NHL 10 (Xbox360 & Ps3)

  • 275 925
  • 1 192

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Ihan mielenkiinnosta, kun tuolla Eastside Hockey Manager pelaajat pelaavat omaa "rebuild":aan, niin voisiko NHL 10:n pelaajat tehdä jollain joukkueella kyseisen jutun Be a gm -pelimuodossa? Olisi erittäin mielenkiintoista kokeilla, miten tämmöinen toimisi. Ehdotuksia voi laittaa. :)

Mitä itse peliin tulee, tässä olen tahkonut vaikeimmalla läpi kokonaisen NHL-kauden, SM-Liiga kauden ja kansainvälinen turnaus on lopuillaan. Erittäin mukava ja haasteellinen taso tuo supertähti.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ihan mielenkiinnosta, kun tuolla Eastside Hockey Manager pelaajat pelaavat omaa "rebuild":aan, niin voisiko NHL 10:n pelaajat tehdä jollain joukkueella kyseisen jutun Be a gm -pelimuodossa?

Ei huono idea ollenkaan. Itse juuri Blackhawksilla aloittamassa Be A GM-muotoa. Mutta voin toki poistaa ja aloittaa tälläisen.

Mitään 5 kauden rajaa tuohon vaan ei oikein voi laittaa kun kestää pelata niin saatanan kauan ja ainakaan allekirjoittaneella ei aika riitä, mikäli takaraja on kohtuu lähellä. Jos riittävästi aikaa ja sopiva kausimäärä, niin voisin harkitakin.

Joukkueeksi vaan sitten EI Torontoa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten Be a Prossa voi lämätä suoraan syötöstä? En vaan osaa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Miten Be a Prossa voi lämätä suoraan syötöstä? En vaan osaa.

Kai tuo samalla tavalla käy kun muutenkin? Syötön lähdettyä vedät alasylös-liikkeen oikealla tatilla ennen kuin kiekko lavassasi on.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Ei huono idea ollenkaan. Itse juuri Blackhawksilla aloittamassa Be A GM-muotoa. Mutta voin toki poistaa ja aloittaa tälläisen.

Mitään 5 kauden rajaa tuohon vaan ei oikein voi laittaa kun kestää pelata niin saatanan kauan ja ainakaan allekirjoittaneella ei aika riitä, mikäli takaraja on kohtuu lähellä. Jos riittävästi aikaa ja sopiva kausimäärä, niin voisin harkitakin.

Joukkueeksi vaan sitten EI Torontoa.

Itsellä on kahdestoista kausi meneillään nykyisessä Beagm:ssä, mutta se voi jäädä alle muhimaan. Jos tämä ehdotukseni kelpaa ehdotuksena, voi kokeneemmat sitten miettiä sääntöjä ja muita asioita liittyen peliin.

Joukkueena voisi olla esim. juuri NY Islanders, sillä heillähän saadaan heti pelin alkaessa 1. vuoro. :) Pieni helpotus heti alkuun, pelaajalle kuin pelaajalle.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Hei, tässä hyvä vaihtoehto niille, joilla ei ole konsolia. Itse olen pelannut pojan kanssa tätä modia kohta vuoden, vaikka omistan NHL 10:n ja 2k10:n Xbox 360:lle. En tiedä mikä tässä vanhassa pelissä viehättää, mutta toimii loistavasti meikäläiselle, ja modissa on paljon ominaisuuksia mitä ei voi konsoleihin saada. Ehdottomasti ainakin paras PC-lätkä tässä on kyseessä.

Eli...

2004:n 09-10 kauden modi on nykyään aika siistissä kunnossa.

Tämä tuleva 1997-modi on kyllä meikäläiselle se hienoin juttu. Gretzkyt, Lemieuxit, Yzermanit ja muut vanhat starat tulevat ainakin pelin muodossa takaisin. ;)

SM-liigakin on ihan hienossa kuosissa aitoine pelipaitoineen ja musiikkeineen.

Varmaan aika monelle vaikeaa uskoa, että vanha peli voi olla kilpailukykyinen, mutta ainakin minulle modi toimii. Ehkä tämä 2004-jengi on samanlaista, kuin ne formulafanit jotka pelaavat edelleen GP4:ää... tai fudispelifanit, joille PES5 on se ainoa oikea.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lopetan kohta pelaamasta kylla koko pelia. Aivan jarkyttavaa paskaa talla hetkella. PS3 versio siis kyseessa ja latkapeleja on tullut pelattua vuodesta 1995 suurinpiirtein.

Tasona All Star/Superstar ja kaikki mahdolliset sliderit on kokeiltu lapi, mutta lopputulema on aina sama:

- Maalinteko on ihan saatanan vaikeaa ja yksitoikkoista. Suorat vedot esim. pakin jaloista eivat mene koskaan sisaan. 5-3-ylivoimalla paasen ottamaan tyhjat pois ja vetamaan maskin takaa taysilla ylapesaan -> aina molken hanskassa. One-timerit viivalta ja muutenkaan siniviivalamarit eivat uppoa koskaan. Muutaman kerran on maalin edesta joku ohjannut sisaan ja muutaman kerran olen leikannut keskelle ja saanut vedettya ylapesaan. Yksinlapitilanteet tai rankkarit ovat yhta tyhjan kanssa. Rankkarikisoissa olen tainnut tehda tahan mennessa 2 maalia n. 200 yrityksella. Lahes ainoa tapa tehda maaleja ja pysya pelissa mukana on kaartaa maalin takaa maalin eteen ja rannata kiekko verkkoon ennenkuin maalivahti ehtii peittaa sen. Jos nuo yritykset jattaa pois niin aina tulee turpaan 0-2.

- AI:n nelosketju pyorittaa suurinpiirtein 2 minuuttia mun ykkosketjun aivan pihalle ja lopulta joku vastustajan neloskentan puukatinen tappelija Ken D.O. Yanar veivaa maalivahdin ihan pihalle ja nostaa rystylta ylaputken alle. Kun kone paattaa alkaa syottelemaan, silta ei saa kiekkoa millaan pois ennenkuin joku paattaa vetaa.

- Tuntuu, etta jos on esim. kolmen maalin johdossa niin kone saa jonkun turboboostin ja sen seuraavat 3 vetoa menevat maaliin.

- Kuten jo sanoin, niin maalivahdit ovat aivan liian hyvia. Joku Floridan nelosveskari, jonka pelaaja-arvo on 68, torjuu satavarmasti 46 vetoa mua vastaan vetamalla jarkyttavia haamupelastuksia poikittaissyottoihin maalin edesta tai Kovalchukin/Ovechkin/Gaborikin one-timeriin. Samalla kone tekee tietysti 18 laukauksella 4 maalia ja havian 1-4. Pelasin piruuttani maajoukkueturnausta ja Iso-Britannia voitti Venajan 3-1. Ladien kassari otti 50 torjuntaa ja Nabokovilla 14. Ainoa maali tuli kun Kovalev paasi nousemaan maalille kulmasta. Ladien maalit olivat molemmat punakonemaisia syottokuvioita ja lopulta joko rebound tai suora veto sisaan, viimeinen tyhjiin.

Tai sitten en vain osaa.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
- AI:n nelosketju pyorittaa suurinpiirtein 2 minuuttia mun ykkosketjun aivan pihalle ja lopulta joku vastustajan neloskentan puukatinen tappelija Ken D.O. Yanar veivaa maalivahdin ihan pihalle ja nostaa rystylta ylaputken alle. Kun kone paattaa alkaa syottelemaan, silta ei saa kiekkoa millaan pois ennenkuin joku paattaa vetaa.

- Tuntuu, etta jos on esim. kolmen maalin johdossa niin kone saa jonkun turboboostin ja sen seuraavat 3 vetoa menevat maaliin.

Näistä kahdesta olen samaa mieltä (alustana xbox mutta eikai sillä väliä). Naurettavaahan tuo syöttöralli on, siinä on parasta oikeastaan vain seistä itse maalinedessä peittämässä parasta sektoria ja antaa koneen pakin ja laiturin syötellä keskenään, jännää. Ja monesti tosiaan takaa tullaan aika epäinhimillisen hyvin tasoihin (ja ohi)...

Mutta mutta. Itse pelaan kylläkin lähinnä netissä muita ihmispelaajia vastaan, kun johan konetta vastaan pelaaminen on ollut tuosta vuodesat 1995:kin lähtien samaa kuraa? Ja kyllä, itsekin olen 95:sta asti änäreitä hakannut. Silloin skidinäkin pelattiin oikeastaan aina vaan kaverin kanssa, kahdestaan konetta vastaan tai vastakkain. Ja Livessä ainakin uppoaa, ainakin toisinaan, varsin hyvin vedot myös viivalta - kunhan on maskia. Myös (bugi?)rannarit uppoaa välillä turhankin hyvin. Ja onetimer takatolpalle, kai sen nyt kaikki tietää. Eniten pisti silmään tuo että läpiajot/rankkarit yhtä turhan kanssa, wtf? Jos osaa, niin kyllä niistä pistää ainakin 2/3 sisään. Itse en tuohon kategoriaan kuulu, mutta monta sellaista vastustajaa on ollut joka on murhaavasti rankaissut läpiajoista. Puhumattakaan rankkareista kun niissä joutuu itse torjumaan...


Onko ketään muita joilla on käynyt mielessä seuraaviin versioihin sellaisia uudistuksia kuten mailan katkeamiset, entäpä kaatuilut? Tiedä sitten miten nuo toteuttaisi, kun ei tuosta pelisuunnittelusta sen enempää tietoa eikä taitoa ole. Nykyisellään esim. kiekko elää jo mukavasti mutta tuollaiset asiat voisi tuoda "rusettiluisteluun" vielä jotain lisää, ehkä.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eniten pisti silmään tuo että läpiajot/rankkarit yhtä turhan kanssa, wtf? Jos osaa, niin kyllä niistä pistää ainakin 2/3 sisään. Itse en tuohon kategoriaan kuulu, mutta monta sellaista vastustajaa on ollut joka on murhaavasti rankaissut läpiajoista. Puhumattakaan rankkareista kun niissä joutuu itse torjumaan...

Siis konetta vastaan en kylla saa rankkareita uppoamaan millaan, enka kylla lapiajojakaan, jos niita nyt ylipaansa tulee. Online-peleissa sitten rankkarit kylla menee muutamalla perusharhautuksella, koska siella joutuu tosiaan itse toimimaan maalivahtina. Konetta vastaan pelatessa sen sijaan en saa rankkareista oikeastaan koskaan tehtya maalia, vaikka olisi J. Jokinen vetajana.
 

M10

Jäsen
Mdawg kirjoitti:
Kun kone paattaa alkaa syottelemaan, silta ei saa kiekkoa millaan pois ennenkuin joku paattaa vetaa.

Tämä on kyllä rasittava piirre pelissä. Ja kun kone aloittaa tuon kiekonsiirtelyrallin yleensä jo keskialueella. Antaa niiden sitten pyöriä ja siirrellä niin kauan että dumppaavat kiekon ristikulmaan. Aikamoista ajanhukkaa kyllä.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Onko ketään muita joilla on käynyt mielessä seuraaviin versioihin sellaisia uudistuksia kuten mailan katkeamiset, entäpä kaatuilut? Tiedä sitten miten nuo toteuttaisi, kun ei tuosta pelisuunnittelusta sen enempää tietoa eikä taitoa ole. Nykyisellään esim. kiekko elää jo mukavasti mutta tuollaiset asiat voisi tuoda "rusettiluisteluun" vielä jotain lisää, ehkä.

Minäkin olen mietiskellyt ja haaveillut että kuinka hienoa olisi nähdä mailojen katkeiluja ja muita pieniä virheitä pelin sisällä. Ohi voi nykyään jo taklata, että jokohan ollaan oikealla suunnalla? Nykyisellään ainakin mailojen taipuminen laukauksissa näyttää aika tollolta, eihän ne mailat taivu sieltä heti välittömästi lavan yläpuolelta, vaan alemman käden kohdalta? Esimerkiksi Madden-pelisarjassa näkee nykyisellään liukasteluita, joten en usko, että mikään mahdottomuus olisi niitä lisätä änäriinkin.
 

Siim72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L.A. Kings
Eihän tuo rankkareiden/läpiajojen tekeminen niin hankalaa ole. Itse ainakin laitan varsinkin läpiajot kovalla prosentilla sisään, sanotaan vaikka 2/3. Rankkarit sitten kimurantimpia, tosin tuo sysipaska kuvakulma saattaa vaikuttaa. Kuitenkin joka kisassa ainakin yhden teen, usein kaksi. Kannattaa mennä harjoittelu osioon, ja jollain heikommalla vetäjällä harjoitella. Eihän siitä mitään tule jos Ovechkinilla ja Datsjuykilla harjottelee, mutta sitten joku puukäsi saakin sen tilanteen pelissä. Jos oppii huonommalla, niin mahdollisuudet tietysti paranee, kun on hyvä vetäjä.

Ja en sitten tiedä mikä ihme versio mulla on pelistä, mutta myös suorat vedot uppoavat hyvin. Koneen syöttörallit ovat ärsyttävät minuakin, mutta ne on aika helppo ennakoida siniviivalle, josta sitten noita läpiajojakin tulee.
 

Schadowan

Jäsen
Minäkin olen mietiskellyt ja haaveillut että kuinka hienoa olisi nähdä mailojen katkeiluja ja muita pieniä virheitä pelin sisällä. Ohi voi nykyään jo taklata, että jokohan ollaan oikealla suunnalla? Nykyisellään ainakin mailojen taipuminen laukauksissa näyttää aika tollolta, eihän ne mailat taivu sieltä heti välittömästi lavan yläpuolelta, vaan alemman käden kohdalta? Esimerkiksi Madden-pelisarjassa näkee nykyisellään liukasteluita, joten en usko, että mikään mahdottomuus olisi niitä lisätä änäriinkin.

Jos verrataan NHL10 animaatioita ja näitä "pikkujuttuja" vaikka FIFA10:n, niin aika eri planeetaltahan nuo pelit ovat. Kumpaakaan ei kyllä mielellään pelaa tietokonetta vastaan (molemmissa peleissä AI syöttelee ja peruuttelee niin kauan kun oma keskittyminen puolustamisessa herpaantuu, änärissä tämä on vielä todella räikeästi tehty), mutta online-peleiksi nämä ovat tarkoitettu.

NHL:n fysiikka on aika arcadea suurimmalta osin, kun taas FIFA:ssa esim. pallontavottelutilanteet, taklaukset, sukille ajot jne ovat hienoa katsottavaa. NHL:ssähän fysiikkahan on tehty vähän on/off meiningillä. Eli joko sä olet pystyssä tai kumossa, mitään välimuotoa ei oikeen ole (pl. kulmaväännöt). Mitään olka-olkaa vasten vääntöä ei änärissä näe, vaan kiekontavottelutilanteessa sä nostat mailaa tai taklaat toisen kumoon. Mutta eikös ensi vuodeksi ole luvassa kokonaan uusi änäri, uudella pelimoottorilla, uusilla animaatioilla jne? NHL10 on kuitenkin lähinnä päivitetty versio NHL08:sta ja NHL09:sta, jota on maustettu erilaisilla animaatiolisäyksillä, joista suurin osa on aika tönkköjä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mailojen katkeaminen tuskin tulee ikinä peleihin, kun kerta oikeilla merkeillä pelaavat. Tuskin kukaan firma haluaa oman mailansa katkeavan edes pelissä. Kuitenkin joku pitäisi jotain muistiinpanoja minkä merkin maila siellä useimmiten katkeaisi.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Eli joko sä olet pystyssä tai kumossa, mitään välimuotoa ei oikeen ole (pl. kulmaväännöt). Mitään olka-olkaa vasten vääntöä ei änärissä näe, vaan kiekontavottelutilanteessa sä nostat mailaa tai taklaat toisen kumoon.
Olen tästä eri mieltä. Usein juuri läpiajoissa ja muutenkin kiekollisena pystytään horjuttamaan sen verran, että laukaisusta ei tule mitään kun ukko huojuu ja heiluu miten sattuu.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Minusta kehitettäviä asioita olisivat ainakin aloitukset ja kiekon suojaaminen.

Aloitukset menevät aina 100-0 jompaan kumpaan suuntaan ja ovat aivan pliisuja. Kiekon suojaamisessa minua pännii suunnattomasti se, että taalamiljonäärit eivät osaa luistella samaan aikaan kuin suojaavat kiekkoa susikädellä.
 

Schadowan

Jäsen
Olen tästä eri mieltä. Usein juuri läpiajoissa ja muutenkin kiekollisena pystytään horjuttamaan sen verran, että laukaisusta ei tule mitään kun ukko huojuu ja heiluu miten sattuu.

Meinasin tuolla juuri sitä, kun kiekko on kulmassa ja sinne luistelee pari pelaajaa. Periaatteessahan se menee niin, että siinä luistellaan vierekkäin ja mitään kontaktia ei tule ennekuin toinen nostaa mailaa, sitoo tai taklaa. Fifassahan pelaajat todella taistelevat siitä kumpi pääsee ensimmäiseksi palloon ja yleensä se attribuuteiltaan parempi pelaaja sen saa. Tämä on tietysti pieni juttu, mutta kyllähän nuo peliin tuovat selkeästi lisäarvoa.

Toki läpiajotilanteessa saa horjutettua kiekollista, esim juuri taklaamalla häntä tai nostamalla mailaa tms, mutta puhtaasti animaationa tuo on aika tönkköä verrattuna juuri vaikka Fifaan.
 

Fiiu

Jäsen
Näihin kaatumisiin joita toivotaan: jos omat pelaajat törmäävät niin aina jätkillä on niin hyvä balanssi että kumpikaan ei kaadu. Jos töötti menee ohi vastustajasta ja törmäätkin omaan kaveriin niin olisihan se realistisempaa että omakin pelaaja edes horjahtaisi sen sijaan että töksähdetään päin ja lähdetään siitä liikkeelle niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Saattanee olla sitten itse pelissä vittumaista mutta realismia se toisi. Myöskin tuo satunnainen kaatuilu olisi jees, ei kukaan ole niin täydellinen etteikö joskus horjahduksia sattuisi. Hyvään suuntaan EA on kuitenkin menossa pelillisesti.

Vielä kun pääsisi pelaamaan onlinessa enemmän OTP-jengin pelejä... nykyään suurempi jännitys on se että pääseekö peliin asti kuin se että miten peli päättyy. Ongelma on vain pahentunut tässä viime aikoina. Jostain luin että online-koodi olisi kaikissa 10-sarjan peleissä samaa ja ilmeisesti jotenkin erillistä(?). Onkohan muissa vastaavia ongelmia kuin NHL:ssä? Ainakin korjausta on jo odoteltu tovi jos toinenkin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Jos kaatumisia halutaan niin niitahan voisi sisallyttaa peliin helpommin "jaan kunto" muuttujan lisaamalla. Silloinhan ne pelaajat eniten kaatuilee. Ja kiekko voisi sitten samalla alkaa karkailemaan vahan lavasta joskus ropeloisen jaan vuoksi pelin loppupuolella.
 

naapuri

Jäsen
Sinänsä hyvä idea tuo jään kunnon heikentyminen, mutta voi vaan kuvitella sitä kevyttä vitutusta kun game 7 on jatkoajalla ja alin pakki sössii kiekon ilman omaa syytä ja omissä kolisee. Pelaajien virhealttiutta voisi hyvinkin nostaa mutta ei niin että virheen tapahtumisella ei olis mitään tekemistä sen kanssa, mitä ite touhuaa ohjaimen varressa. Eihän siinä uskaltais tehdä muuta kuin nepata kiekko keskialueelle ja laittaa kädet ristiin että oma pelaaja saa kiekon. Joillekin yksittäsille pelaajille vois kyllä pistää hasardikertoimen mukaan. Liigasta ainakin Koivisto ja Kauppinen sais kovat luvut peliin.

Muistaakseni joskus männävuosina jossain formulapelissä varikkotiimi saattoi sössiä varikolla renkaanvaihdot tai tankkauksen. Se kokeilu jäi tasan yhteen kertaan pelaajien palautteen jälkeen...
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Joillekin yksittäsille pelaajille vois kyllä pistää hasardikertoimen mukaan.

Sen attribuutin voisi nimeta Janne Niinimaaksi. Slap Shot Power 99, Acceleration 88, Balance 88, Janne Niinimaa 75, Wrist Shot Accuracy 90.

Ja kun onnistuisit 100 kertaa menettamaan kiekon alimpana miehena, unlockaisit pakkiparin Vesa Salo- Jyrki Lumme haluamaasi joukkueeseen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistaakseni joskus männävuosina jossain formulapelissä varikkotiimi saattoi sössiä varikolla renkaanvaihdot tai tankkauksen. Se kokeilu jäi tasan yhteen kertaan pelaajien palautteen jälkeen...
Sehän näissä yleensä onkin. Ensin jengi toivoo niitä realistisia virheitä, mutta sitten kun tälläinen tilanne käy tärkeällä hetkellä omalle kohdalla niin palautetta lähtee pelin tekijälle.

Mielestäni pelaaja voisi kaatua myös eteenpäin eli selästä jos tönäisee poikittaisella tms.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Sehän näissä yleensä onkin. Ensin jengi toivoo niitä realistisia virheitä, mutta sitten kun tälläinen tilanne käy tärkeällä hetkellä omalle kohdalla niin palautetta lähtee pelin tekijälle.

Mielestäni pelaaja voisi kaatua myös eteenpäin eli selästä jos tönäisee poikittaisella tms.

Mielestäni näitä virheitä on jo nyt pelissä, riippuu vaan kuinka vaikeilla ja realistisilla asetuksilla pelaa. Vaikeimmilla säädöillä etenkin tappioputkissa peruspakilla ei tarvitse kuin miettiä mailaharhautusta kun jo kiekko karkaa lavasta, saatika silloin kun joku on vielä sitä ronkkimassa. Samoin päätykiekkoa hakiessa on huonon mailatekniikan omaavalla kaverilla turha toivoa nappaavansa sitä edes toisesta pompusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös