Mainos

Nhl 2005

• 54 879
  • 384

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti repe_joke
Oon yrittäny tuotakin satoja kertoja ja kertaakaan ei ole menny SUORAAN SYÖTÖSTÄ.
Joitakin kertoja on mennyt silleen, että äijä on ohjannut sen vielä maalinedestä maaliin. Ja jokunen ripari on noista tullu joista on tullu maali. Mutta helpoin tapa tehdä maalin on ranari yläkulmaan heti viivan jälkeen.

Joo eipä ole pahemmin mullakaan ja varsinkin kunnon siniviiva pommeja ei tule ikinä. Suoraan syötöstä vedot ovat kaiken lisäksi sellasia löysiä hutaisuja. Sekin on aika huvittavaa ,että maalivahdilla pystyy aika usein heittämään kiekon tyhjään maalin ja muutenkin maalivahdit ovat aika kömpelön tuntuisia.

Richter_35

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Phoenix Suns, Arsenal
no munki maalit on aika usein rannareita rälläpuolelle maskintakaa siniviivan tuntumasta. yks toinen on sellane et tekee vaan koko ajan vanhanaikasia... kyl jos 10 yrittää ni 1-2 menee :) . suoraan syötöstä onnistuu silloin tällöin, ja sekin maalin kiertämällä ja toiselle tolpalle jossa on jäbä tai sit maalin takaa maalin eteen. Laidasta laitaan syöttöjä ei pahemmin oo tullut.

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti ozo
Ei saatana. Keväällä varmaan ala-aste kutsuu. Ota ensin selvää asioista ennen kuin rupeat haukkumaan Master Chiefiä kakaraksi tai väittää EA:n peliä hyväksi.

NHL 2005 on hyvännäköinen ja siinä on hyviä lisukkeita (mm. S/M-liiga), mutta epärealistinen peli. 2K5 ei mikään täydellinen ole, mutta paljon parempi kuitenkin. Vähän sama juttu kun vertaisi FIFAt ja Pro Soccer Evolutionia. Vain todelliset fanit ilmeisesti tajuavat eron iästä riippumatta.

Carpe Diem!

Aika loistavasti sanottu. Juuri tota mäkin hain ,että ne ketkä oikeesti seuraa lätkää ja haluaa myös pelata aidon tyyppistä kiekkoa huomaa näiden pelien erot.

NHL

Jäsen
Viestin lähetti Master Chief
Kakara? Tänään 30-v. I'm too old for this shit...

Ok, onnea! Ihme että jaksat vielä tuossa iässä pelailla. Kuten jo mainitsinkin en hirveästi enää nykyisin pelaile tietokone pelejä. Eli mun puolesta tää väittely voi loppua tähän.

Hyvää loppuelämää 30v pelimiehelle. Ehkä tavataan Hartwallilla. Taidat olla Jokeri-kausikorttilaisia? Lukeeko paidassa kenties Huxhta tjsp.?

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti NHL
Ok, onnea! Ihme että jaksat vielä tuossa iässä pelailla. Kuten jo mainitsinkin en hirveästi enää nykyisin pelaile tietokone pelejä. Eli mun puolesta tää väittely voi loppua tähän.
Mikäs vitun ihme se nyt on? Itse olen 30v. ja pelaan aina kun ehdin ja itseasiassa useimmat tuntemani NHL-pelien hardcore-diggarit ovat +30-ikäisiä. Että junnut pois jaloista pyörimästä.

Master Chiefille onnittelut tasavuosista.

Lukko4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko,Real Madrid
Viestin lähetti NHL

Juu, mikäs ihme se nyt on,jos vanhemmatkin henkilöt pelailee pelejä?? onko se laissa kiellettyä?

No mutta on mulla kysyttävääkin, että voikos NHL 2005 pelata SM-Liigaa dynasty modella?

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti NHL

Hyvää loppuelämää 30v pelimiehelle. Ehkä tavataan Hartwallilla. Taidat olla Jokeri-kausikorttilaisia? Lukeeko paidassa kenties Huxhta tjsp.?

Hyvin tässä jaksaa pelailla kun vapaa-aikaa on taas töiden loputtua enemmän. Ja satun tuntemaan useammankin itseäni vanhemman kaverin joita pelit kiinnostaa vielä enemmän vaikka ovat töissäkäyviä ja "married with children". Jälkimmäinen saattaa olla tosin hyvä syy miksi agressiiviset pelit juten räiskintä, ammunta ja lätkäpelit kiinnostaa heitä niinkin paljon. :-o

Tuskin tavataan Hartwallilla kun ei täältä Laitilasta fillarilla jaksa lähteä sinnepäin. Sitä paitsi ne pakkaa häviämään aina kun mä olen katsomassa.

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Lukko4ever
Juu, mikäs ihme se nyt on,jos vanhemmatkin henkilöt pelailee pelejä?? onko se laissa kiellettyä?

No mutta on mulla kysyttävääkin, että voikos NHL 2005 pelata SM-Liigaa dynasty modella?
Ei voi ei. Sm-liiga kuten kaikki muutkin eliittiliigat ovat aika hutaisten tehtyjä..

Kenu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kiekko-Vantaa
Mitä uutta siinä pelaajien sisääntulossa on? Samat sisään tulot ollu ainakin 2003:sta lähtien.
Oliko tämä kysymys vai virheellinen väite?
2003-2004 oli tämä tyhmä musiikkivideo-cut-scene-sisääntulo kun taas nyt 2005 ollaan palattu tähän 96-2002 (en ole 100% varma vuosista) tyyliseen sisääntuloon kansallislaulun kera.

Mitä peliin tulee, niin ei kyllä todellakaan vakuuta. Taklauksia tulee tosiaan paljon vaikka olisi voima minimissä ja vaikeus maksimissa. Kannattaa kuitenkin säästellä sitä boost nappia ja omaa taklaamista, jos haluaa hiukan rauhallisempaa peliä. Kokeilkaa.

Kirosin jo pelin vaikka minne, mutta on sille vielä annettava mahdollisuus, kun pitäisi tuota modiakin tuohon vääntää.

(Niin, ja mielestäni ESPN NHL2k5 on vikoineen EA:n peliä parempaa lätkää)

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
EA Sports NHL 2005 on realistinen nykypäivän jääkiekkopeli. Koukkua, kahvaa ja roikkumista on yllin kyllin eikä sommitelmista hajuakaan. Minä en tällaisten pelien parissa viihdy.

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Taklauksen vaikeutta ja tehokkuutta säätämällä saa tietokoneen taklausmäärän tippumaan alle kymmeneen (5 minuutin erät ja päivitetyt SM-liiga rosterit), joten se on itsestä kiinni, ajeleeko kaikkea liikkuvaa. Jos ei itsehillintää löydy, niin nostaa sitten jäähyherkkyyttä. Jospa boksissa istuminen opettaa.

Perinteisesti tämän sarjan peleistä on haukuttu se pelillinen puoli, mutta ilmeisesti 2005:ssä se ei olekaan totutun huonosti hoidettu, kun huomio kiinnittyy taklausmääriin, ohjaimiin ja käyttöliittymään, joka kyllä onkin aivan susi, kuten yleensä suorissa konsolikäännöksissä. Paras uudistus vuosiin on open ice support/control, joilla saa kaavamaisen tekoälyn taktiikoihin uusia variaatioita. Eipä sitä ole kukaan tässä ketjussa noteerannut.

Olisiko ihan mahdotonta keskustella otsikon pelistä ilman ESPN-spammia? Eiköhän se ole tullut selväksi, että NHL 2k5 on lähtökohtaisesti kaikilla osa-alueilla parempi ja onnistuneempi peli, vaikkei sitä kukaan olisi vielä edes päässyt pelaamaan. Olkoon Sega konsolilätkän kuningas, mutta PC:lle ei vaihtoehtoja ole.

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oon yrittäny tuotakin satoja kertoja ja kertaakaan ei ole menny SUORAAN SYÖTÖSTÄ.
Joitakin kertoja on mennyt silleen, että äijä on ohjannut sen vielä maalinedestä maaliin. Ja jokunen ripari on noista tullu joista on tullu maali. Mutta helpoin tapa tehdä maalin on ranari yläkulmaan heti viivan jälkeen.

Outoa, itselläni nuo onnistuvat turhankin usein. Toinen suoraan syötöstä variaatio joka ainakin itselläni onnistuu on sinisen jälkeen poikittaissyöttö keskelle sentterille/laiturille.

Vanhanaikaiset onnistuvat myös vähän turhankin korkealla prosentilla. Kokonaisuutena tässä kyllä uppoaa leveämmällä skaalalla kudit kuin aikaisemmissa versioissa.

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti foobar
Outoa, itselläni nuo onnistuvat turhankin usein. Toinen suoraan syötöstä variaatio joka ainakin itselläni onnistuu on sinisen jälkeen poikittaissyöttö keskelle sentterille/laiturille.

Vanhanaikaiset onnistuvat myös vähän turhankin korkealla prosentilla. Kokonaisuutena tässä kyllä uppoaa leveämmällä skaalalla kudit kuin aikaisemmissa versioissa.

Niin kyllähän ne varmasti joskus uppoaakin, mutta se onkin aivan eriasia, että millaisia nämä kudit ovat. En ole itse saanut vielä yhtää hienoa lämäystä jossa on kunnolla voimaa lauottua siniviivalta. Ne ovat ainakin minulla yleensä vain sellaisia pieniä hutaisuja. Näitä en oikeen tahtoisi "suoraan syötöstä vedoiksi" nimittää.

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Millainen on tämä Free4all-systeemi? Voiko siinä pelata yksin koneen ohjaamia pelureita vastaan, vai onko kyseessä pelkästään moninpeli ihmisvastustajia vastaan?

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kokeilkaapa sellaista vedätysrannaria, eli b-pisteen kaaren kohdalta rannarinappi pohjaan ja sekunnin parin odotus, jolloin kaveri pääsee virittämään ja kiekko takanurkkaan. On melkein meikäläisen yleisin maali nykyään. Kun katsoo kyseisestä maalista hidastuksen, niin siitä näkee, kun pelaaja oikeen katto, että minne laittaa.

Toinen kokeilemisen arvoinen juttu on esim. Ylivoimassa se, että kiekko pakille ja taas saman tyyppinen vedätysrannari, mutta vaan jäätä pitkin suoraan maalille. Kannattaa tosin odottaa, että maalin edessä alkaa olemaan trafiikkia, jolloin omat miehet joko ohjaavat kiekon maaliin tai sitten riparit sisään. Menee muuten joskus suoraankin.

One timereista olen huomannut se, että parhaiten nuo menevät längistä. Jos one timerin pistää miehekkäästi kohti ylänurkkaa, niin todennäköisesti veska poimii sen, kuin marjan.

On muuten kovia kavereita nämä änärimiehet ohjailemaan noitä lähes pään korkuisia lättyjä maaliin. Aluksi se ole ihan hienon näköinen, mutta jos niitä jokapelissä tulee, niin hohhoijaa.

Itse pelistä sen verran, että tietokoneella on suuria vaikeuksia tehdä minulle enää maaleja. Yleensä saldona on se 0-2, kun taas itse teen sellaiset 3-5 maalia per ottelu 5 minuutin erillä.

Suomella voitin eilen World Cupin, mutta en joutunut todelliseen testiin, kun en kohdannut USA:ta, Kanadaa enkä Venäjää ollenkaan. Finaalissa kaatui Tsekki.

Lukko4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko,Real Madrid
SM-Liigasta....

Sellasta viellä,että pystyykös jo pelaamaan useamman kauden putkeen SM-liigassa, vai tarviiko aina aloittaa alusta?

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: SM-Liigasta....

Viestin lähetti Matsku
Ilmeisesti täytyy aloittaa alusta, niin kuin 2004:ssakin, koska on aika hankala alkaa tekijöiden keksiä jotain draftia liigaankin.

Jep eipä tuo sm-liiga paljon sisällä tässäkään pelissä

K.J.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Everton FC, Hermes
Viestin lähetti Sid
Paras uudistus vuosiin on open ice support/control, joilla saa kaavamaisen tekoälyn taktiikoihin uusia variaatioita. Eipä sitä ole kukaan tässä ketjussa noteerannut.

Tätä ominaisuutta ei todellakaan ole paljon kommentoitu.. Ja jos nyt sitä erehdyn liikaa kehumaan tulee taas haukkuryöppy päälle, mutta mielestäni se on mielenkiintoinen uudistus, ehkei se vielä toimi ihan täysin, mutta ainakin paremmin kuin FIFA ja NBA 2004 versioissa. Itse käytän tätä eniten hyökkäyksiin lähdöissä, mutta pari aika maukasta syöttöä on löytänyt open ice-miehen takakulmalta etenkin ylivoimalla.
Yksi ärsyttävä juttu ylitse muiden on se, että ainakin Xboxilla kone haluaa välttämättä aina silloin tällöin peluuttaa omia "ihannekentällisiään" pelaajan tahtomatta. Monesti, kun muokkaa uudet koostumukset ja nostaa sen nuoren lupauksen tai tappelijan rosteriin, huomaa pelin alkaessa, että kone onkin taas arponut omat kenttänsä ja juuri se alisuorittaja kaveri, jota ei halua peluuttaa on taas rosterissa.
Sen verran vielä kehuja, että DynastyMode on parasta mitä on nähty, jos lasketaan manageripelit pois.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti K.J.
Tätä ominaisuutta ei todellakaan ole paljon kommentoitu.. Ja jos nyt sitä erehdyn liikaa kehumaan tulee taas haukkuryöppy päälle, mutta mielestäni se on mielenkiintoinen uudistus, ehkei se vielä toimi ihan täysin, mutta ainakin paremmin kuin FIFA ja NBA 2004 versioissa. Itse käytän tätä eniten hyökkäyksiin lähdöissä, mutta pari aika maukasta syöttöä on löytänyt open ice-miehen takakulmalta etenkin ylivoimalla.
Yksi ärsyttävä juttu ylitse muiden on se, että ainakin Xboxilla kone haluaa välttämättä aina silloin tällöin peluuttaa omia "ihannekentällisiään" pelaajan tahtomatta. Monesti, kun muokkaa uudet koostumukset ja nostaa sen nuoren lupauksen tai tappelijan rosteriin, huomaa pelin alkaessa, että kone onkin taas arponut omat kenttänsä ja juuri se alisuorittaja kaveri, jota ei halua peluuttaa on taas rosterissa.
Sen verran vielä kehuja, että DynastyMode on parasta mitä on nähty, jos lasketaan manageripelit pois.

Open Ice control siinä mielessä vähän ongelmallinen, että tietokoneen tekoäly on kuitenkin niin onneton, että lähes välittömästi, kun on ottanut ohjattavakseen jonkun muun, kuin kiekollisen miehen, niin tämä kiekollinen mies jää yleensä ensimmäisen vastustajan jyräämäksi. Sitä itse ohjaamaansa pelaaja ei yksinkertaisesti ehdi liikuttamaan tarpeeksi. Ideana hyvä, mutta kyseisestä syystä tulee hyvin vähän käytettyä.

Tietokoneen tekoälystä myös yksi puute on se, että mitä hyötyä on ottaa kahden viivan syöttö pois, kun tietokoneen miehet kuitenkin kyttäävät punaviivan pinnassa, että mies kiekollinen mies ehtii pois omalta alueelta.

Itse ihmettelin pelin alussa sitä, miksi joka pelin jälkeen tietokone haluaa muokata omat kentällisensä peliin, vaikka en edit lineseista ollutkaan käynyt best linejä napsauttamassa. Sitten huomasin, että pelin jälkeen tulee screeniin ruutu, jossa lukee ottelun lopputulos ja alla view match tai jotain ja sitä klikkaamalla kone arpoo uudet kentälliset.

Tästä dynasty modesta sen verran, että pelaan sitä NY Rangersilla ja tämän hetken hyökkäyskentät ovat:

Kovalchuk-Lindros-Bertuzzi
Jagr-T.Ruutu-Zetterberg
Hinote-Horak-J.Ruutu
LaCatoure-Lundmark-Salmelainen

Zidlicky-Poti
Bouchard-Mironov
Rachunek-Tyutin

Aebischer
Lehtonen

Kertoo varmaan siitä, että on aika helppo kasata kova joukkue, koska seurat suostuvat helposti treideihin, jos kahdella pelaajalla on about sama overall. Esim. Chicago vaihtoi Ruudun päittäinsä Messieriin. Vaihtaisiko oikeasti? Lisäksi luovuin seuran muutamasta ylipalkatusta pelaajasta, kuten Buresta, jonka vaihdoin ensin Kariyaan ja hänet sitten Kovalchukiin, joilla molemmilla on huomattavasti pienempi palkka.

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No niin, tuli sitten peli hommattua PC-versiona. Mielestäni on parempi kuin 2004, kunhan slidereitä säätää tarpeeksi. Pelituntumasta tykkään, ja kyllä ne one-timeritkin uppoavat.

Overhead-kamerakulma on mielestäni parantunut, ei ole enää liian ylhäällä. Grafiikka on muutenkin aika mahtavaa.

Tuo free4all-minipeli on ihan hauska lisä. Moninpelinä aika ehdoton. Pelin musiikit ovat huooimmat pitkään aikaan. Muutama hyvä kipale, suurin osa aika paskaa.

Eipä muuta kuin pelaamaan taas.

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti The_Trooper
En ole itse saanut vielä yhtää hienoa lämäystä jossa on kunnolla voimaa lauottua siniviivalta. Ne ovat ainakin minulla yleensä vain sellaisia pieniä hutaisuja. Näitä en oikeen tahtoisi "suoraan syötöstä vedoiksi" nimittää.

Jaa-a pelaatko näppikseltä vai missä ihmeessä voi olla vika? Itelläni analogisella pädillä kyllä uppoaa kovat lämyt sekä alas että ylös ja joskus längistä, joskus räpylän kautta jne.

Analogitatilla pystyy nätisti tähtäämään haluttuun kulmaan, ylös tai alas.

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti foobar
Jaa-a pelaatko näppikseltä vai missä ihmeessä voi olla vika? Itelläni analogisella pädillä kyllä uppoaa kovat lämyt sekä alas että ylös ja joskus längistä, joskus räpylän kautta jne.

Analogitatilla pystyy nätisti tähtäämään haluttuun kulmaan, ylös tai alas.

Tarkoitin suoraan syötöstä ;) Kuten mainitsemassasi viestissä sanoin...

Viimeksi muokattu:

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis ei mulla vaan lähe kunnon pommia minnekkään kun yritän suoraan syötöstä viivalta pommittaa. Se on vain sellainen pieni hutaisu. Luulen että vika on enemmänkin pelissä ;)

Viimeksi muokattu:

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Millonkohan tai onko kellään tietoa ,että mistä voi imuttaa uudet Sm-liiga rosterit?

Teme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville Predators
Mistä ihmeestä tappelun saa aktivoitua PC:llä? Pelaan Logitechin Dual Action padilla ja näppäinasetusten mukaan tappelu aktivoidaan "select" näppäimestä. Missä helevatassa on select näppäin?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy