NHL 09 (xbox360 & ps3)

  • 171 345
  • 868
Tuleeko tässä pelissä jäähyjä ollenkaan? Oon pelannut nyt AHL-sarjaa 7 peliä eikä vieläkään yhtään jäähyä (paitsi omia koukkuja ja tappeluita)..pro-taso ja kuuden minsan erät.

Ei kauhean realistinen meninki...

Sää voit säädellä niitä slidereita asetuksista, että saat realistisen kokemuksen.

Hyviä slidereita löydät tästä ketjusta ja internetin kätköistä. Vakiosliderithan ovat melko "arcademaiset."
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Online pelihahamon kehittäminen:

Alussahan kakkia alueissa pystyy parantamaan kolmella pinnalla.
Tuleeko parannettavaa missään vaiheessa lisää, vai jumitutaanko tuohon?
Eli... Kehittyyko online hahmo?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Alussahan kakkia alueissa pystyy parantamaan kolmella pinnalla.
Tuleeko parannettavaa missään vaiheessa lisää, vai jumitutaanko tuohon?
Eli... Kehittyyko online hahmo?

Lisää pisteitä saa kun ansaitsee uusia kortteja pelaajalleen. Nämä kortit ja mitä niihin vaaditaan näkyy siellä Performance Trackerissa. Esim pro-korttiin vaadittiin 20 ottelua ja tietty arvosana keskiarvo.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Kiitokset Torpedo 360:lle hyvistä säädöistä! Tavallaan harmittaa jos valmiiksi pelata tuolla Be A Prolla kun tietää että paremmat ja uudemmat rosterit tulevat parin-kolmen viikon päästä. Ei kai niillä muuten niin väliä mutta itse ainakin tykkään kun KAIKKI on kohdillaan, nyt tein siirtoja ja muutoksia mutta uusia tulokkaita en ala tekemään vaan odotan sitä rosteripäivitystä. Muutama lopettanut pelaaja löytyy taas tuolta vapaista agenteista mutta onneksi vain murto-osa siittä mitä se oli viime pelissä.

Muutama kysymys:

- Pystyykö tuolla AHL:ssä pelaamaan koko kauden? Mielelläni tahkoaisin kauden tai kaksi tuota farmia ja vasta sitten ylös. Tiedän että kun pelaa hyvin niin pääsee ylös, mutta kun en halua, vielä!

- Be A Pro:ssa ei ilmeisesti voi lentää ulos ottelusta vaikka teki sitten mitä tahansa?

- Omien biisien saamisesta peliin oli jotain puhetta, koskee ilmeisesti vain XBOX ja PC versioita?

- Vaikka Be A Prossa pelatessa laittaisi pelaajan syntymävuodeksi minkä tahansa niin se on aina 1988?? Jos asia ei ole näin niin silmissäni tai pelissä on jotain vikaa.

PS3:lla hakkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö näihin XBOX/PS3 NHL-peleihin voi kehittää jotain ohjelmaa, että saisi myös classic-näppäimille kiekon suojaus/mailan nosto napin. Olen yrittänyt opetella väitä oletusnäppäimiä, mutta kun on tahkonnut vuosikausia noilla classic-näppäinten tyyppisillä napeilla niin on suuria vaikeuksia tottua niihin.

Pelasin netissä oletusnäppäimillä ja voitin kyllä pelejä, mutta maalinteko oli suurta tuskaa. Pelasin classic näppäimillä pari peliä vertailun vuoksi ja taklaukset rupes tippumaan ja kiekko löytyi one timereiden jälkeen verkosta hyvinkin usein. Tuntuu vain, että jää jostain paitsi, jos ei niitä opettele.

Ei pysty ymmärtämään, että miksi noinkin tärkeätä näppäintä ei saada classicille laitettua, kun vapaita painikkeita vielä löytyy.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei pysty ymmärtämään, että miksi noinkin tärkeätä näppäintä ei saada classicille laitettua, kun vapaita painikkeita vielä löytyy.
Asia saattaa muuttua sillä EA on julkaisemassa päivitystä peliin. Pelinkehittäjät ovat ainakin kirjoittaneet, että ovat kuunnelleet pelaajien palautteita ja julkaisevat päivityksen peliin. Korjailee vissiinkin vähän sieltä täältä kaikenlaista ja jotain puhetta oli pelien kontrolleista. Tarkempaa tietoa päivityksestä on luvassa vasta julkaisupäivänä.

Tuossa uutinen koskien asiaa:
http://www.fhr.fi/uutinen.php?t=1741
 

Kaberle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Maple Leafs, Chelsea
Asia saattaa muuttua sillä EA on julkaisemassa päivitystä peliin. Pelinkehittäjät ovat ainakin kirjoittaneet, että ovat kuunnelleet pelaajien palautteita ja julkaisevat päivityksen peliin. Korjailee vissiinkin vähän sieltä täältä kaikenlaista ja jotain puhetta oli pelien kontrolleista. Tarkempaa tietoa päivityksestä on luvassa vasta julkaisupäivänä

Hyvä homma. Vituttaa ainakin ps3:lla ihan saatanasti kun samasta tatista laukoo sekä taklaa. Äskenkin taas nettipelissä kaksi jäähyä sen takia kun yrittää riparia tai one timeria laukoa maaliin ja pelaaja lyökin kiekon sijaan vastustajaa poikkarilla naamaan. Näitä tulee lähes joka pelissä ainakin yksi.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Pelinkehittäjät ovat ainakin kirjoittaneet, että ovat kuunnelleet pelaajien palautteita ja julkaisevat päivityksen peliin

Suurimmat puutteet pelissä ovat ehkä tappeluiden rajoitus sekä maalivahtipeli. En ainakaan tähän mennessä ole onnistunut tappelemaan kuin korkeintaan sen kolme kertaa pelissä! Mikä idea siinäkin sitten on. Jos haluja löytyy molemmilta osapuolilta niin pitäis saada hanskata niin paljon kuin sielu sietää.

Maalivahdilla pitäisi olla mahdollisuus taklata, huitoa ja tapella. Eli toisinsanoen pitäisi tulla Hextall-modi EA:lta.

Mukavaa sekin että tuohon joukkueliigaan tulee pleijarit jossain vaiheessa.

(niin ja uutisessa sanotaan että patchi tulee ainakin XBoxille)
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Kun noita slaidereita joku kyseli, niin BAP-modella olen nyt pelaillut täältä löytyvillä säädöillä.

On ollut kaikki tähän mennessä hyviä pelejä. Oma jengi alkoi tekemään maaleja, mutta niin tekee konekin. Muutama on päättynyt 2-1, 4-1, 4-2 ja yhden rullasin jopa 5-1. Mikä parasta, niin tilastot koko pelin ajalta ovat aikasta realistiset.
 

kamenski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun noita slaidereita joku kyseli, niin BAP-modella olen nyt pelaillut täältä löytyvillä säädöillä.

On ollut kaikki tähän mennessä hyviä pelejä. Oma jengi alkoi tekemään maaleja, mutta niin tekee konekin. Muutama on päättynyt 2-1, 4-1, 4-2 ja yhden rullasin jopa 5-1. Mikä parasta, niin tilastot koko pelin ajalta ovat aikasta realistiset.

Pakko kokeilla noita slidereitä. PS3:lla pelaan superstarilla, mitään slidereitä en ole muuttanut (paitsi erien pituus 10min), ja peli peliltä vaikuttaa enemmän siltä
että BAP:ta ei ole tehty yksin pelattavaksi. Lähes joka pelissä vastustaja tekee sen 5-6 maalia joista itse olen jäällä ehkä yhden, kahden aikana. Joka pelissäkö sitä pitäisi omalla jampalla tehdä sen seitsemän maalia?

Tekoäly muutenkin pelaa paljon järkevämmin vastustajan pelaajia kuin meikäläisen jengiä. Omat eivät saa tasan mitään aikaan, kymmenessä pelissä ehkä 3 maalia tehty mihin en itse ole ollut osallisena. Tietysti sinänsä tämä on pakkokin tai ihmispelaajan joukkue saa edun, mutta tämä malli puolestaan pistää vain vituttamaan.
 

Disaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs
Morientes!

NHL09:n huonot puolet:

- be a pro-meiningillä "joudut" hoitamaan hanskaamisen yksin

- ottelusta ei voi joutua suihkuun

- rosterit ovat aivan päin vittua tai persettä, etenkin AHL:n rosterit

- tappeluiden rajoittaminen on niin periamerikkalaista tekopyhyyttä ettäh

- pelaajia ei voi piilottaa joukkueista/vapaista agenteista tai poistaa kokonaan

- tappelut mallinnettu tod. huonosti

- varamaalivahti imee yhdessä erässä enemmän kuin Monica Lewinsky kahdessa vuodessa

Lisäksi miinus tulee vielä siitä, ettei omia biisejä saa PS3:n versioon, tosin tämä on aivan mahtava ominaisuus ja plussa niille onnekkaille jotka pelaavat XBOX360:lla.

Edellisiä miinuksia tarkastellessa itse kukin voi helposti havaita että pienestä se tuo 'Nesskin miinuksen antaa.. Nii-in, mutta minä olenkin pilkunnussija.

Tästä kaikesta nurinasta huolimatta anna pelille arvosanaksi 9-, etenkin pelillisiä ominaisuuksia ja hienouksia on onnistuttu parantamaan viime vuoden versiosta. Kaiken kaikkiaan todella koukuttava peli!

PS niin lisätään nyt sen verran vielä että PS3:lla hakkaan tattia (!)
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Miten omat musat voi laittaa xboxille? Olen ihan untuvikko xbox 360 kanssa, koska hain sen kaupasta tänään yhdessä 09 kanssa ja sitä ennen pelaillut pleikoilla.

NHL:n oletusasetukset tuottivat kyllä tuskaa mitä nyt pari tuntia testailin. Pitää varmaan laittaa classic asetukset kehiin, jotta pääsee kunnolla peliin sisään. Siitä oikeasta tikusta ei vaan sujuneet taklaukset sitten yhtään enkä osaa syöttää kiekkoa takanapeista.

Be A Prota en edes jaksanut kokeilla koska aikaa meni paljon jo näppäinten opetteluun. Broidin kanssa tuli yksi matsi tahkottua ihan pikapelinä ja oli kyllä hauskaa vaikka olinkin kaksi erää ihan kusi sukassa. Minä olen ollut meistä se joka Änäreitä on ostellut ja ollut haka näissä, mutta nyt meinasi hiki nousta pintaan, kun joutui ihan puolustuskannalle. Onneksi Miller maalissa hoiti kaiken ja sain kolmannen erän puolivälissä tehtyä 0-1:een Gigueren virheestä. Tähän matsi sitten ratkesikin ja kaunistelin vikalla minuutilla lukemia peräti 0-4:een ja yhtään en tyhjiin tehnyt. Oli kyllä vaikee tehdä maali tai edes rakentaa paikka, mutta ymmärtäähän sen kun on periaatteessa ensimmäistä kertaa tällaisen astian äärellä.

No, nyt vain omannäköiset näppäinasetukset kehiin ja änärin pariin!
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Olenko ainut, joka ei pääse pukukoppiin, kun EA:n palvelimet eivät ole tällä hetkellä käytettävissä..?
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palvelimet ovat tosiaan nurin.

Mitä pitää tehdä, että pelaaja irrottaa toisen käden mailasta, eli pystyy tekemään näitä Foppa harhautuksia? Aina silloin tällöin sattumalta saan sen tehtyä, mutta...
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Hah! Oli pakko tulla ihan tännekin naureskelemaan.

Pelaan BAP:ta ja valitsin randomilla joukkueekseni Bostonin. No ei siinä. 20 peliä ja siirto ylös. Ylhäällä parikytä matsia ja ykköskenttään, jossa on tullut tehoiltua siihen malliin, että olen joukkueen tehokkain, vaikka olen pelannut n. puolet vähemmän otteluita kuin muut.

Pelasin juuri kolme matsia putkeen kolmen A+:n arvosanoilla ja saalistin jokaisessa pelissä kaksi maalia. No, eihän se riitä. Ei nuo tilastot miellytä valmentajaa, niin nyt kävi siirto takaisin kakkoseen.

Aika erikoinen siirto. Ja kuten olen jo aikeisemminkin todennut, niin vielä on paljon tekijöillä hiomista tuon BAP:n kanssa.

Tuossa ei ole nimittäin minun silmiini mitään järkeä, vaikka Bergeronin ja Kesselin kanssa ihan hauska onkin tahkota.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
PS3 online pelit

Onko muilla vastaavaa ongelmaa että kun haastat jonkun tai sinut on haastettu ja hyväksyt ottelun, niin et voi selata joukkueita etkä siten myöskään painaa itseä ready-tilaan vaan joutuu haastamaan useita kertoja putkeen ennenkuin saa ottelun alkamaan? Pukuhuoneen kautta BAP-mode on kyllä lähestulkoon aina toiminut moitteetta mutta tuo normi pelaaminen sit takkuaakin.

Eilen hieman harmitti kun kaverin kaa koitettiin pelata niin ei onnistunu sit millään vaik sammuteltiin modeemia, buutattiin konetta yms. NHL08:ssa oli paljon enemmän vastaavaa mutta täs 09:ssä eilen paloi ekaa kertaa käämi.

Onko xboxin pelaajilla vastaavaa? Mikähän tähän voisi olla syynä? Liian pieni kapasiteetti EA:n servereillä?
 

Herke

Jäsen
BaP:a tuli tuossa kaverilla pelattua ja ihan miellyttävä kokemus tuo oli, mutta tietysti puutteitakin löytyi..

Itseäni rupesi kuitenkin ärsyttämään Vapaat pelaajat! (ei kovin realistista, että Marko Toivonen taistelee Detroitissa Norris-Trophystä ja Mikko Peltola "jäähdyttelee" piste/peli tahdilla Montrealissa) Tosin tämä lienee korjattavissa kun siirtää pelaajat esim: maajoukkueisiin.

Olenkin nyt vähän kahden vaiheilla, että ostaakko uusi konsoli tai pitäisikö vaan jatkaa edelleen PC linjalla.. PC versio kuitenkin lienee edelleen CG?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Perkele.. Täytyy kyllä ostaa toi heti, kunhan vaan hinnat laskee.. Nimittäin tuo Be a pro pelimuoto houkuttelee!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös