NHL 08 (360 ja PS3)

  • 76 741
  • 504

Hanslankari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aktiivinen aloitteellinen rohkea sakki
PS3 nettipelaamisesta

Voisiko joku kertoa että täytyykö PS3 nettipelissä ladata kokoonpanot ennen joka saatanan ottelua??! Alkaa vaan V*tuttamaan joka kerta se vajaa parin minuutin oottelu ja sit kone ilmottaa 4 kertaa viidestä että tämä istunto on päättynyt. Muuten pelaaminen toimii hyvin.
Tuntuu kyllä nettipelaaminen juhlalta kun sinne saa aina niin hartaasti yrittää..
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Voisiko joku kertoa että täytyykö PS3 nettipelissä ladata kokoonpanot ennen joka saatanan ottelua??! Alkaa vaan V*tuttamaan joka kerta se vajaa parin minuutin oottelu ja sit kone ilmottaa 4 kertaa viidestä että tämä istunto on päättynyt. Muuten pelaaminen toimii hyvin.
Tuntuu kyllä nettipelaaminen juhlalta kun sinne saa aina niin hartaasti yrittää..

Toi sama bugi on kummallakin konsolilla, ja jotkut on päässeet siitä eroon tyhjentämällä kovalevyltä kaikki NHL:n tekemät tiedostot. Siinä tietty menee kaikki tallennetut dynastyt, asetukset ja rosterit, joten joutuu lähtemään alusta puhtaalta pöydältä.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toi sama bugi on kummallakin konsolilla, ja jotkut on päässeet siitä eroon tyhjentämällä kovalevyltä kaikki NHL:n tekemät tiedostot. Siinä tietty menee kaikki tallennetut dynastyt, asetukset ja rosterit, joten joutuu lähtemään alusta puhtaalta pöydältä.

Kannatavampaa on luoda toinen käyttäjä jolla sitten pelaa netissä. Ei tarvitse vanhoja tiedostoja poistaa... Mutta eiköhän tää ole korjattu molemmille versiolle sitten päivityksessä. Toivottavasti.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Sen sijaan ihmetyttää se, että jotkut pelilafkat tuntuvat käyttävän jotain paskalevyjä, joiden kanssa X ei tule aina toimeen. Ja ettei nyt ihan OT:ksi mene, niin änäri on juuri tällainen peli, joka kaatuilee turhan usein.

Täytyy koputtaa puuta, sillä itselläni NHL ei ole kaatunut kertaakaan ja sama homma oli edellisessä versiossa. Eli listatessa boxin huonoja puolia korostaisin kuitenkin sitä seikkaa, että ostaessasi boxin ja NHL:n et saa takuuvarmasti kaatuilevaa yhdistelmää kotiisi.

Itse vannoin aikoinani Playstationin nimeen ja odottelin vesi kielellä PS3:sta. Sitten ilmestyi NHL07 ja uusi ohjaus-systeemi, jonka takia oli sitten pakko saada em. peli heti käyttöön ja alustaksi XBox 360. Ok, boxi humisee, mutta en silti sanoisi sitä mitenkään häiritsevän kovaksi ääntelijäksi. Live-valikot ovat selkeät ja pelejä löytyy niin pirusti. En ole vielä keksinyt mitään valitettavaa, mutta toisaalta aika vähän olen käyttänyt live-palveluita ja verkkopelaamista.

Tuskin PS3:kaan huono vaihtoehto on. Pelejä sille on vielä vähemmän, mutta jo vuodessakin tilanne tasaantuu.
 

Hanslankari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aktiivinen aloitteellinen rohkea sakki
Kannatavampaa on luoda toinen käyttäjä jolla sitten pelaa netissä. Ei tarvitse vanhoja tiedostoja poistaa... Mutta eiköhän tää ole korjattu molemmille versiolle sitten päivityksessä. Toivottavasti.

Onko tietoa koskahan tuo päivitys on tulossa ?
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Täytyy koputtaa puuta, sillä itselläni NHL ei ole kaatunut kertaakaan ja sama homma oli edellisessä versiossa. Eli listatessa boxin huonoja puolia korostaisin kuitenkin sitä seikkaa, että ostaessasi boxin ja NHL:n et saa takuuvarmasti kaatuilevaa yhdistelmää kotiisi.
Kyllä minä ainakin sain. Uusi boxi, n.kuukausi sitten käyttöön otettu ja NHL samoin. Ja kyllähän tuo kaatuilee tasaisin väliajoin. Vai meinasitko että, jos ostat paketin missä on Xbox360+NHL08, niin se ei kaadu?!? Meni vähän ohi tuo, tai sitten en vain ymmärrä yhtään mitä haet tuolla..

No jos tuo tilanne paranisi jahka ne rosteripäivitykset tulisi..
 
Viimeksi muokattu:

Teloch

Jäsen
Kyllä minulla ainakin eilen vai toissapäivänä NHL latasi itselleen livestä päivityksen. Onko tuo sitten joku eri päivitys kuin mitä ihmiset odottaa? Boksi oli kuitenkin reilut pari viikkoa reissussa huollon takia.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kertokaahan minulle viisammat, että miten tuohon 360 pelattavaan NHL 08 saa Dynasty Modeen kaksinpelin, että voisi kaverin kanssa pelata kautta?
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Onkos jengi saanut pelissä muita jäähyjä, kuin normi 2min ja tappelu 5:set? Onko tullut esim. ulosajoja? Itselle ei ole näkynyt...
 

rivet

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Canadiens, ManU
Onkos jengi saanut pelissä muita jäähyjä, kuin normi 2min ja tappelu 5:set? Onko tullut esim. ulosajoja? Itselle ei ole näkynyt...

Itse olen ainakin saanut 5 min jäähyjä huitomisesta ja ryntäämisestä. Kun tarpeeksi tappeleekin, saa pelikiellon, ainakin itse saanut.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse olen ainakin saanut 5 min jäähyjä huitomisesta ja ryntäämisestä. Kun tarpeeksi tappeleekin, saa pelikiellon, ainakin itse saanut.

Onko sulla jäähytasot täysillä? Itselläni on jäähyherkkyys siinä keskitason paikkeilla ja ainoat jäähyt ovat tosiaan olleet kakkosia sekä tappeluista tulleita vitosia. Pelejä on takana noin 70.

Eniten vituttaa silti se, että itse saan varmaan kymmenen jäähyä yhtä koneen saamaa kakkosta kohti. Ylivoimaa saa pelata keskimäärin kerran viidessä pelissä, jos silloinkaan.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Onko sulla jäähytasot täysillä? Itselläni on jäähyherkkyys siinä keskitason paikkeilla ja ainoat jäähyt ovat tosiaan olleet kakkosia sekä tappeluista tulleita vitosia. Pelejä on takana noin 70.

Eniten vituttaa silti se, että itse saan varmaan kymmenen jäähyä yhtä koneen saamaa kakkosta kohti. Ylivoimaa saa pelata keskimäärin kerran viidessä pelissä, jos silloinkaan.

Kannattaa kyllä pistää jäähyt täysillä. Silloin saa ihan kivasti yv:täkin. Suosittelen, samoin aggre täysille.
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itelle on tullut 5min laitataklauksesta. Muutenkin jäähyjä tulee aidommin jos laittaa jäähyt ja agressivisuuden täysille.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kannattaa kyllä pistää jäähyt täysillä. Silloin saa ihan kivasti yv:täkin. Suosittelen, samoin aggre täysille.

Kokeilin ensi alkuun muutaman kerran, mutta tuntui siltä, että koko ajan oli 3-5 alivoimatilanne päällä:) Ehkä sitten vaan pelaan niin sikaa...
 

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kavereiden kanssa kun peliä on pelannut niin peli ratkeaa yleensä aina siihen että toisen kassarilla huono päivä ja toisella hyvä päivä, ja yleensä se on vielä niin että se kumpi vie peliä ja laukoo selkeästi enemmän ja paremmista paikoista häviää pelin. Voiko olla niin että kun kassari on paljon työttömänä niin vireystila laskee.
(nimimerkki Foxia tuskin tämä haittaa)
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Onko pelin vaikeustasolla mitään väliä jäähyihin? Itse pelaan all-starsilla ja testaillin tuossa äsken, kuinka herkkään tulee vaikka 5min jäähy huitomisesta. Noh ei tullut, 10min erät ja olin pelissä 26 kertaa alivoimalla ja kaikki jäähyt 2min. Pitääkö pelaajan loukkaantua, että rapsahtaa esim. 5min jäähy? Ulosajot on tainut kadota kokonaan?

Konsoli on 360
 

agee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
eipäs nyt nousta pilviin...

Ostin itse pleikka 2:lle NHL 08, eli menin taas siihen valikkopäivityshalpaan. Nyt riitti!

Hain kaupasta pleikka 3:sen, jolle nhl2k8 ilmestyy loppuviikosta. Siirryn pysyvästi 2k -sarjaan, jossa kiekko liikkuu kunnolla. Unohdan EA:n kuluttajan kusettamisen. Vaikka muut ovat 2k7:aa haukkuneet, olin itse tyytyväinen siihen jopa ps2:n versiona, ja kyllä sitä jaksoi hakata useamman kuukauden.

NHL08 olen pelannut yhden kauden läpi, ja se jo riitti. Tietokoneen tekoäly on sieltä samasta tunkiosta kaivettu, josta on kaivettu myös johtoasemassa olevan ihmispelaajan maalivahdin kolmannen erän taito. Puolesta kentästä roiskaistut lämärit uppoaa kyllä koneen tekeminä, mutta itse saat hakata viidellä nollaa vastaan puoli erää, eikä yksikään kuti uppoa ahl-kassarin selän taakse, ainakaan enää kolmannessa erässä. Tappelut on sitä samaa vanhaa huitomista, aina juokkueen parhaalla pistemiehellä tottakai. Vaikka joukkueella olisi jäällä Georges Laraque, on Malkin aina ensimmäisenä huitomassa vastustajalta tajua kankaalle, sitä tappelijaa kun ei saa valita. Arvalla tulee joku, tosin onhan asetuksissa asetus ketkä tappelee, mutta pistä siihen pelkät goonit, niin ei tuu tappeluja ku ne ei oo koskaan kentällä.

Lainataan vähän:
"Hio hermosi huippuunsa, jotta saat kaiken irtaimen rikottua kotonasi NHL 08:n räjähtävän tekoälyn takia. Yhdistele jokavuotista voimaa, hitautta ja kankeita käsiä ja kehity nuoresta lupauksesta EA:n orjuuttamaksi hermoraunioksi. Käytä apunasi sitä vanhaa taitotikkua (Skill Stick) laukoaksesi mihin maalin kohtaan tahansa, (sisään se ei mene kuitenkaan) kikkaillaksesi ohi vastustajien (jos pääset) tai taklataksesi vastustajat jäähän (jos osut) matkallasi NHL:n dominoivimmaksi pelaajaksi. 29 AHL-joukkueen lisääminen, samat vanhat kikka- ja taklauskontrollit sekä aivoton peliäly takaavat, että yksikään EA:n lätkäpeli ei eksy kaupasta enää kotihyllyysi pölyttymään!"

Taso on ollut toiseksi helpoin (beginner?), koska prolla ja all-star tasolla tulee niin paljon kuokkaan että ei siinä ehdi kissaa sanoa kun kiekko on repussa, jonkun legendaarisen selostajan sanoja lainatakseni.

X-Box livelle on kuulema NHL08 tehty alusta asti uudestaan, eli tod.näk siinä on se wokkipannun kokoinen kiekko, (NHL 93) ja pikseliyleisö sekä tuomari jota ei koskaan kentällä näe (EA Hockey, 1992) :P
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ostin itse pleikka 2:lle NHL 08, eli menin taas siihen valikkopäivityshalpaan. Nyt riitti!

Hain kaupasta pleikka 3:sen, jolle nhl2k8 ilmestyy loppuviikosta. Siirryn pysyvästi 2k -sarjaan, jossa kiekko liikkuu kunnolla. Unohdan EA:n kuluttajan kusettamisen. Vaikka muut ovat 2k7:aa haukkuneet, olin itse tyytyväinen siihen jopa ps2:n versiona, ja kyllä sitä jaksoi hakata useamman kuukauden.

Niin olisiko kannattanut sitten kokeilla PS3:lle myös NHL08, koska se on ihan eri peli kuin PS2:n. Eri tiimi tehnyt pelinkin, jne. Demojen perusteella 360:lla 2k8 on kaukana 08:sta lähes kaikessa.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Huom. täysin oma mielipide

Koko pienen ikäni olen ollut "Pleikkarin miehiä", nyt vajaa kuukausi sitten kaveri onnistui ylipuhuun mut Xbox:lle ja rehellisesti sanottuna päivääkään en ole katunut. Ok, välillä saattaa Livessä 8 pelaajan joukkuepeli kaatua mutta on se kyllä niin hienoa ja mahtavaa loppujen lopuks lätkiä ja höpöttää saman aikaan kaverin kanssa. Just eilen mietittiin kaverin kans ääneen pelin tiimellyksessä että miten omat isät ja äidit on saanu vapaa-aikansa kulumaan menneinä vuosina =)

Kai sitä kaikkeen aikanaan kyllästyy jopa minä kyllästyin Pleikkariin ;)
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
OT:

Tästä livestä on aina niin kova kehuminen boxilla. Mikä estää PS3:lla netissä pelaamisen? Mikä estää siinä samalla kaverin kanssa juttelemisen? Niinpä.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
OT:

Tästä livestä on aina niin kova kehuminen boxilla. Mikä estää PS3:lla netissä pelaamisen? Mikä estää siinä samalla kaverin kanssa juttelemisen? Niinpä.


Ei kai sitä mikään estä, jotenkin vaan mulle onnistuttiin ainakin kehumaan Microsoftia verrattuna Sonyyn kun puhe tuli nettijutuista ja ohjelmistoista. Ehkä menin lankaan ja ehkä en. Ja toki myönnän senkin että PS3 hankintaa esti laitteen suolainen hinta verrattuna 360:een.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
OT:

Tästä livestä on aina niin kova kehuminen boxilla. Mikä estää PS3:lla netissä pelaamisen? Mikä estää siinä samalla kaverin kanssa juttelemisen? Niinpä.

Se että kaikki PS3 pelit eivät tue voice chattia, 360:llä se tulee automaattisesti.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Kausi on paketissa ja ensimmäinen Dynasty season pelattiin siis Washingtonilla. Runkkarissa olin konferenssin 7. ja pääsin playoffeihin täpärästi 4 pisteen erolla. Kaksi ensimmäistä vastustajaa tiputin jatkosta aika vaivattomasti, mutta konferenssi finaalissa tuli käkettimeen pingviineiltä voitoin 4-3. Viimeinen matsi meni tietysti jatkoajalle 2-2 lukemissa kunnes Crosby ratkaisi. Hieman vitutti.

Aika paljon pelaajia lopetti kauden jälkeen, mutta esimerkiksi Selänne jatkoi vielä. Taitaa kone arpoakin noita lopettamisia. Omasta joukkueesta lopetti Kolzig, joka voitti parhaimman maalivahdin palkinnon.

Lähden ihan hyvillä mielin pelaamaan uutta kautta. Aivan kauden avauksen kynnyksellä Ottawa lähetti Alfredssonin farmiin, josta sain ilmaiseksi kakkoskentän oikean laidan. Ei nyt ihan tavanomaista. :)
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Yleisömäärät heittelee..

Lähden ihan hyvillä mielin pelaamaan uutta kautta. Aivan kauden avauksen kynnyksellä Ottawa lähetti Alfredssonin farmiin, josta sain ilmaiseksi kakkoskentän oikean laidan. Ei nyt ihan tavanomaista. :)

Ei ole oikeassa NHL:ssä, mutta itselläni kävi myös niin että kun uuden kauden alussa oli monta pelaajaa ilman sopimusta, niin sitä mukaa kun uusia sopimuksia teki, niin kone tiputti automaattisesti pelaajia farmiin jos palkkakatto ylittyi!! Itse menetin kolme pelaajaa tässä.. Olisi kiva jos tästäkin tulisi ilmoitus, että pelaajalla on yksisuuntainen sopimus, joku muu joukkue voi hänet ottaa waiwers-listalta, samaan tapaan kun kauden aikana, jos pistät kaverin yksisuuntaisella sopimuksella farmiin.

----

Toinen asia jota olen ihmetellyt on se, että yleisömäärät ovat oudot välillä. Itse pelaan Chicagolla ja olen tarkkaan katsonut että lippujen hinnat ovat niin, että halli on täynnä (20 500 katsojaa). Silti viime kuun raportissa keskimääräinen yleisömäärä oli n. 17 000 silmäparia. Muutaman pelin olen simuloinut, mutta kotipelit olen pelannut n. 80%:sti, onkohan noista simuloiduista kotipeleistä sitten yleisömäärä pistetty nolliin?!? Samanlaisia ongelmia oli myös viime vuoden versiossa, silloin simuloin jossain kaudessa yli puolet peleistä => yleisöä n.4000 katsojaa/peli..

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?!?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös