Olen juuri siirtynyt PS2sta PS3een, ja mulla oikeasti palaa järki tämän NHL:n kanssa. Iso syy varmaan se, että edellisissä voitti helposti 15-1 vaikeimmallakin tasolla.
Nyt on toiseksi helpommalla tasolla voittoprosentti siinä 50 tietämillä. No se tietenkin on hyvä asia, että tuo vaikeustaso on jollain lailla järkevä eikä käy niin, että koko kauden aikana hävitään kaksi peliä.
Tässä on kuitenki muutama juttu, jotka ärsyttää aika huolella. Jostain syystä kiekon haltuunotto tuntuu helvetin vaikealta. Esin päätyyn kun menee vauhdilla hakemaan kiekkoa, niin hyvin usein pelaaja ei muka tajua ottaa sitä kiekkoa matkaan! Ja sitten - vastustaja saa helposti kiekon pois luistelemalla ohi, mutta itse en tuota osaa. Vastustajalta kiekon saaminen tuntuu todella vaikealta tässä, aina pitää vaan "huitoa" sillä mailalla ja sitten se kiekko lentää jonnekkin helvettiin asti (yleensä vastustajalle, ylläri).
Niin, ja maalien teko on jotenkin ylivoimaisen vaikeaa. Hyökkäysalueella ne syötö menee minne sattuu, ja avaaminenkin on vaikeaa koska en koskaan tiedä missä ne omat pelaajat on! Joskus ovat niin kaukana, ettei näy kuvaruudussa. Sitten ku "arvaa" syötön niin eihän se mene omille.
Taklaaminenkin on outoa, kun sen jälkeen oma pelaaja on "pois balanssista" niin kauan, että suuremmalla todennäköisyydellä se vastustaja ehtii ottaa sen kiekon ennen kun minä...
Kertokaa mitä teen väärin? :D
EDIT: Niin, olen NHLiä alkanut konsoleilla pelaillakkin vata hiljattain. PC:llä tuli monta vuotta tahkottua. Mutta PS3:een siirtyminen tuntuu kuin pelaisi eri peliä. Kaikki on hidasta ja hankalaa. Jollain ihmeen tavalla olen päästänyt vähiten maaleja koko liigassa(!), mutta nytkin tosiaan tämä kirjoitus kirjotettu erittäin ärsyttävän 3-0 tappion jälkeen. Aika jumalia noi tietokoneveskat.