Juu-u.
Vituttaa kyllä aika moni asia tässä pelissä, listataanpa vähän:
-Pelaajia on tasapäistetty ihan liikaa. 85+ overallin pelaajat ovat hyviä käytännössä kaikessa ja alle 70-kokonaisuuden lätkijät vastaavasti paskoja kaikessa. Tämän ansiosta SM-liigajengeillä pelaaminen on yhtä tuskaa oletuskokoonpanoilla.
Itse, pelaan superstarilla ja muotona be a GM. Oman havaintoni mukaan kokonaisarvo ei tee autuaaksi. Itselläni kolmospakkiparin kaverit ovat kokonaisuudeltaan 71 ja 73. Silti toimivat ihan hyvin mukana. Pelin hienuskin on se että tasoerot kentällä eivät ole niin jyrkkiä kun mitä numeraalisesti antaa ymmärtää. Kolikon kääntöpuolena se, että 57 kokonaisuudella oleva jamppa mättää kohtalaisia tehoja mun kolmosketjussa ja on AHL joukkueeni paras pistemies. (pelaan aina kaikki ottelut ja sekä AHL että NHL joukkueilla)
-Iso kaukalo on, no, iso. Yhdistettynä umpisurkeisiin liigapelaajiin pelin tempo on luokkaa etana. Luistelu päästä päähän kestää varmaan 10 sekuntia täydellä spurtilla.
Kauanko eurokaukalossa kestää oikeasti luistella päästä-päähän? Isolta kaukalo tuntuu, totta. Kokeile säätää pelinopeus vaikka maksimiin, auttaako yhtään?
-Fysiikanmallinnus on ihan vituillaan. Järkyttävän kovia pommeja tulee ihan liikaa ja keneltä tahansa pelaajalta. Erityisen kovina taklaajina kunnostautuvat Havlatin tyyliset pikakiiturit, sen sijaan Clutterbuck on niin hidas ja kankea, ettei sillä osu mihinkään. Ratkaisin Be a GM:ssä matsin jatkoajalla, kun Granlund ajoi Charan viivalla pystyyn ja karkasi läpiajoon. Jepjep.
Säädä slaidereita. Aianakaan itselläni ei tapahdu moista, jos ajelee Charaa niin tuntuu kuin ajaisi kiviseinään, horjahtaa muttei kaadu. Slaidereilla ainakin itse sain asetukset kohtuu hyviksi, eikä ukkoa pötköttele jäällä kokoaikaa.
Kaikilla kerkeää taklaamaan, mutta olisiko vika ohjaimen päässä/ajoituksessa?
Mutta myönnän kyllä että paremminkin voisi nämä asiat pelissä olla..
-Luistelumoottori on ihan kiva sinänsä, mutta tuntuu ettei tässä pelissä enää tarvitse muuta kuin jalkoja ja laukausta. Esimerkiksi syötöt napsuvat ihan samalla lailla lapaan, oli syöttäjänä Koivu tai Heatley. Parise tekee kentällä aivan mitä tahtoo ja ajaa kaikki pystyyn, koska kokonaisuus on jotain 90.
Totta tuo ettei tarvitse enää kuin jalkoja ja rannelaukaus niin hyvä tulee.
Se on liian päällimäiseksi nouseva asia pelissä. Kuraa.
Mutta syötöt menevät munilleenkin kun säädät syöttötarkkuutta ja vastaanottamisen helppoutta. Vähennä myös syöttöapua.
-No ne helvetin spiderman-veskarit. Tykkäsin puolustamisesta paljon enemmän aikaisemmissa versioissa, kun piti lähinnä blokata syöttölinjoja ja antaa veskan hoitaa laukaukset. Tämän vuoden painoksessa kone saa syötellä ihan rauhassa, kunhan vaan sen b-pisteen kaaren pelaa pois. Olisi ihan palkitsevaa, jos täydellisestä lätystä heitetyn takatolppa-onetimerin tuloksena olisi maali useammin kuin kerran kymmenestä. Ei joku Stamkos noista oikeastikaan erehdy.
Vahva sama. Tosin jälleen slaidereilla sain aikaiseksi sen että menee muutenkin sisään kuin vain suoralla laukauksella. Varjopuolena että rannelaukaukset suorasta luistelusta menee entistäkin helpommin. Moket on ihan vitun ärsyttäviä teleporttaajia..
-4v4-ketjut ei toimi. Ihan sama miten ne säädän, jatkoajalla Parise huitoo sentterinä ja laidalla useimmiten joku pakki. Yrittäkää nyt saatana.
Ota apuvalmentajan tuki pois käytöstä ja laita 4vs4 ketjuihin kenet itse haluat. Tätä ongelmaa en ymmärrä, ei toistu ainakaan minulla, vaan siellä pelaa ketä sinne määrään.
-Pelin avaaminen on tehty hankalaksi, kun kauempana olevalle laiturille ei saa syöttöä perille vaan välissä oleva sentteri katkoo sen aina. FIFAssa pystyy aivan täydellisesti syöttämään haluamalleen pelaajalle vaan pitämällä nappia kauemmin pohjassa, mutta ei tässä vaan. No, lättysyötöllä onneksi nuo pitkätkin avaukset onnistuvat, mutta lättyihin ei ikinä saa tarpeeksi voimaa.
Niinpä.. pitkät ja kovat syötöt menevät automaattisesti vastustajan karvaajalle, omalle siniselle. Paitsi jos avaa ihan laidasta pystyyn..
-Hitaat ja kankeat, mutta kookkaat pakit tyyliin Falk ovat aivan turhia. Liike on tämän vuoden versiossa kaiken A ja O, joten parhaiten pärjää kun iskee rosterin täyteen kiekollisia ja hyvin luistelevia pakkeja. Möröillä ei tee mitään, kun ne nopeat pakit taklaavatkin paremmin.
Osin false. Onko jälleen ohjaimen takana vika vai missä. Vaikka myönnän että luisteluvoima on ylikorostettu tässä pelissä, niin silti ainakin minulla isot möröt pakkeina on ollut tähän saakka lähes parhaita.
-Maalin edessä on joku helvetin musta aukko, joka liimaa pelaajat siihen edustalle kiinni. Irtokiekko pyörii maalin takana, mutta hyökkääjät päättävät painia pakkien kanssa maalin edessä sen sijaan että hakisivat kiekon.
Vahva sama. Tekoäly ei yhtään lue peliä vaan työntää aina hyökkääjät maalineteen ja sitten pakit pitämään kädestä kiinni. Vitun ärsyttävää jos oikein rupeaa kiinnittämään asiaan huomiota. Tätä asiaa olisi helppo parantaa pelitekijöiden toimesta ja saada kuitenkin maalinedustavääntöjä aikaiseksi.
-Tuomarit ovat ihan perseestä. Selkään saa ajaa ihan surutta, kaikki jäähyt tulevat jostain aivan random-tilanteista, jossa bottipelaaja tökkäisee toista ohimennen.
Huonoimmat koko NHL pelihistorian aikana. Ihan kuraa ja jäähyt aina samasta asiasta. Jos ajat esim selkään kunnon laitataklauksen, niin vastustaja harvoin loukkaantuu ja penaltia tulee vain 2 minuuttia laitataklauksesta.
-Tietokone ei ikinä haasta tappeluihin
Ihan hyvä. Pennutkin pelaa tätä. Ja muutenkin tappelut ovat ihan sieluttomia ja paskasti toteutettuja. Kuitenkin niitä haluavat saavat kun haastavat itse.
-Tekoäly ei toimi kokoonpanojen suhteen. Ykkös-av:n sentteri joutuu jäähylle, niin kakkos-av:n sena pelaa sitten molemmissa alivoimissa.
Säädä lisähyökkääjäksi eri mies kuin kakkos av:n mies. Auttaako vai jatkuuko sama dilemma?
EA lisätöitä nyt kiitos. Katsojan lippiksen väri on se mikä vuosittain vaihtuu, jos sekään..