NHL 10 (Xbox360 & Ps3)

• 276 144
  • 1 192

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Sama juttu vituttaa. Yleensä pelaan monta peliä putkeen hyvin ja kokonaisarvosana pysyy siinä B+:n kohdalla. Sitten yksi huonompi peli, jossa tilastot ovat luokkaa C-, niin arvosanakin putoaa B:hen.

Olen lukenut EA:n foorumeilta että peleistä kerättyjä tuloksia ei lasketa, jollei se ole ollut vähintään 2 vs. 2 peli ja ilmeisesti loppusummeriin asti.

Itsekin luulin asian olevan nain, mutta kummasti eilen illalla yksi toinen peli merkattiin kylla vaikka pelasin lopussa 1 vs 1 kun muut olivat pudonneet kyydista.

Mutta onhan tuo jarjetonta etta se on oikeastaan ihan turha pelata hyvia matseja kun vastustaja voi lopettaa kesken pelin etka saa mitaan. Minulta on mennyt ainakin kolmesta pelista nyt statsit ja gradet tuon vuoksi, ensimmaisissa matseissa 3+1 ja nyt 5+1. Eli mita paremmin pelaat, sita todennakoisemmin saat nollatulosta kuun muut suksivat vittuun alta pois.Olen siis menettanyt vahintaan 11 maalia ja 3 syottoa seka 3 kertaa A+ gradet kaikkiin koska joku on ottanut liian kovaa lukua eika ole kuuppa kestanyt.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Miten itse päädyitte valitsemaan GM-joukkueenne ja kuinka tyytyväisiä siihen olette olleet?

Kävi samat kuin sulla, joskin sen ainoan oikean seuran kanssa Pennsylvaniasta. Eli Penguinsin. :)

Chicagon valitsin tosiaan, kokeilin ensin Atlantalla muutaman pelin, mutta tuo oli aika plääh. Erittäin tyytyväinen joukkueeseen, etenkin nyt kun pääsi turhakkeista Campbell, Byfuglien ja Huet eroon. Tilalle tulivat Theodore, Semin ja Markov. Lisäksi J.Ruutu ja Talbot tulivat neloseen ja Koistinen pakkiin. Rask on ykkösmokkeni monen kauden ajan, sain miehen treidittyä Bostonista. Lisäksi tuli vaihdettua Sharp T.Ruutuun ja nyt on molemmat Ruudut joukkueessa. Tuomo ollut huikea ekoissa peleissään mitä pelannut.

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
VOI VITTU!!

Olin sitten tahkonnut Flyersilla kaikki 82 matsia ja pleijarit, aina tähän matsiin asti.. Calgarya vastaan SC-finaalien kolmas ottelu, jonka voitin 1-0. Peli kaatuu kun poistun matsista valikkoon, siis normaalisti kun matsi loppuu. No tietenkin tallennus vahingoittui eikä sitä voi enää avata...

Viimeksi muokattu:

korvahiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP (Flyers, D)
Kävi samat kuin sulla, joskin sen ainoan oikean seuran kanssa Pennsylvaniasta. Eli Penguinsin. :)

Chicagon valitsin tosiaan, kokeilin ensin Atlantalla muutaman pelin, mutta tuo oli aika plääh. Erittäin tyytyväinen joukkueeseen, etenkin nyt kun pääsi turhakkeista Campbell, Byfuglien ja Huet eroon. Tilalle tulivat Theodore, Semin ja Markov. Lisäksi J.Ruutu ja Talbot tulivat neloseen ja Koistinen pakkiin. Rask on ykkösmokkeni monen kauden ajan, sain miehen treidittyä Bostonista. Lisäksi tuli vaihdettua Sharp T.Ruutuun ja nyt on molemmat Ruudut joukkueessa. Tuomo ollut huikea ekoissa peleissään mitä pelannut.

Nappaan varmaankin Chicagon. Haastetta on opetella ekalla kaudella miten homma toimii ja sitten alkaa sopimusten taiteilu, kun nuorten tähtien pahvit loppuvat. Bufyglien ei turhake, Huet ja Campbell saavat lähteä.

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Miksi "omat huippuhetket" näkyvät ruudulla niin pieninä? Saako kokoa jotenkin muutettua, vai onko tekijöiltä päässyt vain sellainen aivopieru, että kuva näytetään postimerkin kokoisena suurennettunakin?

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Miksi "omat huippuhetket" näkyvät ruudulla niin pieninä? Saako kokoa jotenkin muutettua, vai onko tekijöiltä päässyt vain sellainen aivopieru, että kuva näytetään postimerkin kokoisena suurennettunakin?

Eikö toi pikku ruutu ole vain pre-view. Jotain näppylää painamalla se aukeaa isoksi.

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Löytyihän tästäkin pelistä ainakin yksi tyhmä tapa, jolla maaleja on melko helppo tehdä. Tämä toimii tosin vain rankkareissa, pelin aikana en ole kokeillut. Vedin kiekon rannarilla siniseltä kohti ylänurkkaa. Kuti oli niin löysä että kiekko tippui jäähän ennen maalia ja livahti veskarin längistä sisään. Tämä onnistui kahdella ensimmäisellä yrityksellä. Kolmannella ja neljännellä ei enää onnistunut.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Sain vihdoin legendakorttini, nyt on sitten kaikki xp:t kaytossa eika pelaajaa voi enaa parantaa. Eipa tarvitse enaa huolehtia siita millaiset gradet saa. Saavutin myos 300 pisteen rajapyykin, siihenkin olin tyytyvainen.

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Sain vihdoin legendakorttini, nyt on sitten kaikki xp:t kaytossa eika pelaajaa voi enaa parantaa. Eipa tarvitse enaa huolehtia siita millaiset gradet saa. Saavutin myos 300 pisteen rajapyykin, siihenkin olin tyytyvainen.

Kuinkas paljon tuli lisää kehityspisteitä millä mällätä?

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kuinkas paljon tuli lisää kehityspisteitä millä mällätä?

35 joka kategoriaan, sama kuin muissakin (paitsi ensimmaisessa jossa tulee 40 kaikkiin). Eipa silla paljon saanut mutta jotain kuitenkin.

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Saako Xbox360 versiota "modattua" niin että laittaa omia biisejä mukaan? Saako maalin tullessa jonkun tietyn biisin soimaan? Miten tämä käytännössä käy?

"Toinen" kysymys. Kehittyykö tuo Tuukka Rask ollenkaan kun se on minulla BE A GM modessa kakkosmaalivahtina ja pelannut vain muutaman hassun pelin? Kehittyvyys arvot ovat A- A- A-. Eli onko peli niin nero, että jättää hänet kehittymättä?

Viimeksi muokattu:

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Saako Xbox360 versiota "modattua" niin että laittaa omia biisejä mukaan? Saako maalin tullessa jonkun tietyn biisin soimaan? Miten tämä käytännössä käy?

Saahan siihen, kun poltat kappaleet levylle ja sen jälkeen siirrät boxille ja teet soittolistan kappaleista ja sitten menet NHL 10 valikkoon Media hub ja sieltä custom music, siinä on tutorial alapuolella, jos ei hallitse tuota kappaleiden laittoa. Tietyn maalin saat soimaan kun teet soittolistan, joka sisältää vain sen maalilaulun.

"Toinen" kysymys. Kehittyykö tuo Tuukka Rask ollenkaan kun se on minulla BE A GM modessa kakkosmaalivahtina ja pelannut vain muutaman hassun pelin? Kehittyvyys arvot ovat A- A- A-. Eli onko peli niin nero, että jättää hänet kehittymättä?

Kyllä se kehittyy. Esim. Marek Zagrapan oli yhdellä kaudella koko kauden vapaissa agenteissa ja kehittyi 75->80 ja hänell oli B, B, B arvot.

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Pystyykö normaaliseasonissa potkimaan pelaajia ulos joukkueesta? Jos voi, niin miten?

Myrkky

Jäsen
Miten itse päädyitte valitsemaan GM-joukkueenne ja kuinka tyytyväisiä siihen olette olleet?

Otin joukkueen jolla on paljon käyttämätöntä salary cappiä. Siis Trashers. Lisäksi vielä Lehtonen maalissa ja Kovalchuck kentällä joiden varaan voi vähän rakentaa. Bogosianista tulee kanssa ok pakki. Toisen kauden play-offit lähestyvät.

Ekalla kaudella tuli Stanley Cup ja vaihdoin vaikeustason All-Star -tasolle (yhden ylöspäin). Nyt on kyllä pelit aikamoista tervanjuontia välillä - hemmetin tasaista ja tiukkaa. Johdan kyllä liigaa tälläkin kaudella. Verenpaine muistuttaa tod.näk. oikean GM:n verenpainetta.

EDIT: Laitanpa tähän jatkokysymyksen Be a GM -moodin pelaajille: pelaatteko itse kuinka paljon otteluita kaudessa ja paljonko teillä on erän pituus?

Ite pelaan kaikki NHL-joukkueen pelit (eli n. 170 peliä takana) ja 8 minuutin erillä. AHL-pelejä vaihtelevasti.

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
EDIT: Laitanpa tähän jatkokysymyksen Be a GM -moodin pelaajille: pelaatteko itse kuinka paljon otteluita kaudessa ja paljonko teillä on erän pituus?

Ite pelaan kaikki NHL-joukkueen pelit (eli n. 170 peliä takana) ja 8 minuutin erillä. AHL-pelejä vaihtelevasti.

Itselläni on menossa kaksi Be a GM -kautta. Dallas-kaudessa pelaan kaikki Nhl-pelit itse. Ahl-pelejä noin 5 kaudessa. Erät ovat pituudeltaan 7 minuuttia.

Toinen kausi on Ottawalla ja tässä kaudessa simuloin kaikki ottelut ja olen GM:ina aktiivisempi. Saatan pelata/katsoa jokusen pelin. Tähdistöottelu on kuitenkin aina pakko pelata itse.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Olin aika sysipaska lapiajoissa ja rankkareissa joten treenasin sitten sita ja keksin tavan jolla menee lahes joka kerta ja on simppelia toteuttaa. Eilen paasin 2 kertaa lapiajoon ja kerran vetamaan rankkarin, kaikki 3 sisaan. Ei sita nyt varmaan glitchiksi voi haukkua vaan JussiJokiseksi mutta silti, nakojaan siita on hyotya etta vetaa harjoitusmodeakin valilla!

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Pelaan BE A GM-pelimuotoa niin kysymys siihen liittyen. Mihin tuo asetus vaikeustason alapuolella oleva pelityyli vaikuttaa? Valittavina ovat oletus, normaali, tosipelaaja, suosikki, nykyinen ja harrastelija.

Tack.

Myrkky

Jäsen
Pelaan BE A GM-pelimuotoa niin kysymys siihen liittyen. Mihin tuo asetus vaikeustason alapuolella oleva pelityyli vaikuttaa? Valittavina ovat oletus, normaali, tosipelaaja, suosikki, nykyinen ja harrastelija.

Tack.

Ite olen ymmärtänyt niin, että pelityyli vaikuttaa itse otteluihin olemalla ikäänkuin valmis "preset" kaikkiin niihin twiikkauksiin, joihin yleensäkin pystyy vaikuttamaan, kuten esim. väsymyksestä palautuminen, syötön tarkkuus, reboundit ym.

Toisinsanoen, jos vain simuloit pelejä, sen ei pitäisi vaikuttaa mihinkään.

Tämä siis tietysti vain minun ymmärrykseni.

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
Tuossa kun vasta jouluna tuli hommattua pleikka nii luonnollisesti ei ollut saumaa tuohon viralliseen talviliigaan. Mutta olisin tiedustellut onko tuon ulkopuolella jengiä jotka olisi kiinnostuneita jonkin sortin liigaa ymppäämään pystyyn? Tai onko tällaista jatkoajan varjoliigaa olemassa johon kerkiäisi vielä mukaan.

EDIT: jaahas, ei tullut lopputekstit mukaan.

Viimeksi muokattu:

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porvoon Hunters, Warriors
Onko pelistä poistettu aikaisemmat pyörähdysharhautukset sun muut kikat jotka oli käytössä jos aikaisemmissa malleissa vai enkö vain osaa käyttää??!

Tosiaan xboxilla pelaan kyseistä peliä..

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Onko pelistä poistettu aikaisemmat pyörähdysharhautukset sun muut kikat jotka oli käytössä jos aikaisemmissa malleissa vai enkö vain osaa käyttää??!

Tosiaan xboxilla pelaan kyseistä peliä..

Pyörähtää voi pitämällä vasenta liipasinta pohjassa ja sitten pyöräyttämällä oikeaa tattia puolen kierroksen verran, sivulta toiselle alakautta. Pyörähdyksen suunta riippuu kummalta sivulta pyörähdyksen aloitat. Muita kikkoja saa kun vasen olkanappi pohjassa hieroo kumpaakin tattia mutta niiden saloihin en puukätenä ole tarkemmin tutustunut.

Fiiu

Jäsen
Pyörähtää voi pitämällä vasenta liipasinta pohjassa ja sitten pyöräyttämällä oikeaa tattia puolen kierroksen verran, sivulta toiselle alakautta. Pyörähdyksen suunta riippuu kummalta sivulta pyörähdyksen aloitat. Muita kikkoja saa kun vasen olkanappi pohjassa hieroo kumpaakin tattia mutta niiden saloihin en puukätenä ole tarkemmin tutustunut.

Minä osaan tuolla vasemmalla olkanapilla "heilauta ittes ohi ja jätä kiekko vastustajalle"-kikan hyvin, sitä on tullu harjoiteltua. Pitäs varmaan vähän enemmänki pohtia mitä kaikkia kikkoja voi tehdä.

Ja sitten sananen EASHL:sta: ollaan taas siinä vaiheessa kun (pääosin ruotsalaiset) vastustajat hakevat vain varmoja maaleja, alkaa peli-into aika hyvin latistumaan. Mikä vitun pakko niillä on aina hakea ne saatanan bugit peleistä ja hyödyntää niitä? Voidaanko Ruotsi kytkeä johonkin omaan Glitchnet-verkkoonsa? Vittu.

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Onko joku pelannut Kausi tai BE A GM pelimuotoa supertähdellä ja todennut sen liian helpoksi? Ensimmäinen kausi takana. Selvä runkosarjan voitto ja Stanley cup. 57 voittoa 23 tappiota ja 2 jatkoaikatappiota. 229 tehtyä maalia ja 140 päästettyä.

Tähän liittyen kysyisin, että onko teillä kokemuksiaa tuosta TÄ valikon TIETOKONEEN VAIKEUSTASO kohdasta?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy