Mainos

Nhl 2005

  • 54 856
  • 384

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Niilo
Itselläni on koneessa Club 3d ATI Radeon 9600 pro 128 Mt ja sillä pelittää ihan hyvin.

Viestin lähetti psychodad


Mulla radeon 9800 ja toimii täysin moitteetta 1600x1200 resolla ja täysillä detaljeilla. Prossuna athlon 2800+ ja rammia 512.

Prossuna 2.8 Intel ja rammia 1024.

En minä sitten enää ymmärrä. Viimeiset ajurit haettu ja taustaohjelmat on suljettu, mutta pelaamaan ei pysty kokonaista erää ennen kuin grafiikka muuttuu pixelimössöksi. No, kävin tilaamassa GeForce 6800:n, jos se sitten sillä toimisi - tana!
 

GameOver

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU ja Ducks
Toimii täysin moitteettomasti AMD Athlon XP 2000+, 1024 Ram ja GeForce4 Ti-4600 128 MB näyttis 1280x1024 resoilla. Eli kyllä pitäis toimia ihan moitteettomasti millä tahansa 128/256 MB uudella näyttiksellä, kun tää Ge Force 4600 on jo n. 2 vuotta vanha.
 

NHL

Jäsen
Heheh pelasin äsken EA sports NHL97 Super Nintendolla. Kehitys on huikeaa, eivätköhän nuo pelit näytä edes jääkiekolta. Ihme, että pienänä jaksoi noita hakata monta tuntia päivässä. :D
 

Hattori Hanzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti repe_joke
Tuommonenhan se oli joo. Minusta kovin vähän Elorannan näköinen tuo tyyppi kyllä.

Elorantahan se siinä. Mahtaa Ilveksen viime kauden hierojalla olla hauskaa, kun pelaa näitä pelejä.

HH
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti NHL
Heheh pelasin äsken EA sports NHL97 Super Nintendolla. Kehitys on huikeaa, eivätköhän nuo pelit näytä edes jääkiekolta. Ihme, että pienänä jaksoi noita hakata monta tuntia päivässä. :D

Silti se ylivoimaisesti tärkein seikka peleissä eli "pelattavuus" oli noissa valovuosia parempaa kuin nykypeleissä. Toki nykyäänkin osataan tehdä tällä saralla suorastaan loistavia tuotteita (PES-sarja), mutta valitettavasti kokonaisuudessaan pelattavuuden saralla ollaan menty takapakkia lähes samassa suhteessa missä grafiikat ovat kehittyneet.
 

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Mazza
Silti se ylivoimaisesti tärkein seikka peleissä eli "pelattavuus" oli noissa valovuosia parempaa kuin nykypeleissä. Toki nykyäänkin osataan tehdä tällä saralla suorastaan loistavia tuotteita (PES-sarja), mutta valitettavasti kokonaisuudessaan pelattavuuden saralla ollaan menty takapakkia lähes samassa suhteessa missä grafiikat
ovat kehittyneet.

Totta. Varsinkin EA:n kohdalla
 

NHL

Jäsen
Viestin lähetti Mazza
Silti se ylivoimaisesti tärkein seikka peleissä eli "pelattavuus" oli noissa valovuosia parempaa kuin nykypeleissä.

Pelattavuus? NHL95-97 Super Nintendolla? Hehe, taitaa aika kullata muistot, äsken pelasin vähän aikaa eikä tuossa mitään pelattavuutta ole. Esim. NHL2005 on ensimmäinen EA SPORTSIN NHL-peli jossa todella voi pelata ylivoimaa. Siis mahdollisuus pyörittää.

Tottakai se helpottaa että on vain veto, syöttö ja taklausnappi. Tottahan se on että noita vanhoja pelejä oli hieno pelata joskus. Aikansa kutakin.

EA on pelimaailman Selänne. Paskaa sataa niskaan ja kovaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti NHL
Pelattavuus? NHL95-97 Super Nintendolla? Hehe, taitaa aika kullata muistot, äsken pelasin vähän aikaa eikä tuossa mitään pelattavuutta ole. Esim. NHL2005 on ensimmäinen EA SPORTSIN NHL-peli jossa todella voi pelata ylivoimaa. Siis mahdollisuus pyörittää.

Tottakai se helpottaa että on vain veto, syöttö ja taklausnappi. Tottahan se on että noita vanhoja pelejä oli hieno pelata joskus. Aikansa kutakin.

EA on pelimaailman Selänne. Paskaa sataa niskaan ja kovaa.

Kyllähän nuo vanhat lätkäpelit on aika karmeita, jos niitä nykyään erehtyy pelaamaan. Aikoinaan ne oli parasta mitä itse tiesi ja kilpailijoiden tuotokset olivat karmeaa paskaa. Brett Hull hockeyt ja muut ei oikein iskenyt siihen aikaan.
Segalla ne lätkäpelit oli muuten parempia kun tintetolla tai näin ainakin minun mielestä.

Mitä tulee ylivoimaan, niin oli niissä aikaisemmissakin versioissa se mahdollisuus. Olikohan 99 nhl missä kaverin kanssa pyöriteltiin ylivoimaa ekaa kertaa ihan kunnolla. Maaleista varmaan 70% tehtiin yv:llä siinä pelissä.
Viime vuoden versiossa ei tarvinnut hirveesti pyöritellä ylivoimaa, kun siinä oli patenttitapa tehdä maali.
Tämän vuoden versiossa yv on tehty ihan hyvin ja tietokoneen perkeleet tulee päälle jos ei kiekkoa liikuta. Suurin osa yv-maaleista on kyllä semmosia, että ajaa keskeltä sisään ja laukaus hanska puolelle yläkulmaan. Osa on sitten niitä laukaus viivalta ja ohjaus ilmasta maaliin.

Viestin lähetti Matsku

Oletko varma ettei se ole gp, eli games played? ;)


No niinhän se olikin. Kenenkähän älynväläys on pistää tilastot tuolla tavalla luettavaksi.
Minä oon niin automaationa koko ajan katellut, että ekana ois pelit, sitten maalit - > syötöt ja pisteet. Tässäpä sitten meneekin pisteet -> maalit -> syötöt -> pelit ja sitten tais olla rangaistus minuutit vielä, jos oikein muistan.
Ehkä minä en jatkossa kattele niitä pelaajakortteja ennen peliä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En muista minkä vuoden NHL oli kyseessä, mutta kun puhutaan inttiajasta, niin varmaan joku 96-97 vuoden malli, niin muistuu mieleeni hassu tapaus: Kyseisessä änärissä oli täysin varma läpiajomaali. Läpiajossa painoi laukaisunapin pohjaan ja vedätti laukausta niin kauan, että oli luistellut maalivahdista ohi, jolloin maalivahti heittäytyi selälleen ja edessä avautui aina täysin tyhjä rysä, jonne kiekko oli helppo laittaa. Pelasin inttikaveriani vastaan, joka oli yksi "ipan" mies Tampereelta, ja tein hänelle yhdessä ottelussa varmaan 10 täysin samanlaista maalia. Ei ehditty matsia loppuun pelata, kun ohjain lensi seinään ja Ilveksen mies huusi suoraa huutoa, että "vittu mä en enää ikinä pelaa sua vastaan, kun jätkä tekee aina ton saman maalin. Vastasin vaan, että "vittuako päästät koko aika läpiajoon".

No ei ollut reilusti tehty, myönnän sen, mutta aika hauskaa oli, kun mies kävi niin saatanan hiilenä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Apassi
En muista minkä vuoden NHL oli kyseessä, mutta kun puhutaan inttiajasta, niin varmaan joku 96-97 vuoden malli, niin muistuu mieleeni hassu tapaus: Kyseisessä änärissä oli täysin varma läpiajomaali. Läpiajossa painoi laukaisunapin pohjaan ja vedätti laukausta niin kauan, että oli luistellut maalivahdista ohi, jolloin maalivahti heittäytyi selälleen ja edessä avautui aina täysin tyhjä rysä, jonne kiekko oli helppo laittaa.
Ainakin 98:ssa tuo kuvailemasi kikka puri. Laukaisunappi pohjassa vinottainen liuku veskarin ohi, jolloin tämä heittäytyi lähestulkoon aina kyljelleen, ja kiekko tyhjiin.

2000:ssa vastaavanlainen "varma" maali tuli tehdyksi siten, että luisteli vasenta laitaa leftin (tai oikeata laitaa rightin...) äijän kanssa, viritti lämärin täysille ja ampui hiukan ennen pätyviivaa. Maalivahti hörppäsi laukaukset yleensä aina längistä, vaikka kuti olisi lähtenyt korkealle.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhdessä NHL:ssä puolestaan oli varma maali sellainen, että kiersi maaalin takaa maalin eteen, jolloin maalivahti heittäytyi selälleen etutolpan kohdalla, niin kiersikin takatolpalle asti ja laittoi kiekon tyhjiin. Kyseistä suoritusta kutsuttiin meidän kaveriporukassa "hinaajakierroksi". Mistä lie nimitys alkunsa saanut, mutta tietokonetta vastaan se meni lähes aina. Monesti pelailimme ja pelaamme edelleen (yleensä alkoholia nauttien) sellaisia turnauksia, joissa kummallakin puolella on 2 kaveria. Tämä vei pois mahdollisuuden tehdä näitä varmoja maaleja, kun pystyi pelaamaan tämän pois.

Monesti nämä NHL-pelit ovatkin sellaisia, että niiden yksinpeluuaika on aika lyhyt ja nämä itse järjestetyt miniturnaukset pidentävät pelattavuusaikaa. Kun kummallakin puolella pelaa 2 oikeata pelaajaa, alkaa oikeita hyökkäyskuvioitakin muodostumaan, kun toinen pelaaja osaa oikeastikin haketua pelattavaksi ja maalipaikkoihin. Toinen juttu on se, että ihmispelaajat pelaavat tilanteet eri tavalla, kun taas tietokoneella on se tuttu kaava pelata. Syntyy erilaisia maaleja ja tilanteita, koska on pakko yrittää erilaisia juttuja. Lisäksi yksi pointihan siinä on se, että kun yksinkertaisesti kavereille ei viitsi mennä häviämään, niin se lataus on aivan erilainen. Tosissaan, mutta ei vakavasti.

Sitten se ikäjuttu, josta täällä on jauhettu. Miten kolmeakymppiä lähestyvät ja vanhemmatkin viitsivät vielä pelata jotain NHL:ää?

Vastaus: Mikä estää, jos se on hauskaa.
 

Rygge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jaro
Viestin lähetti Apassi
Toinen juttu on se, että ihmispelaajat pelaavat tilanteet eri tavalla, kun taas tietokoneella on se tuttu kaava pelata. Syntyy erilaisia maaleja ja tilanteita, koska on pakko yrittää erilaisia juttuja. Lisäksi yksi pointihan siinä on se, että kun yksinkertaisesti kavereille ei viitsi mennä häviämään, niin se lataus on aivan erilainen. Tosissaan, mutta ei vakavasti.

Allekirjoitan täysin, parasta tässä pelissä (kuten myös aikaisemmissa tämän sarjan peleissä) ovat ehdottomasti hegemoniaottelut kavereita vastaan. Siinä on ajoittain ollut jopa naapurisopu kovilla, kun pojat on pelanneet elämää suurempia otteluita. Ainakin eräs tännekin kirjoitteleva henkilö (siis Apassin lisäksi) varmasti jakaa näkemykseni asiasta.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Rygge
Siinä on ajoittain ollut jopa naapurisopu kovilla, kun pojat on pelanneet elämää suurempia otteluita. Ainakin eräs tännekin kirjoitteleva henkilö (siis Apassin lisäksi) varmasti jakaa näkemykseni asiasta.
Noo... Korkeintaan välillä saattoi äänenvoimakkuus aavistuksen nousta.

Ei vaan, onhan näitä kuuluisia hegemoniaotteluita myllyttäessä huoneen äänentaso noussut lähes haitallisen korkeaksi. Tiukoissa pelitilanteissa pojista irtosi lähes yhtä kova ääni, kuin ajoittain sm-liigaa teksti-tv:ltä katsoessa. Ja aina on naapurin tytöillä kysyttävää.

Toistaisin vielä senkin, että tiukan tunnelman lisäksi harva asia on tarjonnut myöskään yhtä hyviä nauruja, kuin NHL 2004:n selostusosasto sekä maalivahtipeli. Aivan huikeita otteluita kaikkiaan. NHL 2005:ttä olenkin päässyt vasta kerran kokeilemaan, ihan asiallisen tuntuinenhan tuokin oli.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Ohmi
No, kävin tilaamassa GeForce 6800:n, jos se sitten sillä toimisi - tana!

No, toimiihan se!

Ainakin viiden eilen illlalla pelaamani pelin jälkeen NHL2005 on huomattavasti sujuvampi peli kuin edeltäjänsä. Mikään ei vituttanut niin paljoa edeltäjässä kuin se kulmikas ja millintarkka ohjaus, kun yritit luistella esim. pitkäksi vihellettävän kiekon perään ja teit pienen ohjausvirheen, niin pelaaja ei kiekkoon onnistunut edes koskemaan. Kyllä kai pelissä sen verran saa ohjattavallakin pelaajalla olla älyä, että se ymmärtää ajautua kiekkoa kohti, jos sitä kohti on koko kentän pituus luisteltu, pitkä on tulossa eikä ketään muuta pelaajaa ole mailla eikä halmeilla.

Loppujen lopuksi itse peli on huomattavasti fiksumpi kuin edeltäjänsä. Sen sijaan muu oheistoiminta on suoraan sanottuna perseestä: valikot, pelaajavaihdot rosterissa, pelaajavaihdot joukkueiden välillä, pelaajan luominen(jota ei siis enää ole) etc. Miten helvetissä ne tuossa oikein onnistuivat, vai oliko valikkojen suunnittelijana tällä kertaa Korkeasaaren paviaanit? Ei tuollaisesta ainakaan pitäisi selvitä enää kuolemanrangaistusta vähemmällä.

No, nyt täytyy vaan hakea uudet rosterit tuolta Arenacenteristä(kiitos, ISH), kun tuo Tomko ei ole saanut tehtyä Tepsin rosteriin kuin 11 hyökkääjää. Eiköhän tämä tästä vielä iloksi muutu...
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
miten online-pelissä pystyy pelin erätauolla lähettämään viestejä vastustajalle? itse saan silloin tällöin vastapuolelta kommenttia, mutta itse en pysty lähettämään.

Vastaus löytyi eli TAB-näppäintä pitää painaa ennen jokaista viestiä.
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Viestin lähetti repe_joke
.
Segalla ne lätkäpelit oli muuten parempia kun tintetolla tai näin ainakin minun mielestä.

Oli ja ei. Segalla oli enemmän vauhtia pelissä, mikä oli hyvä, vaikkakin välillä oli aika päätöntä se meno. Segalla myös nähtiin näitä hienoja maaleja, missä maalin takaa kiekko meni maalin läpi, tai omasta päädystä lämärillä sisään. Molemmilla omat hyvät ja huonot puolensa.

EA sarjan luokattomin esitys on 95 SNindendolla. Huh.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Pari huomauttamisen aihetta lisää löytynyt:
St.Louis'issa kuuluttaja (Mika siis) totesi tervetulleeksi pelaajan
San Joseen ja HP Pavillion'iin.

Toinen pienehköön ärtymykseen johtanut seikka oli, kun pääsin
Jagrilla yksin läpi (ensimmäinen läpiajo ylipäätään pelissä) ja kun
olin saapumassa maalille, tietokone nappaa jonkun takaatulevan
oman pelaajan jalat alta ja tuomari viheltää välittömästi pilliin.
Siis kesken läpiajon ja vaikka jäähy oli tulossa vastustajalle!
Voi pyhä jysäys!

Tuntuu muuten että (omat) pelaajat ovat reboundeissa
hanakampia vaan sitomaan vastustajan pelaajia kun että tulisi
mieleen luistella kohti kiekkoa ja laukaista maaliin.
Myös onetimer-syöttö lähtee lavasta kuin terva. Lopputuloksena
yleensä pelkkä veto.

Näin täällä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Matsku
Sori, tuli tuolla aikaisemmin laitettua väärä linkki :(
Tuo oli 1.1 vaikka oikea versio on 1.2.
Samaiselta sivulta voit ladata 1.2:n.

No hätä Matsku:) Ei tuolla Arenacenterillä ollut yhtään sen parempia rostereita, joten imutin NHLviewin ja lisäsin sillä Korpikosken, Virtasen, Ojalan ja Ahon Tepsin rosteriin. Nyt peli toimii kuin unelma, jos valikkojen perseilyä oteta huomioon.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Pelaajien numeroiden kanssa on hämminkiä... Ainakaan Tapparan pelaajien pelinumerot eivät pidä paikkaansa. Tappara fanit ainakin huomaavat keiden numerot on ihan metsässä. Venäläisellä taisi olla 37 vaikka pitäisi olla 38. Tapsussa kukaan ei pelaa nrolla 37...
 

WiLkKu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Jokerit
Onkos kellään ko. peliä pelaavalla käytössä Logitech UltraX flat-näppistä? Tänään tuli hommattua tuommonen, ja harmikseni todettua, että eipä enää onnistu syöttely muualle kuin eteen ja sivulle, eli kulmiin ei ollenkaan. Syöttönappina alt gr, muita ei o tullu viel kokeiltua.

EDIT:
Jatkoa. Onnistuuko Logitech Rumblepad II:lla pelaajan ohjaaminen mitenkään sillä d-padilla, eikä sillä analogitapilla?

EDIT2:

Ja selvishän tuo, tarvi painaa vaan tuota padissa olevaa "mode" -nappulaa.
 
Viimeksi muokattu:

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Nyt kun on muutama kymmentä ottelua pelattu, ei tästä pelistä jaksa innostua - älytöntä arcademättöä vaikka miten säätää asetuksia. Kun vaikeimmallakin tasolla pieksän tietokoneen 10min erillä 11-2 niin ei tätä peliä tarvitse enää pelata.
 

Lukko4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko,Real Madrid
Mulla taas tuppaa olemaan niin, että vetelen viitisenkymmentä vetoa matsissa je teen korkeintaan 2-3 maalia,kun taas vastustaja vetää kymmenisen vetoa ja tekee saman määrän maaleja.

Lisäksi vastustajan maalit on usein pelkkiä ''sutasuja'' maalia kohti.


EDIT:Niin vaikein vaikeustaso tietenkin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös