NHL 13:n vitutusketju

  • 84 164
  • 320

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
En tiedä, että mitä muut ajattelevat mutta itseäni vituttaa aivan suunnattomasti yksi asia pelissä. Nimittäin 1vs.1 peleissä Pittsburghin huoraaminen.

Itse en ole random-1vs1 pelannut enää ollenkaan. Hyvä päätös oli.

Kaiken maailman räkänokat laittaa jotain lol-viestejä, kun nyt satut häviämään.

Ei sillä, että itse pelaan juurikin Penguinsilla GM Connectedia, joskaan siellä ole enää edes Malkinia. Puhumattakaan näistä Iginloista jne. Syy selviää suosikkijoukkueista.

Suosittelen ihan jotain jatkoajan nettiliigaa. Siellä sentään nyt on kohteliasta porukkaa, etenkin kun pääsee ns. sisälle liigaan paremmin.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Tulipahan huomattua, että Calder jaetaan puhtaasti pisteiden perusteella. Itsellä Roger Cracknell 51o 26+30=50 +26 vs joku toinen tietokone jäbä 79o 31+25=56 -9.

Tällä logiikalla puolustajilla siis ei ole mitään mahdollisuutta voittaa Calderia, vaikka olisi millainen super kausi alla. :D

No mutta eteenpäin on menty. Pari vuotta vanhassa änärissä Ondrej Pavelec voitti sen joka vuosi. Hyvää duuniahan pojat tekee.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sopisi varmaan paremmin NHL 13:n Mille naurat juuri nyt -ketjuun jos sellainen olisi, mutta kyllähän tämä offline Be a GM simulointi on melko epärealistista. Kausi 2016-2017 ja pistepörssin 11. sijalta löytyy SaiPan Tommi Jokinen tehoilla 23+58=81 77 ottelussa Dallas-paidassa. Kokonaisuus 81 ja pelityyli rouhija. Melko huikea urakehitys äijällä ottaen huomioon että teki tällä kaudella liigassa pisteitä n. 0.3 PPG tahdilla!

EDIT: Simuloin playoffit loppuun ja Jokinen johdatti joukkueensa finaaleihin ollen myös koko pudotuspelien toiseksi paras pistemies tehoilla 3+17=20 22 ottelussa! Ei siis selvästikään hyydy kovassa paikassa, pitäisiköhän tarjota sopparia offseasonilla?
 
Viimeksi muokattu:

NiksuP

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, Travis Zajac, Jukka Peltola
Tuo kokonaisuussysteemi kusaisee siinä vaiheessa pahasti, että pelaajan kokonaisuus voi olla vaikka 79, mutta laukaus on 99 tai kaikki hyökkäspään statsit hyviä jollain rouhijoilla tai työmyyrillä, jep jep. Itseni Be a GM:ssä Tommi Jokisen roolia näyttelee Pekka Jormakka, joka on nyt viimeisen viiden kauden aikana takonut vähinään 80 pistettä tietokoneen simuloimassa joukkueessa.
 

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuo kokonaisuussysteemi kusaisee siinä vaiheessa pahasti, että pelaajan kokonaisuus voi olla vaikka 79, mutta laukaus on 99 tai kaikki hyökkäspään statsit hyviä jollain rouhijoilla tai työmyyrillä, jep jep. Itseni Be a GM:ssä Tommi Jokisen roolia näyttelee Pekka Jormakka, joka on nyt viimeisen viiden kauden aikana takonut vähinään 80 pistettä tietokoneen simuloimassa joukkueessa.

Joo, jatkoin seuraavalle kaudelle ja Tommi Jokinen iskee edelleen piste-per-peli ja tuli valituksi All-Star peliin.

Huomasin juuri että Edmontonin neloskentässä pelaa Kärpistä tuttu kääpiö Joonas Komulainen joka on tässäkin pelissä 170cm sulka päässä. Miehen lämäri on 94, harhauttaminen 95 ja muutkin offensiiviset statsit tähtiluokkaa. Taklausattribuuttikin on noin pieneksi mieheksi melko kova, 88. Kuitenkin sitten muut statsit kuten kunto ja nopeus ovat luokkaa 60-75. Tähän kyllä toivoisi muutosta seuraavaan versioon...
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tepes-valtuusto
Tuo kokonaisuussysteemi kusaisee siinä vaiheessa pahasti, että pelaajan kokonaisuus voi olla vaikka 79, mutta laukaus on 99 tai kaikki hyökkäspään statsit hyviä jollain rouhijoilla tai työmyyrillä, jep jep. Itseni Be a GM:ssä Tommi Jokisen roolia näyttelee Pekka Jormakka, joka on nyt viimeisen viiden kauden aikana takonut vähinään 80 pistettä tietokoneen simuloimassa joukkueessa.

Totta. Itseänikin harmittaa mm. Ryan Murray, 87 tason kokonaisuus, mutta fyysisyys on keskiarvoltaan 76 ja luistelu 79... Onneksi edes laukaus on 85 keskiarvon tasoinen, mutta olisi kiva jos vedot osuisivat edes ladon seinään.

Laskin huvikseni myös kaikkien ominaisuuksien keskiarvon. Kokonaisuus on 87, vaikka ominaisuuksien keskiarvo on ~81 :D En ymmärrä EA:n laskutekniikkaa, mutta onhan tuo jokseenkin huvittavaa. Minun puolesta saa pysyä samana, kunhan itse peliä parannetaan.

(Pidätän oikeudet muutoksiin mahdollisissa laskuvirheissä)
 

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
En tiedä ovatko muut huomanneet, mutta noissa uusimmissa "Moments live"-hetkissä on joko vastustajan vaikeustasoa säädetty pykälää korkeammalle tai sitten omat pelitaidot ovat kadonneet mystisesti päivän sisällä. Sharksillakin oli ihan käsittämättömän vaikeata tehdä Starsille maalia, kun omat ukot eivät ehtineet mihinkään ja jokaisella Dallasin pakilla oli vähintään raketit luistimissa. Tuossa Habs-Bruinsissa ihan sama homma, tuntui vielä kaiken lisäksi ettei Bruinsin jätkät liikahtaneetkaan omista taklauksista, mutta sitten kyllä omat jätkät lentää heti jään pintaan, kun tulee pienikin kontakti.

Onneksi sain molemmat pelattua lopulta vaikeimmalla tasolla läpi, joten in your face EA!
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Laskin huvikseni myös kaikkien ominaisuuksien keskiarvon. Kokonaisuus on 87, vaikka ominaisuuksien keskiarvo on ~81 :D En ymmärrä EA:n laskutekniikkaa, mutta onhan tuo jokseenkin huvittavaa. Minun puolesta saa pysyä samana, kunhan itse peliä parannetaan.
Tietyillä ominaisuuksilla on suurempi painoarvo kokonaisuuteen. Tämmöisiä ovat esim. hyökkäys- ja puolustustietoisuus. Myös pelityylillä on väliä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen tämän huomannu aikaisemminkin, mutta 1 vs. 1 peleissä on ihan oma pelaajatyyppinsä. Nimittäin ne jotka pelaavat Pittsburghilla. Samasta puusta veistettyjä suurin osa, eli 95%. Eiväthän kaikki bemarikuskitkaan ole mulkkuja, kuten minä, joten sellaisen option jätän. Tälläisen pelaajan tunnistaa siitä, että kaikki bugiranteet on hallussa ja pelaaminen perustuu pelkästään siihen että, Crosbyllä, Malkinilla ja kumppaneilla näihin vetopaikkoihin hakeudutaan. Vetoa haetaan 95 prosenttisesti etuylänurkkaan paikasta, kuin paikasta. Aina kun vastustaja ottaa Penguinsin, niin voi todetakin jo, että taas tietää mitä tulee koko peli ja harvoin menee pieleen.

En paljon näitä vs pelejä ole pelannut NHL13:sta aikana, kun ne nostivat vitutuskynnystä kovasti. Nyt kun EASHL:ssä meidän porukka hajosi ja yrityksistä huolimatta en ole mieleistäni porukkaa löytänyt, niin pakko oli yrittää taas tätä. En tiedä mikä nyt on muuttunut, mutta alkaa nuo vs. pelien salat löytymään. Nostin parissa viikossa vs. rankingin 5000:sta 300:taan ja pelaan vain joku 4-5 peliä päivässä ja ihan sama ketä tulee searchissa vastaan, niin pelaan enkä metsästele auloissa helppoja vastustajia, vaikka ei sieltä aulasta peliseuraa saakkaan, kun kaikki siellä vain metsästävät sitä helppoa päänahkaa. (tilastot kun näkyvät) Olisihan se kiva tosin välillä helppojakin pelejä pelata, mutta nyt jokainen vastustaja on kova. Yksi syy rankingin nousuun on se, että opin pelaamaan nämä bugiranneapinat aika aseettomaksi. Mikäli pitää ranteen ja läpiajot pois, niin juuri mitään eivät pysty rakentamaan. Ennen pääasiassa hävisin näille, vaikka hallitsin pelejä mielin määrin, kun mietitään tätä ihan oikeana jääkiekkopelinä. Välillä huvittaa, kun joutuu esim. takatolppaa jättämään vapaaksi sitä rannetta pois pelatessa, mutta kun eivät osaa muuta hakea, niin eipä paljon haittaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten voi saatana olla mahdollista?

Torontossa on pelin kokoonpanoissa Colton Orr, kuten kuuluukin. Mystisesti kuitenkin siinä vaiheessa kun aloittaa Be a GM:n, niin Orr meneekin vapaisiin agentteihin. Muistaakseni aiemmissa versioissa on ollut sellaista ongelmaa, että jotain pelaajaa ei saa poistettua farmista mihinkään tms.

Ja muutenkin kumma juttu, että vapaissa agenteissa näkyy siinä kokoonpanojen hallinnassa ihan eri pelaajat kuin Be a GM:ssä. Olisi kiva, että jonkinsortin realismia olisi edes alkuun, jotta kauden vaikka ensimmäiset pelit pelattaisiin ilman että Phoenix signaa Juhamattiaaltosia.
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
Suosittelen ihan jotain jatkoajan nettiliigaa. Siellä sentään nyt on kohteliasta porukkaa, etenkin kun pääsee ns. sisälle liigaan paremmin.
Kokemusta löytyy aiemmilta vuosilta nettiliigoissa, mistä löytyy oikeasti mukavia ihmisiä. Muuten tuokin kuulostaisi hyvältä, mutta ei yksinkertaisesti löydy aikaa siihen. Ei siitä mitään tulisi, jos liiga junnaisi yhden Eleanorin ympärillä kun mies ei saa pelejään pelattua.
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tälläinen vekkuli juttu tullut bongattua:

Kuten kaikki varmaankin tietää, tasavajaa (4vs4) Kentällisiä on mahdollisuus kasata vain 3. Mutta sitten kun summeri soi 3. erän päättymisen, niin ruvetkaa räknäämään ketjuja, laittakaapa 4. ketju jäälle kun summeri on soinut niin näätte mitä jatkoajalla tapahtuu: Kaksi laituria, vetää junaa vasemalla laidalla ja kun aloituskiekko tippuu jäähän niin hemmot lähtee omia reittejään.

Eli pointti, laita kolmannen erän päättyessä 4. ketju jäälle niin sinulla on 5 pelaajaa kentällä ja tietokone raukalla vain 4 :D
 

Dängleri

Jäsen
Sopisi varmaan paremmin NHL 13:n Mille naurat juuri nyt -ketjuun jos sellainen olisi, mutta...

No melkein menisi tämä seuraavakin paremmin tuollaiseen ketjuun;

HUT:ssa sattui joku puolittainen noobie vastaan - peliä oli pelaamatta 1:46 kun kaverin onnistu kaventamaan siniviiva roikulla 2-8:aan, jonka myötä peli tilttasi ilmoitukseen "synkronointi vastustajan kanssa epäonnistui" tms. "tuloksia ei kirjata leaderboardiin". Reilu peli kaikin puolin, kun tilanne olisi ollut 8-2 ja mm. laukaukset 44-12. Oishan tuosta ehkä jokunen piste tullut, etenkin kun on tuplat jaossa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
- - Yksi syy rankingin nousuun on se, että opin pelaamaan nämä bugiranneapinat aika aseettomaksi. Mikäli pitää ranteen ja läpiajot pois, niin juuri mitään eivät pysty rakentamaan. Ennen pääasiassa hävisin näille, vaikka hallitsin pelejä mielin määrin, kun mietitään tätä ihan oikeana jääkiekkopelinä. Välillä huvittaa, kun joutuu esim. takatolppaa jättämään vapaaksi sitä rannetta pois pelatessa, mutta kun eivät osaa muuta hakea, niin eipä paljon haittaa.

Jos saa pidettyä kahta ukkoa kiekon alla, niin vastustajan on erittäin vaikea tehdä ns. glitch-maaleja. Siihen kun yhdistää ankaran mailahäirinnän, niin ei siinä vastustaja pääse juuri bugiranteita tai -läpiajoja harjoittamaan. Pelissä on glitch- eli vikamaalien lisäksi myös vikatorjuntoja. Siksipä vituttaa kun 97 prosenttia vedoista suoraan syötöistä ei mene maaliin, vaikka tykittäisi metristä täysillä kohti yläpesää. Hienojen kuvioiden merkitys katoaa tämän takia. Jos hallitsee peliä täysin ja saa kymmeniä oikeassa jääkiekossa varmaa paikkaa, eivätkä ne mene sisään, niin itse kyllä yritän nakata voittoon tarvittavat maalit vaikka sitten bugiranteilla.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kyllä taas näyttää persettä tää roska. Äskeisessä ottelussa voitin laukaukset 43-6(!!!!!!!), siihen päälle 3 tolppaa ja silti turpaan tulee 3-4. Aikaisemmassa pelissä laukaukset oli jotain 30-10 ja häviän pelin 4-5. En voi käsittää, että se kiekko ei uppoa sinne häkkiin ja sitten välittömästi kun kaveri pääsee siniviivan yli laukomaan kiekkoa maalia päin, niin johan se on verkossa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Jos nyt jokin vituttaa, niin se, ettei pelaajien arvot ole päivittyneet mihinkään koko kauden aikana (eikä itseasiassa viime kauden jälkeenkään). Holtby vetelee edelleen sillä samalla kolmoskassarin 72-overallilla kuin NHL12 alkuperäisissä rostereissa.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Jos nyt jokin vituttaa, niin se, ettei pelaajien arvot ole päivittyneet mihinkään koko kauden aikana (eikä itseasiassa viime kauden jälkeenkään). Holtby vetelee edelleen sillä samalla kolmoskassarin 72-overallilla kuin NHL12 alkuperäisissä rostereissa.

Onhan noita käsittääkseni päivitelty, ainakin jonkin verran. Ensimmäisenä nyt tulee mieleen Tarasenko, Jonas Brodin ja Kadri?. Täysin varma en kylläkään ole mutta tämmönen fiilis asiasta.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa kyllä aika moni asia tässä pelissä, listataanpa vähän:

-Pelaajia on tasapäistetty ihan liikaa. 85+ overallin pelaajat ovat hyviä käytännössä kaikessa ja alle 70-kokonaisuuden lätkijät vastaavasti paskoja kaikessa. Tämän ansiosta SM-liigajengeillä pelaaminen on yhtä tuskaa oletuskokoonpanoilla.

-Iso kaukalo on, no, iso. Yhdistettynä umpisurkeisiin liigapelaajiin pelin tempo on luokkaa etana. Luistelu päästä päähän kestää varmaan 10 sekuntia täydellä spurtilla.

-Fysiikanmallinnus on ihan vituillaan. Järkyttävän kovia pommeja tulee ihan liikaa ja keneltä tahansa pelaajalta. Erityisen kovina taklaajina kunnostautuvat Havlatin tyyliset pikakiiturit, sen sijaan Clutterbuck on niin hidas ja kankea, ettei sillä osu mihinkään. Ratkaisin Be a GM:ssä matsin jatkoajalla, kun Granlund ajoi Charan viivalla pystyyn ja karkasi läpiajoon. Jepjep.

-Luistelumoottori on ihan kiva sinänsä, mutta tuntuu ettei tässä pelissä enää tarvitse muuta kuin jalkoja ja laukausta. Esimerkiksi syötöt napsuvat ihan samalla lailla lapaan, oli syöttäjänä Koivu tai Heatley. Parise tekee kentällä aivan mitä tahtoo ja ajaa kaikki pystyyn, koska kokonaisuus on jotain 90.

-No ne helvetin spiderman-veskarit. Tykkäsin puolustamisesta paljon enemmän aikaisemmissa versioissa, kun piti lähinnä blokata syöttölinjoja ja antaa veskan hoitaa laukaukset. Tämän vuoden painoksessa kone saa syötellä ihan rauhassa, kunhan vaan sen b-pisteen kaaren pelaa pois. Olisi ihan palkitsevaa, jos täydellisestä lätystä heitetyn takatolppa-onetimerin tuloksena olisi maali useammin kuin kerran kymmenestä. Ei joku Stamkos noista oikeastikaan erehdy.

-4v4-ketjut ei toimi. Ihan sama miten ne säädän, jatkoajalla Parise huitoo sentterinä ja laidalla useimmiten joku pakki. Yrittäkää nyt saatana.

-Pelin avaaminen on tehty hankalaksi, kun kauempana olevalle laiturille ei saa syöttöä perille vaan välissä oleva sentteri katkoo sen aina. FIFAssa pystyy aivan täydellisesti syöttämään haluamalleen pelaajalle vaan pitämällä nappia kauemmin pohjassa, mutta ei tässä vaan. No, lättysyötöllä onneksi nuo pitkätkin avaukset onnistuvat, mutta lättyihin ei ikinä saa tarpeeksi voimaa.

-Jos pelaaja kaadetaan läpiajossa kohti tyhjää maalia, tilanteesta tulee rankkari maalin sijaan. Hävisin kerran pelin tämän takia. :D

-Hitaat ja kankeat, mutta kookkaat pakit tyyliin Falk ovat aivan turhia. Liike on tämän vuoden versiossa kaiken A ja O, joten parhaiten pärjää kun iskee rosterin täyteen kiekollisia ja hyvin luistelevia pakkeja. Möröillä ei tee mitään, kun ne nopeat pakit taklaavatkin paremmin.

-Maalin edessä on joku helvetin musta aukko, joka liimaa pelaajat siihen edustalle kiinni. Irtokiekko pyörii maalin takana, mutta hyökkääjät päättävät painia pakkien kanssa maalin edessä sen sijaan että hakisivat kiekon.

-Tuomarit ovat ihan perseestä. Selkään saa ajaa ihan surutta, kaikki jäähyt tulevat jostain aivan random-tilanteista, jossa bottipelaaja tökkäisee toista ohimennen.

-Tietokone ei ikinä haasta tappeluihin

-Tekoäly ei toimi kokoonpanojen suhteen. Ykkös-av:n sentteri joutuu jäähylle, niin kakkos-av:n sena pelaa sitten molemmissa alivoimissa.

-5+20min jäähyjä tulee ehkä yhdessä pelissä sadasta, ja useimmiten sellaisen saa taklaamalla kaveri puhtaasti vaihtoaitioon. It's in the game.

-Be a GM:ssä simulointi kestää suurin piirtein kahvikupillisen verran pelien välissä, kauden vaihteessa tähän saa tuhrattua tuntikausia eikä voi edes jättää ohjainta pöydälle kun koko ajan puskee jotain simuloinnin pysäyttäviä viestejä.

-Be a GM:ssä pelaajia ei kiinnosta paskaakaan paljonko saavat pelata. Voit istuttaa vaikka Crosbyä viisi kautta putkeen syömässä poppareita, ilman että se vaikuttaa yhtään mihinkään. FIFAssa pelaajille tarjotaan sopimuksen mukana tiettyä roolia ja kaikkien pitäminen tyytyväisenä on ihan oma taiteenlajinsa. Messi ei kauhean montaa peliä istu terveenä penkillä, ilman että alkaa kyseenalaistamaan managerin päätöksiä ja lopulta anoo siirtoa. Tässä pelaajia ei kiinnosta joukkueen taso, peliaika, vastuu tai ylipäätänsä mikään muukaan sopparin pituuden ja palkan lisäksi.

Oiskohan tossa jo tarpeeksi. Näitä voisi kyllä keksiä vaikka loputtomiin ja silti se levy eksyy pleikkariin kerta toisensa jälkeen... :)
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Momentum.

Johdin peliä 2-1. Aikaa 30sek. Capitals ottaa veskarin pois ja Ovie tekee jonkun ihme lätyn siniviivalta ilman maskia. Se menee maaliin(!)... Siis oikeasti, se "veto" oli lähinnä syöttö. No, mullahan oli musitaakseni 6 tolppaa kyseisessä pelissä.

Sekin vituttaa, että hommasin itelleki Kiiskisen mutta vissiin SM-liiga on paska kun ei muka mahtuisi tasonsa perusteella ees AHL:n kokoonpanoon. Ei muuten Vatanenkaan (jonka vaihdoin johonki vanhaan äijään, outoja nää treidit myös).

Btw, kertokaa joku mulle miten saan purettua pelaajien sopimuksia? Nyt on joukue täynnä, ja pitäs saada parempi vesta AHL-jengiin.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Btw, kertokaa joku mulle miten saan purettua pelaajien sopimuksia? Nyt on joukue täynnä, ja pitäs saada parempi vesta AHL-jengiin.

Eikös se sieltä sopimus valikosta löydy? En muista, että pystyykö pelaajia ostamaan ulos kesken kauden, mutta ainakin kesällä kykenee.

Tuossa Silkkeriltä tulikin aika ansiokas lista, allekirjoitan kaiken.

EA:lle vaikutta ylivoimaiselta tehtävältä laitaa kolmea alivoima kentällistä. Ei tarvis kärsiä sitä viittä minuutta samoilla äijillä. Ja sitten jos ykkös alivoiman sentteri ottaa jäähyn, niin ratkaisuhan on tietysti se, että kakkos alivoiman sentteri pelaa koko ajan! Nerokasta!
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Juu-u.

Vituttaa kyllä aika moni asia tässä pelissä, listataanpa vähän:

-Pelaajia on tasapäistetty ihan liikaa. 85+ overallin pelaajat ovat hyviä käytännössä kaikessa ja alle 70-kokonaisuuden lätkijät vastaavasti paskoja kaikessa. Tämän ansiosta SM-liigajengeillä pelaaminen on yhtä tuskaa oletuskokoonpanoilla.

Itse, pelaan superstarilla ja muotona be a GM. Oman havaintoni mukaan kokonaisarvo ei tee autuaaksi. Itselläni kolmospakkiparin kaverit ovat kokonaisuudeltaan 71 ja 73. Silti toimivat ihan hyvin mukana. Pelin hienuskin on se että tasoerot kentällä eivät ole niin jyrkkiä kun mitä numeraalisesti antaa ymmärtää. Kolikon kääntöpuolena se, että 57 kokonaisuudella oleva jamppa mättää kohtalaisia tehoja mun kolmosketjussa ja on AHL joukkueeni paras pistemies. (pelaan aina kaikki ottelut ja sekä AHL että NHL joukkueilla)

-Iso kaukalo on, no, iso. Yhdistettynä umpisurkeisiin liigapelaajiin pelin tempo on luokkaa etana. Luistelu päästä päähän kestää varmaan 10 sekuntia täydellä spurtilla.

Kauanko eurokaukalossa kestää oikeasti luistella päästä-päähän? Isolta kaukalo tuntuu, totta. Kokeile säätää pelinopeus vaikka maksimiin, auttaako yhtään?

-Fysiikanmallinnus on ihan vituillaan. Järkyttävän kovia pommeja tulee ihan liikaa ja keneltä tahansa pelaajalta. Erityisen kovina taklaajina kunnostautuvat Havlatin tyyliset pikakiiturit, sen sijaan Clutterbuck on niin hidas ja kankea, ettei sillä osu mihinkään. Ratkaisin Be a GM:ssä matsin jatkoajalla, kun Granlund ajoi Charan viivalla pystyyn ja karkasi läpiajoon. Jepjep.

Säädä slaidereita. Aianakaan itselläni ei tapahdu moista, jos ajelee Charaa niin tuntuu kuin ajaisi kiviseinään, horjahtaa muttei kaadu. Slaidereilla ainakin itse sain asetukset kohtuu hyviksi, eikä ukkoa pötköttele jäällä kokoaikaa.
Kaikilla kerkeää taklaamaan, mutta olisiko vika ohjaimen päässä/ajoituksessa?
Mutta myönnän kyllä että paremminkin voisi nämä asiat pelissä olla..
-Luistelumoottori on ihan kiva sinänsä, mutta tuntuu ettei tässä pelissä enää tarvitse muuta kuin jalkoja ja laukausta. Esimerkiksi syötöt napsuvat ihan samalla lailla lapaan, oli syöttäjänä Koivu tai Heatley. Parise tekee kentällä aivan mitä tahtoo ja ajaa kaikki pystyyn, koska kokonaisuus on jotain 90.

Totta tuo ettei tarvitse enää kuin jalkoja ja rannelaukaus niin hyvä tulee.
Se on liian päällimäiseksi nouseva asia pelissä. Kuraa.
Mutta syötöt menevät munilleenkin kun säädät syöttötarkkuutta ja vastaanottamisen helppoutta. Vähennä myös syöttöapua.
-No ne helvetin spiderman-veskarit. Tykkäsin puolustamisesta paljon enemmän aikaisemmissa versioissa, kun piti lähinnä blokata syöttölinjoja ja antaa veskan hoitaa laukaukset. Tämän vuoden painoksessa kone saa syötellä ihan rauhassa, kunhan vaan sen b-pisteen kaaren pelaa pois. Olisi ihan palkitsevaa, jos täydellisestä lätystä heitetyn takatolppa-onetimerin tuloksena olisi maali useammin kuin kerran kymmenestä. Ei joku Stamkos noista oikeastikaan erehdy.

Vahva sama. Tosin jälleen slaidereilla sain aikaiseksi sen että menee muutenkin sisään kuin vain suoralla laukauksella. Varjopuolena että rannelaukaukset suorasta luistelusta menee entistäkin helpommin. Moket on ihan vitun ärsyttäviä teleporttaajia..
-4v4-ketjut ei toimi. Ihan sama miten ne säädän, jatkoajalla Parise huitoo sentterinä ja laidalla useimmiten joku pakki. Yrittäkää nyt saatana.

Ota apuvalmentajan tuki pois käytöstä ja laita 4vs4 ketjuihin kenet itse haluat. Tätä ongelmaa en ymmärrä, ei toistu ainakaan minulla, vaan siellä pelaa ketä sinne määrään.
-Pelin avaaminen on tehty hankalaksi, kun kauempana olevalle laiturille ei saa syöttöä perille vaan välissä oleva sentteri katkoo sen aina. FIFAssa pystyy aivan täydellisesti syöttämään haluamalleen pelaajalle vaan pitämällä nappia kauemmin pohjassa, mutta ei tässä vaan. No, lättysyötöllä onneksi nuo pitkätkin avaukset onnistuvat, mutta lättyihin ei ikinä saa tarpeeksi voimaa.

Niinpä.. pitkät ja kovat syötöt menevät automaattisesti vastustajan karvaajalle, omalle siniselle. Paitsi jos avaa ihan laidasta pystyyn..

-Hitaat ja kankeat, mutta kookkaat pakit tyyliin Falk ovat aivan turhia. Liike on tämän vuoden versiossa kaiken A ja O, joten parhaiten pärjää kun iskee rosterin täyteen kiekollisia ja hyvin luistelevia pakkeja. Möröillä ei tee mitään, kun ne nopeat pakit taklaavatkin paremmin.

Osin false. Onko jälleen ohjaimen takana vika vai missä. Vaikka myönnän että luisteluvoima on ylikorostettu tässä pelissä, niin silti ainakin minulla isot möröt pakkeina on ollut tähän saakka lähes parhaita.
-Maalin edessä on joku helvetin musta aukko, joka liimaa pelaajat siihen edustalle kiinni. Irtokiekko pyörii maalin takana, mutta hyökkääjät päättävät painia pakkien kanssa maalin edessä sen sijaan että hakisivat kiekon.

Vahva sama. Tekoäly ei yhtään lue peliä vaan työntää aina hyökkääjät maalineteen ja sitten pakit pitämään kädestä kiinni. Vitun ärsyttävää jos oikein rupeaa kiinnittämään asiaan huomiota. Tätä asiaa olisi helppo parantaa pelitekijöiden toimesta ja saada kuitenkin maalinedustavääntöjä aikaiseksi.
-Tuomarit ovat ihan perseestä. Selkään saa ajaa ihan surutta, kaikki jäähyt tulevat jostain aivan random-tilanteista, jossa bottipelaaja tökkäisee toista ohimennen.

Huonoimmat koko NHL pelihistorian aikana. Ihan kuraa ja jäähyt aina samasta asiasta. Jos ajat esim selkään kunnon laitataklauksen, niin vastustaja harvoin loukkaantuu ja penaltia tulee vain 2 minuuttia laitataklauksesta.
-Tietokone ei ikinä haasta tappeluihin

Ihan hyvä. Pennutkin pelaa tätä. Ja muutenkin tappelut ovat ihan sieluttomia ja paskasti toteutettuja. Kuitenkin niitä haluavat saavat kun haastavat itse.

-Tekoäly ei toimi kokoonpanojen suhteen. Ykkös-av:n sentteri joutuu jäähylle, niin kakkos-av:n sena pelaa sitten molemmissa alivoimissa.

Säädä lisähyökkääjäksi eri mies kuin kakkos av:n mies. Auttaako vai jatkuuko sama dilemma?

EA lisätöitä nyt kiitos. Katsojan lippiksen väri on se mikä vuosittain vaihtuu, jos sekään..
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Säädä slaidereita. Aianakaan itselläni ei tapahdu moista, jos ajelee Charaa niin tuntuu kuin ajaisi kiviseinään, horjahtaa muttei kaadu. Slaidereilla ainakin itse sain asetukset kohtuu hyviksi, eikä ukkoa pötköttele jäällä kokoaikaa.
Kaikilla kerkeää taklaamaan, mutta olisiko vika ohjaimen päässä/ajoituksessa?
Mutta myönnän kyllä että paremminkin voisi nämä asiat pelissä olla..

Meikä on hieronu noita taklaus-asetuksia pelin julkaisusta lähtien, eikä vieläkään ole löytynyt järkevää lopputulosta. Vaikka slidereitä miten runkkaa, tulee edelleen aivan naurettavia tilanteita. Meikän suosikki on ehdottomasti sellainen, missä saat kiekon haltuusi, ja paikallaan seisova puolustaja taklaa yhtäkkiä selästä niin että oma pelaajasi lentää sen kolme metriä ilmaan.

Mutta syötöt menevät munilleenkin kun säädät syöttötarkkuutta ja vastaanottamisen helppoutta. Vähennä myös syöttöapua.

Tässä kävi taas niin, että kun noita asetuksia tarpeeksi pudotti, niin paskat pelaajat ei saaneet enää vähääkään kovempaa syöttöä haltuunsa.

Vahva sama. Tosin jälleen slaidereilla sain aikaiseksi sen että menee muutenkin sisään kuin vain suoralla laukauksella. Varjopuolena että rannelaukaukset suorasta luistelusta menee entistäkin helpommin. Moket on ihan vitun ärsyttäviä teleporttaajia..

Veskarit on kyllä hassuja tässä pelissä. Aikani hinkutin ylivoimalla kaikenlaisia superkuvoita, jossa sais laukoa suoraan syötöstä tyhjiin. Vaan yleensä aina se veskari sieltä jotenkin kiekon eteen ponnistaa. Sama on 2-1 hyökkäyksissä, veskari poimii yleensä aina suoraan syötöstä tulleen laukauksen. Ja jos yrität olla ovela, ja syöttää vielä takaisin kiekkoa, niin toinen hyökkääjä on joko luistellut maalin taakse, tai kaartanut muuten vaan kulmaan.

Kokeilkaapas muuten huvikseen semmoista, että ylivoimalla pelatessa syötätte kiekon keskialueelle, ja lähdette pakilla tuomaan kiekkoa hyökkäysalueelle. Yleensä vastustajan nelikkö ei tee elettäkään puolustajan suuntaan, ja pääset nokikkain veskarin kanssa.

Osin false. Onko jälleen ohjaimen takana vika vai missä. Vaikka myönnän että luisteluvoima on ylikorostettu tässä pelissä, niin silti ainakin minulla isot möröt pakkeina on ollut tähän saakka lähes parhaita.

Tässä oon Silkkerin kanssa samaa mieltä. Pelissä pärjää jos puolustus on täynnä samivatasia. Isoilla pakeilla ei saa mitään etua pienempiin nähden, kun nämä pienet taklaavat riittävän lujasti ja liikkuvat paljonpaljon paremmin.

Ohjaimenkin takana on varmasti vikaa, mutta tätä sarjaa ja tätä versiota on tullut jauhettua aivan saatanasti, joten luulis näillä määrillä oppineen jo pelaamaankin ihan kohtuu hyvin.

Vahva sama. Tekoäly ei yhtään lue peliä vaan työntää aina hyökkääjät maalineteen ja sitten pakit pitämään kädestä kiinni. Vitun ärsyttävää jos oikein rupeaa kiinnittämään asiaan huomiota. Tätä asiaa olisi helppo parantaa pelitekijöiden toimesta ja saada kuitenkin maalinedustavääntöjä aikaiseksi.

Tää on pelin ehdottomasti paskin asia. Jos yrität luistella maalin edestä hakemaan kulmakiekkoa, niin yleensä jäät painimaan puolustajan kanssa. Ihan hieno ajatus tuo vääntäminen maalilla, toteutus aivan susi.

Ihan hyvä. Pennutkin pelaa tätä. Ja muutenkin tappelut ovat ihan sieluttomia ja paskasti toteutettuja. Kuitenkin niitä haluavat saavat kun haastavat itse.

Pennut pelaa melko varmasti paljon julmempia pelejä mitä NHL. Ja suositushan tuossa on 12, joten tuon ikäinen tuskin järkyttyy tappeluista.

Mutta sinänsä samaa mieltä, tappelut on pelissä aika väsyttäviä. Oikeastaan ainoa milloin olen pelissä ko. ominaisuutta käyttänyt, on silloin kun on tarvinnut saada energiaa joukkueelle.

Säädä lisähyökkääjäksi eri mies kuin kakkos av:n mies. Auttaako vai jatkuuko sama dilemma?

Mulla on eri äijät alivoimassa mitä lisähyökkääjinä. Eli eipä ainakaan täällä auta mitään. Saahan tuo tietysti aina vaihdettua ketjuvalikosta, mutta kuinka vaikeaa voi olla tehdä kolmea AV-ketjua.

EA lisätöitä nyt kiitos. Katsojan lippiksen väri on se mikä vuosittain vaihtuu, jos sekään..

Veikkaan että seuraavassa pelissä ei voi enää ajella maalivahtia, ja sitä seuraavassa versiossa se tuodaan peliin HUIKEANA UUDISTUKSENA.

EA tarvis hyvän haastajan jotta heillä olis motivaatiota ja halua tehdä pelistä paremman. Nyt ne on yksin kukkona tunkiolla, eikä ole mitään tarvetta keksiä mitään mullistavaa. Kunhan joka vuosi tehdään jotain pientä fiksausta niin porukka ostaa pelin.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Veskarit on kyllä hassuja tässä pelissä. Aikani hinkutin ylivoimalla kaikenlaisia superkuvoita, jossa sais laukoa suoraan syötöstä tyhjiin. Vaan yleensä aina se veskari sieltä jotenkin kiekon eteen ponnistaa. Sama on 2-1 hyökkäyksissä, veskari poimii yleensä aina suoraan syötöstä tulleen laukauksen. Ja jos yrität olla ovela, ja syöttää vielä takaisin kiekkoa, niin toinen hyökkääjä on joko luistellut maalin taakse, tai kaartanut muuten vaan kulmaan.

Itse olen onnistunut yllättävän usein vastaavissa tilanteissa ja juurikin syöttelemällä puolelta toiselle. Lähes aina menee. Toinen vaihtoehto on se, että viimeisen syötön jälkeen kaartaakin maalivahdin ohi ja pistä tyhjiin. Välillä on toki niitäkin otteluita, joissa on ihan sama mitä yrität ja maalia ei tule.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Voi nyt perkele. Johdin HUT:n verkkopelissä ruotsalaista vastustajaa 4,3 sekuntia ennen loppusummeria maalein 3-0, jolloin peli vihellettiin poikki, koska ykkössentterini loukkaantui. Tämän jälkeen aloitus otettiin viisi kertaa, ennen kuin PS3 ilmoitti, että synkronointi ei onnistu eikä tuloksia kirjata leaderboardeille. Olisi ollut miellyttävä voitto ensinnäkin, koska olin ollut taas muutaman pelin "vaiheessa" eli en voinut voittaa. Lisäksi loukkaantuminen kyllä jäi voimaan, 11 ottelua.

Monesti tympäisee myös se, että jos vastaan asettuu HUT:n verkkopelissä Ruotsia kauempaa oleva pelaaja, niin alkugrafiikoiden ja musiikin jälkeen yhteys katkeaa lähes varmasti. Näin ainakin PS3:lla. Suomalaisia tai ruotsalaisia vastaan pelatessa ei ole tällaista hankaluutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös