Nyt, kun olen lueskellut tässäkin ketjussa tuosta HUT:sta, niin olisiko kellään aikaa kirjoittaa vaikka ihan ranskalaisin viivoin mistä siinä on kyse.
Noh, homman nimi on Hockey Ultimate Team. Lyhyesti keräät, ansaitset ja käytät kortteja. Kortteja on useammanlaisia: pelaajakortit, harjoittelukortit, sopimuskortit(kahdenlaisia), pelipaitakortit, logokortit, hallikortit, noh taisi jo tärkeimmät tulla. Ainiin valmentajakortit. Seuraavaksi asioita vähän pidemmin.
Korttien käytöstä: Pelaajakorteista muodostat joukkueen. Harjoittelukorteilla
täydennetään pelaajan harjoituspaikkoja esim pelaaja herra x:llä on potentiaalia viiden harjoituskortin verran. Pelipaita-, logo- ja hallikorteilla on kosmeettisia vaikutuksia eli pelipaitasi, joukkueesi logo ja käyttämäsi halli valikoituu näistä. Valmentajakortit toimivat pelaajakorttien tavoin eli niillä täydennetään valmentajan paikka "kokoonpanossa," vielä itselle ei auennut valmentajan vaikutusjoukkueeseen. Sopimuskortteja oli muistaakseni kahdenlaisia (pelit ja ura?) näillä täydennetään pelaajan uraa.
Muuta korttien käytöstä: Voit myydä, huutokaupata ja vaihtaa kortteja. Ymmärtääkseni voit kerätä todella paljon kortteja, jotka voit tallettaa pelaavan kokoonpanon ulkopuolelle.
Pelaamisesta: Pelaat Offline ja Online pelejä, joista tienaat kortteja. Useimmat pelit taitavat olla sidoksissa erilaisiin turnauksiin. Eri turnauksissa on omat vaatimuksensa esim tyyliin kaikki pelaajat täytyvät olla yli 30 vuotiaita tai vaikkapa palkkakatto saa olla tietyn suuruinen. Huomatakaa käyttäessänne harjoituskortteja pelaajien palkat nousevat! Myös huomattavaa on pelaajien ketjujen kemiat! Kolme sentteriä eri liigoista samassa ketjussa pelaa todella paljon huonommin yhteen kuin esim Ässien hyökkääjistä muodostettu ketju. Taisipa olla joku ihan virallinen Pudotuspelikisakin kuukausittain jonka jälkeen pidetään drafti, joista osallistujat saavat pelaajia(pitääkö paikkaansa näin muistelisin)
Mitä vielä? Siinäpä se taisi mielestäni jo olla. Täydentäkää/korjatkaa jos olen jostain väärässä, en kirjoittanut tiukkaa faktaa vaan näin asiat olen ymmärtänyt.