NHL 13:n vitutusketju

  • 83 310
  • 320

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mielestäni peli vaatii ehdottomasti oman vitutusketjunsa. Että mikä vituttaa? Jos pelissä heittäytyy vedon eteen, soi omassa verkossa todennäköisemmin kuin silloin, jos jättäisi heittäytymättä. Myös oman maalivahdin rebound-pelaaminen on perkeleen rasittavaa. Varsinkin hiljaiset ripuliranteet jäävät liimaamatta ja tekoäly rankaisee melko varmasti. Myös pakille jättäminen viivaan päättyy lähes aina katastrofiin, kun syöttö menee pakin ohi, ja tämän kääntäminen kiekon perään kestää vuosimiljoonia. Lisäksi on lähes pakko vaihtaa rightin pelaajat vasempaan laitaan ja leftit oikeaan, koska homma menee muuten rystyräpeltämiseksi, eikä varsinkaan muutenkin lähes mahdottomissa one-timereissa ole vähääkään potkua. Saatana.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Jos pelissä heittäytyy vedon eteen, soi omassa verkossa todennäköisemmin kuin silloin, jos jättäisi heittäytymättä. Myös oman maalivahdin rebound-pelaaminen on perkeleen rasittavaa. Varsinkin hiljaiset ripuliranteet jäävät liimaamatta ja tekoäly rankaisee melko varmasti. Myös pakille jättäminen viivaan päättyy lähes aina katastrofiin, kun syöttö menee pakin ohi, ja tämän kääntäminen kiekon perään kestää vuosimiljoonia. Lisäksi on lähes pakko vaihtaa rightin pelaajat vasempaan laitaan ja leftit oikeaan, koska homma menee muuten rystyräpeltämiseksi, eikä varsinkaan muutenkin lähes mahdottomissa one-timereissa ole vähääkään potkua. Saatana.

Olen huomannut, että tässä pelissä heittäytyminen on vasta viimeinen vaihtoehto. Paremmin toimii, kun luistelee kohti blokaten laukaisulinjan. Mielestäni tämä on tietyllä tapaa ollut varsin hyvä uudistus. Eipähän makoile ranked matseissa kokoajan maalin edessä joku vastustaja.

Tuota pakille syöttöä olen itsekin kironnut monesti. Tässä tuntuu syötön tarkkuus riippuvan myös siitä, missä asennossa kiekollinen ukko on. Mutta, rupeappa sitä tiukassa paikassa säveltämään parempaan asentoon.

Minua vituttaa tekoäly tässä suunnattomasti. Oman puolen pelaajat ovat sellaisia vajakkeja superstar -tasollakin, että otsasuoni pullistuu jatkuvasti. Minusta maalivahtien parannetut onetimer -torjunnat on hyvä juttu: Kyllä onetimerillä maalin tässä edelleen saa, kun pelaa hyvään paikkaan. NHL12:n jatkuvat onetimer maalit rupesivat puuduttamaan nopeasti.

Sen sijaan nuo uskomattomat hörppäykset, mitä tässä menee useammin ja nuo etukulmat!!! Voi, että ne vituttaa. Kyllä niitä itsekin toki sitten käyttää, mutta tähän pitäisi tulla jotain parannusta ehdottomasti, ettei 8/10 pienestä kulmasta ammutusta laukauksesta mene maaliin (omaan tai vastustajan).

Ranked matseissa vituttaa omien pelaajien uskomaton jähmeys jos menetät momentumin vastustajalle hetkeksi. Pakit seisoo siniviivalla kuin pässit samalla, kun vastustajan luistelee niistä heittämällä ohi.

Kyllä... tämä peli tarvitsee vitutusketjun.
 

Hendricks

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Vituttaa se, että kaikilla on jotain valitettavaa pelistä. Etukulmat pälälälä, one timerit pälälä, pälälälälä. Miksi kukaan ei kehu peliä sen hyvistä ominaisuuksista?

Faktahan on se että NHL 13 on loistava peli, piste. Luistelu on todella mallikaasti tehty, ja kuhan jaksaa ofline peleissä 10 peliä säätää slidereita kohilleen, peliin saa loistavan fiiliksenkin päälle.

Tuntuu että porukka unohtaa sen että NHL13 on loppujen lopuksi videopeli, ja videopeleissä on eroavaisuuksia oikeaan elämään nähden. Jopa NHL:ssä.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Vituttaa se, että kaikilla on jotain valitettavaa pelistä. Etukulmat pälälälä, one timerit pälälä, pälälälälä. Miksi kukaan ei kehu peliä sen hyvistä ominaisuuksista?

Faktahan on se että NHL 13 on loistava peli, piste. Luistelu on todella mallikaasti tehty, ja kuhan jaksaa ofline peleissä 10 peliä säätää slidereita kohilleen, peliin saa loistavan fiiliksenkin päälle.

Tuntuu että porukka unohtaa sen että NHL13 on loppujen lopuksi videopeli, ja videopeleissä on eroavaisuuksia oikeaan elämään nähden. Jopa NHL:ssä.

Minä tuota peliä kyllä olen kehunutkin muissa ketjuissa ja siten oma fiilikseni on plussan puolella, mutta tämä on vitutusketju, joten täällä kai saa oman vitutuksensa niistä tietyistä asioista tuoda esille ilman, että joku tulee siitä lässyttämään? Hyvissäkin jutuissa on usein vittumaisia piirteitä.
 

Hendricks

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Minä tuota peliä kyllä olen kehunutkin muissa ketjuissa ja siten oma fiilikseni on plussan puolella, mutta tämä on vitutusketju, joten täällä kai saa oman vitutuksensa niistä tietyistä asioista tuoda esille ilman, että joku tulee siitä lässyttämään? Hyvissäkin jutuissa on usein vittumaisia piirteitä.

En mielestäni sinulle tullut lässyttämään mutta miten vaan. Pointtina se, että kun yleistä keskustelua lukee niiin pelistä etsimällä etsitään vikoja ja ihmettelen että miten ne voi jotain niin hirveesti vituttaa. Videopeli on videopeli, siinä on aina jotain hiottavaa.
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
HUT ja sen uudistukset:

1) Online-pikapelit ilman palkkakattoa
2) Pelaajien päättymättömät urat
3) Harjoituskorttimuutokset
4) Aloituspakasta kaksi kentällistä NHL-jäbiä

Jotkut tykkää, jotkut ei. Omasta mielestäni hyvän jengin kasaaminen muuttui liian helpoksi, jonka myötä HUTista katosi "se jokin".
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
- HUT uudistettu, ei ollut mun juttu.

- Täysin järjettömät ja kaikki fysiikan lakeja vastaan olevat taklaukset. Ukot seisoo vierekkäin, toinen painaa taklausta ja vastus lentää 3 metriä kaaressa ilmaan. Häh?

- Jäähyt. Pikku tökkäisyistä saa jäähyjä, siis niin että vastustajan pelaajan toinen jalka nousee koukkuun ja mies hieman horjahtaa, mutta jatkaa luisteluaan kiekon kanssa. Sitten taas selkeistä kiekottoman estämisistä (saa pitää kiinni puolustavaa pakkia maalin edessä huoletta, saa taklata kiekottomia selästä, sivusta, edestä ja ei jäähyä. Missä järki?

- Tietokone GM:n totaalinen paskuus edelleen GM:ssä. Eiks tässä pitänyt olla se paljon kehuttu CPU-brain, vai mikä olikaan, joka kehittää Botti-GM:n treidaamisosaamisen, sopimuksien teon jne taivaisiin? No eipä muuttunut treideissä juuri mikään.

- Nettipelaajat, jotka kusettaa ja käyttää hyväkseen pelin heikkouksia. Säbäranteet, etukulman maalit, jne. Tämä ei ole EA:n syy tosin, vaan itse pelaajien moraalin.

- Liigarosterit edelleen täyttä paskaa lähtökohtaisesti, mutta ei voi mitään. Hyvä nyt että edes liigajoukkueet mukana ovat ja onneksi Ilveksenkin paitaan saatiin vihdoin se hiton logo!

Luistelua en hauku, ensimmäisen painoksen versio siitä ja ymmärrettävää on, ettei vielä loppuun asti ole hiottu.

NHL 13 on hyvä peli, mm. GM Connected on loistava uusi pelimuoto ja tätä ei saa koskaan poistaa. Ainoa heikkous on, ettei ilmeisesti manageri-liigaa voi jatkaa NHL 14-pelissä.

Pelissä on silti vielä paljon kehitettävää, joten toivottavasti EA kuuntelee asiakkaitaan ja hioo näitä ensi vuoden peliin. EASHL ja HUT jääneet allekirjoittaneelta käytännössä kokonaan pois, tähän pääsyynä on GM Connected, joka kertakaikkiaan on loistava pelimuoto, mutta kaipaa vielä hiomista.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
En mielestäni sinulle tullut lässyttämään mutta miten vaan. Pointtina se, että kun yleistä keskustelua lukee niiin pelistä etsimällä etsitään vikoja ja ihmettelen että miten ne voi jotain niin hirveesti vituttaa. Videopeli on videopeli, siinä on aina jotain hiottavaa.

Jaa, mun mielestä videopelissä pitääkin vituttaa silloin tällöin. Jos pelaan peliä, joka ei ikinä vituta, lopetan pelaamisen, koska ei silloin ole tunnettakaan mukana.
Mutta sehän on vain minun vaatimaton mielipiteeni.
Kyllähän tämä on erinomainen jääkiekkopeli, jossa on vain pieniä vitutuksen aiheita ja nekin painottuvat tähän ihanaaan EASHL-pelimuotoon.
Hyökkäyspään aloituksia ei kannata voittaa taaksepäin, koska konepakki ei osaa muuta kuin vetäistä ylintä hyökkääjää päin -> vastustaja yksin läpi yhdeksän kertaa kymmenestä.
Tietysti vitutusta aiheuttaa myös ripuliranteet ja -maalit, mutta ne nyt menevät pitkässä juoksussa tasan, niin ei siitä sen enempää.
Suurinta vitutusta aiheuttavat muut ihmispelaajat. esimerkiksi niissä sparreissa. Jos valitaan pelipaikaksi vaikka oikea pakki, niin ei hilluta koko ajan ylimpänä jne. Mutta siitä mesosin jo toiseen ketjuun, niin ei enempää tähän.
Tämä peli myös kaatuu helvetin usein. Tänäänkin kaatunut ainakin viisi kertaa eikä tässä nyt kymmentä tuntia ole pelattu.

e. Ei siis kaadu kesken pelin vaan palatessa takaisin valikkoon matsin jälkeen. Nyt kaatui taas.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Pari asiaa vituttaa.

1. Ensinnäkin noi rosteriuudistukset on ihan perseestä, Ilveksessä vieläkin mukana Myttyset, Rajalat ja Västilät. Olisi mielestäni tällaiselle pelille ihan kunnia asia, että perusasiat kunnossa. Noh, propsit kuitenkin että saivat Ilvekselle logon.

2. Ei varsinaisesti pelin vika, mutta tuo nettipelaaminen vituttaa ihan suuresti. Jostain syystä minulla on taipumus voittaa suurin osa tasaisista peleistä samaa tasoa olevia pelaajia vastaan. Mikä on tietysti ihan kiva juttu. Ongelma on se, että joka pelissä meikäläisen taso nousee ja vastaan tulee tätä nykyä pelkkiä saatan teini-ovechkineja, jotka antavat kohtalaisen NHL-oppitunnin. Kun tarpeeksi monta peliä ottaa kuuppaan tyyliin 5-0, niin motivaatio vähän tippuu.

Kivaa noita oman tasoisia pelaajia vastaan on pelata, mutta kun ei ne tule enää vastaan ollenkaan. Melkein tekisi hyvän pelin päätteeksi antaa kaverin tehdä pari maalia, että oma taso ei nouse liikaa..
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
En mielestäni sinulle tullut lässyttämään mutta miten vaan. Pointtina se, että kun yleistä keskustelua lukee niiin pelistä etsimällä etsitään vikoja ja ihmettelen että miten ne voi jotain niin hirveesti vituttaa. Videopeli on videopeli, siinä on aina jotain hiottavaa.

Sinähän voisit osoittaa palstalaiskuntoa ja perustaa NHL 13:n hyvät asiat -ketjun, jossa voisimme keskustella pelin hyvistä puolista. Mutta tämän ketjun tarkoitus on tosiaan käsitellä niitä asioita, jotka pelissä vituttavat.

En tiedä onko minulla vain huonoa tuuria, mutta ukkoja loukkaantuu noin joka kolmannessa pelissä, ja varsinaisen vitutuksen syy tässä on se, että loukkaantujat ovat aina joukkueen TOP3-pelaajia. Tämä tarkoittaa aina sitä, että ketjuja joutuu härväämään uusiksi käsin, koska koneen ehdotukset ovat aina niin omituisia.

Jäähyjä pelissä tulee mailatökkäisyjen yhteydessä sattumanvaraisesti ja paljon, mutta ukkoja saa kipata koukkaamalla mailalla kuin heinää, eikä pilli soi.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
- Nettipelaajat, jotka kusettaa ja käyttää hyväkseen pelin heikkouksia. Säbäranteet, etukulman maalit, jne. Tämä ei ole EA:n syy tosin, vaan itse pelaajien moraalin.
Mitä helvettiä? Tökkimisen tehostamisen ansiosta sille rannarille tarvitsee nykyään aivan helvetisti tilaa, jotta pääsee edes kelvollisiin laukausprosentteihin.
Maalinteko muutenkin vaikeutunut edellisversiosta sen verran, että todellakin käytän jokaisen tilaisuuden hyödykseni. Noin 75% tämän pelin maaleista tulee liiasta tilan antamisesta ja loput sitten pompuista/tuurilla. Puolustuspelissä on vikaa, jos vastustaja toistuvasti rokottaa ranteella. Vitutusketjuun ei oikeasti pitäisi tulla paasaamaan, mutta tämä oli nyt klassisesti väärin vitutettu.

Mua ottaa päähän oma ajoittainen tehottomuus. Joskus sitä on kentällä niin ylivoimainen, ettei tyydy siihen peruspeliin, hae riparimaaleja, lauo huonoistakin paikoista, vaan alitajuisesti pyrkii näyttämään ylivoimansa ja hakemaan oppikirjamaaleja. Eihän siitä ikinä mitään tule ja usein tuloksena on joko joku hikinen yhden maalin- tai rankkarivoitto tai sitten yksinkertaisesti 0-1 tappio. Eilen muistaakseni otin about 80 pojoa onlinessa takkiin pelaajalta, joka ei vittu osannut pelata edes vähää alusta. Laukaukset jotain 35-7 ja 0-1 takkiin. Peli väittää mun olevan rankingeissa jossain sijalla 500, joten tollanen on vähän noloa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
En tiedä onko minulla vain huonoa tuuria, mutta ukkoja loukkaantuu noin joka kolmannessa pelissä, ja varsinaisen vitutuksen syy tässä on se, että loukkaantujat ovat aina joukkueen TOP3-pelaajia. Tämä tarkoittaa aina sitä, että ketjuja joutuu härväämään uusiksi käsin, koska koneen ehdotukset ovat aina niin omituisia.

No joo, samaa on ollut havaittavissa täälläkin päin. Toista kautta vetelen GM:ää ja molempien kausien alusta on ollut 4-6 avainpelaajaa saikulla.
Poissa ovat olleet Krejci, Seidenberg, Bergeron, Lucic, Hoton ja Seguin. Kyllähän se on mukavaa, kun ykkösessä pelailee sitten keskellä joku Kelly tai Campbell.
En tiedä onko vaikeustasolla jotain tekemistä tämän kanssa. Supertähdellä pelailen.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mitä helvettiä? Tökkimisen tehostamisen ansiosta sille rannarille tarvitsee nykyään aivan helvetisti tilaa, jotta pääsee edes kelvollisiin laukausprosentteihin.
Maalinteko muutenkin vaikeutunut edellisversiosta sen verran, että todellakin käytän jokaisen tilaisuuden hyödykseni. Noin 75% tämän pelin maaleista tulee liiasta tilan antamisesta ja loput sitten pompuista/tuurilla. Puolustuspelissä on vikaa, jos vastustaja toistuvasti rokottaa ranteella. Vitutusketjuun ei oikeasti pitäisi tulla paasaamaan, mutta tämä oli nyt klassisesti väärin vitutettu.

Hyvä siis etten pelaa sua vastaan netissä. Opettele pelaamaan, jos kerran aiot käyttää jokaisen tilanteen hyödyksi, kun muka muuten ei juuri maaleja saa. Olet siis juuri sellainen pelaaja, jota vastaan itse en haluaisi pelata missään tilanteessa ja en ole tässä yksin.

Miksi tappaa peli-ilo hakemalla kusetusmaaleja? En perkele ymmärrä. Mua vastaan tehdään maaleja, pääasiassa siksi kun itse en pelissä niin loistava ole itse niitä tekemään ja puolutustaidot lipsuvat turhan usein päästämään äijiä vetopaikoille. Bugiranteet tosin yritän pelata pois, mutta pääasiassa esim. tuolla GM Connectedissa ja Jatkoaika Warriors-GM-liigassa ollaan sovittu, että bugimaalittajat lentää liigasta pellolle kun tarpeeksi monessa pelissä perseilee.

Bugimaaleja en tee, enkä tule tekemään. Mua saa haukkua kyllä, jos tuollainen joskus lipsahtaa, kun intoudun kikkailemaan liikaa. Etukulman maaleja joskus teen, kun olen laidalta puolittain läpi, mutta tuossakin yritän hakea jotain muut ratkaisua, eli jatkuvaa tuo ei ole ja ei tule olemaan pelin aikana.

Jokainen tyylillään.
 

KokkosEsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks
Voi vittu meni sitten GMconnectedissa toka vikassa runkkari pelissä Danielin polvi tuusan paskaks. 45 peliä loukkaantuneena täysin turhasta kiekottoman estämisestä... Onkohan se nyt sitten playoff pelit sivussa ja seuraavalta kaudelta loput vai nollaantuuko kesätauolla?
 

strapat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, TB, PattU, Jokerit
Voi vittu meni sitten GMconnectedissa toka vikassa runkkari pelissä Danielin polvi tuusan paskaks. 45 peliä loukkaantuneena täysin turhasta kiekottoman estämisestä... Onkohan se nyt sitten playoff pelit sivussa ja seuraavalta kaudelta loput vai nollaantuuko kesätauolla?

Playoffit sivussa, kesäkaudella nollaantuu.
 

kumiplus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hyvä siis etten pelaa sua vastaan netissä. Opettele pelaamaan, jos kerran aiot käyttää jokaisen tilanteen hyödyksi, kun muka muuten ei juuri maaleja saa. Olet siis juuri sellainen pelaaja, jota vastaan itse en haluaisi pelata missään tilanteessa ja en ole tässä yksin.

Miksi tappaa peli-ilo hakemalla kusetusmaaleja? En perkele ymmärrä. Mua vastaan tehdään maaleja, pääasiassa siksi kun itse en pelissä niin loistava ole itse niitä tekemään ja puolutustaidot lipsuvat turhan usein päästämään äijiä vetopaikoille. Bugiranteet tosin yritän pelata pois, mutta pääasiassa esim. tuolla GM Connectedissa ja Jatkoaika Warriors-GM-liigassa ollaan sovittu, että bugimaalittajat lentää liigasta pellolle kun tarpeeksi monessa pelissä perseilee.

Bugimaaleja en tee, enkä tule tekemään. Mua saa haukkua kyllä, jos tuollainen joskus lipsahtaa, kun intoudun kikkailemaan liikaa. Etukulman maaleja joskus teen, kun olen laidalta puolittain läpi, mutta tuossakin yritän hakea jotain muut ratkaisua, eli jatkuvaa tuo ei ole ja ei tule olemaan pelin aikana.

Jokainen tyylillään.

Mikä tässä pelissä muuten oikeastaan on bugimaali? Ainut paikka mistä ns. säbäranteet uppoavat edes suht hyvällä prosentilla on suoraan maalin edestä. Jos sellaiselle tontille pääsee vapaasti virittelemään niin sietäisi jo tehdäkin maalin. Etukulmista menee ainoastaan harhautuksen kera, viimeisen patchin jälkeen en ole etukulmamaaleja nähnyt kuin pari kertaa omaan verkkoon. Suurin bugi tuntuu olevan, että siniviivaraapaisut menevät edelleen joskus längistä maaliin, jokavuotinen murheenkryyni.

'Opettele pelaamaan, jos kerran aiot käyttää jokaisen tilanteen hyväksi'. Tulisipa joskus sellaisia vastustajia jotka hyvää hyvyyttään sössivät maalipaikassa. Itse online-uran alkupuolella jopa harrastin logoon tähtämistä kun pelkäsin bugimaaleja, nyt olen jo oppinut ettei varmaa maalikikkaa ole olemassakaan. Jos pääsee tontille niin pitää laukoa.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Hyvä siis etten pelaa sua vastaan netissä. Opettele pelaamaan, jos kerran aiot käyttää jokaisen tilanteen hyödyksi, kun muka muuten ei juuri maaleja saa. Olet siis juuri sellainen pelaaja, jota vastaan itse en haluaisi pelata missään tilanteessa ja en ole tässä yksin.

Miksi tappaa peli-ilo hakemalla kusetusmaaleja? En perkele ymmärrä. Mua vastaan tehdään maaleja, pääasiassa siksi kun itse en pelissä niin loistava ole itse niitä tekemään ja puolutustaidot lipsuvat turhan usein päästämään äijiä vetopaikoille. Bugiranteet tosin yritän pelata pois, mutta pääasiassa esim. tuolla GM Connectedissa ja Jatkoaika Warriors-GM-liigassa ollaan sovittu, että bugimaalittajat lentää liigasta pellolle kun tarpeeksi monessa pelissä perseilee.
Olen ymmärtänyt, että konsolilätkäkin on maalintekopeli, joten pyrin lähtökohtaisesti maksimoimaan maalimääräni. Kovin hyvä siinä en vielä ole, mutta kokoajan lähtee rannarit tarkemmin ja reboundheitot varmemmin. Yritän siis opetella pelaamaan, kiitos vaan. Yhtäkään bugimaalia en ole vielä löytänyt. Omalta siniseltä on mahdollista opetella purkamaan veskarin längeistä sisään, mutta sekin vaatii toistoja sen verran, että lasken taitomaaliksi. Maalipaikoista pystyy tässäkin versiossa tekemään hyvällä prosentilla maaleja, kun tietää mitä tekee. Jos avonaisten kulmien hyödyntäminen rannarilla tai joku "varma" läpiajokynä on mielestäsi bugimaalien tekemistä, peli-ilon tappamista ja oikeutus potkia liigoista, niin sitten todellakin ollaan asioista eri mieltä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Yritän huomenna löytää tähän esimerkit mitä tarkoitan. Mutta siis bugiranne on tuo "liikkuvat ukolla taakse ja yläpesään" haettu salibandyssä nähtävä veto. Tämä uponnut pelissä maaliin jo muistaakseni NHL10:stä asti ja tätä myös nettipelaajat ikävä kyllä hyödyntäneet aivan liikaa,

Etukulman maalista voi joku viisaampi tulla vielä valaisemaan, mutta se taas on se, että vie kiekon maalin etukulmalle, harhauttaa vahdin ja pistää kiekon maaliin -> uppoaa aivan liian usein tai ainakin on niin tehnyt tähän asti ennen uusinta patchia. Hyvä jos korjattu asiaa.

Tarkoitin siis vain ja ainoastaan sitä, että jos pelaaja jota vastaan hakee koko pelin vain ja ainoastaan näitä maaleja, se syö itseltäni peli-ilon täysin. Ihan sama voitanko vai häviänkö, peli ei tunnu realistiselta kiekkopeliltä missään vaiheessa.

Eli ei mitään henkilökohtaista, kunhan ihmettelin asiaa, että miksi noin pitää pelata. Niin ja opettelen parhaillaan itse myös pärjäämään itse pelissä, edelleen.

Mitä Kumiplussan viestiin tulee, niin joo sietää hävitäkin jos antaa kokoajan tilaa parhaalle vetosektorille, mutta jos vedot siltä parhaalta sektorilta tuntuvat vain ja ainoastaan siltä, että yrittää hakea varmaa maalia kusettamalla, se ei ole omasta mielestäni mukavaa vähää alusta. Kuten tässä nyt monta kertaa olen asian jo maininnut.
 
Viimeksi muokattu:

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Yritän huomenna löytää tähän esimerkit mitä tarkoitan. Mutta siis bugiranne on tuo "liikkuvat ukolla taakse ja yläsään" haettu salibandyssä nähtävä veto. Tämä uponnut pelissä maaliin jo muistaakseni NHL10:stä asti ja tätä myös nettipelaajat ikävä kyllä hyödyntäneet aivan liikaa,

Olen sen verran märkäkorva näissä uusissa peleissä, että pitää ihan varmistaa, onko tämä siis samanlainen kuin joskus (07?) aikanaan ollut bugi, eli tullaan poikki hyökkäysalueen ns. liikkuvat takana ja ammutaan keskeltä yläkulmaan? Jos näin on, niin itse en ole vielä kertaakaan tällaista nähnyt tässä pelissä, pari vähän samantyylistä, jotka ovat uponneet etukulmasta mutta nämäkin olivat ihan "todeliisen" oloisia maaleja.

Tosin itse ainakin puolustan sen verran tarkkaan omalla alueella, että koitan kiekollisen pitää pois sektorista kaikin keinoin. Yleensä vastustajat pääsevätkin pyörittämään peliä laidoissa pitkät tovit, mutta kunnon paikat jää aika vähiin.
 

kumiplus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hyvä että selvensit.

Etukulmasta saa tosiaan tehtyä toisinaan maaleja jos moken saa ensin harhautettua ja näitä maaleja näkee vielä suhteellisen paljon. Toki siinäkin pitää miettiä että minkä takia hyökkääjä ylipäänsä on päästetty nokikkain maalivahdin kanssa. Suorat kudit etunurkkaan sen sijaan eivät toimi patchin jälkeen kuin harvoin, ne kun olivat suuri bugi ennen sitä.

Onlinessa törmää usein pelaajiin jotka hakevat yhtä ja ainoaa maalikikkaa joka kerta, mutta eri pelaajilla on harvoin samat keinot. Yleisin tapa on varmaankin porhaltaa laidalta läpi ja harhauttaa etukulmasta sisään kun tekoälypuolustus seisoskelee hölmistyneenä.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Peli väittää mun olevan rankingeissa jossain sijalla 500, joten tollanen on vähän noloa.

Mistä ihmeestä nuo rankingit (tai edes omat voitto- ja tappiotilastot) arvopikapeleistä näkee? Hieman tyhmä kysymys varmaan, mutta en ole kyllä törmännyt niihin kertaakaan. Oma tasoni on tällä hetkellä about 46, joten olisi kiva tietää, missä majaillaan jossain kokonaisrankingeissa.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Etukulmasta saa tosiaan tehtyä toisinaan maaleja jos moken saa ensin harhautettua ja näitä maaleja näkee vielä suhteellisen paljon. Toki siinäkin pitää miettiä että minkä takia hyökkääjä ylipäänsä on päästetty nokikkain maalivahdin kanssa.

En tiedä onko uusin(?) pätsi korjannut asiaa, mutta kyseisten maalien teko on ainakin aiemmin ollut naurettavan tehokasta. Maalivahdin kanssa ei myöskään tarvitse päästä nokikkain, riittää että pääsee ajamaan laidalta sisään tarpeeksi lähelle maalia ja tehtyä tuon pienen "taidokkaan" harhautuksen. Tuota samaa liikettä tekee myös puhtaista läpiajoista varmaan 90% random online-pelaajista, hohhoijaa. Samalla tavallahan tässäkin varmaan suurin osa haluaa voittaa ja olla paras kuin vaikka Counter-Strikessä. Ihmisethän on tunnetusti itsekkäitä, joten ei niitä kiinnosta viekö vastustajalta peli-ilon vai ei. :p
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Ei nyt varsinaisesti vituta, mutta ihmettelen vaan, että eikö tässä saa valittua käyttöön Liigan puolella kultakypäriä mitenkään?

Entä mites kun asetuksista valitsee tasapelin sattuessa jatkoajalle 4vs4 -peluutuksen, niin silti pelataan viidellä ukolla?

Pieniä asioitahan nämä, mutta yleisön "käyttäytyminen" vituttaa kyllä ihan huolella. Ei juuri mitään kannustusta/mylvintää, paitsi tuo rumpujen ihmeellinen paukutus ja vierasjoukkue kun tekee maalin, niin ei mitään buuauksia tms, vaan pelkkää hiljaisuutta.

NHL 08:a taisin tahkota vähän liian kauan, sillä nämä edellämainitut asiat oli niissä kohdallaan.
 

motamoro

Jäsen
Vituttaa lähinnä juuri tuo jatkuva etukulmaharhautusveto. Noustaan kulmasta maalille Crosbyllä, Kanella, Datsjukilla jne, kiekko suojataan vartalon taakse joka estää tökkimisen rangaistuksen uhalla. Tämän jälkeen pikkuveivi rystylle, odotetaan että maalivahti lähtee kohti takatolppaa ja isketään etuyläpeltiin rannari. Hyvä pelaaja mahdollistaa juuri tuon tavan tehdä maaleja: nopea, käsiä löytyy ja tarpeeksi hyvä laukaus. Onneksi näitä hakevia veijareita tulee kuitenkin vastaan vain n. joka kuudennessa pelissä.

Tästä pääsenkin aasinsiltana siihen, että miksi aina vastustajan pitä ottaa Vancouver, SJ, Detroit, Chicago, Pittsburgh tai Losi joukkueekseen jos itse olen ensin ottamassa (Ready jo painettuna) Ottawaa, Anaheimia jne. hieman heikompaa. Ei viitsi turhaan antaa tasoitusta hyville pelaajille joukkueessa joita vastaan joutuu kokoajan tahkoamaan (level 51 ja rank n. 500). Tämän jälkeen pitää itsekin sitten vaihtaa hieman kovempi joukkue.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
HUTia tullut aika paljon tässä viime viikkoina pelailtua ja kyllä voi nuo packit vituttaa. Jumalaton pucksien säästäminen edes sen yhden huippupelaajan toivossa, mutta ehei perkele. Joka pakasta tulee aivan uskomatonta kuraa. Äskenkin tuli ostettua 7500 puckin premium gold pack ja tättärää, sieltä löytyi kaksi jotain 80 ovr echl-jyrää, yksi joukkueen, -ja yksi paikanvaihtokortti. Pucks well spent. Nyt voi taas vääntää viikon verran matsia ennen kuin on rahaa ostaa seuraava haistapaska -pakka. Uhh...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös