NHL 15 – vitutusketju

  • 91 768
  • 331

M10

Jäsen
Ostin vasta ihan hiljattain PS3:lle NHL15:n ja pelannut n 20 peliä häviten jokaikisen aloituksen.

Pitääkö siinä painaa jotain muuta nappia kun tattia aloitus-suuntaan? Vai onko kyseessä vaan season-moden bugi?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Ostin vasta ihan hiljattain PS3:lle NHL15:n ja pelannut n 20 peliä häviten jokaikisen aloituksen.

Pitääkö siinä painaa jotain muuta nappia kun tattia aloitus-suuntaan? Vai onko kyseessä vaan season-moden bugi?
Aloituksessa on monta tapaa aloittaa. Tatti taaksepäin, tatti pyöräyttämällä ylhäältä alas, pyöräytttää kokonaisen ympyrän jne. Kun nämä tajuaa, aloitukset helpottuu.
 

Outzala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL
Ostin vasta ihan hiljattain PS3:lle NHL15:n ja pelannut n 20 peliä häviten jokaikisen aloituksen.

Pitääkö siinä painaa jotain muuta nappia kun tattia aloitus-suuntaan? Vai onko kyseessä vaan season-moden bugi?
Googleen kun näppäilee: Faceoffs NHL 15, niin löytyy parikin videota opastamaan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Googleen kun näppäilee: Faceoffs NHL 15, niin löytyy parikin videota opastamaan.
Jep ja parhaiten tuon oppii yksinkertaisesti pelaamalla ja tuossa harjoittelemalla aloituksia.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei vittu, eilen tuli sellanen sankari vastaan, että oksat pois. Pelasi Blackhawkseilla, kertaakaan ei hyökkäysalueella syöttänyt vaan jollain vitun ihmeellisellä magneettilavalla piti yhdellä pelaajalla kiekkoa ja pyöritteli sitä pelaajansa ympäri, omilla pelaajilla taklaus ei osu ja pokechekistä tuli jatkuvasti jäähyä kkun pyöritteli kiekkoa aina pokechekatessa vastakkaisella puolella. Viisi kymmenestä maalista teki jollain helvetin nopealla peruutuksella maalin takaata maalin eteen ja äkillinen lämäri. Näistä molarini ei luonnollisesti torjunut ainuttakaan, loput maalit aivan maalin edestä ranteella samaan vitun yläkulmaan jokainen.

Alko vituttamaan ensi minuuteista asti ennen ekaa maaliakin kun näin, ettei tuo tee pelissä yhtään mitään muuta. Toki oma vika, etten saanut puolustettua noin yksinkertaista kaveria, mutta johtunee alkuminuuteista alkaneesta vitutuksesta vähän sekin.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan näitä pelejä ihan vitun hauska pelata, kun ekalla minuutilla tiedät jo vastustajalla olevan ea-edut päällä. Vai miksi ihmeessä oma pelaaja vetää kokonaan tyhjästä maalista 3 metriä ohi vaikka tähtäsin alas ja keskelle. Miksi vastustaja ei saa minkäänlaista jäähyä vaikka jatkuvasti omat pelaajat tekevät kompastumisanimaatioita ja ihan kaatuvatkin. Omat poketukset eivät osu mukama kiekkoon vaikka maila menee kiekon läpi. Kaverilla on kymmenen vetoa ja 4 maalia. Itsellä 18 vetoa ja varmaan yhtä paljon ohi menneitä ja vain 3 maalia. Taitaa nämä "tiukat" ottelut olla EA:n mieleen. Harmi, että näköjään alusta asti päätetty kuitenkin kumpi pelin voittaa ja kumpi ei.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Itselle ei ole vieläkään tullut yhtään "EA:n päättämää" matsia vastaan. Kuitenkin toista tuhatta matsia pelattuna. Varmaan viallinen kappale.
 

Outzala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL
Itselle ei ole vieläkään tullut yhtään "EA:n päättämää" matsia vastaan. Kuitenkin toista tuhatta matsia pelattuna. Varmaan viallinen kappale.
Sama täällä. Välillä lyödään tyhjästä ohi ja jäähyt eivät mene tasan. Saatan myös hävitä oman tehottomuuteni takia tai voittaa onnenkantamoisella. Mutta sehän tekee pelistä vaan paremman.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Arvon @BigRedBob ja @Outzala voi sitten kertoa, että mistä syystä vastustaja/itse et saa mistään jäähyjä vaikka ukot tekevät kompastumisanimaatioita ja pitelevät naamojaan. Välillä joo tulee kaaduttua omaan tehottomuuteen, mutta välillä näissäkään tilanteissa ei ole minkäänlaista logiikkaa, kun pääset ampumaan hyvältä sektorilta ja hyvästä asennosta niin veto menee se 2 metriä yli maalin. Kun tämä alkaa toistumaan pelin aikana useasti, niin siinä alkaa miettimään missä vika.

Olisi myös oikeasti mielenkiintoista tietää, missä tilanteissa EA on päättänyt sen mailan vain menevän pelaajan lävitse ja missä ei. Valehtelematta kymmeniä kertoja, kun vastustaja yksin läpi ja koitan häntä koukkia ja huitoa ja maila vain meneekin pelaajan läpi ja kaveri tekee maalin. Kaikki nämä epäloogisudet, kun alkavat kasaantumaan vain toiselle pelaajalle, alkaa siinä mieleen tulemaan nämä EA-momenttumit tai vastaavat.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan tuo realismia aidoimillaan, kun olet yksin läpi ja takana olevan pelaaja huitoo mailallaan kehosi läpi. Päätät olla huomioimatta tämän hirmuteon ja pistät kiekon sinne kuuluisaan ylämummoon ja sen jälkeen voitkin poistua samantien sairaalaan hoidattamaan hirvittäviä silppomisvammojasi. Eiku.
 

Outzala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL
Arvon @Outzala voi sitten kertoa...
Tämähän on peli. Loppujen lopuksi aika paljon epärealistisuuksia sisältävä peli. En todellakaan kiistä, etteikö noita kuvailemiasi asioita tapahtuisi pelissä. Kyse oli siitä, että EA asettuu jomman kumman pelaajan puolelle tai näitä kuvailemiasi asioita sattuisi vain toiselle pelaajalle. Sitä en ole ainakaan itse nähnyt. Väitän ihan pokkana, että katsot peliä hieman (oman joukkueesi) värilasien läpi.
 
Tämähän on peli. Loppujen lopuksi aika paljon epärealistisuuksia sisältävä peli. En todellakaan kiistä, etteikö noita kuvailemiasi asioita tapahtuisi pelissä. Kyse oli siitä, että EA asettuu jomman kumman pelaajan puolelle tai näitä kuvailemiasi asioita sattuisi vain toiselle pelaajalle. Sitä en ole ainakaan itse nähnyt. Väitän ihan pokkana, että katsot peliä hieman (oman joukkueesi) värilasien läpi.
Kyllä ne momentumit ovat tässä pelissä totta. Ja huonolla tavalla.

Pelissähän se olisi loistava tekijä, jos yksittäisillä joukkueen pelaajilla olisi ominaisuus Consistency, jonka mukaan otteet (esim. laukauksen tarkkuus, kiekonkäsittely, syöttövarmuus) vaihtelevat pelistä toiseen. Toisi mahtavasti realismia mukaan kun pelaajat yksittäisissä peleissä käyttäytyisivät tämän consistency-muuttujan mukaisesti.

Nykyisellään nämä ea-momentumit syövät online-peleissä mielenkiintoa kun ottelun tuloksen pystyy välillä arvioimaan muutaman pelatun minuutin jälkeen. Kaksi samantasoista pelaajaa peräkkäisinä matseina ovat välillä päättyneet omaan 8-1 voittoon ja 1-7 tappioon, ilman muutoksia tavassa pelata peliä.
 

Outzala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL
Kyllä ne momentumit ovat tässä pelissä totta. Ja huonolla tavalla.

Pelissähän se olisi loistava tekijä, jos yksittäisillä joukkueen pelaajilla olisi ominaisuus Consistency, jonka mukaan otteet (esim. laukauksen tarkkuus, kiekonkäsittely, syöttövarmuus) vaihtelevat pelistä toiseen. Toisi mahtavasti realismia mukaan kun pelaajat yksittäisissä peleissä käyttäytyisivät tämän consistency-muuttujan mukaisesti.

Nykyisellään nämä ea-momentumit syövät online-peleissä mielenkiintoa kun ottelun tuloksen pystyy välillä arvioimaan muutaman pelatun minuutin jälkeen. Kaksi samantasoista pelaajaa peräkkäisinä matseina ovat välillä päättyneet omaan 8-1 voittoon ja 1-7 tappioon, ilman muutoksia tavassa pelata peliä.
No, mielipideasioitahan nämä ovat. En voi puhua muuta kuin omista kokemuksista ja te taas omistanne. Ja kummatkin lienevät yhtä oikeassa.

Tuo viimeinen esimerkki lienee kieli poskessa heitetty. Ei kai 15 maalin eroa voi ihan pelkästään EA:n piikkiin laittaa...
 
No, mielipideasioitahan nämä ovat. En voi puhua muuta kuin omista kokemuksista ja te taas omistanne. Ja kummatkin lienevät yhtä oikeassa.

Tuo viimeinen esimerkki lienee kieli poskessa heitetty. Ei kai 15 maalin eroa voi ihan pelkästään EA:n piikkiin laittaa...
Riippuu paljon pelitavallisista asioista, miten ea-momentumit vaikuttavat. Itse pelaan online-matseissa keskialueen yli keskikaistan kautta ja mahdollisimman "oikeaa" lätkää, ei pitkiä avauksia laidasta eikä magneettilapakuljetuksia, vaan ylivoimahyökkäysvyörytyksiä ja lättysyöttöjä takatolpalle. Mun peli kaatuu samantien jos syöttö/syötönkatko-avustukset on kaverille suosiolliset. 15 maalin erot tuli tuossa kohtaa siitä, etten kirjaimellisesti päässyt lyhytsyöttöpelilläni omalta alueeltani pois, ja maalivahtini imuroi kaikki vedot. Toisinpäin voittaessani mulla onnistui kaikki, ea-avustuksistakin johtuen. Sellaista se on ja useimmat kovan levelin pelaajat ne ymmärtää ja myöntää.

Eipä siinä, tasaväkisiä pelejä on suuri osa ja silloin itsestä kiinni miten matsissa käy.
 

Outzala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL
Riippuu paljon pelitavallisista asioista, miten ea-momentumit vaikuttavat. Itse pelaan online-matseissa keskialueen yli keskikaistan kautta ja mahdollisimman "oikeaa" lätkää, ei pitkiä avauksia laidasta eikä magneettilapakuljetuksia, vaan ylivoimahyökkäysvyörytyksiä ja lättysyöttöjä takatolpalle.
Oma pelityylini muistuttaa hyvin paljon tuota sinun tyyliäsi. Allekirjoitan tuon tekstin tuohon lainaamaani kohtaan asti, se on kuin omalta näppikseltäni.

Sen jälkeen tulisi ekana mieleen, että onko vastustaja oppinut pelityylisi ja kylmästi puolustaa sen pois pokettamalla (tässä taas epärealistisuuden huippu uusimman version osalta) ja sijoittumalla. Ainakin itse pyrin ensiksi ajattelemaan, että vika on silloin itsessäni ja esim. sekoitan hieman pelityyliä. Vaikka lähtemällä omista nopeammin tai hitaammin, tilanteen mukaan.

Voi olla lapsenuskoista ajatella vian olevan kokoajan jossain muualla kuin EA:ssa, mutta siten olen ainakin itse pärjännyt. Siihen kun ei edes voi itse vaikuttaa muuten kuin olemalla pelaamatta.
 
Sen jälkeen tulisi ekana mieleen, että onko vastustaja oppinut pelityylisi ja kylmästi puolustaa sen pois pokettamalla (tässä taas epärealistisuuden huippu uusimman version osalta) ja sijoittumalla. Ainakin itse pyrin ensiksi ajattelemaan, että vika on silloin itsessäni ja esim. sekoitan hieman pelityyliä. Vaikka lähtemällä omista nopeammin tai hitaammin, tilanteen mukaan.

Voi olla lapsenuskoista ajatella vian olevan kokoajan jossain muualla kuin EA:ssa, mutta siten olen ainakin itse pärjännyt. Siihen kun ei edes voi itse vaikuttaa muuten kuin olemalla pelaamatta.
Kyllä pelin erilainen rytmittäminen kuuluu tavalliseen pelikirjaani, eipä hätää ; )

Eipä siinä oikein vastustajalle muuta vaihtoehtoa jää kuin vetäytyä ja sijoittuen yrittää peittää syöttölinjani. Kun se tapahtuu niin että se tuntuu reilulta (ea momentumit ei anna mulle tai kaverille mitään liian helpolla) niin on ihan sama voitanko vai häviänkö, puhdasta nautintoa kun vastustajakin pelaa jollakin joukkuepelaamista muistuttavalla pelikirjalla ja sitten virtuaalikiekkomailakikkelöidään.

Näin kesälomalla mukavaa hommaa ja jos olisi työtön niin ei oikean lätkän lisäksi tarvisi muuta vapaa-ajanvietettä, hahhahha!
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Onhan tuo realismia aidoimillaan, kun olet yksin läpi ja takana olevan pelaaja huitoo mailallaan kehosi läpi. Päätät olla huomioimatta tämän hirmuteon ja pistät kiekon sinne kuuluisaan ylämummoon ja sen jälkeen voitkin poistua samantien sairaalaan hoidattamaan hirvittäviä silppomisvammojasi. Eiku.
Realismin huippu tässä pelissä, mikä itselle tapahtunut on se että tarkoitus oli syöttää yv:llä hyökkäysalueella laidasta puolustajalle -> kiekko menee jollain aivan oudolla tavalla puolustajan ohi ja liukuu oman maalivahdin längistä sisään. Ja tietenkin jatkoajalla - tälläisiä mokiahan ei tapahdu koskaan 2. erän puolivälissä. Ehkä oudoimpia ratkaisuja koskaan. Ei voinut kuin nauraa ja ihmetellä että mitä nyt taas.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tätä 15:sta en ole edes pelannut, mutta samaa paskaa tuntuu olevan tuon momentumin kanssa.

Enkä kyllä ymmärrä miten sitä ei voi huomata. Vielä kun esim. 14:ssa tulee niitä helvetin koosteita tolpista ja hudeista. Selostajatkin voivottelevat miten ei ole tuuria.

Eniten vituttaa laukoa neljä kertaa peräkkäin tolppaan. Ihan oikeesti...missä kukaan laukoo neljästi peräkkäin tolppaan? Ja sitten kun tyhjä maali odottaa, niin kuti viuhuu 10 metriä ohi ja ulos kaukalosta .

Sitten taas pelien lopussa momentum kääntyy, jos teet kavennuksen. Yhtäkkiä kaikki onnistuu ja pystyt latomaan 5 maalia 3 minuutiin! Voitat lopulta yhdellä maalilla tai tie vie jatkoajalle.

Onhan se vaihtelua juu...mutta voi perkele se voi välillä ärsyttää.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oli taas huikeaa puolustamista vastustajalta. Huomasin n. erän jälkeen ettei kaveri oikein koita edes taklata missään tilanteessa ja tätä aloinkin seuraamaan ja ei. Ei taklannut ei sitten missään tilanteessa, vaan jokaiseen tilanteeseen pokecheckkiä tai mailan nostoa. Pelin jälkeen selasin kaikki hänen taklauksensa läpi ja oli niistä jopa yksi VITTU YKSI! hänen suorittama. Tämä siis koko pelissä. Antaa hänen olla, kun voitto sieltä kuitenkin tilille napsahti.

Lisätään vielä, että pariin peliin tullut jonkinasteista bugia, kun olen tietokoneen pelaajasta n. 1,5-2m päässä niin teleporttaan yhtäkkiä hänen vierelleen ja samantien olen liimattuna laitaan. Kiekko vain jää sinne missä alkujaankin olin.
 
Viimeksi muokattu:

Turri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, HIFK, Braehead Clan
Oli taas huikeaa puolustamista vastustajalta. Huomasin n. erän jälkeen ettei kaveri oikein koita edes taklata missään tilanteessa ja tätä aloinkin seuraamaan ja ei. Ei taklannut ei sitten missään tilanteessa, vaan jokaiseen tilanteeseen pokecheckkiä tai mailan nostoa. Pelin jälkeen selasin kaikki hänen taklauksensa läpi ja oli niistä jopa yksi VITTU YKSI! hänen suorittama. Tämä siis koko pelissä. Antaa hänen olla, kun voitto sieltä kuitenkin tilille napsahti.

Oletan etta kyseessa oli online-peli eika bottia vastaan? Ainakaan uuden sukupolven konsoleilla ei noita taklauksia paljoa esim HUTissa nay, itekin lopettanu kaytannossa taysin taklaamisen. Ei mitaan jarkea yrittaa edes taklata kun sielta tulee vastustaja jollain mattbeleskeylla ja virittelee sellasen ketjun hienoja jalkakynia ja spinoramoja, etta taklaus viuhuu ohi 175% varmuudella. Ainakin taa NHL15 on pistany itella veren kiehumaan siina mielessa, etta jokaikinen pelaaja kentalla on nyt kuin Patrick Kane sen kiekon kanssa ja mita pidemman sarjan noita harhautuksia saat aikaseks, sita varmemmin se kiekko menee maaliin. Onneks (kai?) NHL16-pelissa on lisaa uusia harhautuksia, niin voi sitten omalta puolustusalueelta lahtea Rob Scuderilla ja pistaa kaikki vastustajat nippuu ja kiekon maaliin. Joku noissa harhautuksissa on ainakin mulle, etta vaikka kuinka se taklaus olisi osumassa niin viela nanosekunti ennen taklausta se vastustajan toe drag onnistuu ja sit on lapiajo.

Nyt kun ilmeisesti NHL16 HUTiin tulee noi yksinpeli-turnaukset ja etta voi suoraa matchata kaveria vastaan, niin tuskin tulee yhtaan online-matsia pelattua random vastustajaa vastaan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ainakin taa NHL15 on pistany itella veren kiehumaan siina mielessa, etta jokaikinen pelaaja kentalla on nyt kuin Patrick Kane sen kiekon kanssa ja mita pidemman sarjan noita harhautuksia saat aikaseks, sita varmemmin se kiekko menee maaliin.
Tästähän tehtiin ihan videokin, jossa vertailtiin John Scottin ja Crosbyn mailatekniikoita ja luistelua next gen NHL15-pelissä ja old gen vastaavassa ja oli suorastaan huikean naurettavaa, miten mitätön se ero next genillä oli. Laitan videon tähän kun löydän sen.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hahahaha aivan huikeaa perseilyä taas. Tästä en syytä EA:ta tai muutakaan, mutta vittu pistää vituttamaan, kun dominoit peliä totaalisesti. Laukaukset sulle 29-10. Hyökkäysalueaika sulle 10min vs 3min ja sitten otatkin kuokkaan 2-3. Olihan mulla paikkoja voittaa tuo vaikka 6-3, mutta omat pelaajat ei sitten osanneet pistää kiekkoa mistään sisälle. Oli poikkaria maalin edestä, ohjuria, lämäriä vastapalloon ja maskin takaa. Oli riparia täysin tyhjään maaliin, mutta näissä jokaisessa tilanteessa Boborovsky hyppäsi aina jostain ihmeestä eteen. Kaverin voittomaali sitten tulikin, kun hän luistelee oikeastaan vain pelaajieni ohi ja lävitse, mutta kiekko pysyy kuin manattu lavassaan. Ehkä paras tilanne tuli aivan lopussa, kun pääsin laidalta syöttämään maalin kulmalle ja Bobi huitasi kiekosta ohi, mutta jotenkin ihmeellisesti Bobin mailan ja oman mailan välissä kiekko pysähtyy ja lähtee taaksepäin. Kummankin pelaajan maila ei siis ollut lähelläkään osua kiekkoon, mutta näin vain kävi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös