NHL 09 (xbox360 & ps3)

  • 171 345
  • 868

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Olenko ainoa josta tuntuu järjettömältä että Ps3:lla ja Xbox 360:llä ei pysty pelaamaan noita euroopan dynasty-liigoja mutta pc-versiossa pystyy? Eli mikäs järki tuossa on?
 
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Olenko ainoa josta tuntuu järjettömältä että Ps3:lla ja Xbox 360:llä ei pysty pelaamaan noita euroopan dynasty-liigoja mutta pc-versiossa pystyy? Eli mikäs järki tuossa on?
Käsitykseni mukaan Xbox360 & PS3 versiot ovat eri tuotantotiimiltä, kuin PS2 & PC versiot. Joten uskoakseni NextGen versioiden uudistuksiin ja parantamiseen on mennyt kuitenkin sen verran aikaa, että nämä on sitten jätetty vielä suosiolla sivummalle, mutta jospa sitten ensi vuonna.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Vai onko nämä arvot kustu kuten jokunen arvo muillakin pelaajilla, kuten brieren rannelaukauksen tarkkuus on säädetty sinne 60 ja näin.

Arvot on todellakin kustu ihan mutu pohjalta, ainakin näin äkkiseltään tulee mieleen Tomas Plekanec ja Gabe Gauthier. Plekanec on pelissä niin paska aloittamaan että häntä on pakko peluuttaa laidassa, Gauthierin faceoff arvoksi on pelissä lyöty huimat 50, vaikka hän on oikeasti vahva aloituksissa. Eivät ole ainoita senttereitä/pelaajia joilta nuo arvot on kustu totaalisesti, tulivat vain ensimmäisenä mieleen kun sitä jo tuossa yksi päivä itsekseni kirosin. Perkele!

Sen lisäksi rosteripäivitystä ei ole tullut vieläkään ja lopettaneita/ylimääräisiä pelaajia ei voi poistaa tai piilottaa mihinkään.

Pitää varmaan lähtä itse hommiin EA:lle että saadaan edes rosterit nussittua kohdilleen.

Sen lisäksi tuo peli välkkyy aina välillä, tästä oli puhetta jo aiemminkin. Osalla vilkkuu ja osalla ei. Eikö se silloin tarkoita sitä että ne joilla peli vilkkuu, ovat saaneet viallisen tuotteen?
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olenko ainoa josta tuntuu järjettömältä että Ps3:lla ja Xbox 360:llä ei pysty pelaamaan noita euroopan dynasty-liigoja mutta pc-versiossa pystyy? Eli mikäs järki tuossa on?
Järjetöntä tosiaan. Minä en ymmärrä mikä pointti nuo liigat on edes laittaa peliin, jos niillä ei voi järkevästi pelata mitään. Toinen vuosi putkeen jo, kun Eurooppalaisia sarjoja on vain koristeena mukana.

Tämähän nyt ei toki ihan sama asia ole, mutta olen tekemässä X360-versioon rostereita, joiden avulla pystyy pelaamaan vähän kömpelöllä tavalla Dynastya SM-Liigalla ja Elitserienillä. Sijoittaa vain SM-Liiga ja Elitserien joukkueet omiin konfrenensseihinsa, niin kertyy ihan realistinen määrä otteluita oman sarjan joukkueita vastaan ja samalla pääsee vähän haistelemaan Ruotsinkin kiekkolutuuria.

Muutenkin jos nurkissa sattuu pyörimään Datel Transfer Kit ja 64 MB:n muistikortti ja tasaiseen tahtiin päivittyvät SM-liigarosterit kiinnostavat, niin kannattaa silmäillä tätä blogia.

Edit: Playstation 3 -versioon löytyy muuten täysin ajan tasalla olevat NHL/AHL-rosterit NHL09PS3.googlepages -sivustolta. Asentaminenkin hieman yksinkertaisempaa, kuin boxipuolella.
 
Viimeksi muokattu:

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Hei kertokaas mulle miks mulla on tossa dynastymodea pelatessa ahl-joukkueen puolella pelaajia, joitten kanssa mulla ei ole edes sopimusta? Eli sellasia pelaajia joita en voi nostaa ylös enkä voi erottaa yms. Näitä näkyy lähes puolen joukkueen verran pelaavan joukkueessani, mutta mitään en voi niillä tehdä? Nimenomaan ketjuja katsellessa näkee nämä pelaajat. Oonko nyt käsittänyt jotain väärin vai onko kyseessä bugi?
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Hei kertokaas mulle miks mulla on tossa dynastymodea pelatessa ahl-joukkueen puolella pelaajia, joitten kanssa mulla ei ole edes sopimusta? Eli sellasia pelaajia joita en voi nostaa ylös enkä voi erottaa yms. Näitä näkyy lähes puolen joukkueen verran pelaavan joukkueessani, mutta mitään en voi niillä tehdä? Nimenomaan ketjuja katsellessa näkee nämä pelaajat. Oonko nyt käsittänyt jotain väärin vai onko kyseessä bugi?
Ei ole bugi vaan kyseisillä herroilla on niin sanottu AHL sopimus. Eli ovat tehneet sopimuksen sinun AHL joukkueen kanssa. Heitä ei voi nostaa NHL:ään ennenkuin teet NHL sopimuksen heidän kanssaan. Sitä en tiedä voiko pelissä tehdä sopimusta heidän kanssaan mutta oikeassa elämässä NHL joukkueen pitäisi alkaa maksaa CBA:n mukaista palkkaa heille jos meinaisivat esim ylös heidät kutsua.

Tulipas vähän sekavaa tekstiä...
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Edit: Playstation 3 -versioon löytyy muuten täysin ajan tasalla olevat NHL/AHL-rosterit NHL09PS3.googlepages -sivustolta. Asentaminenkin hieman yksinkertaisempaa, kuin boxipuolella.


No perskeles, tattista vaan tiedosta! Tulokkaatkin on näköjään tehty, kohta selviää että ovatko yhtään ittensä näköisiä.

EDIT: Hyvät ja toimivat rosterit oli nuo edellä mainitut (linkki), ainoa miinus oikeastaan vain se että joitain tulokkaita jotka pelaavat ainakin tämän kauden junioreissa oli laitettu AHL-jengeihin + muutama Eurooppaan jo viime kaudella palannut oli unohtunut sinne.

Ai niin, ei ole luodut pelaajat yhtään itsensä näköisiä, mutta voihan sitä itse viilata naamat kohdilleen jos se ärsyttää.
 
Viimeksi muokattu:

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Playstation 3 -versioon löytyy muuten täysin ajan tasalla olevat NHL/AHL-rosterit NHL09PS3.googlepages -sivustolta. Asentaminenkin hieman yksinkertaisempaa, kuin boxipuolella.

Huomasin tuossa juuri että en voi enään luoda pelaajia itse tuon rosteripaketin asentamisen jälkeen. Tai siis pelaajan voi kyllä luoda, mutta se pelaaja ei ilmesty vapaiden agenttien joukkoon tai yleensäkkään mihinkään, että semmosta tällä kertaa.

EDIT: Selvisi että luotuja pelaajia on niin paljon että ne saavuttivat maksimirajan, jolloin ei tietenkään sitte voi enää luoda uusia. Eli tossa rosteripaketissa ei ole mitään vikaa.
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Milloinkohan olisi 360:lle odotettavissa niitä uusia rostereita ladattavaksi?
Voisi alkaa pelaamaan kautta sitten...
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Aikaisemmin mainittu rosteripaketti PS3:lle on ihan hyvä mutta koska olen pilkunnussija, sekä hullu, niin tein itse täydelliset NHL/AHL-rosterit. Viilasin jopa joka jannusta niin itsensä näköisen, siten kuten se vain pelin puitteissa oli mahdollista. Pelityylin ym. arvot/arviot säädin kohdalleen Hockey's Future sivuston avulla. Muutama AHL-tulokas jäi (huom. todellakin vain muutama) tekemättä, mutta he viettävät aika varmasti suurimman osan kautta ECHL:ssä, eikä heitä näin ollen kannattanut luoda.

Aluksi olo oli kuin Jumalalla kun se loi taivaan ja maan, mutta eilen kuin sain kaiken valmiiksi monen päivän uurastuksen jälkeen, niin huomasin että enään ei kiinnosta pelata koko peliä.

Vittu tää on niin just tätä.
 

Herke

Jäsen
Onko noita vapaita pelaajia jotenkin mahdollista siirtää esim: maajoukkueisiin? Jos menen sinne kokoonpanojen hallintaan niin siellä vapaissa pelaajissa EI ole Antti Aarnioita ja kumppaneita, mutta kun aloitan Dynastyn tai be a pro:n niin silloin he vapaisiin pelaajiin ilmestyvät!
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Onko noita vapaita pelaajia jotenkin mahdollista siirtää esim: maajoukkueisiin? Jos menen sinne kokoonpanojen hallintaan niin siellä vapaissa pelaajissa EI ole Antti Aarnioita ja kumppaneita, mutta kun aloitan Dynastyn tai be a pro:n niin silloin he vapaisiin pelaajiin ilmestyvät!


Tee mieluummin muutama oma joukkue, valitset niihin pelaajat vaikka NHL-joukkueista, älä valitse kuin minimimäärä pelaajia, eli 20. Nyt sinulla on luotu joukkue niin voit siirtää Free Agents/mistä vaan pelaajista lopettaneita tai ylimääräisiä jannuja luotuun joukkueeseen, muista että yhdessä luodussa joukkueessa on tilaa enään vain kolmelle, aikaisemman 20 lisäksi. Kun luot joukkueen niin sitä kautta sinne valittavat pelaajat ei siis katoa mihinkään omasta joukkueesta, mutta kun luonti on valmis ja siirrät pelaajia pelaajasiirtojen kautta niin he häviävät aiemmin olleesta joukkueesta/paikasta.

Itse tein todella montaa omaa joukkuetta kun lopettaneita ja ylimääräisiä pelaajia oli niin paljon.

Dynasty ja Be A Prossa kaikki SM-liiga pelaajat ovat vapaita agentteja, muista liigoista en tiedä. Todella ärsyttävää ominaisuus, varsinkin kun tietokoneen ohjastamat joukkueet palkkaa heti näitä pelaajia.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Saanko jotenkin nollattua kaikki online tilastoni? Haluisin aloittaa ihan puhtaalta pyödältä. Saanko jotenkin tuhottua tuota EA:n tiliäni?

Alustana PS3
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Voikohan kyseiset päivitykset hakea kaverin pelillä ennen kuin ostelen pelin omaksi?

En ole ihan varma, että ymmärrinkö kysymyksesi oikein, mutta: Ai siis että kaveri tuo pelin sinulle ja sinä lataat päivitykset omaan vehkeeseesi? Miksipä ei onnistuisi, en tunne XBOX:in salaisuuksia, mutta ainakin pleikkarilla tuo onnistuisi.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Voikohan kyseiset päivitykset hakea kaverin pelillä ennen kuin ostelen pelin omaksi?

Tottakai voi. Kovalevyllähän se data on ja sinne tallentuu, cd:llä on vain itse pelin tiedostot, joten tuo ei vaikuta millään tavalla.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Nyt kaivataan apua.

Meni vahingossa poistamaan pleikkariltani online rosterit. Nyt kun koitan niitä hakea uudestaan ei toi saatanan rakkine niitä hae. Herjaa, että nyt just ei pysty lataamaan niitä tai, että EA:n servuihin ei saada yhteyttä. Kaikki asetukset purkissa ja koneessa on samat kuin ennen tätä ongelmaa. Samoin alareunassa juoksee NHL:n tulokset, eli jokin yhteys ulkomaailmaan on.

Osaako joku jeessata?
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Joo tuosta BAP:ista tosiaan. Hiottavaa vielä on tekoälyn, vaihtojen ja tuon kenttissä pomppimisen suhteen.

Ensinnäkin nuo kentät. Oli tuossa 6 ottelun pisteputki päällä ja tuli tehtyä pisteitä/peli reilu 2. Heti kun pelasin ensimmäisen pelin missä 0 pistettä ja -1, niin koutsi passitti mut takas kakkoseen, ei näin...

Mitä tuohon tekoälyyn ja vaihtojen toimivuuteen tulee, niin kyllä tuo välillä vähän vituttaa kun toisen kentän vasen laita pelaa kentällä 5min vaihdoin ja itse pääsen kentälle sitten pahimmillaan 5 sekunnin ajaksi ja taas takas vaihtoon.

Hiottavaa on, joskin toki aina voi tuota "kutsu vaihtoon"-nappiakin painaa.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Löytyykö jostain SM-liigan päivitetty rosteri? Ei riitä aika eikä kiinnostus lähteä itse vääntämään. Alustana PS3
 
Löytyykö jostain SM-liigan päivitetty rosteri? Ei riitä aika eikä kiinnostus lähteä itse vääntämään. Alustana PS3

Eipä taida löytyä, tiedä sitten onko tulossa? Loppujen lopuksi noiden väsäämiseen ei mene edes kovin kauan aikaa. Parissa illassa nuo väsää, jos haluaa. AHL:stä, Elitserienistä ja Vapaista pelaajista löytyy hyvin pelaajia. Loput sitten luo itse.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Kokeilin tuossa päivällä laittaa peliä päälle, kunnes ennen valikkoja tämä käskee minua lataamaan jonkun päivityksen, 1.01 version NHL09 19MB.
Noh siinä odottelin ja odottelin, mutta lataus ei prosentista 1 liiku mihinkään..
Alhaalla lukee: Et voi suorittaa taustalatausta tälle sisällölle.
Lopulta tämä sanoo, että tapahtui virhe latauksen aikana(80710723).

Siihenkö pelaaminen loppui?
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Kokeilin tuossa päivällä laittaa peliä päälle, kunnes ennen valikkoja tämä käskee minua lataamaan jonkun päivityksen, 1.01 version NHL09 19MB.
Noh siinä odottelin ja odottelin, mutta lataus ei prosentista 1 liiku mihinkään..
Alhaalla lukee: Et voi suorittaa taustalatausta tälle sisällölle.
Lopulta tämä sanoo, että tapahtui virhe latauksen aikana(80710723).

Siihenkö pelaaminen loppui?

Huomasin saman, muutaman kokaillun jälkein sain sen lataamaan peräti 8%.
Mutta ei hätää, ei pelaaminen siihen lopu. Kun käynnistät pelin ja tulee ruutu jossa pyydetään lataamaan päivitys painat vain pallo-nappia eli keskeytät päivityksen ja sitten pelaat ihan normaalisti. Oletan siis että sinullakin on PS3 versio.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös