NHL 10 (Xbox360 & Ps3)

  • 275 186
  • 1 202
Suosikkijoukkue
HIFK
Mailojen katkeaminen tuskin tulee ikinä peleihin, kun kerta oikeilla merkeillä pelaavat. Tuskin kukaan firma haluaa oman mailansa katkeavan edes pelissä. Kuitenkin joku pitäisi jotain muistiinpanoja minkä merkin maila siellä useimmiten katkeaisi.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Eli joko sä olet pystyssä tai kumossa, mitään välimuotoa ei oikeen ole (pl. kulmaväännöt). Mitään olka-olkaa vasten vääntöä ei änärissä näe, vaan kiekontavottelutilanteessa sä nostat mailaa tai taklaat toisen kumoon.
Olen tästä eri mieltä. Usein juuri läpiajoissa ja muutenkin kiekollisena pystytään horjuttamaan sen verran, että laukaisusta ei tule mitään kun ukko huojuu ja heiluu miten sattuu.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Minusta kehitettäviä asioita olisivat ainakin aloitukset ja kiekon suojaaminen.

Aloitukset menevät aina 100-0 jompaan kumpaan suuntaan ja ovat aivan pliisuja. Kiekon suojaamisessa minua pännii suunnattomasti se, että taalamiljonäärit eivät osaa luistella samaan aikaan kuin suojaavat kiekkoa susikädellä.
 

Schadowan

Jäsen
Olen tästä eri mieltä. Usein juuri läpiajoissa ja muutenkin kiekollisena pystytään horjuttamaan sen verran, että laukaisusta ei tule mitään kun ukko huojuu ja heiluu miten sattuu.

Meinasin tuolla juuri sitä, kun kiekko on kulmassa ja sinne luistelee pari pelaajaa. Periaatteessahan se menee niin, että siinä luistellaan vierekkäin ja mitään kontaktia ei tule ennekuin toinen nostaa mailaa, sitoo tai taklaa. Fifassahan pelaajat todella taistelevat siitä kumpi pääsee ensimmäiseksi palloon ja yleensä se attribuuteiltaan parempi pelaaja sen saa. Tämä on tietysti pieni juttu, mutta kyllähän nuo peliin tuovat selkeästi lisäarvoa.

Toki läpiajotilanteessa saa horjutettua kiekollista, esim juuri taklaamalla häntä tai nostamalla mailaa tms, mutta puhtaasti animaationa tuo on aika tönkköä verrattuna juuri vaikka Fifaan.
 

Fiiu

Jäsen
Näihin kaatumisiin joita toivotaan: jos omat pelaajat törmäävät niin aina jätkillä on niin hyvä balanssi että kumpikaan ei kaadu. Jos töötti menee ohi vastustajasta ja törmäätkin omaan kaveriin niin olisihan se realistisempaa että omakin pelaaja edes horjahtaisi sen sijaan että töksähdetään päin ja lähdetään siitä liikkeelle niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Saattanee olla sitten itse pelissä vittumaista mutta realismia se toisi. Myöskin tuo satunnainen kaatuilu olisi jees, ei kukaan ole niin täydellinen etteikö joskus horjahduksia sattuisi. Hyvään suuntaan EA on kuitenkin menossa pelillisesti.

Vielä kun pääsisi pelaamaan onlinessa enemmän OTP-jengin pelejä... nykyään suurempi jännitys on se että pääseekö peliin asti kuin se että miten peli päättyy. Ongelma on vain pahentunut tässä viime aikoina. Jostain luin että online-koodi olisi kaikissa 10-sarjan peleissä samaa ja ilmeisesti jotenkin erillistä(?). Onkohan muissa vastaavia ongelmia kuin NHL:ssä? Ainakin korjausta on jo odoteltu tovi jos toinenkin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Jos kaatumisia halutaan niin niitahan voisi sisallyttaa peliin helpommin "jaan kunto" muuttujan lisaamalla. Silloinhan ne pelaajat eniten kaatuilee. Ja kiekko voisi sitten samalla alkaa karkailemaan vahan lavasta joskus ropeloisen jaan vuoksi pelin loppupuolella.
 

naapuri

Jäsen
Sinänsä hyvä idea tuo jään kunnon heikentyminen, mutta voi vaan kuvitella sitä kevyttä vitutusta kun game 7 on jatkoajalla ja alin pakki sössii kiekon ilman omaa syytä ja omissä kolisee. Pelaajien virhealttiutta voisi hyvinkin nostaa mutta ei niin että virheen tapahtumisella ei olis mitään tekemistä sen kanssa, mitä ite touhuaa ohjaimen varressa. Eihän siinä uskaltais tehdä muuta kuin nepata kiekko keskialueelle ja laittaa kädet ristiin että oma pelaaja saa kiekon. Joillekin yksittäsille pelaajille vois kyllä pistää hasardikertoimen mukaan. Liigasta ainakin Koivisto ja Kauppinen sais kovat luvut peliin.

Muistaakseni joskus männävuosina jossain formulapelissä varikkotiimi saattoi sössiä varikolla renkaanvaihdot tai tankkauksen. Se kokeilu jäi tasan yhteen kertaan pelaajien palautteen jälkeen...
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Joillekin yksittäsille pelaajille vois kyllä pistää hasardikertoimen mukaan.

Sen attribuutin voisi nimeta Janne Niinimaaksi. Slap Shot Power 99, Acceleration 88, Balance 88, Janne Niinimaa 75, Wrist Shot Accuracy 90.

Ja kun onnistuisit 100 kertaa menettamaan kiekon alimpana miehena, unlockaisit pakkiparin Vesa Salo- Jyrki Lumme haluamaasi joukkueeseen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistaakseni joskus männävuosina jossain formulapelissä varikkotiimi saattoi sössiä varikolla renkaanvaihdot tai tankkauksen. Se kokeilu jäi tasan yhteen kertaan pelaajien palautteen jälkeen...
Sehän näissä yleensä onkin. Ensin jengi toivoo niitä realistisia virheitä, mutta sitten kun tälläinen tilanne käy tärkeällä hetkellä omalle kohdalla niin palautetta lähtee pelin tekijälle.

Mielestäni pelaaja voisi kaatua myös eteenpäin eli selästä jos tönäisee poikittaisella tms.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Sehän näissä yleensä onkin. Ensin jengi toivoo niitä realistisia virheitä, mutta sitten kun tälläinen tilanne käy tärkeällä hetkellä omalle kohdalla niin palautetta lähtee pelin tekijälle.

Mielestäni pelaaja voisi kaatua myös eteenpäin eli selästä jos tönäisee poikittaisella tms.

Mielestäni näitä virheitä on jo nyt pelissä, riippuu vaan kuinka vaikeilla ja realistisilla asetuksilla pelaa. Vaikeimmilla säädöillä etenkin tappioputkissa peruspakilla ei tarvitse kuin miettiä mailaharhautusta kun jo kiekko karkaa lavasta, saatika silloin kun joku on vielä sitä ronkkimassa. Samoin päätykiekkoa hakiessa on huonon mailatekniikan omaavalla kaverilla turha toivoa nappaavansa sitä edes toisesta pompusta.
 

Jokke

Jäsen
Ihan buu myös sille, että ei tunnu olevan mitään tsänssejä päästä farmista ylös Detroitiin. Pelaajallani on 50 pojoa enemmän pistepörssissä kuin kakkosena olevalla, mutta ei puhettakaan kutsusta ylös. Nyt on jo menossa toisen kauden tammikuu. Paljonkohan noita pisteitä pitäisi paukutella, niitä kun on nyt kasassa tällä kaudella yli sata, joista maaleja 70.

Jokos nousu on tapahtunut? Tuo on mielenkiintoista, sillä itse pelasin muistaakseni 33 ottelua GRR:ssa, jonka jälkeen kävi kutsu Detroitiin.

Ensimmäinen Be a pro kausi on nyt takana ja Detroit voitti mestaruuden. Mielenkiintoinen käänne oli se, että runkosarjassa valtaosan peleistä pelannut Osgood ei pelannut peliäkään play offeissa. Osgoodin statsit olivat vielä ihan hyvät runkosarjan osalta. Mutta niin vaan Howardillakin voitettiin mestaruus. Tiedä sitten mistä tämäkin johtui, mitään loukkaantumista tms ei ollut, vaan Osgood oli penkillä kaikki pelit. Ekassa vielä Howard imaisi kuusi maalia, mutta siitä huolimatta jatkoi pelejä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Muutamia kysymyksia jos joku vaikka osaisi auttaa:

Pystyyko oman pron pelaajatyyppia muuttamaan ja pitamaan silti ansaitut XP:t? Eli voinko testailla muitakin buildeja kuin nykyista menettamatta kaikkea?

Paljonko pituus ja paino vaikuttaa ja mihin ne vaikuttavat? Milla tavalla? Pysyyko aija paremmin pystyssa ja taklaa paremmin jos painaa tonnin? Hidastaako se tonni kauheasti? Talla hetkella mun aija on enemman itseni nakoinen kuin "optimaalisen kiekkoilijan" mutta en turhaan halua yhtaan virtuaalipainoa pudottaa. Ellei se ole todella tarkeaa.


On huikea peli kylla, eipa ole paljon muuhun tullut vapaa-aikaa kaytettya lahiaikoina. 80 pelia jo tullut online hakattua, pisteitakin tullut lahemmas 120 joista maaleja hiukan enemman kuin syottoja.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutamia kysymyksia jos joku vaikka osaisi auttaa:

Pystyyko oman pron pelaajatyyppia muuttamaan ja pitamaan silti ansaitut XP:t? Eli voinko testailla muitakin buildeja kuin nykyista menettamatta kaikkea?

Paljonko pituus ja paino vaikuttaa ja mihin ne vaikuttavat? Milla tavalla? Pysyyko aija paremmin pystyssa ja taklaa paremmin jos painaa tonnin? Hidastaako se tonni kauheasti? Talla hetkella mun aija on enemman itseni nakoinen kuin "optimaalisen kiekkoilijan" mutta en turhaan halua yhtaan virtuaalipainoa pudottaa. Ellei se ole todella tarkeaa.


On huikea peli kylla, eipa ole paljon muuhun tullut vapaa-aikaa kaytettya lahiaikoina. 80 pelia jo tullut online hakattua, pisteitakin tullut lahemmas 120 joista maaleja hiukan enemman kuin syottoja.
Pystyy muuttamaan ja kerätyt pisteet eivät katoa.

Pienemmät pelaajat ovat nopeampia kuin isommat pelaajat, jos molemmilla sattuisi olemaan samat arvot. Itse en ole kyllä huomannut kovin suuria eroja nopeudessa, vaikka vastustajan pelaaja on ollut aika samankokoinen sekä nopeusarvoiltaan huomattavasti parempi. Erot ovat aika pieniä, vaikka arvot ja koko olisivat erilaiset. Isompi kaveri pysyy kyllä paremmin pystyssä ja taklaakin paremmin. Taklaamisessakin kaiken a ja o on ajoitus, niin pienemmälläkin ja taklausarvoltaan huonolla pystyy jakelemaan pommeja.

Onlinessa itse aloitin hyökkääjänä, mutta yhdessä kohtaa siirryin puolustajaksi ja siihen olen jäänyt koukkuun. Tykkään antaa sellaisen hyvän avaussyötön ja pyörittää kiekkoa viivalla. Hyökkääjänä se on enemmän sellaista sähellystä molemmissa päissä. Hyökkäävänä pakkina on kiva olla. Suurin heikkous meikäläisellä on taklaamishimo. Välillä tulee ajeltua kaverista pahasti ohi ja tulee kiire omaan päähän. Keskiarvollisesti taklauksia on sellainen 8 per ottelu. Välillä tullut sellaisia 15 iltoja, jolloin olin taklannut enemmän kuin omat ja vastustajan pelaajat yhteensä. Katselin hiukan leaderboardseja ja jos olisin pelannut saman verran otteluita, kuin eniten taklannut koko pelissä niin johtaisin taklaustilastoa kaikista pelaajista. Nyt pelejä on takana sellaiset 100.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Onlinessa itse aloitin hyökkääjänä, mutta yhdessä kohtaa siirryin puolustajaksi ja siihen olen jäänyt koukkuun. Tykkään antaa sellaisen hyvän avaussyötön ja pyörittää kiekkoa viivalla. Hyökkääjänä se on enemmän sellaista sähellystä molemmissa päissä. Hyökkäävänä pakkina on kiva olla. Suurin heikkous meikäläisellä on taklaamishimo. Välillä tulee ajeltua kaverista pahasti ohi ja tulee kiire omaan päähän. Keskiarvollisesti taklauksia on sellainen 8 per ottelu. Välillä tullut sellaisia 15 iltoja, jolloin olin taklannut enemmän kuin omat ja vastustajan pelaajat yhteensä. Katselin hiukan leaderboardseja ja jos olisin pelannut saman verran otteluita, kuin eniten taklannut koko pelissä niin johtaisin taklaustilastoa kaikista pelaajista. Nyt pelejä on takana sellaiset 100.

Olet oikeassa, hyokkaajana tuo on juuri sellaista sahellysta, valilla tulee mieleen aaltojen mukana liikkuva merileva kun katsoo sita pelaajakasaa joka menee kiekon mukana paasta paahan. Itse koitan pysya siella missa minun on tarkoitus olla. Itsekin tykkaan taklata mutta hyokkaajana se on tietysti hieman pienemmassa roolissa, keskimaarin taklaan hivenen yli 3 kertaa pelissa mutta puolustan mielestani aika tunnollisesti verrattuna suurimpaan osaan hyokkaajista.

Eilenkin yhdessa pelissa joukkue voitti 3-2, tein itse 2 viimeista ja syotin avausmaalin, ja olin varmaan 10 kertaa pelin aikana oikeana laitahyokkaajana alin mies puolustuksessa. Peli oli meille 2-1 viela minuutti ennen loppua, mutta fiksut pakit suhasivat jossain vastustajan maalin edessa ja vastustaja paasi ylivoimahyokkaykseen...ensimmaisen vastustajan laukauksen paasin alimpana estamaan, mutta takaa tullut hyokkaaja paasi kiekkoon kiinni ja sai syotettya maalin kulmalle jossa kolmas hyokkaaja lapioi limpun sisaan. Onneksi sain hiukan tuurillakin tehtya sen ratkaisumaalin ennen jatkoaikaa. Valilla tosin tapaa hyvia pelaajia jotka ymmartavat pitaa oman paikkansa ja pelata joukkuepelia, ei kaikki sentaan mitaan aalioita ole.

Kiitokset tiedosta, testailen tanaan hivenen erilaisia pelaajatyyppeja.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokos nousu on tapahtunut? Tuo on mielenkiintoista, sillä itse pelasin muistaakseni 33 ottelua GRR:ssa, jonka jälkeen kävi kutsu Detroitiin.

Kutsu ylös tuli lopulta, kauanhan sitä pitikin odottaa, ja kausi päättyi mestaruusjuhliin sekä valintaani pleijareiden parhaaksi pelaajaksi.

Aloitin uuden kauden veskana ja joukkueenani on Edmonton. Ihan ei ole tuo maalivahdin homma mulle yhtään tuttua, joten kahdessa ekassa pelissä taakse livahti yhteensä 11 kiekkoa. Joukkueen GM:ää otteeni kuitenkin ilahduttivat, ja saan jatkaa ylhäällä. Hmm.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Kyllä tämä Beapro alkaa maistumaan jo pikkuhiljaa joltain muultakin kun puulta. Nimittäin kun supertähdellä pelaan, maalinteko on oikeasti haaste ja otteluiden voittamista varten pitää tehdä paljon muutakin kuin kärkkyä siniviivalla sitä vapauttavaa syöttöä.

AHL-statistiikat: 41 ottelua, 31+21=52, -10, 208 RM.
NHL-statistiikat: 9 ottelua, 6+2=8, +2, 63 RM.
 

Emiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olen tuota Beaprota pelaillut tähtipelaaja tasolla. Ensimmäiset 4 peliä ylhäällä meni tehoin 4+8. Tästä huolimatta passitus farmiin, ja siellä 3. ketjussa n. 10 peliä. AHL:ssä johdin pistepörssiä 3 pelatun pelin jälkeen. Silti vasta hiljattain nostettiin 2. ketjuun. Jotain realisimia voisi seuraavaan peliin kehitellä.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
AI:n nelosketju pyorittaa suurinpiirtein 2 minuuttia mun ykkosketjun aivan pihalle ja lopulta joku vastustajan neloskentan puukatinen tappelija Ken D.O. Yanar veivaa maalivahdin ihan pihalle ja nostaa rystylta ylaputken alle. Kun kone paattaa alkaa syottelemaan, silta ei saa kiekkoa millaan pois ennenkuin joku paattaa vetaa.

- Tuntuu, etta jos on esim. kolmen maalin johdossa niin kone saa jonkun turboboostin ja sen seuraavat 3 vetoa menevat maaliin.
.
Tuo kiekon pois saaminen vastustajan syöttöruletin alettua on hankalaa, mutta oikeanlaisella viisikkopuolustuksella se onnistuu, tosin vaatii harjoittelua. Itse kokeilin kaikkia mahdollisia strategioita ja yritin pelata niillä monella eri tavalla ennen kuin aloin päästä jyvälle. Johtoasemassa pelaaminenkin on taito, joka tuossa pelissä pitää erikseen opetella. Siihen oikeastaan pätee sama kuin tuohon vastustajan hyökkäyksen pysäyttämiseen. Itse en johtoasemaa enää yleensä menetä.

Milloikohan tappelut saataisiin mielenkiintoisiksi? Se on ollut pelisarjan akilleen kantapää jo alusta asti. Tosin kiekkotappelut ovat oikeastikin pelkkää nyrkeillä takomista, joten ei siitä mitään Tekkenmäistä mättöä kannata edes ruveta tekemään. Joskus ennen ensimmäisen nhl-sarjan pelin julkaisua oli peli nimeltä Faceoff. Jotkut täällä ovat saattaneetkin sitä pelata. Siinäkään tappelut eivät olleet teknisesti mitään kummoisia, mutta niissä oli asennetta senkin edestä. Kun vastustaja tipahti kanveesiin, sitä pystyi vielä mennä takomaan jään pintaan. Ja luonnollisesti veri lensi. Ja mikä parasta, vain tappelun häviäjä joutui jäähylle. Jäähyn syy taisi olla jotenkin että "not winning in fight" tai jotain sinne päin.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Ihan mielenkiinnosta, kun tuolla Eastside Hockey Manager pelaajat pelaavat omaa "rebuild":aan, niin voisiko NHL 10:n pelaajat tehdä jollain joukkueella kyseisen jutun Be a gm -pelimuodossa? Olisi erittäin mielenkiintoista kokeilla, miten tämmöinen toimisi. Ehdotuksia voi laittaa. :)

Nyt tässä kun ei vastauksia ole tullut, niin ajattelinpa kysyä vielä kerran uudestaan. Olisiko kenelläkään mielenkiintoa tällaista kokeilua varten? YVtä voi laittaa jos kiinnostaa, voi myös replytä ja antaa oman mielipiteensä julki, jolloin siitä voidaan mahdollisesti jotain kehitellä tähän, olettaen tietenkin että tämä mielipide tukee tätä kokeilua.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Tanaan tuli EA:n rosteripaivitys ja nyt on SM-liiga kunnossa, tosin arvot ovat aivan perseesta pelaajilla mutta ainakin oikeat jannut oikeissa jengeissa joten siita sitten vaan editoimaan. Hivenen on toki editoimista kun Sami Helenius on overall 82 ja Kurtis McLean 70.....
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Tanaan tuli EA:n rosteripaivitys ja nyt on SM-liiga kunnossa, tosin arvot ovat aivan perseesta pelaajilla mutta ainakin oikeat jannut oikeissa jengeissa joten siita sitten vaan editoimaan. Hivenen on toki editoimista kun Sami Helenius on overall 82 ja Kurtis McLean 70.....
En ole tutkinut mistä tuo Helgen overall muodostuu, mutta pelissä se on mulla kyllä yhtä hyvä kuin oikeastikin, eli sillä ei kannata kiekkoon koskea tai kohta kolisee omissa. Ja tuon hyvän overallin takia tietokone yrittää sitä aina tunkea kokoonpanoon luokkaantuneiden tilalle.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tanaan tuli EA:n rosteripaivitys ja nyt on SM-liiga kunnossa, tosin arvot ovat aivan perseesta pelaajilla mutta ainakin oikeat jannut oikeissa jengeissa joten siita sitten vaan editoimaan. Hivenen on toki editoimista kun Sami Helenius on overall 82 ja Kurtis McLean 70.....

Siis päivittääkö EA nykyään SM-liigankin rosterit?
 

Torpedo 360

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey & Manchester United
Tsekkailii itsekin nuo ja siirrot on ok mutta arvot, pelaajien varusteet ja joidenkin kätisyydet ovat päin sitä. Mutta hienoa EA:lta että euro sarjatkin saa päivityksiä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Siis päivittääkö EA nykyään SM-liigankin rosterit?

Jep, vihdoin paivittivat. Aiemmin paivittivat Elitserienin ja tanaan tulleessa paivityksessa sitten SM-liigan.
 

Torpedo 360

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey & Manchester United
Kimmo "kissa" Eronen pelaa näköjään JOkereissa vielä :D Mennyt Eroset sekaisin :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös