NHL 13:n vitutusketju

  • 84 158
  • 320

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
- Jos syötät pitkän vinon pystysyötön, jolla laituri pääsisi läpi, sentteri sörkkää mailansa väliin katkaisten syötön ja kiekko pomppii minne sattuu.

- Jos hyökkäävä pelaaja taklaa puolustavaa pelaajaa siten, että maali liikkuu, jää aloitus puolustusalueelle.

- Jos laukaus menee yläriman kautta katsomoon, aloitus puolustuspäästä.

- Omat tekoälypelaajat ovat niin vahvasti liikeratojensa vankeja, että jopa blokkaavat oman, läpiajoon pääsevän pelaajan. Blokkaavat myös surutta omia syöttöjä sekä varsinkin laukauksia (luistelemalla siis eteen).

- 4-4-jatkoerissä hyökkäyskentät menevät aina miten sattuu, esim. siten että kolmosparin pakki on laitahyökkääjä

-Tekoälypuolustajat ovat uskomattoman passiivisia eivätkä suorissa hyökkäyksissä osaa käyttää pokecheckia tai edes taklata, vaan "kaappaavat" kiekon, jos hyökkääjä tulee liian lähelle.

- Maalivahdit

- Pelaajat ovat kuin suossa, jos paikalteen pitää tehdä käännös tai edes lähteä eteen päin. Samoin jos hyökkääjällä on rintamasuunta suuntaan x ja ottaa kiekon vastakkaiselta suunnalta y, niin aina pitää kierähtää tuonne suuntaan x, vaikka sieltä tulisi ukkoa päälle ja suunta y olisi tyhjänä. Tämä on yksi ärsyttävimmistä asioista koko pelissä.

-Pelaajien syöttöjen anto, ihan lyhyidenkin, kestää uskomattoman kauan. Ei oikeasti pelaajatkaan aina syöttöön tarvitse sitä koko kropan liikkettä, vaan kyllä se ihan rannetyölläkin saadaan usein liikenteeseen.

- Rystyt ovat uskomattomia tuhnuja, joilla on täysin mahdotonta saada maalia ellei kyseessä ole rebound tyhjään maaliin.

-Lämäreillä ei saa maalia kuin tietyistä tilanteista.

-Puolustajien laukaukset ovat kaikki jostain syystä uskomattoman paskoja. Ei se nyt oikeasti niin mene, että ainoastaan Karlsson on sellainen pakki, jonka laukaus on edes vähän samaa tasoa kuin keskiverto kakkoskentän hyökkääjän.

-Maalivahtien ominaisuuksilla ei ole juuri mitään merkitystä torjuntoihin.

-Maalivahdit sylkevät lähestulkoon kaikki todella löysät alas ammutut laukaukset.

-Kiinnipitämisestä en ole koskaan nähnyt tulevan jäähyä.

-Estämisjäähytkin tulevat täysin arvalla.

-Magneettikiekko ja -lapa.

-Kiekko ei käyttäydy realistisesti.

-Kiekontavoittelutilanteissa, joissa irkokiekko pomppii pelaajien jalkoihin, täysin arpaa, kumpi saa kiekon. Edes vipuvarsi (se kumpi on lähempänä kiekko) ei vaikuta tähän lainkaan. Maalinedessä usein puolustava pelaaja saa sen.

-Laukauksien ja syöttöjen tarkkuus paranee liukumalla tatti sivulla. Ei mitään tekemistä realistisuuden kanssa.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
-Kiinnipitämisestä en ole koskaan nähnyt tulevan jäähyä.

Kiinnipitamisjaahy tulee tassa pelissa jos painat laitaan kiekottoman ja pidat tarpeeksi kauan siina. Tulee joskus erittain harvoin, kun vaihdat pelaajaa, joka painaa pelaajaa laitaan eika tekoaly tajua paastaa heti irti.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
- Jos laukaus menee yläriman kautta katsomoon, aloitus puolustuspäästä.

Nuinhan se menee änärissä oikeastikin.

Lisätään oma inhokki numero uno. Hyökkäävä pelaaja voi kelata maalivahin yli ja toinen voi sit ampua tyhjään rysään maalin, tuosta vihelletään jäähy ehkä kolme-neljä kertaa kymmenestä.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Olet maalin edessä. Pitäisi lähteä hakemaan kiekko kulmasta. Niin tämä vitun magneetti pitää sinua siellä maalin edessä paikallaan kun vastustaja käy nappaamassa kiekon.

Vituttaa välillä suunnattomasti tuo magneetti maalin edessä.

Pääseekö siitä mitenkään eroon? Onko siis jotain nappia mikä auttaa..
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Ai ai ai jai... kun on ikävä 2K- sarjaa missä pelit ratkaistiin oikeasti pelaamalla, eikä millään saatanan viimeisen minuutin punaviivavipillä. EA SPORTS - I T S In THE G A M E!!! Perkele!
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Olet maalin edessä. Pitäisi lähteä hakemaan kiekko kulmasta. Niin tämä vitun magneetti pitää sinua siellä maalin edessä paikallaan kun vastustaja käy nappaamassa kiekon.

Tama. Itsellani kay usein niin, etta otan haltuuni pelaajan, joka on luistelemassa kulmaan hakemaan kiekkoa. Valittomasti, kun olen saanut pelaajan haltuun, jokin magneettinen voima ei vain pida minua paikoillaan, vaan vetaa taaksepain takaisin maalille. Pitaisi varmaan antaa koneen menna hakemaan se kiekko niin ehka nain ei kavisi...
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Vituttaa kun joutuu vääntää jokaiseen hut matsiin aina taktiikat uudelleen. Eikö niitä oikeesti saa mistään tallennettua?
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Vituttaa kun joutuu vääntää jokaiseen hut matsiin aina taktiikat uudelleen. Eikö niitä oikeesti saa mistään tallennettua?

HUTissa taktiikat ovat ymmartaakseni sen joukkueen taktiikat, jotka sinulla on kokoonpanoissasi sen joukkueen kohdalla, jonka logo HUT-joukkueellasi on. Niita muokkaamalla voi ehka muuttaa niita. En ole itse kokeillut mutta nain kuulin.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Be a Gm. Kolme kautta putkeen simuloimalla Presidents Trophy, joka kaudella 1st round exit. Jälleenrakennus--->Pleijareihin pisteen erolla paskalla joukkueella, jossa ykkösmaalivahti 80ovr. Tuloksena Stanley Cup. Huoh...
 

Buster

Jäsen
Puhun ehkä eniten EASHL-näkökulmasta. 1 vs. 1 -pelejä pelailen vain silloin tällöin ja pitkälti offlinessa.

Nuo löysät ja munattomat säännöt eniten kaihertaa mieltä. Mainostetaan kuinka on realistisempi hokipeli kuin koskaan aiemmin, vaikka sääntökirja ei moniltakaan osin vastaa oikean elämän NHL:ää. NHL 11:ko se oli, missä jäähyjä sai vielä niin ankarasti taklauksista kuin kuuluukin ja ulosajojakin tuli niin usein kuin odottaa saattoikin. Sitten niitä piti löysentää kun jotkut ei osanneet olla taklailematta selästä ja kestäneet kärsiä seurauksia.

Kiekottoman estämisistä menee sormien läpi mutulla arvioituna 1/3. Oli ne sitten vahinkotönäisyjä kun yritetään laukoa EASHL:ssä, tai ihan tahallisia teloitusyrityksiä. Kiva myös mennä hakemaan kiekkoa laidan läheltä kun selkään saa taklata niin paljon kuin sielu ikinä sietää, ulosajot on äärimmäisen harvinaisia ja kakkosellekin joutuu liian harvoin. Mitä vikaa muka on siinä, että noista joutuisi kantamaan vastuun? Edes selkääntaklauksista? Saa sitoa laitaan, jos vastustaja meinaa käännellä selkää. Samoin ryntäämisetkin voisi viheltää, eiköhän se peli esimerkiksi tunnistaisi jos joku hustlaa lisävauhtia taklaukseen. Siitäkin voisi laittaa mun puolesta istumaan, olisi vain realistista.

Sen sijaan nyt valtaosa jäähyistä on aina huitomisia, kampituksia ja liian harvoin silti esiintyviä estämisiä, vaikka meidän taloudessa 1 vs. 1 offlinepeleissä on tarkoitus maalinteon lisäksi jakaa niin ilkeitä taklauksia kuin mahdollista. Eli ihan joka kerta selkään ja hustlella vielä vauhtia, kiekottomia ajellaan aina välissä, erittäin myöhäisiä taklauksia jaellaan surutta. Ukkoa loukkaantuu, mutta ulosajoja nähdään varmaan kerran kymmenessä pelissä. Jos silloinkaan.

Tasapainosta en meinaa saada kiinni offlinessa ja EASHL:ssä. Eniten tuntuu pelaajien koko vaikuttavan taklausten vastaanottamisessa, siis kun arvoja ajatellaan pelkästään. Ja sitten botti pystyy kampeamaan maalinedessä suorilta jaloilta sun 193/95 mittaisen ukon kumoon selän puolelta. Ja se niiden hiton tarttuminen kun sitovat sun pelaajan täysistä vauhdeista tuosta vain. Miksei niistä tule kiinnipitämisestä jäähyä? Tekisi EA niistä samanlaiset kuin laitaan sitomisesta. Saa hetkisen pitää kiinni jossain one-timer tilanteessa ja sitten tulee penalttia. Ja vielä pois ne ihmeelliset väkivaltaisuusjäähyt kun oman maalin edessä taklaa porukkaa kumoon. Saa nyt sen verta konsolipelissä helpottaa sitä maalinedustan puolustamisesta, että ukkoja saa siinä edessä ajella kumoon jos osuu. Kuitenkaan aina tiedä katkaiseeko se ukko sen syötön vai ei.

Lisäksi tämä peli on kuin jonkun pohjois-amerikkalaisen duunaripelaajan näkemys jääkiekosta. Tempo on ihan valtava, syöttäminen on parempi jättää minimiin, nopeat suunnanmuutokset on tärkeämpiä kuin koskaan ennen ja suora veto on tehokkaampi kuin one-timerin hakeminen. Neuvostoliiton hengessä tehdyt klap-klap-klap maalit takatolpalle on olemattomissa kun maalivahti on aina sen verran mukana, että pystyy kauhaisemaan torjunnan. Kiva kun onnistui EA tuhoamaan kannustetta joukkuepeliin hyökkäyspäässä ja vielä hieman lisäämään AI:n vaikutusta ottelutuloksiin. Vähäkin vajailla pelatut pelit EASHL:ssä on jumalattomia läpiajokilpailuja ja sitten kun koppi on täynnä, niin vastustajaa ei meinaa kuudelle löytyä. Läpiajoissa pelittää molariuudistuksesta huolimatta aina samat kikat kovalla prosentilla ja löytyy selkeitä kannattavia maalintekotapoja. Kunhan vain EA eliminoi lähes tehottomiksi ne jääkiekkoon olennaisesti kuuluvat one-timerit kun ei ihmiset niitäkään osanneet puolustaa pois. Maalivahti torjuu ne paremmin kuin rannelaukauksen jostain yläkaarelta etuylänurkkaan. Seuraavassa versiossa sitten eliminoidaan rannelaukauskin pois? Lämärilläkään ei nykyään enää tee kummempia hyökkääjällä EASHL:ssä. Ranne on tehokkaampi, nopeampi ja tarkempi. Lämyyn sen verta kuin tuntee tarvitsevansa, että sen saa maalia kohti. Kauempaa et sillä maalia enää juuri tee kun et saa sinne hyökkinä niin paljoa pisteitä laitettua.

Mulle NHL 11 oli se täydellisin kiekkopeli. Vaikka siinä nyt olikin muistaakseni jotain häiritsevähköjäkin bugeja koskien maalintekoa. Tykkäsin jopa pelailla 1 vs. 1 -pelejäkin kun tuntui, että siinä on paremmin oma joukkue kontrollissa ja pystyi aidosti puolustamaan kaiken pois. Siinä joutui sentään myös EASHL:ssä AI-pakin edes kahvittamaan, mikä sentään jonkin verran hidasti sen hyökkääjän menoa. Nyt ei tarvitse polkea kuin ulkoa ohi ja omankin ukon nopeus pitää olla sitä tasoa, että kaverin saa tarvittaessa poljettua kiinni. Ja välillä ei tarvitse edes kiertää kun ne pakit huitoo missä sattuu. Mikäpä sen hienompaa kun joskus AI:n ohjastama pelaaja vielä luistelee kohti irtokiekkoa, vaikka vastustaja jo painaa kohti täyttä höökiä kiekko lavassa. Mitenköhän siinä mahtaa käydä. Pätee kaikkiin pelimuotoihin.

Ja vielä kiekollisen ei tarvitsisi pystyä liimautua ollenkaan laitaan kiinni. Helpoin tapa päästä eroon siitä taklausten väistelystäkin laitoja halaamalla. Tosin käytän sitä nykyään itse silloin tällöin niiden selkääntaklausten välttämiseen.

Toki onhan tämä monilta osin mennyt eteenkin päin, mutta nuo ärsyttävät asiat vain on niin valitettavan olennaisia itselle. Liekö sitten tämä vai olennaisten uudistusten puute EASHL:ssä / kyllästyminen, mutta tätä peliä ei ole niin hauskaa enää pelata kuin aikaisempina vuosina. Ei 1 vs. 1, eikä EASHL. Nopeus on aivan liian suuressa osassa. Joku Cogliano on nopeutensa vuoksi, lähimain yhtä hyvä ja tärkeä pelaaja kuin Getzlaf.
 
Viimeksi muokattu:

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Piti olla ostamatta tänäkin vuonna, mutta huuma vei mennessään ja pakko oli viikko sitten hankkia alesta. En ole ehtinyt pelaamaan kuin kymmenkunta peliä, ja aluksi olin sitä mieltä, että nyt on pelisarjan paras versio kädessä, mutta mene ja tiedä.

Nyt jo vituttaa pari täysin ääliömäistä ominaisuutta pelissä, jotka ajoittain melkein pakottavat heittämään kapulan ruudusta sisään:

  • Kiekottoman AI-pelaajan estäminen AI-vastustajan toimesta, kroppaa lentää koko ajan, mutta jäähyä ei tule mistään
  • Kiinnipitäminen vapaata kiekkoa tavoittelemaan lähtiessä - ei jäähyä, ei vittu ikinä
  • Hieno syöttökuvio ei juuri koskaan pääty maaliin, takatolpalta ei ole mahdollista vetää tyhjiin vaikka puoli maalia olisi auki
  • Omat maskimiehet eivät sitten millään helvetin tavalla pysty milloinkaan väistämään viivasta tulevaa laukausta.
  • 100% dominoitu peli päättyy turhan usein vastustajan "yllättävään" 1-o voittoon
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Nyt varsinkin on ruvennut tuo vitun "magneettikiekko" vituttamaan todella huolella. Tuo estää aivan täydellisesti maalineduspelin, koska pelaaja ei voi liikuttaa kiekkoa, ennen kuin saa sen "haltuunsa" (paitsi pokecheckaamalla). Toisinaan jopa maaliin lipuva kiekko jää menemättä sinne, koska oma ottaa sen "haltuun" ja ei voi töytäistä sitä, vaan liikuttaa sen jopa maalialueen ulkopuolelle. Toisinaan taas, kun hakkaat pokechekia, jotta pelaaja tökkäisi kiekon maaliin, vetää se sellaisen kirvesiskun, jonka ansiosta hyökkääjä lyö kiekon kulmaan maalin sijasta. Maalinedessä pääosin puolustavat pelaajat saavat tuon irtokiekon kiekon haltuunsa. Irtokiekossa ei ole mitään logiikkaa sen osalta, kuka sen saa haltuunsa keskialueella. Se vain taianomaisesti "kiinnittyy" jomman kumman pelaajan lapaan. Tämä aiheuttaa varsinkin siniviivalla vittumaisia tilanteita, koska huomattavan kauempana oleva pelaajakin voi sen "imaista" itsellensä, vaikka kaiken järjen mukaan lähempi pelaaja sen saa, jolloin tilanteesta seuraa yleensä läpiajo.

Jos kiekko menee maalivahdin patjojen alle, mutta maalivahti ei saa "haltuun" kiekkoa, hyökkääjä voi tökätä sen jopa patjojen läpi maaliin. Samoin, kun jos kiekko on vaikka minuutin maalivahdin patjojen alla, mutta ei maalivahdilla "hallussa", niin peliä ei vihelletä poikki.

Toivottavasti vihdoin ja viimein pääsisivät ensi versiossa eroon tuosta magneettikiekosta (ja pelaajista maalinedessä), että saataisiin tätäkin peliä realistisempaan suuntaan muunkin kuin luistelun osalta (joskin sekin on liian kulmikasta).
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Jos kiekko menee maalivahdin patjojen alle, mutta maalivahti ei saa "haltuun" kiekkoa, hyökkääjä voi tökätä sen jopa patjojen läpi maaliin. Samoin, kun jos kiekko on vaikka minuutin maalivahdin patjojen alla, mutta ei maalivahdilla "hallussa", niin peliä ei vihelletä poikki.

Kylla mulla ainakin on vihelletty poikki, jos kiekko on maalivahdin alla ilman, etta se on "hallussa" jos se tarpeeksi kauan siella on ollut. Yleensa toisen joukkueen pelaaja tulee tosin pokettamaan sen maaliin...
 

_Ice_shooter_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Pittsburgh Penguins
Vituttaa se kuinka hyvin EA tekee nämä pelit... Varmaan 30 pelaajaa joiden kätisyys on väärä ja niitä ei mitenkään pysty muokkaamaan. Ainoa vaihtoehto luoda uusi pelaaja eri kätisyydellä ja siirtää vanha jonnekkin josta se ei enää tule vapaisiin pelaajiin yms. Tässäpä sitten vähän hommaa kun koittaa saada mahdollisimman realistisen Be A GM:n...

Sitten nuo naamat ovat toinen... Esimerkkinä näin heti Mikael Granlund ja Niko Hovinen... Hovinen on pelissä kalju ja oikeasti kunnolla tukkaa riittää. Granlund on niin huvittavan näköinen pelissä kun vertaa oikeaan Mikkeen. Ymmärrän että jokaisen pelaajan naamaa ei voida erikseen luoda, mutta kai niitä nyt voi lähemmäksikin todellisuutta tehdä...

Kolmantena kokoinaisuudet pelaajilla. Kaikkialla löytyy jotain korjattavaa, nyt heti esimerkkinä mieleen tulee Ryan Lasch. Viime kauden pistepörsin voittaja runkosarjassa että playoffeissa ja kokoinaisuus silti 58... Leo Komarovin kokoinasuus on myös alhainen kun vertaa todellisuuteen: taklaustilaston kärkipäässä ja NHL-paikka. Pelissä AHL-tasoa...

Siinä nyt jotain vituttavia asioita pelissä...
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Se Granlundin naama ei ole edes paha kun vertaa esim. Justin Abdelkaderin naamaa pelissä vs. oikea elämä. Tai Erik Johnson ja Calle Järnkrok joilla on samat naamat pelissä. Jokainen voi itse googlata ovatko saman näköisiä kavereita.

Muuten ei kauheasti vituta tässä mikään. Välillä käy kun koitan hustleta esim. pitkän kiekon perään niin pakki menee siihen syötönkatko blokkiin keskialueella ja peli alkaa säätää jotain karvaustaktiikoita. Ei ole yksi tai kaksi maalia mitä on vastustaja tehnyt kun on luistellut ilmaa blokkailevan pakin ohi, hakenut kiekon ja pistänyt sisään.

Lisäksi pelaajien kehittyminen on aika erikoista. Damien Brunner oli 78 tasoinen ja voitti NHL-pistepörssin. Nousi 82 tasoiseksi, mikä on ihan fine. Seuraavalla kaudella ei riittänyt voittoon vaan teki ~80 pinnaa. Palkintona taso tippuu 76:een. Kehittyvyys oli kuitenkin neljä tähteä ja ikää muistaakseni 28. Mitä vittua?

e: Ja niin, olisiko ihan mahdotonta tehdä niin, että kone-GM:t eivät olisi aivan vitun tyhmiä. Chicago pelasi kolme kautta alle 70 tasoisella ykköskassarilla ja Coloradolla oli kokoonpanossa kolme puolustajaa ja loput hyökkääjiä.

Ja sekin vielä, että olisiko mitään ideaa, että edellisen kauden pisteet vaikuttaisivat palkkapyyntöön jonkin verran. Ei ole järkeä että 10 pinnaa tehnyt 85 tasoinen pelaaja pyytää jotain 6 miljoonaa. Tai että 100 pinnaa tehneelle 78 tasoiselle pakille riittää 800k:n kaksi-suuntainen soppari ja kukaan ei jannua poimi edes waivereista.
 

Byfuglien#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg jets
Eikös Armialla ole pelissä kokonaan väärä kuva? Näin ainakin muistelisin. Sen lisäksi Kalpa juniori Lehkonen on EA Sportsin mielestä puolustaja..

No onneksi ei tule SM-liigaa pelattua koskaan.

Tulokkaista pitäisi tehdä parempia. Varausvuoroilla parhaat tulokkaat ovat kokonaisuudelta 67-72. Välillähän pitäisi tulla näitä Ovechkin tyylisiä pelaajia mitkä takovat jo tulokaskaudella pisteitä ihan urakalla eikä tarvitse odottaa 5 vuotta ennen kuin nostaa kokoonpanoon.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tulokkaista pitäisi tehdä parempia. Varausvuoroilla parhaat tulokkaat ovat kokonaisuudelta 67-72. Välillähän pitäisi tulla näitä Ovechkin tyylisiä pelaajia mitkä takovat jo tulokaskaudella pisteitä ihan urakalla eikä tarvitse odottaa 5 vuotta ennen kuin nostaa kokoonpanoon.
Kyllä mä olen varannut yli 80 kokonaisuuden pelaajia. Joistakin on tullu supertähtiä jo toisella kaudella ja jotkut eivät yli 83 kokonaisuuden pelaajiksi koskaan kehity. Toki varaustilaisuus muuten on aika kuraa, kun jostain sijojen 10 alapuolelta ei ensimmäisen kauden jälkeen enää voi saada mitään käyttökelpoista kuin korkeintaan farmiin. Olisi hauskaa, jos olisi edes teoreettinen mahdollisuus löytää joku late bloomer.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Sen lisäksi Kalpa juniori Lehkonen on EA Sportsin mielestä puolustaja..

Uskon EA:n tarkoittaneen hanet hyokkaajaksi (on rooliltaan, tyomyyra eli two-way-forward englanniksi). Joku kirjoitus- tai ajatusvirhe tullut ja EA:n tuntien eivat ole viitsineet korjata asiaa...
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Päähän kohdistunut taklaus: Pelissä kuitenkin olen itsekkin monta kertaa paukauttanut kädet suoraan päähän, ja toinen pelaaja on loukkaantunut, eikä tule edes 2 minuuttista.
 
Päähän kohdistunut taklaus: Pelissä kuitenkin olen itsekkin monta kertaa paukauttanut kädet suoraan päähän, ja toinen pelaaja on loukkaantunut, eikä tule edes 2 minuuttista.

Selkään saa myös taklata täydellä vauhdilla ja kyllä ihmetyttää että miksi siitä ei voi viheltää kuin silloin tällöin. Voi vittu oikeesti. Muitakin ärsyttäviä asioita pelistä löytyy ja niistä olettekin jo hyvin maininneet. On meillä tässä taas vuoden jääkiekkopeli. Voi vittu oikeesti.
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Selkään saa myös taklata täydellä vauhdilla ja kyllä ihmetyttää että miksi siitä ei voi viheltää kuin silloin tällöin. Voi vittu oikeesti. Muitakin ärsyttäviä asioita pelistä löytyy ja niistä olettekin jo hyvin maininneet. On meillä tässä taas vuoden jääkiekkopeli. Voi vittu oikeesti.

Itse olen laittanut jäähyherkkyyden täysille pienen kompensaation toivossa, mutta ei.

Toinen on ryntäys, vaikka puolesta kenttää ottaa vauhdin ja taklaa päädyssä niin ei kuulu vihellystä. Kaiken kaikkiaan tässä pelissä vituttaa eniten tuomarin tekoäly.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Viime aikoina alkanut kunnolla vituttaa tämä maalivahtien kehitysvammaisuus tässä pelissä. Jos esim. kiekko jää aivan tolpanjuureen, veskari joutuu tekemään saman kurottamisliikeen viisi kertaa ennen kuin tapahtuu mitään. Yhtä lailla jos pelaajalla yrittää kurottaa maalin sivuverkossa "kiinni" olevaa kiekkoa, ei tästä yleensä tule yhtään mitään ja on täysin tuurin varassa, kummalle joukkueelle kiekko päätyy. Samoiten vituttaa se että joskus kun tapahtuu nopea turnover niin kaikki tietokonepelaajat jähmettyvät paikoilleen. Koita nyt siinä sitte vittu tehdä kaikki itse ja selvittää jotenkin tämä tilanne. Yleensä tällaiset johtaa väistämättömään 2v1 tai 2v0 hyökkäykseen joista taitavat pelaajat upottavat todella usein kiekon reppuun. Niin ja noista kehitysvammaisista veskareista vielä sen verran että pitääkö ne kaukoroiskasut sylkeä aina eteen eikä ikinä esim kulmaan? Siinä nyt tämänkertaiset vituttavat asiat. EA:n olisi syytä panostaa maalivahtien tekoälyyn ensi vuoden versiossa sillä tällä hetkellä aiheuttavat useasti enemmän ongelmia kuin ratkaisevat. Näistä toki "iloisina" poikkeuksina Carey Price ja Henrik Lundqvist joiden tekoälyt on säädetty niin että heille on vaikea tehdä maalia millään ilveellä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen laittanut jäähyherkkyyden täysille pienen kompensaation toivossa, mutta ei.

Toinen on ryntäys, vaikka puolesta kenttää ottaa vauhdin ja taklaa päädyssä niin ei kuulu vihellystä. Kaiken kaikkiaan tässä pelissä vituttaa eniten tuomarin tekoäly.

Amen!

Olen jo pitkään toivonut sellaista NHL-peliä, missä A. On mahdollista teurastustaklata koko kentän vaudilla selästä mutta B. Siitä sitten kärsitään sen mukaisesti 5+10+pelikieltoa ihan kuin todellisessa maailmassa. A. on toteutunut jo monta vuotta.

Se mikä myös vituttaa Be a GM:ssä on se, että vaikka jäähysliderit on kaakossa, niin jäähyjä tulee ihan satunnaisesti 0-12/peli (7 min erillä).
Toki pelitavalla on väliä, mutta varsinkin talkaustilanteista tulee helvetin vähän jäähyjä.

Olisi hauska tilastoida sitä minkä verran ja mistä niitä jäähyjä tulee. Ehdottomasti eniten tulee estämisestä, joka on kyllä siinä mielessä hyvin toteutettu, että usein tajuaa jo tapahtumahetkellä että mistä on tulossa jäähy. Sama toki pätee kampitukseen, kokreaan mailaan ja huitomiseen. Mutta näissä on suuria ongelmia näissä taklauksista tulevissa jäähyissä.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Itellä ainakin on viime (n. 15 klupia ja 4x5+20min) EASHL-klupimatseissa tullu luvattoman monta 5+20min. Tiiä onko tullu joku uus päivitys, mutta ei uskalla enää yhtään ajella kuin ennen varsinkaan kulmavääntöihin jossa vastustaja on selin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös