Mainos

NHL 13 (xbox360 & ps3)

  • 360 653
  • 1 346

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Vähän alkaa tuntua, että nämä EA Sportsin intialaiset koodarit eivät ole nähneet erääkään peliä nimeltä jääkiekko. Ovat vain päättäneet, että Pittsburgh Penguins on paras joukkue ikinä koskaan ja Crosby on kultainen jumala, koska se on niin paljon uutisissa. Konetta vastaan jos pelaa ja koneella on Penguins, niin tukkaan tulee 99 kertaa sadasta. Se yksikin tulee sitten jollain 2-1-tuloksella ja tuurilla. Voisi jotain jääkiekkojoukkuetta fanittaa muutenkin kuin siten, että tekee siitä voittamattoman johonkin videopeliin. Vituttaa.
 

voittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
GM Connected viikonloppu -liiga (vain GM)

Vielä on reilusti tilaa, mukaan vaan kaikki halukkaat. Eteneminen vain viikonloppuisin ja mahdollisesti lomilla.

Ei haittaa, jos olet mukana muissa liigoissa!

viikonloppuliigan ketju.

ROHKEASTI MUKAAN!
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
En tiedä onko kukaan postannut, mutta täältä löytyy pientä hienosäätöä pelimusiikkiin eli maalisummerit, jäähybiisit ja jne.
http://www.2khockey.net/downloads/filesystem/
Ite lisännyt tietty omat buusteribiisit soimaan. Hienon kuulonenhan tuo on kun esim. eashl pelaa ja Chicagon maalisummeri pärähtää chelsea daggerin kera.
(linkit vie CHI/AVS maalisummeriin)
http://www.youtube.com/watch?v=oUoJts-mjGA

ja esim. Avsien maalisummeri on jäätävä
http://www.youtube.com/watch?v=FrjyVXKxt-w

Myös pelikatkon taukomusiikkiin löytyy todella hyviä.
Suosittelen.

Muistakaa, että peli tunnistaa vain mp3 tiedostot.
 
Viimeksi muokattu:

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Onpas hieno tuo tökkimisnappula. Siitä on vain tehty vähän turhan tehokas. Menee ainakin on-line-pelit pelkkään tökkimiseen edes takaisin.
On jopa vähän ärsyttävää. Tokihan siitä on itsellekin hyötyä, mutta silti vituttaa.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onpas hieno tuo tökkimisnappula. Siitä on vain tehty vähän turhan tehokas. Menee ainakin on-line-pelit pelkkään tökkimiseen edes takaisin.
On jopa vähän ärsyttävää. Tokihan siitä on itsellekin hyötyä, mutta silti vituttaa.
Jep ja mailannosto on samalla onnistuttu tekemään lähes hyödyttömäksi. Rintamasuunnan pitää olla just eikä melkeen ja siltikin yleensä kiekko jää vastustajalle tai itselle tulee jäähy. Tökkimällä sitten onkin aivan sama mihin suuntaan sen ukon nokka sojottaa, kun syötöt katkeavat vaikka selän takaa. Tuo kiekkofysiikka on kyllä aivan lapsenkengissä vielä. Jotkut lämärit ja kovat rannaritkin pystyy "kimmottamaan" keskialueelle tökkäämällä mailaa suoraan kohti laukausta.

Aika vähissä kuitenkin loppujen lopuksi omat valituksen aiheet tältä vuodelta:

-Poke check aivan liian tehokas

-Maalivahdit eivät osaa pitää etukulmaa kiinni, vaan joka ikiseen näistä tämän vuoden "varmoista" maalikikoista liittyy joku hämärä veivi kiekon kanssa lähes nollakulmaan ja siitä sitten veska hörppää aina. Tai sitten ihan perus maskiton rannari etukulmaan.

-One-timerit eivät uppoa kauempaa mitenkään. Kyllä sitä nyt oikeastikin aika monta maalia on tehty kovalla syötöllä b-pisteen kaarelta toiselle ja kovalla lämärillä suoraan syötöstä. Esim. eräs Jarkko Immosen ja Mikael Granlundin harrastama kuvio vm. 2011 ei johtaisi tässä maaliin, vaikka saisi sata yritystä. Kyllä sen nyt pitääkin upota, jos joku Kovalchukin tasoinen snaipperi pääsee muutaman metrin päähän maalista täysin vapaana ja syöttö napsahtaa maalin toiselta puolelta suoraan lapaan. Veskojen poikittaisliikkeessä ei ole pätkääkään realismia, toki niitä gamesavereita saa ottaa mutta toistakymmentä maagista räpylätorjuntaa per peli on aivan liikaa.

-Sekä bottien että ihmispelaajien syötönkatkot ovat aivan yliluonnollisia. Syöttö voi mennä metrin puolustavan pelaajan vierestä, joka ei edes katso kiekkoon päin, ja silti kiekko jää aina ukon jalkoihin. Harvemmin jossain maalinedushässäkässä oikeasti kukaan saa kiekkoa suoraan syötöstä katkaistua ja vielä 100% haltuun.

Mutta joo, kyllähän tätä nyt pelailee. Harmittaa vaan, että vieläkään ei pysty pelaamaan realistista jääkiekkoa, vaan ne pärjäävät ketkä ovat tähän mennessä keksineet tämän vuoden parhaat maalikikat. Toki se henk. koht. tasollakin hieman vituttaa kun NHL08-12 dominointi on vaihtunut hapuilevaan sekoiluun. :D
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Jep ja mailannosto on samalla onnistuttu tekemään lähes hyödyttömäksi. Rintamasuunnan pitää olla just eikä melkeen ja siltikin yleensä kiekko jää vastustajalle tai itselle tulee jäähy. Tökkimällä sitten onkin aivan sama mihin suuntaan sen ukon nokka sojottaa, kun syötöt katkeavat vaikka selän takaa. Tuo kiekkofysiikka on kyllä aivan lapsenkengissä vielä. Jotkut lämärit ja kovat rannaritkin pystyy "kimmottamaan" keskialueelle tökkäämällä mailaa suoraan kohti laukausta.

Joo, itsekin on tullut ihmeteltyä noita syötönkatkoja. Näyttää ukoilla olevan silmät selässä. Toki onlinessa pelatessa tulee noita omaksi hyödyksi myös.


-One-timerit eivät uppoa kauempaa mitenkään.


Ei todellakaan uppoa. Haamutorjuntoja tulee todellakin vähän turhan usein.
Vähissä on omatkin valituksen aiheet, mutta eniten kiristää hermoja tuo tökkiminen.
Pelannut monta kymmentä peliä onlinessa, ja joka helvetin vastustaja käyttää samaa ja totta kai käytän sitä itsekin. On hienoa, kun erässä tulee molemmille kaksi maalipaikkaa, muuten tökitään kiekkoa keskialueella edestakaisin.
On myös hienoa yrittää päästä hyökkäysalueelle, kun vastassa on viisi ukkoa huitomassa stagalla kiekkoa pois.
Muuten erittäin hyvä peli, ei ohjaimet ole lennelleet vielä. :)
 

Breathe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers & Eric Lindros 88
Uusi liiga?

Olisko kellään intoa perustaa uutta liigaa, jossa pelit pelattaisiin eikä simuloitaisi?
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Puututaan tuohon tökkimis- ja mailan nostamis -keskusteluun sen verran, että nythän nuo ovat lähimpänä todellisuutta mitä ikinä tässä sarjassa. Ei onnistu enää mailannosto kahden metrin päästä ja tökkiminen taas tuottaa tulosta, jos kaveri luistelee metrin päässä suojaamatta kropallaan kiekkoa.

Yleisellä tasolla täytyy sanoa, että olen edelleen helvetin tyytyväinen tähän uusimpaan versioon. Hakkaa aiemmat versiot mennen tullen. Pelaan vain eashl (120 peliä/supertähti 3) ja online versus -pelejä (n. 30 peliä).

Ps. Kannattaisiko noille "slideri-jutuille" perustaa oma ketju? Turhaa puukädet täyttävät hyvän pelin ketjun kokonaan.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ps. Kannattaisiko noille "slideri-jutuille" perustaa oma ketju? Turhaa puukädet täyttävät hyvän pelin ketjun kokonaan.

Tartutaas provoon sen verran, että ei kai se nyt puukätisyyttä ole, jos haluaa pelistä realistisemman tuntuisen konetta vastaan?

Itse tosin en ole konepelejä pelannut juuri ollenkaan, online vie mennen tullen GM Connectedin muodossa.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Hieno "ominaisuus" tässä uudessa NHL:ssä. Nyt kolme kertaa on mennyt kone tilttiin, kun samaan aikaan on ollut netti päällä. Huoh..
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Nyt on sitten tämä lainassa ja voi jessus että on rasittavia juttuja ilmennyt. Ensinnäkin pelaan konetta vastaan vain koska nettipelaamiseen vaaditaan se rahastuskoodi. Niin, mikä siinä on että kone muokkaa ketjuja automaattisesti kertomatta siitä mitään Be a GM:ssä? Onjoo kivaa simuloidessa huomata että taas kone oli tiputtanut Vatasen pois kokoonpanosta ja heittänyt Granlundin neloseen, vaikka aina lokkaantumisten myötä olin muokannut kentät manuaalisesti (eli ilman apulaisvalmentajaa).

Toinen mikä vituttaa on kokonaisuudet. Ne kun ovat aivan perseestä. NHL-pelaajilla ihan linjassa, mutta NHL:n ulkopuolisten pelaajien kohdalla EA Canada vetänyt kevyesti kotiinpäin. Vatanen on huonompi kuin kukaan AHL-pelaajani, Granlund ei myöskään mahtuisi kokonaisuuden perusteella AHL-kokoonpanooni. Kaikki Euroopan liigat härskisti aliarvostettuja. Luojankiitos KHL:ää ei pelissä ole, toivottavasti ei tule olemaankaan niin pitkään aikaan kun nuo kanukit määrittää kokonaisuudet (tai linjaa mihin tiettyjen liigojen kokonaisuudet tulee laittaa, taitaa eurooppalaiset scoutit saada päättää sitten onko Kiiskinen kok57 vai 61).

Pelistä puuttuu myös riittävän vaikea vaikeutaso kokonaan. Tuo supertähti tuntuu vastaavan aiempien versioiden tähtipelaajaa, eikä tarjoa mitään vastusta, vaikka sain pelin juuri käsiini ja olen täysi noviisi. Etukulmabugit ja rannarit uppoaa tehokkaammin kuin aiemmin, onetimerit tosiaan otettu pois mikä todennäköisesti johtaa nettipelissä jatkuviin säbärannareihin.
 

voittamaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Niin, mikä siinä on että kone muokkaa ketjuja automaattisesti kertomatta siitä mitään Be a GM:ssä? Onjoo kivaa simuloidessa huomata että taas kone oli tiputtanut Vatasen pois kokoonpanosta ja heittänyt Granlundin neloseen, vaikka aina lokkaantumisten myötä olin muokannut kentät manuaalisesti (eli ilman apulaisvalmentajaa).

Toinen mikä vituttaa on kokonaisuudet. Ne kun ovat aivan perseestä. NHL-pelaajilla ihan linjassa, mutta NHL:n ulkopuolisten pelaajien kohdalla EA Canada vetänyt kevyesti kotiinpäin. Vatanen on huonompi kuin kukaan AHL-pelaajani, Granlund ei myöskään mahtuisi kokonaisuuden perusteella AHL-kokoonpanooni. Kaikki Euroopan liigat härskisti aliarvostettuja. Luojankiitos KHL:ää ei pelissä ole, toivottavasti ei tule olemaankaan niin pitkään aikaan kun nuo kanukit määrittää kokonaisuudet (tai linjaa mihin tiettyjen liigojen kokonaisuudet tulee laittaa, taitaa eurooppalaiset scoutit saada päättää sitten onko Kiiskinen kok57 vai 61.

Ensimmäiseen kappaleeseen: laita asetuksista apulaisvalmentajan tuki (tjsp.) ei, älä laita vähäinen tai kyllä, muuten käy noin.

Ja kokonaisuuksiata olen samaa mieltä, mutta suurin osa huippujunioreista kehittyy paljon ensimmäisen nhl-kauden jälkeen. Minulla Jakupov kehittyi 64(kai) --> 80 ja Ryan Murray 60 --> 79. Mutta, onko tämä sitten kivaa, että kun antaa junnujen noilla kokonaisuuksilla pelata, niin heidän +/- tilastonsa näyttää tyyliin -40 ja onko aitoa, että yhden kauden jälkeen Jakupovin taidot ovat seuraavasti: lämärin tarkkuus 87, voima 95, rannarin tarkkuus 88, voima 92, harhauttaminen 99, syöttäminen 97, kiekonhallinta 93... Nämä taidot siis kehittyivät paremmiksi, kuin esim. RNH:lla, vaikka RNH pelasi paremman kauden, lähti paremmasta kokonaisuudesta ja heillä on yhtä hyvä kehittyvyys eli 4 1/2 keltaista tähteä.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Ensimmäiseen kappaleeseen: laita asetuksista apulaisvalmentajan tuki (tjsp.) ei, älä laita vähäinen tai kyllä, muuten käy noin.

Kiitokset.

Ja kokonaisuuksiata olen samaa mieltä, mutta suurin osa huippujunioreista kehittyy paljon ensimmäisen nhl-kauden jälkeen. Minulla Jakupov kehittyi 64(kai) --> 80 ja Ryan Murray 60 --> 79. Mutta, onko tämä sitten kivaa, että kun antaa junnujen noilla kokonaisuuksilla pelata, niin heidän +/- tilastonsa näyttää tyyliin -40 ja onko aitoa, että yhden kauden jälkeen Jakupovin taidot ovat seuraavasti: lämärin tarkkuus 87, voima 95, rannarin tarkkuus 88, voima 92, harhauttaminen 99, syöttäminen 97, kiekonhallinta 93... Nämä taidot siis kehittyivät paremmiksi, kuin esim. RNH:lla, vaikka RNH pelasi paremman kauden, lähti paremmasta kokonaisuudesta ja heillä on yhtä hyvä kehittyvyys eli 4 1/2 keltaista tähteä.

No tämä on toki hieno juttu. Mutta toisaalta ei kaikki pelaa ollenkaan mitään Be a GM -moodia vaan pelimuotoja jossa pelaajat ovat noilla alkuperäisillä arvoilla. Ja lisäksi nuo vanhemmat liigakonkarit jotka on tässä 60-tasoisia, eivät sitten kehity siitä lainkaaan. Uskomattoman ylimielistä (EA:lta) rankata AHL edes lähelle SM-liigan tasoa, saati sitten huomattavasti paremmaksi.
 

Lättymestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, GrIFK, John Scott
Pelistä puuttuu myös riittävän vaikea vaikeutaso kokonaan. Tuo supertähti tuntuu vastaavan aiempien versioiden tähtipelaajaa, eikä tarjoa mitään vastusta, vaikka sain pelin juuri käsiini ja olen täysi noviisi.


Laitappa asetuksista Tietokoneen vaikeustaso slaideri täysille ja tietokoneavuksi tosipelaaja niin jopa alkaa tulemaan tasaisempiä vääntöjä tietokoneen kanssa.
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings |NUFC |FC Barcelona|KTP
Näistä slaidereista kun on ollut puhetta nin pakko on itsekin avautua.Itse on tullut melko monta tuntia jo hakattua tätä peliä,online ja offine.Nyt aloitin be a gm moodin muutama päivä sitten ja säädin slaiderit niin,että itsestä oli mukava pelata.En jaksa kaikkia luetella,mutta mahdollisimman vaikeaksi/realistiseksi yritin ne säätää.Vaikeustaso täysillä ja tietokoneapu tosipelaajaksi.Syötön avut pois jne.

Noin 10 peliä pelasin ja mukavaa oli,pelit oli tasaisia kaikinpuolin.Olisiko record ollut jotain 7-3-0.Peleissä laukauksia n. 20-35 molemmilla jengeillä,taklauksia n. 15-25 molemmilla jengeillä ja tehtyjä maaleja yhteensä per peli n. 5. Sitten jotain tapahtui vaikken asetuksiin koskenutkaan,saan enää laukauksia pelissä about 15-20,taklauksia ehkä 10 ja maaleja max. 3.Tietokoneelta ei saa kiekkoa pois millään ja sen ohjaamat pelaajat liikkuvat selvästi nopeammin,aika jännää etten sanois.

Sen jälkeen aloin sitten joka pelissä kesken pelin lisää säätämäään slaidereita suuntaan ja toiseen mutten kyllä ole huomannut niillä olevan mitään vaikutusta.Ainoat selvät muutoksen huomaa aloitusten voitossa tai taklauksissa jos niitä helpottaa/voimistaa.

Onko kukaan muu huomannut vastaavaa tapahtuvan?Ja en siis ole ensimmäistä kertaa tätä pelisarjaa pelaamassa ja pelitunteja on jo takana huomattavasti.Turhaahan tämä itku on mutta ois kiva tietää jos joku muu on ollut huomaavinaan samaa.
 

Liito

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Osaako joku kertoa miksi HUT-modessa yksinpeliä pelatessa tietokonetta vastaan suurin osa peleistä pelataan vain ykköskentällä. Muita kenttiä ei ole mahdollista käyttää ja ykkönen siellä pistelee menemään väsymättä koko matsin ajan. Tänään taas ensimmäistä kertaa huomasin, että yhtäkkiä sitten olikin mahdollista noita ketjuvaihtoja suorittaa. Muissa peleissä ei siis ole ollu mahdollista Oiskohan kyseessä joku bugi vai oonko idiootti?

Noita yksinpelejä kun on kiva pelailla vaikeimmalla tasolla ja pyörittää vastustajaa mennentullen, jotta tienaa puckseja. Jeejee!
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Täällä kans huomattu että jotain tapahtuu pelissä kun on tarpeeksi pelejä pelannut. Peli selvästi muuttuu vaikkei mihinkään asetuksiin koske.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Osaako joku kertoa miksi HUT-modessa yksinpeliä pelatessa tietokonetta vastaan suurin osa peleistä pelataan vain ykköskentällä. Muita kenttiä ei ole mahdollista käyttää ja ykkönen siellä pistelee menemään väsymättä koko matsin ajan. Tänään taas ensimmäistä kertaa huomasin, että yhtäkkiä sitten olikin mahdollista noita ketjuvaihtoja suorittaa. Muissa peleissä ei siis ole ollu mahdollista Oiskohan kyseessä joku bugi vai oonko idiootti?
Jostain luin, että jollain oli tuo sama ongelma kun haastoi Viikon Joukkueen offline-peliin. Olisiko yksittäisissä offline-peleissä tuo bugi sitten, minä olen pelannut vain turnauspelejä ja niissä on vaihdot toimineet.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ihmetyttää tuossa luistelussa se, että joskus kun lähtee hyökkäykseen, niin ukko kääntyy automaattisesti takaperin luisteluun enkä ole siis painanut vasenta liipasinta pohjaan, vaan tämä tapahtuu tarkoittamatta.
Onko muilla ilmennyt samaa ongelmaa? Hitusen vituttaa lähteä 2-1-hyökkäykseen, kun kiekkoa pitävä hyökkääjä lähtee peruutellen ylöspäin.
Vai enkö minä vain osaa?
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Näistä slaidereista kun on ollut puhetta nin pakko on itsekin avautua.Itse on tullut melko monta tuntia jo hakattua tätä peliä,online ja offine.Nyt aloitin be a gm moodin muutama päivä sitten ja säädin slaiderit niin,että itsestä oli mukava pelata.En jaksa kaikkia luetella,mutta mahdollisimman vaikeaksi/realistiseksi yritin ne säätää.Vaikeustaso täysillä ja tietokoneapu tosipelaajaksi.Syötön avut pois jne.

Noin 10 peliä pelasin ja mukavaa oli,pelit oli tasaisia kaikinpuolin.Olisiko record ollut jotain 7-3-0.Peleissä laukauksia n. 20-35 molemmilla jengeillä,taklauksia n. 15-25 molemmilla jengeillä ja tehtyjä maaleja yhteensä per peli n. 5. Sitten jotain tapahtui vaikken asetuksiin koskenutkaan,saan enää laukauksia pelissä about 15-20,taklauksia ehkä 10 ja maaleja max. 3.Tietokoneelta ei saa kiekkoa pois millään ja sen ohjaamat pelaajat liikkuvat selvästi nopeammin,aika jännää etten sanois.

Sen jälkeen aloin sitten joka pelissä kesken pelin lisää säätämäään slaidereita suuntaan ja toiseen mutten kyllä ole huomannut niillä olevan mitään vaikutusta.Ainoat selvät muutoksen huomaa aloitusten voitossa tai taklauksissa jos niitä helpottaa/voimistaa.

Onko kukaan muu huomannut vastaavaa tapahtuvan?Ja en siis ole ensimmäistä kertaa tätä pelisarjaa pelaamassa ja pelitunteja on jo takana huomattavasti.Turhaahan tämä itku on mutta ois kiva tietää jos joku muu on ollut huomaavinaan samaa.


Eikös siellä slidereissa ole joku "Tietokoneen oppimiskyky", tai joku vastaava. Käyppä laittamassa nollille se ja kokeileppa taas pelailla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös