NHL 13 (xbox360 & ps3)

  • 359 291
  • 1 349

Portrait

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät&Penguins
Viisikkopelaaminen kunniaan?

Ensinnäkin kerrottakoon, että ainoat kokeilemani änäripelit sitten PC:n NHL09:n jälkeen ovat 2k11, sekä EA:n 12 & 13.

NHL 13:ssa nyt n. 5 tuntia yksinpeliä takana ja löytämilläni slider-asetuksilla otteluiden lopputilastot näyttävät ihan realistisilta yhtä poikkeusta lukuunottamatta: Vastustajan tekoäly ei paljoa jäähyile. Vaikka miten asetuksia vääntäisi, niin ylivoimatilanteita tulee peliä(10min erät) kohden AINA joko 0 tai 1. ja nuo jäähyt ovat olleet kaikki estämisestä. Mikä mättää?
 

Teloch

Jäsen
Vaikka miten asetuksia vääntäisi, niin ylivoimatilanteita tulee peliä(10min erät) kohden AINA joko 0 tai 1. ja nuo jäähyt ovat olleet kaikki estämisestä. Mikä mättää?

Oletko ottanut 1.04 tuner setin? En tiedä ottaako peli nuo automaattisesti ja toimiiko yleensäkään tuner setin "latest" -asetus, mutta kun alkuvalikosta tuon latasin ja asetusten puolelta pistin 1.04 käyttöön, alkoi konekin ottamaan enemmän jäähyjä. 0-1 ylivoiman sijaan olen nyt saanut pelata ainakin 2-3 ylivoimaa per ottelu, kun käytössä on 7 min erät ja jäähyt täysillä.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Ei muuten tunnu olevan väliä millä vaikeustasolla offlinessa pelaa. Be a GM:n aloitin "ammattilainen"-tasolla ja pelit päättyivät 2-1 tai 3-1 puolin ja toisin, pari jatkoaikaakin ja rankkarikisaa oli mukana. Sitten vaihdoin "supertähti"-tasolle ja edelleen 2-1 ja 3-1 jatkuu. Carolinaa vastaan nysväsin 65 minuuttia 0-0, ja rankkareissa Kovalchuk oli ainoa, joka teki maalin.

Lisäksi pitää mainita, että eilen sain oikein kunnolla avattua maalitilin onlinessa kaveria vastaan, kun heti sinisen jälkeen heitin oikealta kiekon Reimerin torjuttavaksi kilvellä/patjalla ja se putosi viisi kertaa suoraan meikäläisen vasemmalle laiturilleni. Tulos 5-2.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Taas aihetta kitinälle.

On aivan uskomatonta, millä "logiikalla" noita estämisjäähyjä tulee. Jos taklaat pelaajaa, jolla ei ole kiekko hallinnassa, tulee aina jäähy estämisestä. Jos on kulmakamppailu irtokiekosta, tuuppaat vastustajaa, saat jäähyn. Näin kävi nyt gm-matsissa ja ei voi kuin nauraa.

Tämän lisäksi on tullu huomattua, että kyllä tässäkin pelissä ehdottomasti paras tapa edetä on koittaa hyvällä pelaajalla kieputella (tattia käyttämällä) viivan ylitse vetopaikalle. Taklaukset ovat hyödyttömiä, joten pienellä liu'illa ja tatin vispaamisella pääsee varsin helposti viivan ylitse, vaikka olisi kimpussa 3-4 miestä.
 

adston

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Taas aihetta kitinälle.

On aivan uskomatonta, millä "logiikalla" noita estämisjäähyjä tulee. Jos taklaat pelaajaa, jolla ei ole kiekko hallinnassa, tulee aina jäähy estämisestä. Jos on kulmakamppailu irtokiekosta, tuuppaat vastustajaa, saat jäähyn. Näin kävi nyt gm-matsissa ja ei voi kuin nauraa.

Taitaa kiekottoman miehen estämisestä tulla rangaistus myös oikeassa jääkiekossa. Kysymys teille jotka pelaatte offline-pelejä, meneeko mielestänne vedot helpommin maaliin jos on manuaalinen laukausten tähtäys käytössä. Itsestäni tuntuu että menee, esim. jos voitat aloituksen pakille ja pääset vetämään siitä niin tuntuu että n. 7/10 laukauksesta uppoaa maaliin, kunhan vaan tähtää johonkin nurkkaan eikä keskelle.
 

adston

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Onlinessa siis olen pelannut, joten slidereita ei voi muokata.

Tämä selvä, oletin että puhut offline-peleistä. Itse en ole pelannut kuin muutaman online-pelin joten uskon sinua tässä asiassa. Toivotaan että päivitykset korjaisivat tämän asian, ainakin offline-tila on mielestäni muuttunut huomattavasti miellyttävämmäksi pelata päivityksien myötä, vaikkei se täydellinen ole vieläkään.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
En kyllä ole havainnut mitään ihmeellisyyksiä noissa estämisjäähyissä. Kiekottoman tuuppiminen ja taklaaminen on oikeassa kiekossakin rangaistavaa ja niin on pelissäkin. Kiekosta juuri luopunut pelaaja tulkitaan sekä oikeassa elämässä että pelissä edelleen kiekolliseksi, eikä tuollaisen pelaajan niittaamisesta jäähyjä kyllä tule. Jos kamppailaan irtokiekosta, niin ei oikeassa kiekossakaan sitä vastustajaa saa ennakkoon niitata...

Toki yksi epäloogisuus on olemassa ja se on tuo oman maalin edustalla tapahtuva toiminta. Aika paljon menee "tuomareilta" pelissä läpi noita täysin kiekottoman hyökkääjän jyräämisiä, kun taas hyökkääjä saa vastaavista paikoista armotta kakkosen.

Multa meni totta puhuen tuo Dissonanssin viesti ihan täysin ohi...
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mielestani peli on mennyt juuri siihen suuntaan mihin pitaisi, se palkitsee eniten kun pelaat 6vs6 (siis EASHL:ssa). Korkeammalla tasolla se kieputtelu ja yksin kuljettelu haviaa nopeasti kuvasta kun vastustaja antaa kiekolliselle noin sekunnin aikaa keksia mita tekee hyokkaysalueella ja sitten onkin jo kiekko tokatty lavasta.

Onetimerien heikko prosentti hiukan hairitsee, mutta yleensa tassa pelissa jo kay niin etta parempaa jaakiekkoa pelaava joukkue voittaa eika parempaa videopelia pelaava. Rannarit ei enaa mene jarjettomalla prosentilla etunurkkaan. Ja tietokonemaalivahtien alyttomyys vain kannustaa pelaamaan ihmismaalivahdilla ja pakottamaan vastustajalle myos ihmisveskarin.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Mitä enemmän tätä peliä pelaa, sitä enemmän alkaa vituttamaan. KYllähän se niin on, että NHL 12 on tuplasti parempi kuin tämä 13.
 

Vele

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja Leijonat
Mitä enemmän tätä peliä pelaa, sitä enemmän alkaa vituttamaan. KYllähän se niin on, että NHL 12 on tuplasti parempi kuin tämä 13.

Olen vahvasti eri mieltä. Mä en enää voisi edes palata tämän jälkeen NHL12 arcade meininkiin. Itseltä olisi jäänyt tämä versio varmuudella muutenkin ostamatta, jos olisi ollut vaan perinteinen vuosipäivitys. Tää on parasta sitten skill stickin tulon.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Olen vahvasti eri mieltä. Mä en enää voisi edes palata tämän jälkeen NHL12 arcade meininkiin. Itseltä olisi jäänyt tämä versio varmuudella muutenkin ostamatta, jos olisi ollut vaan perinteinen vuosipäivitys. Tää on parasta sitten skill stickin tulon.

Tässä 13:sta ei ole mitään muuta hienoa kun tuo uusi luistelu. 13:sta on paljon enemmän bugeja kuin 12:sta, hyökkäyspelissä paljon epäaidompi.

Itsekin aluksi olin toista mieltä mutta mitä tosiaan enemmän pelaa, sitä enemmän alkanut vituttamaan tuo peli. Ja nää vitun spider moket.

Heitin 2vs1 tilanteessa lätyn Kovalchukille joka hemmetin lujalla lämärillä ihan maalin edestä laukoi ja tämä saatanan maalivahti hyppää jostain kilometrin päästä ja ottaa tyynesti kiekon hanskaansa.

Paskaa..
 

Wrister

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Palataan ihan perusasioihin: Mitä pitää tehdä, että joukkue vaihtaa erän jälkeen kenttäpuoliskoa niin kuin normaalisti jääkiekkopelissä on tapana?
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palataan ihan perusasioihin: Mitä pitää tehdä, että joukkue vaihtaa erän jälkeen kenttäpuoliskoa niin kuin normaalisti jääkiekkopelissä on tapana?
Kyllähän se vaihtuu, kamera tosin kääntyy mukana joten hyökkäät aina ylöspäin. Kamera-asetuksista kannattaa vilkaista voiko tuota säätää.
 

Wrister

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän se vaihtuu, kamera tosin kääntyy mukana joten hyökkäät aina ylöspäin. Kamera-asetuksista kannattaa vilkaista voiko tuota säätää.

Ahaa, en tuota tajunnut. Muutamaan vuoteen en ole kyseistä pelisarjaa pelannut ja vanhemmissa versioissa pystyi hyökkäämään myös alaspäin. Jotenkin kaipaan tuota ominaisuutta.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Siis eihän tässä ole mitään järkeä. Simuloin kauden niin käytännössä kertaakaan ei ole paras kokoonpano, koska äijiä on telakalla iha helvetisti kokoajan eikä mikään muutu vaikka laittaisi slidereista loukkaantumis mittaria ihan miten vaan!

Ihme settiä ihan kun oikeasti jollain olisi kokoajan 7 äijää sivussa. (Jokereita ei lasketa).
 
Suosikkijoukkue
Ville Leino, Red Wings
En oikein tie mitä tästä pelistä sanois. Eniten vituttaa toi tahmaisuus pelaajia ohjatessa. Ainakin online puolella kaikkia ratkasut tuntuu lähtevät muutaman sekunnin viivellä. Varsinki noi kun pelaa viivaan kiekon ja samantien rämpyttää syöttö ja veto ja muutkin mahdolliset napit pohjaan niin silti pakki jumittaa ja aina vastustaja poke check ja ykä läpi. Sama juttu kun saa omassa päässä kiekon lapaan oman maalin lähettyvillä vastustajan myllyttäessä niin olisi hienoa jos kiekon pystyisi pelaan nopeasti eteenpäin mutta aina pakit jumittaa aivan järkyttävästi vaikka aikaa sinänsä olisi aivan tarpeeksi. Monet pelit on aivan kauheeta söhläystä puolin sun toisin ja erittäin kuvastavaa on että usein maalitkin tulee tehtyä aivan vahingossa jostain sinisen jälkeen vedetyllä lirulla kun on tarkoitus on ollut kynätä tai syöttää. Luistelu engine on sinänsä hyvä ja iso parannus nhl12 verrattuna mutta joiltain osin toi toteutus saa kyllä itteni monesti raivon partaalle. Myös hienojen kuvioiden ja oikeasti hienojen maalipaikkojen rakentelu on ensinnäkin jo erittäin vaikeaa syystä että syöttely on vedetty kaikessa tahmaisuudessa aivan ylivaikeaksi ja sitten harvoin kun saa komean paikan aikaseks ja vielä pelaaja osuu kiekkoon (ilman että maila katkeaa) niin sitten nää spider moket tulee väliin. Totta on että Nhl12 onetimerit olivat liianki toimiva tapa tehdä maaleja mutta tää nhl13 linja? Jos siellä on äijä pelattu tolpille tyhjiin niin kyllähän siitä nyt jo v***u ansaitsee maalin.

Alussa peli tuntui hyvältä mutta mitä enemmän on pelannut sitä enemmän alkaa tuntuun että ihan sama kuinka hyvin tai huonosti pelaa niin sitä eroa harvoin näkee tulostaululla. Tää on omiaan syömään motivaatioo, todella palkitsevaa kun vie vastustajaa 100-0 mutta lukemat taululla 1-1 jne., tästä varmaan kaikki oleellinen jo sanottu täällä.
 

Teloch

Jäsen
Muutamaan vuoteen en ole kyseistä pelisarjaa pelannut ja vanhemmissa versioissa pystyi hyökkäämään myös alaspäin. Jotenkin kaipaan tuota ominaisuutta.

Camera settings ja sieltä löytyy jostain kohtaa vaihtoehdot always up/down ja alternate. Sieltä säätämään. Tosin esim. ainakaan julkaisun aikaan tuo ei toiminut be a pro-moodissa ollenkaan ja siellä oli pakko ryskätä ylöspäin koko ajan.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Jotkut ovat täällä puhuneet asetussarja päivityksestä (v 1.04) Itselleni ei ole ainakaan vielä kyseistä päivitystä tullut, onko muilla samaa ongelmaa?
 

Teloch

Jäsen
Kun pistät pelin päälle, ainakin boksilla se pikkuinen inforuutu siinä alkuvalikon oikeassa alakulmassa tarjosi uusimmat tuner setit ladattavaksi. Siitä otin sen ihan käsipelillä. En tiedä ottaako tuo noita automaattisesti mistään.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Kun pistät pelin päälle, ainakin boksilla se pikkuinen inforuutu siinä alkuvalikon oikeassa alakulmassa tarjosi uusimmat tuner setit ladattavaksi. Siitä otin sen ihan käsipelillä. En tiedä ottaako tuo noita automaattisesti mistään.

Ennen on ainakin ottanut automaattisesti mutta pitää kokeilla tuota tyyliä :)

EDIT: PS3:sta siis kyse
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Pelannut be a gm:ää muutaman pelin ja simuloinut ja yksi asia pistää ärsyttämään ihan pirusti. En ole asetuksia muuttanut hirveästi, muuta kun loukkaantumisten määrää. Palkki oli noin puolessa välissä, kun äijää lensi lasarettiin joka toinen peli. Nyt kun laitoin sen palkin tyhjäksi, niin niitä tulee edelleen aika usein. Onko sen oltava sitten täysillä?

On meinaan mukavaa noiden ketjukoostumusten kanssa pelleillä koko ajan, kun ei ole muuta hommaa, kun niiden muokkaaminen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös