NHL 08 (360 ja PS3)

  • 76 739
  • 504

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos jotain negatiivistakin välillä:

Jokin tässä pelin ennennäkemättömässä, dynaamisessa, adaptoivassa missä lie AI:ssa mättää, jos Superstarilla agressiivisuus ja pokechekin tehokkuus maksimissa pystyt pienin väistöliikkein pitämään kiekkoa omassa päässä vaikka koko ottelun ajan ilman että koneen pelaajia hirveästi kiinnostaa. Esimerkiksi jäähyn voi tappaa näin. Seuratkaa oikeasti koneen pelaajia, hirveää.

Eihän tuo häiritse jos pelaa normaalisti eikä jää kikkailemaan, mutta siltikin taidan siirtyä online-peleihin.
 

Viktor Ulk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Inter Milan, St.Kilda Saints, VF
En ole kyllä. Vaihtavat kenttiä ihan normaalisti. Onko jokaisen vastustajan kanssa sama homma vai yhden pelin bugi

Kyllä se dynastya vaivaa koko ajan...Voiko syynä olla se, että pelaan helpoimmalla tasolla (ei kyllä tunnu loogiselta). Ei ole boksi nyt tuossa vieressä, että pystyisin kokeilemaan moista.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se dynastya vaivaa koko ajan...Voiko syynä olla se, että pelaan helpoimmalla tasolla (ei kyllä tunnu loogiselta). Ei ole boksi nyt tuossa vieressä, että pystyisin kokeilemaan moista.

Kyllä se on syynä. Väännä fatiguen vaikutus täysille, niin konekin joutuu vaihtamaan. Helpoimmalla tasolla ykkösketju ei muuten väsy lainkaan, ja kone peluuttaa automaattisesti pelkästään sitä.
 

Viktor Ulk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Inter Milan, St.Kilda Saints, VF
Kyllä se on syynä. Väännä fatiguen vaikutus täysille, niin konekin joutuu vaihtamaan. Helpoimmalla tasolla ykkösketju ei muuten väsy lainkaan, ja kone peluuttaa automaattisesti pelkästään sitä.

Täytyy koittaa, laitoin sitä jo aiemmin pikkasen kovemmalle kun alko vtuttaan oman ykkösketjun runsas peluutus. Kiitos jo etukäteen.
 

GameShark88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Atlanta Thrashers ja Suomen maajoukkueet
Onko nhl08 (xbox360) sellasta toimintoa millä voidaan suojata pelaaja?

Eli, olen nyt tilanteessa, jossa pelaajallani on yksisuuntainen sopimus ja haluaisin laittaa hänet hakemaan pelituntumaa farmiin. Nyt jos koetan laittaa pelaajan suoraan kokoonpanosiirroissa farmiin, niin herjaa, että jos siirrän pelaajan farmiin, niin mikä tahansa änärijengi voi vapaasti tarjota sopimusta tälle..enkä tietysti pelaajaa ole ulostamassa..
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Onko nhl08 (xbox360) sellasta toimintoa millä voidaan suojata pelaaja?

Eli, olen nyt tilanteessa, jossa pelaajallani on yksisuuntainen sopimus ja haluaisin laittaa hänet hakemaan pelituntumaa farmiin. Nyt jos koetan laittaa pelaajan suoraan kokoonpanosiirroissa farmiin, niin herjaa, että jos siirrän pelaajan farmiin, niin mikä tahansa änärijengi voi vapaasti tarjota sopimusta tälle..enkä tietysti pelaajaa ole ulostamassa..

Siis kysehän on oikeasta käsittelystä. 1-suunnan sopparilla pelaaja menee oikeastikkin waiversin läpi, jos olet lähettämässä AHL:n. Näin tässäkin pelissä siis.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Noniin, tulipahan hommattua PS3 ja NHL08 siihen luonnollisesti samalla.

Onko kellään muulla ollut sellaista ongelmaa, että sarjataulukkoon tulee lisäpisteitä "jatkoaikatappiosta", vaikka pelin olisi hävinnyt varsinaisella peliajalla? Itse olen jo muutamaan otteeseen saanut varsinaisen peliajan tappiosta itselleni lisäpisteen, eli sarjataulukkoon on tullut merkintä jatkoaikatappiosarakkeeseen. Mistäköhän johtuu?
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kellään muulla ollut sellaista ongelmaa, että sarjataulukkoon tulee lisäpisteitä "jatkoaikatappiosta", vaikka pelin olisi hävinnyt varsinaisella peliajalla? Itse olen jo muutamaan otteeseen saanut varsinaisen peliajan tappiosta itselleni lisäpisteen, eli sarjataulukkoon on tullut merkintä jatkoaikatappiosarakkeeseen. Mistäköhän johtuu?
En tiedä mistä johtuu, mutta sama ominaisuus oli 07:n 360-versiossa ainakin simuloidessa otteluita. Tämän vuoden versiossa en ole vielä ongelmaan törmännyt, mutta eiköhän se siellä ole jos on PS3-versioonkin päässyt.
 
Viimeksi muokattu:

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä mistä johtuu, mutta sama ominaisuus oli 07:n 360-versiossa ainakin simuloidessa otteluita. Tämän vuoden versiossa en ole vielä ongelmaan törmännyt, mutta eiköhän se siellä ole jos on PS3-verisoonkin päässyt.

Itselläni on tuo ongelma ilmennyt Dynasty Modessa, jossa olen simuloinut farmijoukkueeni ottelut. On aika vituttavaa, kun sarjataulukko ei vastaa pelattuja otteluita, vaikka itse siitä hyötyisikin. Nyt meneillään olevalla kaudella olen viiden pelatun kierroksen jälkeen saanut jo kaksi ylimääräistä sarjapistettä. Kauden lopussahan noista on kertynyt jo melkoinen potti, jos samaa tahtia jatkuu.
 
Noniin, nyt on sitten saatu kausi päätökseen, kohtalaisesti meni, pleijareihin mentiin hyvissä asemissa, mutta toisella kierroksella Bruinsia vastaan jokin meni vikaan, 4-2 voitoin tukkaan ja ulos. Noissa neljässä hävityssä ottelussa tein yhteensä 6 maalia ja eihän niillä pahemmin juhlita.

Mutta sitten se pääasia, jonka takia tänne vaivauduin, kauden jälkeen tuli seuraavanlainen lista, jota en itse voi käsittää: Schneider, Marchant, Holik, Zhitnik, Kozlov, Hävelid, Murray, Numminen, Conroy, Aucoin, Wesley, Brind'Amour, Stillman, Kaberle, Lang, Perreault, Stumpel, Khabibulin, Chelios, Fedorov, Foote, Barnes, Zubov, Norström, Lehtinen, Boucher, Hasek, Drake, Osgood, Maltby, Rafalski, Roloson, Jagr, Sanderson, Modry, Carney, Amonte, Nummelin, Rolston, Smolinski, Kovalev, Gelinas, deVries, Madden, Guerin, Simon, Hulse, Shanahan, Alfredsson, Knuble, Hatcher, Roberts, Recchi, Weight, Tkackhuk, Roenick, Rucchin, Lindros, Linden, Naslund, Turgeon, Kolzig, Nylander ja Brashear.

Ja tuossa oli kauden jälkeen lopettavien pelaajien listasta ne herkullisimmat nimet. Siis jäikö koko vitun peliin yhtään yli 34 vuotiasta pelaajaa? Muuten hienosti ja realistisesti tehty peli ja sitten kaikki NHL:n yli 34-vuotiaat pelaajat lopettavat pelaamisen. Ainiin, jäihän sinne Ville Peltonen.

Voi vittu ei kiinnosta enää pätkääkään aloittaa uutta kautta.
 

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
All-Star tasolla dynastiaa on tullut nyt hakattua hieman reilu puolikautta ja seuraavat asiat ovat nousseet esiin:
-Oikeastaan koko kauden olen ollut joko tappio- tai voittoputkessa
-Jos dominoin peliä täysin yleensä tulee turpaan ja jos olen aivan jyrän alla niin yleensä voitan, nostaa mutten vitutusta aika rankasti.
-Tietokone saa jäähyjä todella vähän itseen verrattuna, tämä tosin johtuu siitä että kampitusjäähyjä tietokone ei joudu ottamaan koska kiekonriistoon riittää vain viereen luistelu, mikä muuten vituttaa rankasti.
-Estämisestä tietokone ei ole jäähyjä saanut vaikka aika useasti taklaa pelaajan jolle kiekko on tulossa jo hyvissä ajoin, mikä muuten vituttaa rankasti
-Tolpat kolisee liian usein
-Joskus maaliapäin ei osu millään vaikka kuinka läheltä vetäisi, mikä vituttaa rankasti
Tällä hetkellä menossa 7 pelin tappioputki, mikä vituttaa rankasti.

Kaverin kanssa peli on suorastaan loistava, pelillisesti parempi ei aina välttämättä voita koska maalivahdit ovat todella suuressa roolissa.

Ps3 pelailen

Joka tapauksessa eteenpäin on tässä pelisarjassa menty.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
"Kolmatta" kautta pelaamassa. En siis vuodella 2009-2010 vaan ihan tätä 07-08, syynä omat sähläilyt tallennuksen kanssa ja olen joutunut aloittamaan uudelleen.

On kyllä erittäin paska systeemi tuo tallennus, kun nimiä ei ole ja vahingossa kerran tallensin minun ja kaverini yhteisen kauden omani päälle. No nyt on kaudet omilla profiileilla ja toisten päälle ei pääse tallentamaan edes tahallaan.

Sen verran sanottava pelistä että kun sisäänajoin nhl2k8:n demon niin eihän sitä enää osaa pelata vaikka vuosikausia 2k-sarjan mies olen ollutkin. Tänä vuonna meitsi pelaa EA:n lätkää hyvillä mielin.

Tosin vituttaa vielä satunnaiset tilttaukset kesken latauksen sekä maalivahtien taitotaso ammattilais-tasolla. Tähtipelaaja tasolla veskat on realistisempia mutta maalinteko on jo sitten puolustajien taidon takia jo niin vaikeaa että ei minun taidot riitä, hyvä vaan kyllä että haastetta peliin riittää. :)
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Noniin, nyt on sitten saatu kausi päätökseen.

Mutta sitten se pääasia, jonka takia tänne vaivauduin, kauden jälkeen tuli seuraavanlainen lista, jota en itse voi käsittää: Schneider...

...Muuten hienosti ja realistisesti tehty peli ja sitten kaikki NHL:n yli 34-vuotiaat pelaajat lopettavat pelaamisen.

Voi vittu ei kiinnosta enää pätkääkään aloittaa uutta kautta.

Sama tilanne, tosin itse voitin Phillyllä Lord Stanleyn! Sitten taas AHL:n finaaleissa Houston Aeroes vei Calder-Trpohyn Phantomsin nenän edestä..

Itsellenikin alkoi hymy hyytyä, kun eläkkeelle siirtyjät lävähtivät silmien eteen. Oli siinä listaa.. Nyt ei taas naposta yhtään aloittaa uutta kautta, alkaa palkkakattokin jo täynnä ja pelaajia vielä puolenkymmentä ilman sopimusta.

Itse peli on pelattavuudeltaan loistava ja edellisiin vuosiin verrattuna nyt on haastetta mukavasti, kun voittoja ei tule jatkuvalla syötöllä. Mutta sitten Xbox360:n jatkuva tilttailu ja pari muuta pikkujuttua (mm. eläkkelle siirtyjät) nostavat ajoittain vitutuskäyrän todella kovaan nousuun.
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Päivityksestä?

Pystyisikö joku live-jäsenyyden omaava kertomaan onko EA jo pukannut ulos rosteripäivityksen?

Ja jos ei ole, niin voisiko joku ystävällisesti siitä täällä kertoa, kun moinen paketti ilmestyy. Ei muuten, mutta tietää sitten kuukaudeksi maksaa tuon jäsenyyden, notta saa pelaajat oikeisiin jengeihin.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Tähtipelaaja tasolla veskat on realistisempia mutta maalinteko on jo sitten puolustajien taidon takia jo niin vaikeaa että ei minun taidot riitä, hyvä vaan kyllä että haastetta peliin riittää. :)

Pakko lainata edellistä omaa viestiä. Voihan sen maalivahtipelin korjata näinkin kuten tässä kuvassa näkyy miten pääsi käymään.

Aluksi luulin että oma pakkini sekoilee maalivahdin takana, sitten replayhin mentyäni huomasin että siellähän on mun molemmat veskat maalilla. :D

Tässä vielä toinen kuva..

Sitten kun palasin peliin niin siihen se tilttasi, koko kone meni tilttiin. Harmi toisaalta kun olis ollut mielenkiintoista katsoa tilastoja pelin jälkeen. Taisi tuomarikin mennä sekasin kun oli liikaa miehiä kentällä. ;)
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
All-Star tasolla dynastiaa on tullut nyt hakattua hieman reilu puolikautta ja seuraavat asiat ovat nousseet esiin:

Onko sulla ollut ongelmia tuon pistelaskun suhteen? Eli oletko saanut varsinaisen peliajan tappiopeleistä "jatkoaikapisteitä" sarjataulukkoon? Itselläni on totaalisesti mennyt hermo tuohon kun sarjataulukko ei vastaa pelattujen otteluiden tuloksia.

Onko kellään tietoa, että voiko tuolle ongelmalle tehdä mitään?
 

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko sulla ollut ongelmia tuon pistelaskun suhteen? Eli oletko saanut varsinaisen peliajan tappiopeleistä "jatkoaikapisteitä" sarjataulukkoon? Itselläni on totaalisesti mennyt hermo tuohon kun sarjataulukko ei vastaa pelattujen otteluiden tuloksia.

Onko kellään tietoa, että voiko tuolle ongelmalle tehdä mitään?

En ole kyllä kiinnittänyt huomiota sarjataulukkoon/pisteisiin kun playoffit karkasi jo ensimmäisen kymmenen pelin jälkeen kun voittoja ei tullut.

Lisäksi olen huomannut että kun vaikeustasona pro voitan jokaisen pelin ilman mitään ongelmia dominoiden oikeastaan kaikkea, kun vaihdan allstar -tasolle kääntyy aivan toisinpäin, tosin joskus jotain kramppivoittoputkia tulee mutta pääasiassa nokkaan.

Tuo voitto-tappioputki asia on alkanut häiritsemään oikein kunnolla, katsoin mielenkiinnosta koko kauden pelien tuloksia ja todella selkeästi erottui rytmi 10tappiota-4voittoa-10tappiota-4voittoa, olisiko puhdasta sattumaa.

Niin kuin jo aikaisemminkin ketjussa todettiin: Haastetta riittää!
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
PS3 tietysti. Hyvä BR-soitin halvalla samassa. Ohjain sopii suurimmalle osalle paremmin käteen. Nettipelaamisessa ei itsellä ole ollut konsoliin liittyviä moitteen aiheita ja lisäksi se on ilmaista.
Kieltämättä Boxia käytetään tällä hetkellä enemmän alustana, jolla pelit kehitetään. Toisaalta PS3 on reilusti tehokkaampi kone, joten tulevaisuudessa kääntynee toisin päin.
Itellä ei ole kokemuksia 360:stä, mutta on kuulemma todella äänekäs ja lisäksi pari frendiä on joutunu boxinsa vaihtamaan takuuvaihdossa.
Omasta mielestä PS3 ei ole kovin äänekäs, mutta toisaalta mielipiteitä löytyy varmasti monia.

Omaan mielipiteeseen varmasti vaikuttaa se, että aina olen PS:n omistanut.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Näitä teidän juttuja, kun lukee ei voi olla vain paikallaan ja istua! On pakko myös itse hommata Änäri 08. KYSYMYS tulee siis tässä: KUMPI KONSOLI?. Ja mielellään perustelut myös. Raha ei siis ole ongelma, kun pleikan hintaa tiputettiin.

Kiitos paljon jo etukäteen.

Jos raha ei kerran ole ongelma, niin osta molemmat ja totea itse tilanne..

Itsellä XBox360:n, muuten olen tyytyväinen itse konsoliin, tosin kova äänisyys pikkumiinus ja vähän epävarman oloinen, tilttailuun saa tottua, en tiedä sitten auttaako myöhemmin tulevat päivitykset tilanteeseen minkä verran.. Mutta, koska tämä ei ole konsoliketju, niin jääköön tähän vertailu tähän. Molemmille konsoleille löytyy omat ketjunsa..

---

Itselläni on myös tuo "pisteenlasku" ongelma tullut eteen. Eli olen saanut varsinaisen peliajan tappiopeleistä "jatkoaikapisteitä" sarjataulukkoon.

Itse pelaan Tähtipelaaja tasolla Dynastya ja nyt tuntuu ensi kertaa EA:n NHL-saagan aikana, että on löytynyt se sopiva taso! Eli ei jatkuvalla syötöllä voittoja, vaan joutuu tosissaan pelaamaan. Vastustajat rokottavat armottomasti virheistä. Supertähti on jo vähän liikaa, mutta jos siinäkin alkaisi muutaman kuukauden päästä pärjäämään, kun vähän harjoittelee!!

Vielä kun säätää agressiivisuuden täysille ja säätelee muita valikkoja, niin mukava on pelata.

Miksi kuuluttajan kieltä ei saa vaihdettua?!? Kun valitsee Suomen kielen, niin selostus on kuitenkin onneksi englanniksi, mutta Linkkuhan se siellä kuuluttelee joka saatanan hallissa!! Pitää varmaan ruveta englannin kielisillä valikoilla pelaamaan, tai sitten jatkan niin että kuuluttajan völyymi on nollilla..

EDIT.
Onnistuuko molemmilla konsoleilla vaivatta mahdolliset rosteripäivitykset. Boxilla liven kautta varmaan onnistunee, mutta entäs PS3?
Boxilla Liven kautta ja PS3:lla varmaan onnistuu myös netin kautta. Boxille ei tosin ole vieläkään ole uusia rostereita tullut, vaikka kausi on jo menossa..
 
Viimeksi muokattu:

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onnistuuko molemmilla konsoleilla vaivatta mahdolliset rosteripäivitykset. Boxilla liven kautta varmaan onnistunee, mutta entäs PS3? :o

Lataa automaattiset jos alottaa online-pelin. Kummallekkaan konsolille ei ole vielä tullu virallista rosteripäivitystä, jonka pystyy molemmilla lataamaan, kunhan on onlinessa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Itellä ei ole kokemuksia 360:stä, mutta on kuulemma todella äänekäs ja lisäksi pari frendiä on joutunu boxinsa vaihtamaan takuuvaihdossa.

Tässä ne huonoimmat puolet onkin kiteytetty. Tosin tarkennattakoon, että mielestäni XBOX360 ei ole niin äänekäs kaikissa peleissä. En tiedä mistä johtuu, mutta jotkut pelit ovat selvästi äänekkäämpiä kuin toiset. Eikä se kyllä sinällään haittaa, jos pelaa ja on äänet päällä. Ainoa haitta tulee jos konetta koittaa hiljoksiin pelata, mikä ei varmaankaan onnistu.

Mitään muita ongelmia ei ole ollut, mutta tiedossahan on, että 360:ssä on ollut vikaa niin DVD-asemissa, kuin kestävyydessä, tosin molemmat saa kätevästi vaihdettua.

Jos kummaltakin konsolilta siis löytyy ne muutamat pelit mitkä tahtoo pelata, raha ei ole este ja tahtoo varmemman paketin, niin ostaa PS3:n. Jos taas tahtoo pelata useampia pelejä(ainakin toistaiseksi), erilaisia ja tahtoo säästää hinnassa, niin 360 on valinta. En nyt sanoisi että kumpikaan on sinällään huono valinta, eri asiat vaan ainakin tällä hetkellä painavat vaakaa eri suuntiin. Tällä hetkellä näin "yleispelaajana" 360 on parempi vaihtoehto.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Näitä teidän juttuja, kun lukee ei voi olla vain paikallaan ja istua! On pakko myös itse hommata Änäri 08. KYSYMYS tulee siis tässä: KUMPI KONSOLI?. Ja mielellään perustelut myös. Raha ei siis ole ongelma, kun pleikan hintaa tiputettiin.

Kiitos paljon jo etukäteen.

360. Ehdottomasti. Tämä tietenkin oma, virheetön, mielipiteeni, mutta mielestäni Live on erittäin kätevä ja helppokäyttöinen ja pelejä 360:llekin löytyy tällä hetkellä selvästi enemmän. Ja kun kerran porvarille ei raha ole ongelma, niin Live Goldia vaan ostamaan ja kavereiden kanssa netin kautta vääntämään.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Omaan mielipiteeseen varmasti vaikuttaa se, että aina olen PS:n omistanut.

Luultavastikin näin on. Itsekin vannoin vahvasti Playstationin nimeen ennen kuin XBoxia testaamaan pääsin. Suurin harppaushan on tuohon erilaiseen ohjaimeen totuttelu, mutta x360:n kapulaan vuoden verran käsiteltyä tuntuu pleikkarin ohjain aivan kuin jotain vauvakädelle soviteltua palikkaa hipelöisi.

Jos BR-soittimelle on tarvetta ja pleikkarille julkaistut/julkaistavat pelit ovat niitä, mitä pelata tahtoo (ja paalua löytyy), niin ei se PS3 yhtään kummoisempi vaihtoehto ole. X360 on toki hieman äänekkäämpi, mutta itseäni tuo humina ei haittaa. Sen sijaan ihmetyttää se, että jotkut pelilafkat tuntuvat käyttävän jotain paskalevyjä, joiden kanssa X ei tule aina toimeen. Ja ettei nyt ihan OT:ksi mene, niin änäri on juuri tällainen peli, joka kaatuilee turhan usein.

Mikäs muuten on kanssapelaajilla maaliero 08:ssa? Itse hakkaan dynastya vaikeimmalla tasolla ja sliderit inhimilliseksi säädettynä meinaa silti tulla turhan usein jotain 10-15 maalin ilotulituksia, jotka ovat harvinaisen vittumaisia, jos välissä pelaa vähämaalisia vääntöjä, jotka ehdottomasti ovat tämän pelin suola.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös