NHL 09 (xbox360 & ps3)

  • 171 344
  • 868

ipaz

Jäsen
Pystyykö tässä uudessakaan EA:n versiossa itse editoimaan pelaajia samalla tapaa kuin 2K-sarjassa, eli muuttamaan arvoja, varusteita, pituutta, painoa... mitä tahansa? Olen kaikkien näiden ennakkoarvioiden ja demoilla pelailujen jälkeen niin kahden vaiheella, että vanhana 2K-fanina ihan tosissani mietin EA:n version hankkimista. 2K kun taitaa olla jämähtänyt paikalleen ja kaikkien tärkeintä eli franchise-modea on vieläpä karsittu.

Itseäni on aina viehättänyt 2K:ssa tuo pelaajien itsemodaamismahdollisuus, kun en jaksa mitään rosteripäivityksiä odotella vaan nysvään pelaaja-atribuuttien kanssa mieluummin itse. Grafiikathan EA:lla on aina ollut paremmin halussa, mutta sisältö on kuitenkin tärkein. Kuinka "syvä" tuo EA:n franchise mode oikein on esim. verrattuna 2K8:iin?
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Pystyykö tässä uudessakaan EA:n versiossa itse editoimaan pelaajia samalla tapaa kuin 2K-sarjassa, eli muuttamaan arvoja, varusteita, pituutta, painoa... mitä tahansa?

Arvoja ja varusteita kyllä pystyy säätämään. Ja sopimuksen arvoa sekä tappeluhalukkuutta. Siihen se sitten jääkin. Olisi kiva jos sopimuksen pituudenkin voisi muuttaa.

Itse olen ainakin sen verran "friikki" noiden "oikeiden" tietojen kanssa, että ottaa rajusti päähän kun kentällä höntsää vääränkätinen pelaaja tai pelaaja on täysin väärällä pelipaikalla. Se on kumma kun sitä pelipaikkaa ei edes voi vaihtaa. Tekoäly kun kuitenkin järjestää ketjunsa täysin pelipaikkojen mukaan.

Nyt muutamissa änärijengeissä on se tilanne, että esimerkiksi oikeita laitureita on niin vähän, että joku tappelija suhaa kakkosessa tekoälyn itse järjestäessä ketjut, kun taas joku paljon parempi sentteri joutuu jäämään popcorniosastolle.

Sitten on joku tapaus Byfuglien, jonka ajattelin tehdä kokonaan uutena pelaajana peliin vain saadakseni miehen hyökkääjäksi.
 

Igor33

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hah, tulipa hörähdeltyä tuossa kun pelasin Be A Prota. Gaborik ronkki hirveen hässäkän jälkeen riparista maalin sisään, kun DiPietro ei saanut kiekkoa haltuunsa. No, seuraava pätkä mikä tuli oli kun DiPietro kovasti onnitteli Gaborikia maalista (niin kuin syöttäjä pelissä aina tekee, jos olette huomanneet). Uskomattoman hauska bugi.

Be A Pro on kyllä koukuttava uudistus tuohon peliin. Täällä on tosin mainittu ihan aiheesta jostain puutteista, kuten ketjupudotuksista, vaikka tehot on huikeat ja arvosanat kohdillaan. No, ainahan sitä jotain löytyy, mutta kaikenkaikkiaan todella toimiva idea tämä BAP, jonka uudistuksia odottaa innolla.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Sitten on joku tapaus Byfuglien, jonka ajattelin tehdä kokonaan uutena pelaajana peliin vain saadakseni miehen hyökkääjäksi.

Mun mielest tää ukko on kyllä hyökkääjänä pelissä. Pelaa toki Chicagon YV:ssä pakin paikalla..viime kaudellaki tais siinä vikassa rosteripäivystyksessä muuttua jo hyökkääjäksi.

Mua taas vituttaa et vaik ite tekee kaikki rosterit ihan oikeiksi niin niillä ei voi sit pelata Livessä vaan pitää ladata ne EA:n uusimmat rosterit. Seki vaik olis ne EA:n rosterit niin ketjuja ei saa valmiiksi muokata niin miten haluaa. Toki noissa Live-liigoissa on jo tämä mahdollisuus mutta ei käsittääkseni toimi normipeleissä.

Hah, tulipa hörähdeltyä tuossa kun pelasin Be A Prota.

Tää on ihan hauska kun joka sivulla tulee aina uus viesti samasta asiasta.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Ketjuista

Niin no tuosta vaikeustasteesta:

Vaihdoin vaikeimmalle vaikeusasteelle, olin toisena pistepörssissä, muutaman pelin, joissa arvosana jäi C+ /C tasolle kävi noutaja ja kakkoskentästä farmiin. Tammikuussa. Ja ostivat Mike Keanen Detroittiin. V**** Keane! Vaikeimmalla vaikeustasolla, vaikka tein pisteitä ja arvosanat oli hyviä, joukkue hävisi (9:n putkeen, eli sikäli ymmärrettävää). Osgood ei vaan saanut niitä "siniviivan jälkeen suoraan syötöstä-vetoja" kiinni.

No ei tää helppoa saa ollakkaan, Nyt mennään Filppulan kanssa Griffinien ykkösessä :)
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tänään pitäisi siis tuon PS3-version olla kaupoissa.
Töiden jälkeen menen sitä kädet syyhyten ostamaan, paras löytyä kaupasta tai halkean.
 

ipaz

Jäsen
Arvoja ja varusteita kyllä pystyy säätämään. Ja sopimuksen arvoa sekä tappeluhalukkuutta. Siihen se sitten jääkin. Olisi kiva jos sopimuksen pituudenkin voisi muuttaa.

Itse olen ainakin sen verran "friikki" noiden "oikeiden" tietojen kanssa, että ottaa rajusti päähän kun kentällä höntsää vääränkätinen pelaaja tai pelaaja on täysin väärällä pelipaikalla. Se on kumma kun sitä pelipaikkaa ei edes voi vaihtaa.

Jos kätisyyttä tai pelipaikkaa ei saa vaihtaa niin jää peli kaupan hyllylle. Kyllä noita pitäisi pystyä modaamaan lähes rajattomasti, koska pelipaikat vaihtuvat ja edelleen, ihme kyllä, joillakin pelaajilla on aivan varmasti maila väärässä kädessä. Kuten Joe Juneaulla monta vuotta putkeen 90-luvun peleissä.

Siis 2K9:iä odotellessa...
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Pikkaisen pistää tuossa BAP:ssa ärsyttämään muutama sinänsä pieni yksityiskohta:

1) Omalle joukkueelle ei tule loukkaantumisia ollenkaan. Olen pelannut nyt lähes 20 peliä jo "ylhäällä" Anaheimissa, eikä yksikään pelaaja ole vielä joutunut lasarettiin. Tosin vaikea siinä on loukkaantua, kun vastustaja ei taklaa juuri ollenkaan...

2) Oma koutsi ei tee ketjumuutoksia laisinkaan. Ainoat, joiden pelipaikka on näiden 20 ottelun aikana muuttunut, ovat olleet meikäläinen ja ne pelaajat, jotka ovat joutuneet tekemään tilaa meikäläiselle. Puolustusparit eivät ole muuttuneet missään vaiheessa.

3) Jos haluan joukkuekaverini tappelevan, joudun järkkäämään sen itse painamalla Y-näppäintä ennen vaihtoonmenoa.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikö muka saada HC Jatkoaikaa kasaan PS3:lla?

Tuli tossa korkattua uusin NHL online-matsilla.
Vastassa olis tietysti mailannostoa runkkaava ja jotain vanhanaikaiskikkaa käyttävä jenkki. 3-1 tuli takkiin.
 

Torpedo 360

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey & Manchester United
Jos kätisyyttä tai pelipaikkaa ei saa vaihtaa niin jää peli kaupan hyllylle. Kyllä noita pitäisi pystyä modaamaan lähes rajattomasti, koska pelipaikat vaihtuvat ja edelleen, ihme kyllä, joillakin pelaajilla on aivan varmasti maila väärässä kädessä. Kuten Joe Juneaulla monta vuotta putkeen 90-luvun peleissä.

Siis 2K9:iä odotellessa...

No tuossa pelissä ei monta pelaajaa ole vääräkätisinä jos yhtään. Yhden löysin ja tein sen itse uudestaan samoilla arvoilla! Rostereita tulossa PS3:lle jos kiinnostaa :)
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
No tuossa pelissä ei monta pelaajaa ole vääräkätisinä jos yhtään. Yhden löysin ja tein sen itse uudestaan samoilla arvoilla! Rostereita tulossa PS3:lle jos kiinnostaa :)

NHL:n puolelta ei ole löytynyt, koska en ole edes pelannut vielä, mutta SM-Liigan puolelta kyllä. Mälkiän Simo pelaa SaiPan takalinjoilla näköjään leftiltä. Vaikka monipuolinen pakki onkin niin en tiedä, mikä aivopieru tuo häneltä itseltään on.
 

Vimes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Meneekö tuo Be a Pro-pelimuoto jonkun tietyn käsikirjoituksen mukaan menivät pelit miten tahansa? Nousin normiajassa (-20peliä) Bostonin 1. ketjuun. Pelejä alla 17 ja tehot 17+9. Viime matsissa tehot 3+1. Pelin jälkeen koutsilla asiaa ja "sinun pitäisi loistaa joka ilta...sijoittuminen kunnossa...pisteitä pitäisi tulla enemmän, tiput 2 kenttään." No eipä siinä mitään, pitää vissii skodata vähän tehokkaammin. Vai onko kyseessä niin realistinen peli että olen käynyt kiksauttamassa omistajan tytärtä ja nyt ollaan koirankopissa loppukausi?
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Vai onko kyseessä niin realistinen peli että olen käynyt kiksauttamassa omistajan tytärtä ja nyt ollaan koirankopissa loppukausi?

No oletko? Jos olet niin aika päivänselvä.


Asiaan: Pelaan BaP:a maalivahdilla ja kyllä välillä tosiaan tuntuu että mennään tekoäly edellä tapahtu mitä tapahtu. Yhteenvetona sä oot ilmeisesti liian hyvä ja kone alkaa sekoon :)
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Derek Boogaard on Right. Muuten ei ole omaan silmään NHL:ssä mitään suurempaa osunnu. Boogaard on muuten yks pelin parhaita pelaajia muutenki. Taitaa johtaa koko liigan maalipörssiä omassa dynastyssä.

Boogey pelottelee tuomareita. Käy vähän "jutskaamassa" dumareilta ne kakkossyötöt itselleen.

Mutta tosissaan, aika kumma juttu. Omassa BaP:ssa Boogaardilla vissiin 50+ matsin jälkeen tehot 4+3 kasassa.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
EA:n rosteripäivitys (mistä löytyy uudet tulokkaat ym fixausta alkuperäisiin) tulee ilmeisesti vasta joskus sitten kun kausi on jo käynnissä? Itelle vittuilee ainaki nyt että ei voi yhdistää tonne EA:iin vai eikö siellä siis vielä oo mitään rosteripäivitystä? PS3:lla pelailen.

PS Miksihän helvetissä PS3 ja XBOX on samassa ketjussa? Eikö ois parempi ku ois ihan erikseen NHL09 PS3- ja NHL09 XBOX-ketju?
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Tarttisin muutaman jeesin/kommentin. Ihan alkuun myönnän, että olen todella ummikko pelaamisessa ylipäänsä, itse ohjaaminen jne tuottaa helvetinmoisia vaikeuksia.

Mutta asiaan, eli pelaan tota be a prota, laitahyökkääjänä Manitoba Moosessa tällä hetkellä pro-vaikeustasolla 6 minsan erillä.

Olen pelannut neljä matsia, eikä yhdessäkään pelissä ole tullut yhtään sellaista jäähyä, missä en olisi ollut osallisena. Eli ei yhtään ylivoimaa neljään matsiin. Jäähypalkki on tapissa. Voiko tähän vaikuttaa vielä jollain lisäasetuksilla?

Hyökkäyssuunta on koko ajan "ylöspäin". Voiko vaihtaa asetuksista vai onko aina näin?

Koukuttava on kyllä, vaikka ihan paska pelaaja oonkin. Ekaan neljään matsiin tehot 2+1 ja jäähyjä 38 min :)
 

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikuttaako tässä pelissä laukausten määrä jotenkin veskarin otteisiin?

Tänään pelasin kolme peliä joissa vein laukaukset selkeästi tyyliin 30-10 ja jokaisesta tuli pataa ja nimenomaan niin että vastustajan maalit ovat olleet uskomattomia hörppyjä kun taas toisessa päässä vastustajan kassari seisoo suurin piirtein päällään ja loput laukaukset meneekin ohi tai tolppiin.

Aamun ainoan voittoni otin yllättäen oltuani aivan jyrän alla ja kahdella "paniikki"rannarilla sinisen pinnasta 2-1 voitto, laukaukset vastustajalle 45-11.
 

Torpedo 360

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey & Manchester United
Vaikuttaako tässä pelissä laukausten määrä jotenkin veskarin otteisiin?

Tänään pelasin kolme peliä joissa vein laukaukset selkeästi tyyliin 30-10 ja jokaisesta tuli pataa ja nimenomaan niin että vastustajan maalit ovat olleet uskomattomia hörppyjä kun taas toisessa päässä vastustajan kassari seisoo suurin piirtein päällään ja loput laukaukset meneekin ohi tai tolppiin.

Aamun ainoan voittoni otin yllättäen oltuani aivan jyrän alla ja kahdella "paniikki"rannarilla sinisen pinnasta 2-1 voitto, laukaukset vastustajalle 45-11.

Kannattaa noita slidereita väänellä niin tulee vähän realistisimpia pelejä :)
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Unohdin mainita että pelailen netissä...

Joo itellä on melkein joka pelissä sama ilmiö. Ite tuhlailen avopaikkoja koko ajan ja vastustaja tekee sit ihan ihmeellisen helppoja maaleja. Kai näitä vain sattuu, ei voi mitään..

Yksi toki on tuo että se oma mokke tuntuu aina menevän mielellään perseelleen istumaan jolloin vastustaja pääsee käytännössä "tyhjään" maaliin nostamaan kiekon. Muutenkin vituttaa tuo veskareiden into pistää makoileen sinne maalille..ihan ku joku ei vielä olis tajunnu että läheltä kannattaa ampua ylös.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Tuleeko tässä pelissä jäähyjä ollenkaan? Oon pelannut nyt AHL-sarjaa 7 peliä eikä vieläkään yhtään jäähyä (paitsi omia koukkuja ja tappeluita)..pro-taso ja kuuden minsan erät.

Ei kauhean realistinen meninki...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös