Mainos

Nhl 2006

  • 128 194
  • 719

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tuli aamulla pelattua ennen töihin lähtöä yksi peli tätä ea:n uusin nhl tuotosta.

Ihan ensiksi pisti vituttamaan taas se, että sidewinderin kaikkia nappeja ei voi käyttää pelissä. Onko se niin vaikeaa ohjelmoida peli aikaisempien vuosien tavalla, että se toimii ilman tatteja. Itse satun henkilökohtaisesti vihaamaan niitä lerputtimia ohjaimessa, ja en niillä pelaa jos ei ihan pakko ole.

Pelasin kuitenkin yhden pelin helpoimmalla tasolla, ja helpoimmalla ihan vain sen takia, että en häviä, kun sillä tavalla ei ole kiva päivää aloittaa.
No pistin Suomella sveduja pataan 5-0, joten hirveästi siinä ei vaikeus astetta ollut.
Kone oli todella passiivinen helpoimmalla tasolla, joten toivottavasti se korjaantuu, kun tasoa pistää lisää. Ainakin aikaisemmin on näin ollut.
Pelaajien ohjaus tuntui kulmikkaalta, johtui ehkä siitä, kun en käyttänyt semmoista padia missä on tatit (minulla on siis semmoinenkin).
Kiekko karkas pari kertaa lavasta, mutta toivottavasti sitäkin tapahtuu enemmän vaikeimmilla tasoilla, tai tuokin uudistus on yhtä turhan kanssa.
Laukauksen tähtäystä en edes ekana huomannut, mutta kyllähän sekin löytyi kun sitä tiiraili ajatuksen kanssa. Siitä ei juurikaan haittaa ollut.

Mutta pitää palata asiaan, kun on illalla pelannut pari peliä vaikeammalla tasolla, niin tietää millainen peli on oikeasti.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä NHL06:ssa on muutamia seikkoja, jota ärsyttävät, vaikka aluksi on sanottava, että varmasti kokonaisuutena paras änäri vuosiin.

1. Puolustaminen tuntuu aivan toivottomalta. Näet, että mies on takatolpalla ja koetat pakilla ottaa sitä pois, niin mitään ei tapahdu. Iholle ei oikein pääse ja taklaaminen on sellaista tönimistä. Välillä laitojen lähellä saa kunnollisia pommeja, mutta avojäällä yhtä tuuppimista. Toisaalta itselläni on vielä opettelemista tattiohjaimissa. mutta siitäkin huolimatta puolustaminen vaikeampaa, kuin ennen. Vinkkejä otetaan vastaan.

2. Vieläkään ei saa tallennettua pelaajien profiileja koneelle muistiin, jolloin ei tarvitsisi säätää joka kerta gamepad asetuksia, kun pelaajat vaihtuvat.

3. Minkä ihmeen takia ketjujen muutokset on tehty niin hankaliksi. Näppiksellä joutuu yhtä ketjua kerrallaan muokkaamaan. Vanhemmissa änäreissä oli selkeä hiirellä napsuteltavat ketjut ja pelaajien kasvot olivat selkeästi näkyvillä.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On kyllä realistisuus taas kaukana tuosta pelistä. YV:llä tietokone tekee poikkeuksetta maalin, kun itse ei saa niiltä kiekkoa millään pois.

Vaikeustaso on korkein ja maaleja tulee pelissä keskimäärin 10-15 5min erillä. Pitänee koittaa nostaa sitä maalivahdin tasoa siitä liukusäädöstä pelin alussa, josko ne sitten saisivat jo jotain kiinni.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oliko nyt niin, että Jutin ja Saukkosen selostuksissa on mukana ne fraasit?

"läheltä ylös"
"känädä"
jne.

näitähän alkaa unohtamaan pikku hiljaa :)

"Aina ei tarvi olla lämäri", "kängärruu!"

Piristäisi ehdottomasti pelituokioita, kun tuon pelin sitten aikanaan hankin. Vituttaa jos on suoraan paperilta luettua, ilman tuttuja fraaseja. Ja siirretyn rangaistuksen aikana on pakko tulla Jutin möläytys: "tulee jäähy!"
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
timppa kirjoitti:
On kyllä realistisuus taas kaukana tuosta pelistä. YV:llä tietokone tekee poikkeuksetta maalin, kun itse ei saa niiltä kiekkoa millään pois.

Vaikeustaso on korkein ja maaleja tulee pelissä keskimäärin 10-15 5min erillä. Pitänee koittaa nostaa sitä maalivahdin tasoa siitä liukusäädöstä pelin alussa, josko ne sitten saisivat jo jotain kiinni.

Paljon kyllä tulee maaleja, mutta en silti lähtisi maalivahdin tasoa nostamaan. Nyt menee juuri sellaiset maalit joiden pitääkin mennä (esim. hieno syöttö poikittain takakulmalle ja siitä sisään) eikä maalivahdit enää tee pelastuksia joihin ei fyysisesti voi olla mitään mahdollisuuksia. Puolustajien pitäisi pystyä katkomaan ne syötöt ja pelaamaan mailat pois vielä tehokkaammin. Sama ongelma omassa päässä, ei sitä kiekkoa tosiaankaan saa pois, eikä syöttöjä katkottua. En ole nyt löytänyt sitä normaalia koukkausnappiakaan, joten usein vastustaja pääsee kokeilemaan yksin läpi.

Pidän kyllä uudistuksista, mutta puolustajien syötönkatkotaidot ja kiekonriisto voisi olla parempaa. Normaalikuluttajalle tuo difficultkin on aivan tarpeeksi hankala ja liian realistinen, kun taas juuri tällä forumilla (yllätys yllätys) kaivataan vielä realistisempaa. Ehkä EA:n pitäisi tehdä vielä yksi vaikeustaso lisää, nimeäisivät sen vaikka "jääkiekkofanit" tms. Itse varmaan pelaisin sillä, mutta eiköhän tuo nykyiselläänkin ihan menettele. Täytynee yrittää säädellä vielä tuota tekoälyä
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
psychodad kirjoitti:
Paljon kyllä tulee maaleja, mutta en silti lähtisi maalivahdin tasoa nostamaan. Nyt menee juuri sellaiset maalit joiden pitääkin mennä (esim. hieno syöttö poikittain takakulmalle ja siitä sisään) eikä maalivahdit enää tee pelastuksia joihin ei fyysisesti voi olla mitään mahdollisuuksia. Puolustajien pitäisi pystyä katkomaan ne syötöt ja pelaamaan mailat pois vielä tehokkaammin. Sama ongelma omassa päässä, ei sitä kiekkoa tosiaankaan saa pois, eikä syöttöjä katkottua. En ole nyt löytänyt sitä normaalia koukkausnappiakaan, joten usein vastustaja pääsee kokeilemaan yksin läpi.

Pidän kyllä uudistuksista, mutta puolustajien syötönkatkotaidot ja kiekonriisto voisi olla parempaa. Normaalikuluttajalle tuo difficultkin on aivan tarpeeksi hankala ja liian realistinen, kun taas juuri tällä forumilla (yllätys yllätys) kaivataan vielä realistisempaa. Ehkä EA:n pitäisi tehdä vielä yksi vaikeustaso lisää, nimeäisivät sen vaikka "jääkiekkofanit" tms. Itse varmaan pelaisin sillä, mutta eiköhän tuo nykyiselläänkin ihan menettele. Täytynee yrittää säädellä vielä tuota tekoälyä

Ainakin slidereista kannattaa lisätä syötönkatkoja ja vaikka koukun tehoa. Samoin sitten laukaisutarkkuus täysin minimiin ja ehkä voimaakin ihan pikkaisen pois. Samoin laukausten blokkaukset täysiin.
 

#37

Jäsen
Joo, kyllä pikkusen saa default-säätöjä muutella kun peliin käsiks pääsee. Hieman realistisempaan suuntaan.

Hauska juttu nämä one-timerit. 04 suurimman osan maaleista teki one-timereilla, 05 one-timer-maali oli tuskin mahdollinen ja 06 one-timerit on taas varmin tapa tehdä maaleja.

InMetals:
Ainoa turnaus taitaa olla tuo kansainvälinen turnaus, johon ei ilmeisesti ainakaan ihan helposti saa omaa joukkuetta. Joukkueita on joko 8 tai 16.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mites toi grafiikkapuoli eroaa PC:n ja konsoleiden välillä tänä vuonna? 2005 oli PC:llä ihan jees, mutta GCN:llä oli grafiikka aika valju. 2004 oli PC:llä ja konsoleilla kuitenkin suht samanlainen.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Hoh hoijaa. Pari peliä väänsin vaikeimmalla tasolla, ja luulempa, että ne pelit oli siinä.
Pelissä on lähes tulkoon mahdotonta taklata, vaikka taklaus vaikeus on helpoimmalla, ja taklaus kovuus suurimmalla. Muistaakseni jääkiekossa on aiemmin voinut taklata yli 2 kertaa pelissä.
Tekoäly on passiivinen. Siis oikeesti noin tyhmää tekoälyä en ole nähnyt ikinä ea:n peleissä, ja nimen omaan puolustuksen kannalta.
Vastapainona onkin se, että kone pyörittää hyökkäyksiä todella mallikkaasti, ja kun tähän lisätään se, että taklaaminen on mahdotonta, niin tuurilla saa kiekon pois ennen kun se on maalissa.

Itse petyin kyllä peliin ihan totaalisesti. Näiden kokemusten perusteella, en suosittele, että kukaan ainakaan rahojaan moiseen tekeleeseen tuhlaa. Jopa 05 versio oli parempi mielestäni.
04 taitaa siis edelleenkin pysyä koneella, koska se on mielestäni se paras ea:n lätkäpeli, sano muut mitä tahansa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
repe_joke kirjoitti:
Hoh hoijaa. Pari peliä väänsin vaikeimmalla tasolla, ja luulempa, että ne pelit oli siinä.
Pelissä on lähes tulkoon mahdotonta taklata, vaikka taklaus vaikeus on helpoimmalla, ja taklaus kovuus suurimmalla. Muistaakseni jääkiekossa on aiemmin voinut taklata yli 2 kertaa pelissä.
Tekoäly on passiivinen. Siis oikeesti noin tyhmää tekoälyä en ole nähnyt ikinä ea:n peleissä, ja nimen omaan puolustuksen kannalta.
Vastapainona onkin se, että kone pyörittää hyökkäyksiä todella mallikkaasti, ja kun tähän lisätään se, että taklaaminen on mahdotonta, niin tuurilla saa kiekon pois ennen kun se on maalissa.

Itse petyin kyllä peliin ihan totaalisesti. Näiden kokemusten perusteella, en suosittele, että kukaan ainakaan rahojaan moiseen tekeleeseen tuhlaa. Jopa 05 versio oli parempi mielestäni.
04 taitaa siis edelleenkin pysyä koneella, koska se on mielestäni se paras ea:n lätkäpeli, sano muut mitä tahansa.

Häh. Mä olen taklannut 5minuutin erillä 50 kertaa ottelussa.
 

Hack

Jäsen
psychodad kirjoitti:
Paljon kyllä tulee maaleja, mutta en silti lähtisi maalivahdin tasoa nostamaan. Nyt menee juuri sellaiset maalit joiden pitääkin mennä (esim. hieno syöttö poikittain takakulmalle ja siitä sisään) eikä maalivahdit enää tee pelastuksia joihin ei fyysisesti voi olla mitään mahdollisuuksia. Puolustajien pitäisi pystyä katkomaan ne syötöt ja pelaamaan mailat pois vielä tehokkaammin. Sama ongelma omassa päässä, ei sitä kiekkoa tosiaankaan saa pois, eikä syöttöjä katkottua. En ole nyt löytänyt sitä normaalia koukkausnappiakaan, joten usein vastustaja pääsee kokeilemaan yksin läpi.

Se koukkausnappi on toinen niistä open ice-näppäimistä.
 

#37

Jäsen
Taklaus mahdotonta?
En kyllä sanois. Liian helppoo mun mielestä.
Jo default-asetuksilla taklasin aina 50-80 kertaa 5min erillä. Puhumattakaan että laittais taklauksen vaikeuden helpoimmalle ja kovuuden täysille.
 

miki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton + kanukkijoukkueet + Pittsburgh, KalPa
Sanoisin, että ensimmäinen asia, mitä kannatta tehdä, on laittaa sekä laukausvoimakkuus että laukaustarkkuus nollille. Edes jotkut laukaukset menee ihan harakoille ja osa laukauksista on kovuudeltaan jotain 70 mailia. Tosin vaikka lauk.voimakkuus on nollilla, niin kunnon virityksellä kaikki ampuu yli 100 mailia, vaikka pelaajalla olisi kuinka surkea arvo laukausvoimakkuudessa.

Kannattaa laittaa sitä poke checkia ihan reilusti ylöspäin, niin kyllä sen kiekon saa tökättyä pois. Vastaavasti kiekonhallinnan voi laittaa ihan nollille. Syötön katkot ja laukausten blokkaukset luonnollisesti maksimille.

Ihan muutaman pelin olen vasta pelannut, mutta vähän syö miestä, kun moket pelaa välillä kuin jalkapallossa. Vähän väliä syöksyvät kyljellään puolelta toiselle ja maali on sen jälkeen aivan tyhjänä. Ylireagointia on aivan liikaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
#37 kirjoitti:
Taklaus mahdotonta?
En kyllä sanois. Liian helppoo mun mielestä.
Jo default-asetuksilla taklasin aina 50-80 kertaa 5min erillä. Puhumattakaan että laittais taklauksen vaikeuden helpoimmalle ja kovuuden täysille.

Vastataan nyt sitten vaikka tähän.

Jos Väänäsellä ei saa täydestä vauhdista taklattua jotain hemmetin Nääslundia laitaan, niin jo nyt on kumma.
Ainoa taklaus, jonka onnistuin suorittamaan loppuun asti, oli niinkin huikean fyysisen pelin osaan suorittama, kun Ville Peltonen. Huvittavaa kyllä Nääslund oli silloin kaveri, joka lähti seinille.

Olin minä ainakin katsovina, että taklaus nappi on edelleenkin sen "harhautus" napin kanssa samassa. Sitä oon painellu ihan normaaliin ea:n lätkän tapaan, että ei pitäs olla siitä kiinni. Jos siinä pitää ruveta jotain ihmeen kompoja heittelee tekken tyyliin, niin saavat kyllä pitää tunkkinsa.

Liikkeestä vielä sen verran, että ainoa tapa edetä on nopealuistelu nappi pohjassa. Luistelu ilman sitä on semmoista Harkins touhua, että kestää vähintään yhden erän luistella vastustajan päätyyn.
No sikäli se ei haittaa, koska konehan ei tule kiekkoa ottamaan pois.

Edelleenkin olen muutaman pelin jälkeen sitä mieltä, että surkea esitys tälläkin kertaa ea:lta.
Tosin pitänee varmaan vielä kokeilla tänä iltana uudestaan, josko mielipide muuttuisi. Eilen pelasin meinaan suht väsyneenä peliä.
Ainiin ja eka peli vaikeimmalla tasolla Suomella - Ruottia vastaan vastaan päätty minun 3-0 voittoon. Ihan hirveän vaikea peli ei siis ole kyseessä.
 

tiong

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Vancouver Canucks
repe_joke kirjoitti:
Vastataan nyt sitten vaikka tähän.

Jos Väänäsellä ei saa täydestä vauhdista taklattua jotain hemmetin Nääslundia laitaan, niin jo nyt on kumma.
Ainoa taklaus, jonka onnistuin suorittamaan loppuun asti, oli niinkin huikean fyysisen pelin osaan suorittama, kun Ville Peltonen. Huvittavaa kyllä Nääslund oli silloin kaveri, joka lähti seinille.

Olin minä ainakin katsovina, että taklaus nappi on edelleenkin sen "harhautus" napin kanssa samassa. Sitä oon painellu ihan normaaliin ea:n lätkän tapaan, että ei pitäs olla siitä kiinni. Jos siinä pitää ruveta jotain ihmeen kompoja heittelee tekken tyyliin, niin saavat kyllä pitää tunkkinsa.

Itse ainakin olen huomannut, että sitä taklausnappia pitää rämpyttää.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
tiong kirjoitti:
Itse ainakin olen huomannut, että sitä taklausnappia pitää rämpyttää.

No jopas on hassu juttu. Siis tuohan oli joskus aikoinaan ea:n lätkäpeleissä mukana, mutta viime vuosina on ollut minusta hyvä systeemi, että mies piti ns viedä laitaan, elikkä nappia piti pitää pohjassa.
Mutta tarvii yrittää tuolla tekniikalla uudestaan illalla, kun pääsee töistä.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
miki kirjoitti:
Ihan muutaman pelin olen vasta pelannut, mutta vähän syö miestä, kun moket pelaa välillä kuin jalkapallossa. Vähän väliä syöksyvät kyljellään puolelta toiselle ja maali on sen jälkeen aivan tyhjänä. Ylireagointia on aivan liikaa.

Jooh, muuten maalivahdit ovat kovinkin realistisia verrattuna moniin osiin. Eli maaliin menee aika hyvin sellaiset mitkä voisikin mennä. Eikä silleen että maalit arvotaan. Mutta tuo ylireagointi kyllä on aika yleistä.
 

Johnny92

Jäsen
niin

miki kirjoitti:
Onko kukaan onnistunut tekemään five-hole -maalia? Onko vastustaja tehnyt five-hole -maalia? Längistä tehdään oikeasti niiiiin paljon maaleja, mutta jostain syystä tämä tuntuu olevan EA:lle jonkinlainen mysteeri. NHL 2004:ssa jopa siniviiva-lämärit meni joskus patjojen välistä, mutta NHL 2005:ssa vastaavasta ei voi edes haaveilla. 06 demossa olen oikein yrittämällä yrittänyt ampua jäitä pitkin keskelle, mutta ilman tulosta. Lämärit, rannelaukaukset, rystyt, skill stick -kikat ja läpiajot olen käynyt läpi, turhaan...

Ainakaan minä en ole tehnyt yhtään maalia längistä! Ja hommaa kokeiltu kanssa demossa ihan riittämiin.

Muutoinkin olen aina pitänyt maalinteon mekaniikkaa yhtenä tärkeimpänä ominaisuutena videopelissä. Tässä tunnutaan taas hieman olla otettu takapakkia. Onhan se hyvä että läpiajossa moken pystyy veivaamaan kahville mutta kyllä jos realismia haetaan maaleja pitäisi pystyä tekemään samalla tavalla kuin oikeassakin maailmassa. Kyllä suorien laukausten pitäisi upota maalintekosektorilta aina silloin tällöin. Längistä pitäisi ehdottomasti tulla paljon maaleja. Toivottavasti lopulliseen versioon tuli muutoksia tähän.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Koko liigan pistepörssi on back! Siitä kiitos EA Sportsille.

Taklata pystyy kyllä hyvinkin helposti, vaikka joskus alivoimalla maalin edessä miehiä ei saa järkytettyä mitenkään, siinä ne väkisin seisoo ja sorkkii kiekon lopulta maaliin. Taklausten realistisuus on mielestäni parantunut, enää ei taklausten jälkeen taklattava heitä kolmea volttia takaperin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Johnny92 kirjoitti:
Kyllä suorien laukausten pitäisi upota maalintekosektorilta aina silloin tällöin. Längistä pitäisi ehdottomasti tulla paljon maaleja. Toivottavasti lopulliseen versioon tuli muutoksia tähän.

Tosiaan tällä omalla parin pelin kokemuksella suoran laukaukset oli helpoin tapa tehdä maaleja.
Minun ensinmäinen maali vaikeimmalla tasolla (laukaustarkkuutta ja kovuutta vedetty alaspäin) oli Selänteen ylämummo aika lailla parhaalta laukaisusektorilta ilman maskia.
Jokisella sitten sai ranarilla b-pisteitten välistä maalin, ja yksi maali tuli suoraansyötöstä.

Maalivahdin työskentelyssä parasta oli se, että kun lauot hanskakädelle, niin ne liimataan, mutta kun ammut patjoihin, niin tulee reboundeja. Elikkä ilmiömäiset patjalla liimaamiset taitaa olla takanpäin.
 

Viljuri

Jäsen
Mahtaisiko joku olla jo tehnyt Excel-taulukon pelaajien arvoista? Ainakaan lyhyellä etsimisellä en moista löytänyt.

Kuitenkin mm. Kiprusoffin overall rating on 98, joten metsään näyttävät menevän... :(
 

dtw!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Avalanche, hirvee intensiteetti
Jaa, minusta 06 on tähän mennessä (alla muutama peli medium-tasolla ja perussäädöillä) ollut selkeä parannus edellisvuosiin nimenomaan maalinteon mekaniikan kohdalla. On tullut niin suorista vedoista, reboundeista, onetimereistä, ohjauksista, läpiajoista, vanhanaikaisista kuin näistä skill stick-harhautuksistakin. Ylipäätään on mukavaa nähdä, että kiekon toimittaminen maalille tuottaa tulosta. Komein tähänastinen osuma syntyi Blaken laukoessa viivalta suoraan syötöstä. Turco torjui vedon helpohkosti, mutta selkä maalia päin ollut Hinote pyöräytti kiekon todella aidonnäköisesti veskarin patjojen välistä. Kyllä se tila siellä längeissä on, mutta suorilla vedoilla sitä ei taida löytää.

Veskareilla on nättejä animaatioita, mutta vetävät kyljelleen kyllä ihan liian herkästi, etenkin jos tulee syöttöä takatolpalle. Ei nuissa tilanteissa kovin usein vedetä hokkarit edellä syöksyä. Tykkään myös siitä, että kaikki hanskakädelle suuntautuvat vedot eivät jää siihen räpylään, vaan usein sieltäkin puolelta tulee joko reboundeja tai kulmakiekkoja.

Engineä on siis viilattu omasta mielestäni jonkin verran toimivammaksi, mutta tekoälyn passiivisuus uhkaa pakettia kyllä pahasti. Lisäksi on kuulunut valituksia kovista maalimääristä, minkä voin kyllä uskoa. Viiteen maaliin on päässyt suht vaivattomasti viiden minuutin erillä, vaikken vielä taida edes osata jippoja kovin hyvin.

Ans kattoo ny. Eihän tämä ainakaan näin säätämättä mitenkään realistinen kiekkopeli ole, mutta on sitä sentäs selkeästi hauskempaa pelata kuin jokusen edellisvuoden versioita.
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Demoa ja jenkkiversiota on nyt sen verran hakattu, että viitsii pistää kommenttia tästä EA:n esikoisesta.
Ensimmäisenä mieleen tulee varsin hanurista olevat valikot. Valikkorakenne on käytännössä sama kuin 2005:ssa ja EA:n pojat ovat kyllä tehneet mm. ketjujen muokkaamisesta yhtä helvettiä. Missä on takavuosien simppeli "vedä ja tiputa" muokkaus? Plussaa taas tulee pelaajien muokkaamisesta, kun valittavana on taitoarvoista luistinten merkkiin ja visiirin väriin. Tämän vuoden änäriin on nyt muistettu ottaa liigan pistepörssi mukaan, mutta vastaavasti pleijarit on jätetty pois pelivaihtoehdoista. Dynastiaa pääsee pelaamaan myös itsetehdyllä joukkueella. Nyt myös joukkueen kapteeniston pystyy nimeämään niin, että valinnat pysyvät peliin asti. Valikkorakenteessa tuntuu EA:n poikien koodi olevan vielä pahasti vaiheessa ja se tarvitsisikin paljon selkeyttämistä. Grafiikat ovat muuten näyttävät, mutta pilkunviilaajana taytyy mainita, että katsomossa hattuhylly on vaihdettu sumeiksi 2d ukkeliksi. Pelaajat liikkuvat sulavasti, mutta tekoäly ei ole mitään parasta. Asia voi tosin korjaantua, kunhan noita päivityksiä ja pätsejä alkaa kunnolla tulemaan. Valitettavasti pelaajien mittasuhteet eivät ole kohdallaan. Kyllähän todellisuudessa isot pelaajat ovat isoja pelaajia, mutta pelissä nämä kaverit ovat hormoonimörköjä joiden rasvaprosentti on vähintään 99%. Välianimaatiot ovat hienonnäköisiä ja uusintoja on mukava katsella. Jokaisen erän lopussa tulee kooste erän huippuhetkistä. Matsien alussa olleet kansallislaulut ovat jääneet historiaan.
Mutta miksiköhän EA jättää aina edellisvuosien animaatiot pois peleistä? Olisi tervetullutta vaihtelua, ettei aina tarvitsisi katsoa sitä ykköskentän pelaajan selkää kun matsi alkaa tai pelaajat kurvailevat samanlailla tauoilla. Lisäksi uusintojen suhteen 2002:ssa käytössä ollut huippukohtien näyttö läpi pelin saisi tulla takaisin.
Taklauksissa kone ei edelleenkään pärjää, vaan 5min erillä matsit päättyvät taklauksien suhteen n.70-20. Muuten kone kyllä pysyy (meikäläisen) vauhdissa mukana ja sen tekemät maalitkin näyttävät jopa aidoilta. Maaleja tulee monella eri tavalla. Ohjaukset ovat näyttäviä, eivätkä "päänkorkeudellahakkaamista". Riparit ja poikkisyötöt ovat pahinta myrkkyä maalivahdille. Moket hieman "ylireagoivat" ja heittäytyvät liian useasti, mutta tarkkana saa laukauksessa olla siitä huolimatta.
Kaiken kaikkiaan peliä on hieman parannettu viimevuoteen nähden. Konetta vastaankin jaksaa jo pelata, mutta suurimman huvin pelistä saa edelleen irti pelaamalla kaveria vastaan. Jutia ja Mika S. Aukkosta odotellessa. Linkku hallissa jo äänteleekin...mikseiköhän linkkua muuten otettu selostaa matseja ;)
Paljon on parannettu, mutta aina jotain myös huononee. Välillä tuntuu että EA yrittää joka syksy keksiä pyörän uudestaan. Jos 2000-luvun änäreistä saataisiin koostettua parhaatpuolet yhteen peliin, EA:lla alkaisi olla kultahippu käsissään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös