Miksiköhän sitä tätäkin vielä jaksaa pelata...
Hohhoijaa, pelasinpa tuossa online-matsin. Vastustajalla oli kotijoukkueena Chicago ja minä sain randomilla näpytellessä itselleni Phoenixin. Ensimmäinen erä oli täysin minun hallintaani, laukaukset varmaan 11-3. Maalit minulle 3-0. Toisessa erässä alkoi hyvittely, jäähyjä pelkästään minulle. Erän lopulla tullutta jäähyä en edes ymmärtänyt, että mistä se tuli. Noh, ylivoimien aikana vastustaja pääsi maalin päähän, 3-2. Kolmas erä alkoi alivoimaisena.
Shane Doan pääsi lataamaan 4-2 alivoimalla. Ajattelin, että eihän tämäkään kestä. No, kavennus tuli joskus 12 minuuttia ennen loppua. Sitten aloin oman painostukseni. Kiekko ei mennyt millään maaliin. Tajusin, että nyt EA pelaa vastustajalle tasoitusmaalia! Noh, päätin sitten, että en päästä vastustajaa vetämään kertaakaan, katsotaanpa miten se tasoitus sitten tulee. Viimeiset 10 minuuttia peitin kaikki paikat, mistään ei tullut vetoa. Sitten, puoli minuuttia ennen varsinaisen peliajan loppua, pääsin hyökkäykseen. Kone päätti nostaa KAIKKI pelaajat niin ylös kuin mahdollista!! Ajattelin, että "ei vittu oikeesti". Hyökkääjät rynnivät kaikki vastustajan maalille ja pakit jäätyivät hyökkäyssiniselle. Kiekonriisto ja Toews läpi pakkien välistä. 10 sekuntia kellossa aikaa: 4-4. EI VITUN VITTU! Tosiaan eka veto koko viimeisen 10 minuutin aikana. YKSI VETO JA YKSI MAALI. Harhautuskaan ei ollut kovinkaan kummoinen. Eikä sen väliä. Aivan sama vaikka olisi vetänyt jonkun näpyn keskialueelta, se olisi mennyt! Ja aivan 100% varmasti olisi.
No, jatkoaikaa sitten hallitsin ja Michalekilla pääsin aika vapaasti hassuttamaan voittomaalin.
Vittu että vituttaa tää peli.
LISÄYSTÄ: aloin sitten pelata tuon online-ottelun jälkeen Be a Pro -pelimuotoa. Ai että siellä saa vetää todella kauan syötön jälkeen vielä taklaukset loppuun. Kiekko on minulla -> syötän kaverille -> viisi sekuntia kuluu -> vastustaja ajaa meikäläisen kumoon, yleensä selästä -> valmentajan palaute: "Pidä pää ylhäällä, että sinua ei ajeta pystyyn".
Ja tosiaan, tässä ei tarvitse laskea sekunnin kymmenysosia, tässä lasketaan ihan sekunteja! Kiekotonta saa ottaa niin kovaa kuin pystyy, varsinkin maalin edessä.