NHL 09 (xbox360 & ps3)

  • 171 286
  • 868

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyykö tos tosiaan olla joku luottokortti et pääsee tonne nettiin pelaamaan verkkopelejä PS3:lla?

Hä? PS3:lla on ilmasta käyttää nettiä.

Jos tarkotat sitä pelin rekisteröimista, niin se koodihan riittää. Kyselee varmaan korttitoetoja valinnaisena ominaisuutena, jos EAN:n kautta haluut pelit tialilla yms.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jeesatkaas nyt tyhmää saapasta. Koko illan olen vääntäny ja vihdoin sain kaverin avustuksella xboxin liven toimiin ja ajattelin että nytpä koetetaan verkkopeliä. Herjasi että levy on lukukelvoton. Kehoitti puhdistamaan levyn ja käynnistään boxin uudestaan Tarkasti kun tutkii niin pari pientä naarmua on jotenkin ilmaantunut levyyn. Voiko todellakin olla niin, että xbox ei pysty lukeen levyä jos siinä on pari naarmua. Tietokoneessahan toimii vaikka kuinka naarmuinen peli cd/dvd. Enään ei bap:kaan toiminu. Eilen toimi normaalisti
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Onko muilla vastaavaa ongelmaa että kun haastat jonkun tai sinut on haastettu ja hyväksyt ottelun, niin et voi selata joukkueita etkä siten myöskään painaa itseä ready-tilaan vaan joutuu haastamaan useita kertoja putkeen ennenkuin saa ottelun alkamaan? Pukuhuoneen kautta BAP-mode on kyllä lähestulkoon aina toiminut moitteetta mutta tuo normi pelaaminen sit takkuaakin.

Eilen hieman harmitti kun kaverin kaa koitettiin pelata niin ei onnistunu sit millään vaik sammuteltiin modeemia, buutattiin konetta yms. NHL08:ssa oli paljon enemmän vastaavaa mutta täs 09:ssä eilen paloi ekaa kertaa käämi.

Onko xboxin pelaajilla vastaavaa? Mikähän tähän voisi olla syynä? Liian pieni kapasiteetti EA:n servereillä?

Sainkin itse selvitettyä asian kun maltoin lukasta pelin mukana tullutta ohjekirjasta. Siellä sanottiin että jos nettipeli takkuaa niin piti varmistaa että tietyt portit on varmasti auki ja ne avattuani nettipeli on toiminut moitteetta.
Kyllä niitä ohjekirjasia näemmä kannattaakin joskus vähän vilkaista.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Jeesatkaas nyt tyhmää saapasta. Koko illan olen vääntäny ja vihdoin sain kaverin avustuksella xboxin liven toimiin ja ajattelin että nytpä koetetaan verkkopeliä. Herjasi että levy on lukukelvoton.
Taitaa olla tässäkin ketjussa aika monesti mainittu linkit tuohon ohjeeseen. Tässä ne nyt myös copypastetettuna tänne.

http://www.fhr.fi/uutinen.php?t=1741 kirjoitti:
Joillakin Xbox 360 käyttäjillä on esiintynyt "dirty disc" -virheviestejä NHL 09 -pelilevyn kanssa. Jos saat tämän viestin, tyhjennä konsolisi välimuisti (=cache). Tämän voit tehdä seuraavalla tavalla:

Käynnistä Xbox 360 konsolisi siten, että DVD-asemassa ei ole levyä.

Siirry dashboardin viimeiselle välilehdelle ja valitse sieltä "memory".

Paina "Y" -näppäintä ja siirry kohtaan "device manager".

Paina seuraava näppäinyhdistelmä tyhjentääksesi Xbox 360 -konsolisi välimuistin:

X, X, LB, RB, X, X

Kun olet tehnyt tämän, saat vahvistusviestin.

Tämän jälkeen aseta NHL 09 -pelilevy sisään ja jatka pelaamista.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Onko muilla PS3:lla pelaavalla ilmennyt kuvan/pelaajien "välkkymistä"? Itselläni tätä ilmenee lähes joka ottelussa, vain ja ainoastaan pelitilanteessa. Tuolla välkkymisellä tarkoitan sitä että pelaajat katoavat (vain todella lyhyeksi aikaa) ja ilmestyvät sitten takaisin, mikä siis näyttää sille kuin pelaajat "välkkyisivät". Ei tuosta kyllä mitään suurta haittaa ole mutta ajattelin vain kysäistä että olenko ainoa jolle tätä tapahtuu? Ei muuten, mutta ei ole poissuljettua, että "välkkyminen" tapahtuu vain omassa päässäni.

Rosteripäivitystä odotellessa...
 

Jopelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ottawa Senators, Hokki, Blaugrana
Onko muilla PS3:lla pelaavalla ilmennyt kuvan/pelaajien "välkkymistä"? Itselläni tätä ilmenee lähes joka ottelussa, vain ja ainoastaan pelitilanteessa. Tuolla välkkymisellä tarkoitan sitä että pelaajat katoavat (vain todella lyhyeksi aikaa) ja ilmestyvät sitten takaisin, mikä siis näyttää sille kuin pelaajat "välkkyisivät". Ei tuosta kyllä mitään suurta haittaa ole mutta ajattelin vain kysäistä että olenko ainoa jolle tätä tapahtuu? Ei muuten, mutta ei ole poissuljettua, että "välkkyminen" tapahtuu vain omassa päässäni.

Rosteripäivitystä odotellessa...

Minullakin on samaa vikaa... Eli pelaajat välkkyvät, minulla sitä tapahtuu yleensä ottelun loppupuolella. Uusi televisio tuli hommattua (Samsung le37A556) jokin aika sitten ja toivon ettei sillä ole tuon kanssa mitään tekemistä. Toivottavasti kyse olisi jostain pienemmästä pahasta.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Minullakin on samaa vikaa... Eli pelaajat välkkyvät, minulla sitä tapahtuu yleensä ottelun loppupuolella. Uusi televisio tuli hommattua (Samsung le37A556) jokin aika sitten ja toivon ettei sillä ole tuon kanssa mitään tekemistä. Toivottavasti kyse olisi jostain pienemmästä pahasta.

Joo voit huokaista helpotuksesta, töllössäsi ei ole mitään vikaa. Välkkymistä on pari kertaa näkynyt myös minulla, pelaan ihan tavallisella 28" laajakuva kuvaputkitöllöllä.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei ole kertaakaan edes välkähtänyt taalla.
Julkasussa hommattu PS3 ja 32tuumanen LG:n tauluTv. HDMI piuha käytössä.

Onko välkyttäjillä HDMI:n kautta vai perinteisesti scartilla?
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Ei ole kertaakaan edes välkähtänyt taalla.
Julkasussa hommattu PS3 ja 32tuumanen LG:n tauluTv. HDMI piuha käytössä.

Onko välkyttäjillä HDMI:n kautta vai perinteisesti scartilla?


Scartilla..

Koko kuva ei välky, vain pelaajat. Ei edes joka ottelussa mutta jos välkkyy niin ottelun loppupuolella, niin kuin tuossa jo Jopelokin kertoi.
 

Jopelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ottawa Senators, Hokki, Blaugrana
Ei ole kertaakaan edes välkähtänyt taalla.
Julkasussa hommattu PS3 ja 32tuumanen LG:n tauluTv. HDMI piuha käytössä.

Onko välkyttäjillä HDMI:n kautta vai perinteisesti scartilla?

HDMI:N kautta.

Edit. Huhujen mukaan välkkyminen on ihan nhl09 ssa oleva bugi. Jota vaan ei kaikilla ilmene. Hyvä niin.
 
Viimeksi muokattu:

agee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muaah...ajattelin vaan sitä nettipelaamisen autuutta, kun sitä niin kovin kehutaan. Mutta jossain välissä koitin rekisteröityä, ja mun mielestä se vaatis jotain luottokorttitietoja sinne ps3 networkkiin...

No BaP:ta pelaan, hakkasin yhen kauden montrealin farmissa ja seuraavasta kaudesta joku 20 matsia ja sain siirron ylös. Tehoja tuli ihan helvetisti, ja ensin GM päätti myydä Forsbergin ja Koivun pois. Miettisin vaan et mitä helvettiä, kunnes GM ilmotti mulle et mut on myyty Vancouver Canuksiin. No eipä siinä muuta, mutta nyt joudun hakkaamaan kädettömien jätkien kanssa sarjataulukon hännillä...:P
 

Holkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Vaikeimmalla tasolla onetimerit uppoa vastustajalla liian helposti. Ja ne pelaa sellaista peliä, mitä ei kukaan voi pelata. Syötöt oikein napsuu lapaan vastustajalla. Hermot menee vaikeimmalla tasolla. Eli peli ei oo ainakaan vielä liian helppo. Sitten toiseksi vaiken taso eli tähtipelaaja on ehkä hitusen liian helppo. Taso erot on aika suuria.

Sitten välianimaatioissa kaukaa pelaajat näyttää kaikki Alexei Kovalevilta. Ei mulla muuta.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Muaah...ajattelin vaan sitä nettipelaamisen autuutta, kun sitä niin kovin kehutaan. Mutta jossain välissä koitin rekisteröityä, ja mun mielestä se vaatis jotain luottokorttitietoja sinne ps3 networkkiin...

Ei vaadi rekisteröityminen minkäänlaisia luottokorttitietoja käyttäjältä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Ei ole tainnut tulla vastausta, joten toistan itseäni: Onko PS2 versiossa Be a Pro -muoto?
 

Schadowan

Jäsen
Muaah...ajattelin vaan sitä nettipelaamisen autuutta, kun sitä niin kovin kehutaan. Mutta jossain välissä koitin rekisteröityä, ja mun mielestä se vaatis jotain luottokorttitietoja sinne ps3 networkkiin...

No BaP:ta pelaan, hakkasin yhen kauden montrealin farmissa ja seuraavasta kaudesta joku 20 matsia ja sain siirron ylös. Tehoja tuli ihan helvetisti, ja ensin GM päätti myydä Forsbergin ja Koivun pois. Miettisin vaan et mitä helvettiä, kunnes GM ilmotti mulle et mut on myyty Vancouver Canuksiin. No eipä siinä muuta, mutta nyt joudun hakkaamaan kädettömien jätkien kanssa sarjataulukon hännillä...:P

Jonkun verran on EA:lla vielä kehiteltvää tuossa BaP:ssa. Pelailin Penguinsilla ja voitin hartin,artin,calderin,conn smythen ja leasterin+stanley cup:n, tein 3vuoden jatkosopparin ja sitten ennen kauden alkua mut treidattiin Carolinaan. Vaihdossa tuli Penguinsille Matt Cullen. Että sillee...
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko suurta merkitystä nettipeleissä, sillä onko pelaajasi esim. hyökkääjä jos pelaat pakkina? Onko pelaamisessa merkittävää eroa, jos oletetaan, että olet esim. poweforward, eli fyysisyyttä löytyy tarpeeksi? Pakilla on tietysti puolustusarvot oletetusti paremmat, mutta ovatko ne niin merkittävästä ja osaavatko pakit tehdä jotain mitä hyökkääjät eivät osaa?

Ei aina jaksaisi käydä ennenm peliä rustaamassa profiilia, jos kaikki hyökkääjän paikat on täynnä.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Kertokaas neuvojanne mulle jotta oma pelini parantuisi. Eli siis puutteet on lähinnä skill-stickin käytössä, puolustuspelaamisessa ja hyökkäysalueelle pääsyissä. Tää NHL 09 on siis eka peli missä on tuo taitotikku tullut eteen ja sen käyttö varmaankin paranee ajan kanssa. Laukaukset on niitä vaikeimpia. Ja varsinkin suoraan syötöstä laukaukset ei lähde tarpeeksi nopeasti. Hyökkäysalueelle tulo menee mun osalta melko vaikeaksi. Jos pakeista lähden niin yleensä kuviona on pakki pakille joka avaa keskelle ja siitä laitaan ja sitten yksin sisään. Ja siinä vaiheessa on jo vastustaja iholla. Vinkkiä?

Pahin akilleenkantapääni on kuitenkin puolustuspelaaminen. Ennen minä vaan taklasin ja taklasin ja se tuntu tehoavan. Nyt on taklaaminen niin pirun vaikeata ja R1:sen tökkimiset ei tunnu ikinä osuvan kiekkoon vaan useammin vastustajan jalkoihin josta päädyn tietysti boxiin. Eli mites mun pitäs puolustaa?

Neuvoja please.
 

Matsku

Jäsen
...

Neuvoja please.
Lyhyesti ja ytimekkäästi noihin hyökkäys- ja puolustuspään pelaamisiin:

Hyökkäyspelissä tärkeintä on vaan nopee liikkeelle lähtö. Syöttöpeliä kannattaa harrastaa mahollisimman paljon keskialueella ja jopa viivan tuntumassa, mutta täytyy pitää huoli että ukot on liikkeessä eikä ns. seisovin jaloin ettei hyökkäys kuole samantien. Livessä on tullu myös vastaan joitakin taitavia rännikiekon ystäviä, mutta ite en oo kokenu sitä hirveen tehokkaaks tavaks tuoda kiekko ylös.

Puolustuspeliin mulla ei oo hirveesti muuta vinkkejä ku maltti ja keskittyminen erityisesti maalin edustalla. Ryntäily ei oo kovin hyväks (tietokoneen ohjaamat pelaajat hoitaa sen kyllä sun puolesta), vaan sellanen rauhallinen ja järkevä pelaaminen maalilla. Mailannosto on myös tehokas oikea-aikaisesti käytettynä.

Aika perusvinkkejähän nää on, mut ite ku kiinnitin noihin vähä enempi huomiota ja huolellisuutta ni peli on lähteny pikkuhiljaa paremmin kulkemaan. :)
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Mites tässä pelissä tapahtuu nuo maalivahtien loukkaantumiset? Monet maalivahdit loukkaantuvat tässä pelissä, mutta oma maalivahtini ei ole koskaan loukkaantunut (ei edes 08:ssa). Voiko omat maalivahdit loukkaantua? Kertokaas, jos joku tietää. Askarruttaa hieman tämä.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Mites tässä pelissä tapahtuu nuo maalivahtien loukkaantumiset? Monet maalivahdit loukkaantuvat tässä pelissä, mutta oma maalivahtini ei ole koskaan loukkaantunut (ei edes 08:ssa). Voiko omat maalivahdit loukkaantua? Kertokaas, jos joku tietää. Askarruttaa hieman tämä.
Itselläni on kerran loukkaantunut maalivahti, tämä sattui NHL08 ja ilmoitus loukkaantumisesta tuli ottelun jälkeen, mutta sekin oli jokin pienehkö loukkaantuminen joka parani jo parin ottelun kuluttua. Tämä siis dynastyssa ja vain kerran tapahtunut, mutta tosin en kerennyt pelata dynastya kovin kauaa, koska ostin Xboxin + NHL08 pari viikkoa ennen NHL09 ilmestymistä ja sitten siirryinkin NHL09 pariin. NHL09 puolella ei ole vielä loukkaantumisia ilmennyt maalivahdeille, tosin vasta olen dynastyn aloittanut.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Loukkaantumiset OTP:hen! Nää loukkaantumiset vois mennä esim niin että huoltaja taluttaa sut pukkariin ja kattelet muutaman minuutin ku se laittelee sulle jääpussia ja teippaa ranteita takas kasaan. Sit takas peliin niin että sulla on esim huonompi liike tai laukauksiin ei saa ihan samalla tavalla voimaa. Riippuen tietenkin mihin se vamma on tullut.

Nämä ihan muutamasta syystä. Taklauksilla ei ole mitään merkitystä. Jätkä ehkä keräilee jonku pari sekuntia jäällä mutta jatkaa sit menoa samaan malliin. Joka ikiseen laukaukseen voi heittäytyä vaikka siellä olis McInnis lämäämässä.

Tappeluihin lisää meinkiä! Esim kypärän riisuminen jos on visiiri päässä, kättely tappelun jälkeen jos siltä tuntuu. Tajuttoman pelaajan pään hakkaaminen jäähän..? Anybody? Verta kehiin! Tai itseasiassa pitäis erikseen tulla joku Hard Core NHLXX joskus hamassa tulevaisuudessa.
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Millähän tavalla tuo maalivahtien tasaisuus on määritelty? Siis kun maalivahdeilla tuo tasaisuus on 0-2 valikossa ja Brodeurin kaltaisilla huippumaalivahdeilla se on 0 ja heikommilla molareilla taas 2?

Tarkoittaako tuo 0 sitä, että kyseisellä maalivahdilla ei ole ongelmia sen suhteen jne... Vai onko nämä arvot kustu kuten jokunen arvo muillakin pelaajilla, kuten brieren rannelaukauksen tarkkuus on säädetty sinne 60 ja näin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös