NHL 10 (Xbox360 & Ps3)

  • 275 924
  • 1 192

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika mielenkiintoista, sillä mulla tippuu kavereita laserettiin vähintään yksi/peli. Pari kertaa loukkaantunut 2-3 kaveria samassa pelissä. Useimmat loukkaantumiset tapahtuvat, kun joku pelaaja saa kiekosta, mutta pari kertaa on kavereita myös ajeltu pystyyn ja taju kankaalle. Säädöt siis täysillä.
Oma pelaaja ei ole kertaakaan loukkaantunut, mutta vastustajan pelaajia menee melkein joka toinen kerta. Yleensä tappelussa tullut leukavamma joka ei estä pelaamista.

Playoffseissa Brendan Morrow pelasi leukapleksi kypärässä ja tappelikin muutaman kerran minun pelaajaa vastaan.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Olen nyt pelaillut ps3 versiota parisen kuukautta. Lähinnä vaan perus nhl kautta Anaheimilla.

Vaikeustaso on ammattilainen, mutta olen yllättynyt senkin tarjoamasta haastavuudesta. Tässä olen itse tahkonut 95 vuodesta lähtien näitä pelejä ihan tiuhaan tahtiin ja tähän mennessä en ole vielä näin mukavan haastavaa pelannut. Joka siis jaksaa olla myös vaikea pidemmän tahkoamisen jälkeen ja vielä ei edes olla vaikeimmalla tasolla.

Pelissä vaan harmittaa tuo loukkaantumis suma, koska välillä on koko ykköskenttä lasaretissa joko laitaan törmäilystä tai jostain muista ihme kolhuista. Ihan hauska seikkahan tuo on että laitaan törmäyksestä loukkaantuu mutta välillä menee hermot.

Hirveita pommeja pelissä kyllä saa taklattua ja maalinteko on ainakin itselläni joka pelissä erilaista. Yleisin maali on kuitenkin jollain sniperilla b pisteen kaarelta lämäri ylänurkkaan mutta ei ne haittaa kun ei niitä liikaa tule.

Eli voisin hyvin heittää arvosanaksi 9.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hommasin pelin tuossa viikonloppuna ja muutaman onlinepelin olen pyöräyttänyt. Vaikuttaa kaikin puolin hyvältä, mutta ainakin onlinessa on tasan 2 tapaa millä vastustajat maalia yrittää/tekee. Joko haetaan onetimeria takanurkalle, joka on tietenkin ihan realistinen ja ok tapa pistää limppu sisään. Hieman ihmetyttää toinen tapa, joka on perinteinen vanhanaikainen. Järjestäen jokainen vastustaja yrittää vanhanaikaista ja joskus myös onnistuu. Tämä lienee se tämän version vittumaisin maalintekobuumi?
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Tämä lienee se tämän version vittumaisin maalintekobuumi?

EASHL:ssä ainakin on paljon pelaajia, jotka yrittävät vain ja ainoastaan rannelaukauksia b-pisteiden välistä. Tietokone pakit peruttelevat mukavasti siinä edessä ja pelaajalla on aikaa virittää ja yläpelti kolisee.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Hommasin pelin tuossa viikonloppuna ja muutaman onlinepelin olen pyöräyttänyt. Vaikuttaa kaikin puolin hyvältä, mutta ainakin onlinessa on tasan 2 tapaa millä vastustajat maalia yrittää/tekee. Joko haetaan onetimeria takanurkalle, joka on tietenkin ihan realistinen ja ok tapa pistää limppu sisään. Hieman ihmetyttää toinen tapa, joka on perinteinen vanhanaikainen. Järjestäen jokainen vastustaja yrittää vanhanaikaista ja joskus myös onnistuu. Tämä lienee se tämän version vittumaisin maalintekobuumi?
Tuo vanhanaikainen lienee peruja viime vuoden NHL:stä, jossa se meni n. 80% yrityksistä. Nykyään selkeästi harvemmin, ja on viel suhteellisen helppo puolustettava. Tuo onetimer takanurkalle on kyllä vittumainen, tietokoneen ohjaamat puolustajat eivät tee mitään estääkseen ko. pelaajan etenemisen. Edelleen muutenkin koneen puolustaminen on typerää. Oma ukko saattaa olla sentin päässä kiekosta mutta ei sitä ota jos se ei ole sinulla valittuna.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Pelissä vaan harmittaa tuo loukkaantumis suma, koska välillä on koko ykköskenttä lasaretissa joko laitaan törmäilystä tai jostain muista ihme kolhuista. Ihan hauska seikkahan tuo on että laitaan törmäyksestä loukkaantuu mutta välillä menee hermot.

Miten suurella täytyy olla loukkaantumisasetukset, että saa pitkäaikaispotilaita? Omalla kohdallani ei ole sattunut vielä yhtään pelaamisen estävää vammaa yhdellekään pelaajalleni, vastustajan pelaajat ovat taas loukkaantuneet monta kertaa puolustajieni perstaklauksista tai muista pommeista. Omat pelaajat saavat korkeintaan tappelusta ranteen kipeäksi, tai jos ihan pelitilanteessa loukkaa itsensä, niin korkeintaan pari päivää joku paikka kipeänä (eli siis pelaamaan pystyy). Vastustajalla tuntuu olevan moniakin ukkoja sairastuvalla ihan kunnolla, ainakin mitä olen välillä vilkuillut siitä etusivun listasta. Olen kai jonkinsortin sadisti pelatessani, välillä ihan toivoisin loukkaantumisia omalle joukkueelle. Se tuo nimittäin mukavan haasteen, jos joutuu sinnittelemään varamiehityksellä tai ilman tärkeimpiä pelaajiaan.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Miten suurella täytyy olla loukkaantumisasetukset, että saa pitkäaikaispotilaita?

Mulla on Be a GM:ssä täysillä ja kymmenen matsin jälkeen oli ykkösketjun vasenlaita ja sentteri 9 viikon huililla. Toinen törmäsi laitaan ja toista oma mies lämäsi jalkaan. Ensimmäiseltä kyynärpää paskaksi ja jälkimmäiseltä murtui jalka.

Tuurista kiinni kai.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Miten suurella täytyy olla loukkaantumisasetukset, että saa pitkäaikaispotilaita?
Itsellä myös loukkaantumiset täysillä ja ihan hyvin loukkaantumisia tulee. Philadelphialla pelailen ja yhdessä vaiheessa Giroux oli 3kk poissa (polvi meni rikki), Betts 2kk (murtunut jalka), Tollefsen 2kk (joku olkapäähomma se oli). Sen lisäksi pieniä loukkaantumisia tulee silloin tällöin. Aika realistista menoa on tällä hetkellä. Joutunut kenttiä muuttamaan ja nostelemaan alhaalta pelaajia ylös.
 

Teloch

Jäsen
Täälläkin on loukkaantumiset täysillä, mutta ainoa vamma minkä kanssa ei ole pystynyt pelaamaan on ollut Crosbyn murtunut jalka (Goncharin lämäristä), ja sekin piti miehen sivussa vain pari viikkoa. Odotin että enemmänkin väkeä tippuisi kun niin kovin EA mainosti että tänä vuonna tulee kolhuja ja tätä kautta joutuu miettimään rosteria ja cap-hommia, mutta eipä tuo kauheasti mietintää ole vaatinut. Tosin nyt kun sain tämän sanottua, seuraavassa pelissä luultavasti kuolee noin kolme ensimmäistä ketjua ja valmentajan koira.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Miten olette saaneet huitomisesta noin kovia rangaistuksia? Itse en ole koskaan tuosta syystä saanut muita kuin 2min jäähyjä. Onko olemassa joku näppäin, josta pelaaja huitoo myös pelikatkon aikana? Pelin ollessa käynnissä olen saanut nuo mainitsemani jäähyt x-nappia (PS3) painellen.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten olette saaneet huitomisesta noin kovia rangaistuksia? Itse en ole koskaan tuosta syystä saanut muita kuin 2min jäähyjä. Onko olemassa joku näppäin, josta pelaaja huitoo myös pelikatkon aikana? Pelin ollessa käynnissä olen saanut nuo mainitsemani jäähyt x-nappia (PS3) painellen.

Be a Prossa olen vissiin kolme kertaa lentänyt huitomisesta pihalle. Ihan normaalissa pelitilanteessa on nuo jäähyt tullut, kun olen painellut "nosta vastustajan mailaa" -nappia.

Noista loukkaantumisista sen verran, että ilmeisesti be a gm:ssä pelaajat menevät herkemmin rikki kuin be a prossa? Tasan kerran on siis joukkuekaverini loukkaantunut ja nyt on jo toinen kausi tammikuussa. Vastustaja on loukkaantunut myös vain kerran, molemmat ensimmäisellä kaudella.

Tarkoittaahan tuo loukkaantumisherkkyyden täysillä oleminen siis sitä, että Xbox version asetuksissa se koko palkki on valkoinen, siis vedetty sinne oikealle loppuun saakka?
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Tarkoittaahan tuo loukkaantumisherkkyyden täysillä oleminen siis sitä, että Xbox version asetuksissa se koko palkki on valkoinen, siis vedetty sinne oikealle loppuun saakka?

Näin minä olen asian käsittänyt. Tuntuisi jotenkin luonnottomalta, mikäli tilanne olisikin päinvastainen. Jokusen pelin pelasin tuossa aiemmin laitettuani säädöt tappiin asti (aiemmin yksi vajaalla). Omat pelaajat selvisivät vammoitta, mutta vastapuolen pelaajat saivat taas noukkia kamojaan jäästä ja kynkätä vaihtoaitioon. Tosin vain yksi niistä ~ 4-5:sta loukkaantuneista joutui sivuun pidemmäksi aikaa.
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Minä myöskin pidän loukkaantumiset täysillä Be a GM:ssä. Melkoisen paljon tulee pieniä loukkaantumisia tappeluista ja kiekon osumista sekä harvemmin huitomisista. Pidempiäkin loukkaantumisia on tullut edellisiä versioita enemmän, pisin taitaa olla 7-8 viikkoa. Eräs asia kuitenkin vieläkin on jäänyt näkemättä, nimittäin oman joukkueen maalivahti ei ole koskaan loukkaantunut. Muilla joukkueilla näkyy moketkin olevan haavoittuvaisia ja loukkaantuvat pitkiksikin aikaa, omat eivät edes päiväksi. Sama omien maalivahtien superominaisuus on tosin ollut aiemmissakin versioissa jo pitkän aikaa.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Itse pelailen tällä hetkellä Be A GM:ää Torontolla. Pelejä on takana noin parisenkymmentä ja luokkaantumisia on ollut tasan kaksi. Stepmaniak huilasi 3-4 viikkoa. Sitten Tlusty joutui loukkaantuneiden listalle, mutta pystyy kuitenkin pelaamaan luokkaantuneenakin.

Aiemmin kun pelasin Carolinalla, niin silloin kukaan ei joutunut täysin pelikyvyttömäksi, mutta 4-5 pelaajaa loukkaantui lievästi.

Ihan tyytyväinen noihin loukkaantumisten määrään ja laatuun olen. Vaikeustasona on ammattilainen ja asetukset ovat oletukset.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Pienia loukkaantumisia tulee Be a pro moodissa koko ajan mutta sellaisia jotka estavat pelaamisen ei tule kovin usein. Tasona all-star ja joukkueena Boston. Wideman sai useamman kerran sen verran turpaan etta oli naama kipeana mutta pelasi kuitenkin. Sitten on ollut jotain 2-4 viikon loukkaantumisia seka taklausten seurauksena etta laukausten blokkaamisten jalkeen.

Pelasin playoff modea ja taklasin finaalisarjassa rangersilta varmaan 4 jannua lasarettiin. Calgaryltakin lahti aika monta edeltavassa sarjassa.

Onlinessa tosiaan hakevat usein b-pisteen valiin paikkaa ja siita kilpipuolen ylapesaan...taytyy myontaa etta niin ne menee parhaiten itsellakin konetta vastaan. Onlinessa eniten arsyttaa se kun on useita user controlled pelaajia molemmissa jengeissa niin kiekon tavoittelussa on valilla 10 jatkaa samaan aikaan...itse yritan valttaa sita mailaviidakkoa mutta onhan se koomisen nakoista flipperia.

Suoraan syotosta en osaa lamata ainakaan be a pro moodissa, ei vaan tunnu onnistuvan.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pienia loukkaantumisia tulee Be a pro moodissa koko ajan mutta sellaisia jotka estavat pelaamisen ei tule kovin usein.

Ihan buu, mulle ei edellenkään tule lainkaan loukkaantumisia, ei isoja, ei pieniä, ei mitään. Selailin loukkaantumsiraportteja, ja tasan yhdellä joukkueella oli yksi pelaaja loukkaantunut. En tajua. Ihan buu myös sille, että ei tunnu olevan mitään tsänssejä päästä farmista ylös Detroitiin. Pelaajallani on 50 pojoa enemmän pistepörssissä kuin kakkosena olevalla, mutta ei puhettakaan kutsusta ylös. Nyt on jo menossa toisen kauden tammikuu. Paljonkohan noita pisteitä pitäisi paukutella, niitä kun on nyt kasassa tällä kaudella yli sata, joista maaleja 70. Pelaan selvästi liian helpolla tasolla, mutta pelaan niin kauan tuolla pro-tasolla, että joskus pääsen ylös tai joku loukkaantuu, kerpele!
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Tuli hommattua xbox360 jonka mukana tuli nhl10. PC:llä olen tahkonnut lähes kaikkia aiempia. Ainoastaan 06, 08 ja 09 on jäänyt välistä. Jokaisessa pelaamassani nhl:ssä on alkanut ennemmin tai myöhemmin tympimaan haasteen puute. Tämä 10 tuntuu olevan toista maata. Pelaan toiseksi vaikeimmalla tasolla, ja voittamiseen tarvitaan vähän jo tuuriakin. Maalien tekeminen ei totisesti ole mitään helppoa (ainakaan minulle). Voi tosin johtua siitäkin etten ole konsoleilla hirveästi pelannut. Iloinen yllätys oli sekin, että peli alkaa jo etäisesti muistuttaa jääkiekkoa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kertokaa joku nyt mullekin että mitä helvettiä tuo kone tarkoittaa kun joukkue josta haluan esim. Be A GM:ssä treidiä, hakee Athleticismia?

Sanan tiedän kyllä, mutta mikä NHL10:n käsitys on tuolle? Itse tuon näkisin esimerkisi jonain puolustavana sentterinä tai puolustavan ketjun laiturina yms.
 

Teloch

Jäsen
Kertokaa joku nyt mullekin että mitä helvettiä tuo kone tarkoittaa kun joukkue josta haluan esim. Be A GM:ssä treidiä, hakee Athleticismia?

Jotain muuta kuin Wellwood?
Minä ainakin olen mieltänyt tuon puhtaasti nopeuteen, ketteryyteen ja muihin vastaaviin arvoihin. Ei kai sillä sen syvempää tarkoitusta ole.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Minä ainakin olen mieltänyt tuon puhtaasti nopeuteen, ketteryyteen ja muihin vastaaviin arvoihin. Ei kai sillä sen syvempää tarkoitusta ole.

Niin. Jotenkin vois käsittää "Henri Sandvikina". Mutta tiedä häntä sitten.

Eiköhän tuo treidailemalla selviä.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Kertokaa joku nyt mullekin että mitä helvettiä tuo kone tarkoittaa kun joukkue josta haluan esim. Be A GM:ssä treidiä, hakee Athleticismia?

Tuo taitaa tarkoittaa pelaajaa, jolla on ns. "urheilullisuus" puoli kunnossa. Nopeudet, kiihtyvyydet jne.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
PS3 EASHL / [HCK] HC KFIN

HCK (PS3) etsii tällä hetkellä yhtä puolustajaa. Hakemukset allekirjoittaneelle yksityisviestillä.

Meidän UTJ:n (peoh1985) ansiokas rekryviesti:

Hockey Club KFIN, eli tuttavallisemmin HCK, etsii uutta verta ja innokkuutta joukkoihinsa! Etsimme ennen kaikkea sitoutuneita pelaajia, joilla on suunnitelmissa ostaa myös seuraava versio pelistä. Tällä hetkellä haussa on vahvistuksia seuraaville paikoille:

Puolustaja, 1 kpl.

Jos olet:

- kiinnostunut pitkäjänteisestä joukkuetoiminnasta NHL.n saralla,

- aktiivinen pelaaja sekä

- mielestäsi hyvä tyyppi,

niin ole yhteydessä esim. meikäläiseen yksityisviestillä. Ole nopea, sillä hakemukset käydään läpi saapumisjärjestyksessä. Hakemukseen toivottaisiin tietoa Sinusta itsestäsi, pelikokemuksestasi NHL-pelien saralla sekä mahdollisesta joukkuehistoriastasi. Muistathan mainita myös PSN-tunnuksesi ja mahdollisen headsetin löytymisestä. Pyrin ilmoittamaan mahdollisimman pian sekä tänne että asianosaiselle, kun paikka on täytetty. Uusille pelaajille on vaatimuksena vain se, että pelaisimme muutamasta päivästä viikkoon yhdessä ja katsoisimme, miten kemiat kohtaavat. Arvostamme ihmisten luonnetta ja huumorintajua reilusti pelitaitoja enemmän, joten hakekaa rohkeasti.

HCK on EASHL-liigan vanhimpia joukkueita, ellei vanhin. Joukkue perustettiin elokuun alussa 2008, joten 16 kuukautta olemme vääntäneet samalla ydinporukalla. Pelaamme NHL10:ssä Professional-liigaa, mutta tärkeintä on hauskanpito ja suht rento meininki. Ikäjakauma on HCK:ssa väliltä 18-32 vuotta, keskiarvon ollessa 24:n pintaan. Pelaajia löytyy laidasta laitaan, aina insinööristä opettajaan ja opiskelijaan. Sijoituksista sen verran, että NHL09:ssä sijoitus vaihteli pääasiassa välillä 10-20 ja olimme ensimmäinen (ellei jopa ainoa) PS3-tiimi, joka sai raavittua 3000 voittoa kasaan. NHL10:ssä on mennyt yhtä hyvin, mitä nyt tätä ”kautta” häiritsi pelin bugailuongelmat yhdistettynä loistavien uutuuspelien tulvaan.

Pyrimme pelaamaan mahdollisimman realistista kiekkoa, eli hyökkäämme ja puolustamme koko kentällisen voimin ja pelaamme aina joukkueena. Pelipaikat kiertävät mahdollisuuksien mukaan, joten muutkin pelipaikat ovat tulevaisuudessa mahdollisia. Toivomme kuitenkin, että olisit ensisijaisesti kiinnostunut ja motivoitunut puolustajan pestistä. Osa meistä pelailee rennonletkeästi uutta CoDia ja monen hankintalistalla on myös uusi Battlefield. Eli jos FPS-pelit ovat myös lähellä sydäntä, niin aina parempi. Nykyisen rosterin näette verkkosivuiltamme ja Youtubeen ilmaantuu tasaisesti uutta HCK-matskua.

Tämä on ensimmäinen kerta kesäkuun jälkeen, kun haemme avoimesti uusia pelaajia. Jos mielenkiinto heräsi, niin lähettäkää hakemus minulle yksityisviestillä. Ja muistakaa, nopeat syövät hitaat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös