Nhl 2006

  • 127 217
  • 726

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ongelma

Kaveri hommasi tämän pelin mulle koekäyttöön PC:lle siihen asti, että pääsee kaupasta ostamaan. Asennus menee ihan hienosti, ei ongelmia. Kun peliä yrittää käynnistää (kakkoslevy sisässä), niin tulee message boksi ruudulle, jossa sanotaan seuraavaa: Please eject and re-insert the CD-ROM, select OK and restart application.

Vaikuttaisi, että ei oikein tunnista tuota levyä tms.. Mutta kummallista mielestäni juuri siksi, että levy toimi asennettaessa hienosti. Jos jollakulla tietoa, niin olisi hieno homma. Polttaako levyt uusiksi kenties? Vai pitäisikö joku crack hässäkkä hommata jostakin?
 

Ode26

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo-o, onhan toi ihan suht jees peli. Käy vaan vituttamaan aika rankasti kun pelit päättyy 5 minsan erilla 8-9 ja muuta semmosta. 10 minsan erillä voitin medium tasolla pittsburghin 21-5, että onkohan tossa mitään järkeä????
Veskarille menee joka toinen veto sisään ja koneen ohjaamat pelaajat ei puolusta lainkaan. Kokoajan ylivoima hyökkäyksiä vastustajalle ja niistä aina maali, vaikka kokeillu eri taktiikoita ei niistä oo paskaakaan hyötyä.......
Grafiikka on kyl hienoa ja veskareita mukava harhautella!
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avauduin jo aikaisemmin samasta, mutta ei tossa puolustamisessa ole mitään järkeä, jos yrittää taklata, niin yleensä käyniin, että oma mies horjahtaa ja vastustajan pelaaja voi edelleen tehdä kiekon kanssa mitä huvittaa. Puolusta nyt siinä. Voi vittu.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Eilen kokeilin hetken luoda dynastiaa sm-liigaan mutta en onnistunut. En myöskään saanut kautta luotua sm-liigaan. Toimiiko muilla?
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
psychodad kirjoitti:
Eilen kokeilin hetken luoda dynastiaa sm-liigaan mutta en onnistunut. En myöskään saanut kautta luotua sm-liigaan. Toimiiko muilla?

Dynasty Mode ei onnistu kuin NHL:ään. SM-liigakausi kyllä pelaa.
 

Leba95

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lännen Kiekko, West Hockey
Viljuri kirjoitti:
SSE tuen puuttuminen prossan puolella? Vaivaa vähän vanhempia Athloneita yms. prosessoreita....

SSE tuki näyttää prossusta tosiaan puuttuvan. Eli ei asiaa NHL-peleihin ilman prossun ostoa? Pelitaidoillani sinne tuskin tulen päätymään :) Vai onko ko. tuki mahdollista päivittää muulla tavalla (ajurit tms)?
 

zeizei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, TPS, Vaasan Sport
yellow kirjoitti:
Dynasty Mode ei onnistu kuin NHL:ään. SM-liigakausi kyllä pelaa.

Mutta SM-liiga joukkueen voi siirtää Dynasty Modeen, ja pelata sillä NHL:ää tai korvata esim. kaikki NHL joukkueet. Pelaan itse tällähetkellä kahta eri Dynasty Modea tavallista NHL versiota, ja toista jossa korvasin NHL joukkueet SM-liiga ja Elitserien joukkueilla. Lisäksi lisäsin HC Davosin ja Saksan parhaat joukkueet, koska joukkueita täytyy olla 30. Tietysti jos joku onnistuisi tekemään modin, jossa voisi valita joukkueiden määrän, pystyisi pelkkää SM-liigaakin pelaamaan Dynasty Mode:ssa.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mites tuo joukkueiden luonti onnistuu, onko pakko valita taas kotipaikka valmiista listasta, (jossa ei suomalaisia kaupunkeja ole tähän mennessä ollut kuin Helsinki) vai voiko paikkakunnan luoda itse? Onko joukkuelogoja enemmän kuin ennen valittavana?
 

zeizei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, TPS, Vaasan Sport
yellow kirjoitti:
Mites tuo joukkueiden luonti onnistuu, onko pakko valita taas kotipaikka valmiista listasta, (jossa ei suomalaisia kaupunkeja ole tähän mennessä ollut kuin Helsinki) vai voiko paikkakunnan luoda itse? Onko joukkuelogoja enemmän kuin ennen valittavana?
Kotipaikka pitää valita valmiista listasta, Suomesta ei edelleenkään mukana ole kuin Helsinki. Joukkuelogoja on paljon. En jaksanut laskea, mutta arviolta niitä on n.70-90. Mukana on myös joitain vanhoja logoja kuten Los Angeles Kingsin ja Winnipeg Jetsin logot, myös näiden joukkueiden vanhat paidat löytyvät paitavalikoimasta. Vaikka en ole normaalisti jaksanut ruveta omia joukkueita tekemään, niin houkutus on suuri tehdä 1990-luvun alun Kings jossa pelasivat Gretzky, Kurri, Robitaille ja kumppanit.
 

Ode26

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei saatana, nyt meni hermot!!!!
Oisko jollain jotain vinkkiä miten sais puolustukseen jotain rotia?
Hyökkääjät surffaa aina jossain keskialueella ja tu kokoajan tulee jotain 3-1 tilanteita ja aina o kiekko maalissa, ei tossa oo mitään järkee!!!
Kun yrittää taklaa, kahvaa tai tökkii ei mitään tapahdu, sielt äijä vaan aina tulee ja veivaa!!!!!
Jumalauta, koht lähtee uninstallit peliin
 

#37

Jäsen
Yhdessä pelissä ilmeni uusia asioita juuri.

Maalivahtikin voi saada jäähyn normaalista syystä, mulla maalivahti kamppas maalin edestä luistelevan pelaajan ja 2min tuli. Länkimaalikin sieltä vihdoin tuli. Maalivahti maassa ja vanhanaikainen, just kerkes pystyyn mokke ja längistä lirahti.
Ottelu päättyi 8-7 mulle. 3x5min. Jännä homma.
94 taklausta, vastustajalla 30. Hyökkäysalueaika 12min, vastustajalla 4min.
Laukaukset 55-20.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olen tuota demoa testaillut, mutta olen törmännyt sellaiseen pikku ongelmaan, etten pysty asettamaan sitä "tappeluun haastamisnappia" peliohjaimelle. Kone ei laita vakiona mitään nappia siihen tappelun aloitukseen enkä myöskään itse voi sitä asettaa. Näppäimistöllä pelatessa tappelun voi aloittaa tab-näppäimellä, mutta peliohjaimella pelatessa ei siis pysty tappelemaan. Ja tämäkös meikeläistä harmittaa.

Onko muilla samaa ongelmaa ja/vai onko tämä vain demon "ominaisuus"? Peliohjaimena on pleikkarin Dualshock 2. Muuten ohjain toimii pelissä mainiosti.

Kyllähän sitä nyt perkele tappelemaan pitää päästä.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Kumma homma... Itselläni tulee ihan tavallisia lukemia... Nyt olen pelaillut Anaheimilla dynastya medium-tasolla. Lukemat ovat olleet 2-4, 2-4, 2-4, 5-2, 5-3. Jäähyjä tulee pääasiassa kiinnipitämisistä. Itse saan toki taklauksistakin joskus, vastustaja ei, koska ne ei taklaa... Se vähän mietityttää, että miten ihmeessä tuossa tulee sitten niitä loukkaantumisia, jos vastustajat ei niittaa olleskaan? Olisi se hieman realistisemman tuntuista, jos ukkoa olisi edes hieman sairastuvallakin...
Kyllähän nuo komeat lämärimaalit siniviivalla ja ohjaukset maalin edestä pistävät vähän tuulettamaankin osumaa, koska ne ovat uutta herkkua meikäläiselle. Se on sentään hyvä, että vastustajat katkovat syöttöjä varsin hanakasti, ettei mitään täysin klap-klap maaleja pääse jatkuvasti syntymään.
 

Hack

Jäsen
Ikijokeri kirjoitti:
Kumma homma... Itselläni tulee ihan tavallisia lukemia... Nyt olen pelaillut Anaheimilla dynastya medium-tasolla. Lukemat ovat olleet 2-4, 2-4, 2-4, 5-2, 5-3. Jäähyjä tulee pääasiassa kiinnipitämisistä. Itse saan toki taklauksistakin joskus, vastustaja ei, koska ne ei taklaa... Se vähän mietityttää, että miten ihmeessä tuossa tulee sitten niitä loukkaantumisia, jos vastustajat ei niittaa olleskaan? Olisi se hieman realistisemman tuntuista, jos ukkoa olisi edes hieman sairastuvallakin...
Kyllähän nuo komeat lämärimaalit siniviivalla ja ohjaukset maalin edestä pistävät vähän tuulettamaankin osumaa, koska ne ovat uutta herkkua meikäläiselle. Se on sentään hyvä, että vastustajat katkovat syöttöjä varsin hanakasti, ettei mitään täysin klap-klap maaleja pääse jatkuvasti syntymään.

Ensinnäkin, minulta loukkaantuu paljon pelaajia omista laukauksistani, eli pelaaja on maskissa ja kiekko osuu häntä. Myöskin vastustajan laukauksista loukkaantuu jonkun verran. Medium-taso vaikuttaa hieman liian helpolta minulle, koska siinä pääsee hallitsemaan peliä käytännössä koko ajan, ellei alivoimaa lasketa mukaan. Sitten taas vaikein taso on mitä on, eli sillä en ole onnistunut voittamaan vielä yhtään peliä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Panlordo kirjoitti:
Paskat valikot jotka ei kovin kummoisesti ole muuttunut viime versiosta. Tilastofriikkinä harmittaa kun pelin statsit ei jää talteen jotta niitä voisi tarkastella myöhemmin. Ei luulisi olevan kovin hankala toteuttaa . Pistepörssin palauttaminen oli kyllä hyvä juttu, mutta se ei riitä minulle eikä monelle muullekaan.
Toi valikoiden muuttuminen konsolimuotoon, unohtaen samalla kokonaan hiiren, on tuonut suurta takapakkia näissä viime NHL:issä.
Etenkin ketjujenvaihto on tehty suureksi vaivaksi.

Itsekin mielelläni näkisin joka pelin tilastomerkinnät tallennettuina, kiva olisi katsoa miten eri pelit ovat kehitykseltä menneet.
 

Ice Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ode26 kirjoitti:
Ei saatana, nyt meni hermot!!!!
Oisko jollain jotain vinkkiä miten sais puolustukseen jotain rotia?
Hyökkääjät surffaa aina jossain keskialueella ja tu kokoajan tulee jotain 3-1 tilanteita ja aina o kiekko maalissa, ei tossa oo mitään järkee!!!
Kun yrittää taklaa, kahvaa tai tökkii ei mitään tapahdu, sielt äijä vaan aina tulee ja veivaa!!!!!
Jumalauta, koht lähtee uninstallit peliin

Haha ei saa ottaa peliä noin vakavasti. Pitää vaa oppia pelaamaan =)
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
No niin, nyt saapui tännekin peli amerikan serkulta.
Yksi peli vasta takana, mutta sitäkin enemmän tutkintaa.
(Kyllä se Jagrin lippanveto-tuuletuskin löytyi...)

Pelinopeus on aika hidas, muistaakseni se aito NHL ei ole aivan tuollaista poljentaa. Pelinopeus siirtyi heti pykälää vajaa täyteen.

Peliin ei ilmeisestikään saa tuotua omia musiikkeja. En käsitä miksi EA päätti luopua tästä kun lanseerasivat oikein ohjelmankin sitä varten. No nyt sitten kuullaan sitä mitäänsanomatonta musaa erätauoilla ja maalien jälkeen. Ainoa että sekin saisi tulla 10 kertaa räyhäkämmin ja kovempaa, tunnelmaa sanon minä!!

En myöskään käsitä sitä joukkueiden pelin aikaista etumittarin hyllytystä NHL-sarjassa.
Mielestäni aika realistinen kuvaamaan pelin sisäistä tunnelmaa ja toi mukavan lisämausteen peliin. Ei kuitenkaan liiallisuuksin menien.
No, se on sitä EA:n outoa strategiaa taas, meneehän se peli nyt näinkin.

Maalit tuli ihan realistisista paikoista, veskat tosin, kuten täällä todettu, ovat liikaa heittäytymässä ties minne.

Jatketaan.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Kaikki joilla on kielivalikoimissa vain ne englanti ja ranska, niin tällä rekisterin muutoksella saa suomenkieliset valikot ym.
(Jutia ja Mikaa ei sentään)

Kopioitu NHL 2005-ketjusta ja ilmeisen hyvin samat toimii tänä vuonnakin.
Kiitokset menee nim. InSideHockey:lle joka postasi tämän sinne.

Niin ja rekisteriä muokkaamaan pääsee Käynnistä-Suorita ja kirjoita REGEDIT
Etsikää oikeat hakemistot ja olkaa tarkkoja muokkauksissa.
Koodi:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\EA SPORTS]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\EA SPORTS\NHL 06]
"Language ID"=dword:00000003

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\EA SPORTS]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\EA SPORTS\NHL 06]
"Language"="Finnish"
"Locale"="fi"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\EA SPORTS\NHL 06\1.0]
"Language"=dword:00000007
"LanguageName"="Finnish"
 

Migelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Spurs, JJK
http://www.sinbin.ca/the-O/downloads/index.html

Tuolta voi ladata ajantasaiset rosterit. Mukaan on luotu myös Kalpa, mutta siellä ei vielä ainakaan ole yhtään oikeata pelaajaa. Täynnä jotain ylijäämäpelaajia. Mitä ny äkkiä vilkasin, niin NHL-puolella näkyy olevan aikalailla kaikki siirrot tehty. Sm-liigassakin tehty jotain, esim. Jypissä on Müller ja Korhonen, mutta esim. Lawson puuttuu.
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mitä mitä...liian nopeaa?? Itse säädin samantien pelin nopeuden, speed burstit ja accelerationit täysin minimiin, jotta peli olisi edes himpun verran realistinen ja ottelut päättyisivät jotain muuta kuin täällä jo mainittuja 22-15. Lisäksi aggression kannattaa säätää täysille ja poke ja hook effectiä lisätä. Myös hitting poweria kannattaa lisätä jos ei taklaukset onnistu laisinkaan. Näillä säädöillä pelistä tulee ihme ja kumma paljon mukavampi pelata.

Itse pelaan vaikeimmalla tasolla näillä slaidereilla ja olen suunnilleen voittanut puolet ja hävinnyt puolet. Nyt on maalimäärät ollut viime peleissä vähän nousussa kun Comrie ja Hull on niin äijiä, mutta ei kuitenkaan liian pahasti. 7 maalia olen parhaimmillaan tehnyt.
 

Matsku

Jäsen
yellow kirjoitti:
Tulee myyntiin torstaina kaikkialla. Paitsi GameCube-versio, joka ilmestyy vasta viikon päästä. Itselläkin tuo GCN on, vituttaa kun aina sille koneelle pelit tulevat myöhemmin.
Voi v*ttu! Alkaa kanssa "vähän" vituttamaan kun tälle GC:lle tulee aina myöhässä kaikki!

Noh, "elämä on"... :/
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Migelo kirjoitti:
http://www.sinbin.ca/the-O/downloads/index.html

Tuolta voi ladata ajantasaiset rosterit. Mukaan on luotu myös Kalpa, mutta siellä ei vielä ainakaan ole yhtään oikeata pelaajaa. Täynnä jotain ylijäämäpelaajia. Mitä ny äkkiä vilkasin, niin NHL-puolella näkyy olevan aikalailla kaikki siirrot tehty. Sm-liigassakin tehty jotain, esim. Jypissä on Müller ja Korhonen, mutta esim. Lawson puuttuu.

Löytyykös tästä esim. Sidney Crosby? Kiinnostaa kovasti miten hänet ja vaikka Ovechkin on arvioitu... Vaan taitavat olla näiden rosterin tekijöiden henkilökohtaiset arvioinnit.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huomennako niitä pelejä jo saa PS2:llekin? Pitääpä käydä heti ostamassa. Tuomio pelistä tulee sitten siitä jonkin ajan päästä. Voittaa kuitenkin demon perusteella jo ainakin 2005 laukaus/taklaus-kilpailun.

Mukava päästä myös veivaamaan pitkästä aikaa NHL 94:sta, joka vielä muutama vuosi sitten löytyi koneelta :). Musiikit oli siinä ainakin paremmat ja legendaarisemmat kuin melkeen yhdessäkään muussa NHL-pelissä ;).

Haasteellisuutta oon toivonut jo pitkään NHL:ään, peli ei ole hirveästi muistuttanut muutenkaan oikeaa jääkiekkoa. Missä muuten 2+2 ja 5 minuutin ylivoimat? NHL 99:n jälkeen niitä ei olekaan paljon näkynyt. Kuten ei myöskään videotarkastuksia.

Jutin on parasta olla iskussa. Onkohan "Elmeri Keskisen käde"t ja "niinkun Jari sanoo, läheltä ylös" mukana?
 

OwnGoal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko kenelläkään tietoa onko mahdollista saada kaupoista jo nyt?? Nyt tällaisena sateisena vapaapäivänä ei paljon muut tekemistä olisi kun pelailla NHL-hokia, olisi hyvä päivä testata peliä. Yleensähän nämä pelit kuitenkin tulevat liikkeisiin yhtä tai muutamaa päivää ennen julkaisupäivää.
Vastatkaa jos tiedätte
 

Migelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Spurs, JJK
Mosku kirjoitti:
Löytyykös tästä esim. Sidney Crosby? Kiinnostaa kovasti miten hänet ja vaikka Ovechkin on arvioitu... Vaan taitavat olla näiden rosterin tekijöiden henkilökohtaiset arvioinnit.

Ei löydy, mutta syy Crosbyn poissaoloon on varmaankin siinä, että kun noi on 9.9. vallinneen tilanteen mukaan päivitetty, jolloin Crosbylta vielä puuttui sopimus. Syystä Ovetchkinin poissaoloon ei ole mitään hajua, mutta luulisin että sama kaveri joka on tuonkin tehnyt pistää vielä jakoon uusia päivityksiä ennen kauden alkua. Mutta kyllä tuon päivityksen myötä eteenpäin on menty EA:n alkuperäisistä kokoonpanoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös