NHL 11 (Xbox ja PS3)

  • 375 171
  • 1 596

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Laitetaan nyt tähän toistaiseksi uusimman version alle uutinen. Jos täällä on vielä NHL10:n verkkopelaajia, niin uuden painoksen myötä syksyllä verkkoserverit laitetaan matalaksi kaksi vuotta vanhalta painokselta.

Konsolifin-uutinen aiheesta.

"Lisäksi 1. lokakuuta verkkomoninpelit katkeavat Madden NFL 10:n (PS3, Xbox 360) ja NHL 10:n (PS3, Xbox 360) parissa."
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Voiko noi statsit nollata jostain? Ja onko korkean levelin mukana tuleva handicap totta vai ei?

Tämä kaivetaan kyllä nyt esille!

Perusteleppa hieman..? Itse olen tasolla 35 tällä hetkellä ja mielestäni nämä pelit ovat paljon parempia kuin jotkut tason 5-15 pelit. Nämä pelit harvemmin repeävät monen maalin erolla suuntaan tai toiseen, koska kaikki osaavat kuitenkin pelata hyvin. Ja mielestäni tiukkoja pelejä on paljon hienompi pelata kuin jotain 10-0 voittoja.
Mikäpä sen hienompaa kuin viimeisellä minuutilla pelin ollessa tasan vastustajan epäonnistuttua omassa paikassaan teet vastahyökkäyksestä maalin ja voitat. Erään kaverini sanoin; "Mikään ei vetoa tunteisiin yhtä voimakkaasti kuin Änärin pelaaminen." :)
Ja tällä tasolla harvemmin enää löytyy noita Vancouver-janareita vaan saatat saada vastaasi vaikka Coloradon tai Floridan. :ylos:

Tämäkin on kyllä totta!
Tuolla tasolla ei kyllä hirveästi ole noita Vancouver-Washington/vastustajia.

Ainoa mikä noissa +30 vastustajissa vituttaa, niin ne pelaavat oikeasti sitä sikaa. Eli, jos vastustaja tekee heti alkuun pari häkkiä, niin äkkiä peli poikki, kun taas vastustajan tehdessä pari eteen pelin "keskellä", niin alkaa tulla laidasta laukauksia patjoihin. Onko se aina siis pakko voittaa?
No onhan se, mutta minä en ainakaan myy sieluani noille glitch-maaleille...
 

Fensba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tulipa pelissä koettua semmoinenkin, mitä ei aikaisemmin ole tullut vastaan. Eli Be a Prossa itselleni tuli kerralla 6 minuuttia jäähyjä (2+2+2). Ovechkin ei suostunut lähteä myllyttämään ja kun tarpeeksi kerkesi haastelemaan niin 6 minuuttia napsahti :D

Mukavaa pelata "kovanaamalla", kun periaattessa on aivan sama miten pelaat, kunhan taklaat ja tappelet, niin aina arvosanat ovat A:lla alkavia. Toivottavasti 12 saadaan kuitenkin tätäkin pelimuotoa realistisempaan suuntaan, ilman 50 minuutin peliaikoja.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toivottavasti 12 saadaan kuitenkin tätäkin pelimuotoa realistisempaan suuntaan, ilman 50 minuutin peliaikoja.

Tämänhän on jo EA luvannut, NHL12-ketjua lukemalla varmasti selviää lisää. Lisäksi Konsolifin-nimisellä sivustolla on vielä kattavammin NHL12:kin varten oma Hype-ketju, jonne kaikki uudet ilmoitukset linkitetään ja niitä ehkä hiukan liikaakin puidaan.

Meni hiukan off topiciksi, anteeksi ja näkemiin.
 

badgeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Detroit Red Wings
Olen iäti pelannut NHL-pelejä joko tietokonetta vastaan tai sitten jotain kaveria vastaan. Ihan nyt vasta olen alkanut pelailee myös netissä muita vastustajii vastaan. Itse pelaan klassisilla näppäimillä, eikä minulla ole mitään mielenkiintoa alkaa opettelemaan uusia näppäimiä. Senpä takia kysynkin tässä muutaman kysymyksen:

1. Onko klassisella näppäimillä pelattaessa mitään ns. "mailan hakkaamisnappia"? Alkaa meinaa vituttaa kun jokainen vastustaja hakkaa mailalla sekä nostaa mailaa koko ajan. Tämä ei tietenkään vituttaisi niin paljoa, jos löytäisin itsekin ko. napit.

2. Onko klassisella näppäimillä pelattaessa jotain ns. "pikaluistelunappia"? En ole aikasemmin ollut lainkaan tietoinen, että sellainen vielä näissä peleissä on, mutta niin vain vastustajan pelaajat tyrkkäävät kiekkoa hieman etiäpäin ja luistelevat täten minusta heittämällä ohitse.

3. Syötön vastaanottamisesta tulikin täällä jo aikasemmin kysyttyä, mutta kyllähän se ottaa pannuun kun konetta sekä kaveria vastaan pelattaessa syötön voimakkuudella ei ole ollut mitään väliä ja aina sen vastaanottaja on saanut sen kiinni. Nettipelissä minulla menevät syötöt järjestään vituiksi. Minkä takia tälläinen ominaisuus pitää olla nettipeleissä, mutta ei ihan normaalissa konetta vastaan käytävässä pelissä? Ei kiinnostaisi alkaa opettelee peliä enää uudestaan, kun kerran NHL12 -pelikin jo kolkuttelee ovella.

(anteeksi avautuminen, helpotti)
 

Fensba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
1. Onko klassisella näppäimillä pelattaessa mitään ns. "mailan hakkaamisnappia"?

Mielestäni ei ole. Tämä olikin yksi syy, miksi itse opettelin pelaamaan toisilla näppäimillä. Muutama kaveri pelaa myös edelleen klassisilla näppäimillä ja yhtään peliä ei varmaan ole pelattu, minkä aikana heillä ei olisi mennyt hermot mailannosteluihin...:)
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Mielestäni ei ole. Tämä olikin yksi syy, miksi itse opettelin pelaamaan toisilla näppäimillä. Muutama kaveri pelaa myös edelleen klassisilla näppäimillä ja yhtään peliä ei varmaan ole pelattu, minkä aikana heillä ei olisi mennyt hermot mailannosteluihin...:)

onko kukaan pelannut yhtäänpeliä millään kontrolleilla ilman että mailannosto ei vituttaisi. Älyttömän helpoksi/tehokkaaksi se on tehty.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
3. Syötön vastaanottamisesta tulikin täällä jo aikasemmin kysyttyä, mutta kyllähän se ottaa pannuun kun konetta sekä kaveria vastaan pelattaessa syötön voimakkuudella ei ole ollut mitään väliä ja aina sen vastaanottaja on saanut sen kiinni. Nettipelissä minulla menevät syötöt järjestään vituiksi. Minkä takia tälläinen ominaisuus pitää olla nettipeleissä, mutta ei ihan normaalissa konetta vastaan käytävässä pelissä?

On se ominaisuus siellä offlinen puolellakin, tämäkin asia riippuu vaan pelkästään siitä millaisilla asetuksilla pelaat. Syötön vastaanottoon (pass reception) on ihan oma liukusäädinkin. Tuon kun vääntää yhteen tai jopa nollaan niin miljoonaa nappi pohjassa annetut syötöt eivät pysykään erkkarissa enää.

Itse pelailen offlinea niin, että syötön vastaanotto on muistaakseni yksi ja syötön tarkkuus nollissa. Saa tekoälyn puolustukseenkin pientä paniikkia kun höökii taklaamaan. Jopa Lidas on heitellyt paniikkipaskaa noilla asetuksilla. Tosin tämäkään ei vaikuta siihen, etteikö AI pystyisi kehittämään hyökkäyspäässä sellaista syöttörallia, jota on mahdoton estää. Tähän onneksi on lupailtu NHL12:ssa muutosta.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
2. Onko klassisella näppäimillä pelattaessa jotain ns. "pikaluistelunappia"? En ole aikasemmin ollut lainkaan tietoinen, että sellainen vielä näissä peleissä on, mutta niin vain vastustajan pelaajat tyrkkäävät kiekkoa hieman etiäpäin ja luistelevat täten minusta heittämällä ohitse.

Ainakin muistaakseni pleikalla L3:sta eli vasenta tattia painamalla pelaaja luistelee nopeammin. Tuon kiekon eteenpäin tökkäämisen onnistuu tekemään L2:sta mikäli oikein muistan.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
onko kukaan pelannut yhtäänpeliä millään kontrolleilla ilman että mailannosto ei vituttaisi. Älyttömän helpoksi/tehokkaaksi se on tehty.

Sitten kun vähän alusta hallitsee oikean tatin käytön kiekon kanssa, niin mukavasti tulee ylivoimaa huitomisjäähyistä. Eli helppoa sen mailannoston käyttäminen on tai ei ole, riippuen täysin vastustajan taidoista.
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Olen iäti pelannut NHL-pelejä joko tietokonetta vastaan tai sitten jotain kaveria vastaan. Ihan nyt vasta olen alkanut pelailee myös netissä muita vastustajii vastaan. Itse pelaan klassisilla näppäimillä, eikä minulla ole mitään mielenkiintoa alkaa opettelemaan uusia näppäimiä. Senpä takia kysynkin tässä muutaman kysymyksen:

1. Onko klassisella näppäimillä pelattaessa mitään ns. "mailan hakkaamisnappia"? Alkaa meinaa vituttaa kun jokainen vastustaja hakkaa mailalla sekä nostaa mailaa koko ajan. Tämä ei tietenkään vituttaisi niin paljoa, jos löytäisin itsekin ko. napit.

2. Onko klassisella näppäimillä pelattaessa jotain ns. "pikaluistelunappia"? En ole aikasemmin ollut lainkaan tietoinen, että sellainen vielä näissä peleissä on, mutta niin vain vastustajan pelaajat tyrkkäävät kiekkoa hieman etiäpäin ja luistelevat täten minusta heittämällä ohitse.



(anteeksi avautuminen, helpotti)

Joo eli pleikalla L3:sta naputtamalla luistelee kovempaa, "sama" nappula toimii myös X-boksilla. Ja L2:ella heittää kiekon muutaman metrin eteen ja ottaa pienen spurtin. Nämä siis "tateilla" pelatessa.
Voin luvata, että mikäli jaksat opetella pelaamaan "tateilla", tulee pelaamisesta moninverroin hauskempaa ja helpompaa. Vaikka voisi aluksi tuntua vaikealta niin ei siihen mene kuin muutama peli , kun ne ovat jo hallussa. Itse en tuiedä enää ketään kuka niillä klassisilla haluaisi pelata.
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
Mikäköhän mättää, kun nhl11 vaatii aina onlinepelin aloittaessa "tarkistetaan viimeiset asetussarjat, odota hetki" ja sitten kone ei löydä niitä(asetussarjaa ei pystytty lataamaan, yritä uudelleen), ja tämän jälkeen ilmoittaa "Yhteys katkennut, et voi käyttää verkko-ominaisuutta, ennen kuin kirjoittaudut takaisin sisälle". Tämän jälkeen kirjottaudun sisälle ja kaikki toimii ihan kun mitään ei olisi tapahtunut.

Mikä auttaisi?
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Rupesi taas vituttamaan siihen malliin kun pelasin pitkästä NHL:ää ja HUT:ia onlinessa, että pitää ihan tosissaan miettiä ostanko NHL 12:sta.
Ensinnäkin kukaan kenellä on huonompi joukkue kuin sinulla ei suostu pelaamaan vaan joudut pelaamaan joukkuetta vastaan, jolla huonoin pelaaja on vähintään joku Zetterberg tehoilla 90.
Toisekseen tuo saatanan tekoäly perkele! Ylivoimalla kun pelaat niin ketään ei kiinnosta hakeutua maalin eteen. Tai jos sinun pelaajasi ajetaan kumoon tai mikä vielä parempaa, hän kaatuu itsekseen mikä on hyvin yleistä tässä pelissä, ja kiekko jää siihen viereen paikoilleen, lähimmät joukkuetoverisi eivät tule sitä hakemaan siitä parin metrin päästä etkä myöskään saa otettua heitä hallintaasi, kun kone tarjoaa vain sitä maassa loikoilevaa kaveri haltuusi. Ja minkä helvetin takia niiden omien puolustajien pitää seisoskella se ratkaiseva hetki siinä keskialueella niin että vastustajan hyökkääjä pääsee polkemaan ohitse heistä ennen kuin kerkeät ottamaan heidät haltuusi. Äskeisen pelin hävisin siihen, kun sain jatkoajalla 4-3 ylivoiman, vastustaja pääsee 2vs1 hyökkäykseen, kun yllättäen ketään muuta ei kiinnosta tulla alspäin puolustamaan kuin itse ohjaamaani pelaajaa. Ei jaksa avautua enempää vaikka aihetta kyllä olisi!!
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Pian uutta änäriä pukkaa ja nyt vasta huomasin, että onlinessa saa pelattua tasan samalla levelillä operoivaa jamppaa vastaan. "Waiting for opponent" -teksti pari minuuttia ollut, mutta pääasia että tietää mitä on suunnilleen tulossa.
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Siis onko todellakin näin, että HUT:ssa mikäli vastustaja luovuttaa niin siitä ei saa ollenkaan EA-puckseja?! Hienoo johtaa äsken 13-5 jotain luuseria vastaan, joka lähtee meneen sekunteja ennen loppua!
Edit: Kyllähän ne pisteet sinne tulivat, eivät vain päivittyneet heti...
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni ei ole. Tämä olikin yksi syy, miksi itse opettelin pelaamaan toisilla näppäimillä. Muutama kaveri pelaa myös edelleen klassisilla näppäimillä ja yhtään peliä ei varmaan ole pelattu, minkä aikana heillä ei olisi mennyt hermot mailannosteluihin...:)

Mulla oli muutaman vuoden tauko nhl-peleistä (2003-2011) mutta viime aikoina olen taas uusinta (11) jonkin verran pelaillut.

Olin itse asiassa hieman järkyttynyt siitä että kuinka vähän pelisarja on kehittynyt tuona aikana. Botit ovat edelleenkin tyhmiä ja veskarit samanlaisia oli maalissa Brodeur tai Timo Lindström. Pelaajat ovat toki uusia ja pelissä on uusia pelimuotoja ja kuva on parempilaatuista jne.


Klassisilla näppiksilläkin pärjää vallan mainiosti vielä änärissä. Uudet näppikset ovat oletuksena kohtuu epäkäytännöllisiä. Onneksi niitä pystyy hieman modaamaan ja itse käytänkin uusien ja klassisten näppisten hybridiä. Tatilla on hankala lämätä ja R2 ei todellakaan sovellu syöttönapiksi. Lisäksi misclickit kolmion kanssa aiheuttavat turhan paljon myllyjä. Tatti on tosin näppärä veivaamiseen ja taklaamiseen.
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Onkos näissä HUT:in verkkoturnauksissa nyt sitten mitään järkeä, kun näköjään tappioista selviää luovuttamalla...? Alkaa jo hieman vituttamaan, kun olen 2 kertaa yrittänyt päästä verkkoturnauksen finaaliin, mutta johtaessani välierää selvästi niin vastustajat häipyvät ennen loppua niin peli loppuu siihen ja eapuckseja ei tule ja taas joutuisi aloittamaan välierän uudestaan..
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Onkos näissä HUT:in verkkoturnauksissa nyt sitten mitään järkeä, kun näköjään tappioista selviää luovuttamalla...? Alkaa jo hieman vituttamaan, kun olen 2 kertaa yrittänyt päästä verkkoturnauksen finaaliin, mutta johtaessani välierää selvästi niin vastustajat häipyvät ennen loppua niin peli loppuu siihen ja eapuckseja ei tule ja taas joutuisi aloittamaan välierän uudestaan..

Jos tätä ei olisi niin huijaaminen olisi naurettavan helppoa. Mennään kaverin kansa turnaukseen ja kaveri luovuttaa aina kun 2min pelattu ja alottaa turnauksen alusta ja sama homma. 5 minuuttia menisi ja molemmille ollaan saatu pelattua turnausvoitot.

Tämä on siis valitettavasti ainoa mahdollinen toimiva systeemi. Saat toki ne pucksit mitä normaaleista peleistäkin saat vaikka vastustaja luovuttaa. Ne vaan pitää päivittää esimerkiksi menemällä kenttien muokkaukseen ja takaisin.
 

mestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ruutu bros. Ilves. George Parros. Vaasan Sport
Jos tätä ei olisi niin huijaaminen olisi naurettavan helppoa. Mennään kaverin kansa turnaukseen ja kaveri luovuttaa aina kun 2min pelattu ja alottaa turnauksen alusta ja sama homma. 5 minuuttia menisi ja molemmille ollaan saatu pelattua turnausvoitot.

Tämä on siis valitettavasti ainoa mahdollinen toimiva systeemi. Saat toki ne pucksit mitä normaaleista peleistäkin saat vaikka vastustaja luovuttaa. Ne vaan pitää päivittää esimerkiksi menemällä kenttien muokkaukseen ja takaisin.

No justiinsa joo. Onko joku joskus voittanut tällaisen turnauksen..:D
Itse taidan jättää nämä sitten väliin, kun kovasta yrityksestä huolimatta en pääse finaaliin.Tai sitten pitää voittaa vasta jatkoajalla.(Nyt jo 3 välierä peliä keskeytetty.)
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Mukavintahan tuossa on se, että pelaajien sopimukset kuluvat, vaikka vastustaja lähtee kesken kaiken ja joutuu pelaamaan tuon pelin uudestaan.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eilen tuli vilkaistua uratilastot online-pelien osalta. Yhteensä pelejä oli 512, joista voittoja tasan 300 ja häviöitä n. 180. Tehtyjä maaleja n. 1600. On siinä tunnin jos toisenkin saanut tahkota, melkein laittoi hirvittämään että ei saatana. Tuohon sitten vielä päälle Jatkoajan liigat sun muut...

John penaali kuittaa, nähdään taas NHL 12 -liigojen puolella! :)
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
NHL 11 on jälleen kaivettu hyllystä ja Be a pro uraa aloiteltu kovanaamapakilla. En tiedä miksi, mutta tämän pelaaminen on paljon mukavampaa kuin uusimpien änäreiden. Kenties rennompi luistelu on yksi syistä. Jos sitä kohta testailisi vaikka GM-modea Thrashersilla. Onko palstalla vielä muita jotka tätä peliä pelaavat?

EDIT: Soundtrack on huikea!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös