NHL 10 (Xbox360 & Ps3)

• 276 144
  • 1 192

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Missäköhän vika kun be a pro joukkueessani kukaan muu ei tee maaleja kuin minä. Olen pelannut kymmenisen peliä, muutaman änärin puolella ja muutaman farmissa, ja kummassakaan ei joukkuetoverit ole tehneet maaleja. Maalinteko on täysin harteillani. Sopii myös kysyä, miksi jouduin farmiin kun olin ainoa joka Chicagossa pystyi maaleja tekemään.

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Missäköhän vika kun be a pro joukkueessani kukaan muu ei tee maaleja kuin minä. Olen pelannut kymmenisen peliä, muutaman änärin puolella ja muutaman farmissa, ja kummassakaan ei joukkuetoverit ole tehneet maaleja. Maalinteko on täysin harteillani. Sopii myös kysyä, miksi jouduin farmiin kun olin ainoa joka Chicagossa pystyi maaleja tekemään.

Sellaista se vain on. Ei yhtään mitään uutta viestissäsi ikäväkyllä. Todella huonosti totautettu tuo Be a Pro. Oli jo viime vuonna, eli ensimmäisenä vuotenaan? Ilmeisesti Be a GM kehittämiseen meni niin paljon resursseja, että Be a Pro on edelleen mitä on.

Itse kysyisin, että onko tosiaan noin, että kausimuodossa ei ole mahdollisuutta pelata kuin yksi ainoa kausi? Huono muutos jos näin on. Tarvitsee aloittaa vissiin tuo Be a GM. Harmittaa kun Calgarystä sain muokattua jo omannäköiseni joukkueen.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Onko ps3 ja x360 versioissa eroja? Olen suunnitellut vaihtavani xboxin ps3:seen. Joku vuosi taisi olla, että ps3:lla fps oli pienempi kuin xboxilla.

Ei niissa enaa ole eroa, se oli se ensimmainen vuosi kun EA mokasi PS3 versionsa kanssa hiukan.

Teloch

Jäsen
Kysytääs nyt täällä kun iski kohtuu jäätävä blackout. GM Trackerista näen Be a GM:ssä oman joukkueen toughnessin, mutta mistä hemmetistä sai räplättyä esiin sen listan missä näkyi liigan kaikki joukkueet järjestyksessä toughnessin puolesta? Kolppasin jo mielestäni läpi joka hiton ruudun, mutta ei vaan osu kohdalle.

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Kysytääs nyt täällä kun iski kohtuu jäätävä blackout. GM Trackerista näen Be a GM:ssä oman joukkueen toughnessin, mutta mistä hemmetistä sai räplättyä esiin sen listan missä näkyi liigan kaikki joukkueet järjestyksessä toughnessin puolesta? Kolppasin jo mielestäni läpi joka hiton ruudun, mutta ei vaan osu kohdalle.

Team Rankings(neljä kertaa huitaset oikeaa triggeriä(RT) GM Trackerissa) ja siinä RB:tä kerran. Tuota valikkoa ei muuten löydy ennen kuin olet simuloinut yhden päivän aloitettuasi be a gm:n.

Teloch

Jäsen
Kiitoksia. Johan rupesi löytymään kun pari peliä pelasin runkkarin alusta. Ajattelinkin jo että nyt on jossain jotain mätää, mutta epäilin omaa päätäni. Sen verran mikkihiirimäiseltä näytti lista, että setä lähtee nyt hakemaan free agenteista ainakin Ottin ja McGrattanin.

Schadowan

Jäsen
Voiko online-liigaa pelata "omalla" jengillä? Esim Pittsburghiin vaikka lisäisi pelaajia ja pelaisi sillä nipulla liigaa? Vai lataako peli aina online-rosterit jos livessä pelailee?

Fiiu

Jäsen
Voiko online-liigaa pelata "omalla" jengillä? Esim Pittsburghiin vaikka lisäisi pelaajia ja pelaisi sillä nipulla liigaa? Vai lataako peli aina online-rosterit jos livessä pelailee?

Online-rosterit on käytössä juuri tasapuolisuuden nimissä. Näin kaikilla on aina samat rosterit käytössä.

d2uce

Jäsen
Online-rosterit on käytössä juuri tasapuolisuuden nimissä. Näin kaikilla on aina samat rosterit käytössä.

Oli muuten melkoinen yllätys, kun joskus 09 mallin Fifaa pelasin ja siellä vastaan asettui PSG, jossa pelasivat mm. Ronaldinho, C. Ronaldo, Messi, Xavi ym.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Mitenkäs teillä menee noi kaupat Be A GM:ssä?

Itse aloitin uran Blackhawksilla ja tein juuri kaupan jossa maisemaa vaihtoivat seuraavat:

Huet + Byfuglien <-> Semin, Theodore + 2nd rounder tulevaan draftiin.

Olenko ainoa joka on sitä mieltä että taisin alistaa tuossa treidissä?

Kellään kokemusta about vastaavista tai paremmista kaappauksista?

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers

Itse aloitin uran Blackhawksilla ja tein juuri kaupan jossa maisemaa vaihtoivat seuraavat:

No kyllähän tuo treidi sulle kääntyy, mutta pitää muistaa, että pelissä esim. juuri Semin on tehty heikommaksi kuin pitäisi mielestäni oikeasti olla. Bafflinillä on pelissä aika(ehkä liiankin) kova myös treidiarvo.

Omasta mielestäni suurin "kyykytys" itselleni on tähän mennessä ollut NY Rangersilla pelatessa seuraava:

Redden+Higgins+Dupont <-> Frolov+Möller+O'Donnell

Pääsin Reddenin sopimuksesta eroon ja sain tulevaisuuteen kaksi top-6 hyökkääjää. Higgins ja Dupont olivat aika paskoja. Vielä kun saisi jotenkin Vancouveriltä napattua Bieksan ja Keslerin, niin saisi aikalailla semmoisen joukkeen jäälle kuin haluaisi.

Suosikkijoukkue
HIFK
Ääh alkaa ärsyttämään OTP:ssä, kun peruspakiltakin vaaditaan hirveästi pisteitä, jotta saisi legenda-kortin. Sijoittuminen ja joukkuepelaaminen ovat aina A tai parempi. Tosiaan pelaajani on peruspakki ja duunit hoidan hyvin. Omiin kolisee yleesä maksimissaan kerran ja plusmiinussaldo joku pelissä pari plussalla. Silti ottelun jälkeen tilastojen kohdalla lukee C+ tai B- enkä jäähykään ota. Luulisi peruspakille tärkeintä olevan oman pään pysyvän mahdollisimman tyhjänä. Reilut 150 peliä tässä takana ja yleisarvosana ollut korkeimmillaan B+. Ensimmäiset sata peliä tuli vedeltyä pakin tontilta piste/ottelu tahdilla, mutta nykyään tulee enemmän puolustettua ja joitakin kakkossyöttöjä keräiltyä. Yleensä sellainen perussaldo on 5 peliä ja 3 pistettä.

Miten one-timer vedetään ? Edelleenkään ei mitään käsitystä siitä. Ylivoimalla olisi ihan kiva ase viivalla, kun nykyään joutuu ottamaan aina haltuun ja laukomaan.

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.

Kyllä tuo treidi meni aivan täysin sinun puolellesi. Itse olen pelannut muutaman kerran jo legendaksi itseni ja treidejä on tullu monia satoja, varmasti lähemmäs tuhatta. Ja nyt kun aloit puhumaan alistamisesta ja Be a GM:stä, niin johan rupesi itselläni mieli pelaamaan... Pakko aloittaa kohta uusi Be a GM. :-) Kertoilen sitten tänne miten on mennyt nuo treidit, kun on vähän tuoreemmassa muistissa silloin.

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten one-timer vedetään ? Edelleenkään ei mitään käsitystä siitä. Ylivoimalla olisi ihan kiva ase viivalla, kun nykyään joutuu ottamaan aina haltuun ja laukomaan.

Napautat sitä tattia vaan ajoissa ylöspäin, kyllä se one-timer siitä lähtee.

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue

Tuli eilen sitten aloitettua se Be a GM, ja tein siinä siirtorajalla sellaisen vaihdon, jossa vaihtoivat maisemaa:

Alexei Ponikarovsky + Alex Foster (kok. 71 - vaihtoarvo minimissään) <-> Teemu Selänne

Torontolla siis pelaan, ja tuo oli minun mielestä jo aika ryöstö... Anaheimin GM ilmoitti vaihdon jälkeen että heidän fanit lähtevät juhlistamaan vaihtoa kaduille, sen verran riemuvoitto se heille kuulemma oli.

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Omia hyviä treidejä Devilsillä:

Gontshar + 4.th pick <-> Colin White, Bradley Mills

Tosin Gontshar sai aika nopeasti vaihtaa maisemaa kun halusin Erik Johnsonin Bluesista itselleni. Tuli luovuttua siis Gontsharista, Bergforsista ja Vasyonovista. Kallis kauppa, mutta Johnsonista on tarkoitus rakentaa tulevaisuutta pakistoon ja koska kehittyvyys-arvot ovat kaikki A- ja overall jo nyt 83, tulee olemaan kullanarvoinen tulevaisuudessa. Muutenkin tykkään enemmän pakeista jotka pystyvät taklaamaan kovaa, Johnsonilla potentiaalia löytyy enemmän tähän kuin Gontsharilla. Lupaavia hyökkääjiä löytyykin sitten aika paljon mm.vapaista pelaajista, joten Bergforsin ja Vasyonovin menetys ei niin paljon kirpaissut.

Toinen järjetön kauppa oli San Josen ehdottama:

Rob Blake <-> Bryce Salvador

Floridakaan ei tainnut olla täysillä matkassa kun suostuivat kauppaan

Weiss <-> Pierre-Luc Leblond, Jay Pandolfo

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ääh alkaa ärsyttämään OTP:ssä, kun peruspakiltakin vaaditaan hirveästi pisteitä, jotta saisi legenda-kortin.

+2 riittaisi A+ statseihin, ei valttamatta pisteita tarvitse tehda. Siis pakin.

Itsellani on myos todella lahella tuo legend card, peleja on 180 ja pitkaan ollut B+ mutta aina tulee se yksi heikompi matsi joka sitten pudottaa jotain arvoa sen verran etta seuraavat 3 hyvaa pelia eivat ihan riita arvoja nostamaan A- tasolle. Eilen pelasin matsin jossa sain A+ arvon joka kohtaan, tein 5+1 siina pelissa ja vastustajan kolmesta pelaajasta kaksi lahti menemaan kesken pelin ja minun puoleltani se ainoa joukkuekaveri menetti yhteytensa ekassa erassa. Jostain syysta statsit ja gradet eivat merkkaantuneet performance trackeriin. Helppo siina sitten hoitaa mitaan Legend cardeja kun ei lasketa tuollaisia peleja, mutta auta armias jos vastustajan maalivahti pelaa unelmapelin ja jaat nollille ja saat jonkun C graden niin johan ollaan laskemassa kylla mukaan.

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Tuli eilen sitten aloitettua se Be a GM, ja tein siinä siirtorajalla sellaisen vaihdon, jossa vaihtoivat maisemaa:

Alexei Ponikarovsky + Alex Foster (kok. 71 - vaihtoarvo minimissään) <-> Teemu Selänne

Torontolla siis pelaan, ja tuo oli minun mielestä jo aika ryöstö... Anaheimin GM ilmoitti vaihdon jälkeen että heidän fanit lähtevät juhlistamaan vaihtoa kaduille, sen verran riemuvoitto se heille kuulemma oli.

No nyt täytyy kyllä sanoa, että en ihan ryöstöksi sanoisi. Selänne on 39 vuotias overall 84 ja Ponikarovsky 29 vuotias overall 83. Selänne todennäköisesti lopettaa kahden kauden sisällä jolloin kaupassa Anaheim on voittaja. Ennemmin olisin vaikka Ponin vaihtanut Rich "Raptor Jesus" Peverleyyn ja vaikka Toronton näköiseen pelajaan Eric Boultoniin ;).

Ehkä ihmeellisin tekoälyjen tekemä kauppa on tässä tallennuksessa mitä pelaan ollut Minnesotan ja Philadelphian tekemä kauppa, joka meni seuraavasti:

Pyörälä+Clackson <-> Gillies

Äskettäin tuli muuten tähän mennessä paras pelaaja waiverien puolelta vastaan, kun Tampa oli heittänyt Paul Rangerin waivereihin. Ranger Rangersiin.

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Treideistä tuli mieleen, että itse treidailen pois usein kärkivarauksia kaupantekijöinä huippupelaajista, esim Ryder ja 2nd ja 3rd Gaborikiin. Syynä tähän yksinkertaisesti se, että jostain syystä tietokone jättää tekemättä sopimuksia paljon omien ykköskierrosten varastenkin kanssa, joita sitten voi napsia vapaista agenteistä. Näin sain esim Teemu Alasen, joka on hyökkäävä pakki, jonka potentiaali on kaikissa A- ja overall muistaakseni 78. Hyvin hakkaa limppua sisään Charan parina. Ekalla kaudella taisin lähemmäs 10 tulokasta rohmuta vapaista agenteista ja yksikään ei ollut 75 overallia huonompi.

Kobasewin treidasin Selnänteeseen ja ihan tyytyväinen olen ollut. Ei ollut just käyttöä Chuckin kaltaiselle pelaajalle.

Tietokoneelta tulee kyllä välillä ihmeellisiä tarjouksia. Pari hanskaajaa tarjotaan ja vastaan pyydetään Recchi, Lucic ja kakkosvaraus.

Seministä kun oli aiemmin puhetta, niin eikös se ole niin, että hänellä loppuu sopimus ekan kauden jälkeen ja todennäköisesti hintalappu nousee aika paljon. Voisikohan tietokone olla niin fiksu, että osaa ottaa tuollaisen asian huomioon?

Se on muuten paskempi juttu pelissä, että lähes aina "urasta" toiseen menee läpi aivan identtiset tarjoukset.

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
No nyt täytyy kyllä sanoa, että en ihan ryöstöksi sanoisi. Selänne on 39 vuotias overall 84 ja Ponikarovsky 29 vuotias overall 83. Selänne todennäköisesti lopettaa kahden kauden sisällä jolloin kaupassa Anaheim on voittaja.

Ah, unohdin kertoa että olen parantanut Selänteen 87:ksi, joka on mielestä miehelle oikea kokonaisuus... ei 84 kuvaa Selännettä oikein ollenkaan. Ja vaikka Selänne lopettaakin luultavasti itselläni tämän kauden jälkeen, niin ei sillä niin väliä kun mies tekee melkein 100 pistettä, kun taas Ponikarovsky tekisi n. 40-55. Mutta puhut kyllä totta, jos minulla olisi 84 Selänne ja pitkällä tähtäimellä katsotaan, niin häviö olisi tullut. :-)

korvahiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP (Flyers, D)
Itse ajattelin aloittaa Be a GM:n tässä joulun jälkeen. Flyersilla on tullut aiemmin tahkottua, vaan alkaa jo suosikkijengi kyllästyttämään. Helsingin NHL-matsin syytä tai ei, Chicago vaikuttaa kaikkein kiinnostavimmalta jengiltä, jossa on todella mielenkiintoisia pelaajia. Tosin olisi mahtavaa nostaa jokin rämpinyt legendaarinen seura takaisin stanleyn ystäväpiiriin, kuten Montreal tai Toronto. Minnesota, Carolina ja Anaheim kiinnostavat suomalaisuutensa vuoksi. NY Islanders ja Tampa Bay ovat vaihtoehtoja varausvuorojensa tähden. Nuorten huippujen tähdittämät joukkueet tyyliin LA Kings, ovat tottakai myös houkuttelevia.

Todella kinkkistä. Miten itse päädyitte valitsemaan GM-joukkueenne ja kuinka tyytyväisiä siihen olette olleet?

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt tarvisi apua. Olen pelannut ps3:lla Be a GM:a jonkin aikaa ja nyt alotettuani tämän päivän urakan ei pelikatkoja pysty skippaamaan painamalla x-näppäintä. Mitä olen hölmöillyt?

Suosikkijoukkue
HIFK
Itsellani on myos todella lahella tuo legend card, peleja on 180 ja pitkaan ollut B+ mutta aina tulee se yksi heikompi matsi joka sitten pudottaa jotain arvoa sen verran etta seuraavat 3 hyvaa pelia eivat ihan riita arvoja nostamaan A- tasolle. Eilen pelasin matsin jossa sain A+ arvon joka kohtaan, tein 5+1 siina pelissa ja vastustajan kolmesta pelaajasta kaksi lahti menemaan kesken pelin ja minun puoleltani se ainoa joukkuekaveri menetti yhteytensa ekassa erassa. Jostain syysta statsit ja gradet eivat merkkaantuneet performance trackeriin. Helppo siina sitten hoitaa mitaan Legend cardeja kun ei lasketa tuollaisia peleja, mutta auta armias jos vastustajan maalivahti pelaa unelmapelin ja jaat nollille ja saat jonkun C graden niin johan ollaan laskemassa kylla mukaan.
Sama juttu vituttaa. Yleensä pelaan monta peliä putkeen hyvin ja kokonaisarvosana pysyy siinä B+:n kohdalla. Sitten yksi huonompi peli, jossa tilastot ovat luokkaa C-, niin arvosanakin putoaa B:hen.

Olen lukenut EA:n foorumeilta että peleistä kerättyjä tuloksia ei lasketa, jollei se ole ollut vähintään 2 vs. 2 peli ja ilmeisesti loppusummeriin asti.

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itse ajattelin aloittaa Be a GM:n tässä joulun jälkeen. Flyersilla on tullut aiemmin tahkottua, vaan alkaa jo suosikkijengi kyllästyttämään. Helsingin NHL-matsin syytä tai ei, Chicago vaikuttaa kaikkein kiinnostavimmalta jengiltä, jossa on todella mielenkiintoisia pelaajia. Tosin olisi mahtavaa nostaa jokin rämpinyt legendaarinen seura takaisin stanleyn ystäväpiiriin, kuten Montreal tai Toronto. Minnesota, Carolina ja Anaheim kiinnostavat suomalaisuutensa vuoksi. NY Islanders ja Tampa Bay ovat vaihtoehtoja varausvuorojensa tähden. Nuorten huippujen tähdittämät joukkueet tyyliin LA Kings, ovat tottakai myös houkuttelevia.

Todella kinkkistä. Miten itse päädyitte valitsemaan GM-joukkueenne ja kuinka tyytyväisiä siihen olette olleet?

Ihan suosikkijoukkueen perusteella valitsin oman joukkueen, ja tyytyväinen olen ollut. Uskon, että Chicago olisi todella mielenkiintoinen, ja jos sieltä tulee sopimustarjousta näiden 3:n ensimmäinen vuoden jälkeen, voisin jopa mennäkin. :-)

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy