NHL 10 (Xbox360 & Ps3)

  • 275 203
  • 1 202

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
EDIT: Laitanpa tähän jatkokysymyksen Be a GM -moodin pelaajille: pelaatteko itse kuinka paljon otteluita kaudessa ja paljonko teillä on erän pituus?

Ite pelaan kaikki NHL-joukkueen pelit (eli n. 170 peliä takana) ja 8 minuutin erillä. AHL-pelejä vaihtelevasti.

Itselläni on menossa kaksi Be a GM -kautta. Dallas-kaudessa pelaan kaikki Nhl-pelit itse. Ahl-pelejä noin 5 kaudessa. Erät ovat pituudeltaan 7 minuuttia.

Toinen kausi on Ottawalla ja tässä kaudessa simuloin kaikki ottelut ja olen GM:ina aktiivisempi. Saatan pelata/katsoa jokusen pelin. Tähdistöottelu on kuitenkin aina pakko pelata itse.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Olin aika sysipaska lapiajoissa ja rankkareissa joten treenasin sitten sita ja keksin tavan jolla menee lahes joka kerta ja on simppelia toteuttaa. Eilen paasin 2 kertaa lapiajoon ja kerran vetamaan rankkarin, kaikki 3 sisaan. Ei sita nyt varmaan glitchiksi voi haukkua vaan JussiJokiseksi mutta silti, nakojaan siita on hyotya etta vetaa harjoitusmodeakin valilla!
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Pelaan BE A GM-pelimuotoa niin kysymys siihen liittyen. Mihin tuo asetus vaikeustason alapuolella oleva pelityyli vaikuttaa? Valittavina ovat oletus, normaali, tosipelaaja, suosikki, nykyinen ja harrastelija.

Tack.
 

Myrkky

Jäsen
Pelaan BE A GM-pelimuotoa niin kysymys siihen liittyen. Mihin tuo asetus vaikeustason alapuolella oleva pelityyli vaikuttaa? Valittavina ovat oletus, normaali, tosipelaaja, suosikki, nykyinen ja harrastelija.

Tack.

Ite olen ymmärtänyt niin, että pelityyli vaikuttaa itse otteluihin olemalla ikäänkuin valmis "preset" kaikkiin niihin twiikkauksiin, joihin yleensäkin pystyy vaikuttamaan, kuten esim. väsymyksestä palautuminen, syötön tarkkuus, reboundit ym.

Toisinsanoen, jos vain simuloit pelejä, sen ei pitäisi vaikuttaa mihinkään.

Tämä siis tietysti vain minun ymmärrykseni.
 

Ronning

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Vancouver Canucks, Cliff Ronning
Tuossa kun vasta jouluna tuli hommattua pleikka nii luonnollisesti ei ollut saumaa tuohon viralliseen talviliigaan. Mutta olisin tiedustellut onko tuon ulkopuolella jengiä jotka olisi kiinnostuneita jonkin sortin liigaa ymppäämään pystyyn? Tai onko tällaista jatkoajan varjoliigaa olemassa johon kerkiäisi vielä mukaan.



EDIT: jaahas, ei tullut lopputekstit mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Ei oo ku Jokerit. V*TTU"
Onko pelistä poistettu aikaisemmat pyörähdysharhautukset sun muut kikat jotka oli käytössä jos aikaisemmissa malleissa vai enkö vain osaa käyttää??!

Tosiaan xboxilla pelaan kyseistä peliä..
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Onko pelistä poistettu aikaisemmat pyörähdysharhautukset sun muut kikat jotka oli käytössä jos aikaisemmissa malleissa vai enkö vain osaa käyttää??!

Tosiaan xboxilla pelaan kyseistä peliä..

Pyörähtää voi pitämällä vasenta liipasinta pohjassa ja sitten pyöräyttämällä oikeaa tattia puolen kierroksen verran, sivulta toiselle alakautta. Pyörähdyksen suunta riippuu kummalta sivulta pyörähdyksen aloitat. Muita kikkoja saa kun vasen olkanappi pohjassa hieroo kumpaakin tattia mutta niiden saloihin en puukätenä ole tarkemmin tutustunut.
 

Fiiu

Jäsen
Pyörähtää voi pitämällä vasenta liipasinta pohjassa ja sitten pyöräyttämällä oikeaa tattia puolen kierroksen verran, sivulta toiselle alakautta. Pyörähdyksen suunta riippuu kummalta sivulta pyörähdyksen aloitat. Muita kikkoja saa kun vasen olkanappi pohjassa hieroo kumpaakin tattia mutta niiden saloihin en puukätenä ole tarkemmin tutustunut.

Minä osaan tuolla vasemmalla olkanapilla "heilauta ittes ohi ja jätä kiekko vastustajalle"-kikan hyvin, sitä on tullu harjoiteltua. Pitäs varmaan vähän enemmänki pohtia mitä kaikkia kikkoja voi tehdä.

Ja sitten sananen EASHL:sta: ollaan taas siinä vaiheessa kun (pääosin ruotsalaiset) vastustajat hakevat vain varmoja maaleja, alkaa peli-into aika hyvin latistumaan. Mikä vitun pakko niillä on aina hakea ne saatanan bugit peleistä ja hyödyntää niitä? Voidaanko Ruotsi kytkeä johonkin omaan Glitchnet-verkkoonsa? Vittu.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Onko joku pelannut Kausi tai BE A GM pelimuotoa supertähdellä ja todennut sen liian helpoksi? Ensimmäinen kausi takana. Selvä runkosarjan voitto ja Stanley cup. 57 voittoa 23 tappiota ja 2 jatkoaikatappiota. 229 tehtyä maalia ja 140 päästettyä.

Tähän liittyen kysyisin, että onko teillä kokemuksiaa tuosta TÄ valikon TIETOKONEEN VAIKEUSTASO kohdasta?
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko joku pelannut Kausi tai BE A GM pelimuotoa supertähdellä ja todennut sen liian helpoksi? Ensimmäinen kausi takana. Selvä runkosarjan voitto ja Stanley cup. 57 voittoa 23 tappiota ja 2 jatkoaikatappiota. 229 tehtyä maalia ja 140 päästettyä.

Tähän liittyen kysyisin, että onko teillä kokemuksiaa tuosta TÄ valikon TIETOKONEEN VAIKEUSTASO kohdasta?

Lähde siitä liikelle, että vaihdat pelaamisttypi tosipelaajaan, ellet tätä ole jo tehnyt.

Ei syötöt enään automaattisesti napsahda oman pelaajan lapaan, vaan se pitäää itse osua siihen.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Lähde siitä liikelle, että vaihdat pelaamisttypi tosipelaajaan, ellet tätä ole jo tehnyt.

Ei syötöt enään automaattisesti napsahda oman pelaajan lapaan, vaan se pitäää itse osua siihen.

Kiitos! Tämä auttoi kummasti. Tätä kyseistä asetusta voisi kutsua "Ilves asetukseksi". Pakkien syötöt eivät tavoita hyökkääjiä ja omissa ollaan pyörityksessä kokoajan :)
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ja sitten sananen EASHL:sta: ollaan taas siinä vaiheessa kun (pääosin ruotsalaiset) vastustajat hakevat vain varmoja maaleja, alkaa peli-into aika hyvin latistumaan. Mikä vitun pakko niillä on aina hakea ne saatanan bugit peleistä ja hyödyntää niitä? Voidaanko Ruotsi kytkeä johonkin omaan Glitchnet-verkkoonsa? Vittu.

Totta. Eilen pelasin suomalaisen kaverini kanssa muutaman pelin ja ensimmaisessa vastustajana pelasi joku tyyppi jonka nimikin oli glitch fest. 5 maalia se latoi, osan ranteella, osan maalin kiertamalla. Valitettavasti meilla ei ollut ihmisen kontrolloimia pakkeja joten helppoahan se oli. Enka minakaan nyt sentaan OTP:ssa lahde puolustusalueella koko pelia kyttaamaan hyokkaajana vaan pyrin ylospain myos. Siita vittuuntuneena vetelin itsekin seuraavassa pelissa glitch ranteita ja tein 6+2, mutta eipa tuo sellaista latkaa ole mita itse haluan pelata joten aion jatkossakin pidattaytya ihan jaakiekon simuloimisessa. Alkoi vaan nyppimaan se edellinen jannu joka ilmeisesti pelaa tuota pelia vain hakeakseen glitcheja...se ei ole jaakiekon simulointia vaan videopelaamista vaarasta lahtokohdasta.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Lähde siitä liikelle, että vaihdat pelaamisttypi tosipelaajaan, ellet tätä ole jo tehnyt.

Jumalauta kun ihminen ei voi ymmärtää. Itseäni tarkoita. Kysyn siis vielä. Voiko tuo asetus näyttää "NYKYINEN" vaikka se olisi TOSIPELAAJA? Perseestä toi, että se vaihtelee eri valikoissa mikä se on.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jumalauta kun ihminen ei voi ymmärtää. Itseäni tarkoita. Kysyn siis vielä. Voiko tuo asetus näyttää "NYKYINEN" vaikka se olisi TOSIPELAAJA? Perseestä toi, että se vaihtelee eri valikoissa mikä se on.

Jos se on asetettu tosipelaajalle, niin luultavasti se on se "nykyinen". Ainakin jos automaattitallennus päällä ja päävalikon asetuksista laitettu tosipelaajaksi.

peliasetuksilla syöttöapu on estetty muokkaamasta mikäli se asetus on tosipelaajalla, vaikka lukisikin nykyinen.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Onko se todella niin, vai tuntuuko se vaan minusta siltä, että pelaajan molari torjuu kiekot todella paskasti verrattuna CPU:hun? Jos ostaa toisen molarin, niin pari peliä menee hyvin, kunnes alkaa taas ihmeellisiä hasardeja tulla.

Lisäksi, onko tullut/tulossa Xboxin änäriin mitään uutta päivitystä tuolle maalivahti-osastolle? Martin Brodeur on todella paska verrattuna, esim. Backströmiin. Overall on kuitenkin yli 90 Brodeurilla, Backströmin 88 vastaan. Torjuntatyyli on Brodeurilla "seisova" ja Backströmillä "perhonen". Paljon näyttää tuo änäri suosivan "perhos" -tyylillä torjuvia maalivahteja, kun "seisovilla" taas ei tee käytännössä yhtään mitään.

Muutenkin, CPU:n xiittaus all-star tasolla saa otsasuonen sykkimään välillä rajusti. Kiekot menee joskus ihmeellisesti eteen heittäytyneen äijän läpi tai joskus jopa luistelee kiekon kanssa yli enempiä välittämättä.

Itse en ole vielä jaksanut paneutua tekemään omia kuvioita. Kertokaapa te, jotka olette, miten hyvin pelaajat osaavat toteuttaa niitä? Pelin alkuperäiskuvioilla voi heittää käytännössä vesilintua, koska harvoin älyää AI-pelikaveri mennä sinne takatolpalle kyttäämään sitä mahdollista syöttöä tai maalin eteen hakkaamaan mahdolliset riparit sisään.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Onko se todella niin, vai tuntuuko se vaan minusta siltä, että pelaajan molari torjuu kiekot todella paskasti verrattuna CPU:hun? Jos ostaa toisen molarin, niin pari peliä menee hyvin, kunnes alkaa taas ihmeellisiä hasardeja tulla.

Noh, itse olen hankkinut Khabibulinin Torontoon ja kyllä se torjuu paljon paremmin kuin Toskala. Toskalan kokonaisarvo on 83 ja Khabibulinin kokonaisuus on 84. Silti näillä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Khabibulin loistaa ja Toskala on umpisurkea. Ei nuo CPU:n veskarit mitenkään ylivoimaisilta vaikuta, mutta ovat kuitenkin paljon tasaisempia kuin omat maalivahdit.

Martin Brodeur on todella paska verrattuna, esim. Backströmiin. Overall on kuitenkin yli 90 Brodeurilla, Backströmin 88 vastaan.

Tämä on itsellekkin tuttua. Muutamat 88-90 arvon maalivahdit ovat aivan surkeita, toisilla taas hyviä. Itselläkin Brodeurin SV% on 88 paikkeilla, kun taas joidenkin huonompi arvioisen veskarien SV% on 91-92% luokkaa.

Noita maalivahtien tilastoja en nyt hirveästi ole koskaan seurannut, mutta pahasti pistää häiritsemään tuo CPU:n veskareiden tasaisuus. Ne ovat joko taisaisen huonoja tai tasaisen hyviä. Etenkin jos niitä vertaa omiin maalivahteihin. Oman maalivahdin SV%:n saaminen yli 90,5 prosentin tuntuu olevan tuskan takana, kun taas monilla CPU:n molareilla se on helposti yli 91%.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Minulla aloitti kauden alussa Ryan Miller, joka alkuun teki upeita pelastuksia ja pelasi muutenkin varmasti (kiekot eivät pomppineet etc.). Siltikin, voittoputkesta huolimatta, alkoi kiekot pomppimaan ja kulmat jäämään ihmeellisesti auki.

Vaihto Backströmiin.

Pari peliä hyvin -> Kenkää.

Marc-Andre Fleury tilalle.

Fleury pelasi montakin peliä hyvin ja parin paskan pelin jälkeen palasi vielä omalle hyvälle tasolleen kerran, mutta sitten alkoi samat oireet kuin edellisillä; kulmat auki, heittäytyy maihin helposti, kiekot pomppii.

Nyt on Giguere vuorossa, jolla on huonoin overall noista. Kuitenkin vaikuttaa, ehkä parhaalta maalivahdilta tähän mennessä. Läpiajot torjuu paremmin, kuin esim. Fleury, joka oli niissä joka kerta pihalla, kuin lumiukko. Siltikin, alkaa taas noin 10 pelin jälkeen iso kenkä virittäytyä.

Jännä yksityiskohta muuten on tuo mainitsemasi 87-88 SV% jokaiselle maalivahdilleni, ennen kenkäisyä.

En tiedä sitten, pitäisikö peluuttaa kakkosvahtia välissä, että ykkösmolari pääsisi lepäämään hieman. Luulisi tosin, ettei vielä parissa pelissä väsyisi...

Toskalahan, muuten on tuossa änärissä muutenkin ollut melkoisen surkea. Se jopa CPU:n leirissä pelaa tasaisen paskasti yleensä. Toinen vastaava on Corey(?) Price.

Toinen molari, jolla on hyvä overall, mutta on käytännössä täysin turha ainakin pelaajan leirissä, on Cam Ward. Poikittais-syötöt erityisesti ovat myrkkyä tälle molarille. Ei väliä, syöttääkö mailan mitan sivulle vai kaukalon mitan. Useasti uppoaa.
 
Viimeksi muokattu:

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Jännä yksityiskohta muuten on tuo mainitsemasi 87-88 SV% jokaiselle maalivahdilleni, ennen kenkäisyä.

En tiedä sitten, pitäisikö peluuttaa kakkosvahtia välissä, että ykkösmolari pääsisi lepäämään hieman. Luulisi tosin, ettei vielä parissa pelissä väsyisi...

Toskala mulla vielä on. Vetää sitä luukkuvahdin roolia ja välillä on viltissä, kun Fernandezin hankin varalle. SV% on 87 ja rapiat päälle. Gustavssonilla oli samaa luokkaa kunnes treidasin äijän pois. Khabbyä peluutan sen 5-7 peliä putkeen, kunnes peluutan 1-2 peliä kakkosveskaria. SV% on lähes jokaisessa matsissa Khabbylla vähintään 90%. Mutta tilastot heittävät sen verran paljon, että ei mitenkään voi haastaa CPU:n veskareita. Kuitenkaan mitään väsymyksen merkkejä Khabibulin ei tuolla tyylillä ole suuremmin esittänyt, että en sitten osaa tarkemmin arvioda muiden kannalta.
 

Schadowan

Jäsen
Tässäkään pelissä ei kauheasti kannata stressailla veskareiden suhteen. Se on nimittäin aivan sama kuka siellä maalilla on. Luongo tai vaikka Toskala, ero on todella pieni. Ainoa asia joka merkitsee on momentum, niinkuin se on ollut jo monissa änäreissä. Tässä pelissä maalit tehdään melkein aina putkissa ja silloin veskareiden skilleillä ei ole mitään väliä. Surullistahan se on, mutta ihan todettu fakta. Joten älkää turhaan stressailko veskareiden suhteen vaan pitäkää joku +80 overallin kaveri maalissa, ja treidatkaa Luongot ja Millerit laadukkaisiin kenttäpelaajiin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
pitäkää joku +80 overallin kaveri maalissa, ja treidatkaa Luongot ja Millerit laadukkaisiin kenttäpelaajiin.

Jep! Mulla on mokkena Niittymäki ensimmäisellä kaudella ja tuli päästyä runkkarissa sijalle 7. Nyt konferenssin finaalit menossa Ducksia vastaan ja pirun hyvin pelannut Niittymäki, kun osannut myös itse puolustaa hyvin.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Kuinka moni jatkoaikalainen pelaa sm-liigaa? Itse pelaan (sinänsä ylläri) HIFKlla. 24 ottelua olen kaudesta pelannut 7 min. erillä, jäähyt tietenkin täysillä, kuten myös tappelut.

Pistepörssi on mielenkiintoinen:

Teemu Ramstedt, HIFK 15+19=34
Juha-Pekka Haataja, HIFK 20+13=33
Esa Pirnes, Jokerit 12+20=32
Fredrik Bremberg, Jokerit 10+21=31
Stefan Öhman, Blues 16+14=30

Eli minulla on kaksi kärkipaikkaa, joka on sinänsä yllätys itselle, sillä teen aika laajalla rintamalla maalini... Tosin olen reilusti tehokkain YV-joukkue, joten siinä varmasti pientä selitystä tälle. Johdan myös maalipörssiä, Juha-Pekka Haataja on ollut kovin maalihirmu, ainakin tähän mennessä.

Runkosarjaa johdan myös:

1. HIFK 76p.
2. TPS 65p.
3. Jokerit 65p.
4. Ässät 64p.
5. Lukko 62p.

Ässät on ollut aika kova yllätysjoukkue, sillä heitä ei näy pistepörssin TOP-10:ssä ollenkaan, saati sitten torjuntaprosenteissa (joita en tähän hätään muista, mutta omalla ykkösmaalivahdilla, Norosella, on 90.60% ja PMK 1.85.
 
Viimeksi muokattu:

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Kuinka moni jatkoaikalainen pelaa sm-liigaa?

1. HIFK 76p.
2. TPS 65p.
3. Lukko 65p.
4. Ässät 64p.
5. Lukko 62p.

Lukko onkin sitten melkoinen jyrä, sarjataulukossa kolmosena ja vitosena, saavutus sinänsä :)
Tuli kokeiltua tuota SM-liigaa, mutta ne kaukalot ei kertakaikkiaan viehä, joten NHL-joukkueilla mennään.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Lukko onkin sitten melkoinen jyrä, sarjataulukossa kolmosena ja vitosena, saavutus sinänsä :)
Tuli kokeiltua tuota SM-liigaa, mutta ne kaukalot ei kertakaikkiaan viehä, joten NHL-joukkueilla mennään.

On ne kyllä melkoisia todentotta!! No mutta, korjasin sen nyt. Ikävä kyllä Jokerit siihen tilalle meni. :-(
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hei tänään tuli hankittua NHL 10 Boxille niin ajattelin että saako netistä päivityksiä josta saisi joukkueisiin oikeat kokoonpanot? En omista gold jäsenyyttä vaan pelkän silverin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös