Aloituksessa on monta tapaa aloittaa. Tatti taaksepäin, tatti pyöräyttämällä ylhäältä alas, pyöräytttää kokonaisen ympyrän jne. Kun nämä tajuaa, aloitukset helpottuu.Ostin vasta ihan hiljattain PS3:lle NHL15:n ja pelannut n 20 peliä häviten jokaikisen aloituksen.
Pitääkö siinä painaa jotain muuta nappia kun tattia aloitus-suuntaan? Vai onko kyseessä vaan season-moden bugi?
Googleen kun näppäilee: Faceoffs NHL 15, niin löytyy parikin videota opastamaan.Ostin vasta ihan hiljattain PS3:lle NHL15:n ja pelannut n 20 peliä häviten jokaikisen aloituksen.
Pitääkö siinä painaa jotain muuta nappia kun tattia aloitus-suuntaan? Vai onko kyseessä vaan season-moden bugi?
Jep ja parhaiten tuon oppii yksinkertaisesti pelaamalla ja tuossa harjoittelemalla aloituksia.Googleen kun näppäilee: Faceoffs NHL 15, niin löytyy parikin videota opastamaan.
Sama täällä. Välillä lyödään tyhjästä ohi ja jäähyt eivät mene tasan. Saatan myös hävitä oman tehottomuuteni takia tai voittaa onnenkantamoisella. Mutta sehän tekee pelistä vaan paremman.Itselle ei ole vieläkään tullut yhtään "EA:n päättämää" matsia vastaan. Kuitenkin toista tuhatta matsia pelattuna. Varmaan viallinen kappale.
Aina ei kulje, joissain matseissa ei onnistu mikään ja vastustajalla onnistuu kaikki = realismia to the max!Arvon @BigRedBob voi sitten kertoa...
Tämähän on peli. Loppujen lopuksi aika paljon epärealistisuuksia sisältävä peli. En todellakaan kiistä, etteikö noita kuvailemiasi asioita tapahtuisi pelissä. Kyse oli siitä, että EA asettuu jomman kumman pelaajan puolelle tai näitä kuvailemiasi asioita sattuisi vain toiselle pelaajalle. Sitä en ole ainakaan itse nähnyt. Väitän ihan pokkana, että katsot peliä hieman (oman joukkueesi) värilasien läpi.Arvon @Outzala voi sitten kertoa...
Kyllä ne momentumit ovat tässä pelissä totta. Ja huonolla tavalla.Tämähän on peli. Loppujen lopuksi aika paljon epärealistisuuksia sisältävä peli. En todellakaan kiistä, etteikö noita kuvailemiasi asioita tapahtuisi pelissä. Kyse oli siitä, että EA asettuu jomman kumman pelaajan puolelle tai näitä kuvailemiasi asioita sattuisi vain toiselle pelaajalle. Sitä en ole ainakaan itse nähnyt. Väitän ihan pokkana, että katsot peliä hieman (oman joukkueesi) värilasien läpi.
No, mielipideasioitahan nämä ovat. En voi puhua muuta kuin omista kokemuksista ja te taas omistanne. Ja kummatkin lienevät yhtä oikeassa.Kyllä ne momentumit ovat tässä pelissä totta. Ja huonolla tavalla.
Pelissähän se olisi loistava tekijä, jos yksittäisillä joukkueen pelaajilla olisi ominaisuus Consistency, jonka mukaan otteet (esim. laukauksen tarkkuus, kiekonkäsittely, syöttövarmuus) vaihtelevat pelistä toiseen. Toisi mahtavasti realismia mukaan kun pelaajat yksittäisissä peleissä käyttäytyisivät tämän consistency-muuttujan mukaisesti.
Nykyisellään nämä ea-momentumit syövät online-peleissä mielenkiintoa kun ottelun tuloksen pystyy välillä arvioimaan muutaman pelatun minuutin jälkeen. Kaksi samantasoista pelaajaa peräkkäisinä matseina ovat välillä päättyneet omaan 8-1 voittoon ja 1-7 tappioon, ilman muutoksia tavassa pelata peliä.
Riippuu paljon pelitavallisista asioista, miten ea-momentumit vaikuttavat. Itse pelaan online-matseissa keskialueen yli keskikaistan kautta ja mahdollisimman "oikeaa" lätkää, ei pitkiä avauksia laidasta eikä magneettilapakuljetuksia, vaan ylivoimahyökkäysvyörytyksiä ja lättysyöttöjä takatolpalle. Mun peli kaatuu samantien jos syöttö/syötönkatko-avustukset on kaverille suosiolliset. 15 maalin erot tuli tuossa kohtaa siitä, etten kirjaimellisesti päässyt lyhytsyöttöpelilläni omalta alueeltani pois, ja maalivahtini imuroi kaikki vedot. Toisinpäin voittaessani mulla onnistui kaikki, ea-avustuksistakin johtuen. Sellaista se on ja useimmat kovan levelin pelaajat ne ymmärtää ja myöntää.No, mielipideasioitahan nämä ovat. En voi puhua muuta kuin omista kokemuksista ja te taas omistanne. Ja kummatkin lienevät yhtä oikeassa.
Tuo viimeinen esimerkki lienee kieli poskessa heitetty. Ei kai 15 maalin eroa voi ihan pelkästään EA:n piikkiin laittaa...
Oma pelityylini muistuttaa hyvin paljon tuota sinun tyyliäsi. Allekirjoitan tuon tekstin tuohon lainaamaani kohtaan asti, se on kuin omalta näppikseltäni.Riippuu paljon pelitavallisista asioista, miten ea-momentumit vaikuttavat. Itse pelaan online-matseissa keskialueen yli keskikaistan kautta ja mahdollisimman "oikeaa" lätkää, ei pitkiä avauksia laidasta eikä magneettilapakuljetuksia, vaan ylivoimahyökkäysvyörytyksiä ja lättysyöttöjä takatolpalle.
Kyllä pelin erilainen rytmittäminen kuuluu tavalliseen pelikirjaani, eipä hätää ; )Sen jälkeen tulisi ekana mieleen, että onko vastustaja oppinut pelityylisi ja kylmästi puolustaa sen pois pokettamalla (tässä taas epärealistisuuden huippu uusimman version osalta) ja sijoittumalla. Ainakin itse pyrin ensiksi ajattelemaan, että vika on silloin itsessäni ja esim. sekoitan hieman pelityyliä. Vaikka lähtemällä omista nopeammin tai hitaammin, tilanteen mukaan.
Voi olla lapsenuskoista ajatella vian olevan kokoajan jossain muualla kuin EA:ssa, mutta siten olen ainakin itse pärjännyt. Siihen kun ei edes voi itse vaikuttaa muuten kuin olemalla pelaamatta.
Realismin huippu tässä pelissä, mikä itselle tapahtunut on se että tarkoitus oli syöttää yv:llä hyökkäysalueella laidasta puolustajalle -> kiekko menee jollain aivan oudolla tavalla puolustajan ohi ja liukuu oman maalivahdin längistä sisään. Ja tietenkin jatkoajalla - tälläisiä mokiahan ei tapahdu koskaan 2. erän puolivälissä. Ehkä oudoimpia ratkaisuja koskaan. Ei voinut kuin nauraa ja ihmetellä että mitä nyt taas.Onhan tuo realismia aidoimillaan, kun olet yksin läpi ja takana olevan pelaaja huitoo mailallaan kehosi läpi. Päätät olla huomioimatta tämän hirmuteon ja pistät kiekon sinne kuuluisaan ylämummoon ja sen jälkeen voitkin poistua samantien sairaalaan hoidattamaan hirvittäviä silppomisvammojasi. Eiku.
Oli taas huikeaa puolustamista vastustajalta. Huomasin n. erän jälkeen ettei kaveri oikein koita edes taklata missään tilanteessa ja tätä aloinkin seuraamaan ja ei. Ei taklannut ei sitten missään tilanteessa, vaan jokaiseen tilanteeseen pokecheckkiä tai mailan nostoa. Pelin jälkeen selasin kaikki hänen taklauksensa läpi ja oli niistä jopa yksi VITTU YKSI! hänen suorittama. Tämä siis koko pelissä. Antaa hänen olla, kun voitto sieltä kuitenkin tilille napsahti.
Tästähän tehtiin ihan videokin, jossa vertailtiin John Scottin ja Crosbyn mailatekniikoita ja luistelua next gen NHL15-pelissä ja old gen vastaavassa ja oli suorastaan huikean naurettavaa, miten mitätön se ero next genillä oli. Laitan videon tähän kun löydän sen.Ainakin taa NHL15 on pistany itella veren kiehumaan siina mielessa, etta jokaikinen pelaaja kentalla on nyt kuin Patrick Kane sen kiekon kanssa ja mita pidemman sarjan noita harhautuksia saat aikaseks, sita varmemmin se kiekko menee maaliin.
HUT Ratings are ALMOST Meaningless - NHL 15 - YouTubeLaitan videon tähän kun löydän sen.
Kiitos. Hain väärillä sanoilla näemmä.