Nhl 2006

  • 127 054
  • 726

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
IceMaster kirjoitti:
Onko monellakin tämä peli kannettavalla? Ja miten on toimivuus, pelaako siis hyvin?

No problems, hyvin pyörii. Mulla on Radeon 9700, XP ja Centrino.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
miki kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi, että kokeilette seuraavaa: ladatkaa www.doubleminor.netistä sellainen mode (plus siihen jo tehty patch) kuin IAM's ultimate NHL06 mod v1.02. Mod tekee pelille seuraavaa (VAIKEALLA VAIKEUSASTEELLA !):

You do not have permission to download files

Tälläsen errorin heittää, kun yrittää ladata jotain.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Apassi kirjoitti:
You do not have permission to download files

Tälläsen errorin heittää, kun yrittää ladata jotain.

Sun pitää ensiksi rekisteröityä tonne eikä sekään vielä riitä, vaan tuon palstan moderaattorien tulee myös hyväksyä rekisteröitymisesi, ennen kuin pääset lataamaan tiedostoja.


Yksi paha miinus NHL 06:ssa on muiden yläpuolella: Kun kone haluaa tehdä maalin, ei sitä estä mikään. Se on huomattu liian monta kertaa.
 

Lugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täällä on aika paljon tullut mainittua melkein kaikki tästä pelistä, mutta minä haluaisin kertoa omaa mielipidettäni pelin selostuksesta eli siis voimakaksikon Jutin ja Anun lausahduksista. Tässä muutamia, jotka pistävät silmään.

Anu: "Pistää laukoen"
Anu: "Vetää heti eikä meinaa"
Anu: "Hieno veto läheltä ylös. Läheltä ylös sanoo Jari."
Juti: "Hieno harhautus Miguel."
Juti: "Siinä vietiin pakkia kuin pässiä narussa."
Anu: "Ja kohta lähtee"

Muutamia Jutin fraaseja siis puuttuu. Onneksi.

Ja sitten loppuun kaksi helmeä:

1. Kun teen maalin tyhjään maaliin, Juti hehkuttaa: "Siinä on oikea rannelaukauksien mestari. Hän jaksaa odottaa, että maalivahti tekee ensin liikkeensä ja laukoo vasta sitten."
2. Ottelun paras on Eerik Hämäläinen, niin kenttäkuuluttaja Pentti Lindegeren sanoo: "Ja tämän ottelun paras pelaaja, Lukko, numero 77, Eerik!!!!

Eli siis ei hirveästi vakuuta.
 

Hack

Jäsen
Lugu kirjoitti:
2. Ottelun paras on Eerik Hämäläinen, niin kenttäkuuluttaja Pentti Lindegeren sanoo: "Ja tämän ottelun paras pelaaja, Lukko, numero 77, Eerik!!!!

Eli siis ei hirveästi vakuuta.

No tämähän on aivan tarkoituksella. Myöskin, kun teet Helmisellä kotiottelussa maalin, niin kuuluttaja kuuluttaa "Raipe"
 

Erik Loka

Jäsen
Eipä tuota ole oikeen intoa enää pelailla. Pelaan Atlantalla vaikeimmalla tasolla dynastya ja nyt on päällä sellanen 20 ottelun voittoputki. Suurin voitto 17-2.

Millähän noita maalimääriä kannattais hilata alemmas?
----

Edittiä.

Jaha se on ilmeisesti parempi lukee aiemmat viestit ensin. Ei mulla enään mitään ole.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
thatt kirjoitti:
Eipä tuota ole oikeen intoa enää pelailla. Pelaan Atlantalla vaikeimmalla tasolla dynastya ja nyt on päällä sellanen 20 ottelun voittoputki. Suurin voitto 17-2.

Millähän noita maalimääriä kannattais hilata alemmas?


Itse pelaan Dynastya vaikeimmalla ja omilla asetuksilla, olen tällä hetkellä (23 peliä, 12 voittoa, 11 tappiota) 18. nhl:ssä kentillä:

Malone-Lemieux-Palffy, Deadmarsh-Crosby-Havlat, Koltsov-Filppula-Afinogenov ja nelonen (tällä hetkellä) on Mäki-Pahlsson-Hinote.
Pakit: Leetch-Sopel, Orpik-Soray ja Tyutin-Majesky, mokeina Toskala-Lehtonen-Caron.

Tasaisia pelejä jokainen ja todella kiva pelata, en muista koska viimeksi olisi näin tasaista ollut, tosin ehkä näppiksellä pelaaminenkin vaikuttaa kun gamepad ei toimi.
 

Itse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viimeset viis matsia ja maaliero 56 - 30, helvetti, että niitä tulee. Joskus jos on tasainen matsi nii tietokone kyllä tulee tasoihin jos haluaa, varsinkin kun vaikeimmalla pelaa. Vituttaa ne löysät siniviivavedot ilman maskia jotka kimpoilevat moken perseen kautta maaliin.

Vapaiden agenttien joukosta löytyi muutama mielenkiintoinen nimi omaan joukkueeseen (Atlanta): Eric Lindros, John LeClair, Adam Deadmarsh
 

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
OwnGoal kirjoitti:
No joo paljon on täällä haukuttu tota maalivahtien turhaa kierimistä. Ainakin mun peleissä kone pystyy tekemään vaan n.5-10% maaleistaan nykyään noilla poikittaissyötöillä, se on vaan siitä kiinni että osaako pitää noi vastustajan miehet kurissa sieltä maalin nurkalta ja katkoa ne poikittaissyötöt joilla ne maalit sitten tulee.

Siitähän se maalivahtien rypeminen on kiinni; ne joutuu paikkaamaan huonoa miesvartiointia kun vastustajan kaverit venailee vapaana maalinkulmalla sitä syöttöä. Kokeilkaapa vaikka takaperin luistelua ja samaan aikaan sitä mailalla tökkimistä, saa kummasti niitä syöttöjä ja kuljetuksia estettyä. Ei ne maalivahdit nyt yleensä ihan turhaa ryve (nooh, välillä) vaan niitten syöttöjen takia.

Pointtina vaan se että opetelkaa nyt hyvvät immeiset pelaamaan (ennen kaikkea puolustamaan) ennen kun tulette tänne avautumaan!!
Hyvä peli se on, kunhan vaan kytkee Aukkosen ja läskipään pois päältä.


Näinhän se on. Peliin menee aikaa totutellessa, mutta nyt kun on oppinut pitämään vastustajan kurissa, niin ei ole mitään ongelmaa.
Kuitenkin huonoja puolia pelistä löytyy. Noi maalimäärät on ihan liian isoja. Dynasty modella Rangersillä pelatessa runkosarjan maalisuhde noin 600 tehtyä maalia ja päästetty yli 500 maalia. Tosiaan ennätys oli 16-2 voitto.

Ja ei tule siniviivalta vetoja maaliin, kun osaa blokata vedot.
 

JohQ

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS ja Calgary Flames
NHL 06

Nyt peliä on tullut jonkun verran väännettyä ja huonot puolet alkavat työntyä esiin. Nuo maalivahdet ovat pahin ongelma tekoälyn huijaamisen kanssa. Otanpas tästä yhden esimerkin maalivahdeista:
Tulin Lompardilla vapaasti laitaa pitkin ja menin kulmaan. Yritin syöttää kiekkoa maalin eteen jossa Christov odotti melko vapaana. Syöttö kuitenkin epäonnistui ja meni kohti Minnesotan maalivahtea eli Rolosonia kohti. Noh hän päätti heittäytyä niin, että pää tuli kohti kiekkoa ja kiekko kimposi hänen kauttaan maaliin.

On muuten myö shyvin ärsyttävää tuo kun tekoäly painaa aina väkisin melkein kiinni tai ainakin tekee oman maalivahdin tilastoista aivan pa##aa. Sen verran olen kuitenkin maaleja aina tehnyt ettei ihan tasoihin usein päästä.

Nämä kaksi ongelmaa ovat vain juuri siitä tärkeimmästä päästä joka tekee pelaamisesta tylsää. Ilman näitä ongelmia väittäisin pelin olevan lähes täydellinen, mutta kun ei niin ei...
 

garrett

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS, Panthers, TPS
Peli on nyt sitten viimein lähtenyt kovalevyltä, ei yksinkertaisesti kestä tuollaista. Haukkukaa huonoksi häviäjäksi tai paskaksi miten vain, mutta vähemmästäkin lähtee se kuuluisa peliilo..en sitten tiedä kuinka paljon tai kauan tuota pitäis värkätä että siitä saisi edes jotenkin pelattavan. Toivon mukaan EA saisi edes joskus tehtyä pelattavan version änäristä, muttah muttah..kai sitä "pienen" tauon jälkeen taas lämpenee uudelleen tälle.
 

masaala

Jäsen
IceMaster kirjoitti:
Onko monellakin tämä peli kannettavalla? Ja miten on toimivuus, pelaako siis hyvin?

samsung x10+: pentium m 1500/ geforce 5200go
Hyvin pyörii...

Muuten ihan hyvä peli, mutta vaikeammilla tasolla lähes jokainen vastustajan hyökkäys päättyy maaliin. Ei tarvi dynasty-modessa pelätä että maalivahti palkittaisiin pystillä kauden päätteeksi. Olisi kiva jos maalivahti torjuisi edes joskus yli 20 kertaa päästämättä viittä maalia. =)
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
Mjoo-o. Yksinpelaamisesta meni maku jo aika päiviä sitten. Puoleen väliin jaksoin Bostonilla Dynastya pelata. Taso vaihtui vaikeimmalle joskus 20 pelin jälkeen, ja sitten alkoi se armoton asetusten rukkaaminen. En kuitenkaan saanut peliä semmoiseksi, että sitä olisi ollut miellyttävä pelata ja samalla tulokset olisivat olleet realistisia. Joko peli muuttui väkinäiseksi puuroksi tai sitten ottelut päättyivät tyyliin 9-6.

Nyt tulee enää pelailtua kavereita vastaan. 2vs.2 pelit ovat oikein miellyttävää ajanvietettä, jos vaan pelaajat ovat suunnilleen samalla tasolla ja "ajatukset" käyvät yhteen...
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Juu, samaa mieltä. Yksin tätä peliä ei voi pelata - menee kaikki hauskuus kun kone tekee epäreiluja maaleja. Vastakkain toimii parhaiten, ja myös kahdestaan konetta vastaan on ihan hauska pelata.

Tulin Lompardilla vapaasti laitaa pitkin ja menin kulmaan. Yritin syöttää kiekkoa maalin eteen jossa Christov odotti melko vapaana.

Who tha fuck are these guys?
 

#61

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
masaala kirjoitti:
Ei tarvi dynasty-modessa pelätä että maalivahti palkittaisiin pystillä kauden päätteeksi. Olisi kiva jos maalivahti torjuisi edes joskus yli 20 kertaa päästämättä viittä maalia. =)

Manny Legace on palkittu jo kolme kertaa mun dynastyssa kauden parhaana veskana, joten ehkä se on vähän pelaajastakin kiinni??Joka kaudella on torjuntaprosentti ollut yli 92.Puolustus kuntoon, niin siitä se lähtee.
 

JohQ

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS ja Calgary Flames
Lugu kirjoitti:
Täällä on aika paljon tullut mainittua melkein kaikki tästä pelistä, mutta minä haluaisin kertoa omaa mielipidettäni pelin selostuksesta eli siis voimakaksikon Jutin ja Anun lausahduksista. Tässä muutamia, jotka pistävät silmään.

Anu: "Pistää laukoen"
Anu: "Vetää heti eikä meinaa"
Anu: "Hieno veto läheltä ylös. Läheltä ylös sanoo Jari."
Juti: "Hieno harhautus Miguel."
Juti: "Siinä vietiin pakkia kuin pässiä narussa."
Anu: "Ja kohta lähtee"

Muutamia Jutin fraaseja siis puuttuu. Onneksi.

Ja sitten loppuun kaksi helmeä:

1. Kun teen maalin tyhjään maaliin, Juti hehkuttaa: "Siinä on oikea rannelaukauksien mestari. Hän jaksaa odottaa, että maalivahti tekee ensin liikkeensä ja laukoo vasta sitten."
2. Ottelun paras on Eerik Hämäläinen, niin kenttäkuuluttaja Pentti Lindegeren sanoo: "Ja tämän ottelun paras pelaaja, Lukko, numero 77, Eerik!!!!

Eli siis ei hirveästi vakuuta.


Joo ei aivan. Ja tuo aloituksen alku on muutenkin hiukan ärsyttävää kun aina pitää huuta siit: ja kohta lähtee, aloitus lähtee siitä, olemme valmiina aloitukseen, pelaajat ovat valmiina aloitukseen jne...

Tässä muutama kommentti mistä en tiedä mitä pitäisi sanoa:

1. Sain jäähyn väkivaltaisuudesta:

2. MS: Nyt hän taisi mennä vähän liian pitkälle.
TJ: Totta kai jääkiekko on kontaktilaji, mutta liika on liikaa.
Seuraavassa kohdassa valmentaja räyhää jotain ja Mika tähän:
Valmentaja käy aika kuuman ja taidan OLLA SAMAA MIELTÄ HÄNEN KANSSAAN! Nopeesti ne mielipiteet vaihtuu.

3. Tuo rannarijuttu tulikin jo, tosin minulle siitä puhutaan kun maaliviivalta pistän reboundin sisään.

4. Sitten kun koskee tuohon taitolaukausvipuun Mika huutaa heti mahtavaa jos kiekko jää taakse tai hänet taklataan ennen liikettä.

5. Jokainen maalivahti tuntuu olevan nopea menemään jäihin.

6. Tämä tilanne kun tilanne oli edukseni 8-5 ja maalivahtini Giguere oli torjunut tähän mennessä 9 laukausta eli Torjunta % ei kummoinen ja maalitkin liruja:

MJ: Tämä kaveri on hurjassa vireessä.

TJ: Kyllä, Tämmöisinä iltoin on miltei mahdotonta saada kiekkoa hänen taakseen.

7. Läpiajojen kommentit usein tälläisia:

" Tässä joukkue ymmärsi vapaiden pelaajien arvon, maalitekomahdollisuus paranee aina kun päästään ylivoimahyökkäykseen. Nyt saatiin sellainen luotua ja se käytettiin hyväksi.


ja tarina jatkuu...
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
#61 kirjoitti:
Manny Legace on palkittu jo kolme kertaa mun dynastyssa kauden parhaana veskana, joten ehkä se on vähän pelaajastakin kiinni??Joka kaudella on torjuntaprosentti ollut yli 92.Puolustus kuntoon, niin siitä se lähtee.

Enpä tiedä sitten millä asetuksilla pelaat. Pelissä ei silti ole realistisuuden hiventäkään. Voitan jokaisessa ottelussa laukaukset aivan ylivoimaisesti, samoin kaiken muunkin kentällä - paitsi maalivahdin torjuntatilastot. Vastustajaa ei saa maalin edestä kuriin, vaikka olisi miten iso mies ja koukkisi tai huitoisi miten vain. Jos kone haluaa tehdä maalin, se sen tekee. Kun sillä on pelissä vain muutama paikka, tämä tarkoittaa, että suurimmasta osasta on tultava maali. Ylivoimalla tietokone on täysin mahdoton pitää, omat syötöt tai purut eivät yksinkertaisesti mene sinne, minne pitäisi. Kai sitä asetuksia höyläämällä saisi jotain aikaa, mutta ei tuo hauska peli ole, eikä todellakaan realistinen.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Raúl kirjoitti:
Enpä tiedä sitten millä asetuksilla pelaat. Pelissä ei silti ole realistisuuden hiventäkään. Voitan jokaisessa ottelussa laukaukset aivan ylivoimaisesti, samoin kaiken muunkin kentällä - paitsi maalivahdin torjuntatilastot.

Juuri näin. Vaikealla tasolla pelattaessa nollapelin pelaaminen on sula mahdottomuus ja pitääkseen nollan pitää vastustajan olla todella alistunut jo heti kättelyssä.


Vastustajaa ei saa maalin edestä kuriin, vaikka olisi miten iso mies ja koukkisi tai huitoisi miten vain. Jos kone haluaa tehdä maalin, se sen tekee.

Niin, jos hoidan itse maalin edustan, niin esim. Vishnevski tai Salei taklaavat äijät pois. Mutta, jos tilanne menee kulmaan ja lähden omalla äijälläni karvaamaan, niin koneen ohjaama pelaajani ei edes yritä pitää vapaata miestä maalin edessä. Yleensä tuloksena on maali vastustajalle. Tosin, silloin kun kone haluaa tehdä väkisin maalin (yleensä ylivoimilla), niin kiekko pysyy heillä kuin magneettina ja vääntävät väkisin kiekon maaliin. Juuri tällaiset tilanteet vituttavat kuin pientä oravaa ja olen useaan otteeseen polttanut hihani tämän asian vuoksi.

Ylivoimalla tietokone on täysin mahdoton pitää, omat syötöt tai purut eivät yksinkertaisesti mene sinne, minne pitäis

Niin, itse pärjään kohtalaisesti alivoimalla silloin, jos kone ei ole päättänyt tehdä maalia. Purkamaan olen oppinut suht hyvin. Syöttönapilla se onnistuu yleensä vielä helpommin kuin laukomalla. Silti, tästäkin huolimatta av& on meikäläisellä tietysti liigan huonoin, voisiko se muuta ollakaan tuossa pelissä??


Eniten ärsyttää pelissä se, että lukemat repsahtavat liian helposti liian suuriksi. Välillä peli saattaa olla 1-1 kolmanteen erään mentäessä, mutta jos satun tekemään 3.erän alkuun maalin, niin kone takuuvarmasti vääntää heti perään tasoituksen. Vittuunnun tästä ja siitä tulee takuuvarmasti maali-iloittelu, koska kone haluaa niin ja koska en tykkää peruuttelutaktiikastakaan.
 

#61

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Ikijokeri kirjoitti:
Juuri näin. Vaikealla tasolla pelattaessa nollapelin pelaaminen on sula mahdottomuus ja pitääkseen nollan pitää vastustajan olla todella alistunut jo heti kättelyssä.

Itse ainakin pelaan vaikeimmalla tasolla ja saan pelattua noin 10 nollapeliä/kausi.Olen toki pelannut NHL pelejä jo vuodesta 97 lähtien, joten siitäkin saattaa olla jotain hyötyä.Ei tämä(kään) NHL nyt niin vaikea ole, että ei saisi yhtä nollapeliä pelattua.Menkää itseenne!
 

myerz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jaa-a
jep jep, vanhaa kauraa. Itse kyllästyin pelaamaan dynastya kunnon jengeillä, tässä shotti tilanteesta, vaikein taso ja mukautettu tekoäly:

http://www.loysa.com/06kausi.jpg


Nyt on pari ketjullista overall 70 jamppoja ja pari ketjua 60-65 duunareita/tappelijoita ja voittoja tulee, tosin nihkeämmin ja jopa OT tappioita ja suoria tappioita.. Pohjana washington josta treidasin kolzigia lukuunottamatta muut pois.

tekoälyt saa www.loysa.com/fmisc.viv osoitteesta ja lisätietoa noista #änäri kanavalta :P
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
#61 kirjoitti:
Itse ainakin pelaan vaikeimmalla tasolla ja saan pelattua noin 10 nollapeliä/kausi.Olen toki pelannut NHL pelejä jo vuodesta 97 lähtien, joten siitäkin saattaa olla jotain hyötyä.Ei tämä(kään) NHL nyt niin vaikea ole, että ei saisi yhtä nollapeliä pelattua.Menkää itseenne!

No, ei se kokemuksesta jää kiinni. NHL:ää versiosta 93. Silloin kyllä pelattiin runkosarjakin ilman maalivahtia ja silti voitettiin. Jokaisessa muussakin versiossa olen onnistunut pitämään vastustajan aisoissa, ehkä ne ovat olleet jopa liian helppoja suurin osa. Tässä tietokone tekee kuitenkin sellaisia maaleja, joita ei pitäisi tehdä, kuten edellä kuvattu. Pelaisi sitten yhtä hyvin kuin minä! Ei minua harmita, jos kone tekee paikoista maalit, jotka annan huonon puolustukseni takia (tai tietysti harmittaa, mutta ei niin, että syyttäisin peliä), vaan maalit, jotka syntyvät minusta riippumattomista asioista, kuten Ikijokeri vaikka tuon kulmatapahtuman kuvasi tuossa yllä. Ja nuo ylivoimat, joissa vastustaja haluaa väkisin sen maalin tehdä. Vie innon vähemmästäkin.

Ehkä en sitten vain osaa, mutta silti aiemmat versiot ovat olleet monet parempia.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Sattuisiko joku tietämään mitä tarkoittaa kun tuolla NHL Audio editorilla on tallentanut uusia biisejä peliin, niin sen jälkeen se kysyy jotain että tallennetaanko uusi preload -kansio?
Tuntuu muutenkin että toi editori toimii silloin kun sitä itseään huvittaa.
 

Mulli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmanen & Hjallis akseli, Jokerit, Avs.
Kyllä tän pelin aikana on tullut monia ja monia raivokohtauksia. Sen huomaa peliohjaimen kunnosta, iha kolhiintunu prkl.
Itse selviydyn aika hyvin av:llä aina. Ja keskimäärin vastustaja pommittaa aina noin 7-13 maalia per peli. Siihen on jo tottunut pikkuhiljaa.
 

myerz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jaa-a
Joo sun pitää tallentaa sen preloadin yli. Itse otin sen joskus backuppina talteen, mut kyllä se sit pelitti kuitenkin ekalla kerralla jo. Pitää vaan tietää, että mitä korvaa ja mistä.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiitos ea sports ja teidän tuotteenne nimeltä NHL 06. Aiheutitte välillisesti näppäimistöni rikkoutumisen. Tällä paskalla ei ole mitään tekemistä jääkiekon kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös