Huomasin, että aiempiin NG-versioihin verrattuna tässä pelissä hattutempun jälkeen jäälle lentää jos jonkinnäköistä lippalakkia.
Loistavaa. Itse en ole saanut vielä hattrickkiä tehtyä, mutta tämä on pieni, mutta kiva lisä mitä olen odotellut NG änäreihin jo pitkään.
Voiko EA:n lätkästä ja realistisuudesta puhua samassa lauseessa?
Miksei voi? Mistäs konsolilätkästä sitten muka voi? 2K sarjan realismi on kulttilegenda, jonka omasta mielestäni romuttaa todella kummallinen luistelufysiikka ja kankeat animaatiot. Etenkin
"kakkapöksyssä luistelu" jaksaa naurattaa - etenkin kun esikuvina on maailman parhaita luistelijoita. Ja maalivahdin raajojen suhteet ovat kuin nukketeatterista.
2K3:n jälkeen sarjan taso on romahtanut mielestäni ja viimeistään NHL08 meni jo realismissa (mitä se sitten ikinä onkaan peleissä) ohi. Realismi tarkoittaa minulle sitä, että aidosti peli tuntuu jääkiekolta. Ja NHL08:sta tähän NHL10:iin on vielä loikittu oikein kuukengillä eteenpäin.
Todella iso plussa on myös SM-liiga kauden saaminen peliin vihdoin ja viimein.
Samaa mieltä! Odotan tätä todella. Mutta varauksella. Onkohan Kanadamalja lopussa mestareille vai nosteleeko mestarit jotain ihmeen piirinmestarin soppakulhoa taas? Muutenkin kiinnostaa miten SM-liigan säännöt on peliin ymmärretty laittaa...
-Jälkipeli on hauskaa niin kauan kuin sitä jaksaa. Nettipelit venynevät älyttömän pitkiksi jos tuota ei rajoiteta peliä kohden mitenkään. EASHL-pelit kestävät NHL09:ssä runsasjäähyisessä ottelussa roimasti päälle puoli tuntia, parhaimmassa tai pahimmassa tapauksessa yli tunnin.
Vähän samaa mietin, mutta ainakin slidereissä oli kohta, että kuinka tiukasti tuomari tuomitsee jälkipelit. Toivottavasti tämä on tiukalla nettipeleissä (demossa se on relaxed, että jengi tutustuisi tähän uuteen featureen...) tai että sen saisi itse määritellä nettiliigoihin tai peleihin jopa.
Onko kenelläkään tietoa, että rajoitetaanko tappeluiden määrää pelissä samaan tahtiin kuin edeltäjissä? Eli säälittävät kolme tappelua/ottelu. Itse en myöskään ole saanut tappelua aikaiseksi pelin aikana, liekö edes mahdollista? Anyways, lupaavalta peliltä vaikuttaa nyt useamman demo-kerran jälkeen.
Muistelen tekijöiden jossain haastatteluissa sanoneen, että NHL on antanut luvan maksimissaan kolmeen tappeluun ja kieltänyt ehdottomasti veren näyttämisen pelissä, sillä pelin ikäraja nousisi K18:sta ja tätä NHL ei halua. Ja tuskin EA Sportsikaan. NHL tahtoo, että peli tuo liigaa tunnetuksi maailmalla ja tämän vuoksi tahtoo pitää ikärajan mahdollisimman alhaalla.
Silti hirvittää antaa oman 6v poikani pelata NHL10:n demoa kun hän keksi nämä jälkipelit ja tappelut. Mutta toisaalta en raaskisi häneltä kieltää peliä, koska hän rakastaa isänsä tavoin jääkiekkoa ja siten myös sen pelaamista myös konsolilla.
Kasvatuksellisia pähkinöitä...