Mainos

NHL 13 (xbox360 & ps3)

  • 361 105
  • 1 346

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Toinen "hauska" on myös se että Antti Miettinen on LEFT ja Ilveksellä ei ole pelipaidoissa logoa, mutta tuohon jälkimmäiseen on vihdoin tulossa korjaus seuraavassa patchissä.

Onko tosiaan näin, että Ilveksen paitaan tulee vihdoinkin logo? Itse pommitin EA:lle parikin palautetta tuon suhteen, ja toivottavasti moni muukin on näin tehnyt.

Nyt tarvis enää saada Ilvekselle edes jollain tapaa toimiva joukkue, mutta siihen taidetaan tarvita apua reaalimaailmanpuolelta ja Ilves-johdosta..
 

kumiplus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
NHL 13 Online

Nyt on tullut omaltakin osalta avattua NHL:n online-pelit. Vuodet olen tahkonnut pelkkää offlineä mutta tämän vuosipainoksen heikko AI potki pelaamaan ihmisiä vastaan.

Oli todella mielenkiintoista nähdä miten tekoälyä vastaan hiottu pelityyli toimi ihmisiä vastaan. Ihan hyvin näytti pelittävän vastaan laitettuja alemman kastin jengejä vastaan, tosin jollain pelaajista meinasi mennä hermot sumppu-räkäkiekkoon Niemen pidettyä nollat 25 torjunnan jälken. HUTissa recordi Minnesotan B-joukkueella 8-2-0, ensimmäisen illan saavutuksina tulokascupin voitto ja ammattilaiscupin finaali (siellä tulikin petrellin tähtisikermältä kylmää kyytiä). Niemen PMK on siitä huolimatta 0.5:n luokkaa.

Joukkueen rakennus on vielä vaiheessa mutta enköhän tullut HUTiin jäädäkseni. Mitä pelimuotoja Jatkiksen konsolikiekkoilijat pelaavat netissä? EASHL, GM Connected, arvopelit vai HUT? GM Connected voisi olla kokeilemisen arvoinen (offlinessa Be A GM:ää tahkonneena), mutta siihen lienee vähän vaikeampi päästä sisään.

Kiinnostaisi myös tietää pelataanko HUTin verkkocupeissa 'satunnaisia' joukkueita vastaan vai onko vihulainen myös cupin samassa vaiheessa. Tuo lisäjännitettä peliin!

Kiitoksia vastauksista.
 

K3sis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Venäläinen taitokiekko, Caps
Kiinnostaisi myös tietää pelataanko HUTin verkkocupeissa 'satunnaisia' joukkueita vastaan vai onko vihulainen myös cupin samassa vaiheessa.

Pelataan satunnaisesti samaa turnausta pelaavia vastaan eli vastustaja saattaa olla eri vaiheessa turnausta. Itsellä HUT:ia takana reilut 200 ottelua eli sitä on tullut eniten tahkottua. Tarkoituksena olisi Capsien koko joukkue kerätä ja kaikki muut löytyvätkin jo paitsi Ovie, mutta hinnan takia innostus on nyt vähän hiipunut.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Jos ea:n palvelinten yheydet katkeavat siinä kun pelaa online ranked versusta niin tuleeko pelistä tilastomerkintää kun se molemmilla katkeaa?
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Kyllä kismittää nuo katkokset EA:n palvelimiin. Ite nyt kahdesti oon hävinnyt eliitticupin finaalin juurikin kyseisen ongelman takia. Toisella kerralla yhteydet hävis offline turnauksen finaalia ladatessa, ei siis kesken pelin vaan ennen peliä. Toki sitä ennen olin ladannut pelaajat täyteen boosteja ja tadaam, kaikki hävis, sopparit lyheni ja turnaus hävitty ilman yhen ainoan pucksin saamista finaalipelistä. Miksi ihmeessä offline turnausta ei voi pelata ilman yhteyttä EA:n servuihin ja ottaa se yhteys pelin jälkeen??? Toisessa tapauksessa johdin finaalia kolmannessa erässä kahella maalilla ja tsädääm, palkintona 0 pucksia pelistä ja jälleen sopparit lyhenee. Eikö tuohon voisi laittaa jonkin sortin yhteydenkatkosuojan, jossa peli keskeytyisi ja olisi mahdollista pelin valikosta muodostaa yhteys EA:n servuihin uudestaan?

Kaiken lisäksi hävisin vielä yhden finaalin maalin johtoasemasta, kun yhteys pleikkarin networkkiin hävis?? Omassa netissä ei näkynyt mitään katkoa, joten on erittäin hanurista, että nää pleikkarin ja EA:n verkot on tuollaisia katkonaisia paskoja.
 

kumiplus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pelataan satunnaisesti samaa turnausta pelaavia vastaan eli vastustaja saattaa olla eri vaiheessa turnausta.
Kiitos tästä. En ottanut tätä vaihtoehtoa edes huomioon, mutta selittää sitä että asetuin kahdesti samaa joukkuetta vastaan illan aikana.

NHL 13 Title Update Coming Next Week - NHL 13 News | EA SPORTS

EA:lta tulossa siis iso päivitys.

Vihdoinkin Ilveskin saa logon :D.
Ainakin PS3:lle tämä päivitys tuli jo äsken ja valikon perusteella Ilveksen logo on nyt paikallaan. Harmi että olen vuotuisen SM-liigakauteni jo ehtinyt pelata. Parempi kait myöhään kuin ei milloinkaan..
 
Suosikkijoukkue
Tappara, AVS, Mustapha Lemieux
Tämän päivityksen myötä pelin käynnistymisessä tapahtunut pieni nykiminen ("E-A-Sports, it's in the game"-kohdassa) on hävinnyt ja peli käynnistyi jotenkin sulavammin. Pelialustana siis PS3. Muut huomanneet samaa? Tai jotain muita uudistuksia pelissä?
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Johan nyt on perkele. Maalinteko ja pelien voittaminen on äärimmäisen hankalaa vaikka pelaan toiseksi helpoimmalla vaikeusasteella. Onhan noita voittojakin toki tullut ja mm. olen voittanut Ruotsin Suomella 5-0. Tähän kun verrataan sitä aikaa kun pelasin NHL 2004:ta niin voitin pelejä helposti vaikeimmallakin vaikeusasteella. Johtuneeko siitä että kyseisessä pelissä tein n. 60-80 % maaleistani one-timereilla ja NHL 13:ssa syötötkään ei aina osu kunnolla kohdalleen.

NHL 13:n kohdalla kävi juuri niin kuin pelkäsinkin. Silloin kun sain pelin niin pari viikkoa tuli pelattua päivittäin, mutta pikkuhiljaa kyllästyin peliin ja nykyään tulee hyvin harvoin pelattua sitä.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
NHL 13:n kohdalla kävi juuri niin kuin pelkäsinkin. Silloin kun sain pelin niin pari viikkoa tuli pelattua päivittäin, mutta pikkuhiljaa kyllästyin peliin ja nykyään tulee hyvin harvoin pelattua sitä.

Täysin sama juttu omalla kohdallani. Toki välillä tulee ajateltua, että olisipa kiva pelata änäriä taas, mutta sitten kun on pelin käynnistänyt ja pelaa ensimmäistä ottelua, niin vitutus on taattu joka kerta.

Pelissä on niin monia raivostuttavia juttuja, että tuskin edes muistan kaikkia luetella, mutta päällimmäisenä maalinteon vaikeus. One-timerithan ei tunnetusti uppoa millään ja muutenkin tuntuu, että poikkeuksetta vastustajan maalivahdilla on aina huippupäivä. Tyypillistä on, että kun on ensin puoli erää pyörittänyt toisessa päädyssä, mutta ei saa mistään sisään niin vastustaja tulee hyökkäysalueelle ja oma molari hörppää suoran laukauksen sisään. Siinä vaiheessa yleensä ohjain lentää tai konsoli sammuu.

Eiköhän sen maalinteonkin jotenkin oppisi, kun vaan viitsisi treenata oikein perkeleesti, mutta kiinnostusta siihen ei ainakaa tällä hetkellä ole yhtään. NHL12 tuli pelattua aivan hirvittävästi ja voitin siinä vaikeimmalla vaikeustasolla useita Stanley Cupeja täysin näytöstyyliin, mutta siitä pelistä opituilla taidoilla ei tässä versiossa tee oikeastaan mitään. Mailannostaminen, joka 12:ssa oli mainio tapa ottaa kiekko pois, on tässä aivan perseestä, kun jäähy tulee joka toinen kerta.

Pelaan siis yleensä offlinessa, koska ainakin tässä versiossa nettipelit on pilattu sillä kiekon pois tökkäämisellä, jota jotkut vastustajat tekee aivan jatkuvasti, eikä pelistä tule yhtään mitään.

Oli pakko hommata FIFA13, jotta olisi edes jotain pelattavaa, kun änäri on näin perseestä. FIFA vaikuttaa jopa yllättävänkin hyvältä, mutta eipä siitä sen enempää tässä.
 

janbo

Jäsen
Pelaan siis yleensä offlinessa, koska ainakin tässä versiossa nettipelit on pilattu sillä kiekon pois tökkäämisellä, jota jotkut vastustajat tekee aivan jatkuvasti, eikä pelistä tule yhtään mitään.

Uusimmassa patchissä väittivät muuttaneensa tökkimistä. Pelaajan attribuutit, eli stick checking, määrittelee nyt voimakkaammin tökkimistehokuutta. Käytännössä en ole kuitenkaan vielä kokeillut, enkä tiedä onko tuo tuonut paljoa muutosta.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kenen muun mielestä maalinedustapelaaminen on tehty aika perseelleen? Itse kun en tajua miten ne on tehneet toteutuksen noin, että koneen pakki "liimaa magneettisesti" hyökkääjät maalin edessä. Tämähän on aiheuttanut nyt sen, että ohjauksia tulee todella vähän ja ripareihin on todella vaikea päästä. Ja vaikka olisi näennäisesti vapaa maalin edessä, niin jotenkin olet "lukittuna" tekemään mitään.

Ymmärrän mitä tällä on tavoiteltu, mutta toteutus on tehty todella heikosti.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Kenen muun mielestä maalinedustapelaaminen on tehty aika perseelleen? Itse kun en tajua miten ne on tehneet toteutuksen noin, että koneen pakki "liimaa magneettisesti" hyökkääjät maalin edessä. Tämähän on aiheuttanut nyt sen, että ohjauksia tulee todella vähän ja ripareihin on todella vaikea päästä. Ja vaikka olisi näennäisesti vapaa maalin edessä, niin jotenkin olet "lukittuna" tekemään mitään.

Ymmärrän mitä tällä on tavoiteltu, mutta toteutus on tehty todella heikosti.

Samaa mieltä. Toisaalta tällä ilmeisesti pyritään tekemään eroja pelaajien välillä. Voimakkaammat pelaajat pääsevät irti tuosta pitelystä paremmin kuin heikommat. Joten tällä ilmeisesti ollaan haettu sitä, että on selkeämpiä "maalineduspelaajatyyppejä".

Ongelma vain tuossa on se, että tuo suhde on päin persettä, sillä minulla pakit sitovat aika hyvin myös voimahyökkääjiäkin.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Noista yllämainituista sitomisista muuten tulee jäähyjä aika lailla 0 kertaa sadasta. EA Sportsin "jääkiekkoasiantuntijat" eivät taida tuntea kiinnipitämistä jäähyn syynä. Ei sillä, kyllähän maalin edessä vähän saa sitoa, mutta jos siinä puoli minuuttiakin pyörii pääsemättä mihinkään, niin voisiko kyseessä olla kiinnipitäminen/estäminen? Voisiko olla niin?

Pitänee metsästää jostain verkkokaupasta se NHL2k10 itselle, että jos haluaa joskus lätkää pelata, niin pelaa sitten sitä. Kavereiden kanssa voi höntsätä tuon NHL13:n kanssa sitten.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Jos tekee itselleen omat AI-asetukset creation zonessa, niin saako ne käyttöön online-peleissä? Vituttaa kun joutuu joka kerta runkkaamaan taktiikat jne kuntoon pelikatkoilla.
 

kumiplus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuo maalinedustasitominen on muuten ärsyttävän buginen toiminto. Nimenomaan siksi, että puolustaja saa maagisesti pysäytettyä selkäpuolelta ohi luistelevan hyökkääjän. Todella tehokas estämiskeino joka ei ikinä johda jäähyyn. Monta kertaa on mennyt hermo kun tietokonepuolustaja 'nykii hihasta' ja hänen toverinsa ehtii sen takia irtokiekkoon. Oikeastaan kaikessa pelaajan sitomisessa fysiikan lait unohdetaan kokonaan.

Niille jotka valittavat vaikeustasosta, olen itse ollut huomaavinani että vaikeustasojen väliset erot ovat pienempiä kuin aiemmin. Vaikein taso on harjoittelun jälkeen kuitenkin selvästi helpompi kuin NHL 12:ssa. Maalikeinoja on monia ja tekoälypuolustuksella on usein ongelmia liukkaiden hyökkääjien kanssa uuden luistelufysiikan takia. Luistelunopeuden sääteleminen on varmaan tämän pelin tärkein oppi, enää ei kannata vetää laput silmillä päästä päätyyn.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Tuo maalinedustasitominen on muuten ärsyttävän buginen toiminto. Nimenomaan siksi, että puolustaja saa maagisesti pysäytettyä selkäpuolelta ohi luistelevan hyökkääjän. Todella tehokas estämiskeino joka ei ikinä johda jäähyyn. Monta kertaa on mennyt hermo kun tietokonepuolustaja 'nykii hihasta' ja hänen toverinsa ehtii sen takia irtokiekkoon. Oikeastaan kaikessa pelaajan sitomisessa fysiikan lait unohdetaan kokonaan.

Ylipäänsä maalinedessä saa hyökkääjää ajella ja vetää paskaksi niin paljon kuin haluaa - ilman jäähyä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tuli myöskin rosteri päivitys, mutta en huomannu mitää tapahtuneen, taaskaan..Osaakos joku kertoa mitä tämä sisälsi?

Samaa ihmettelin. En tiedä enkö vain osaa, mutta esim Ilveksen rosterissa on edelleen Rajalat ja Myttyset. Viimeisin rosteripäivitys siis nimenomaan 23.10.
 

kumiplus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mikähän tuolla HUTissa kusee taas.. Ensin EA:n servereihin katkeaa yhteys kesken offline-turnauspelin, ja sen jälkeen en ole peleistä saanut kiekkoja laisinkaan. Täytyi pelata vielä ylimääräinen peli että varmistin menikö pelaajien sopimuksista otteluita, ei sentään.

Kiitos EA, olette 5k kiekkoa auki.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Tuo on ihan uskomattoman idioottimaista että HUT:n offline turnauksia ei voi pelata ilman yhteyttä EA:n servuihin. Ei luulisi olevan vaikeaa koodata se niin että pelien jälkeen voi ottaa yhteyden EA:n servuihin, jolloin EA synkkaisi pelitiedot (voitot, häviöt ym. tilastot) ja peleistä ansaitut pucksit.
 

Teloch

Jäsen
Sieltähän se 10-megainen patch puksutti kun pisti änärin tulille. Hyvinkin hämmentävästi pelin kamera-asetukset olivat nyt heti kärkeen niinkuin pitikin. Tähän astihan peli unohti nuo aina kun sen sammutti. Miten tässä nyt osaa ollenkaan olla, kun ei heti ensimmäisenä tarvitse mennä asetuksia räpläämään.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
En tiedä onko kukaan postannut, mutta täältä löytyy pientä hienosäätöä pelimusiikkiin eli maalisummerit, jäähybiisit ja jne.
http://www.2khockey.net/downloads/filesystem/

Kuulostaa todella houkuttelevalta, mutta mitä käytännön tekoja tämä vaatii ja käykö kaikille konsoleille? Täältä päin löytyy PS3.

Onnistuuko yksinkertaisuudessaan niin, että laitan haluamani kappaleet kyseiseltä sivustolta muistitikulle, josta siirrän ne PS3:lle? Miten tuo peli sitten osaa tunnistaa nuo kappaleet eli se oikeasti soittaa vain Chicagolla Chealsea Daggerin eikä vaikkapa LA Kingsille?
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Onnistuuko yksinkertaisuudessaan niin, että laitan haluamani kappaleet kyseiseltä sivustolta muistitikulle, josta siirrän ne PS3:lle? Miten tuo peli sitten osaa tunnistaa nuo kappaleet eli se oikeasti soittaa vain Chicagolla Chealsea Daggerin eikä vaikkapa LA Kingsille?

Alku meni just oikein eili tikulta biisit pleikalle. Sitten käynnistät pelin ja sieltä musavalikoista (custom music tms.) valitset mitä kappaletta soitetaan missäkin tilanteessa ja mille joukkueelle.
 

trap

Jäsen
Eurojoukkueet on pelikelvottomia muutenkin kun pelaajien tasot on luokkaa 50-60 ja kaukalo järjettömän kokoinen, mutta on taas huikea tää päivitys. NHL-pelaajia liigajengeihin mutta siihen se sitten jäikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös