myös säätää, mikä lienee monille se tärkein ominaisuus. Tietokoneen puolustuspelaamisen passiivisuuttakin voi säätää checking, tie up ja step up -liukukytkimillä. Joku mainosti, että tietokoneen saa käymään herhiläisen lailla kimppuun jo keskialueella ja että survoutuminen maalin eteen tai maalin taakse on todella vaikeaa...

ps. laukaustarkkuuden ja tolppalaukauksien säätämisessä täytyy toimia jostain syystä päinvastoin kuin normaalisti luulisi. Eli jos haluaa vähentää laukaustarkkuutta, niin laukaustarkkuuden arvoa pitää lisätä...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
On muuten hieno käyttää pelaamiseen esim. Logitech WingMan rumblepad peliohjainta, jossa on 9 näppäintä. Käyttöön niistä saa jopa 5 ja mikä v*ttumaisinta, kaikkien fiksuimmat napit (syötölle ja laukaukselle joita voisi painaa etusormilla) ovat yllätys poissa Käytöstä! Hienoa EA sports hienoa...

http://www.joystickreview.com/logitech/wingmanrumblepad.asp
 
Viimeksi muokattu:

mambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vihdoinkin viihdyttävää lätkää...

... mutta ei ikinä valmiissa paketissa.

Asentelin hieman skeptisenä tuota mikin mainitsemaa editoria mutta pakko todeta, että omalla kohdalla se ainakin toimii kiitettävästi. Ilman editoria olin pelannut arviolta kolmisensataa peliä ja nyt editorin kanssa parikymmentä. Itse ainakin huomaan eron selvästi:

- maalivahdit eivät enää pompi jatkuvasti kuin kengurut
- kokonaisuudessaan tietokoneen tekoäly oli järkiperäisempää
- pelit eivät pääty 10-1 tai 13-16
- ensimmäistä kertaa näin pelissä jäähyn korkeasta mailasta!
- tietokone sai jäähyn väkivaltaisuudesta! (aivan uutta minulle)
- peliä oli ensimmäistä kertaa miellyttävä pelata

...tässä vain muutamia havaintoja.

Kai tässä vaan ollaan niin paljon rahan perään, että täytyy lanseerata markkinoille aina keskeneräinen softa. Onneksi löytyy tällaisia herroja kuin IAM, joilla riittää mielenkiintoa ja eritoten älyä tuolta ohjelmointipuolelta, jotta pelistä saadaan toimiva kokonaisuus! Tai sitten kävi vain tuuri, että sain liukusäätimistä samantien oikeat arvot kohdalleen...
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Ehdottomasti samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa! Olen kikkaillut tuon editorin kanssa nyt kaks päivää ja ainakin seur. asioita olen jo saanut muutettua:

- Mailakikat eivät aina onnistu. Puukädet eivät saa aina tehtyä edes sitä manuaaliharhautusta (auto deke). Tähtipelaajatkaan eivät aina onnistu tekemään niitä skill stick -kikkoja tai pyörähdyksiä ellei kyseessä ole joku Kovalevin kaltainen harhauttellija.

- Syötönkatkoja on paaaaaljon enemmän. Jo tämä vaikeuttaa peliä huomattavasti, kun ei voi huoletta syötellä omille pelaajille tietokoneen äijien läpi. Omat pelaajat katkovat syöttöjä luonnollisesti aivan yhtä tehokkaasti kuin tietokoneenkin pelaajat.

- Häirintäpeli on huomattavasti tehokkaampaa. Laitojen lähellä ja erit. maalin takana tietokone sitoo laitaan kiinni välittömästi. Myös avojäällä, olipa sitten keskialueella tai hyökkäysalueella, joku tulee kimppuun aika nopeasti, jos jää hidastelemaan ja odottelemaan ketjukavereita. Ylivoimallakin pitää syötellä aika ahkerasti, muuten tietokone koukkii tai sitoo kiekollisen pelaajan pois tilanteesta...

- 10 minuutin erillä pelattaessakin laukausmäärät ovat pysyneet aika hyvin kurissa. Laukausmäärät ovat pyörineet 18 ja 40 välillä. Pari kertaa tietokone on laukonut peräti enemmän kuin minä.

- Taklaamisessa pelaajan massa ja nopeus (eli liikemäärä) vaikuttaa taklauksiin enemmän kuin aiemmin. Jollain Niko Kapasellakin voi antaa mojovia niittejä, mutta suurin osa sen taklauksista on aikamoisia tuhnuja. Hal Gill ei hievahtanutkaan kun yritin niitata vastapalloon ;)

Tottakai näillä kikkailuillakin on huonoja puolia ja tasapainoa on aika vaikea löytää. Tietokoneen sais pelaamaan vielä aggressiivisemminkin, mutta sitten esim. 2-1 -ylivoimahyökkäyksissä pakki säntää välittömästi kiekollisen pelaajan kimppuun ja toinen pelaaja jää aivan vapaaksi... Ja kun puhun tietokoneen aggressiivisuudesta tai häirintäpelistä, niin siihen sisältyy aika paljon koukkimista. Esim. jollain Jason Arnottilla on aika vaikea lähteä kuljettamaan kiekkoa, kun kaikki saa sen heti kiinni ja sitten onkin koukkua kainalossa. Tietokoneen jäähyherkkyyttä voi tietysti lisätä, jolloin koukkiminen kostautuu, mutta ei sekään paljoa miellytä, jos on ylivoimaa kokoajan. Aggressiivisuuden lisääminen tarkoittaa samalla myös sitä, että jäähyalttiit pelaajat saattavat olla vähän välillä jäähyllä, myös omat pelaajat, joita ei itse edes ohjaa... Laukaustarkkuuden vähentäminen johtaa tietysti siihen, että jollain nelosketjun miehillä ei saa maalia mistään. Aivan avopaikoista tai tyhjästä maalista lauotaan selvästi ohi. No, erottuupahan ainakin hyvät laukojat huonoista. Ongelmia siis löytyy, mutta pääasia, että tietokone pistää kampoihin eikä hyökkäysalueella voi tehdä enää kiekon kanssa ihan mitä haluaa.

ps. doubleminor.netin foorumilla monet käyttäjät väittävät, että kun laittaa Momentum liukukytkimen viiteenkymppiin eli maksimiin, niin tietokone ei enää tee tappioasemassa mystisesti kolmea maalia minuutissa jne. Testasin tuota itsekin ja taitaa pitää paikkaansa. Nykyisilla asetuksilla oon pelannu viis peliä ja ne on päättyny 3-5, 4-2, 5-2, 3-5 ja 3-1. Kertaakaan ei tietokone saanu tappioasemassa mitään yliluonnollista spurttia.
 

kotsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HIFK, Kiekko Haukat
mambo kirjoitti:
- ensimmäistä kertaa näin pelissä jäähyn korkeasta mailasta!

Mulla ei taas paljon muusta tule kuin korkesta mailasta tai kyynärpää taklauksesta. Koukuista ei tule ikinä jäähyjä paitsi jos maila nousee kasvoihin ja sehän taas on korkea maila. Xboxilla pelaan että saattaapi sekin jollain tavalla vaikuttaa...
 

Erik Loka

Jäsen
kotsa kirjoitti:
Mulla ei taas paljon muusta tule kuin korkesta mailasta tai kyynärpää taklauksesta. Koukuista ei tule ikinä jäähyjä paitsi jos maila nousee kasvoihin ja sehän taas on korkea maila. Xboxilla pelaan että saattaapi sekin jollain tavalla vaikuttaa...


Mulla sama juttu tietokoneella eli ei se taida konsolista johtua. Ei oo tullu vielä yhtään koukkujäähyä.

[mutta onneksi on PES]
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös